Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cum conduceti cind consumati putin?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Pages: 1, 2, 3, 4
drabisan
Cum faceti voi?
Ma gindesc sa incerc si alte moduri de a conduce...
Eu conduc destul de repede, nu prea scot medii sub 80/ora (a se citi in 90% din cazuri peste 90/ora, iar cind e chiar galagie pe sosele scad spre 80), asta in regim DN-uri/localitati. Dar si consum: 9-10 in afara Bucurestiului e ceva normal la mine. Pe autostrazi, cu drive, la limita de viteza legala, reusesc 8-uri, dar in Romania nu am reusit...

Vreau sfaturi, cum sa merg la consum, dar nici sa nu ajung sa ma depaseasca tirurile...Nu discutam despre mers in Bucuresti, ca nu se pune...
vio
cu calm , si talpa moale , fara treceri peste 3500 ture , frana de motor la greu ..
Xalanx
...buy a diesel? whistling.gif

just kiddin'.

Schimba in sus la 2500 rpm, in jos la 1700 sau chiar mai jos, fara grija ca nu se distruge motorul wink.gif

Fa depasiri calculate, lasa distanta mare intre tine si masina din fata sa ai loc si pentru o acceleratie mai de durata si pentru o frana de motor.
Daca te obisnuiesti in stilul asta o sa scoti un consum fain si o sa vezi ca nu-i asa nasol sa calculezi depasirile in loc sa schimbi brusc a 3-a sau a 2-a si sa "tasnesti" din spatele victimei. De fapt e mult mai relaxat, cel putin pentru pasageri.

Mergi in turatii joase, in general. Manualul de Avensis (si se aplica la orice masina) zice clar - cu cat turatia e mai mica, cu atat consumul e mai mic.

Deci fara teama cu a 5-a la 80 km/h.

drabisan
QUOTE(Xalanx @ Mar 19 2008, 07:22 PM) *
Deci fara teama cu a 5-a la 80 km/h.


Ma bucur sa te avem iar printre noi!
Nu a 3-a la 80? hihihi...

Am deschis postul cam tirziu...de mult ma intreb cum reusesc unii...o sa incerc vineri tot ce spuneti voi aici, sa vedem poate nu se mai aprinde becul dupa 600km!
Nu am condus niciodata un diesel pentru mai multa vreme sau pe distante mari ca sa vad cit pot sa consum, dar sint convins ca si acolo as sari mult din grafice la stilul meu de condus...

Dar vreau sa invat si "the other side"...
T u d o r
Eu, desi fac medii destul de asemanatoare cu ale tale, reusesc consumuri decente. Desigur, nu comparam merele cu perele, dar si la benzina dinainte scoteam consumuri foarte bune, in regim de condus alert. Asa ca, la ce a spus Xalanx eu zic un "bis" si completez ca secretul succesului e un mers cat mai constant cu viteza aleasa de tine. Fara depasiri bruste si fara frane dese.
Iar talpa sa fie cat mai lina. biggrin.gif So, data viitoare cand vrei sa mergi la consum, nu te incalta cu claparii de ski ci cu papucii de balet. thumbsup.gif
22nst
cum in a 3-a? eu folosesc a 2-a pana la 110 biggrin.gif

am mai spus...
mersul cu viteza constanta, frana de motor cat cuprinde, si pana in 3000 rpm smile.gif
Watcher
Cruise control si frana de motor sunt esentiale. Si cand zic Cruise control ma refer sa il folosesti tot drumul, in curbe, pe dealuri, in sate. Iti ajustezi viteza la X si Y (afara si oras) si inrest folosesti numai volanul.
La diesel ai avantajul cuplului care te ajuta sa nu schimbi prea des, deci Cruise Control Rullz!
M A R I A N
La mine scrie a se folosi cruise-ul numai pe suprafata plana, nu la deal sau in curbe
Watcher
... Si nu pe ghiata.
Sigur ca scrie smile.gif Da e ca pentru aia care se duc in spatele masinii sa vada daca mai curge apa si lasa masina pe 'pilot automat' biggrin.gif

