Help - Search - Members - Calendar
Full Version: temperatura mare la lichidul de racire...?!?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
andrei27237
:roll:
am o problema........
am o lada 1500.initial am avut un ventilator electric care pornea la 92 grade.... .din cauza unorprobleme la firele electrice cateodata pornea cateodata nu....
mecanicul meu a zis sa montam un ventilator direct pe pompa de apa,deci merge tot timpul si proportional cu turatia motorului.....
de atunci totul a inceput sa se complice....
adica,temperatura apei ,la bord o arata din ce in ce mai mare.....de la zi la alta.... de ex azi a aratat 100 grade!!!!! stati !nu va speriati ,,, la 100 gr. apa ar trebui sa fiarba..... dar,nimic si motorul ar trebui sa fie f incins,nu?pe dracu,poti pune mana pe chiulasa.... :shock: la termostat,in partea de jos trece apa pt circuitul mare de la o anumita temp.... el era rece in partea de jos..... hmmmmm deci nici nu mergea prin radiator!!!! atunci am zis,e bai! nu circula apa prin radiator ci doar in motor si se supraincalzeste,dar.... daca ar fi asa ariesi abur si s-ar auzi cum clocoteste,nimic!!!am schimbat termostatul si ama lasat motorul sa se incalzeasca.... la un anumit timp a ajuns la temperatura la care se deschide termostatul si lasa apa sa treaca prin radiator.pe bord arata peste 100 grade darapa abia ca scotea un pic de abur,cu busonul de la radiator scos....
mecanicul zice ca ceasul nu arata bine,sau bulbul care masoara temp apei (care e in chioulasa) nuciteste bine temperatura.... tind sa-i dai dreptate,sar,dece pana am datjos ventilatorul electric nu trecea la mine pe bord de 92 de grade?!?!?
daca aveti vreo idee... va rog!!!
Emanoel-Adrian
Pune-i un termostat care deschide mai jos de 80 grade si vezi ce indica la bord cind se deschide.Parerea mea e ca sonda sau indicatorul de la bord sunt decalibrate.
Echo
La 80 de grade nu poti pune mana pe chiulasa, cred ca-ti dai seama. Mai mult ca sigur sonda nu-ti citeste bine temperatura sau ceasul e defect. Iar de fiert nu fierbe apa in motor decat pe la 120 grade din cauza presiunii. Chestia cu ventilatorul pe direct trebuie sa functioneze cel mai bine. daca vrei si ai timp si indemanare poti sai-i faci un cadru in jurul lui
Gociu75
ventilatorul pe direct este cam depasit mai baieti, ca de aia s-a inventat ala comandat. Vrei sa mergi romaneste cu cartonul in "nas " de cum se raceste un pic? Temperatura optima de functionare este de aprox 90 grade. De aia declanseaza ventilatorul la 92 grade. Daca e pus pe direct raceste si cand nu trebuie. Gaseste un electrician priceput si repara varianta electrica de ventilator. Se merita
James Kilowatt
Ai mare grija cu supraincalzirea.... La 100 grade nu fierbe cand functioneaza normal, insa cu capacul vasului de expansiune scos ar trebui sa bolboroseasca nitel. Oricum, daca radiatorul e rece jos, desi motorul e cald, pot fi doua probleme. Fie termostatul nu deschide, fie radiatorul e infundat... scoate termostatul de tot si fa doua probe. Una, lasa motorul sa mearga si vezi daca se incalzeste radiatorul cat de cat uniform. In cazul asta, termostatul are o buda. Daca nu, atunci radiatorul e infundat.
Si termostatul, pune-l intr-un ceainic, eventual cu un termometru, si vezi la cat incepe sa deschida:) Daca ceainicul fierbe si termostatul e tot inchis, arunca-l:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.