Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Instalatie termica si centrala
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > De-ale casei
Pages: 1, 2, 3, 4
OaneA4
Pentru instalatia termica ( tevi+calorifere) ce ma sfatuiti sa aleg cupru sau PPR (teava de plastic cu insertie de aluminiu - polietirena sau cam asa ceva). Si marca de calorifere. Central termica va fi una Vaillant de 28Kw( poate imi recomandati altceva). Orice sfat imi este de folos
Lexy
Mergi pe PPR cu insertii..cele de cupru au doar avantajul ca degaja caldura(tevile) iar la calorifere cele mai ieftine cele de otel si dupa mult mai bune si estetice sunt cele de aluminiu insa sunt si mult mai scumpe. Poti sa incerci la romstal gasesti de toate. Ptr modele mai deosebite era un site radiatoare(calorifere) decorative.ro[da-i pe google ca nu mai stiu exact] si mai incearca daca ai banuti sa te uiti la zehnder, iarasi au modele mai deosebite.Si mai erau unii radox parca, din cate-mi amintesc.

Bafta!
Cipp
Eu am tevi de cupru si tin sa va anunt ca degaja FOARTE multa caldura! E mai scumpa teava de cupru, dar merita fiindca distribuie uniform caldura si sunt si mai rezistente in timp! Pe apa calda obligatoriu teava de plastic - PoliPropilena sau Pexal daca nu vrei sa faci baie cu apa verde...
cristsib
QUOTE (Cipp @ Apr 9 2008, 09:16 AM) *
Pe apa calda obligatoriu teava de plastic - PoliPropilena sau Pexal daca nu vrei sa faci baie cu apa verde...

Ti-a spus cineva sau asa crezi tu? Eu am de cinci ani cupru (cred ca 80% din Sibiu are cupru) si nu am auzit inca pe nimeni de "apa verde"!
OvidiuH
QUOTE (OaneA4 @ Apr 7 2008, 04:01 PM) *
Central termica va fi una Vaillant de 28Kw( poate imi recomandati altceva). Orice sfat imi este de folos

E foarte buna alegerea.
James Kilowatt
Am si eu niste intrebari legate de centralele termice:

1. Care e diferenta intre cele murale si cele pe soclu? Care in ce situatie e recomandata?
2. Pentru apa calda, instant sau cu acumulare? Avantaje si dezavantaje?
3. Cele cu condensare, au randamentul ala de perpetuum mobile si pe incalzire si pe apa calda? Ambele au randament bun?





Rebel
pai iti raspund eu cam ce stiu:

1. Nu cred ca are vreo relevanta cum este prinsa/fixata sau pe ce sta, cred ca este doar o alternativa pentru adaptare in anumite spatii.
2. Exista diferente intre cele cu acumulare si cele instant (tankless):
Cea instant sau tankless este cea mai buna pentru ca:

- ofera apa la infinit fara sa ramai tremurand in cada datorita faptului ca s-a terminat apa din cazan,
- ofera apa calda instant fara sa astepti sa se incalzeasca
- este safe intrucat nu exista cazan sub presiune
- costurile de incalzire a apei se reduc la jumatate
- eficienta energetica este aproape de 100%
- buna pentru mediu
- nu consuma energie sau gaz deloc cand esti plecat sau nu o folosesti, pe cand cele cu cazan sunt tot timpul pornite sau oprite de catre termostat ca sa tina apa la temperatura ceruta
- viata mult mai lunga de lucru (20 de ani cu intretinere corecta)
- intrucat apa este incalzita instantaneu si nu incalzita si reincalzita, exista sanse minime de a avea deposite de minerale dure in instalatie
- spatiu cerut este minimal in comparatie cu cele cu rezervor

3. - nu stiu sa-ti raspund la asta
James Kilowatt
@Rebel

Toti instalatorii recomanda cu acumulare. Nici eu nu pricep de ce, de asta am intrebat. In afara de faptul ca mai are un schimbator de caldura unde sa se acumuleze tartrul (apa din bxl e criminal de dura) nu pricep care-i spilul....

Eu acum am una cu acumulare. Care merge.... si e din 1970, e mai batrana decat subsemnatul. De asta si investighez problema.

Nu e problema cu ramasul fara apa. Dusul consuma 6l/min, iar o centrala normala cu sau fara acumulare incalzeste cam 20l/min, deci nu ar fi asta problema....
Rebel
Pai eu ti-am prezentat avantajele implicit dezavantajele.

