Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masina "noua"
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
gabbyyy
Salut. Sunt nou inregistrat pe aici, desi citesc de ceva timp forumul. Poate s-a
mai discutat, dar e alta treaba cand primesti niste raspunsuri la o anumita
problema postata de tine, individual.
Treaba sta in felul urmator. Ultima masina a familiei a fost un Opel Astra G
Caravan 1.7DTI 75CP, care a fost vanduta recent. Ca orice om, vreau un upgrade.
Cum nu am bani suficienti pentru o masina noua DECENTA, m-am gandit la un second
hand din germania (belgia/olanda). Bugetul se invarte in jurul sumei de
12000 Euro, cu un maxim de 12500 Euro cu tot cu taxa de prima inmatriculare (care nici
nu se mai stie exact cat este sau cum va fi). Chiar daca pana acum eram de partea
"Diesel Power", odata cu pretul motorine/benzina, m-am hotarat la un motor Otto.
Dupa ce am studiat piata, si m-am invartit in jurul unor masini precum Astra H,
Golf V, Passat B5.5, Vectra C, Octavia, am ramas cu sufletul la Audi A4.
Acum ma gandesc daca ma pot incadra cu banii la un A4 cu motor de 2.0i sau 1.8T,
macar 2002, sau daca merita sa iau 1.6 de prin 2003.
Ceea ce vreau eu de la voi, este sa va dati cu parerea in legatura cu modelul
la care m-am oprit eu (A4), in comparatie cu celelalte concurente. Ar merita sa
imi schimb decizia, si sa ma indrept catre Passat sau altceva?
In al doilea rand, ce parere aveti despre motoarele pe benzina ale grupului VAG,
in particular despre 1.8T care e mai "special". La o masina cu ~140k km sa ma
astept la probleme majore legate de motor? Bugetul alocat intretinerii masinii
ulterior achizitiei acesteia nu va fi foarte mare, adica mai mult decat curelele,
filtre, ulei, si eventual alte reparatii minore, nu imi pot permite (mai ales in
faza imediat urmatoare cumpararii).
Cam ce probleme specifice se intalnesc la A4 B6 din acea perioada? Credeti ca
gasesc ceva ok la banii astia, sau nu prea sunt, decat "resturi" distruse, si ar
fi bine sa ma uit la altceva?
As merge pe motorul de 1.6, pe de alta parte, deoarece taxa este mai mica, si as putea
da mai mult pe masina, dar deja m-am saturat sa "ma chinui" in depasiri cu cei 75CP
ai Astrei, si nu as vrea sa patesc la fel si cu "noua" masina. Cum se comporta
la drum lung motorul de 1.6 pus pe caroseria A4-ului. Am condus G4 echipat cu acest
motor si mi s-a parut ca se misca decent (totusi incomparabil cu 1.8T, si cam departe
de 2.0)...
Chiar daca mai exista un topic, as vrea sa stiu la ce ar trebui sa fiu atent
cand imi aleg masina din Germania, ce acte trebuie sa verific, dar mai ales
ce verific la masina. Care ar fi criteriile de diferentiere intre doua masini
care aparent par pe picior de egalitate.
Cam care ar fi costurile de deplasare in Germania, cheltuieli cu acte pe acolo,
benzina inapoi, etc? Sa zicem ca nu sunt pretentios in privinta cazarii sau meselor din
acele zile...adica merge si un covrig in loc de pranz smile.gif
Cam atat deocamdata, voi mai reveni cu intrebari pe parcurs. Sper sa aveti cateva
minute pentru a ma lamuri si pe mine. Multumesc !
mike.omega
Eu mi-as lua un Cee'd nou la 12000 de euro si nu un SH cu ~150k de km. O fi ea coreeana si absolut simpla dar e noua! Si nu te doare capu ca la un SH. Nu te trezesti ca ai de schimbat distributie, kit ambreiaj si altele in primii ani wink.gif
gabbyyy
Iti multumesc pentru timpul acordat postarii, dar poate chiar am ales un titlu nefericit pentru acest topic. ninja.gif
Din pacate eu nu impartasesc acelasi principiu ca si tine, adica poate sa nu aiba aia si sa nu fie cealalta, dar macar e noua... E clar ca nu o sa imi iau masina noua, pt. ca pur si simplu sunt prea sarac ca sa imi permit asa ceva turned.gif Am avut G3 sh, Vectra B sh, Astra G sh, si chiar am fost multumit de masini, chiar daca nu au fost aduse personal de mine "de afara", dar au imbatranit si le-a apus vremea. Acum daca plec si imi aduc eu ceva direct din DE, mi se pare OK. Chiar nu am ceva decent, nou, la banii astia, din punctul meu de vedere.
Mai astept raspunsuri thumbsup.gif rolleyes.gif
simpson
O masina mult mai misto decat A4 cu 1,8T este Astra H cu 1,9 Dizel de 150 de cai. (Are aceeasi taxa) O gasesti mai noua,mai dotata, mai nervoasa si muuult mai economica din toate punctele de vedere. Spor !!
mike.omega
Daca esti pornit pe SH, go for it!
gabbyyy
Pai sunt pornit clar pe SH. Insa nu stiu ce SH, de fapt sunt cam pornit pe A4, dar accept si alte sugestii.
M-am uitat si la Astra H, poate nu m-as feri nici de un diesel, insa am observat ca se gaseste mai greu motorul de 150CP. Nici ala de 120CP nu ar fi rau, dar totusi Astra e o compacta cu materiale mediocre la interior. La dotari nu prea as baga mana in foc.. Parca m-as intinde la un Golf mai degraba, ceva benzinar...decat Astra, numai ca e cam hidos interiorul la Golf...
Economia nu prea pot sa zic ca ma intereseaza asa tare, doar in primele 1-2 luni dupa achizitie o sa fiu cu bugetul mai jos, dar oricum curele, filtre, ulei eventual placute frana si alte consumabile de care mai are nevoie i le schimb la inceput, + o revizie serioasa... Prin asta se intelege ca nu ma pun acum la 50 RON la un plin pt 2l/100 in plus la benzinara, incat sa iau dizal.
PS: Fac cel mult 13-15k km pe an, dar mai aproape de 13k decat de 15k...
simpson
A4 are la interior materiale asemanatoare Passatului conceptie 98 (pe acolo). Mie de-abia alea mi se par hidoase. Astra nu o fi gama premium dar macar e de conceptie 2004. Iti recomand sa te urci intr-una cu echiparea Cosmo (prin Germania se gasesc destule, oricum mai multe decat Audi caci si nemtii is vanitosi cand vine vorba de masini). Ce sa iti mai spun, si eu am vrut sa imi cumpar un Astra la un moment dat si m-am trezit cu un Megane 99 de care sunt f. multumit. Deci scoate capul in piata si vezi ce gasesti. Am un amic ce is cumpara vinerea asta un Nissan Primera 1,8 full option cu 13.000 de euro, vechi de un an jumate deci ocazii s-ar gasi... Daca vrei sa ai zvāc in depasiri fara consum de 25%, recomand in continuare dizelu de peste 120 de cai. Sau am alta formula pt tine, e f important ca raportul putere/masa sa fie peste 100 de cai pe tona biggrin.gif
gabbyyy
Poate sunt subiectiv, dar interiorul de A4 B6 mi se pare cel mai frumos interior la ora actuala, mult peste Astra si enoormmm peste Golf V/Passat B5(5.5).
Prin piata am cam scos capul, prima constatare? 3 Audi A4 in tot targu`, ceva mai multe Astra H (vreo 10-15), m-am urcat in ambele masini (si altele precum Passat/GolfV). Ce pot sa zic, Audi m-a impresionat prin materiale, prin pozitia la volan, numai ca e cam inghesuit (eu am 1.92 si 115kg), pot sa zic ca in Golf m-am simtit mai in largul meu. Dintre astea 5, Astra mi s-a parut ca are cel mai prost interior, atat ca materiale, cat si ca spatiu si mai ales pozitie la volan, dar totusi arata bine privit de la distanta, mai ales comparat cu cel de Golf. Passatu` se vede ca e de conceptie veche, nu prea impresioneaza prin materiale dar e maaareee... (stiu ca asta nu e neaparat un atu).
Un clasament facut de mine acum, spontan in ce priveste interiorul ar fi: 1. Audi A4 / 2. Astra H / 3. Golf V / 4. Octavia / 5. Passat. Nu uitati ca totul este subiectiv.

