Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Nissan Primera 1.6 acenta 50.000.km
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
Bogdan49938
Buna tuturor!

Ma reintorc, dupa o perioada notabila de absenta, cu intentia de a va impartasi impresiile mele despre primera mea.
Astazi a implinit exact 50.000.km si are 2 ani si 8 luni. Masina a fost condusa in proportie de 95% de mine in calitate de unic proprietar iar diferenta de sotia mea in perioada de 3 luni in care am stat fara permis.(174 km/ora surprins de aparatul radar).
Desi am inceput sa scriu critic la adresa ei de cand am cumparat-o, cu timpul am realizat cam ce partener de incredere este cu conditia sa nu ii ceri sa faca lucruri pentru care nu a fost construita.
In aceasta perioada am efectuat 4 revizii cu costuri cuprinse intre 4 si 500 ron iar la partea de defectiuni am cumparat un bec faza scurta (la 47.000.km) care se arsese, sau poate am dat in vreo groapa si nu mai functiona. In rest, defectiuni 0. Absolut nimic! Am utilizat masina inclusiv pe coclauri(santiere),drumuri destul de proaste, autostrazi etc si nu am schimbat nici macar o bucsa. De ambreiaj ce sa mai vorbim, se comporta ok. deci problemele tot discutate despre cedarea ambreiajului la 12.000 km sunt povesti sau intamplari ale unora care din neglijenta l-au uzat prematur.
Este foarte adevarat ca uneori, pe drumuri de calitate proasta mai scartaie bordul sau sistemul de culisare al geamurilor, dar astea sunt aspecte care se rezolva rapid printr-o vizita la service.
Daca doriti detalii, pot dezvolta.
PSC
Felicitari! La cat mai multi km!
Sunt si eu curios, daca tot te-a prins radarul: la 174 km/h, care era turatia afisata? Si cum se comporta masina, se auzea tare motorul? Eu nu am urcat mai sus de 160 km/h, iar la viteza asta se cam aude.
Am 5500 km cu Primera mea (Visia), nu am nicio problema cu ea, in afara de greierasi in toate usile si o trepidatie a volanului numai in momentul franarii. Intentionat am urcat pana la 160, sa vad daca trepideaza; dar, nu. In mers se comporta normal, trepidatiile se simt numai la franare (vezi si celelalte topicuri ale mele, la care am scris de problema asta).
Revizia urmeaza sa o fac in aprilie; pe 25 am cumparat-o, insa ma voi duce in prima jumatate a lunii. Imediat dupa nebunia cu summit-ul NATO, o iau cu mine si ma programez.
Inca o chestie: i-ai spalat vreodata motorul? Si daca da, unde?
Bogdan49938
Multumesc, la fel!
Sincer nu imi amintesc turatia motorului. M-ai aveam 40 de km si ajungeam acasa dupa un drum de 550 de km. Din nefericire nu prea aveam cash la mine decat 100 ron cu care am rezolvat sa imi treaca in procesul verbal 124 km/h, pentru ca altfel imi anula permisul.
Da, motorul se aude destul de tare la viteza aia, dar repet nu imi amintesc turatia. Probabil undeva la 5500rpm.
Motorul nu l-am spalat niciodata. Doar la revizie l-au curatat din proprie initiativa. Adica am vazut ca era curat dupa ce am efectuat revizia. Nu m-a interesat subiectul.
In privinta greierilor, iti marturisesc ca sunt peste tot: de la portbagaj(cutiile de la centurile de siguranta) pana la plasticul de la bord.Probabil imbinarile.
Ceea ce este cu adevarat de remarcat este faptul ca pana acum nu am schimbat placutele de frana si nici anvelopele. desi efectiv m-am rugat de cei de la service sa efectueze operatiunea, mi-au recomandat calduros sa la pastrez pentru ca sunt doar la jumatate. Totusi, cu masina incarcata , distanta de franare se prelungeste periculos de mult.
Ar mai fi o problema.