Din cate stiu este putin mai dificil sa adaptezi "tankless" la cladirile vechi pentru ca,

- daca ai nevoie de una care sa dea un debit mai mare de apa calda atunci are elemente de incalzire mai mare si implicit este nevoie de mai mult curent, unele case (cele vechi in special nu au intalatia proprie pentru o atare centrala). De asemenea in tarile nordice unde apa este mai rece, este necesar un model mai puternic
- necesita un loc special unde centrala poate sa "respire" si are nevoie de o gaura in zid prin care sa sufle dar sa si traga aer (modele pe gaz).
ozz86651
Era sa spun si eu ceva, dar a cam spus Rebel ce stiam si eu la pct 2. Aia cu acumulare in afara de anumite cazuri are randament mai mic. Trebuie sa tii apa aia calda. Daca faci un dus scurt dimineata nu merita.
Nici una nu are motiv sa se strice nici in 20 de ani, dar uita-te la episodul din mithbusters cu boilerul explodat... il gasesti pe youtube. Ideea e ca zbiara toata casa in aer si moare toata lumea, evident sansa sa se intimple e spre 0 da totusi, dormi pe bomba.

QUOTE
Dusul consuma 6l/min, iar o centrala normala cu sau fara acumulare incalzeste cam 20l/min, deci nu ar fi asta problema....


Eu am ramas des fara apa la astea pe acumulare. 3 persoane la dus si gata, s-a terminat.
mike.omega
1. In functie de tipul de centrala se face si prinderea. Daca ai cu boiler instant, o prinzi in perete, si daca o prinzi corect e ok. Daca nu o prinzi corect o sa se simta niste vibratii in pereti cand porneste. Daca e cu boiler de X litri, sta pe pardoseala, nu ai niciun stres smile.gif

2. Centralele tankless(sau cu boiler instant) au un debit de ACM mai MIC decat cele cu boiler de acumulare. Mai pe romaneste, daca sotia spala vasele si tu esti in dus, risti sa ti ramai fara presiune suficienta pt a te spala tocmai cand ai nevoie. Am avut 3 ani la bloc asa ceva si nu mai vreau, cat traiesc! smile.gif
Nu mai spun ca la bloc mai aveam problema ca centrala cu boiler instant NU PORNEA din cauza presiunii scazute a apei reci ce intra in centrala.

Centralele cu boiler de acumulare au un strat termoizolant(a noastra are vreo 10cm) care nu permite un schimb de caldura prea mare. Noi avem un Immergas Hercules 27 si in momentul in care a pornit pt prima data in viata ei, a incalzit un boiler de 120L in ~10 min. Asa ca nu iti trebuie MULTA energie pentru a mentine acea apa calda. Noi am ales acest tip de centrala deoarece are boiler cu serpentina dubla, deci se pot conecta si panouri solare pentru ACM biggrin.gif
Cum se comporta centrala?
1. Iti livreaza apa calda mult mai calda si mai repede.
2. Poti face 2 persoane dus simultan, lejer si decent
3. NU consuma mult. Noi platim cam 100 de lei pe luna gazul, si avem inclus si gatitul.

3. Centralele in condensatie au un randament de 95%(zic ei...) insa nu m-au interesat pentru ca pretul, cel putin la noi, e prea mare si nu se justifica. Daca vreau sa fiu verde mai bine imi pun panouri solare smile.gif

PS: la Junkers(parca...) gasesti o centrala desteapta care poate incalzi 3 circuite de caldura separat(cu temperaturi separate) dar nu cred ca-ti trebuie tie wink.gif

PPS: eu vorbesc de cele pe gaz. Daca voi vreti sa va puneti electrice, atunci sunt sanse sa fie fix invers, adica asa cum a scris Rebel. Dar atentie! cele electrice au nevoie de 380V, exista si la 240V dar sunt mici biggrin.gif
cristsib
QUOTE (James Kilowatt @ Sep 29 2009, 11:02 PM) *
Am si eu niste intrebari legate de centralele termice:

1. Care e diferenta intre cele murale si cele pe soclu? Care in ce situatie e recomandata?
2. Pentru apa calda, instant sau cu acumulare? Avantaje si dezavantaje?
3. Cele cu condensare, au randamentul ala de perpetuum mobile si pe incalzire si pe apa calda? Ambele au randament bun?

1. Daca peretele rezista (greu vei putea pune o centrala cu acumulare pe un perete de bca) de preferat sunt cele murale (aerisirea instalatiei se face prin aerisitorul centralei), daca nu, atunci trebuie sa o pui (centrala) jos.
2. Cum au raspuns si ceilalti, este in functie de regimul de utilizare: cu acumulare vei avea debit mare de apa calda dar dupa golirea boilerului va trebui sa astepti reincalzirea. La instant debitul de apa va fi mai mic dar poate fi debitat timp practic nelimitat. Dpdv al centralei este mai fiabila o ardere constanta decat una in valuri (gandeste-te la consumul masinii daca mergi constant si daca mergi tot frana-acceleratie, este cam acelasi lucru).
3. Randamentul de perpetuum mobile este de marketing, in realitate cele cu condensatie au undeva la 94% si cele fara cam 91%. Nu uita ca la cele cu condensatie trebuie racord permanent la canalizare. Marea majoritate a centralelor au un singur circuit de incalzire care circula printr-un schimbator de caldura pentru preparare apa calda sau direct spre calorifere, deci randamentul se pastreaza tot timpul.
James Kilowatt
Hai sa mai dau informatii:

