Help - Search - Members - Calendar
Full Version: orice despre hibride
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
James Kilowatt
N-au nevoie de baterii (grele si urate). Pot face recuperarea energiei de franare prin cuplarea rotilor la un compresor care "regenereaza" aerul comprimat. Nici nu ar fi neaparat nevoie de o piesa suplimentara, motorul poate deveni compresor (reoptimizand deschiderea supapelor). Mult mai eficient decat sistemul electric....rezervorul de aer inghite cat debit ii dai, nu ca bateriile care nu pot inghiti peste o anumita putere.

Si sunt modele care au si compresor antrenat de un motor termic. Care merge doar la regimul de randament maxim,nefiind legat de roti (cum visam noi pe la inceputul topicului...).

Theaircar sunt super-economice de la prima incercare, fiind dezvoltate de o firma de buzunar. Oare ce-ar fi daca VW si-ar pune mintea sa scoata o masina din asta rolleyes.gif ? In mod sigur s-ar duce dracu' vanzarile la Golf dizal.... whistling.gif
T u d o r
Crezi tu? Daca ar face-o VW, ar costa dublu, ca deh... placerile costa la unii, nu? biggrin.gif
f1anatic
QUOTE (20krpm @ Apr 11 2008, 11:15 AM) *
io unu nu cred c-as pune imediat semnul de echivalenta intre hibrid si nepoluant.

si tot asa, indrept aratatorul catre fabrica lu subaru din indiana, care (cel putin se lauda ca) e singura fabrica de masini cu 0 landfill din lume. (si va rog nu ma acuzati de f1anatisme aici, ca n-am pus nici un link de youtube cu fabrica lu subaru care depaseste cu 3 secunde fabrica lu prius pe drumuri in curbe tongue.gif )


Mi-ai placut. thumbsup.gif Ai citeva beri de la mine.
20krpm
pai uite io nu cred ca hibridele sint viitorul, ci ca sint doar o etapa intermediara. in definitiv nu-s altceva decit strutzocamile cu doua motoare, legate cu izolirband si puse sub aceeasi capota, normal - vindute la preturi mai mari, si pentru ca tot sint de lux si greu de gasit - si cu toate zorzoanele after-market puse pe ele. dar nu vad nici un mare pas spre vreo tehnologie noua. acelasi lucru poti obtine cu doua masini separate - una electrica, ailalta pe benzina, nu?

masini electrice - da, atita vreme cit or sa reuseasca sa faca baterii mai usoare, care sa dureze mai mult si sa se incarce mai repede, alea le vad avansind. tot tehnologie existenta, dar inca perfectibila. in motoare cu aer comprimat nu cred, sa ma contrazica jk daca vorbesc ca un profan, dar am senzatia ca randamentul pirtzurilor alora din rezervor e destul de mic. cu aburi a mai incercat omenirea mai demult, n-a ajuns tare departe. celule de hidrogen - habar n-am cum functioneaza, asa ca nu ma pronunt. io cred ca pur si simplu ne trebuie ceva sanatos de tot, gen ultraperfectionare si ultrasecurizare a propulsoarelor atomice, sau... nu stiu, ceva o inventie revolutionara. in rest, cu ce-avem acuma, nu cred ca putem face avansuri dramatice nici la pret pe unitatea de distanta, nici la poluare, nici la comfort.
James Kilowatt
Randamentul la panaramele alea cu aer comprimat nu e deloc mic. E chiar foarte bun (baietul de la BBC explica ca motorul e rece, nu produce caldura aiurea, iar baietii de la electrica francezilor spun ca fac stocare noaptea si productie de energie ziua prin comprimarea/destinderea aerului cu randamente globale de peste 80%. Chiar daca se lauda, tot e bine si tot bate electricul). Mica e totusi cantitatea de energie pe care o poti stoca in rezervor (si aici nu poti avansa la nesfarsit cu tehnologia), insa chiar si asa un rezervor de aer comprimat inmagazineaza mai multa energie decat o baterie actuala cu acelasi volum sau aceesi greutate.