Evident ca daca ti l-ai pus la 110 sau 120 (cu 10km peste limita pe drum) si vine o curba pe care apreciezi ca o poti lua doar cu 50 franezi, dar altfel ai putea fi tentat sa franezi putin xsau sa accelerezi putin ca sa te simti tu in charge...
T u d o r
Mai, nu stiu cum reusiti voi sa mergeti cu cruise pe DN-uri. Eu nu am reusit, intotdeauna se iveste ceva, ori alta masina, ori o caruta, ori unul care depaseste cu metoda "let's play chicken", chestia e ca nici nu ma simt bine cand merg asa. Parca sunt condus de masina si nu-mi place. Pe autostrada (sau cum i-o zice in tarile cu apa calda) e util si mai confortabil, dar in rest no way din punctul meu de vedere. smile.gif
mike.omega
Eu nu consum putin deci nu va pot da sfaturi smile.gif rolleyes.gif

Ca idee: Cruise Control e o functie foarte misto dar trebuie sa ai reflexe bune si sa anticipezi ce va face cel din fata. Se poate folosi in afara localitatii pe orice fel de drum atata timp cat nu esti pus pe depasiri sau nu ai o masina in fata. Pe autostrada reduce consumul, stresul si oboseala in general. thumbsup.gif
22nst
asa arata consumul la havensisul meu pana acum
http://www.spritmonitor.de/en/detail/239635.html
adrian_flavius
Confirm chestia cu viteza cat mai constanta, frana de motor cat cuprinde, cat mai lenta, si cu schimbari cat mai rare de viteza...pe DN-uri, daca prinzi o zi mai calma, poti merge, cu diesel, cu viteza a IV-a sau a V-a, fara prea multe schimbari, si cu viteze cuprinse intre 65-90 la ora...chiar si un pic mai sus...datorita cuplului mai mare, si la turatii mai joase, nu ai nevoie sa schimbi des vitezele...acceleratiile trebuie sa fie lente, nu bruste...cu cat mai lente, cu atat scade consumul...poti face un test simplu ca sa vezi cat de lent trebuie sa accelerezi, pentru a nu creste consumul prea mult: te duci pe un tronson mai liber, dai a III-a, pui comp-ul pe consum instant, si pe urma accelerezi in asa fel incat consumul instant sa nu creasca prea repede...o sa-ti dai seama rapid cam cat trebuie dozata acceleratia ca sa nu creasca prea repede consumul...

Subscriu la chestia cu poantele de balet...vara, in general, am control mai bun asupra masinii decat iarna...nu numai datorita temperaturii exterioare (are si ea rolul ei in consumul de combustibil...), dar, mai ales, faptului ca simt mai bine pedala de acceleratie...

Cele mai bune consumuri pe care l-am scos vreodata sunt:
- un 5.6 l/100 km cu Dacia mea berlina, un drum dus-intors pe autostrada, Pitesti-Bucuresti, masina tinuta mai mult intr-a V-a, viteza a oscilat intre 90-100 km/h
- un 4.2 l/100 km cu Matiz-ul, dus-intors Pitesti-Valcea-Horezu (vreo 400 de km pe total, cu toate ocolisurile...am urcat si pe valea Oltului, pana pe la Cozia...).
- un 5.6 l/100 km cu o Skoda Fabia 1.9 TDI, masina de serviciu, avea la bord undeva la 190 000 km, cinci persoane si bagaj, dus-intors Pitesti-Oradea, in conditii mixte de drum...si fac mentiunea ca nu prea am menajat-o...a vazut si talpi in depasiri...da' fiind drum lung, nu am avut nici un fel de probleme sa scadem consumul...pentru ca toate acceleratiile au fost mai lente, iar schimbarile de viteze mai rare...