In principiu una de 35kw ar fi arhisuficienta. In mod normal ar ajunge si vre 25kw. In toata casa am 11 calorifere, insa iarna trecuta nu au mers niciodata mai mult de 5 simultan. Am avut termostatul pus la 60 grade ca sa vad daca una cu condensare ar putea face fata mergand la randament mare, si nu am avut probleme cu frigul desi au fost zile cu -10 grade (ceea ce e rar pe aici). Intre timp, s-a mai imbunatatit nitel si izolatia. Daca vor fi si zile cu -20 grade, o sa o pun la 90 si duca-se naibii marele randament cateva zile. Din motivul asta nu am schimbat-o anul trecut, am vrut sa fac intai testul sa vad daca as putea sau nu pune una cu condensare, sau daca fac fata caloriferele (care nu sunt tocmai noi). No problem la capitolul asta.

Toata magaoaia este instalata in beci, si beciul are direct aerisire afara pe unde trage aer si horn pe unde il scoate. Din motivul asta camera din beci unde e centrala e in continuu aerisita si f uscata. Asta nu se schimba, doar daca iau cu condensare va trebui trasa teava de plastic pe horn pt a evita problemele de condens.

Ar fi spatiu sa pun si murala si pe sol. Peretele e tapan, nu ar fi probleme pt cea murala.

Am un singur dus, nici una nici alta nu ar avea nevoie de o putere pe incalzire prea mare. Din ce spune Mike, a lui incalzeste 12l/min. Dublul debitului unui dus (in plus nu pot pune pe mine apa la 60 grade...). Suntem doar 2 pers in mod normal, in curand 2 pers si una mai mica, deci nu avem nevoie de debit industrial de apa.


Boilerul are max 7 bari, iar apa care intra in casa are cam 10. Are siguranta de suprapresiune, nu are cum sa explodeze, mai ales ca apa dinauntru nu e incalzita direct ci indirect printr-un schimbator de caldura.


Indiferent de care pun, voi face o canalizare. Tot in zona aia e si supapa de suprapresiune de pe circuitul de apa, si daca aia cedeaza imi transforma beciul in piscina acoperita. Prin urmare, cu sau fara centrala cu condensare, cu ocazia asta voi face si canalizare. Nu e mare sfaraiala, 5m de teava si doua gauri in perete.


In continuare nu pricep de ce toti "profesionistii" recomanda la unison pe cele cu acumulare. Problema mea e ca nu prea am incredere in "meseriasi", mai ales dupa ce ii aud spunand tampenii de genul "aia clasica arde gaz, aia cu condensare gaz si aer si deci consuma mai putin gaz". L-am provacat si pe al doilea si a scos ceva de genul "aerul pe evacuare stagneaza putin, face un fel de dop si deci inabuse putin arderea, deci consuma mai putin". Asta ca sa vedeti cat de buni sunt meseriasii si ce mare incredere am in explicatiile lor. ninja.gif
mike.omega
Daca am priceput eu bine, aia in condensatie recircula cumva gazele, cam ca motoarele de la OPEL cu o denumire care mie imi scapa biggrin.gif
Centrala pe care eu am dat-o ca exemplu produce 22L/min ACM conform acestui site wink.gif

Sa mai spun ca un termostat de ambient este obligatoriu? Daca te bazezi pe termostatul centralei o sa consumi cam dublu, plus ca pompa merge aproape continuu si pot aparea probleme pe viitor.
James Kilowatt
Ar trebui scoasa o culegere cu perle de profesionisti laugh.gif

Nu e nici o problema cu montarea unui termostat de ambient, ca are si aia veche. Prin urmare, am deja cablul tras thumbsup.gif Pot sa pun si ethernet pe el la cate fire sunt teehee.gif
In plus toate caloriferele au robinete termostatice, deci nu merg "in nestire".

Tot nu mi-e clar cu sol vs murala.

Alea cu condensare merg "pe condensare" si pe fabricat apa calda sau doar pe incalzire? Indiferent daca sunt cu acm sau instant? unsure.gif
DRAGOS
CITAT(mike.omega @ Sep 30 2009, 07:47 AM) *
3. NU consuma mult. Noi platim cam 100 de lei pe luna gazul, si avem inclus si gatitul.


holly crap! cum platesti tu nene 100 lei? ca suprfata la tine e destul de mare. ce izolatie ai? Noi platim cam 1000-1200lei iarna la gaz, cu tot cu gatit. Suprafata incalzita cam 170 mp. E drept, e casa stil vechi, cu camere destul de inalte...dar totusi.
Diesel
De parca nu ne-ai vizitat smile.gif ... aia era toata casa... 140-150mp. Izolatia e tot peretele, sandvis de tencuiala, polistiren, osb, vata minerala, osb, gips-carton, varuiala. Eu tin caloriferul inchis inclusiv iarna din cauza pc-ului care consuma vreo 150-200W si incalzeste camera suficient.