LE: Chiar daca nu am condus super motoare cu sute de cai, cred ca 1.8T e mai sprinten ca 1.9CDTI 150CP... Bine, ca nu asta ar fi problema, dar asa ca fapt divers.
simpson
Bun, deci am ajuns la punctul unde e clar ca ai nevoie de o masina mare si ca iti place interiorul de Audi. (apropo are 1450 de kile ceea ce e enorm si are nevoie de un motor f mare ca sa il urneasca de ex. un megane de 110 cai si 1,1 t are cam acelasi raport putere/greutate ca si un audi de 1,8 Turbo si 1,45 tone). Poate gasesti o Vectra care e mare la interior si te incadrezi in buget si cu un motor decent. (deja la masinile grele trebuie sa te gandesti la dizel). Audi in nici un caz nu o sa te ajungi cu banii sad.gif Un Bmw mai vechi nu ti-ar trage cu ochiu ? In iulie se ieftineste taxa pt masinile "mai vechi"....
Paul105855

Dat fiind ca titlul topicului invita la exprimarea parerilor celor ce-l parcurg am sa-ti spun parerea mea despre masinile SH.

Ei bine, occidentalii isi cumpara de regula o masina noua pe care o folosesc la greu vreme de cativa ani (pana in zece de obicei) dupa care se satura de ea si o vand pentru a-si lua ceva nou, mai trendy si in pas cu ultimele noutati din domeniu. Din cazurile pe care le cunosc media de km rulati e undeva la 100.000 km la masinile SH ajunse in Romania. Plecam de la premisa ca nu s-a umblat la kilometraj. De asemenea, din ce am citit de curand pe forumuri, in intentia de a-mi lua masina, necazurile mari cam apar tocmai dupa aceasta limita. Gandeste-te ce ar insemna pentru tine un ambreiaj sau o turbosuflanta picata, daca iti poti permite asemenea cheltuiala. Si mai e un aspect - cei ce lucreaza in bransa sunt versati si-ti vor oferi exact raspunsurile pe care le vei astepta.

In concluzie, intre un Audi A4 SH la 12000 si o Kia Cee`d noua as alege fara ezitare a doua varianta.

Orice vei alege, bafta!
Dany_s
SI eu sunt de parere ca interiorul de Audi nu prea se compara cu celelalte chiar daca in Golf si Passat se regaseste acelasi stil.

Insa tu tre sa te gandesti la costuri dupa achizitie. Tre sa te gandesti foarte bine daca ti le poti permite. Benzina (chiar si la 13K pe an, se aduna), si apoi intretinerea unei masini turbo, mai ales Audi, de peste 140K km. O sa se mai strice una alta si nu e ieftin.

Daca iti permiti, mergi pe 1.8T fara probleme. Eventual unul de 170cp(parca 2002 sau 2003 si +) + chip = 210-220cp si sigur n-o sa mai ai treaba la depasiri.

PS: nu lua Audi fara quattro.

PS2 : Paul - dar daca omul isi permite care e problema? Se poate considera ca costul acela pe intretinere in plus e pt a avea o masina mai buna. Si diferenta intre un A4 1.8T Quattro si un Cee'd LX Best (sau cum se numeste cel ieftin) e colosala.

PS3 - chestia asta cu "aia din vest cumpara masini noi si le schimba la 4 ani" este adevarata dar nu pt toti. Este insa adevarat insa ca 99.9% din ei si-ar permite masina noua. Insa din astia, nu toti cumpara masina noua asa cum se pare ca au impresia foarte multi romani. Daca toti ar faceo, n-ar avea la cine sa le cumpere cand masinile au 4-5 ani vechime ! Deci si dintre vestici sunt foarte multi adepti de "SH" pt ca au avantajele lor.
HalbaSus
La A4 1.8T problemele majore sunt:
- Suspensia pretentioasa, e multilink, destul de performanta fiind un compromis bun intre sportivitate si comfort... dar nu e tocmai cea mai fiabila suspensie. Eu in 50.000 de km am schimbat deja bratele suspensiei de pe puntea fata (bine, masina e folosita partial in "off-road").
- Ambreajul... depinde de stilul de condus... fiind un motor turbo cu mult cuplu... e ceva normal ca amreajul sa cedeze daca a fost fortat. Aici e un dezavantaj semnificativ al SH-ului... nu stii cine si cum a condus masina.
- Parca erau ceva probleme cu pompa de apa (?) nu sunt sigur, stiu ca era din cauza turbinei care nu era izolata termic suficient de bine si caldura afecta "ceva" (nu mai retin exact ce), problema a fost remediata dar nu stiu exact cand.