Eu viitorul masinilor electrice il vad mai degraba imbarligat cu pila de hidrogen (care functioneaza si cu metanol la urma urmei). Si bateriile chimice au limite ce vor fi repede atinse. Ceva de genul perfectionam algele alea care fac hidrogen verde -> pila de hidrogen + motoare electrice + eventual si vreo doua baterii folosite NUMAI la recuperarea energiei de franare. Pui o frana care a umplut bateriile (putine, nu foarte multe) si le descarci instant cand accelerezi apoi revii la pila.
Sau alta solutie pentru masinile full electrice ar fi sa nu incarci bateriile la benzinarie, ci sa le schimbi complet.... cam cum se facea pe vremuri cu caii smile.gif

Propulsoarele atomice bazate pe fisiune nu pot fi miniaturizate la nesfarsit, ca sa provoci fisiunea ai nevoie de o masa critica de material radioactiv, de un reactor suficient de solid, si de niste turbine suficient de mari sa poata prelua energia creeata. Nu am idee totusi care e limita teoretica la care pot ajunge ca putere/dimensiuni.
Cele bazate pe fuziune n-au teoretic (cred) o dimensiune minima si au si bunul simt sa produca direct energie electrica fara sa mai treci prin aburi si turbine. Capcana magnetica care tine combustibilul cu forta in reactor transforma direct energia produsa de reactie in tensiune electromotoare. Insa sunt taaare departe de a fi puse la punct chiar si neminiaturizate.... Inca nu avem nici unul functional, astia se chinuie in Europa cu ITER-ul iar de americani nu se aude nimic... tot la tokamakul sovietic am ramas, care desi nu e chiar functional, macar are meritul ca a fost construit si terminat....
ozz86651
Eh nu-i chiar asa. Exista pila atomica on chip (MEMS), e drept de energie foarte mica dar practic inepuizabila si care e cuplata la baterie. Sa zicem ai un celular, inauntru ai o baterie si pila asta atomica (vibratii de la radiatie => particule => sarcina => virbratii => piezoelectric => energie). Daca vorbesti mai mult in loc de 3 zile te tine 4, dar daca multa vreme nu vorbesti ca mine, nu mai trebuie sa-l incarci niciodata ca are timp sa recupereze. Evident asta e la stadiul de laborator, nimeni nu vrea atomica in celular... inca. Plus problemele de reciclare etc.

Hidrogenul e pacatos tare. Greu de produs, greu de stocat. BMWul ala pe H2 pierde tot rezervorul in 3 zile prin scapari. Numai pentru asta si iti trebuie ceva auxiliar ca sa ajungi la "benzinarie".
FAR EASTERN
N-ar fi mai bine sa lasam viitorul indepartat in seama stranepotilor nostri si noi sa ne ocupam de viitorul pe care il vom apuca? Sau macar sa discutam despre el. Pentru ca nu vom apuca noi masini electrice in productie de serie si care sa se vanda worldwide. Dar sa dea Domnul sa nu fie asa.
Pe de alta perte, vedeti ca cei de la miles electric fac mai mult decat sa critice hibridele. Lucreaza la ce viseaza multa lume...
FAR EASTERN
Altii care pun osul la treaba..
http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/?gallery=1

Leasing numai pentru cei din Torrance, Santa Monica si Irvine, Ca., din vara 2008.
20krpm
ooof... good luck with their project. exact ce se plinge toata lumea: 3 ani, $600 pe luna pentru o hondutza civicutza cu care nici macar nu poti s-ajungi in palm springs sau in san diego??? f'geddaboudit. $600 pe luna aici iti cumpara ditamai bimmeru.

inca o chestie. multe din tehnologiile puse pe tava de jk (foarte misto post, apropos) cer construirea unei infrastructuri serioase la statiile de benzina (sau ma rog - combustibil, ce-o fi). ca e compresor de aer gigantic, pompa de hidrogen, taraba cu alge doo la leu, sau mai stiu io ce, astea sint investitii pe care tre sa le faca vinzatorii. iar pina cind una din tehnologile astea n-o sa prinda de-a binelea, sa fie deasupra celorlalte, o sa avem fenomenul ala de blocaj in piata pe care l-am avut cel mai recent, de exemplu, cu hd-dvd vs blu-ray: nimeni nu se-apuca sa bage banii pentru ca nu stie inca sigur in ce. cele mai misto sint tot tehnologiile care-si poarta infrastructura cu ele - de-aia e ok electrica, sau cele care functioneaza pe o tehnologie existenta - de-aia e ok hibrida si aia pe gaz lichefiat.

ideea cu schimbat setul de baterii e cea mai misto de pina acum, dar din nou, tre sa existe standarde cu care sa se alinieze toti producatorii, si masinarii de spalat masina pe burta, scos setul puizat si bagat in priza, bagat setul nou samd.
James Kilowatt
@Ozz
Exista si baterii atomice bazate pe dezintegrarea radioactiva (folosite pe sondele voyager de ex), insa alea produc cam 100W... Nu le-am incadrat la reactoare pentru ca nu sunt bazate pe reactie in lant ci doar pe dezintegrare. Emit doar particule alfa incarcate pozitiv, care sunt oprite de invelis care se incarca si el pozitiv, iar nucleul radioactiv se incarca negativ si deci ai o diferenta de potential.