Cred ca totusi e un pic mai mult gazul... vreo 2-300 de lei iarna.
mike.omega
QUOTE (DRAGOS @ Sep 30 2009, 07:25 PM) *
QUOTE (mike.omega @ Sep 30 2009, 07:47 AM) *
3. NU consuma mult. Noi platim cam 100 de lei pe luna gazul, si avem inclus si gatitul.


holly crap! cum platesti tu nene 100 lei? ca suprfata la tine e destul de mare. ce izolatie ai? Noi platim cam 1000-1200lei iarna la gaz, cu tot cu gatit. Suprafata incalzita cam 170 mp. E drept, e casa stil vechi, cu camere destul de inalte...dar totusi.


Aia era suma de vara smile.gif
Suma pt iarna inca nu a depasit 500 RON. Acum sa te aud 36182451.gif
Daca esti curios, da si la constructii, si prin anul 3 aflii cum e cu transferul termic wink.gif

@JK: personal n-am priceput, pana la capat, cum functioneaza o centrala in condensatie(rusine mie biggrin.gif) deci nu iti pot da un raspuns.
cristsib
In principiu la centrala in condensatie temperatura gazelor de ardere este sub temperatura de roua, deci pierderi cu temperatura gazelor mai mici. Trebuie sa fi insa foarte sigur ca gazele nu contin sulf, pentru ca atunci la condens nu vei avea doar apa distilata ci si acid sulfuric (temperatura de roua acida este mai mare decat temperatura de roua).
James Kilowatt
Asta e motivul pentru care centralele cu condensare sunt mai scumpe. Schimbatorul de caldura e dintr-un aliaj rezistent la coroziune si mai scump... insa se spune ca tot din motivul asta sunt si mai fiabile. La mine merge cu gaz din reteaua urbana, ce baga astia in el nu am cum sa controlez.

Am mai craniat, m-am mai interesat.... si tot nu mi-e foarte clar biggrin.gif Tot n-am inteles avantajele celor pe sol fata de cele murale.
In ceea e ma priveste, voi opta cred pentru una murala, insa din alt motiv: Accesul in beci se face pe o scara destul de abrupta, unde nu au loc mai mult de doi oameni simultan. O centrala pe sol are cam ~140kile (fara ambalaj) si e destul de voluminoasa. Cand am dus masina de spalat care are probabil pe la 50 kile am transpirat putin. 140kile ma tem ca e aproape imposibil, mai ales ca nu e prea mult spatiu de manevra. Una murala are pe la 50kile sau mai putin, la volum e tot la o treime din una pe sol, si boilerul are si el intre 50 si 80 kile.

Referitor la boiler, nu sunt sigur ca vreau, as putea trai f bine si cu una cu schimbator din asta in placi. Mie debitul obisnuit al unei centrale din asta de 30-35kw imi este arhisuficient si fara acumulare. Pe de alta parte nici nu am motive sa-l refuz, mai vad.... insa mai sunt sensibil la argumente pro si contra, daca are cineva smile.gif
cristsib
Cinci ani am avut cu condensatie si acumulare, de trei ani am fara condensatie si instant, diferentele sunt greu sesizabile atat la consumul de gaz cat si la cel electric. Acum insa nu prea pot face dus fierbinte daca nevasta spala tocmai atunci vasele! Deci trebuie sa ne organizam. Oricum la una instant nu este greu de adaptat ulterior un boiler pentru acumulare. Accesul la centrala este mai facil daca este murala, la cea pe sol ai acces numai de sus.
mike.omega
Mie tot nu mi-e clara o chestie. Tu cum faci sa mearga centrala? Pe gaz ori pe curent?
pista
Cazanele de "pardoseala"(cazanele de sol) au in general schimbatoare de caldura din fonta si sunt mai grele.

