Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Forester, modelul 2007 2.0
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Zetics
Salutari tuturor!

Sunt mai vechi pe forumul asta, dar la un moment dat nu stiu ce probleme au aparut si n-am mai cerut rezolvarea cu contul vechi (de fapt am vazut ca se putea recupera dupa ce am facut noul cont). Dar nu asta e important.

Ma bate foarte tare gandul sa iau un Forester 2.0. Cea mai ieftina versiune, care la SMT este 20700 cu toate taxele (cica!)

Ca si dotari sunt multumit, mi-ar fi placut sa fie si proiectoare ceata (nu, NU merg tot timpul cu ele, la Accentul pe care il am acum le-am folosit de 5 ori in 3 ani, insa le consider utile in anumite imprejurari).

Multe topicuri si posturi sunt destul de vechi, si as vrea sa obtin aici un mic update referitor la unele aspecte.

1. Cineva pe aici era nemultumit de comportamentul dinamic al motorului 2.0/158CP. De pe hartie, Foresterul ar trebui sa fie ceva-ceva mai fasnetz (demaraj 9.7, vmax 197) decat Accentul meu (demaraj 10.3, vmax 190). Deci, in final, isi arata si in real - life muschii aia de pe hartie acest motor? Evident, sint constient ca e o masina mult mai grea (1400kg vs 1070) si cu o aerodinamica mai proasta (0.35 vs 0.31), dar totusi, vorbim de 158 cP vs 105!

2. Cea mai mare durere a romanului: in service-uri, am macar un acvariu din care sa vad cat de cat ce se face la masina?

3. Cum se descurca cu benzina de 95? In afara de motivul evident al pretului, la ambele masini pe care le am acum (Accentul si Matizul sotiei) Petrom 95 este benzina cu care se simt ele cel mai bine! Si sa nu credeti ca n-am incercat sa la adap si cu altele mai bune, in nenumarate randuri!

4. In continuare nu exista nici un service care sa aiba decontare directa cu vreo firma de asigurari? Cum se procedeaza in cazul asta? Vin eu cu banii de acasa (yeah, right, de unde dracu?) si dup-aia ii recuperez de la asigurari?

5. La SMT mi s-au trambitat niste preturi la revizii de m-au dat pe spate ( de genul sub 500roni aia de 15.000), este adevarat? Cred ca si la MAtiz ies per ansamblu mai scump daca ar fi sa-i cred! dry.gif

6. Am vazut ca se incearca la service-uri sa se bage pe gat nu stiu ce ulei grecesc. Nu se stie nimic despre el? Poate este de la o firma renumita dar re-branduit, cum stiu ca se mai procedeaza. Asta, pentru ca inteleg ca nu te lasa sa vii cu uleiul tau?

Ma mai gandesc eu si la alte intrebari, pana una alta mi-ar place sa capat cateva raspunsuri la cele de mai sus.

Nu am apucat inca sa fac un drive-test, incerc sa il fac cat mai curand. M-a surprins faptul ca in cifre are portbagajul mic, de sub 400l. Nu vreau sa astept noul model, tocmai ca eu pe asta vechi il vreau. Plus ca in banii astia, ceea ce stie Foresterul mi se pare imbatabil. Plus ca si asa trebuie sa fac eforturi destul de mari sa il iau, dar deh, cand i se pune omului pata....greu i-o mai scoti din cap! whistling.gif

Toate cele bune!
talpic
QUOTE(Zetics @ Mar 4 2008, 11:36 AM) *
Salutari tuturor!

Sunt mai vechi pe forumul asta, dar la un moment dat nu stiu ce probleme au aparut si n-am mai cerut rezolvarea cu contul vechi (de fapt am vazut ca se putea recupera dupa ce am facut noul cont). Dar nu asta e important.

Ma bate foarte tare gandul sa iau un Forester 2.0. Cea mai ieftina versiune, care la SMT este 20700 cu toate taxele (cica!)

Ca si dotari sunt multumit, mi-ar fi placut sa fie si proiectoare ceata (nu, NU merg tot timpul cu ele, la Accentul pe care il am acum le-am folosit de 5 ori in 3 ani, insa le consider utile in anumite imprejurari).