O sa vad si ce pot scoate din Totos, cand o sa incep sa-l scot la drum lung...momentan e condus mai mult prin oras...si e cam greu sa faci consum mic in oras...conform cartii tehnice, consumul mic se obtine la turatii mai mici...chiar se spune ca poti face peste 1000 km cu un rezervor, la diesel...nu stiu cum, dar sa vedem cat reusesc sa ma apropii de performantele astea...
FAR EASTERN
Si ar ma fi:
anvelopele umflate macar la cat spune cartea, dar nu strica un 0,5 bar peste.
masina sa care cat mai putine accesorii nefolositoare,
si daca vreti si ceva extrem, alimentati cat sa va ajunga de la un oras la altul teehee.gif ca la formula 1
OCTAN_95
Eu nu conduc atunci cand "consum" indiferent cat.

Citisem, mai demult, pe forum ca mersul serpuit ajuta !!!!

Lasand gluma laoparte, categoric frana de motor este un real ajutor, fara "sprinturi" si adaptarea treptelor de viteza la configuratia drumului.
FAR EASTERN
Da, da, da.
Stim noi de care "combustibil" e vorba! beer.gif
AVE22
Ave, cu aveul meu de 2,2 pe Marasesti-Bucuresti si retur includem aici centura Buc. Baneasa-Unirii-Vitan-Baneasa -Afumati , am scos un consum de 6,2 l/100km si am mai piscato la140 de cateva ori , la 160 de vreo 2 ori si cruise control la greu pe 120/h , dar vorbim de E85
adrian_flavius
Ieri, o mica portiune de mers constant, pe vreo 6 km...la 110 km/h mi-a dat un consum instant de (numai) 3.8 l/100 km...si asta pe toata portiunea, in conditiile in care nu acceleram, nu deceleram...mers constant...viteza a IV-a...

Ca si concluzie, eu zic ca functionarea motorului in regim (cat de cat) constant este cea mai buna solutie pentru scaderea consumului de combustibil...la mine functioneaza...depinde acum cat de grabit esti, si cat de "sportiv" vrei sa conduci... biggrin.gif
FAR EASTERN
Hai sa spun si pe aici. Gata cu un rezervor de 45 l. 950 km cu 4,7l/100. Aici intra si drumul Bt- Danes-Bt, dar care nu prea ar conta, tinand cont de vitezele de 50-90/h. Nu mai spun de ce urcusuri am avut parte si de faptul ca nu se recupereaza totul la coborare. Aproape de 4,3l%, cat scrie in carte.
OvidiuH
Turometrul sa stea sub 3000, Cruise Control cat se poate si unde se poate, cat mai putine bagaje in masina, presiune in pneuri verificata o data la 2-3 saptamani si usor cu talpa.
adrianr
accelerat usor, frana de motor si as mai adauga:... oprit motorul la semafor daca se sta mai mult de 20 sec.
recordul meu este : - 7,2% in oras (bucuresti); 4,2% bucuresti - buzau si retur. am mai scos o medie de 3,8% pe traseul bucuresti - pitesti, dar nu se pune ca aveam vantul in spate, si batea nu gluma.
in oras o subturam si de aia am obtinut rezulatul cu pricina (mergeam pana in 2.000 rpm, accelerat usor). intre timp am inceput sa mai inteleg cum functioneaza si cum trebuie utilizata masina asa ca ii dau cel putin la primele trepte 2400-2600 rpm si nu ma sfiesc, daca trebuie, sa o duc si in 4.000 rpm. ma asteptam sa vad un consum mediu de peste 8%, dar n-a fost sa fie. sta undeva pe la 7,5-7.6%
la drum intins - am tinut cont de un singur lucru: limita legala de viteza.
drabisan
Acum sa va spun si ce am invatat eu: accelerat usor, mai rar talpa si frina de motor.
Ceea ce am si incercat in acest weekend in care am consumat 800km.
Dupa primii 200 de km aplicam cu mare succes, voiam sa ma uit la consum dupa ce ajung la destinatie. Moment in care ma intreaba sotia "cind ai iesit la pensie de mergi asa?".
Apai daca nici asta nu e unanimitate???

Si am pastrat doar ideea cu frina de motor. In rest am facut ce-mi place (aproape ce-mi place, ca daca am martori nu schimb de fiecare data la 6000rpm).

Asa ca...oricum, la ce a vazut la intoarcere, 9.1 e cel putin decent! Las frina de motor mult mai mult decit inainte si se pare ca merita din punctul de vedere al consumului.

