Help - Search - Members - Calendar
Full Version: bmw 520d vs toyota prius
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
20krpm
va las voua placerea de a incadra asta la ce categorie vreti - germane vs japoneze, benzina contra diesel, hibride contra global warming. dar faptele-s fapte: pe un drum intre geneva si londra, un bmw 520d a consumat mai putin decit o toyota prius. mellow.gif

BRAC
Tu ce parere ai?
James Kilowatt
Nu e nimic surprinzator, la un drum lung cu viteze mari si hibridele merg preponderent doar pe benzina.

Pe de alta parte, consumul nu inseamna neaparat poluare mai putina. Pe mine ma deranjeaza mai tare nox-ul si particulele decat CO2-ul, iar dieselul e la furat la capitolul asta. Insa extraurban nici astea nu m-ar deranja chiar atat de tare...

Tocmai de asta spuneam pe undeva ca marele avantaj al priusului e in oras, desi masina e mai mult dimensionata ca familiala. O citadina hibrida ar fi intr-adevar o margica economica si ecologica... Daca scoate Aygo hibrid, jos palaria smile.gif
T u d o r
Pai cred ca e normal asa, Prius scoate consum mic (si atentie, emisii de noxe minime!) in orase. Pentru asta e facut, pentru Londra plina de smog, nu pentru alergat cu bimmere pe autobahn-uri. biggrin.gif
vio
acolo scrie consum ... nu noxe ,, Priusu e facut sa scoata noxe minime ... asa ca bmw naspa ....ca si englezii cu testele lor de tot rasu .. gen Top Gear
guerilla
eu zic ca testul e ok si trebuie acceptat ca atare.
fapte: prius consuma mai mult decat 520d in afara localitatii (datorita tehnologiei folosite). daca o testau in conditii favorabile lui prius (multa frana de motor) alta era situatia.
prius are noxe declarate mai mici decat 520d (104g/km vs 156g/km). 50% e o diferenta mare si e bine pt prius.
dar prius e prea mare pentru oras!
daca vreti sa luati etalon noxele, atunci hai sa ne uitam la fratii aygo/c1/107 care sint cu 106g/km !!! si alea sint MICI.
daca vreti consumul, sunt multe alte masini care consuma mult mai putin in oras si sint MICI, ca pt oras. inclusiv triada de mai sus.
prius e mult prea mare pt un oras supraglomerat.
sa nu uitam in final ca toyota si-a luat-o de doua ori in cateva saptamani in anglia, pe tema reclamei mincinoase cu motorul hibrid. whistling.gif

James Kilowatt
@Guerilla
Eu nu prea sunt de acord sa pui noxe=CO2. Cifrele alea pe care le dai tu sunt CO2.
Seat ibiza dizal are 98g/km, insa prefer sa stau in spatele unui prius in locul unui diesel. CO2 scot si eu pe nari, pentru mine noxele sunt reprezentate alte picanterii pe care dieselele "verzi" uita sa le mentioneze.

In rest, sunt de acord cu rationamentul. Daca ar fi scoase la un pret interesant, as lua un Aygo hibrid si sunt convins ca ar avea un succes mult mai mare decat Prius.
AZAZEL
ce inseamna acest mpg? mile pe galon?

alt record. Audi A4 b8, a mers de la Paris la Madrid adica, 1459 km cu un plin adica 65 litri.

http://www.germancarblog.com/2008/03/audi-...m-paris-to.html
guerilla
james, singurele care sint date sunt cele de co2. asta e. n-am alte date declarate ca sa le compar.
cu mirosu de motorina asa e. iti cam taie chefu sa iti iei decapotabila biggrin.gif
ozz86651
Co2 nu-i noxe si nu-i toxic de vreme ce-l expir si eu smile.gif.
Noxe=NOx, oxizi de azot literal, dar de fapt orice alte dracii (SOx, pulberi, hidrocarburi, CO). Da nu CO2 si nu H2O.
Hibridele au o hiba: sint facute pentru regim mixt. Mergi in oras pina consumi bateria si mergi pe autostrada ca sa o incarci si de la capu. Asta e ok pe piata americana, dar nu e bun la drum lung pe autostrada sau viceversa, numai in oras.
Paul105855
QUOTE(ozz86651 @ Mar 20 2008, 02:01 AM) *
Mergi in oras pina consumi bateria si mergi pe autostrada ca sa o incarci si de la capu.



Bateria se incarca atunci cand franezi cu motorul sau apesi pedala de frana, atunci cand motorul sta la ralenti la semafor sau in ambuteiaje. Cel putin in orasele din Romania sunt destule oportunitati sa incarci bateria. Deci, la noi, un hibrid se descurca foarte bine in regim exclusiv urban.
ozz86651
Motorul se inchide la ralanti si in ambuteiaje, tocmai asta e ideea ca sa consumi putin si sa nu poluezi. Plecarea se face pe electric si motorul se porneste de la o oarecare viteza fix ca se evite/usureze regimurile tranzitirii atit de ineficiente. Frinarea nu genereaza nici macar 5% din energia necesara, ce zic eu probabil nici 1% daca te uiti si la randament de conversie si stocare.
Paul105855
Initial am crezut ca la ralenti se scoate din functiune un cilindru dar motorul pe benzina functioneaza in continuare. Dar ai dreptate, motorul se opreste complet. My mistake.
f1anatic
Conform lui US EPA sint 6 criteria air pollutants - adica noxe pt care exista "NAAQS" - National Ambient Air Quality Standards

CO
Pb
Particulate Matter
NO2
SO2
Ozone

Daca te iei dupa noxe, si Subaru Legacy este clasificata ca PZEV partial zero emissions vehicle.