Multe topicuri si posturi sunt destul de vechi, si as vrea sa obtin aici un mic update referitor la unele aspecte.


Salut! Modelul pe care-l au acum la vanzare... cel cu 2000 E reducere... este 2008! E ca cel din 2007 doar ca pe cartea tehnica scrie model 2008 thumbsup.gif Asta ca sa poti sa spui ca e nou modelul pinch.gif .


QUOTE
1. Cineva pe aici era nemultumit de comportamentul dinamic al motorului 2.0/158CP. De pe hartie, Foresterul ar trebui sa fie ceva-ceva mai fasnetz (demaraj 9.7, vmax 197) decat Accentul meu (demaraj 10.3, vmax 190). Deci, in final, isi arata si in real - life muschii aia de pe hartie acest motor? Evident, sint constient ca e o masina mult mai grea (1400kg vs 1070) si cu o aerodinamica mai proasta (0.35 vs 0.31), dar totusi, vorbim de 158 cP vs 105!


Mie mi se pare foarte ok. Si eu am luat un 2.0 si sunt foarte multumit de masina. inca sunt in rodaj dar de tras trage foarte bine si eu zic ca e destul de puternic. trebuie sa faci un test-drive ca sa vezi exact... Pana la urma tine de experienta si parerea fiecaruia.

QUOTE
2. Cea mai mare durere a romanului: in service-uri, am macar un acvariu din care sa vad cat de cat ce se face la masina?


Apropo de acvariu... Am fost la o scurta verificare si poti sa vezi printr-un geam direct in service.

QUOTE
3. Cum se descurca cu benzina de 95? In afara de motivul evident al pretului, la ambele masini pe care le am acum (Accentul si Matizul sotiei) Petrom 95 este benzina cu care se simt ele cel mai bine! Si sa nu credeti ca n-am incercat sa la adap si cu altele mai bune, in nenumarate randuri!


pai e cea recomandata. Ideea e ca l-am intrebat pe cel de la service daca sa pun de 98 si mi-a spus ca in nici un caz sa nu fac asta whistling.gif . Ca ECU motorului se da peste cap si incepe si consuma mai mult si merge mai prost... prin urmare am ramas la 95. care e si mai ieftina...


QUOTE
4. In continuare nu exista nici un service care sa aiba decontare directa cu vreo firma de asigurari? Cum se procedeaza in cazul asta? Vin eu cu banii de acasa (yeah, right, de unde dracu?) si dup-aia ii recuperez de la asigurari?


mie mi-au spus ca au decontare directa cu mai multe societati de asigurari. trebuie sa mergi si sa-i intrebi

QUOTE
5. La SMT mi s-au trambitat niste preturi la revizii de m-au dat pe spate ( de genul sub 500roni aia de 15.000), este adevarat? Cred ca si la MAtiz ies per ansamblu mai scump daca ar fi sa-i cred! dry.gif


Aceleasi preturi mi le-au spus si mie... Inca n-am ajuns la revizie sa vad cat sunt de adevarate dar probabil ca asa este.

QUOTE
6. Am vazut ca se incearca la service-uri sa se bage pe gat nu stiu ce ulei grecesc. Nu se stie nimic despre el? Poate este de la o firma renumita dar re-branduit, cum stiu ca se mai procedeaza. Asta, pentru ca inteleg ca nu te lasa sa vii cu uleiul tau?


Am citit si eu despre asta... dar pe de alta parte eu nu sunt specialist si cred ca ei stiu mai bine despre ce e vorba... Si sigur ca se vor uita intotdeauna la costuri dar nu cred ca atat de mult incat sa-ti bage un ulei care sa strice motorului. parerea mea

QUOTE
Ma mai gandesc eu si la alte intrebari, pana una alta mi-ar place sa capat cateva raspunsuri la cele de mai sus.