Am invatat ceva de la voi! Multumesc!
OCTAN_95
S-a vorbit aici despre utilizarea cat mai mult a franei de motor.
Intrebare:
Cat este de "sanatos" pentru motor aceasta , ba chiar mai mult retrogradarea a 2 trepte direct (de ex din 4 in 2)?
XofinB
Eu folosesc frana de motor in sensul ca la vale(sau pe drum drept cateodata) las masina intr-o treapta de viteza corespunzatoare in loc sa o scot din viteza. Pentru oprire doar cand stiu ca urmeaza sa opresc in curand retrogradez frumos treapta dupa treapta ( dar mai rar ca acu tre sa rod nesimtitele de placute care scartie ingrozitor )
vio
ovi , treapta cu treapta se retrogradeaza .... daca vrei din 2 in 2 tre sa calci si frana in acelashi timp , dar daca faci asta brusc s-ar putea sa primesti vreun kiss in bara de spate ca poate e vreun berbec care nu stie ce faci tu acolo biggrin.gif
OCTAN_95
Categoric operatia se face concomitent cu franarea clasica, altfel motorul saracul daca ar putea spune el, mama-mama......
kerry
Uhhhuhu...

am urmat si eu indicatiile de mai sus:

CazA
drum: Cluj-Ludus; Ludus-Cluj
initial: detectoru on
constrangeri: respectat numai radarele fixe
depasiri: frecvente
consum: 7.9 -8.2




CazB
drum: Cluj-Ludus; Ludus-Cluj
initial: detectoru off
constrangeri: respectat radarele fixe, si aproximativ localitatile (max 20km/h peste limita)
depasiri: numai ceea ce era necesar
consum: 6.2

diferenta de timp intre cazul a si b ~ 20' dus intors;

biggrin.gif foarte tare, numai ca e destul de boring stilul de condus economic biggrin.gif
adrian_flavius
Eu spun ca e vorba de disciplina...castigul de timp, atunci cand conduci mai "sportiv", si ai talpa mai grea, nu este semnificativ, aproape niciodata...am vazut destule cazuri de masini "fortzoase", care ma depaseau pe diverse drumuri nationale sau autostrazi, si pe care, invariabil, le vedeam la 5-6 masini in fatza mea la primul semafor din orasul in care intram...ce se castiga pe drum national, se pierde la intersectii si prin orase...iar consumul este destul de crescut atunci cand conduci mai tare...

Depinde cum te simti, cu cine esti in masina, cat de rau te grabesti...sunt unii care si-au facut un obicei din a merge economic...mie nu-mi place "lalaiala", asa ca nu as suporta viteze de 70 la ora atunci cand se poate merge cu 120...de aia mi-am si luat diesel in 6 trepte, sa pot merge si tare, si economic, in acelasi timp...dar sunt cazuri cand imi place sa gasesc o viteza "de croaziera" si sa incerc sa stau acolo, fara prea multe fasoane...atunci merg cel mai economic...garantat...
vio
treba e ca daca condci mai incet conduci mai relaxat deci nevoia de opriri e aproape redusa la tauleta si atat deci rezulta timp si consum optim ... io vad vara cand ma duc la mare cum trec bmw , merc si alte chestii f tari pe autostrada si tot ii vad opriti la un moment dat si pana la urma ajung o data cu ei in cta ... sau a fost cazul o data inaite in mangalia ( aici nu se pune ca io am luat-o pe scurtatura ) ..
OvidiuH
E normal să fie mai relaxant drumul la un condus lejer, economic. Când ai chef de demonstrații "de forță" nu-ți mai bați capul cu aspectul ăsta.
drabisan
Stai un pic, sa nu ma intelegeti gresit: nu conduc tare ca sa ma dau mare, departe de mine! Ma mai fugaresc cu cite unu, dar exclusiv cind sint provocat, dar nici atunci mereu! Nu fac show-off!
Stiu ca se cam confunda aia de merg tare cu jmekerii, dar eu fac parte din exceptii!
22nst
dupa 434 km facuti 90% in bucuresti, am obtinut 9.6 l/100km smile.gif consum facut prin metoda plin-plin smile.gif (41.67 litrii de benzina mol 95)
f1anatic
Incurajat de aparitia noul forum pt hibridoizi...hai sa discutam ce putem face pt a merge cu masina cit mai economic ? Fara glume proaste gen conduci o bicicleta...

