Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Laguna 3
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Renault
ncristi
Zilele astea am facut drive test cu laguna 3 si in timp ce o conduceam mi-am amintit de drive testul pe care-l faceam acum 1-1.5 ani cu accord. Discutam atunci cu un amic cat timp va mai trece pana ce renault va reusi sa faca o masina la fel de buna.

Ei bine ... au facut-o...si au facut-o foarte bine.

Ca plusuri:
- motorul 2L dCI si 150 hp care este pur si simplu demential. Aproape ca "rupe" cam tot ce este acum pe piata. Este silentios, economic, puternic, foarte puternic, cuplu la greu smile.gif
- interiorul splendid care denota caliate foarte inalta a asamblarii si a mterialelor.
-tinuta de drum impecabila, suspensiile setate exact asa cum imi place (aici sunt subiectiv)
-garantia ... de data sat renaylt chiar ofera garantie. 3 ani si 150000km integrala (mai putin amortizoarele care sunt limitate la 50000km)

minus:
- desigunl exterior putin ciudat...mie imi place insa smile.gif...denota eleganta
- se vede un surub in stalpul usii de langa motor. La cat de frumos este interiorul puteau sa-l mascheze intr-un fel.

Altceva...au avut dreptate cu suspensia spate smile.gif. Daca o gandesti bine nu este nevoie de suspensie independenta. Masina s-a comportat atat de bine inacat daca nu-ti spunea cineva habar nu aveai ca pe spate nu are asa ceva.

Una peste alta masina este un MARE pas inainte pentru renault alaturi de clio III.
Laurentiu_007
Alaturi de Clio 3? Sincer ma cam indoiesc. Am mers cu Clio 3 si dupa aprox. 25000 km avea f multi greierasi si proprietarul mi-a zis ca ii facea figuri computerul de bord. I s-a intamplat de cateva ori sa ii apara pe ecran Eroare.
Cat despre Laguna 3 inca nu am mers cu ea. Am intrat in ea la SIAB. Personal mi se pare naspa designul exterior. Interiorul mai e cum mai e. Sa vedem cum se va descurca in fata urmatorei generatii de Avensis, Vectra si (de ce nu) 407. Nu zic ca nu e o masina reusita, dar ma cam indoiesc ca va fi la fel de apreciata si peste un an, doi.
Random
Am fost si eu Duminica si am vazut-o live in sourum. N-am fost in drivetest ca era ceva coada si n-aveam chef de asteptat, plus ca nu aveau decat echiparea "privilege" de 2.0 dci, deci au mers la intimidare, la "prima impresie" sa dea pe spate clientu'. Pe mine m-ar fi interesat sa vad si interiorul eventual si un drivetest cu varianta 1.5dci "dinamique", dar nu era.
Vreau sa spun ca de cum m-am pus la volan(era echiparea privilege cu ceva optionale) m-a uimit senzatia de calitate fara compromis. Nu au facut rabat la nimic in ce priveste calitatea interiorului ....si nici la pretul de vanzare(varianta expusa era undeva la peste 26.000 DDP).
Nu stiu altii cum sunt, dar pe mine m-au orgasmat luminitele din butoanele de actionare ale geamurilor electrice de pe manerul usii soferului, si ceasurile din bord, si cauciucul din care e confectionata partea superioara a bordului. Ce mai, e frumos rau interiorul.
Din pacate dealerul nu a avut si primele 2 variante de echipare, cele mai ieftine ca pret: Expression si Dinamique, de asta zic ca inainte sa dau +26.000 pe Laguna 3 echiparea Privilege as face un drivetest si as intra si intr-o newMazda6 si intr-un newMondeo la variante de echipare si motorizari cu preturi echivalente noului Laguna.
ncristi
Mie masina mi se pare peste mondeo si passat (masini de generatii mai noi) ...cel putin la nivelul finisarii,a calitatii interiorului si a motoarelor...
Nu stiu cum este mazda 6 in schimb.

Uite o poza cu echiparea dinamique:
adi.mitrea
Am mers și eu cu Laguna 3, versiunea Dynamique 1.5 dci 110 Cai Putere

Încă de când am văzut mașina la SIAB și la lansarea oficială din martie, m-au impresionat plăcut calitatea materialelor folosite în interior și calitatea fabricației. Despre ținuta de drum nu știam nimic atunci.

Acum, după ce am mers cam 700 de kilometri cu ea, un pic prin București și până pe Cheile Bicazului, rămân la părerea că interiorul este foarte bine lucrat și finisat, iar desenul dă clasă în clasa medie ca să zic așa.

Adică Vectra e perimată, dar vine generația nouă (Insignia), Passat-ul e cam țipător, Mondeo la fel. Pe de altă parte Avensis este elegantă, Accord la fel, dar se cam apropie de sfârșitul de generație pentru amândouă.

Dintre toate mașinile menționate am mai condus doar Passat și doar cu el pot face o comparație corectă. Ei bine, Volkswagen-ul este superior din punct de vedere al ținutei de drum, dar este penalizat de interior, așa cum am spus.