Ce spui tu ce raport putere/greutate au?
ozz86651
Pai nu stiu, greuatea e infima (dimensiuni de ordinul zecilor de microni probabil) dar si puterea e infima.
James Kilowatt
Chestiile astea bazate pe dezintegrare au putere destul de mica.... Cineva priceput la d-astea ar putea sa calculeze limita teoretica, ca se stie cate particule emite kilu' de material d'asta.
Insa desi puterea e scazuta, cantitatea de energie e foarte mare. Adica, alea de pe voyager dau 100W, insa timp de zeci de ani wink.gif Tampitii de la asociatile "ecologiste" au racnit inca de atunci impotriva lor, desi nu exista alternativa. Bateriile nu ar fi fost avut atata energie nici cat sa-si mentina temperatura la care pot functiona pe durata misiunii... Oricum, daca istericii gen greenpeace urla impotriva lor in spatiu, inchipuie-ti ce show iese daca careva are de gand sa le bage in masini (care ajung si in pom uneori) sau in celulare smile.gif
Ar fi fain si ca solutie antiambuteiaje.... cand se strang prea multe masini pe m2 se depaseste masa critica si bum biggrin.gif
FAR EASTERN
1.5 litri si 3 cilindri - motorul verde de la Opel si Lotus


Producatorul britanic Lotus a finalizat productia unui propulsor de 1.5 litri pe care l-a montat pe noul Opel Astra. In aceasta configuratie Astra are la dispozitie 159 de CP la un cuplu de 240 de Nm care este secondat de un motor electric aflat intre cel clasic si cutia de viteze. Acesta ofera un plus de forta de aprovimativ 20 de CP, fiind alimentat de un pat de baterii de 60 de V.

In aceasta varianta de propulsie, Astra-Lotus este la fel de puternic ca modelul de 1.8 litri de serie, dar mai economic si mai putin poluant decat acesta cu aproximativ 15 procente. Gradul de poluare este de doar 149 de g/km de CO2.

Propulsorul
Motorul de 1.5 litri are doar trei cilindri si beneficiaza de cea mai noua tehnologie de management al supapelor de admisie si evacuare. Functioneaza cu injectie directa de benzina in capul pistonului la o presiune de 200 de atmosfere si la un raport de compresie mare, de 10.2/1 (volume de amestec combustibil). Cursa pistonului este scurta, 82 de mm, fapt ce ii permite propulsorului sa functioneze oprim si la turatii ridicate ; lungimea camerei deste de 88 de mm.

Producatorii au subliniat ca motorul este mult mai usor decat unul clasic cu aceleasi performante si are cu 35% mai putine componente. Aceste doua calitati il fac relativ ieftin. Pentru moment nu a fost comunicata o data la care am putea astepta ca propulsorul sa fie introdus in productia de serie, dar vom afla mai multe detalii in curand.

Sursa: greencarcongress.com
FAR EASTERN
ONE MILLIONTH HYBRID VEHICLE HITS THE AMERICAN ROAD
In December 2007, an auto dealership employee somewhere in America handed a new owner the keys to the one millionth hybrid vehicle sold in this country. In that month, industry sales of 30,892 hybrids brought the cumulative total to 1,012,442 units.

