Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dilema intre Colt sau Jazz
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
toreadoru
Salutare, Suntem in cautari pentru o masina de oras pentru sotie.
Tot plimbandu-ne am cam ramas cu Coltul si Jazzul. Amandoua cu cutie automata.
Am facut drive test cu un Jazz cu cutie manuala (greu de gasit CVTul la drive test) si dupa cum ma asteptam, masinuta s-a comportat f bine.
Miercuri, probabil vom face un drive test cu un Colt si vom vedea si cum e.
Oricum ceva impresii de la cunoscatori vor fi apreciate.
Multumesc
R o b e r t
ia-ti Jazz! iti spun eu, care am Colt wink.gif
e zgomotoasa in interior si e mai joasa decat Jizz-ul. Insa e mai sprintena si sta mai bine in curbe. Dar in oras confortul conteaza deci Jazz clar wink.gif
M A R I A N
Si eu sunt de parere ca Honda Jazz.
E mare la interior, are portbagaj de peste 380l (imens pentru lungimea masinii de doar 3855 m), pentru 13000 euro cu toate taxele ai airbaguri frontale, laterale si cortina, ABS, EBD, VSC (controlul stabilitatii si al tractiunii), aer automat...
La pretul asta se merita parca putin mai mult decat Toyota Yaris...ti-o spune un proprietar de Yaris.
Si daca esti un maniac al vitezei si vrei mai multa stabilitate (desi ai VSC, deci n-ar trebui sa te ingrijorezi prea mult), Honda aduce si-ti poate monta arcuri ORIGINALE sport speciale pentru Jazz care coboara putin garda la sol a masinii care, combinate cu jante de aliaj tot de la ei (daca vrei), rezulta o masina superstabila.

Evident, mai sunt si alte modele care pot intra in discutie, Toyota Yaris, Daihatsu Sirion (numai la dealerul Gold&Platin), Suzuki Swift...

http://www.hondatrading.ro/modele/jazz/jazz_mt.html

toreadoru
Si sotia trage spre Jazz tongue.gif
Si dupa cum spuneam, trebuie sa fie cutie multimode. SI tare mi-ar fi placut un feedback despre cutia asta "revolutionara" CVT 7 trepte in mod manual! drive.gif
De sportivitate extrema nu avem nevoie, de siguranta da. Fiind model cam vechi are doar 4 stele la Euroncap confused.gif , dar e bun si asa. VSC nu are, e vorba de VSA care nu este pentru cutia automata sad.gif , probabil nu are nevoie.
Oricum vom face si un drive test cu Coltu ca sa nu ne para rau.
Fiind posesor de Totyota, normal ca ne-am gandit si la Yaris, dar pentru dotari multumitoare iese din banii pe care suntem dispusi sa-i dam (pana in 14000)
Daihatsu era o idee, dar nu cred ca gasesc un dealer pe aproape. Iasiul e cam departe pentru a face drive test si a-l viziona.
Iar Suzuki as fi vrut sa vad, dar gasirea unui dealer in zona pare o chestie foooarte dificila blink.gif
Oricum mai astept pareri si multumesc pentru cele primite beer.gif
Bogdan-223
Jazz cred ca e cea mai spatioasa din clasa ei. Ar mai putea fi luate in calcul Mazda 2, Subaru Justy. Sau oferta francezo-germana (Renalut Modus, Peugeot 1007, Opel Meriva, Ford Fusion), evodent din categoria MPV.
Cristi86127
Daca era pentru tine oscilam intre Colt si Jazz, dar daca masina e pentru consoarta, atunci Honda Jazz e alegerea cea mai buna. Nici un swift nu e rau.
Henry90720
Probabil Jaaz-ul e cea mai buna alegere ca masina de oras, pentru sotie.
Acum, la sfarsit de cariera a actualei generatii, preturile sunt accesibile. Daca mai aveti putintica rabdare, o sa apara noul Jazz. rolleyes.gif
toreadoru
Rabdare nu este suficienta cat sa ajunga pana la aparitia noului Jazz tongue.gif
Am fost azi si am vazut Mazda 2, era tarziu pentru drive-test. Frumusica, dar cam mica la interior. Si nu are cutie automata down.gif
Miercuri sper ca va face un drive test cu Coltul, ca sa stim mai multe.
Mai ramane regretul ca nu am putut vedea Swiftul si Sirion-ul de la Daihatsu.
Cu ocazia acestor cautari am descoperit un lucru care ma atrage la ofertele masinilor din tara soarelui rasare: lipsa optionalelor. Tot incercand sa configurez o Corsa sau un Ceed ajungeam la momentul adaugarii optionalelor. Si aici apareau surprizele neplacute sa vad ca mai tot trebuia adaugat ... si platit bineinteles geek.gif
Probabil ca va ramane Jazzul pana la urma thumbsup.gif
Hoinar
QUOTE(toreadoru @ Mar 16 2008, 10:10 AM) *
...
Fiind posesor de Totyota, normal ca ne-am gandit si la Yaris, dar pentru dotari multumitoare iese din banii pe care suntem dispusi sa-i dam (pana in 14000)
...