Revenind la Laguna, suspensia mi s-a părut bună, pe stilul nemțesc (mai dur) cu un comportament peste medie. Spațiul interior pentru pasageri, atât în față cât și în spate mi s-a părut excelent, ca să nu mai vorbim de portbagaj, la care poți avea acces total prin haion. Dacă rabatezi bancheta, deja obții un pat matrimonial.

1.5 dci-ul trage decent și foarte liniar, ca unul pe benzină, iar sunetul este foarte plăcut. Cu patru persoane în mașină se simte nevoia unui motor mai mare, dar gândindu-mă totuși la cât de mic e motorul, performanțele sunt mai mult decât notabile.

Consum mixt final 7,1%, în regim de drive test, cu patru persoane în mașină.

Cea pe care am avut-o eu era dotată în plus față de serie cu trapă panoramică (tot plafonul cu sticlă) și cu faruri adaptative. Evident, aceste două dotări sunt destul de scumpe, dar fac diferența.

Toate butoanele mi se par logic ordonate, intuitive și elegante, plecând de la comanda pentru trapă, radio CD și computer de bord. Apropos de CD, când ai portul 1 (de exemplu) încărcat cu un disc, cifra 1 de pe buton devine roșie, în loc de albă. Asta e valabil pentru oricare buton de la radio CD player (se vede și în foto). De efect aș spune. Elegant.

Despre satelitul de comandă nu am aceleași cuvinte bune, pentru că e pus în spatele volanului și mie mi s-a părut destul de greu de folosit pentru că nu știam pe ce butoane apăs. Poate că după o utilizare mai îndelungată aceste probleme de acomodare dispar.

Două minusuri merg pe rând la direcție și la calitatea asamblării.

Direcția mi se pare mult prea greu de acționat (parcă ar fi hidraulică, ca pe Logan). La parcări și alte manevre rapide e de rău. Pe de altă parte se cam simt denivelările drumului în volan, fără să existe însă vre-un greieraș.

La mașina cu care am mers eu cred că cineva a umblat prin bord, undeva în zona pedalelor. Era un plastic desprins pe acolo care făcea gălăgie la denivelări. L-am fixat eu cu mâna, dar a sărit ulterior din rosturi, din nou.

De design exterior nu spun nimic pentru că e foarte subiectiv. Aș putea spune că Estate e mai mișto decât Berlină și aș putea adăuga că stopurile celei din urmă sunt prea mici în comparație cu suprafața totală de tablă de la spatele mașinii.
adi.mitrea
Și încă 3-4 poze de la drive test, dar făcute cu telefonul, pentru că mi-am scăpat pe jos aparatul foto și l-am făcut istorie...
T u d o r
Ieri am facut si eu un test cu noua Laguna, in versiunea 2.0 DCI Privilege, cu ceva optionale.

Impresii pozitive:

- calitate buna a materialelor si design interesant al interiorului
- scaune bune, cu spatarul totusi cam scurt. compenseaza prin cursa lunga a tetierei
- pret bun, garantie 3 ani (50000 km la elementele de suspensie)
- tinuta de drum ferma

Impresii negative:

- motorul ... stiu ca a fost laudat, dar are in turbo lag imens si nu se simte ca trage. testul l-am facut prin oras la ora de varf, poate pe drum liber se infige mai convingator
- reglajul electric al scaunului soferului... ei bine, se stricase biggrin.gif bine ca se stricase in pozitia cea mai indepartata de volan, asa m-am mai intins eu putin si am ajuns la pedale
- radiu CD Cabasse (optional) e cam slab
- aspect exterior ciudat

In fine, impresia generala pe care mi-a lasat-o masina a fost pozitiva. Oricum, echiparea Dinamique e mai inetresanta decat Privilege, pentru ca are o tapiterie pe scaune mixta si de calitate. Pielea e de efect, dar mi-a transpirat spatele si nu e confortabil sa te dai jos din masina cu spatele ud fleasca.
Am configurat un 2.0 benzina Dinamique cu xenon, vopsea metalizata, oglinzi pliabile electric, senzor parcare spate, r-CD Cabasse si card maini-libere, obtinand un pret de ~21500 euro DDP, unul foarte bun pentru clasa medie.

Daca intereseaza pe cineva, acum are reducere vreo 1200 euro din pretul CIP, plus ca au nu stiu ce oferta la leasing, cu dobanda 0. Un leasing pe 4 ani, cu 10000 avans mi-a dat 320 euro cu tot cu TVA si casco. Destul de interesanta oferta. smile.gif
laurentiu
Sunt tare curios cum se va descurca in fata lui Opel Insignia.
ncristi
Esti sigur ca se stricase? Eu am facut drive test cu cineva care habar nu avea cum functioneaza o cutie automata. Eu ma uitam la el el se uita la mine...smile.gif...habar nu avea cum este actionata trapa, frana de mana (care era electrica si atunci cand era pusa pe P se activa automat) , reglajele scaunelor care erau incalzite, nu stia unde sunt butoanele de reglaj al oglinzilor...de computerul de bord care este destul de""stufos"ce sa mai zic ....era cam paralel cu masina smile.gif