Cazanul cu condensare foloseste suplimentar fata de cazanele de gaz conventionale (clasice) si o parte din energia termica din gazele de ardere evacuate.
"Prin condensare se intelege racirea gazelelor de ardere evacuate de catre centrala termica pana la formarea condensului. Energia termica astfel degajata este refolosita in instalatia de incalzire. Recuperarea de caldura nu are loc si la centralele termice conventionale (clasice), pentru ca la acestea energia continuta in condensul gazelor de ardere este evacuata in mediul ambiant pe cosul de evacuare.
La centralele termice clasice (conventionale) energia continuta in gazele de ardere evacuate nu este folosita si astfel apar niste pierderi energetice latente de circa 11% la gaze.
La centrala termica cu condensare temperatura gazelor arse atinge 60 °C, pe cand la un cazan conventional gazele arse au temperaturi de peste 120 °C (pentru a se evita aparitia condensului)"
cristsib
QUOTE (mike.omega @ Oct 2 2009, 12:01 PM) *
Mie tot nu mi-e clara o chestie. Tu cum faci sa mearga centrala? Pe gaz ori pe curent?

Arderea este pe gaz dar automatizarea si recircularea apei la incalzire se fac cu energie electrica.
mike.omega
In cazul lui James?
James Kilowatt
Si la mine e la fel...

@Cristi
Chiar nu ai vazut diferente la cu sau fara condensare? In cazul asta as merge pe una clasica, ca scap de nebuneala cu intubatul semineului.
pista
Economie de gaz sesizabila la cele cu condensare fata de cele clasice apare la incalzire cu temperaturi joase.(incalzire prin pardoseala, pereti cu T<40C). Utilizand incalzire clasica prin calorifere cu T>60C sau cand cazanul functioneaza la temperaturi mai inalte diferentele sunt practic 0.

P.S. Eu am centrala termica in cladire separata si la o distanta de 8m fata de casa. Cazan de sol clasic pe gaz + cazan pe lemne cu gazeificare Wiesmann cu acumulator de agent termic de 1000l + automatizare Honeywell SMILE. Pentru ACM am un boiler indirect de 200l(incalzit de cazanul cu gaz sau pe lemne)
cristsib
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 2 2009, 09:52 PM) *
Chiar nu ai vazut diferente la cu sau fara condensare?

Ca sa fiu sincer pana la capat, centrala cu condensare era de tipul "totul sau nimic" adica mergea doar la debitul nominal dar cu porniri-opriri dese, pe cand cea fara condensare este cu reglare modulara a debitului de caldura, porniri-opriri mai rare dar functioneaza si la sarcini partiale. In aceste conditii cea cu condensatie imi consuma cam 1350mc/an iar asta fara cam tot atat (1330). Conditiile de exploatare s-au schimbat un pic, de aceea spun ca mare diferenta nu este intre ele la consum. Daca vrei insa sa fi ecologist si sa contribui cat mai putin la incalzirea globala, ia cu condensatie.
James Kilowatt
Neamurile astea de traista nu spun la ce temperatura are acel formidabil "randament normalizat" supraunitar. Iti dau toate datele la 50 sau 60 grade, si te lasa sa crezi ca si randamentul e tot acolo. Daca te duci la vanzator, dai peste unul care iti recita din catalog, ca tot nu-l doare gura. Cum spuneam mai devreme, nu mai dau doi bani pe ce spun "specialistii", prefer experiente reale, de asta am deschis topicul.
O singura centrala scria explici randamentul la doua temperaturi, insa nu am luat-o in calcul pentru ca e dublu la pret fata de cele "normale" gen Junkers sau Vaillant. Poate e insa justificat, ca dau 10 ani garantie iar daca negociezi chiar 20. AVC heatmaster sau cam asa ceva. 6k€ varianta de 35KW, un Junkers cu aceleasi specificatii e 3k€. Oricum, am taiat-o de pe lista si pentru faptul ca prefer sa merg pe una murala, am explicat mai sus motivul.

Eu as putea trai f bine si cu 50 grade 90% din timp. Cu 40 insa incep sa am dubii. Daca insa la 60 grade diferenta de randament e nesemnificativa, atunci incep sa cred ca e mai interesanta una clasica.

Nu am avut niciodata pretentia ca as fi foarte ecologist, si de multe ori mi-am exprima dubiile legate de teoria oficiala a incalzirii globale biggrin.gif Insa sunt de acord cu alta problema: anul trecut, in zilele friguroase, in Bruxelles au fost probleme mari cu poluarea cu particule provenite de la centralele cu "mazout" (aka un fel de motorina). Daca as putea contribui la reducerea poluarii in orase, why not. Insa prin poluare nu inteleg CO2 ca "ecologistii", ci NOx, particule si alte arome. Mi se par mai importanti vecinii decat pinguinii, chiar si aia care ma enerveaza biggrin.gif
cristsib
Este clar ca nu exista randament supraunitar, acela trambitat de producatorii de centrale cu condensare ia in calcul caldura specifica inferioara a gazului dar vaporii de apa din gazele de ardere sunt condensati, deci trebuie luata in calcul caldura specifica superioara a gazului. Revenind la problema ta, ce spun "neamurile de traista": 50-60grdC este temperatura de incalzire sau diferenta de temparatura? Intreaba-i la ce putere a centralei este garantat acel randament?
James Kilowatt
60 e temperatura de iesire a agentului termic. Astia dau o fisa de genul asta:

40-60 34.5kw (40 e temp de intrare)
30-50 35kw
Randament normalizat 109% (unii zic "pana la 109%).