Nu am apucat inca sa fac un drive-test, incerc sa il fac cat mai curand. M-a surprins faptul ca in cifre are portbagajul mic, de sub 400l. Nu vreau sa astept noul model, tocmai ca eu pe asta vechi il vreau. Plus ca in banii astia, ceea ce stie Foresterul mi se pare imbatabil. Plus ca si asa trebuie sa fac eforturi destul de mari sa il iau, dar deh, cand i se pune omului pata....greu i-o mai scoti din cap! whistling.gif

Toate cele bune!


ideea e sa mergi la test-drive si sa vorbesti cu un agent de vanzare... il intrebi tot ce-ti trece prin cap. cel mai rapid mod de a afla raspunsuri wink.gif

Salutare si bafta
Zetics
Super! Merci bocu de raspunsuri! Mi s-a pus pata asa de rau, incat aproape ca imi doream sa ma domoleasca cineva, insa se pare ca (inca) nu e cazul! drive.gif
Zetics
Am fost azi la drive test, versiunea 2.0.

Sincer, am fost foarte incantat. Si cum mergea motorul, si cum tragea, dotarile masinii, confortul, materiale OK in interior. Stabilitatea mi s-a parut extraordinara (cel putin pentru o masina de talia Foresterului), la 140 de ora senzatia de lipsa de viteza era fantastica, asa ca i-am dat pana pe la 175 km/h, cand doar a crescut zgomotul vantului.

Doar in treapta a 5-a, mi s-a parut ca urca destul de greu in viteza, s-ar putea ca Accentul sa urce ceva mai repede, insa se poate sa fie si doar o senzatie data de stabilitatea masinii. Mi-am dat seama de acest lucru pentru ca in oras efectiv nu stiu cand ajungeam la 80 la ora, cu toate ca nu aveam senzatia de acceleratie prea acuta (eu incercam sa merg constant cica... teehee.gif )

Asa ca m-am hotarat, daca mai aveti ceva contra, bagati mare acum... biggrin.gif
Zetics
Too late! biggrin.gif

Am luat masina, si sunt teribil de incantat! Merge foarte fain, e foarte silentioasa. Abia astept sa vad si eu cat consuma cu adevarat.
G e o r g e
felicitari !
Mircea104901
Consumul meu la 2.0
- media e de 10,7 combinat oras/afara (asta pe un total de 20000km).
- cel mai putin la mers linistit afara, am scos 8,5. cel mai mult 12,3 (incarcat full, treptele schimbate peste 5000, marea majoritate a drumului mers in treptele 2, 3 si 4).
- in oras mi-a luat intre 13,5 si 16 in functie de stilul de mers.
Consumurile le-am calculat plin pe plin.

Pentru un mers economic, din experienta, recomand mersul pana in 3500 rpm. Mersul pe autostrada de la 6000 in sus smile.gif) rezervorul se goleste vazand cu ochii smile.gif). Asta apropos de Ciprian care scria ca nu i-a ajuns un plin sa treaca Ungaria smile.gif)

Daca mergi prin Bucuresti si prinzi ambuteiaj (mergi 3km intr-o ora numai in treapta 1) sa te astepti si la 20-30. Bine, nu stiu ce masina consuma putin in cazul asta.
Zetics
Multumesc George!

Maine fac un drum mai lungut si o sa vad cat consuma macar asa. Pana acum am facut doar 80km si am mers de la penultima linie a rezervorului pana ultima (adica pana s-a aprins becul). Of course, n-am nici cea mai mica idee cam cat ar insemna asta in litri, o sa invat cu timpul! teehee.gif
subidriver
Nu vreau sa fiu carcotas, dar...
Nu-s nici baba la volan, dar nici Shumacher, dar ma tot intreb cum de scot unii dintr-un motor de 2 litri consumuri de pe la 13 litri in sus, regim mixt, poate chiar si extern, mai ales pe drumurile din tara asta. Depinde foarte mult de sofer, de regimul de exploatare. Eu consider Foresterul mail mult ca o masina utila in orice situatie, acum depinde la ce o vei folosi cel mai des.
Aici sunt niste medii obtinute de mai multi utilizatori al acestui model
http://www.spritmonitor.de/en/overview/47-....html?esearch=1