La Yaris din cate stiu era o reducere de cca 1000 de euro din pretul de lista smile.gif. Eu zic sa mergi la dealer sa intrebi...Ca la 15K euro pret de catalog, iti iei Yaris 1.3 (87 CP) benzina, varianta SOL (maxima), cu cutie MM (automata). Asta insemnand 14 K euro pret real. Bineinteles, asta daca mai e promotia. Detalii vezi aci (pret de catalog si dotari): http://www.toyota.ro/Images/lista%20Yaris_tcm420-493275.pdf . Iti sugerez sa nu treci peste Yaris pana nu treci pe la dealer...ai putea sa mergi chiar la acelasi dealer de la care ti-ai luat Corolla, ca de obicei la a 2-a masina primesti discount-uri mai mari (un senzor de parcare, o alarma, covorase...etc wink.gif), trebuie doar sa stii sa ceri.
toreadoru
Ca sa fiu mai clar de ce am exclus unele modele am sa va povestesc scurt de ce. Sambata duminica in Galati a fost o actiune in parcarea unui market si au prezentat masinile o gramada de producatori Printre altele ajung si la masinile Toyota, ne infingem intr-un Yaris, ne suim in el ne invartim pe langa el, citim preturile, iar ne invartim, iar ne suim. In timpul asta cei cativa oameni de la Toyota stateau gramada si se faceau ca nu ma vad adunati ciorchine langa Hilux. Va asigur ca ma uitam in jurul meu cu privirea aia de om care vrea sa cumpere o masina. Ei bine nu avenit nimeni la mine asa ca am plecat. In fata lor erau masinile Honda unde lucreaza acum omul care mi-a vandut Corolla si care mi-a prezentat Jazzul. Am facut drive testul, am vorbit, am mai aruncat un ochi la Civicul in 5 usi sweat.gif am refuzat drive testul cu el ca nu am de gand sa schimb Corolla ... inca ...
Si acum vin eu si intreb, daca la o multipla prezentare de masini nu sunt bagat in seama, ce ar fi fost la o prezentare Toyota? Tot oamenii vand masinile pana la urma. Si uite asa a ajuns Yarisul in aceeasi categorie cu Nissanul si Opelul unde la fel nu am putut obtine informatii sau ceva detalii. Sorry. Precizez ca inca sunt un fan al masinilor Toyota thumbsup.gif dar imi place si mie sa fiu bagat in seama, in special cand sunt nehotarat rolleyes.gif
Astea fiind zise, mai adaug ca oricum sare Yarisul din banii cu pricina. In oferta promotionala de pe site, 1.3 SOL 5M/M este pe la 14800. Sau ma insel?
Acum e mai greu sa intorc sotia din drum, probabil ca va ramane Jazzul. Stie cineva ca cat se asteapta pentru un Jazz cu cutie CVT? Asta s-ar putea sa fie un factor care sa influenteze decizia ei.
_Constantin_
Si nu-ti iei o masina pentru ca oamenii de la Toyota de acolo nu stiu sa-si vand marfa? Eu personal cred ca Yaris si Jazz au avantaje practice in fata competietie, singurul neajuns la Jazz este ... felul in care arata. Un profil de monovolum ... cam uratica, in rest o masina superba, peste Colt.
T u d o r
Eu, care am mers si cu Yaris, zic ca Jazz e peste. E mult mai spatioasa si subiectiv arata mai bine la interior.
Hoinar
QUOTE( T u d o r @ Mar 18 2008, 01:06 PM) *
Eu, care am mers si cu Yaris, zic ca Jazz e peste. E mult mai spatioasa si subiectiv arata mai bine la interior.