Altii mai fac alta smecherie, dau:
"randament normalizat 107.5%
randament normalizat la 30% putere 109%"

Ce inseamna asta mai exact, nu zice nici unul. Poate randamentul de 107.5% e o medie la un regim complet nerealist (cam cum sunt consumurile din catalog la masini). Si poate cel de 109% la 30% din putere inseamna de fapt mai randamentu 109% la 38 grade (adica 30 intrare - 38 iesire, adica la doar o treime din puterea nominala). Sau paote inseama doar cand merge pe apa calda menajera. Dracu' stie sad.gif Oricum aia care le vand cu care am discutat habar n-au, specialistii lu' peste. verymad.gif

Nu spune nici unul nimic explicit, toti recita din catalog iar daca cer informatii mai multe ridica din umeri. Eu vreau unu' care sa imi spuna care-i randamentul la 100% din putere, la 40-60 grade, sau la 30-50. Da' sa spuna clar randamentul la un regim semnificativ.... Toti se lauda cu ce centrale minunate si ecologice vand, insa nu spune nici unu' ca ar fi asa grozave doar daca ai incalzire prin podea, ca probabil n-ar mai vinde nimic.
Diesel
Mi-am adus aminte ce era in neregula cu centrala din apartament care era instant. Era legata la teava de apa rece a bucatariei care avea un debit relativ limitat si d-asta nu se putea face dus in timp ce se spalau vasele, chiar si cu apa rece. Cum locuiam la etajul 3, daca si ceilalti vecini spalau vasele, deja puteam sa renunt complet.

Acum la casa pot face dus in timp ce tata uda gradina.
ozz86651
Pai nu ai toate datele acolo? Scrie 40-60 cu 35kW sau nu interpretez eu bine? Faci tu calculul cita energie ai nevoie sa ridici debitul respctiv de apa la la 40 la 60 si vezi care e randamentul.
Eu zic ca nu-oi mare smecherie, dar n-am datele. De exemplu daca ai plati 1000E/an pe gaz in total si ar fi 5% diferenta ai economisi 50E, dar daca diferenta de pret e 500E sa zicem (incluzind instalarea mai complicata etc), deja nu prea mai merita. Iti ia 10 ani ca sa iesi pe plus si asta fara calcule de capitalizare etc.
James Kilowatt
@ozz
Chestia e ca nu stiu inca cat platesc. Eu am facut un calcul si e peste de 3000€. La o diferenta de randament de 9% se amortizeaza repede. E drept, intre timp am imbunatatit izolatia. Si consumul ala e cu o centrala de 40 ani. Tot trei persoane am fost, din decembrie vom fi iar trei thumbsup.gif Consumul ala mare probabil a fost datorat si faptului ca a fost locuita masarda (de o fosta colega de liceu de-a ta wink.gif ) iar iarna trecuta izolatia la mansarda era la misto.

Stau aici de mai bine de un an insa istetii de la electrabel (tot astia distribuie si gazul) inca nu mi-au facut regularizarea.... bolovanii m-au mai "improprietarit" cu un apartament la o adresa unde n-am calcat in viata mea si acum rezolva incurcatura. Probabil mi-au trimis facturile acolo. Aveau adresa mea de email si numele corect, insa "resedinta secundara" nu are nici o legatura cu mine, o fi o coincidenta de nume. Daca nu-mi trimiteau email habar n-aveam ce mogul imobiliar sunt. Asa ca inca astept factura.

Diferenta de pret intre clasica si condensare nu e f mare, la centralele cu condensare mai iei vreo 600€ de la comuna, iar pretul final e aproape acelasi.

Ei dau puterea termica la 40-60 grade, insa nu stiu cat gaz ard ca sa o obtina.... Din informatia asta pot calcula debitul de apa pe care e capabila sa o incalzeasca, nu cel de gaz consumat.
cristsib
Din diferenta dintre caldura specifica inferioara si superioara rezulta un 11% de scazut din randamentul spus de ei. Daca stii cata caldura vei obtine, cu noul randament poti afla cat gaz vei consuma. Functionarea va fi majoritatea timpului undeva la 50-70grdC cand randamentul este mai mic decat la 30-50 (temperatura mai mare a gazelor la evacuare deci pierderi mai mari). Mai spune-mi odata tipul de centrala la care te-ai oprit.
James Kilowatt
N-am priceput, e prea luni dimineata pt mine... unsure.gif Cum ai obtinut diferenta de 11%?