This event occurred a month after Toyota recorded the sale of its 500,000th hybrid in the United States, and only a few months after Toyota Motor Corporation reached the one-million-unit mark in global production of hybrid vehicles.
U.S. hybrid sales began with the delivery of 17 Honda Insight cars -- a model now discontinued -- in December 1999. Toyota's first-generation Prius, model year 2001, entered the U.S. market with 841 sales in July 2000.
At the end of this eight-year run, more than half of all the hybrids ever sold in the United States bore the Prius marquee. Toyota's iconic hybrid accounted for 51 percent of sales; the Camry Hybrid and Highlander Hybrid, together with three hybrids from our corporate cousins at Lexus, brought the cumulative Toyota and Lexus market share to 72.7 percent.
Although hybrid sales have grown quickly in recent years -- 35 percent of the all-time sales were made in just the past year -- they accounted for only 2.2 percent of the 16.2 million cars and trucks sold in the United States in 2007. But hybrids accounted for a respectable 11.2 percent of Toyota Division sales last year, and 10.6 percent of Toyota Motor Sales, U.S.A.'s combined deliveries of Toyota, Lexus and Scion vehicles. In fact, Prius ended 2007 as the third-best-selling vehicle in the Toyota lineup, behind Camry and Corolla.
Looking ahead, how long will it take for the auto industry to sell its second million hybrid vehicles? It's hard to say, considering that several manufacturers have hybrid models on the drawing board or on the test track. But if industrywide hybrid sales continue at the 2007 rate, that two millionth key will be handed to a new owner in less than 34 months.
FAR EASTERN
sursa: http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/9X_biohybrid/index.shtml
FAR EASTERN
Si inca ceva, pe placul lui T u d o r - http://autoreview.belproject.com/item/449
FAR EASTERN
Na, ca sa nu credeti ca Lexus RX400h e un hibrid care nu-si are rostul.
BMW e mai tare http://www.smh.com.au/news/motors/project-...0131041887.html yucky.gif
Toate bune si frumoase, foarte bine ca se implica si ei in crearea de hibride. Dar 4.4l V8? pinch.gif
Miroase a comercial de la o posta. Mai discutam cand vor face o versiune hibrida la seria 3.
FAR EASTERN
SI tot BMW, de data asta despre alt fel de hybrid:
http://www.greencarcongress.com/2004/04/dualfuel_pickup.html
http://www.greencarcongress.com/2005/05/bmw_hints_at_a_.html
T u d o r
Abia acum incepe "razboiul" adevarat. Sa vedem ce o sa iasa. rolleyes.gif
FAR EASTERN
Da, ar fi interesant totusi sa vedem implicarea concurentei in segmentul ocupat de Prius si Civic, cu tehnologie asemanatoare.
Sa pui un motoras electric care sa-ti miste doar stergatoarele, pe langa un V8 sau altceva prin zona, nu se cheama ca ai facut mare lucru decat ca te dai cu lumea si oferi si tu ceva ce e la moda...
Aici treaba trebuie facuta la modul serios.

p.s nu stiu daca ai remarcat postul #66....
T u d o r
Ba da, am postat si eu aceeasi stire pe alt topic, ca chiar nu mai stiu unde. biggrin.gif Cred ca pe aia cu germanele vs japoneze... Dar stiam ca PSA o sa scoata in 2009 hibridul diesel. Daca nu o sa fie prohibitiv la pret, poate fi o optiune interesanta, montat pe 308 (care mie personal imi place foarte mult).
James Kilowatt
Acum toti dau in gat sa-si faca reclama eco.... si merge, multi o musca. BMW cu efficient dynamics sunt de-a dreptul hilari.... "multumesc dealului, care imi incarca gratis alternatorul la vale".... "multumesc vantului, care imi raceste gratis radiatorul"... pai si Moskwich 1500 are efficient dynamics biggrin.gif

Io astept o generatia urmatoare de masini eco, hibride sau nu.... daca-s hibride vreau in paralele baterii tapene si supercondensatori care sa inghita energii babane la franare, motoare care sa evite COMPLET regimurile pacatoase, etc.

Deocamdata hibridele sunt doar manevra de marketing. Unii oameni rai spun ca toyota le vand in pierdere pentru imagine.... si ca pentru fiecare Prius vand in SUA nu stiu cate 'jdemilioane de pick-up-uri 4x4...

Apropo de masinile verzi, Tata a cumparat brevetul tipului cu masinile cu aer comprimat de la MDI.... si se pare ca au de gand sa-l industrializeze. O masina capabila de 110km/h, dezvoltata de o firmulita de buzunar, care sa consume 1.5l/100km MASURAT, de la prima incercare, nu-i rau.... consuma mai putin decat un scuter. Iar in oras ar putea sa nu consume deloc, si sa fie verde complet daca aerul comprimat e obtinut din energii verzi.... autonomia in mod "verde" e mult mai mare decat se poate spera din baterii la aceeasi greutate, si nici nu costa cat ar costa niste baterii de ultim racnet care sa stocheze o cantitate mai mult sau mai putin onorabila de energie...
Probabil daca masinile electrice sau hibride se vor generaliza, pretul la litiu va exploda. Vom plati din greu sa mergem cu masini "verzi".
FAR EASTERN
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 3 2008, 10:12 PM) *
Probabil daca masinile electrice sau hibride se vor generaliza, pretul la litiu va exploda. Vom plati din greu sa mergem cu masini "verzi".