(pe primul puteti sa nu-l luati in seama, e al meu si este doar extern - cam 90%)
Zetics
Hmm, se pare ca nu e dracu chiar atat de negru. Am mers in accest weekend pana la Cabana Capra pe Transfagarasan, numai ca la dus m-am frecat cam 25 km pe drumul forestier din stanga lacului, pe la Cumpana, unde am mers numai cu treapta 1 si 2, cateodata chiar si cu reductorul, ca sa nu merg subturat. Pe autostrada am mers intre 130 si 140 km/h, cu scurte varfuri la 150 si cateva incetiniri mai la 120 km/h (in manual zice ca in rodaj sa nu merg cu turatie constanta la motor).

In final consumul plin la plin a fost de 9%! Rezonabil as zice eu!
G e o r g e
e ok consumul
Mircea104901
Dupa ce iesi din rodaj, pana pe la vreo 15-20.000 cand incepe sa-si "dea drumul" consumul o sa fie mai maricel cam cu vreun litru (o sa tot scada la acelasi stil de mers).
Oricum, sa ne spui daca o sa ramai in jurul lui 9% dupa ce iesi din rodaj biggrin.gif:D
Eu nu reusesc sa ma abtin biggrin.gif si tot pe la 10,5-11 ma invart. Imi place cum se tureaza biggrin.gif


A, si pt George , de curiozitate, de ce vrei sa vinzi Legacy-ul?
G e o r g e
vreau ceva mai puternic smile.gif
Mircea104901
Mie imi place noul STi.
Pacat ca nu se face test drive cu el. ".... nu avem unde..." smile.gif)
As fi tare curios sa vad cum merge.
Zetics
Si dupa ceva timp, am si primul consum exclusiv in Bucuresti: 14.3%

Condus moderat, fiind inca in rodaj, schimband vitezele pana in 3500 de ture.
G e o r g e
merge ...
Zetics
A aflat cineva ceva despre maretul ulei Subaru pe care scrie in greceste, daca e ceva ca lumea? Sper sa fie ceva de renume, rebrand-uit. Am remarcat ca scrie ceva de genul "special pentru cilindrii orizontali" bla bla bla. As vrea sa stiu deci daca pot merge cu incredere pe uleiul lor.

Un raspuns de genul "masina e garantie, deci nu pun ei ulei sa strice motorul" nu ma incalzeste.
Zetics
Liniste mare pe la sectiunea Subaru... whistling.gif

Alte intrebari: Foresterul ("vechi") are filtru de polen? Si daca da, se poate schimba cu usurinta? Ca parca n-am gasit nimic in manual, sau n-am cautat cu atentie.

O alta chestie enervanta e faptul ca nu imi spune in manual cum sa reglez farurile. As vrea sa imi schimb becurili (nu-mi place cum lumineaza), sa pun un ceva de genul super-extra-hyper-nova-vision si sigur va trebui sa mai dau de faruri sa le reglez la loc. Si nu-mi dau seama cum se face reglajul.
G e o r g e
depinde ce model ai , daca e modelul us se regleaza direct din faruri , recomandabil in service .
daca nu ai buton in stanga pe bord.
Zetics
Nu cred ca am modelul US, pentru ca e cu motor 2.0.

Butonul ala regleaza inaltimea farurilor cand e masina incarcata (peste masura...ca altfel cica are autoleveling pe suspensia spate turned.gif ).
Eu ma refer la reglajul fiecarui far cand se schimba becul, ala de se pune masina la 3 metri in fata unui zid si lumina trebuie sa bata la 1/2 din inaltimea nu stiu cui blablabla. Cu alte cuvinte, reglajul fin si individual al farurilor.