Problema e ca oricare din aceste probleme iti poate da o gaura serioasa in buget... piesele audi sunt scumpe, iar manopera in reprezentanta este exorbitant de scumpa. Trebuie sa fii pregatit (macar moral, daca nu si financiar) ca in caz de ceva "sa scoti din buzunar" (cum zic toate stiristele) pana 2-3 mii de euro.



simpson
Totusi poate e relevanta urmatoarea poveste: In vara am avut ocazia sa "cunosc" un BMW seria 5 din 93 cu motor de 2500 benzina cu vreo 130.000 km (schimbat) de 200 de cai aspirat. Aceasta masina care a valorat in Ger. 1500 de euro (ca avea suspensii sport si niste jenti mega late) a mai facut 60.000 de km in mai putin de un an, condus de un nebun prin toata Europa si prin toata tara. Masina aia avea mai multe dotari decat o sa aibe Kia in deceniul asta si la 200 de cai se tinea onorabil pe sosele sau autostrazi. Eu personal am mers vreo 6000 de km cu ea. Probleme tehnice zero. Concluzia o trageti voi...
gabbyyy
simpson: Te cam contrazici, mai sus recomanzi Astra pt ca e mai noua, mai putini km, deci costuri de intretinere mai mici, iar acum vii cu exemplul cu BMW-ul din `93. Si sa stii ca oricat de stupizi ar fi astia cu taxa lu peshte, fiecare om vrea o masina cat mai noua si mai buna... Nimeni nu o sa aduca rable doar ca e taxa mica, daca isi permite ceva mai bun, crede`ma.

Nu vreau sa fie un mare pilor de curse, doar sa se descurce masina onorabil. La vectra nu prea ma atrage botul si bordul. Parca mai degraba Passat in cazul asta. Totusi cred ca ma "inghesui" si in Golf daca e necesar teehee.gif

HalbaSus: Mersi pt timpul acordat si pt punctele bine ochite. Tu mi-ai dat sfaturi si dupa ce am luat Astra-ul pe care tocmai l-am vandut, pe vremea cand aveai Vectra ala argintiu... drunk.gif

Dany_s: Care e treaba cu quattro, e un "must"? Cel mai rau drum pe care o sa merg e SV - Vatra Dornei... Nu ma bag la off road. Nu zic ca e rau, dar nici nu cred ca are rost sa platesc in plus pt asta. turned.gif

Paul105855: M-am gandit ce inseamna aparitia acelor probleme, insa tot la SH raman. Si tocmai pentru ca sa evit versatilitatea anumitor oameni prefer sa ma duc in DE dupa masina.
M A R K
Sigur ti-a placut Golful V ?
Eu zic ca este mai ok Asta G.La dim tale este mult mai bine Pasat.Este suficient.Ce faci tu cu atata putere.Unde vrei sa alergi cand pe acelas drum sunt si camioane si carute si gaini si tot ce vrei.
Eu am cautat mult .Am vrut sa schimb Opelul si am tot oscilat ...am vrut sa dau dieselul pe benzina.Am vrut Golf V si cand m-am urcat in el nu mi-a placut .Dar tot studiind forumuri , preturi ..etc am ajuns la concluzia ca o masina mai sus decat aceasta ar fi costat 14.000 eur (care sa-mi placa) .Eu aveam la dispozitie tot 12.000 eur.Mi-a placut focusul.Voiam un focus 1.6 pe benzina din 2007.Dar m-am urcat in el si iar nu mi-au placut materialele din interior.
Nu castig banii usor , si atunci cand ii dau pe un lucru caut maximul calitativ.
M-am dat si cu kia ceed: este ok , aerisita , lata , merita 12.000 eur .Incearca sa te dai cu toate inainte sa casuni pe ceva.
xamez
uite aci si passat si audihttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=31129962&tabNumber=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=25&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&negativeFeatures=EXPORT&

damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&lang=de&pageNumber=3
eu unul nu stiu la care sa ma mai uithttp://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=31766136&__lp=116&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=9&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&fuel=PETROL&minFirstRegistrationDate=2002-01-01&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=Limousine&lang=de&pageNumber=1
gabbyyy
Sper sa nu fie reclama, dar am mai cerut o parere si baietilor de aici: 4tunning.ro . Am spus asta, pentru ca urmatorul citat sa nu para chiar scos din context.
" 1. Passatu` nu-mi place de nicio culoare la interior, mi se pare mega invechit si cam prost lucrat, iar la exterior nu e top of the art, mai ales in fata...deci cade
2. Golfuletzul e cam micut pt mine, iar cand ma urc in interior si vad volanu` ala "de caruta" ca altfel nu pot sa-l numesc si consola centrala de Beetle, numai ca fara floricica, ma dau repede jos ca sa nu am cosmaruri... Pe afara arata OK, nu ar fi un impediment. Totusi cade din cauza interiorului URAT dar si redus ca dimensiuni. Punct.
3. Superb/Octavia sunt niste Passaturi mai mici si ceva mai proaste, in special la calitatea materialelor. Sunt ceva gen Logan pt Renault... Si oricum, "Skoda" nu suna bine (glumeam...). Eu consider ca s-a dusss
4. Mai ramane Opel-ul cu Vectra C (astra H e tot un drac, numa` ca`i mai mititel ), dar la care nu prea ma incanta interiorul, si sa spun drept, nici fata masinii... In plus, mi se pare cam "barca" pe langa alte sportive...
5. Ultimul, dar totusi cel dintai este Audi A4, ce sa mai... imi place chiar daca o sa fie ceva 2002-2003. Interiorul e cel mai FRUMOS interior aflat pe orice masina pana in prezent, mai ales cu niste scaune sport si volan in 3 spite, nu neaparat piele... Bine lucrat, materiale de calitate, totusi e premium...
La exterior ar mai fi cateva mai frumusele, nu pot nega, insa oricum e in top. Dintre masinile care mi le pot permite, pot sa zic ca e cea mai FRUMOASA si la exterior. Aceasta este doar o parere subiectiva.. dar multi o impartasesc, mai ales dupa ce arunca un ochi pe la masinile tunate ale membrilor "