La Yaris bancheta spate e culisanta fata-spate si daca ai nevoie de spatiu pt omuleti, dai mai in spate, daca ai nevoie de spatiu pt bagaje, dai mai in fata. E a naibii de incapatoare masinuta aia.

Oricum omul va lua ce masina ii va placea nevestei...ca doar va fi a ei si ea tre sa decida ce-i place mai mult smile.gif.
toreadoru
QUOTE(Hoinar @ Mar 18 2008, 01:50 PM) *
Oricum omul va lua ce masina ii va placea nevestei...ca doar va fi a ei si ea tre sa decida ce-i place mai mult smile.gif.


Se vede cine cunoaste, normal ca nevasta decide yes.gif eu sunt doar cu sugestiile pe partea tehnico-practica care conteaza si ele in luarea deciziei finale, da' mai putin tongue.gif
Cum si ea vroia Jazzul, inseamna ca ii place cum arata. Acum eram curios si eu sa vad daca face o prostie sau nu alegandu-l. Recitind posturile anterioare, se pare ca nu.
Partea mai ciudata este ca nu am vazut nici un posesor de Jazz care sa spuna una-doua despre masina down.gif Cel putin relativ la cutia aia automata nu am nici un feedback. Si pe hondafan e cam liniste la capitolul asta
Oricum multumesc pentru sugestii. Maine va fi testul cu coltul si sper sa ne decidem ce va fi. drive.gif
Bogdan-223
O descriere buna a Jazz CVT se gaseste aici
Costanza86138
ma mir ca nu te-au bagat in seama aia de la Toyota! Aici la Iasi e mai bine sa nu le spui ca vrei sa compari marfa lor cu altceva (opel, Peugeot, etc) ca incep sa-ti vorbeasca urat de concurenta, lucru care pe mine personal m-a dezamgit. Nu vreau sa vorbesc urat despre ei, dar de fiecare data cand am fost acolo, asa am patit. Prima data prin 2003 - 2004 si ultima data anu asta prin ianuarie. In fine...

Eu zic sa mergi pe Colt, arata nitel mai bine. Daca in schimb ei ii place Jazz, alege Jazz ca sa ai liniste acasa smile.gif
BRAC
Eu as merge pe un MINI pt nevasta-mea , de exemplu.
adi.mitrea
Eu aș merge pe un MINI pentru mine, dar nu prea încape în discuție aici. E scump pentru bugetul omului și nu cred că vrea SH.
Dintre Colt și Jazz, niciuna.
Mai bine o compactă sau un Fiat Grande Punto, Ibiza, Corsa, orice altceva de clasă mică.
Japonezele mi se par al naibii de scumpe, comparativ cu concurența și nu cred că vrea cineva să dea mai mulți bani pe mituri legate de fiabilitate.
yir
Poate sunt scumpe raportat la varianta de baza a concurentei de care zici dar daca le compari la dotari similare o sa fie altul rezultatul..
toreadoru
QUOTE(yir @ Mar 24 2008, 06:23 PM) *
Poate sunt scumpe raportat la varianta de baza a concurentei de care zici dar daca le compari la dotari similare o sa fie altul rezultatul..

Este partial adevarat, eu as zice ca sunt la acelasi pret cu tot cu doatari. Varaintele de baza sunt mai ieftine decat japonezele. Dar japonezele nu au optionale. De ex. Jazzul nu are nici macar variante de echipare. Poti alege doar cu/fara cutie automata. Versiunea cu cutie manuala, la 13000 euro DDP are clima, controlul stabilitatii, controlul tractiunii etc. Pe unii ii deranjeaza asta, pe unii nu. Din punctul meu de vedere optionalele sunt ca si comisioanele ascunse de la banci.
Parerea mea, nu am nimic impotriva faptului ca unora li se pare mai atragator faptul ca=si pot pune ce vor pe masina thumbsup.gif
Si ca sa revin la ceea ce ma interesa, probabil ca va ramane Jazzul.
M A R I A N
QUOTE(adi.mitrea @ Mar 24 2008, 11:00 AM) *
Mai bine o compactă sau un Fiat Grande Punto, Ibiza, Corsa, orice altceva de clasă mică.
Japonezele mi se par al naibii de scumpe, comparativ cu concurența și nu cred că vrea cineva să dea mai mulți bani pe mituri legate de fiabilitate.