Pai da, asta din cauza foamei de bani care parca ne ia mintile. Si asta e valabil la orice.
De exemplu, anul asta e foarte scump pigmentul de culoare galbena, care e la moda. Gluma, gluma, da treaba-i serioasa.....
FAR EASTERN
Noutati, tovarashi:
http://www.worldcarfans.com/9080606.020/to...-hybrid-vehicle
FAR EASTERN
Toyota Crown Hybrid cu NightVision
FAR EASTERN
Foarte multe articole interesante. Spor si rabdare la citit. thumbsup.gif
FAR EASTERN
Se pare ca vecinii nu stau degeaba...
20krpm
toyota mai are inca o idee cu care sa mai stoarca ceva banuti de la impatimitii de economie de combustibil: panouri solare cu care sa alimenteze aerul conditionat. probabil ca poti amortiza costul lor suplimentar in nici 37 de ani si jumatate...
FAR EASTERN
QUOTE (20krpm @ Jul 7 2008, 10:06 PM) *
toyota mai are inca o idee cu care sa mai stoarca ceva banuti de la impatimitii de economie de combustibil: panouri solare cu care sa alimenteze aerul conditionat. probabil ca poti amortiza costul lor suplimentar in nici 37 de ani si jumatate...



Poza o am din decembrie, dar e facuta de ceva timp in urma.... Cred ca e de aici. Iar asta face treaba mai buna decat incercarea Toyota. Si am mai vazut modificari facute de posesori, tot cu panouri solare. Momentan nu mai gasesc link-urile, cred ca erau undeva pe priuschat.com.
FAR EASTERN
Ferrari si hibridele !
James Kilowatt
Mai interesant decat articolul (care e probabil un mesaj publicitar - cumparati Ferrari cat mai puteti, pana nu devine Prius biggrin.gif - ) mi se par comentariile de dupa biggrin.gif
FAR EASTERN
Test ProMotor de anul trecut.
Iarasi se merita de citit comentariile.. smile.gif
James Kilowatt
Ce spunea baiatul ala din articol in privinta consumului confirma si ce aberam noi p-aici.... nu e nici pe departe o ruptura tehnologica, ci doar o ameliorare oarecare, inca un punct pe asimptota evolutiei masinilor (6.5 in oras si 5.5 afara e bine, insa nu suficient cat sa salvam planeta de coacere si omenirea de la apocalipsa provocata de terminarea petrolului).
De ruptura tehnologica putem vorbi cand scoate unu' o masina care consuma mai putin de jumate fata de urmatoarea clasata.... si dupa 1 an isi maturizeata tehnologia SF si mai castiga 50%. Aia inseamna o ruptura tehnologica si relansarea distractiei....
Apoi un concurent ii bate recordul cu 30%... si un al treilea din nou, cu inca 15... si tot asa, pana ajungem pe o noua asimptota, cum suntem si acum.

Insa comentariile de dupa articol sunt ca de obicei ... relaxante biggrin.gif
FAR EASTERN
Nu situ, JK... Sper ca LUMEA sa nu se bazeze ca planeta va fi salvata DOAR in urma eforturilor producatorilor auto.... Sunt multe de facut in multe domenii. Cred ca deocamdata primeaza interesele financiare ale marilor companii (si guverne)...

Orice pas, cat de mic, e important daca e facut in directia buna.
James Kilowatt
Ideea e ca trebuie sa ne pastram spiritul critic. Cuvantul "eco" aduce bani, e noua moda in materie de marketing, vinde de la masini, la nasturi. Si aduce si voturi. Si ascunde si o noua forma de protectionism comercial.... Nu trebuie sa ne lasam fraieriti de sloganuri marete...