Deci MARK, GV e ok dpdv meu la exterior. Inauntru..mai bine orice altceva...
Eu nu vreau nu stiu ce putere, 350 CP sa alerg ca un nebun. Vreau o masina sprintena, agila, care sa te ajute intr-o situatia dificila, si cred ca A4 cu 1.8T. 2.0i se incadreaza. Poate e fobia asta de dupa Astra G 1.7DTI 75CP, unde daca intrai intr-o depasire la o dacie 1310 de prin `88 pe la 80-90 km/h, daca era vreun pustan la volan si ii dadea putin talpa (nu stiu cat e de ok expresia asta folosita pt dacia) mergeam mult si bine paralel cu el... bineinteles eu pe contrasens... si depaseam cu greu. Ce sa mai vorbesc la o depasire in coloana...unde ma trezeam pe contrasens ca merg mai incet decat ala de pe banda fireasca... pur si simplu masina nu vroia mai mult...
Cam la ce masina te gandeai pt tine, daca nu sunt indiscret... Eu de pe la 14000 parca nu prea imi vine sa ii dau pe SH, atunci merge ceva new mult mai bine...
De "dus" m-am dus cu Passatu`, dar doar ca pasager, cu G V dar doar 1.4, si cam atat din cele puse la bataie. In schimb, am stat pe toate locurile posibile atat in A4 cat si in Astra H/Vectra C. Pot sa zic ca nu e un motiv hotarator acest punct de vedere. Adica sunt dispus oricand sa dau Passatu pe A4, chiar daca A4 e mai mic ninja.gif
xamez: cam urate linkurile alea...
cred ca asa arata mai bine: Passat & Audi . Concluzia: AUDI :love: chiar e de luat in calcul masinuta

LE: Eleronul ala discret de pe portabagajul A4-ului se intalneste stock doar la S Line, sau si pe A4 normal dupa un anumit an ?

PS: vad ca pollul se mai animeaza, si chiar daca nu sunt doar voturi pozitive, e incurajator si poate chiar reflecta realitatea. insa ar fi mult mai ok ca cei care voteaza sa isi posteze si PAREREA, chiar daca nu sunt neaparat niste experti. toti putem avea o parere !
simpson
Atunci a devenit un topic A4 1,8T vs. A4 1,8 T si deci se poate inchide.
Costanza86138
Mergi pe audi daca esti ferm convins ca asta vrei. Eu as alege diesel pentru cuplu si consum. Te inteleg perfect in legatura cu Astra de 75 de cai. Eu am Peugeot 307 cu 68 de cai diesel si am aceleasi simptome in depasiri smile.gif) Oricum, am condus masini care au demarajul de la 0 la 100 in 11-13 secunde (a mea are in 17.1) si mi s-au parut rachete pe langa a mea.
Dany_s
QUOTE(gabbyyy @ Feb 12 2008, 01:26 PM) *
Dany_s: Care e treaba cu quattro, e un "must"? Cel mai rau drum pe care o sa merg e SV - Vatra Dornei... Nu ma bag la off road. Nu zic ca e rau, dar nici nu cred ca are rost sa platesc in plus pt asta. turned.gif


Pt ca in mintea mea Audi=Quattro

Pt asta sunt cunoscuti in primul si in primul rand, asta i-a facut faimosi.

Pt ca Audi fara quattro e doar un alt sedan FWD cu un interior premium, un sport sedan premium adevarat e Rwd (vezi Mb, Bmw, Lexus, Infiniti) sau, eventual awd.

Pt ca Quattro chiar ajuta in multe situatii de condus, si n-are nici o legatura cu Off-road-ul.

Daca nou diferenta de pret e destul de mare, la SH n-ar trebui sa fie asa mare diferenta de pret intre un 1.8T fwd si unul quattro, si merita diferenta din plin.
xamez
QUOTE(Dany_s @ Feb 13 2008, 03:15 AM) *
QUOTE(gabbyyy @ Feb 12 2008, 01:26 PM) *
Dany_s: Care e treaba cu quattro, e un "must"? Cel mai rau drum pe care o sa merg e SV - Vatra Dornei... Nu ma bag la off road. Nu zic ca e rau, dar nici nu cred ca are rost sa platesc in plus pt asta. turned.gif


Pt ca in mintea mea Audi=Quattro

Pt asta sunt cunoscuti in primul si in primul rand, asta i-a facut faimosi.

Pt ca Audi fara quattro e doar un alt sedan FWD cu un interior premium, un sport sedan premium adevarat e Rwd (vezi Mb, Bmw, Lexus, Infiniti) sau, eventual awd.

Pt ca Quattro chiar ajuta in multe situatii de condus, si n-are nici o legatura cu Off-road-ul.

Daca nou diferenta de pret e destul de mare, la SH n-ar trebui sa fie asa mare diferenta de pret intre un 1.8T fwd si unul quattro, si merita diferenta din plin.

poate ma inveti si pe mine cum sa fac link,ca sa nu mai fie situatii de genul ala smile.gif si daca iti place audi ,audi sa fie .


gabbyyy
Nu a devenit topic Audi A4 1.8T vs Audi A4 1.8T, iar niste pareri ar mai fi binevenite.
A devenit un topic A4 B6 1.8T vs A4 B6 2.0i vs A4 B6 1.6 sau de ce nu A4 B6 1.9TDi . Bineinteles, in opinia mea, favorite sunt primele doua motorizari.
Cred ca sunteti si voi de acord ca, daca igonoram anul de fabricatie, si eventual km (dar nu neaparat), A4 este invingatorul in acest versus.
O sa ma uit si la cele quattro, si poate am noroc si de asa ceva, cu toate ca pentru mine ramane pe planul secund...Ma multumesc doar "cu un alt sedan premium...". O merita diferenta, dar cand ai un buget limitat...
Eu am gasit aici un tutorial f bun despre cum aduci o masina din Germania, sunt cinci parti, le-am citit si m-am cam lamurit cum e treaba cu hartiile...
Mai ramane de discutat in privinta motorizarilor, care merita mai mult atat dpdv al puterii, consumului dar si al costurilor ulterioare de intretinere. Ma gandesc daca 2.0i nu ar fi mai rezonabil, pentru ca nu mai am grija tubinei de la 1.8T...