Tare postul tau... laugh.gif

Mai ales comparatia lui Jazz, Yaris sau Colt cu Punto, Ibiza si Corsa (vezi ca mai erau si Fiesta, C3 etc)... laugh.gif


adi.mitrea
QUOTE(toreadoru @ Mar 24 2008, 08:14 PM) *
QUOTE(yir @ Mar 24 2008, 06:23 PM) *
Poate sunt scumpe raportat la varianta de baza a concurentei de care zici dar daca le compari la dotari similare o sa fie altul rezultatul..


Este partial adevarat, eu as zice ca sunt la acelasi pret cu tot cu doatari. Varaintele de baza sunt mai ieftine decat japonezele. Dar japonezele nu au optionale. De ex. Jazzul nu are nici macar variante de echipare. Poti alege doar cu/fara cutie automata. Versiunea cu cutie manuala, la 13000 euro DDP are clima, controlul stabilitatii, controlul tractiunii etc. Pe unii ii deranjeaza asta, pe unii nu. Din punctul meu de vedere optionalele sunt ca si comisioanele ascunse de la banci.
Parerea mea, nu am nimic impotriva faptului ca unora li se pare mai atragator faptul ca=si pot pune ce vor pe masina thumbsup.gif
Si ca sa revin la ceea ce ma interesa, probabil ca va ramane Jazzul.


Acum sincer... ce Dumnezeu vă trebuie controlul tracțiunii, ESP, jante de aliaj, stopuri cu led-uri, suspensie independentă și alte chestii care dau bine pe foaie pe o mașină MICĂ, cu un motor SLAB? (acum îmi veți spune că motoarele nu sunt slabe...) Nici la 200 de cai nu ai nevoie de electronica aia de rahat dacă fierul e bine construit.

Mie nu mi se pare nimic atrăgător să stau să configurez o mașină și să pierd ore în șir verificând compatibilitatea pachetului fuckIT cu pachetul suckIT, spun doar că la 13.000 de euro poți cumpăra o mașină decentă, cu dotări de care ai nevoie cu adevărat. Intră și compacte în 13.000 de euro. Am înșirat mașinile alea pentru că le-am considerat BEST BUY.

Fiesta nu prea dă semne că ar fi fiabilă, C3 nici atât.

Dar mă rog, sunt și pe aici pe forum oameni care ar da 15.000 de euro pe o Toyota Aygo, dar nu ar da 8.000 de euro pe un Citroen C1 sau Peugeot 107 pentru că Aygo e japoneză și e fiabilă. Pentru cine nu știe, sunt una și aceeași mașină iar diferențele echivalează cu cele dintre Dacia Logan și Renault Logan!
toreadoru
Nu trebuie sa arati atata vehementa intr-un topic unde si titlul spune ca este despre colt sau jazz. Deci opiniile pe care le vei gasi aici sunt indreptate in special spre aceste modele.
Daca pentru tine ESP este acelasi lucru cu "jante de aliaj, stopuri cu led-uri" nu cred ca are rost sa continuam cu dezbaterea, asa ca te rog sa faci abstractie de "prostiile" spuse pe acest topic.
Multumesc pentru sugestiile tale, dar nu cred ca am sa ma decid sa iau un Fiat in locul Hondei. Nu vreau sa iau o compacta la aceeasi bani, ci as prefera confort si siguranta la una de clasa mica.
adi.mitrea
Ai și tu dreptate în felul tău. Cam multă vehemență în tonul meu din postul precedent, dar măcar atâta lucru să înțelegi: Nu am nimic cu Honda sau Mitsubishi, am ceva împotriva mașinilor mici și scumpe, cu atât mai mult cu cât nu sunt premium.

Strict între cele două, Jazz pare mai nimerit.