Lumea prea se uita la un singur criteriu: CO2. Sau consum. Trebuiesc considerate in ansamblu.

Prius nu obtine datele producatorului de 65 mpg. Si inca vreau sa stiu ce se intimpla cu bateria o data ce incepe sa isi piarda din "putere". Let me guess...masina merge din ce in ce mai mult pe benzina ?

Paul46623
CITAT(f1anatic @ Mar 20 2008, 02:00 PM) *
Prius nu obtine datele producatorului de 65 mpg. Si inca vreau sa stiu ce se intimpla cu bateria o data ce incepe sa isi piarda din "putere". Let me guess...masina merge din ce in ce mai mult pe benzina ?

Da. Capacitatea bateriei scade pe masura ce trece timpul. Mai intai pe la vreo 95% din capacitatea initiala, dup-aia pe la vreo 84, apoi pe la 73 s.a.m.d. Si pe masura ce capacitatea efectiva scade, fasaitura aia de motor pe benzina trebuie sa pompeze din ce in ce mai mult.

Oricum, eu consider ca versus-ul asta n-are nici o noima. Sunt comparate doua masini ce au in comun cel mult pretul. Finisarile din BMW sunt la distanta astronomica fata de alea din Prius (am bufnit in ras cand Clarkson a aratat capacul spatiului central de depozitare: are niste bucatele de purfix, deoarece aparent chederul de cauciuc iesea din buget; da-o incolo de treaba). Mai corecta ar fi comparatia intre un Prius full-options si, sa zicem, un Seat Leon 1.4T (125 cp) full options + diferenta de circa 10000 euro in bani de benzina, consumabile, asigurare etc.
HalbaSus
Comparatia era facuta in sensul poluarii, care masina polueaza mai mult. Nu era vorba de clasa, performante, pret, dotari, etc...
James Kilowatt
In sensul poluarii, eu consider ca Priusul a castigat chiar daca a consumat ceva mai mult si a scos ceva mai mult CO2. A scos 0 particule si probabil vreo treime NOx.
Iar in oras ar fi castigat si mai detasat, si in oras poluarea mi s-ar fi parut si mai importanta decat extraurban.

Insa la economie a pierdut, iar in celelalte sensuri e complet inegala comparatia...

@F1
Normele euro se refera la trei poluanti: CO, NOx si particule. SO2 si Pb teoretic sunt eliminate datorita compozitiei combustibililor care au si aia o eticheta eurox.
Paul46623
CITAT(James Kilowatt @ Mar 20 2008, 08:58 PM) *
In sensul poluarii, eu consider ca Priusul a castigat chiar daca a consumat ceva mai mult si a scos ceva mai mult CO2. A scos 0 particule si probabil vreo treime NOx.

In schimb a scos HC (dieselurile nu produc 'trace HC').
James Kilowatt
Mie nu prea mi-e clar cum e cu normele in privinta asta.... la benzina se permite o cantitate de NOx (0.08) si una de HC(0.1), la diesel una de NOx(0.25) si una de HC+NOx (0.3).... sa inteleg ca dieselul poate emite orice cantitate de NOx si HC atata timp cat Nox nu depaseste o valoare si suma nu depaseste alta valoare?
Adica un diesel Euro 4 are voie sa emita 0.24Nox si 0.6HC.... sau 0.2NOX si 0.1HC atata timp cat suma nu depasteste 0.3? Si Nox-ul nu depaseste 0.25?
In fine, europei i s-a dus buhul in lume cu au reguli multe si complicate smile.gif
Paul46623
E intr-una din cartile Bancii Mondiale (Reducing Air Pollution blabla) in capitolul Vehicle Technology. Daca incerci sa scazi una risti s-o cresti pe cealalta, de-aia apare HC+NOx (cele doua fractiuni sunt catalizate invers proportional).
James Kilowatt
Probabil depinde de temperatura de combustie. Daca e prea inalta, ai NOx (de aici problema dieselului, la care temperatura depaseste 600grade INAINTEA combustiei). Daca e prea coborata, ai HC nears. Insa daca e inalta ai si randament mai bun... in fine, devine complicat, trebuie un specialist in combustie smile.gif
FAR EASTERN
Extras din Toyota Prius User-Guide, Sixth Edition for the HSD (2004-2006) model
James Kilowatt
Ce inseamna "evaporative emissions"?

LEV-ul e mai strict decat Euro4 si chiar Euro5, desi a intrat in vigoare odata cu euro4... ai dracu' californienii astia.

Iar ce depaseste SULEV-ul pare barbologie si mai greu masurabil. Cine decide ce-i aia "advanced technology"?
FAR EASTERN
Cred ca se refera la vaporii de benzina din rezervor. Prius are un sistem care, pe masura ce benzina se consuma, spatiul eliberat este ocupat de "sistem"(emmision bladder) astfel nu permite ca benzina sa se evapore, in consecinta, la desfacerea busonului de la rezervor, nu se ma elibereaza in atmosfera vapori de benzina. Cam asta ar fi, in traducere.

AT e stabilit probabil in baza sistemului de catalizatoare...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.