Mi-a repetat de cateva ori in schimb ca daca o lovesc eu ma ocup de toate hartiile thumbsup.gif
T u d o r
Cristi, ce naiba... cum sa nu stiu cum se misca si de unde niste parlite de scaune electrice? Nu mergea decat butonul pentru spatar, cel pentru reglaj longitudinal refuza sa se miste, nici in fata si nici in spate.
Nu spun ca masina e proasta, dar un astfel de incident la o masina de test ii scade interesul oricui. Am mai spus de ce nu am o Corolla acum, nu? biggrin.gif
bebelacus
acum citeva zile am facut si eu un test cu Laguna 2.0 dci si cutie automata (am insistat pt automata) si echipare privilege plus alte citeva chestii.
ce sa zic? eu am un avensis si sint foarte multumit de masina si Laguna anterior mi s-a parut cam slaba, inclusiv la placerea condusului. asta pe care am condus-o acum mi-a schimbat impresiile. masina merge excelent. motorul trage extraordinar de bine si la fel de silentios sau chiar mai silentios ca avensisul meu. am avut totusi impresia ca cei 150 cp parca nu se simt in totalitate. pt comparatie, passatul 2.0 tdi de 140 cp pare mai dinamic.
designul interior foarte frumos, cutie automata la diesel(ceea ce nu exista pe la multi altii) si un pret foarte bun pt dotarile oferite.
mi-a mai placut si confortul la drum. suspensia amortizeaza excelent si lucreaza silentios, nu se aude nici un zgomot de acolo. nu cred ca are vreo importanta sau cel putin nu pe Laguna ca nu are suspensie independenta pe spate. la confort, ceea ce am urmarit in acest test, s-a prezentat execelent.
dupa cum a zis Tudor, are o oarecare intarziere dar nu as putea spune daca e de la turbina sau e liniaritatea in acceleratie. de aceea poate nu mi s-a parut la fel de dinamica si infipta ca passatul de 140cp.
spatiu interior bun, portbagaj rezonabil, poate doar putin cam limitat pe adincime dar si o idee cam ingust pt ceea ce as vrea eu.
exeteriorul nu imi place prea mult, de gust... mazda 6 e mai frumoasa, mai incapatoare, totusi la materiale nu sta asa de bine, pare mai ieftina. totusi, mazda 6 s-ar putaea sa reziste mai bine in timp decit Laguna, mai ales la imbinari, materiale etc.
una peste alta, nu ma face sa imi doresc ( chiar si ipotetic) sa imi dau avensisul si sa ma duc repede cu banii pt un avans la Laguna.
masina este in schimb foarte corecta, echipata, sigura si se conduce foarte usor si confortabil. apreciez cutia automata.
atentie amatorilor: pe portiere si anume suporturile de brate sint confectionate/acoperite cu acelasi material cu care sint acoperite si cele de pe Megane. nu am vazut pina acum nici un Megane, chiar si cele de care s-a avut grija, fara acele suporturi exfoliate.
ce zic eu? ca am inca retineri in a-mi cumpara Renault Laguna. e frumoasa, merge excelent dar sa o ia altul. adica, l-as felicita pt alegere, e chiar o masina buna, insa eu nu am inca acel curaj. nu stiu daca va rezista in timp la fel de bine desi au zis ca vor sa ridice nivelul calitatii, nu am incredere in electronica lor, nu va fi mai frumoasa decit mazda 6, opel insignia si se pare ca nici decit noul avensis. chiar si passatul e mai frumos. nu e de neluat in seama nici valoarea reziduala. cred ca pretul se va prabusi pt Laguna la mina a 2-a.
ncristi
Evolutia desinului exterior la L3 (cel putin in cazul meu):

- prima data - > ce-a mai urata masina pe care ma vazut-o
- 2-oara - > indiferent
Acum a inceput sa-mi plca smile.gif

Pare un design gandit ... nu te da pe spate ca 407 , mazda 6 care ascund (uneori) o falsa sportivitate de care te saaturi dupa ce vezi vro 10 exemplare. Este o chestie cu linii fluide care imbina perfect stopurile spate cu fata masinii. Un design care s-ar putea sa bata ceva mai mult in timp.
La noi totusi masina este penalizata de garda mai inalta (vesnicul pachet de drumuri grele).

Singura chestie care parca nu are nici o legatura cu masina este stergatorul luneta spate.

Intarzierea este data de cutia automata. Am mers cu motorul de 2L si pe laguna 2 (manual) si lipsea lagul ala.
ValiR

Am condus si eu Laguna 3(in fond am lucrat pentru ea rolleyes.gif ), versiunea Estate, 2.0 dCI, cutie automata.
La fel ca si altii, am fost placut impresionat de motor(trage bine si e silentios), de aspectul si calitatea bordului.
E de preferat varianta Estate pentru ca la hatchback spatiul pentru cap la locurile din spate e redus. De asemenea, redus mi s-a parut si locul pentru picioare si nu le poti strecura sub scaunele din fata.
Mi-au placut multiplele posibilitati de reglare(electrica) a scanului soferului.
De asemenea, am fost avertizat ca directia e sensibila dar mie mi s-a parut ok.
E o masina buna de mers la drum intins smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.