Personal, eu aplic urmatoarele tehnici care cred ca ajuta cite putin:

1) umflu cauciucurile mai tari, peste limitele recomandate de producator cu 2-3 psi (pt fiecare 1 psi sub presiunea recomandata, pierzi 4% fuel economy conform site-ului oficial Subaru)
2) am filtrul de aer curat (si il curat lunar)
3) masina in stare tehnica excelenta ("tune-up")
4) scot din masina greutatile inutile (ok roata de rezerva o am)
5) merg cu rezervorul la jumate (exceptie drum lung) tot din considerente de greutate
6) merg cu geamurile deschise pina pe la 50 kph dupa care trec pe aer sau A/C
7) e adevarat am un mod de "fuel economy" la masina care imi limiteaza viteza la 130 si imi tine motorul in regim de vacuum dar este chinuitor, masina comportindu-se chiar mai lenesa decit una N/A (compresie scazuta) - dar are intr-adevar contributia considerabila. Timpul de schimbare intre "sport" si "economy" e de cca un minut.
8) evacuare (esapament) buna
9) stil de condus incet (adica in jur de 100 si cu acceleratii domoale) si incercind sa evit frinarea cit se poate de mult - precum si condusul sub-turat si schimbat treptele pe la 2000 rpm - si condusul cit mai mult pe cruise control - contributia cea mai mare la economie.
10) ales alte ore (cu trafic -mai- redus) cind sa conduc
11) uleiuri sintetice peste tot

Voi ce sfaturi mai aveti ? Ce am accentuat reprezinta actiunile care rezulta in cea mai mare economie la benzina...insa nu am numere clare. Modul de economie al ECU adauga 2-3 mpg ca de altfel 1-2 mpg pe cruise control comparat cu controlul prin pedala (la viteza fixa ex. 60 mph). De asemenea pierd 2 mpg daca merg cu 70 mph in loc de 60 sau aproape 4 mpg daca merg cu 80 in loc de 60 mph.
Paul46623
Ai putea sa-ti pui caucioace LRR, doar ca din ce am citit nu-s prea grozave la capitolul zgomot si nici la aderenta.
ozz86651
Pai daca tu mergi cu jumate de rezervor dar conform altui topic nu lasi sa se duca sub un sfert, pierzi juma din timp alimentind smile.gif.
Eu nu fac nici una de mai sus. Dau in masina cit pot si cit am chef. Conduc cit pot de mult, ca ma duc in locuri. Scot pe medie vreo 30-33mpg, adica un 7%.
f1anatic
QUOTE(ozz86651 @ Mar 28 2008, 06:09 PM) *
Pai daca tu mergi cu jumate de rezervor dar conform altui topic nu lasi sa se duca sub un sfert, pierzi juma din timp alimentind smile.gif.
Eu nu fac nici una de mai sus. Dau in masina cit pot si cit am chef. Conduc cit pot de mult, ca ma duc in locuri. Scot pe medie vreo 30-33mpg, adica un 7%.


Da asa fac. Am benzinaria linga casa cu pretzuri decente.
James Kilowatt
Eu sunt de acord cu lista lui F1, mai putin cu o parte a punctului 9. Acceleratii domoale ok, cruise OK (banuiesc), evitarea franerilor ok, insa mersul subturat din experienta mea nu ajuta, dimpotriva. La masinile pe care le-am testat, accelerand la fel de repede sau urcand cu viteza constanta aceeasi panta, consumul e mai scazut la turatii relativ mari (am facut testul cu viteza constanta in panta cu Corolla 1.6, Astra H 1.6, Nubira benzina si Passat 2.5 diesel). La 70km/h constant in aceeasi panta consumul instantaneu era mai scazut intr-a 3-a decat intr-a 5-a.