Stergatoarele. Nu se gasesc pe piata si la service nu sunt pe stoc. Am tot incercat sa improvizez pentru ca nu aveam timp sa astept si nu prea mi-a iesit. Concret am cumparat banda de cauciuc-lama, pe care am schimbat-o singur. dupa 2 saptamani imi intindea apa pe parbriz.
Trepidatia din volan se rezolva prin echilibrarea rotilor. Operatiunea se rezolva la un service specializat. Evita vulcanizarile de colt de strada. Nu lucreaza bine si din acest motiv pleci cu rotile echilibrate "partial". Si eu am avut problema dar trepida la viteze intre 100 si 110 km/h.
Bogdan49938
daca trepideaza in momentul franarii, se poate sa ai probleme la discurile de frana care sa transmita trepidatii in directie. Verifica la service. Exista posibilitatea sa fie cu defect de fabricatie. Cu toate astea ar trebui sa se simta si in pedala de frana.
PSC
CITAT(Bogdan49938 @ Mar 28 2008, 10:32 AM) *
daca trepideaza in momentul franarii, se poate sa ai probleme la discurile de frana care sa transmita trepidatii in directie. Verifica la service. Exista posibilitatea sa fie cu defect de fabricatie. Cu toate astea ar trebui sa se simta si in pedala de frana.
Nu, in pedala de frana nu se simte nimic. In cei 5500 km, doar de 2 ori a trebuit sa folosesc ABS-ul si numai atunci a trepidat pedala de frana, dar este normal. In rest, pedalierul se comporta exceptional.
Spuneai ca tu ai simtit o trepidatie la 100-110 km/h... Puneai frana la viteza aia, sau era in timp ce mergeai cu masina, normal?
Si totusi... daca era defect de fabricatie, de ce a inceput sa se simta numai la iesirea din iarna? De ce pana atunci nu s-a simtit nimic? Eu cred totusi ca s-a dereglat ceva din cauza variatiilor aberante de temperatura din ultima vreme, de la 0 grade noaptea la 16 grade ziua. In mod sigur, masina n-a fost proiectata sa reziste la asa solicitari. O data, de doua ori... pana cand a cedat ceva. Oricum, saptamana viitoare, daca nu-i aglomeratie incolo spre Pipera, ma duc la programare la Badsi. Poate vor putea sa omoare si greierasii.

Cateva precizari in plus:
- nu se pierde lichid de frana (lichidul este folosit si de catre ambreiaj, ambreiajul functioneaza excelent);
- masina nu trepideaza in timpul mersului la nicio viteza (am mai zis);
- presiunea in anvelope am facut-o acum o luna si jumatate la o vulcanizare (nu am pompa, nici manometru);
- bineinteles ca nu dau masina la reglat pe mana unora de la vulcanizarea din colt; conform service-ului, nici la nivelul de ulei nu am voie sa ma uit, dealtfel nici nu m-am uitat pana acum;
- plecand de la sugestia ta, ma gandesc ca nu cumva discurile de frana sa fi patit ceva, totusi, dupa cele doua drumuri facute la tara in timpul iernii. Discurile, incalzite, s-au racit brusc in parcare din cauza temperaturilor negative. Sau: placutele de frana au suferit ceva din acelasi motiv - cu toate ca discurile de pe fata sunt ventilate. Sau: din cauza drumului plin de hartoape de la tara (o parte din el), pe unde oricum n-am mers mai tare decat 60 km/h, sa se fi dezechilibrat rotile - dar atunci s-ar fi simtit si in timpul mersului vibratia in volan.
Bogdan49938
Chiar daca exista variatii de temperatura, tot defect de fabricatie se cheama ca este. Discul de frana este confectionat din otel special si este conceput sa lucreze la temperaturi extreme.

Totusi, te sfatuiesc sincer sa faci o vizita la service si sa nu accepti explicatii puerile din partea mecanicilor. Eu am intalnit acest tip de mecanici care mi-au dat explicatii de genul - asa fac toate primerele sau este specific primerei.