In plus, am mai discutat si pe alte topicuri.... ecologie nu inseamna numai CO2. Asta mi se pare praf in ochi si deturnarea atentiei de la problemele reale. La urma urmei inca nu s-a dovedit ca nivelul ridicat de CO2 este cauza, si nu efectul incalzirii, si nici ca oprirea emisiei de CO2 ar avea vre-un efect, odata starnita avalansa. subiectul asta l-am dezbatut in alta parte, acolo sunt argumentatii mai lungi si mai detaliatee smile.gif

Problema e ca asa cum ni se prezinta "criza" ecologica, nu mai avem timp de "pasi". Ori facem salturi, ori ne pregatim sa infruntam potopul, daca nu-l putem evita. Si cu si fara "pasi", rezultatul e tot ala..... daca ar fi sa credem ce spun "savantii" smile.gif
FAR EASTERN
De acord cu tine. arigato.gif
FAR EASTERN
http://economie.hotnews.ro/print?articleId=3604121
FAR EASTERN
Era prea mult de scris manual cu mana asa ca am facut niste scanari. Spor la citit.
FAR EASTERN
Barack Obama: "Un milion de masini hibride pe sosele pana in 2015"
HotNews.ro

Chevrolet Volt - una dintre solutiile pe care mizeaza Obama
Foto: Motorauthority Candidatul democrat pentru Casa Alba, Barack Obama, a declarat ca unul dintre obiectivele natiunii americane ar trebui sa fie introducerea a peste un milion de masini hibride pe drumurile din State pana in 2015, oferind constructorilor auto un ajutor federal de patru miliarde de dolari si credite fiscale de 7.000 de dolari pentru cei care vor cumpara noile masini, informeaza Detroit News.

Cu toatea acestea, experti din domeniul auto au declarat ca suma oferita de autoritati nu acopera toate costurile pentru atingerea acestui obiectiv si ca implementarea masinelor hibrid, intr-un numar atat de mare, intr-un timp asa de scurt, va fi foarte dificila, daca nu chiar imposibila.

"Stiu cat de mult a avut de suferit industria auto in ultimul deceniu, dar mai stiu si unde vreau ca masinile viitorului, cele hibride, sa fie construite. Nu in Japonia, nu in China, ci aici in Statele Unite", a declarat Obama intr-un discrus sustinut in Detroit.

Masinile electrice cum e Chevrolet Volt sunt principala solutie a constructorilor americani pentru a face fata cresterii pretului la petrol si pentru a diminua emisiile de carbon ale automobilelor. General Motors s-a dedicat sa faca modelul Volt disponibil publicului larg pana in 2010, dar dezvoltarea tehnologiei bateriilor s-a dovedit a fi destul de dificila, anunta Detroit News.

Barack Obama a propus un ajutor federal de 4 miliarde de dolari constructorilor din industria auto pentru a atinge acest obiectiv, iar clientilor care isi vor cumpara masini hibride, Obama a propus un credit fiscal de 7.000 de dolari.

"Inlocuirea unui milion de masini de pe drumuri din cele 200 de milioane existente acum cu masini hibride e un obiectiv greu de atins. Nu incape indoiala ca masinile hibride au un imens potential, dar acest plan este exagerat", a declarat David Cole, director al Center for Automotive Research.

Cole a evidentiat ca, desi i se pare util ajutorul propus de Obama, suma nu ar ajunge sa acopere decat un sfert din pierderile de 15,5 miliarde de dolari din trimestrul doi anuntate de GM. Alti oficiali de la Washington, care sustin ideile lui Obama, au declarat ca industria auto ar avea nevoie de un ajutor de peste 30 de miliarde de dolari pentru a duce la bun sfarsit planul maret propus de candidatul democrat scrie Detroit News.
Hoinar
Poti face Priusul sa sune precum un V8 biggrin.gif:
http://www.promotor.ro/noutati-auto-auto-d...a-un-v8-2855630
Si asta pt ca e prea silentioasa biggrin.gif:
http://www.promotor.ro/noutati-auto-editor...edaliei-2624981
FAR EASTERN
Pai eu am deja un CD cu sunete din "natura": autoturisme, tractoare, avioane, bovine, albine, berbeci, cascade, vraghii, pesti, etc.... smile.gif Si pentru mers inapoi am gasit un bec cu Lambada.
FAR EASTERN
NISSAN lanseaza doua concepte verzi
T u d o r
Desi un potential cumparator de hibride nu e foarte interesat de timpii pe circuit, iata o comparatie intre Prius si Civic hybrid pe 2 circuite si cateva alte date tehnice in oglinda. thumbsup.gif
FAR EASTERN
Si ce credibilitate le poti da daca au trecut la Prius punctaj 0(zero) pentru Track Performance(in loc de 20). Pe de alta parte, cine-si ia hibrid sa faca liniute?


l.e. de fapt, mai stii?
T u d o r
I-a dat 0 pentru ca a pierdut pe ambele circuite. De aia are Civic-ul 29, cred ca e in functie de diferentele de timpi.

