Asa au ras si de Mittal cand s-a apucat de facut afaceri cu otel...si acum este cel mai mare producator mondial de otel...
Totusi, ozz are dreptate: britanicii nu mai fac masini de fff multa vreme...sunt numai brand-uri, cu mecanica si motoare imprumutate de la altii...nu au fost in stare sa ramana pe piata...pacat, mie mi s-au parut intotdeauna a fi fost unii dintre cei mai inspirati creatori de autovehicule...
Daca luam in consideratie numai modelele ultimilor 20 de ani, greu o sa gasesti masini britanice 100%, si care sa fi fost si succese de casa (adica profitabile...); pana si Bentley si Rolls au fost nevoita sa imprumute motoare...dar, ca sa fim sinceri, toata clasa premium este in galeata...mult prea scumpe ca sa fie si profitabile...si mult prea exclusiviste ca sa se scoata prin volum...
Deci, vanzarea Jaguar si Land Rover vine ca o decizie logica si normala, atata timp cat merg pe pierdere...ca le-a cumparat Tata, este o dovada ca printre ceilalti mari producatori auto nu s-a gasit nimeni interesat/cu destui bani sa le vrea...si sa mai si stie cum sa le aduca pe profit...daca demonteaza toata fabrica si o muta in India, punem pariu ca pot obtine aceeasi calitate, dar cu costuri cu forta de munca la niste nivele imbatabile? si atunci brand-ul va fi profitabil...multi spun ca India nu are traditie industriala...da', dar are forta economica...nici Japonia nu avea traditie industriala cand s-a apucat de industrializare...si uite unde a ajuns...stiati ca India este putere spatiala? ca-si poate trimite proprii sateliti pe orbita, fara sa apeleze nici la americani, nici la rusi, chinezi sau francezi?
Si imi mai place ceva, nu stiu daca ati remarcat paradoxul: India, "perla coroanei britanice", cum a fost numita peste 2 secole, colonia "supta" de Marea Britanie, a ajuns sa cumpere 2 branduri care reprezinta insasi chintesenta valorilor auto englezilor... este o gluma pe care istoria o joaca uneori mai-marilor planetei...