Pai caldura obtin 35kw (sau 35kJ, aka vreo 8 kilocalorii de caldura pe secunda) la un dT de 20 grade la agentul termic. Insa cum aflu cat gaz ard si care e "randamentul normalizat" daca dT-ul ala de 20 grade e intre 30 si 50 sau intre 50 si 70?

Nu stiu sigur daca exista o diferenta notabila de caldura specifica la 50 sau la 70 grade. Si chiar daca ar exista, asta nu spune cat gaz ard ca sa o incalzesc. Daca de la 30 la 50 grade caldura specifica e de doua mai mare decat de la 50 la 70, nu inseamna ca randamentul e de doua ori mai bun.... decat daca sunt sigur ca as arde aceeasi cantitate de gaz. Poate de la 50 la 70 nu produc decat 15kw, insa poate si consum la jumate gaz, ceea ce inseamna acelasi randament.

Inca nu m-am hotarat decat destul de vag. Adica sa fie cu acumulator, nu m-am hotarat daca cu boiler indirect sau schimbator bitermic. Si probabil cu condensare. Si murala, asta de motiv de carat pe scari. Inca mai astept si alte oferte, deocamdata nu am decat una de la Facq, monopolu' local in materie de instalatii...
FAR EASTERN
JK, cred ca singura varianta sa afli cat gaz consumi pe unitatea care te intereseaza, e ca sa faci cumva sa afli puterea calorica a gazului de pe teava, si apoi sa mai ceri date de la producator.
In faza actuala, e ca si cum ai intreba cat lemn iti trebuie sa incalzesti 100 l de apa, dar fara sa stii daca pui pe foc stejar sau salcam. Din cate stiu eu, calitatea gazului furnizat in Ro sau aiurea nu este aceeasi. De aceea probabil nici producatorul nu poate sa-ti furnizeze din start informatia asta... Centralele lor pot fi montate oriunde, asa ca parametrii pot sa difere... IMHO.
cristsib
Am acces la buletinele de analiza a gazului livrat in Sibiu in care este trecuta atat puterea calorica inferioara cat si cea superioara si diferenta dintre ele este de 11%. Puterea calorica inferioara variaza la noi intre 35640 si 35840 (in 2008), pe niste documentatii din Franta mergeau pe 36000 kJ/Nmc deci nu sunt variatii foarte mari. Caldura specifica a gazului se ia la temperatura la care intra in centrala (la fel si pentru aer) adica undeva la 15 grdC unde este cam 33850 kJ/mc. Deci la 35kW/h centrala va consuma (la un randament de 95%) cam 3,9mc/h. La randament de 90% va consuma aproape 4,2 mc/h. Calculele sunt facute in viteza dar nu cred ca difera prea mult de realitate. Undeva trebuie sa-ti dea consumul maxim de gaz al centralei (ca sa dea mai bine, se trece in general consumul la 0grdC nu la 15grdC desi facturarea se face la 15grdC. Pentru comparatie, consumurile pe care le-am calculat trebuie impartite la 1,055 si obtii consumurile de gaz la 0grdC).
James Kilowatt
Pai eu nu asta voiam sa aflu, eu voiam randamentul. Si daca exista diferente intre o centrala clasica si una cu condensare la sa zicem 30-50 grade.
cristsib
Diferente exista (si sunt mai mari la 30-50 decat la 60-80), eu incercam sa-ti arat ca nu sunt foarte mari. Exact este greu de spus pentru ca si centralele cu condensatie, de exemplu, nu au toate acelasi randament. Cum spunea si Far, mai depinde si de combustibil, asa ca numai dupa ce o vei monta, vei putea calcula mai exact randamentul real (n-am gasit nicaieri ce inseamna randament normalizat).
James Kilowatt
Pana la urma voi merge oricum pe condensare, avand in vedere ca pretul e oarecum similar. Si la urma urmei o pot lasa sa mearga 10-11 luni pe an la 40-45 grade, adica la temperatura pentru care a fost facuta si la care ar trebui sa aiba un randament de star trek. Frig frig sa trebuiasca sa duduie caloriferele pe aici sunt cateva zile pe an (sau 9 luni daca vine incalzirea globala si se opreste Gulfstreamul, insa o sa incalzesc mai putin ca locuibila o sa fie doar mansarda, restul o sa fie sub gheata smile.gif )

Eu am gasit ceva despre randamentul normalizat pe wikipedia si pe siteul primariei...

In alta ordine de idei are cineva contra-indicatii la junkers?
Hoinar
QUOTE (James Kilowatt @ Oct 6 2009, 09:52 AM) *
...
In alta ordine de idei are cineva contra-indicatii la junkers?

