Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Asociatie de sprijin a soferilor
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic
adrian_flavius
Ok, ideea nu mi-a venit dintr-o data, ci ca urmare a unei intrebari simple pe care am pus-o pe topic-ul in care tratam problema parbrizului meu fisurat, pe aria Toyota (mult prea usor si prea devreme...); am intrebat daca, in afara comunistilor de la ACR si a celor de la RAR mai e vreo asociatie prin Romania care ar putea sa se implice in sprijinirea, sub orice forma, a soferilor amatori, pentru a le sustine problemele in fata a n autoritati, producatori, etc...ceva gen ADAC, NCAP, etc...

Se pare ca asa ceva nu exista si, in plus, toata lumea doreste totusi o asociatie activa, care sa sprijine eforturile soferilor...daca strangem destui interesati (de aia am si postat topic-ul pe aria asta, pentru ca e o chestie care ne priveste pe toti, nu numai pe posesorii unei anumite marci...daca unul din admin-i considera ca locul lui este in alta parte, nu am nimic impotriva sa-l mute...), poate reusim sa ne organizam un pic...internet-ul este in floare, forumuri auto mai gasim, dam sfoara-n tara si adunam toti pasionatii de masini, ca poate asa mai scuturam un pic moleseala autoritatilor si indolenta producatorilor...sa le spunem ce ne doare, ce vrem in plus, cum vrem, chestii din astea...

Cu un pic de sustinere media (cred ca un concurent privat pentru ACR ar avea destul succes in media...), ca si cu ceva voluntariat (la inceput) din partea fiecarui membru (facem cate o reprezentanta in fiecare oras...), cu un statut simplu, usor de inteles, reguli clare, am putea sa punem pe picioare ceva util...pentru ca asta vrem toti...ceva/cineva, un organism care sa ne sustina interesele soferesti...

Va rog sa va expuneti parerile aici, idei, sugestii...organizam un comitet on-line, punem la punct prevederile statutare, facem o intrunire intr-un w/e, sa punem pe picioare asociatia, sa alegem un comitet si niste reprezentanti locali, si incercam sa ne miscam un pic...asteptam si juristii, sa ne spuna cum putem proceda, si cam care ar fi prevederile legale in astfel de situatii...
FAR EASTERN
Sunt de acord.
Si, tinand cont ca, in afara de functiile ocupate la locul de munca, mai toti suntem si soferi, cred ca ceea ce stim fiecare intr-un anumit domeniu poate fi aplicat pentru imbunatatirea conditiei de conducator auto, chinuit de realitatea de pe sosele si de prin birourile/ghiseele pe la care trebuie sa ne plimbam, de nevoie.
mike.omega
Presupunem ca se infiinteaza asociatia asta, cum te duci tu sa-l tragi de maneca pe dealer?
Dealer-ul nu va recunoaste nimic daca nu se ating si inginerii lor de masina. Acum o sapt era o domna la TV(stirile pro tv parca) care se plangea ca a facut accident cu un Scenic si ca nu i s-au deschis airbag-urile insa nu a predat masina la Renault sa fie inspectata, a reparat masina la coltu strazii si cum se certa cu Renault... va dati seama ca nu asa se poate proceda biggrin.gif

Eu sunt de parere ca dealerii vor gasi intotdeauna o portita de scapare, ca sa treci peste reprezentantii din RO trebuie sa te adresezi unui CEO din Europa(de Sud Est in unele cazuri) ceea ce iar nu e prea simplu daca nu ai dovezi serioase si stii ce vorbesti smile.gif

Ca ti se sparge parbrizul la putin timp dupa ce ai luat masina din cauza unei pietricele(sper sa fi retinut) corect nu e vina fabricantului, vina fabricantului e atunci cand apar defecte de fabricatie datorate exclusiv fabricii wink.gif
adrian_flavius
Mike, eu nu vorbeam strict de cazul meu...de acord, nu stie nimeni, acolo unde se fac geamurile pentru Toyota, ca in Romania drumurile sunt cum sunt, si pline de pietre...eu vorbeam de ceva care sa ne (si) reprezinte, nu numai in acest caz...aici nu ai nimic de-a face cu dealer-ul, ca nu este el de vina...absolut deloc...dar se pot face niste sesizari catre producator, care ar avea alta sustinere, in momentul in care sesizarea vine din partea unei asociatii, nu a unui simplu muritor...un fel de feed-back, ceva cum este ADAC-ul in Germania, care testeaza si para-testeaza masinile...noi nu ne putem permite asemenea teste (inca...), pentru simplul motiv ca suntem prea fraieri...masinile de test pentru ADAC sunt puse la dispozitie chiar de producatori, pentru ca ADAC reprezinta interesele unor soferi care stiu despre ce e vorba si ii respecta concluziile...de o asemenea asociatie avem noi nevoie, pentru a ne face auzite (macar) parerile si doleantele... cand este cazul de defect de fabricatie este altceva...

Am spus ca eu fac parbrizul pe casco, nu am scris nicaieri ca ar fi responsabilitatea Toyota ca mi s-a croit mie parbrizul... dar sunt prea multe ciobite si fisurate in Romania...in alte tari, daca ar fi aparut asemenea cazuri, s-ar fi sesizat niste asociatii, ar fi pus niste intrebari, s-ar fi facut niste teste, iar producatorul, pentru a nu fi pus la zid in media, ar fi remediat situatia instant...adica ar fi gasit o solutie sa faca parbrize mai rezistente...si, la primul face-lift, ar fi schimbat furnizorul de parbrize...parerea mea...cam asta ar trebui sa fie scopul principal al unei asemenea asociatii...sa ne permita sa ne spunem pasurile, de pe o pozitie mai credibila si mai bine vazuta decat cea de simplu utilizator al unei masini...