PS: vezi ca pentru linkuri aranjate, ai un buton sus "Insert link" sau [url=" aici pui linkul "]"aici scrii textul care vrei sa apara[/URI]
simpson
Masinile din Germania sunt bine intretinute si riscul e mai mic decat sa o iei din tara. DAR pe langa pretul efectiv al masinii, mai trebuie sa adaugi asigurarea din germania impreuna cu numerele provizorii, costul drumului pana acolo si de acolo (300-400 eur), taxa de inmatriculare pt o masina cu cilindree mare (inca 1000) si trebuie vazut cum te incadrezi in buget.
gabbyyy
Eu zic ca am de dat cam 10500E pe masina acolo...
M-am uitat si eu pe mobile.de si pe autoscout24.de si gasesc masini destule, numai ca ramane de vazut la fata locului in ce stare sunt si daca merita.
M-am uitat si pe siteurile romanesti, si ma incadrez si la o masina deja adusa aici, pret care include si partea samsarului, deci daca ma duc eu dupa masina, acei bani pot sa ii dau pe aceasta.
Oricum si astea aduse de altcineva in tara, au toate taxele si asigurarile bagate in pretul de vanzare...ca nu pune nimeni din buzunar sa iasa in pierdere pinch.gif

LE: Am vazut unele interioare de A4, care in poze au o tenta albastruie, ma refer la bord... chiar sunt borduri albastre, sau e doar de la poza?
HalbaSus
Nu sunt albastre. E gresit white-balance-ul la poze.
Ovidiu108423
Din variantele tale, clar audi are interiorul cel mai izbutit, din punctul meu de vedere. Dar poate nu asta ar trebui sa primeze in alegerea masinii.. whistling.gif Din aceeasi dilema, eu am iesit acum cateva luni cu bmw-ul din semnatura, la aproximativ aceeasi bani, cu 60.000 km reali, luat de la reprezentanta. Crede-ma, interiorul este mai mult decat onorabil lucrat, diferentele fata de a4 sunt minore. In schimb, comportamentul masinii este absolut suficient pentru nevoile mele, respectiv muuult peste golful 1.6 benzinar avut inainte...iar aici ma refer atat la motor, cat si la comportamentul masinii pe sosea si in viraje. Dieselul respectiv nu e cel mai puternic de pe piata:), dar nici nu ai nevoie de mai mult, crede-ma, daca conduci ca un om normal care are, uneori, nevoie de zvac in depasiri. Iar din asta masina are cu prisosinta...
In plus, la doar 115cp si 60000 km, poti fi convins ca vei fi castigat si pe partea de fiabilitate abreiaj etc..
Numai bine
gabbyyy
OK. Bine ca nu sunt albastre, ca ii strica tot farmecul. Oricum inseamna ca sunt multe poze facute aiurea, pt ca am vazut acel efect nu de putine ori.
Ovidiu, tu ori ai prins vreo ocazie, ori masina aia are ceva. 3-ar din 2004 la ~12500 E si diesel pe deasupra? Si cu 60k km... Dream...
Cu toate ca nu stiu cum te descurci iarna cu BMW-ul pe drumurile patriei noastre...si totusi BMW e clar masina sport, suspensii rigide &co, totusi eu am familie...
Poate sunt eu prea nebun dupa A4, dar mi se pare mai aranjat la interior ca 3-arul aceluiasi timp...
Ovidiu108423
rolleyes.gif nu, nu am prins nici o ocazie, masina e luata de pe mobile.de de la reprezentanta. Ce e drept, am stat 2 luni pana am gasit-o, iar la rezervare m-am mai batut cu inca 3 indivizi care o vroiau....dar se poate face, cu calm si rabdare.
In privinta suspensiilor, te inseli. Si eu am fost surprins sa constat cat de lin se scurge prin bucuresti, mai lin decat cr-v-ul..iar asta spune multe
Iarna asta nu am derapat niciodata, e drept ca am incaltat-o cu GY Ultragrip 7...
Mda, iar pretul a fost o idee mai sus...dar asta se intampla in 2007, acu ar fi trebuit sa mai scada alea din 2004..
xamez
[font="Arial Black"][/font]bmwpoate asa
xamez
bmw sau aici[size="2"][/size]
xamez
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=30860859&__lp=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeMo
nu stiu cum se face teehee.gif
Dany_s
QUOTE(Ovidiu108423 @ Feb 13 2008, 04:50 AM) *
In privinta suspensiilor, te inseli. Si eu am fost surprins sa constat cat de lin se scurge prin bucuresti, mai lin decat cr-v-ul..iar asta spune multe