O centrala Junkers de perete au acasa parintii mei. N-a sughitat niciodata...pana acum smile.gif. De la un prieten care lucreaza in reparatii centrale stiu ca mai toate centralele is la fel...n-au vreo electronica complicata..si daca patesc ceva, is usor de reparat, asa ca sfatul lui era sa ne luam cea mai ieftina centrala smile.gif.
James Kilowatt
Am mai rascolit pe net si se pare ca totusi si la o temperatura pe retur de 40 grade inca se mai poate recupera din caldura latenta a vaporilor. Adica in cazul meu, ar fi interesant sa merg pe un 35-50, mie 50 mi-ar ajunge pe tur.

http://www.gaz-naturel.ch/fileadmin/author...heizen_f_01.pdf

La sf paginii 11 e o diagrama... daca e pe bune, ca mergi pe 45-35 (curba albastra) sau pe 50-70 (curba neagra) e tot cam un drac, la temperaturi exterioare pozitive... ceea ce inta in contradictie cu ce-am inteles din restul. Tre' sa mai citesc o data, mai calm...


Astia
http://www.nano-sense.com/articles/analyse...ion/calculs.htm
fac niste calcule mai stiintifice, si spre sfarsit trag o curba a randamentului functie de temperatura gazelor de evacuare... de pe la 50grade incepe sa devina "supraunitar". Insa 50 grade fum inseamna ca totusi si apa tre' sa fie destul de rece.

Ma intreb cum naiba sa ai temperatura la fum 0 grade unsure.gif Asta inseamna sa ai antigel in instalatie si sa incalzesti la vreo -10 in casa...


Astia
http://oee.nrcan.gc.ca/industriel/equipeme...dex.cfm?attr=24
spun ca daca ai gaz e interesant de la 60 grade in jos, fata de mazout unde trebuie fumu' de la 47 in jos. Interesant ca sunt canadieni si folosesc sistemul metric biggrin.gif
Legionaru'
Pentru incalzirea unei case ce ati alege, incalzirea in pardoseala sau incalzirea clasica (calorifere)?
DRAGOS
Incalzire in podea rulz! Am o prietena cu asa ceva in casa si e geniala senzatia cand calci pe gresie calda biggrin.gif

Eu si acum regret ca ai mei n-au vrut sa punem in podea, si au mers pe varianta clasica, cu calorifere. E o legenda conform careia incalzirea in podea ar lasa praful sa se ridice, dar atata timp cat nu e praf deloc, nu are ce sa se ridice smile.gif Un aspirator bun cu apa rezova problema prafului in exces...

FAR EASTERN
QUOTE (DRAGOS @ Nov 9 2009, 01:27 PM) *
Incalzire in podea rulz!

In special cand ti se sparg tevile, sau apar scurgeri pe la racorduri... Am si eu un prieten. wink.gif
DRAGOS
Nu stiu ce sa zic. Tipa asta are de vreo 7-8 ani si nu a patit chestii de genul asta. Eu as zice ca se poate face o instalatie care sa tina. Totul este ca cei ca cei care lucreaza s-o faca cu simt de raspundere.
mike.omega
QUOTE (Legionaru' @ Nov 9 2009, 01:20 PM) *
Pentru incalzirea unei case ce ati alege, incalzirea in pardoseala sau incalzirea clasica (calorifere)?


Poti folosi si solutia asta. Nu vreau sa-i fac reclama, e mai noua pe piata iar consumul (estimativ) este la fel ca printr-un sistem clasic de incalzire cu tevi, apa, centrala pe gaze s.a.m.d.

@FE: daca folosesti tevi special gandite pentru incalzirea prin pardoseala, ele NU se sparg iar cedarea racodurilor se face din cauza montarii defectuoase si a faptului ca nu se face o proba de presiune inainte sa se toarne sapa. Foarte mult conteaza si cine executa lucrurile astea smile.gif

Pe langa praful care se ridica, lumea se mai plange si ca ai o senzatie de aer uscat. Personal nu stiu ce sa zic doar ma intreb asa. Intr-o camera de 12-14mp in care am si pat(dublu) si dulap si birou si mai stiu eu ce, cat din suprafata radianta imi ocupa mobila si cat ramane libera? Trebuie sa ma conving ca tevile care vin sub pat sunt eficiente smile.gif
pista
Legionaru', eu am la parter incalzire prin pardoseala. Inertia sistemului trebuie luata in calcul(avantaje si dezavantaje). Noi avem suplimentar si cateva calorifere daca vrem sa incalzim mai rapid.
La etaj (unde sunt si dormitoarele) am prin calorifere.

Mike, praful se ridica si cu calorifere. Mobilierul in general are picioare, probleme pot apare daca ai covoare mari si groase sau cu mobila fara picioare care sta direct pe pardosea.

P.S. incalzirea prin pereti poate e cea mai buna solutie, dar si cea mai dificila de realizat. (cel putin la noi)
Legionaru'
Pista, asa mi-a propus si mie instalatorul, parter- incalzire in pardoseala, etaj- calorifere.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.