Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tata Motors a cumparat Jaguar si Land Rover
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
iulian_1976
Multi au luat in deradere aceasta firma constructoare de automobile. Ca ar fi firma de termopane etc...
http://www.autof1.ro/tata-motors-a-cumpara...-si-land-rover/
Surpriza este ca au cumparat doua branduri foare cunoscute .
Ce spuneti? rolleyes.gif
f1anatic
Spun ca firmei FORD le merge super prost.
Cipp
Subscriu! Sa vedem cat le va mai merge prost!
A K U
QUOTE(iulian_1976 @ Mar 26 2008, 08:17 AM) *
Multi au luat in deradere aceasta firma constructoare de automobile. Ca ar fi firma de termopane etc...
http://www.autof1.ro/tata-motors-a-cumpara...-si-land-rover/
Surpriza este ca au cumparat doua branduri foare cunoscute .
Ce spuneti? rolleyes.gif


offtopic: iulian, firma de termopane era a forumistului care dorea sa-si cumpere Tata si care a cerut pareri despre masina laugh.gif
Da, se pare ca Ford sunt intr-un mare rahat daca au vandut cele 2 mari branduri pe care nu au reusit sa le faca profitabile. Pacat, sa vedem ce-o sa faca Tata cu ele. Da' parca mie-mi suna nu stiu cum "Land Rover fabricat de indienii de la Tata"...
Laurentiu_007
Au pierdut 15 miliarde in doar 2 ani? Nasol rau.
Cred ca vanzarile Land Rover si Jaguar nu vor fi foarte mari. Din contra, nu m-as mira daca vor fi mai mici decat atunci cand au apartinut de Ford. Pentru ca Tata nu este la fel de cunoscut precum Ford. Nu se stie mai nimic despre ea si foarte multi se vor indoi de calitatea masinilor.Sunt curios sa stiu daca platforma tehnica o va oferi Ford in continuare.
florin55503
cred ca praful se va alege de firmele astea. nu ca indienii nu ar fi indivizi destepti (ba din contra) dar cu ce noi tehnologii vor veni ei astfel incat sa scoata scoata jaguar si rover din rahat????
ozz86651
Tehnologiile nu fac o masina si oricum se cumpara cu bani.
Problema e ca la o masina premium nu vrei sa fii asociat cu Tata orict de buna ar fi masina aia.
20krpm
pagina de web a lu tata motors inca nu afiseaza toata gama modelelor biggrin.gif io nu prea am priceput miscarea asta - sau e o tranzactie de portofolii, sau tata motors s-a intzepat rau de tot.
pmhoria
Din punctul meu de vedere, Land Rover si Jaguar nu vor avea nimic de castigat din aceasta afacere. Singurii care vor castiga vor fii indienii de la Tata, care vor avea parte de tehnologia de SUv-uri si de informatii despre ce inseamna clasa de lux la masini.
Toate aceste informatii vor fi folosite de ei in producerea unor masini mai ieftine bazate pe platfomele mentionate.
Mai mult ca sigur ca in cativa ani vor invada Europa cu tot felul de modele derivate din cele 2 marci dar la jumate din pret.
O fi bine, o fi rau? Nu stiu, om vedea.
Si ca observatie personala... am fost in India si acolo brandul Tata e pe toate drumurile, de la biscuiti la masini, de la asigurari la linii aeriene. E super destept individul si stie sa scoata bani din orice.
ValiR

Eu as spune ca e o zi trista...
Nu stiu cum se simt englezii dar mare pacat de Jaguar si Land Rover.
Pe viitor, probabil globalizarea va aduce multe probleme Europei si nu numai, iar chinezii, indienii, arabii vor detine controlul
pietelor economice...
Mi-l imaginez acum pe Jeremy Clarkson la urmatorul drive test cu Jaguar...
Ceea ce in urma cu cativa ani parea o solutie de viitor(gruparea constructorilor auto in concerne, probabil pentru a detine cote de piata importante in cat mai multe zone ale globului) acum se dovedeste a fi un esec, in mare parte din cazuri.

mike.omega
dry.gif Pacat ca Land Rover si Jaguar au ajuns acolo, mare pacat! Nu am nimic cu TATA dar e pacat ca si asa cele doua marci ramasesera in urma la capitolu motorizari, acum o sa fie si mai rau pinch.gif
James Kilowatt
Putea fi mai rau - vezi cazul Rover. BMW nu aveau motoare sa le dea?
Decat faliment mai bine management indian....
mike.omega
Land Rover a scos un motor V8 diesel puternic dar au acelasi V8 pe benzina de ~20ani teehee.gif
20krpm
QUOTE(James Kilowatt @ Mar 26 2008, 04:00 PM) *
Decat faliment mai bine management indian....

da-mi voie sa reformulez, ca mi-ai adus aminte de un banc cu funar de pe vremuri: "decit un faliment britanic, mai bine unul indian" smile.gif smile.gif

ieri ii aratam nevesti-mi pe srada toate jag-urile si LR-urile, si-i ziceam "uite un tata".
ozz86651
QUOTE
Nu stiu cum se simt englezii dar mare pacat de Jaguar si Land Rover.


