Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Drive Test Chevrolet Captiva Sport
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
adi.mitrea
Salutare,

Am vazut putine păreri despre mașina asta la noi pe forum, așa că dacă vreți să schimbați Aveo pe Captiva sau pur să simplu vă interesează o altă părere despre acest SUV, iată ce mi-a atras mie atenția:

+ Motor diesel (2.0, 150 de cai) rafinat și destul de vioi pentru o mașină de 1.900 kg
+ Dotări multe și ieftine (asta e oarecum specific SUV-urilor non premium)
+ Gardă la sol mare (nu am găsit cât exact, dar poate trece peste ostacole mărișoare)
+ Suspensie rigidă (consider asta plus pentru că nu face balans pe teren accidentat și nu dă cu burta de jos)
+ Greierași mai puțini decât aș fi crezut, deci calitate a fabricației medie spre bună
+ Instalație audio peste medie

- Nu are opțiune 2x4, ci doar 4x4
- Cutia de viteză are timoneria depășită (curse cam lungi și merge de parcă nu ar fi bine unsă), însă etajată corect (5 trepte, viteză maximă 180 km/h)
- Prea multă electronică și prea mulți senzori (la varianta testată) care pot fi sursă de stres în cazul în care se strică pe rând, iar la drumurile noastre e foarte posibil

Am ținut captiva 24 de ore și am scos-o pe zăpadă pe un drum forestier din Azuga. Pe DN 1 am atins și 150 km/h în anumite porțiuni. De pe la 120 km/h în sus curgerea aerului peste mașină e ușor zgomotoasă, iar de la 140 km/h în sus începe să se audă și motorul, însă comparativ cu alte mașini (de orice clasă) mi s-a părut că insonorizarea este peste medie.

Suspensia e tare, iar direcția relativ moale. Prima parte e foarte plăcută pe asfalt și în curbe pentru că nu te aruncă balansul prin mașină, în timp ce direcția mi-aș fi dorit-o un pic mai tare la viteză mare. Pe drum desfundat însă este un avantaj, cu atât mai mult cu cât nu se simt în volan denivelările.

Interiorul m-a făcut să o percep ca pe o mașină confortabilă și la impresia asta asta bună au contribuit instalația audio cu mp3 și opt difuzoare, cotiera lată, scaunele din piele, încălzite, și pedalele de "tărie" normală (și când spun asta mă refer că ambreiajul se acționează nici ușor, dar nici greu, iar accelerația nu e atât de moale încât să ții piciorul încordat să nu o calci). Cum am spus și în rezumat, mașina aproape că nu are zgomote nedorite în cabină, urmare a unei fabricații bune, chiar dacă materialele puteau fi mai bune.

Motorul trage excelent între 2.000 și 3.500 ture (după pragul ăsta e cam gălăgios), iar pentru un 2.0 de 150 de cai care duce 2 tone la 100 km/h în 10,6 secunde, zic eu că e chiar bine.

Mai multe specificații aici ( http://www.chevrolet.ro/captiva/captiva-da...transmisie.html )

Am făcut și câteva cerculețe pe platforma aia mare de beton (acoperită cu zăpadă și gheață în momentul testului) din Azuga, un pic mai sus de pârtia Sorica. Cu ocazia asta am decuplat ESP și comportomentul mașinii mi s-a părut echilibrat, fără derapaje nedorite și fără înclinări periculoase.

Referitor la siguranță, știu mai bine NCap: http://www.euroncap.com/tests/chevrolet_ca...a_2007/278.aspx

Și câteva poze, din păcate făcute noaptea pentru că ziua nu am apucat.

NGZ
Frumoasa prezentare ! Chiar o sa trec pe la Di Bas s-o vad de aproape.
adi.mitrea
Mulțumesc, frumoasă sau urâtă, am vrut să fie cât mai relevantă și la obiect.
Eu am luat-o pe asta de la Rădăcini, de pe bulevardul Timișoara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.