Pe de altă parte, când spui mașini de clasă mică nu spui doar japoneze. Sunt și alte mărci care au mașini de clasă mică (printre care și cele enumerate de mine), la fel de dotate la 13.000 DDP. Până la urmă depinde numai și numai de tine, indeferent de ce spun colegii de pe forum.

Îți recomand să faci drive test cu ambele modele ca să poți lua o hotărâre cât mai aproape de cerințele tale.

PS: ESP este un element de siguranță ai spune, dar după părerea mea total inutil la o mașină de oraș. Adică e fiță, așa cum e și janta de aliaj, în cazul ăsta. Iar dacă ai bani de compactă și totuși cumperi una mică PENTRU EXTRAURBAN (unde să spunem că ESP și-ar găsi o minimă justificare), atunci e problema ta. O mașină mică ultra accesorizată nu va oferi protecția uneia de clasă superioară cu mai puține dotări, dar totuși decente.

Numai bine!
toreadoru
Acum e mai placut la auz biggrin.gif
Am facut test cu amandoua si am ajuns la concluzia ca desi Coltul e mai fasnet, se sta mai bine in Jazz. Deci ca raspuns la intreabarea din titlul topicului ramane Jazzul.
Ceea ce nu am reusit sa aflu pe acest forum este ceva despre cutia automata CVT de la Jazz. Sotia mea va conduce masina si vrea automata. Nu am reusit sa dau de cineva care a condus suficient de mult o astfel de cutie ca sa-mi dea un feedback. Specificatii despre CVT am tot gasit pe net, dar pe cinava care sa-mi spuna cum e, nu. confused.gif
Este evident ca un drive test ne-ar lamuri, dar nu am reusit sa gasesc una. Ar fi o sansa, dar pana nu se materializeaza ma abtin sa comentez.
Despre ESP eu sunt de parere ca va deveni la fel de uzual ca ABS-ul in scurt timp. Si atunci ne vom intreba cum de am trait atata vreme fara asta. O masina indiferent de marime si putere poate derapa pe o sosea alunecoasa din oras, iar daca ESP-ul poate ajuta la mentinerea masinii pe traiectorie, atunci mi-ar place sa-l aiba. Partea mai caraghioasa este ca Jazzul cu cutie automata se pare ca nu are controlul stabilitatii, iar cel cu manuala il are desi e mai ieftin no.gif
Dar sotia mea va avea ultimul cuvant si probabil va depinde de cum se simte conducand masina. Daca aceasta masina va avea si ceva in plus la siguranta atunci ma voi simti si eu mai linistit. biggrin.gif
Respect
M A R I A N
Foarte bine ca ai ales Jazz!

Acum, CVT sau nu, eu zic ca depinde si de orasul in care mergi cu ea.

Daca stai in Bucuresti sau mergi frecvent pe acolo parca o cutie automata ar fi mai potrivita... DAR, eu am mers destul de mult prin capitala atat cu Yarisul 1.0 cat si cu Corsa generatia anterioara si am constatat ca la Yaris pedala de ambreiaj este incredibil de usoara, incat o poate apasa cu usurinta cu piciorul gol chiar si o fata mai slabuta biggrin.gif

Prin opozitie, Corsa are pedala destul de tare, cam ca la Corolla mea si la un trafic bara la bara e cam obositor...

Acum, vezi si tu, in lipsa CVT-ului eu zic macar sa faci comparatie cu un ambreiaj de compacta ca sa vezi diferenta
adi.mitrea
Am condus eu CVVT, dar nu pe Jazz, ci pe Honda Civic Hybrid, cam 1.000 de kilometri, din care 150 prin oraș.

E cea mai meseriașă cutie pe care am întâlnit-o (peste DSG de la VW) în sensul că dacă la plecarea de pe loc duci mașina la 2.000 de ture (sau orice altă turație) și o ții acolo constant (de fapt tu nu trebuie să faci nimic decât să înțepenești piciorul în poziția aia) mașina accelerează destul de rapid și schimbă treptele fără ca turația să varieze vre-un pic, iar tu ca șofer nu-ți dai seama când schimbă. Pe bune că nu-ți dai seama! Vezi doar viteza de pe kilometraj crescând.