Care Jaguar si Land Rover? Ele nu mai exista de multa vreme. Industria britanica de masini nu mai exista demult. Daca nu se gasea unul, altul sa le cumpere si sa piarda bani cu ele, erau de mult disparute toate brandurile englezesti si la ora asta nu mai aveai de cine sa-ti para rau.
adrian_flavius
Asa au ras si de Mittal cand s-a apucat de facut afaceri cu otel...si acum este cel mai mare producator mondial de otel...

Totusi, ozz are dreptate: britanicii nu mai fac masini de fff multa vreme...sunt numai brand-uri, cu mecanica si motoare imprumutate de la altii...nu au fost in stare sa ramana pe piata...pacat, mie mi s-au parut intotdeauna a fi fost unii dintre cei mai inspirati creatori de autovehicule...

Daca luam in consideratie numai modelele ultimilor 20 de ani, greu o sa gasesti masini britanice 100%, si care sa fi fost si succese de casa (adica profitabile...); pana si Bentley si Rolls au fost nevoita sa imprumute motoare...dar, ca sa fim sinceri, toata clasa premium este in galeata...mult prea scumpe ca sa fie si profitabile...si mult prea exclusiviste ca sa se scoata prin volum...

Deci, vanzarea Jaguar si Land Rover vine ca o decizie logica si normala, atata timp cat merg pe pierdere...ca le-a cumparat Tata, este o dovada ca printre ceilalti mari producatori auto nu s-a gasit nimeni interesat/cu destui bani sa le vrea...si sa mai si stie cum sa le aduca pe profit...daca demonteaza toata fabrica si o muta in India, punem pariu ca pot obtine aceeasi calitate, dar cu costuri cu forta de munca la niste nivele imbatabile? si atunci brand-ul va fi profitabil...multi spun ca India nu are traditie industriala...da', dar are forta economica...nici Japonia nu avea traditie industriala cand s-a apucat de industrializare...si uite unde a ajuns...stiati ca India este putere spatiala? ca-si poate trimite proprii sateliti pe orbita, fara sa apeleze nici la americani, nici la rusi, chinezi sau francezi?

Si imi mai place ceva, nu stiu daca ati remarcat paradoxul: India, "perla coroanei britanice", cum a fost numita peste 2 secole, colonia "supta" de Marea Britanie, a ajuns sa cumpere 2 branduri care reprezinta insasi chintesenta valorilor auto englezilor... este o gluma pe care istoria o joaca uneori mai-marilor planetei... smile.gifsmile.gif
James Kilowatt
QUOTE(adrian_flavius @ Mar 28 2008, 09:51 AM) *
stiati ca India este putere spatiala? ca-si poate trimite proprii sateliti pe orbita, fara sa apeleze nici la americani, nici la rusi, chinezi sau francezi?



Stiam... cumpara anumite componente pentru programul lor spatial de la firma unde cu onoare activez biggrin.gif Asta face bine la afaceri, cum cumpara ceva indienii, cum devin interesati si pakistanezii biggrin.gif Nu-s chiar complet autonomi in domeniul spatial.

Ideea este ca daca ai bani poti cumpara orice. Nu ai nevoie de traditie industriala de doua secole... pui banu' jos si iti aduci cei mai buni experti din lume din orice domeniu. Know-how-ul a devenit o marfa iar piata o sa devina a dracu' de concurentiala.

Paradoxal este faptul ca alti indieni lucreaza pentru noi ca subcontractori, mare parte din engineering se face la ei si din motive de eficienta economica suntem impinsi sa subcontractam din ce in ce mai mult la ei. (practic componentele alea pe care ei le cumpara din belgia sunt partial de origine indiana). Noi ne amagim cu titluri pompoase de "manageri" si ne place sa credem ca fara "pilotajul" nostru n-ar fi in stare sa faca nimic, insa parerea mea este ca in scurt timp or sa fie mai bazati decat noi si o sa ajungem noi sa cumparam tehnologie de la ei, si nu invers. Nu cred ca va dura prea mult pana se vor lipsi complet de "managementul" nostru, deja Mittal si Tata sunt doua exemple bune.
T u d o r
Stiti cum vad eu problema asta? Cineva dintre voi ar cumpara un Jag acum? Jaguar traieste din istoria sa, din aerul de exclusivitate pe care il emana. Adica un serie3 sau un A4 sunt mai bune constructiv din orice pozitie le-ai privi, dar un type de orice fel are ceva aprte care te atrage. E un brand exclusivist. Si acum sa privim afacerea din punctul de vedere al indienilor. Nu e vorba ca au cumparat know-how, pe ala il pot avea la un pret mai mic. Au cumparat notorietate. De acum, cine isi ia un Tata va avea ideea ca a luat o masina inrudita macar la nivel de perceptie cu un Jag. La pariu ca in 5 ani ii vedem pe piata din Europa? smile.gif Si vor veni cu un alt tonus decat chinezii, care sunt complet lipsiti de orice relatie cu un constructor de aici.
Cat despre LR... nu pricep cum naiba nu au reusit sa fie profitabili. Mai ales nu pricep cum nu au reusit nici BMW si nici Ford sa-i aduca pe linia de plutire. Sub bagheta bavareza au scos modelul RangeRover actual, care e o maisna extraordinara. Din pacate, nu au reusit ce a reusit Porsche cu Cayenne, adica sa atraga cumparatorii de exclusivitate in suficienta masura incat sa aduca profit. Ford a facut Freelander-ul actual, o masina care mie personal imi place. Dar ce te faci ca in Romania sa-ti iei un Land Rover e o aventura din motive legate de service, piese, etc? Nu stiu cum e in alte tari, dar aici , unde snobismul e la rang de arta, ar fi avut ceva succes.
M A R I A N
Eu iau lucrurile dintr-o alta perspectiva pentru ca merg frecvent in Uk si deja i-am cam invatat pe britanici.