asta nu spune totusi mare lucru pt ca la modul general SUV-urile sunt mai rigide decat berlinele. Deci e normal ca CR-V sa fi "mai putin lin". Tre sa compari cu altceva.
Ovidiu108423
Comparatia generala nu e valabila daca te apuci sa compari SUV-urile cu berlinele sport. Still, pot compara si cu: Golful IV detinut anterior..un Opel Astra condus vreo 6 luni, un Passat varianta anterioara condus vreo 3 luni. C4 al unei prietene, condus ocazional.
Stiu ca sunt subiectiv, dar asa se intampla pe forum rolleyes.gif
xamez
QUOTE(gabbyyy @ Feb 12 2008, 08:14 AM) *
Salut. Sunt nou inregistrat pe aici, desi citesc de ceva timp forumul. Poate s-a
mai discutat, dar e alta treaba cand primesti niste raspunsuri la o anumita
problema postata de tine, individual.
Treaba sta in felul urmator. Ultima masina a familiei a fost un Opel Astra G
Caravan 1.7DTI 75CP, care a fost vanduta recent. Ca orice om, vreau un upgrade.
Cum nu am bani suficienti pentru o masina noua DECENTA, m-am gandit la un second
hand din germania (belgia/olanda). Bugetul se invarte in jurul sumei de
12000 Euro, cu un maxim de 12500 Euro cu tot cu taxa de prima inmatriculare (care nici
nu se mai stie exact cat este sau cum va fi). Chiar daca pana acum eram de partea
"Diesel Power", odata cu pretul motorine/benzina, m-am hotarat la un motor Otto.
Dupa ce am studiat piata, si m-am invartit in jurul unor masini precum Astra H,
Golf V, Passat B5.5, Vectra C, Octavia, am ramas cu sufletul la Audi A4.
Acum ma gandesc daca ma pot incadra cu banii la un A4 cu motor de 2.0i sau 1.8T,
macar 2002, sau daca merita sa iau 1.6 de prin 2003.
Ceea ce vreau eu de la voi, este sa va dati cu parerea in legatura cu modelul
la care m-am oprit eu (A4), in comparatie cu celelalte concurente. Ar merita sa
imi schimb decizia, si sa ma indrept catre Passat sau altceva?
In al doilea rand, ce parere aveti despre motoarele pe benzina ale grupului VAG,
in particular despre 1.8T care e mai "special". La o masina cu ~140k km sa ma
astept la probleme majore legate de motor? Bugetul alocat intretinerii masinii
ulterior achizitiei acesteia nu va fi foarte mare, adica mai mult decat curelele,
filtre, ulei, si eventual alte reparatii minore, nu imi pot permite (mai ales in
faza imediat urmatoare cumpararii).
Cam ce probleme specifice se intalnesc la A4 B6 din acea perioada? Credeti ca
gasesc ceva ok la banii astia, sau nu prea sunt, decat "resturi" distruse, si ar
fi bine sa ma uit la altceva?
As merge pe motorul de 1.6, pe de alta parte, deoarece taxa este mai mica, si as putea
da mai mult pe masina, dar deja m-am saturat sa "ma chinui" in depasiri cu cei 75CP
ai Astrei, si nu as vrea sa patesc la fel si cu "noua" masina. Cum se comporta
la drum lung motorul de 1.6 pus pe caroseria A4-ului. Am condus G4 echipat cu acest
motor si mi s-a parut ca se misca decent (totusi incomparabil cu 1.8T, si cam departe
de 2.0)...
Chiar daca mai exista un topic, as vrea sa stiu la ce ar trebui sa fiu atent
cand imi aleg masina din Germania, ce acte trebuie sa verific, dar mai ales
ce verific la masina. Care ar fi criteriile de diferentiere intre doua masini
care aparent par pe picior de egalitate.
Cam care ar fi costurile de deplasare in Germania, cheltuieli cu acte pe acolo,
benzina inapoi, etc? Sa zicem ca nu sunt pretentios in privinta cazarii sau meselor din
acele zile...adica merge si un covrig in loc de pranz smile.gif
Cam atat deocamdata, voi mai reveni cu intrebari pe parcurs. Sper sa aveti cateva
minute pentru a ma lamuri si pe mine. Multumesc !
va suparati nu va suparati gabyy uite tata aici masina .

http://home.mobile.de/home/showDetails.htm...hicleType=false
xamez
QUOTE(xamez @ Feb 13 2008, 07:07 PM) *
QUOTE(gabbyyy @ Feb 12 2008, 08:14 AM) *
Salut. Sunt nou inregistrat pe aici, desi citesc de ceva timp forumul. Poate s-a
mai discutat, dar e alta treaba cand primesti niste raspunsuri la o anumita
problema postata de tine, individual.
Treaba sta in felul urmator. Ultima masina a familiei a fost un Opel Astra G
Caravan 1.7DTI 75CP, care a fost vanduta recent. Ca orice om, vreau un upgrade.
Cum nu am bani suficienti pentru o masina noua DECENTA, m-am gandit la un second
hand din germania (belgia/olanda). Bugetul se invarte in jurul sumei de
12000 Euro, cu un maxim de 12500 Euro cu tot cu taxa de prima inmatriculare (care nici
nu se mai stie exact cat este sau cum va fi). Chiar daca pana acum eram de partea
"Diesel Power", odata cu pretul motorine/benzina, m-am hotarat la un motor Otto.
Dupa ce am studiat piata, si m-am invartit in jurul unor masini precum Astra H,
Golf V, Passat B5.5, Vectra C, Octavia, am ramas cu sufletul la Audi A4.
Acum ma gandesc daca ma pot incadra cu banii la un A4 cu motor de 2.0i sau 1.8T,
macar 2002, sau daca merita sa iau 1.6 de prin 2003.
Ceea ce vreau eu de la voi, este sa va dati cu parerea in legatura cu modelul
la care m-am oprit eu (A4), in comparatie cu celelalte concurente. Ar merita sa
imi schimb decizia, si sa ma indrept catre Passat sau altceva?
In al doilea rand, ce parere aveti despre motoarele pe benzina ale grupului VAG,
in particular despre 1.8T care e mai "special". La o masina cu ~140k km sa ma
astept la probleme majore legate de motor? Bugetul alocat intretinerii masinii
ulterior achizitiei acesteia nu va fi foarte mare, adica mai mult decat curelele,
filtre, ulei, si eventual alte reparatii minore, nu imi pot permite (mai ales in
faza imediat urmatoare cumpararii).
Cam ce probleme specifice se intalnesc la A4 B6 din acea perioada? Credeti ca
gasesc ceva ok la banii astia, sau nu prea sunt, decat "resturi" distruse, si ar
fi bine sa ma uit la altceva?
As merge pe motorul de 1.6, pe de alta parte, deoarece taxa este mai mica, si as putea
da mai mult pe masina, dar deja m-am saturat sa "ma chinui" in depasiri cu cei 75CP
ai Astrei, si nu as vrea sa patesc la fel si cu "noua" masina. Cum se comporta
la drum lung motorul de 1.6 pus pe caroseria A4-ului. Am condus G4 echipat cu acest
motor si mi s-a parut ca se misca decent (totusi incomparabil cu 1.8T, si cam departe
de 2.0)...
Chiar daca mai exista un topic, as vrea sa stiu la ce ar trebui sa fiu atent
cand imi aleg masina din Germania, ce acte trebuie sa verific, dar mai ales
ce verific la masina. Care ar fi criteriile de diferentiere intre doua masini
care aparent par pe picior de egalitate.
Cam care ar fi costurile de deplasare in Germania, cheltuieli cu acte pe acolo,
benzina inapoi, etc? Sa zicem ca nu sunt pretentios in privinta cazarii sau meselor din
acele zile...adica merge si un covrig in loc de pranz smile.gif
Cam atat deocamdata, voi mai reveni cu intrebari pe parcurs. Sper sa aveti cateva
minute pentru a ma lamuri si pe mine. Multumesc !
va suparati nu va suparati gabyy uite tata aici masina .