Trepidatiile pe care le simteam eu erau doar in timpul mersului fara franare. ASB-ul meu intra foarte repede in functiune la franari violente pe suprafete cu tractiune limitata.
Ce sa zic, nu am intalnit o astfel de situatie ca a ta.
Pe de alta parte am intalnit tot felul de specialisti pe forumuri ,oferind cu generozitate sfaturi din cele mai ciudate.

Apropo, la nivelul de ulei te poti uita, dar cu titlu informativ pentru ca oricum nu ai ce sa faci. Motoarele nu consuma ulei, merg foarte bine. Nu stiu ce le fac japonezii, dar eu am reusit la un mers molcom, singur in masina, la 80km/h fara demaraje, fara consumatori auxiliari un consum de 4,1%. Consumul maxim a fost de 18% cu masina full incarcata .
PSC
Nu ma mai agit deocamdata, revizia se apropie cu fiecare minut care trece, oricum nu merg decat ocazional cu masina (ca dovada si rulajul acumulat intr-un an de zile), asa ca posibilitatea de a ramane fara frane nu exista. Da-o incolo de treaba, are trei sisteme care controleaza franarea, nu pot ceda toate trei odata. La revizie le voi spune despre asta - ce-i drept, nu stiu cum sa le spun:
- sa se uite la sistemul de franare in ansamblu, adica sa-l verifice amanuntit;
- sau sa le spun cum face masina si ei sa inceapa investigatia.
Mi-e teama ca la a doua varianta sa schimbe ceva care nu trebuie schimbat si sa ma incarce la banuti. Badsi este service-ul, care mie personal mi-a lasat o impresie foarte buna. Un mecanic batran imi spunea: service-ul bun se cunoaste dupa curatenie. Cu cat e mai curat prin hale, cu atat unitatea este mai buna. La Badsi, situat intr-o zona in care se aduna toate vanturile Bucurestiului si langa o cariera, deci intr-o zona unde cateodata nu poti respira din cauza prafului, podelele luceau de curatenie, de zici ca le ling zilnic.
Bogdan49938
La 180 km/h, fix 5000 rpm.
200 si un pic km/h, 5500 rpm. Mai mult nu am incercat ca nu am avut unde. Consum instant 14 %.
Posibil sa fie si erori. De exemplu, nu cred ca se poate depasi viteza maxima de 186 km/h. Deci....
In rest, scartaie geamurile in draci. La revizie iau masuri urgente.
PSC
Problema era din cauza discurilor de frana, care se ovalizasera. De fapt, doar discul din stanga era ovalizat rau, a luat vreo 3 zecimi din el la rectificare. Cel de pe dreapta avea o foarte mica ovalizare, 2-3 sutimi a luat din el, oricum nu era un defect. Rectificatorul a fost foarte amabil, mi-a aratat cum se prezinta discul, ma lasa sa ma uit in timp ce il rectifica, vedeam cum dispare incet-incet "pata" - nota 10. Dimpotriva, si alti colegi de-ai lui care mai veneau pe la el cu vreo treaba se mirau ca la o Primera se pot ovaliza discurile la 5600 km, dar recunosteau ca si unele Infiniti-uri au aceeasi problema - si stiti cam cat costa un Infiniti...
Eu sunt convins ca e vorba de defect de fabricatie, din tratarea termica a materialului discului, tratare care nu s-a facut corect. Dar nu pot dovedi asta.
In rest, masina nu are absolut nimic. Ieri am incercat-o la 160 km/h pe o distanta de vreo 10 km, eu cu sotia, fara bagaje. A mers foarte bine, "gafaia" nitel, simteam ca o cam solicit, insa 160 km/h nu e o viteza pentru Romania, masina poate oricand scapa de sub control. Cu 120 merge cel mai bine (motor de 1,6).
Off topic: tot ieri si tot pe DN 1, era sa calc un miel scapat pe sosea. Nu se vedea nicio turma si niciun cioban. Am avut cum sa-l ocolesc fiindca n-aveam pe nimeni in dreapta, altfel ma intorceam in Bucuresti cu semifabricatul pentru friptura si drob.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.