Sunt absolut convins ca au existat si alti competitori in preluarea celor 2 branduri.

Ce naiba, sa ai un Jaguar in ograda e ca si cum l-ai avea pe David Beckam in echipa...vine toata lumea sa-l vada, sa-l admire, sa puna mana pe el...si asta inseamna bani.

Parerea mea e ca numai indienii puteau bate palma la aceasta tranzactie datorita legaturilor de sute de ani cu Imperiul Britanic...Este in natura englezilor sa convietuiasca cu indienii. Pentru ei, indienii sunt unii de-ai lor (este o jignire sa spui unui englez ca indienii sunt ACCEPTATI in UK), fac parte nu numai din viata lor (ii vezi peste tot in UK) dar si din fiinta (sangele) lor. Prin opozitie, pentru englezi, romanii sunt tigani... biggrin.gif

In concluzie, EXCLUSIV PENTRU BRITANICI, pentru perpetuarea spiritului britanic (nu stiu cum s-o spun mai bine) indienii de la Tata Motors nu reprezinta in nici un caz "cel mai mic rau dintre toate" ci, din contra, reprezinta solutia perfecta. biggrin.gif .
James Kilowatt
Pai e de inteles...cu americanii n-a mers; nici cu nemtii, japonezii au renuntat la colaborarea cu ei... francezii nu se pun, mai degraba dau foc uzinei decat sa le-o dea lor biggrin.gif

Eu cred ca ce se intampla in Anglia e doar varful icebergului, si ca probabil cam toata industria europeana va avea soarta asta, intr-un fel sau altul. La englezi a venit valul mai devreme pentru ca sunt ceva mai liberali si mai putin protectionisti. La ei nu cumpara toate marile intreprinderi sau regii masini nationale, ca in Franta (unde toate marile intreprinderi sunt de stat biggrin.gif) sau Italia, sau toti emigrantii masini germane, ca in Germania.

Insa eu nu vad care ar fi problema.... cumpar jaguar, cumpar management indian. Ei, si? Acum sa nu mai cumpar nici VW, ca inseamna subasamble chinezesti; sau Peugeot, ca inseamna enginnering marocan, sau chiar Toyota, ca inseamna mana de lucru franceza? biggrin.gif Eu cred ca tre' sa ne obisnuim cu ideea ca lumea automobilului s-a democratizat si s-a globalizat, si ca nu mai e totul chiar asa nemtesc cum pare.

Daca vrei engineering nemtesc cumperi Kia, marca coreeana fabricata in Slovacia... biggrin.gif
M A R I A N
QUOTE(James Kilowatt @ Mar 28 2008, 04:18 PM) *
... sau chiar Toyota, ca inseamna mana de lucru franceza? biggrin.gif


Nu dezinforma novicii, James, francezii nu si-au pus inteligenta la treaba decat pe Toyota Yaris...si nici pe aia in totalitate pentru ca pe TS-ul meu scrie Japan la tara de origine... biggrin.gif
20krpm
si inca nu s-a terminat. tata motors e iesita de-a binelea la cumparaturi. ieri a anuntat ca e in negocieri avansate cu embraer, producatorul brazilian de avioane comerciale (cam al 3-lea ca dimensiune). pe ce bani stau astia oare?... ca din call centers si programare in java nu iese chiar asa o avere.
klm
CITAT(M A R I A N @ Mar 28 2008, 10:17 PM) *
Parerea mea e ca numai indienii puteau bate palma la aceasta tranzactie datorita legaturilor de sute de ani cu Imperiul Britanic...Este in natura englezilor sa convietuiasca cu indienii.
[...]
In concluzie, EXCLUSIV PENTRU BRITANICI, pentru perpetuarea spiritului britanic (nu stiu cum s-o spun mai bine) indienii de la Tata Motors nu reprezinta in nici un caz "cel mai mic rau dintre toate" ci, din contra, reprezinta solutia perfecta. biggrin.gif .

Daca stiu eu bine cel care au vandut Jaguar si Land Rover este Ford: firma americana infiintata de un american in America, deci despre ce legaturi de sute de ani sau spirit britanic vorbesti tu?!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.