Salut. Sunt nou inregistrat pe aici, desi citesc de ceva timp forumul. Poate s-a
mai discutat, dar e alta treaba cand primesti niste raspunsuri la o anumita
problema postata de tine, individual.
Treaba sta in felul urmator. Ultima masina a familiei a fost un Opel Astra G
Caravan 1.7DTI 75CP, care a fost vanduta recent. Ca orice om, vreau un upgrade.
Cum nu am bani suficienti pentru o masina noua DECENTA, m-am gandit la un second
hand din germania (belgia/olanda). Bugetul se invarte in jurul sumei de
12000 Euro, cu un maxim de 12500 Euro cu tot cu taxa de prima inmatriculare (care nici
nu se mai stie exact cat este sau cum va fi). Chiar daca pana acum eram de partea
"Diesel Power", odata cu pretul motorine/benzina, m-am hotarat la un motor Otto.
Dupa ce am studiat piata, si m-am invartit in jurul unor masini precum Astra H,
Golf V, Passat B5.5, Vectra C, Octavia, am ramas cu sufletul la Audi A4.
Acum ma gandesc daca ma pot incadra cu banii la un A4 cu motor de 2.0i sau 1.8T,
macar 2002, sau daca merita sa iau 1.6 de prin 2003.
Ceea ce vreau eu de la voi, este sa va dati cu parerea in legatura cu modelul
la care m-am oprit eu (A4), in comparatie cu celelalte concurente. Ar merita sa
imi schimb decizia, si sa ma indrept catre Passat sau altceva?
In al doilea rand, ce parere aveti despre motoarele pe benzina ale grupului VAG,
in particular despre 1.8T care e mai "special". La o masina cu ~140k km sa ma
astept la probleme majore legate de motor? Bugetul alocat intretinerii masinii
ulterior achizitiei acesteia nu va fi foarte mare, adica mai mult decat curelele,
filtre, ulei, si eventual alte reparatii minore, nu imi pot permite (mai ales in
faza imediat urmatoare cumpararii).
Cam ce probleme specifice se intalnesc la A4 B6 din acea perioada? Credeti ca
gasesc ceva ok la banii astia, sau nu prea sunt, decat "resturi" distruse, si ar
fi bine sa ma uit la altceva?
As merge pe motorul de 1.6, pe de alta parte, deoarece taxa este mai mica, si as putea
da mai mult pe masina, dar deja m-am saturat sa "ma chinui" in depasiri cu cei 75CP
ai Astrei, si nu as vrea sa patesc la fel si cu "noua" masina. Cum se comporta
la drum lung motorul de 1.6 pus pe caroseria A4-ului. Am condus G4 echipat cu acest
motor si mi s-a parut ca se misca decent (totusi incomparabil cu 1.8T, si cam departe
de 2.0)...
Chiar daca mai exista un topic, as vrea sa stiu la ce ar trebui sa fiu atent
cand imi aleg masina din Germania, ce acte trebuie sa verific, dar mai ales
ce verific la masina. Care ar fi criteriile de diferentiere intre doua masini
care aparent par pe picior de egalitate.
Cam care ar fi costurile de deplasare in Germania, cheltuieli cu acte pe acolo,
benzina inapoi, etc? Sa zicem ca nu sunt pretentios in privinta cazarii sau meselor din
acele zile...adica merge si un covrig in loc de pranz
Cam atat deocamdata, voi mai reveni cu intrebari pe parcurs. Sper sa aveti cateva
minute pentru a ma lamuri si pe mine. Multumesc !