Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lichid de racire Swift
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
Tengeu
Nu stie cineva codul lichidului de racire pentru Swift? Sau un produs comercial care corespunde specificatiilor?
yir
In manualul de service spune:
Maintain cooling system freeze protection at –36 °C (–
33 °F) to ensure protection against corrosion and loss
of coolant from boiling. This should be done even if
freezing temperatures are not expected.
• Add ethylene glycol base coolant when coolant has to
be added because of coolant loss or to provide added
protection against freezing at temperature lower than
–36 °C (–33 °F).
NOTE:
• Alcohol or methanol base coolant or plain
water alone should not be used in cooling
system at any time as damage to cooling
system could occur.
• Coolant must be mixed with deminerated
water or distilled water.
Deci poti folosi orice antigel pe baza de etilen glicol de la o firma mai cunoscuta.
Tengeu
QUOTE(yir @ Feb 22 2008, 09:43 AM) *
In manualul de service spune:
Maintain cooling system freeze protection at –36 °C (–
33 °F) to ensure protection against corrosion and loss
of coolant from boiling. This should be done even if
freezing temperatures are not expected.
• Add ethylene glycol base coolant when coolant has to
be added because of coolant loss or to provide added
protection against freezing at temperature lower than
–36 °C (–33 °F).
NOTE:
• Alcohol or methanol base coolant or plain
water alone should not be used in cooling
system at any time as damage to cooling
system could occur.
• Coolant must be mixed with deminerated
water or distilled water.
Deci poti folosi orice antigel pe baza de etilen glicol de la o firma mai cunoscuta.

Cu o micuta completare:
ETHYLENE GLYCOL NON-SILICATE BASED DILUTED WITH DISTILLED WATER (50/50)
Asta era intrebarea: care e codul? Fiindca de obicei lichidul verde e aditivat cu silicati si/sau fosfati, cel orange cu OAT, galben cu HOAT si cel albastru depinde de firma. OK, mai este roz pentru VW si Audi (long-life coolant). Ca urmare a faptului ca nu aditivii dau culoarea, fiecare producator are codul lui de culori pentru a diferentia tipul de aditivare. Ergo, potrivirea culorii nu e criteriul de alegere.
Ce lichid non-silicated stiti voi? Sau, de care se completeaza in service?
Florin50070
Nu stiu exact ce marca de antigel foloseste Suzuki dar cele fara silicat (care nu ataca radiatorul de aluminiu) sunt de exemplu: Evox premium G30 la Mol, Aral Extra SF (silicat frei) si Havoline Extended Life Coolant

http://www.lintonfueloils.com/Site/downloa..._Coolant(1).pdf
sprite
QUOTE(Tengeu @ Feb 21 2008, 05:22 PM) *
Nu stie cineva codul lichidului de racire pentru Swift? Sau un produs comercial care corespunde specificatiilor?


Scuze de intarziere.
Este cumparat de la B&S tocmai ca sa-l am in caz de nevoie; stiu ca nici eu nu gaseam pe nicaieri codul... E concentrat, trebuie facut juma-juma.
Tengeu
yes.gif
Multumesc mult sprite si Florin50070!
kta
Azi dimineata, cand am pus niste lichid de parbriz, am observat ca nivelul lichidului de racire era (foarte) aproape de MIN. Stiam ca trebuie sa stea undeva pe la jumatate. M-am cam speriat, dar dup-aia m-am gandit ca poate e de la frig si s-a contractat. L-am verificat dupa un drum de 10 min, crescuse vreun centimetru. A mai observat cineva asta ? Adica e normal ? Nu prea cred, am sa verific si uleiul (nu l-am verificat ca masina nu era pe suprafata dreapta). Am sa sun si la service sa-i intreb.

Am gasit ceva pe web de genul: e normal, lichidul trebuie sa stea la MIN cand e rece motorul si la MAX cand e cald. Asa este ?
allex010
QUOTE (kta @ Jan 8 2009, 09:09 AM) *
Azi dimineata, cand am pus niste lichid de parbriz, am observat ca nivelul lichidului de racire era (foarte) aproape de MIN. Stiam ca trebuie sa stea undeva pe la jumatate. M-am cam speriat, dar dup-aia m-am gandit ca poate e de la frig si s-a contractat. L-am verificat dupa un drum de 10 min, crescuse vreun centimetru. A mai observat cineva asta ? Adica e normal ? Nu prea cred, am sa verific si uleiul (nu l-am verificat ca masina nu era pe suprafata dreapta). Am sa sun si la service sa-i intreb.

Am gasit ceva pe web de genul: e normal, lichidul trebuie sa stea la MIN cand e rece motorul si la MAX cand e cald. Asa este ?


La inspectia de 1000 km pe care am facut-o la B&S mi-au completat pana la maxim. Cand am ajuns acasa daduse putin pe afara. Se murdarise doar cu cativa stopi bidonul.....
La revizia de 15.000 au completat la fel - pana la maxim, dar nu am mai verificat daca a dat pe afara....
Apropo de revizie: m-a costat 270 lei in Oradea. Pe deviz scrie de filtre si ulei (schimbare) + verificare partea electrica, dar au verificat toata masina (bucsaraia, usi, ambreiaj - pe care le-au gresat)....
No comment. (vis-s-vis de B&S)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.