http://home.mobile.de/home/showDetails.htm...hicleType=false
gabyy uite tata masina aici.
gabbyyy
nu, mersi... teehee.gif nu sunt genul care se uita doar la anul de fabricatie cand cumpara o masina confused.gif

Poate nu ati inteles, m-am hotarat la A4, mai vreau doar opinii despre motoarele care echipeaza acest model, in special cele pe benzina, atat privind fiabilitatea cat si costurile de intretinere (nu ma refer aici la consum mai mare sau RCA mai mare, ci doar la eventualele probleme care necesita bani mai multi...)
Vreau sa stiu si eu care e treaba cu "muzica" care echipeaza A4 standard. CD-playerul din poza de mai jos e celebrul "AUDI CONCERT" sau asa scrie pe toate modelele. Intreb, pt ca in toate pozele care le-am vazut pana acum, apare scris "Audi Concert" pe CD player...si ma gandesc ca poate e doar o denumire generica pentru toate...
Si inca ceva, unde exista xenon din fabrica, e posibil ca masina sa vina fara spalatoare de faruri? Sau ala e after market...
Cornel001
Nici sa nu te gandesti la 1.6 pe caroseria aia, doar daca ar fi fost eventual turbo.

Intre 2.0 si 1.8T nu stiu ce sa zic, prima ar avea avantajul ca e mai simpla, teoretic mai fiabila, neavand turbina.
HalbaSus
nu nu nu 2.0... eventual 2.0 FSI-ul de 150 cp dar ala nu s-a pus in 2002-2003... singurul motor pe benzina care merita e 1.8T-ul. Motorizarea 2.0i de la VAG este de conceptie medievala (Mircea cel Batran avea asa ceva la caruta lui)... o fi el mai fiabil (poate, nu stiu), dar nu merita.
Dany_s
de acord cu Halba. 2.0 e un motor foarte vechi, care consuma mult si n-are performante teribile. 1.8T-ul poate ceva mai scump de intretinut, dar e un motor mult mai modern si mult mai performant din toate punctele de vedere. Si mult mai usor de modificat. Dupa ce te obisnuesti cu putearea de la 1.8T o sa vrei din nou mai mult (asa se intampla de obicei) si o sa se poata rezolva cu cateva sute de euro pe un chip.
Paul46623
CITAT(gabbyyy @ Feb 13 2008, 09:55 PM) *
Si inca ceva, unde exista xenon din fabrica, e posibil ca masina sa vina fara spalatoare de faruri? Sau ala e after market...

Nu. Toate xenoanele de fabrica vin cu spalator de faruri, deoarece efectul jegului pe xenoane (dispersia fasciculului luminos) e mai mare decat pe lampile stas.
Cornel001
credeam ca 2.0-ul actual, la 145-150CP.
xamez
QUOTE(Cornel001 @ Feb 14 2008, 07:30 PM) *
credeam ca 2.0-ul actual, la 145-150CP.

poate te schimb de la cfe vrei tu
mitsubishi lancer 15000 de e
gabbyyy
Nu ma intereseaza altceva.
M-am hotarat la Audi, dar evit sa trag o concluzie in speranta ca se va mai posta cate ceva despre problemele tipice, sfaturi la ce sa fiu atent cand iau masina, alte pareri, etc. Topicul ramane deschis, zic eu...
Clar A4 THE BEST !!! Mai ales la interior... Ce passat, ce 3-ar, ce c`eed... nici nu se compara...ca sa nu mai vb de Golf V sau Astra turned.gif
Uite inca o poza dragutza pe care am intalnit-o in cautarile mele...
Acum sper sa imi pot lua concediu in cel mai scurt timp, poate mai scade si euro asta putin ca am majoritatea banilor in RON, si Germania scrie pe mine...
Am citit pe undeva, mai mult din greseala, dotarile standard cu care vine orice A4. Daca are cineva lista sau a dat peste ea din greseala, il rog sa posteze ca eu nu o mai gasesc (tot pe un forum era). Mai retin doar Dublu Climatronic, ESP, Geamuri Electrice fata, dar as vrea sa stiu daca vine cu 4 sau 6 airbaguri si ce muzica vine standard...
Bafta la toti! thumbsup.gif
xamez
vad ca te-ai hotarat .pe cand plecarea in germania ?
Marius99090
Mi se pare totusi aiurea sa vezi oameni porniti pe "masina premium" care nu are geamuri electrice in spate... mirajul celor 4 inele sufoca tara noastra dur... subscriu la ce a zis cineva mai sus... mi-as lua cu ochii inchisi KIA, masina pe care mi-o permit, in loc de una la care ma rog ca fostul proprietar sa fi fost cumsecade cu ea ca sa nu ma ruinez...
O masina folosita de altii inainte si fara geamuri electrice in spate este orice in afara de premium.. din punctul meu de vedere. Iarasi, sa compari interiorul de audi cu cel de golf si de passat imi pare copilarie... de ce oare ar face acelasi producator de masini, la divizia lor pozitionata mai sus (audi) interiorul mai naspa decat la divizia pozitionata mai jos pe piata (VW) ? E logic ca atunci cand compari interiorul de audi cu cel de vw sa iti placa mai mult cel de audi. E ca si cum ai zice de un renault megane ca ti se pare mai misto decat loganul vecinului... chiar asa si este... dar e facut de aceeasi francezi. In cazul de fata favoritii tai sunt nemti dar nu sunt singurul producator de masini din lume, si chiar daca ar fi a4 este departe de a fi cea mai fericita achizitie sh (banii pe care ii dai mai putini la achizitie vor pleca de la tine din buzunar pe reparatii - fii sigur ca proprietarii precedenti au tras de masina, la fel cum ai fi facut si tu daca aveai pe mana o asfel de masina, pe care sa mai si stii ca o vinzi la un moment dat).
Insa toate astea sunt vorbe in vant cand devii brusc, cu doar 12.000 EUR, "stapanul inelelor" cum am vazut ca se auto-intituleaza unii posesori de audi.
klm
CITAT(Marius99090 @ Feb 26 2008, 12:23 PM) *
Iarasi, sa compari interiorul de audi cu cel de golf si de passat imi pare copilarie... de ce oare ar face acelasi producator de masini, la divizia lor pozitionata mai sus (audi) interiorul mai naspa decat la divizia pozitionata mai jos pe piata (VW) ? E logic ca atunci cand compari interiorul de audi cu cel de vw sa iti placa mai mult cel de audi.

