Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Senzori presiune roți VW Polo
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
puterfixer
Salutare,


Am un VW Polo 1.4 TDI de anul trecut, cu jenți de aliaj, ABS, ESP, tot tacâmul.

Are capacele la ventilele de la roți schimbate cu niște capace metalice, hexagonale, dar care s-au înțepenit pe filet. Cu chiu cu vai am putut să le desfac la roțile de pe față, dar la cele din spate n-am reușit, cu toată chinuiala. Am golit inclusiv un tub de WD40 pe ele pe parcursul unei săptămâni, nu s-au clintit.

Eh, faza e că deja de 2 sau 3 ori m-a beepăit computerul de bord cu un avertisment la presiunea din roți. Nu știe să zică la care e buba - alea din față le-am verificat, cele din spate nu par să se fi lăsat. Sunt cam stresat să plec cu mașina la drum lung așa. Pot opri alarma setând noua valoare, dar asta nu elimină imposibilitatea de a verifica presiunea în pneuri.

Întrebarea mea este: are cineva idee ce modalitate de detecție a presiunii mici e implementată în VW Polo?

La Porsche Auto București Nord am primit „soluția” să taie ventilul la una din roți, să dea jos cauciucul și să se uite ce senzor e înăuntru ca să-l comande. Mda.

La Midocar, unul din domnii de la service mi-a verificat seria motorului în sistemul VW și mi-a spus că nu vede vreun senzor de presiune în componența mașinii ce mi-a fost livrată. Vede inclusiv ventilele, dar nu și senzorii. Un alt domn de la service mi-a spus că n-a auzit vreodată ca modelul Polo să aibă senzori de presiune în roți, această opțiune existând doar la modelele mai emancipate, gen Passat. Unele modele din umbrela VW chiar permit afișarea temperaturii și presiunii fiecărei roți, chiar și a celei de rezervă. La Polo cică se folosește ESP-ul pentru detecție.

Din ce-am citit pe net, computerul de bord poate detecta o roată moale prin ESP (o roată dezumflată e mai mică și se învârte mai repede decât celelalte) sau prin senzori montați în fiecare roată. Prima formă a acestor senzori se fixa de jantă cu un colier și transmitea prin radio frecvența citită, dar janta metalică ecrana transmisia. Mai nou, senzorul de presiune și temperatură este parte integrantă a ventilului, stă în interiorul roții și folosește ventilul pe post de antenă. Cele ce le-am văzut pe net chiar aveau și ventilul (partea exterioară) complet metalică, nu din cauciuc ca la mine.

Deci, mă poate ajuta cineva cu o lămurire, vă rog? Mulțumesc anticipat.
cucuci
oarecum offtopic dar daca a verificat masina si a gasit ca nu ti-a fost livrata cu senzori de parcare te-ai gandit ca aprinderea martorului de esp poate fi din alte cauze? cat timp ramane aprins martorul de esp? ai luat in calcul posibilitatea ca vre-un senzor esp sa se fi miscat? ai pus cumva masina pe tester?
acu zic si o treaba mai prosteasca dar ... nu cumva palpaie martorul esp (sau se aprinde) din cauza faptului ca-ti derapeaza rotile (vezi porniri in viteza de pe loc, viraje luate cu viteze mari)
puterfixer
Nu știu dacă în mod normal în configurație apar și senzorii de presiune (nu de parcare), deocamdată am informații conflictuale de la mai multe service-uri autorizate. Martorul ESP e separat și nu am probleme cu el. Presiunea în roți are un indicator separat de avertisment și un buton de setare a acesteia (sau resetare a avertismentului) după verificare.

Până acum am primit avertismentul de 2 sau 3 ori în lunile de iarnă, când presiunea în pneuri poate să scadă un pic din cauza temperaturii. Nu pot presupune că e din cauza vreunui senzor defect, la fel cum nu pot asocia momentele de avertizare cu mersul pe liniile de tramvai pe unele străduțe din București, caz în care derapajul unei roți este posibil.

Ce vreau să aflu este modul prin care computerul de bord la un Polo determină sau estimează faptul că una din roți s-a dezumflat. Știu că se poate face indirect prin ESP folosind senzorii de turație ai fiecărei roți, sau direct prin senzori de presiune. Ce n-am este timp pentru programări la service, pentru câte 2 ore pierdute în trafic și pentru a lipsi de la serviciu ca să obțin o informație banală printr-un tester. E stupid să-ți faci analize complete și radiografii ca să afli ce mărime porți la pantofi.

Fără să ofensez pe nimeni, pornirile cu derapaj (pe diesel de 1,4l, ha) și virajele luate în viteză la limita derapajului le las în seama altora mai shmekeri și, sper eu, înzestrați cu o toleranță mai bună la perioade lunngi de spitalizare. Eu îmi găsesc micile bucurii ale vieții în altă parte decât prin condus imprudent/riscant în trafic. smile.gif
puterfixer
Am aflat smile.gif Noroc cu cineva din vânzări în Cluj, care se pare că știe mai bine decât cei din service de la 3 reprezentanțe bucureștene. Sper să fie mai clar acum și pentru alții cu probleme similare.

Deci: standard la Polo și Golf nu se montează senzori de presiune în roți, ci se folosește ABS (nu ESP, cum credeam inițial) pentru a detecta dacă o roată e moale. O roată moale are circumferința mai mică și se rotește mai repede, iar ABS poate detecta asta, ca și în cazul în care o roată patinează (se rotește mai repede decât celelalte) la frânare. Prezența acestei funcții e indicată de o lampă martor pe bord, cu simbolul unei roți dezumflate și un semn de exclamare, și un buton de memorare a presiunii.

Senzorii de presiune sunt parte integrantă cu valva de alimentare cu aer. Dacă porțiunea exterioară e din cauciuc, atunci nu are senzor de presiune. Varianta cu senzor are valva exterioară complet metalică, cu rol de antenă emițătoare. Nu e cazul la mine.

Problema se rezolvă la orice vulcanizare în mai puțin de 30 de minute.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.