Multi asociaza mersul turat cu mersul in forta, insa poti accelera foarte usor si la turatie inalta. Daca dai blana intr-a 3-a sau a 5-a la 70 la ora consuma mai mult cu a 3-a, insa si accelereaza mult mai repede. De asta prefer testul de viteza constanta in panta, ceea ce echivaleaza cu acceleratie constanta (g*sin(alfa) biggrin.gif)

As mai adauga eliminarea "apendicilor" - portbagaje suplimentare, suporturi pentru schiuri, etc.

Evitarea mersului in acordeon - accelerat ca innecatul, franat cu scart, accelerat iar, etc.
Mariustom
offtopic.gif James, n-ai citit cu intonație mesajul lui F1anatic whistling.gif
Încearcă acum cu cele bolduite și ține cont de ce e subliniat rolleyes.gif thumbsup.gif
CITAT(f1anatic @ Mar 28 2008, 10:31 PM) *
...
9) stil de condus incet (adica in jur de 100 si cu acceleratii domoale) si incercind sa evit frinarea cit se poate de mult - precum si condusul sub-turat si schimbat treptele pe la 2000 rpm - si condusul cit mai mult pe cruise control - contributia cea mai mare la economie.
...

f1anatic
QUOTE(Mariustom @ Mar 29 2008, 04:12 AM) *
offtopic.gif James, n-ai citit cu intonație mesajul lui F1anatic whistling.gif
Încearcă acum cu cele bolduite și ține cont de ce e subliniat rolleyes.gif thumbsup.gif
QUOTE(f1anatic @ Mar 28 2008, 10:31 PM) *
...
9) stil de condus incet (adica in jur de 100 si cu acceleratii domoale) si incercind sa evit frinarea cit se poate de mult - precum si condusul sub-turat si schimbat treptele pe la 2000 rpm - si condusul cit mai mult pe cruise control - contributia cea mai mare la economie.
...




Nu Marius, m-am exprimat eu "deficitar". Prin experienta, daca conduc sub-turat, consum mai putin. De fapt treaba cu turatia am ales-o eu arbitrar la 2000 rpm si probabil nu e ideala...INSA nu pot sa stau tot timpul cu ochii in monitorul de boost si sa tin masina in vacuum ! Asa am ales 2000 rpm pt ca stiu ca sint in vacuum. Boost = Benzina. As simple as that.
ozz86651
Topicul asta mi se pare ca ala cu masini lux dizel. Pai daca vrei sa mergi la consum de chinui sa tii la 2000 o masina de 300CP si sa alimentezi tot timpul? Mai bine iti luai civic ca mine si il conduceai fara stres smile.gif.
20krpm
1. conducem mai incet.

celelalte preparative citate nu tin de modul de condus. oricum, valoarea timpului pe care l-as pierde-o cu pepararea masinii ca sa consume mai putin nu cred ca ar compensa economia rezultata.
T u d o r
Daca vrem sa conducem economic... ei bine, ne cumparam frumos o masina cu un motor de sub 1600 diesel si sa vedeti consum. biggrin.gif

Ce naiba? La drum intins, motorul meu consuma in medie 5% cu plus/minus 0,5%, in functie de trafic si traseu. Daca m-as screme rau de tot, as cobori sub 4%, dar ar trebui sa fi dormit muuult inainte de a pleca la drum, ca altfel ar exista pericolul sa ma ia somnul la volan. Probabil ca un diesel hibrid, ca cel in beta test la Pejo, cu acelasi motor ca al meu dar ajutat de unul electric, ar duce la o medie de 4% cu acelasi stil de condus. Mai jos, unde sa mai cobori? Tehnologia asta si-a cam atins limitele, de aici incolo ar fi nevoie de o revolutie in constructia propulsoarelor auto.

Si pe mine ma distreaza "chinul" lui F1 de a conduce economic cu un monstru sub capota. Nu zic ca nu se poate sa scazi vreo 2-3 litri pe suta daca-ti dai silinta, dar oricum pleci cam de sus pentru a fi realmente eficient.
Pana la urma, si frumoasa si devreme acasa nu a vazut nimeni, nu? biggrin.gif
f1anatic
QUOTE( T u d o r @ Mar 30 2008, 02:49 AM) *
in constructia propulsoarelor auto.