La fel și la depășiri. Dacă ai 120 km/h să spunem, 3.000 rpm și o calci, turația crește brusc și te bagă ușor în scaun, dar fără ca schimbarea treptei de viteză să fie percepută de șofer.

Pe lângă astea e foarte comodă în oraș.

Când am trecut din nou pe mașina mea am oprit motorul de două ori la semafor pentru că uitam să calc ambreiajul la oprire whistling.gif

PS: Drive Test-ul cu Civic Hybrid complet urmează azi sau mâine în secțiunea Honda.
toreadoru
QUOTE(adi.mitrea @ Mar 26 2008, 07:34 AM) *
Am condus eu CVVT, dar nu pe Jazz, ci pe Honda Civic Hybrid, cam 1.000 de kilometri, din care 150 prin oraș.

E cea mai meseriașă cutie pe care am întâlnit-o (peste DSG de la VW) în sensul că dacă la plecarea de pe loc duci mașina la 2.000 de ture (sau orice altă turație) și o ții acolo constant (de fapt tu nu trebuie să faci nimic decât să înțepenești piciorul în poziția aia) mașina accelerează destul de rapid și schimbă treptele fără ca turația să varieze vre-un pic, iar tu ca șofer nu-ți dai seama când schimbă. Pe bune că nu-ți dai seama! Vezi doar viteza de pe kilometraj crescând.

La fel și la depășiri. Dacă ai 120 km/h să spunem, 3.000 rpm și o calci, turația crește brusc și te bagă ușor în scaun, dar fără ca schimbarea treptei de viteză să fie percepută de șofer.

Pe lângă astea e foarte comodă în oraș.

Când am trecut din nou pe mașina mea am oprit motorul de două ori la semafor pentru că uitam să calc ambreiajul la oprire whistling.gif

PS: Drive Test-ul cu Civic Hybrid complet urmează azi sau mâine în secțiunea Honda.



Merci, genu asta de feedback il asteptam. Ca am tot condus cutii automate, iar pe mine personal ma deranja intarzierea aia la retrogradare in viteza cand vroiam sa accelerez pentru a depasi. Am condus un Chevrolet cu automata, iar la stop cand bagam pedala pana la fund facea ca la formula 1, dar de plecat de pe loc pleca precum Dacia teehee.gif
Inca o intrebare, pe regim manual e mai bine sau tot mai eficient o fi pe regim automat. Ma refer la cutia CVT.
adi.mitrea
Asta nu mai știu, dar bănuiesc că pe mod automat, că doar d-aia dai mai mulți bani pe ea.
Acum, fie vorba între noi, ca CVVT-ul pe care l-am condus eu nici nu exista un mod semiautomat (secvențial - cum vreți să-i spuneți). Așa că nu știu dacă Jazz are.

Cutia de pe hibridă avea modul drive (D), Sport (S) și Low (L). Nu am simțit diferențe mari între ele, adică deloc...
varak
Din cate stiu eu, CVT inseamna "Continuously variable transmission", adica nu are trepte de viteza, schimba raportul in continuu (cu un fel de con). De aia nu se simte nimic cand accelereaza.

mai multe detalii pe http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_...le_transmission
Mojito
In primul rind scuze pentru intrarea tirzie pe subiect.
Sotia detine Jazz CVT inclusiv shift mode.
Am condus-o si eu si o mai conduc din cind in cind.
NU vei regreta sub nici un aspect alegerea facuta daca alegrea va fi Honda Jazz.
Este dupa parerea mea masina de oras ideala.
Nu am a-i reprosa nimic.
Dar asta nu isemna ca e si singura.
Daca ar fi sa mai aleg o data la nivelul anului 2008 in loc de 2005 si as intra in aceeasi febra a cautarilor tot la Jazz m-as opri.
Salutari si multa intelepciune.

toreadoru
Multumesc tuturor pentru ajutor
Dupa un pseudo drive test sambata (din vina noastra) si ajutat de sugestiile primite aici va ramane Jazzul.
Din punctul meu de vedere topicul se poate inchide, mie mi-a fost de ajutor.

thumbsup.gif thumbsup.gif thumbsup.gif
adi.mitrea
In cazul ăsta să o conduci/conduceți cu plăcere și să ne-o prezentați și nouă pe mica orezară în partea dedicată a forumului. thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.