Oricum, e clar ca un astfel de comparo e ciudat, dar mai stii? poate cineva sa vrea sa scoata si untul din hidridele astea. biggrin.gif
FAR EASTERN
Pai cam sta in natura noastra sa scoatem untul....din orice.

MAXIM, FRATE!
FAR EASTERN
Honda dezvăluie Insight, noul concurent pentru Toyota Prius

Honda a publicat primele imagini si a dezvaluit primele detalii despre noul hibrid pe care planuieste sa il lanseze pe piata din SUA vara viitoare: Insight. Acesta va fi cel mai probabil unul dintre cele mai ieftine automobile hibide dar si un concurent de temut pentru Toyota Prius.

Numele modelului, Insight, nu a fost ales intamplator, Honda denumind la fel primul model cu care a incercat in 1999 sa intre pe piata automobilelor hibride. Primul Insight s-a aflat pe piata din 1999 pana in 2006 insa a fost eclipsat de vanzarile foarte mari ale primului model Prius.

Noul Honda Insught va fi prezentat "in carne si oase" luna viitoare in cadrul Salonului auto de la Paris sub forma de concept. Sage Marie, purtatorul de cuvant al companiei, a declarat insa ca versiunea concept este extrem de apropiata de versiunea de productie. Noul moedel este puternic inspirat din prototipul FCX Clarity, fiind un hatchback in cinsi usi.

Honda Insight isi va face intrarea pe piata americana la jumatatea anului viitor si va avea cel mai probabil un pret putin sub 20.000 de dolari. Constructorul nipon vrea sa vanda anual 200.000 de masini Insight, dintre care jumatate numai in America de Nord.

Sursa: USA Today @ capital.ro

FAR EASTERN
Mercedes S 400 BlueHIBRID - Noua bestie hibrida...
Se pare ca bransa vehiculelor hibride de familie va avea in curand un nou campion...

Dintotdeauna intentia marilor companii auto a fost sa realizeze acel model ideal pentru societate, iar in ziua de azi acea societate este definita de familie.

Astfel, dominatia pe piata auto mondiala de azi o detin acele companii care au investit serioase resurse in a crea vehicule destinate unei familii de indivizi.

Cu toate acestea, avand in vedere serioasele neajunsuri actuale, in materie de carburanti, si diferitele reglementari care au fost si vor fi introduse, publicul se orienteaza din ce in ce mai mult spre vehiculele cu propulsie neconventionale, masinile hibride sau electrice, iar producatorii auto au trebuit, prin urmare, sa actioneze.

Va prezentam asadar, modelul S 400 BlueHIBRID, etichetata ca fiind cea mai eficienta si eco-prietenoasa masina a bransei sale, la performantele pe care le ofera.

Pentru a demonstra aceasta, incepem prin a descrie propulsia, care va consta dintr-un motor pe benzina V6, de 3.5 litri, de 279 CP si unul electric de 15 kW. Cand masina ruleaza in modul combinat, ea reuseste un consum de doar 7.9/100 de km si o cifra de emisii foarte scazuta pentru clasa sa, 190 g/km de CO2.

Mai mult, un set special de baterii Li-on, mult mai eficiente, a fost special conceput pentru modelul Mercedes, reprezentand doar o alta medalie din portofoliul vehiculului.

In final, cu toate ca suntem deja prinsi in vraja acestui model, vom fi cu siguranta si mai uimiti pe masura ce noi detalii vor fi dezvaluite, inaintea lansarii oficiale din vara anului viitor...

SURSA http://masini.ro/stiri-auto-mercedes-s-400...ibrida-4421.htm
Hoinar
QUOTE (FAR EASTERN @ Sep 19 2008, 10:25 AM) *
...
Pentru a demonstra aceasta, incepem prin a descrie propulsia, care va consta dintr-un motor pe benzina V6, de 3.5 litri, de 279 CP si unul electric de 15 kW.
...


Motorul electric: 20 CP si 160 Nm (Sursa: http://www.quattroruoteblog.com/2008/09/nu...bluehibrid.html )
Nu e ceva ciudat aici? Priusul are motorul electric de 68 CP si 400 NM, iar Mercedesul asta are doar motor de tricicleta?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.