Daca plecam de la idei de genul "nu ne apucam noi acum sa rasturnam muntii" si "in Romania nu faci nimic", chiar n-o sa facem nimic...dar, cu un pic de tenacitate, si cu parghiile corecte, se pot obtine ceva rezultate...eu sunt adeptul solutiilor pas cu pas, pentru ca sunt singurele durabile...primul pas - asociatia, sa avem un cadru legal; al doilea - media, sa avem vizibilitate...pe urma sesizarile catre producatori, si alte cereri (considerate decente in alte parti, si nesimtite la noi...de catre producatori/dealer-i), mai vaste...
FAR EASTERN
QUOTE (mike.omega @ Apr 21 2008, 03:08 PM) *
Presupunem ca se infiinteaza asociatia asta, cum te duci tu sa-l tragi de maneca pe dealer?
Dealer-ul nu va recunoaste nimic daca nu se ating si inginerii lor de masina. Acum o sapt era o domna la TV(stirile pro tv parca) care se plangea ca a facut accident cu un Scenic si ca nu i s-au deschis airbag-urile insa nu a predat masina la Renault sa fie inspectata, a reparat masina la coltu strazii si cum se certa cu Renault... va dati seama ca nu asa se poate proceda biggrin.gif

Eu sunt de parere ca dealerii vor gasi intotdeauna o portita de scapare, ca sa treci peste reprezentantii din RO trebuie sa te adresezi unui CEO din Europa(de Sud Est in unele cazuri) ceea ce iar nu e prea simplu daca nu ai dovezi serioase si stii ce vorbesti smile.gif


mike, tocmai de asta ziceam ca fiecare din dreptul lui si pe baza cunostintelor detinute, putem macar bloca acele portite de scapare.
De ex. daca tanti care si-a reparat masina inainte de a face expertiza, ar fi avut pe cine sa intrebe sau de catre cine sa fie sfatuita, probabil ca ar fi scos ceva bani de la Reno-Nissan. Asa...
In toate domeniile care au legatura cu shoferitul o sa fie cineva care o vrea sa castige de pe seama lipsei de informatii a conducatorilor auto. De la autoritati si pana la cel care-ti regleaza presiunea in pneuri.
Stii vorba aia din popor..."copilu' daca nu plange nu i se da tzatza".... rolleyes.gif
mike.omega
Cand am scris postul anterior nu m-am gandit la ideea ca suntem prea mici sa rasturnam muntii, desi poate s-a inteles altceva...
Site-ul de la ADAC este numai in germana, limba care mie imi este necunoscuta. Insa pun pariu ca cei care misca rotitele asociatiei sunt toti ingineri auto, de aici si puterea de a argumenta in fata fabricantului si de aici doza de respect castiga in fata fabricantilor. Nu pot sa vin io, un nimeni(fara studii in domeniu), si sa zic ca e stiu mai bine decat fabricantul sau ca parerile noastre pot fi puse una langa alta. E la fel cum ar veni unu de pe strada despre care nu stii nimic si ar avea argumente impotriva ta, tu care esti in meseria respectiva de un anumit numar de ani.

Revenind la ideea de baza. Ar trebui pornit de la o chestie de intr-ajutotare(am scris bine?!). Adica un fel de ACR, ti se strica masina, te tractam noi, ai nevoie de cazare, iti gasim noi. Si abia apoi sa pui la dispozitie consiliere juridica(si nu numai) in domeniul auto.

In alta ordine de idei, aici ne lovim de o lipsa a specializarilor in RO. Cati din cei care lucreaza in asigurari au terminat ceva de profil(mai ales cei de la daune)? Cati din cei care vand auto in RO au terminat ceva de profil(vezi auto)? Cati din cei care lucreaza la service-uri au terminat o facultate de profil? Am intalnit intr-un service un tip(care lucra la ghiseu) care se plangea ca nu stie sa faca nu stiu ce raport... si tipul lucra acolo de vreo 2 ani...
NGZ
Eu cred ca oameni "de maserie" exista. Problema este, cum faci sa-i platesti ?
adrian_flavius te gandesti sa constitui o taxa pentru membrii sau speri in vreo sponsorizare sau..?
adrian_flavius
Pai dupa prima faza, cu constituirea asociatiei, mi se pare logic sa avem si niste cotizatii...sa avem de unde plati ceva oameni "de meserie" si serviciile oferite catre membri...sugestia lui mike mi se pare ok...in sensul ca putem incepe de la ceva mic...asa cum am spus, sunt adeptul solutiilor pas-cu-pas...deci servicii simple, pe urma din ce in ce mai complexe, odata cu dezvoltarea asociatiei...nu tin neaparat la consilierea juridica, mai ales la inceput...dar o simpla sesizare, catre un dealer/producator, suna altfel atunci cand are pe pagina antetul unei asociatii...

Ca si finantare suplimentare, stiu ca sunt destule fonduri europene destinate ONG-urilor...dupa un an de functionare, poti aplica pentru asa ceva...poate chiar pentru sume frumusele, daca proiectul este bine facut...centre de asistenta tehnica (mai ieftina) pentru membrii asociatiei, tester-e, asistenta juridica, tehnica, de vanzare (poti infiinta un centru de brokeraj auto pentru membrii asociatiei, fara costuri, sau cu niste costuri ff mici) etc, etc...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.