QUOTE(iulian_1976 @ Mar 5 2008, 03:56 PM)
1.Aproape toate BMW din Germania sunt alergate,doar daca la condus vreun bunic dar daca nu consuma peste un 1l de ulei la 10 mii de km este super.
2.In Romania costuri de intretinere mai mari decat alte marci,mecanici buni de BMW nu sunt multi in Romania
daca masina nu are defecte ascunse gen computer care face nazuri este ok
3.136 de cp la motorina este suficientttt depinde ce ai condus inainte insa .
4.La drumurile din Bucuresti este inconfortabila in general sunt suspensii rigide si garda la sol joasa
5.Masina te indeamna sa o alergi deci ai grija cum conduci
sa o luam asa:
1. ai dreptate, aproape toate bmw-urile sunt alergate, si cu multi km, uneori mai multi decat scrie pe bord.
2. cred ca un 320 este mai ieftion de intretinut decat o bora, sa zicem, sau un a4, ca sa ne referim la concurentii directi, sau chiar decat un opel astra.
de ce spun asta? pentru ca eu am luat in 2005 un 320 din 2001, cu 136 de mii de km, si pana acum o sapt, cand l-am dat, am facut cu el 95 de mii cu el.
asta a insemnat un schimb de ulei si filtre (polen, ulei, motorina, aer) la fiecare 15 mii de km( nu reali, ci aratati de computerul de bord, ii calculeaza dupa parametri diversi, cum ar fi stilul de mers, etc) de 4 ori placutele, o bieleta antiruliu pe dreapta fata (plus perechea de pe stanga din proprie initiativa, fara sa fie nevoie) si cam atat.
are transmisie pe lant, deci distributia n-o schimbi niciodata(presupunand ca nu faci 500 de mii de km cu ea), are tractiune spate, deci nici aici nu sunt probleme cu planetare, etc, niciodata, flansele la cardan sunt excelent facute, deci probleme cu jocuri la ele n-am auzit pana acum(nu spun ca n-or fi, dar din cate 3-uri stiu, niciunul n-a facut probleme) iar alte costuri, nu cred sa fie.
cat despre consumabile, au niste preturi modice, comparativ cu alte masini: placute fata 130-150 ron, spate 100-120 ron, filtru ulei 40 ron, filtru motorina 50 ron, filtru aer 50 ron, filtru polen 35 ron, 6 litri ulei x 43 ron/litru (preturi aproximative, de anul trecut de prin noiembrie, de cand le-am schimbat ultima data, daca gresesc la vreuna, imi asum raspunderea
)
3. 136 de cai sunt intr-adevar mai mult decat suficienti, si nu te-as sfatui sa-l resoftezi. eu am incercat 3 softuri diferite, si am fost dezamagit sincer... consum mai mare, ca nu-ti remapezi/chip-uiesti masina sa mergi usor cu ea, scoate fum(2 din cele 3 variante, mai agresive) plus cost destul de ridicat, ca deh, faci treaba la firme serioase, nu cu laptopul in fata blocului..
ce ar putea sa te nemultumeasca dpdv al stilului de condus? cutia de viteze, prost etajata, nu sunt fan vag, dar un vw de 130 de cai sau un audi te cam face sa te intrebi daca nu puteai sa iei altceva de banii aia....
asta ar fi singurul ei minus major, din punctul meu de vedere (plus o parere proprie, mai mult o chestie de gusturi: forma bordului, in dreptul ceasurilor, arata oribil, dar am spus, aici e o chestiune de perceptie personala)
4. suspensiile: nu sunt rigide, mie nu mi-au parut, si acum are jante pe 17, cauciucuri 235/35/17, o combinatie ucigasa, dar care n-a facut-o sa se comporte ca o caruta, nici sa bata bucsaraia, caseta de directie, etc
5. perfect adevarat, cu jante de aluminiu masina se aseaza excelent pe sosea, si te indeamna s-o alergi, dar mare grija cu ea. jantele standard, de tabla, pe 15, sunt cea mai proasta combinatie posibila, sunt total neindicate, masina nu va avea stabilitate in situatii limita, in curbe stranse cu viteza mare, sau in manevre bruste la depasiri in viteza. cu jante de 17 minim (o sa vezi ca in carte au si varianta pe 18) masina se lipeste de asfalt, si e o placere sa o conduci.
deasemeni mare grija iarna, daca nu ai mai condus tractiune spate (eu conduc doar tractiune spate, de 9 ani incoace ), pentru ca pare sigura, e corect asistata electronic, dar poti avea surprize daca uiti ca puterea e pe rotile din spate.
eu unul am patit un singur eveniment cu ea, din vina(mai bine zis prostia) mea: in noiembrie veneam pe serpentine, dinspre brasov spre moldova, si m-a prins ploaia. aveam cauciucuri de vara, pe jos a inghetat pe anumite portiuni, pe o parte lunga dreapta am accelerat(pana pe la 80, nu mult) si din fata mi-a venit un camion, nu am vazut ca drumul face o curba brusca, am tras mai violent putin de volan, si a facut acvaplanare pe o balta mai sanatoasa, dupa care a prins o portiune inghetata.
nu am avut ce sa-i mai fac, m-am uitat la ea cum se roteste pe gheata, si m-am rugat sa se oprasca fara incidente. s-a oprit in mijlocul drumului, am plecat mai departe, dar m-a facut sa-mi aduc aminte de ce exista cauciucuri de iarna.
p.s.: ca sa treci de prima zapada cu masina intreaga, NU fa frana de motor cu tractiunea spate, nu uita, ai grup, o roata ti se va misca in fata si una in spate, si te va rasuci fara sa stii ce si cum...