Thanks!
G e o r g e
este integrat in far . un bumb negru trebuie sa fie .
Zetics
Gata, am aflat! Fiecare far are doua suruburi care tin un fel saiba mare cu niste zimtisori pe laterala. Prin plasticele alea exista pentru fiecare din aceste suruburi cate un canal exact cat sa intre o surubelnita cu care se da de rotita (saiba) aia zimtata. N-am apucat sa fac reglajele, cu prima ocazie o sa o fac.
Zetics
S-a mai discutat cred, in 7000 de feluri, dar eu tot n-am gasit un raspuns concludent, asa ca stric aici, local, o intrebare: e vreo problema daca nivelul de ulei este peste maximum? Am fost la 5000km sa schimb uleiul si vad (cu vreo saptamana intarziere confused.gif ) ca am nivelul peste maxim (evident masina a stat toata noaptea, terenul perfect orizontal etc). A fost si greseala mea ca n-am cautat nici acum sa vad care este capacitatea baii de ulei. Mecanicul a zis ca a pus ~4.6 litri, si mi-a si dat restul de ulei. O sa caut in manual (sper sa scrie) cat ulei trebuie sa intre, ramane insa intrebarea daca e vreo problema daca e mai mult ulei.

Thanks!
Valentin35722
@Zetix,

Nu stiu exact tehnic cum sa-ti explic... Am avut si eu aceiasi problema si un mecanic mi-a spus ca se poate ca din cauza presiunii marite sa se scurga ulei pe langa un semering pe discul de ambreiaj. Eu am mers asa (schimbul de ulei l-am facut chiar cu o zi inainte de a pleca in concediu - am facut 3000km) si nu s-a intamplat nimic. Acum, daca m-a mintit, mint si eu... confused.gif
Zetics
O intrebare, ati mai intalnit fenomenul cum ca scârțâie probabil din zona amortizoarelor fata cand se trece (cu viteza mica) peste denivelari mai pronuntate? Deci cursa mai mare a amortizorului, de genul trec peste un bumber sau cobor de pe o bordura, se aude scârțâitul respectiv. Pare sa fi aparut de cand s-a mai racit afara.
G e o r g e
da. amortizoarele sunt de vina.
Zetics
Sunt de vina in sensul "ignora ca nu se intampla nimic si trece de la sine" sau in sensul "mai au putin si isi dau duhul"?
G e o r g e
ignore momentan smile.gif
hdi
Zetics,
Eu am cumparat masina in ian si asa facea de la mama ei.
Cand a dat caldura, prin martie, zgomotul a disparut. Se pare ca este o traznaie pe la niste bucse din cauciuc care isi cam pierd elasticitatea la rece. Unii spun ca si dupa un spalat bun trece insa cert este ca fenomenul se manifesta doar la temp mai scazute.
Daca nu ma insel, Marian le-a schimbat deja.
Am citit despre fenomenul asta si pe alte forumuri, asa ca "ignora ca asa fac toate".

Felicitari pt jucarie. Sa te bucuri de ea si te te plimbe sanatos. Asteptam poze si detalii.
DORU
As dori sa aflu ce valoare de cuplu motor are motorul aspirat 2.0 boxer 116kW de pe modelul 2007 si la ce turatie este atinsa, multumesc !
Diesel
N-am gasit nici un motor de Forester 2.0 cu 116kW. Cel mai apropiat e asta: http://www.carfolio.com/specifications/mod...car/?car=167959 cu 108.9kW.
alias
la mine in talon sunt trecuti 116 kw
DORU
116kW sau 158CP, varianta 2007, din 2008 vad ca au mai ramas doar 110kW sau 150CP (probabil alta norma Euro, 5 in loc de 4 ?)

Asadar, ce valoare de cuplu maxima are si la ce turatie ?
Zetics
Cuplul maxim este 186Nm, cred ca pe la 3000 rpm, desi mie mi se pare ca mai sus.
Motorul nou are 196Nm si 150CP, chipurile e mai adaptat la mersul de oras si are consum mai mic. Dar nici nu mai are red line la 7500 rpm.
DORU
Evident ca 10Nm in plus vor ajuta la mersul obisnuit si vor optimiza putin consumul in oras sau rulaj in regim 2000-3500rpm.

Se modernizeaza toti producatorii...ca deh, piata o cere: totul cat mai facil pt un condus lipsit de implicare biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.