Oare care interior e mai naspa: cel de Bugatti sau cel de Rolls Royce?
Oare de ce e asa de absurd sa compari interiorul de la Passat cu cel de la A4 doar fac parte din aceeasi clasa?!
gabbyyy
Plecarea in Germania sper sa se realizeze cel mai tarziu pana pe la sfarsitul lui martie, nu de alta, dar e cam greu cu concediul acum teehee.gif si parca nu m-as inghesui tare acum, ca astia tot discuta de dracia aia de taxa de inmatriculare (sau de mediu, sau cum se mai cheama) si poate se mai clarifica ceva in 2-3 saptamani, cu toate ca nu sunt sanse mari... In plus, am o parte din bani in RON, si mai "speculez" ceva evolutia euro...deci pana la urma tot raul spre bine.
Cat despre cei care ridica KIA in slavi, eu zic sa stati linistiti cu "iubirea" voastra. Oricum topicul asta a fost din start un versus intre SH, nu a intrat nici macar o secunda masina noua in discutii. Poate pana la urma ma bag la un logan nou, ca deh...e nou, nu conteaza ca e prost gandit si facut...ca asta are si 8 geamuri electrice, si clima bizonica turned.gif
Unii dintre noi nu au decat "doar 12.000 EUR" de investit in masina, pentru ca mai trebuie facute si alte lucruri, asa ca ne descurcam si noi cum putem. Daca am avea toti buget nelimitat, cine ar mai cumpara loganurile si ceed-urile ? Ne-am lua toti Bugatti Veyron...sau poate nu? smile.gif
Oircum daca ar fi fost sa ma gandesc la masina noua, ori as mai fi pus ceva peste suma asta si luam un Astra H 1.4 mai chel, ori un Astra Classic... In niciun caz Ceed, sau Aveo &co
xamez
ai stabilit vreun traseu ,orase pe unde te duci ?
te-ai gandit la acte, taxe cum le platesti ?te descurci cu limba germana ?
asa pare usor ne urcam in autocar merem pana in orasul zzzz apoi vizualizam ceva handler ,stabilim ce ne place ,platim si plecam .
gabbyyy
QUOTE(xamez @ Feb 27 2008, 07:50 PM) *
ai stabilit vreun traseu ,orase pe unde te duci ?
te-ai gandit la acte, taxe cum le platesti ?te descurci cu limba germana ?
asa pare usor ne urcam in autocar merem pana in orasul zzzz apoi vizualizam ceva handler ,stabilim ce ne place ,platim si plecam .


Traseu nu am stabilit, am mai citit pe net cateva pe ici pe colo, parca as prefera Nurnberg, Munich, dar doar astea imi vin acum in minte. Am mai multe orasele bine insemnate pe o harta, dar nu prea imi vine sa le caut acum pinch.gif Esential e faptul ca nu plec singur, am un cumnat (sotu` lu sormea) care are si el la randul lui un cumnat care e in Germania cum as fi eu la Bacau turned.gif Norocul meu e ca si cumnatul meu e pus pe vandut A6-le, si cam pe la sfarsitul lui martie e pregatit sa mearga si el sa isi aduca o masina pt el, nu orice rabla de vandut prin targ. Asta ma face sa cred, aproape sigur, ca vom merge la niste autohausuri de incredere, cu masini de calitate, atat cat e posibil la un SH. Traseul banuiesc ca va fi stabilit de ei, ca deh, ei cunosc mai bine... Sincer, nici nu ma intereseaza atat timp cat imi gasesc masina dorita thumbsup.gif Ma gandeam si la niste rezervari la masini de pe mobile sau autoscout, dar nu prea am incredere in ce e online, deocamdata, si nici nu stiu daca gasesc ceva care sa imi convina si sa fie si pe traseul prestabilt...cred ca o sa fie totul la prima vedere
La actele din germanika nu m-am gandit, stiu ca le face handleru, sau oricum altcineva, eu n-am treaba. cu atatia cunoscatori pe langa mine, nici nu-mi pasa de actele si numerele de acolo...cu germana mai putin, aproape deloc, dar incerc sa fac progrese whistling.gif
Nu stiu cum pare pt altii, care se tot plang ca vai nu stiu ce greu e si ce mult e de umblat, insa mie mi se pare simplu. Poate mai simplu ca in RO, deoarece ai o oarecare liniste (macar la nivel psihologic) ca masina e pe bune. Adica asa cum o vezi, aia e domle` (bineinteles sunt si exceptii, ca doar nu e raiul masinilor acolo).
Cu actele si taxele din RO cred ca se descurca oricine, mai ales ca citisem pe undeva ca nici nu mai e nevoie de traduceri ale actelor... Oricum am prin Bookmarks niste linkuri cu toate actele si taxele care trebuie platite atat in DE cat si in RO. Nu e o problema.
Pe mine nu ma preocupa atat calatoria, ci mai mult faptul cum aleg masina, si cand am 1-2 ore libere tot caut pe net, citesc si bag la cap... Cunosc audi`le asta mult mai bine decat o fac multi posesori..sau cel putin asa imi place sa cred confused.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.