Si pe mine ma distreaza "chinul" lui F1 de a conduce economic cu un monstru sub capota. Nu zic ca nu se poate sa scazi vreo 2-3 litri pe suta daca-ti dai silinta, dar oricum pleci cam de sus pentru a fi realmente eficient.
Pana la urma, si frumoasa si devreme acasa nu a vazut nimeni, nu? biggrin.gif



Well eu vad problema diferit. Masina mea chiar e mai eficienta decit cind am cumparat-o. Fara sa am alte teste obiective in afara de faptul in modul "sport" la 60 mph consum mai putin decit declara producatorul (si acum am putere semnificativ peste fabrica), cred ca eu ard benzina cu o eficienta volumetrica mai buna.

Problemele mele la consum sint 2. Psihologice, ieri am rezistat 7 mile cu masina in modul economic. Ma pot stapini mai bine eu reducind viteza la un 90-100 kp decit sa stiu ca apas pedala si nu vrea. Mai ales in conditiile cind stiu ca poate. Tehnice Cind ii dau blana, apoi consuma mai mult decit "fabrica" ! Adica sa explic. Viteza 100 kph, pe cruise control, consum mai bun decit fabrica. Acceleratie in a 3-a, pedala apasata 100%, consum mult peste fabrica in aceleasi conditii - aici intervine diferenta de performante intre fabrica si masina mea.
T u d o r
Si in concluzie pune un consum mediu. Daca mai tii minte, zi-ne si procentual cat oras si cat autostrada.
mike.omega
@Tudor: cum scoti tu 5% la mers extraurban?! Nu depasesti 100kmph nici in depasiri? teehee.gif
T u d o r
Cum sa nu? Dar nu prea depasesc 120. Cum conduc eu am descris pe la inceputul topicului. Acum am o medie pe vreo 4000 km (marea majoritate iarna si peste 60% in oras) de 6.5%. Si nu ma impinge nimeni de la spate, dar nici liniute la semafoare nu fac. biggrin.gif
AZAZEL
eu zic ca tot secretul este frana de motor. eu o folosesc la maxim . de asemenea incerc sa anticipez cat mai mult o situatie pe care conducatorii din fata mea o pot crea si ridic piciorul de pe acceleratie din timp. am reusit sa consum astazi cu motorul in rodaj 2.0 litri diesel, 3 pers in masina si bagaj suficient, mergand intre 130 si 160 km/h doar 6% pe o distanta de 350 km. masina are goala aproape 1.5 tone.
de asemenea in bucuresti pot scoate un consum mediu de sub 9% , consum realizat pe durata unui plin de combustibil. shimb vitezele in mod normal pe la 2300-2500 , suficient pt un diesel. cat despre talpile pe care le mai cere un diesel , vin ele inopinant cand mai fac unele depasiri deci, nu am nevoie sa schimb de fiecare data la 3000. se creaza un echilibru.
AlexTM
QUOTE( T u d o r @ Mar 30 2008, 08:02 PM) *
Cum sa nu? Dar nu prea depasesc 120. Cum conduc eu am descris pe la inceputul topicului. Acum am o medie pe vreo 4000 km (marea majoritate iarna si peste 60% in oras) de 6.5%. Si nu ma impinge nimeni de la spate, dar nici liniute la semafoare nu fac. biggrin.gif

Esti foarte bun. Eu am pe la 4.5-5, dar la motorul de 1.4 hdi. La fel, nu depaesc 120 decat foaaarte rar.
Cum spunea Azazel, anticipez din timp situatiile si iau piciorul smile.gif Dar m-as fi asteptat la un consum ceva mai mic.
T u d o r
Motorasul ala pe care il ai tu e al naibii de bun. Daca iti dai silinta, la drum lung poti scoate sub 4% in mod curent. Si e si suficient de vanos, pe 206 se misca bine.
f1anatic
Consumul meu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.