Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Bravo 1.6 Multijet 16v
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
mike.omega
Desi nu ma asteptam, cei de la Fiat ne-au trantit inca un motor diesel si ne-au calmat! Daca o sa ajunga motorul si la Opel sunt ceva sanse sa scape de 1.7CDTI-ul ala! Doamne ajuta!
Motorul este disponibil in doua versiuni: 105CP si 120CP cu 290Nm si respectiv 300Nm. Cutie in 6 trepte la ambele motoare.
0-100kmph=10.5 sec

Ce nu pricep eu este curba de cuplu la aceste motoare. Dupa cum puteti observa mai jos curba de cuplu scade vertiginos dupa 3000rpm! OK! ei declara ca ai 300Nm la 2000rpm insa sa se termine la 3000rpm e cam nasol!

LINK


James Kilowatt
Scade vertiginos de la 300Nm la 220, nu scade pana la 100. Daca o pui graficul ala pe o axa de la 0 la 300 o sa ti se para aproape constanta curba ai de cuplu.

"Groapa de cuplu" de la turatie inalta corespunde practic cuplului MAXIM de la citronelul tau, care are tot motor de 1.6 wink.gif Iar varful se apropie de varful motorului de 2L de la peugeut sau VW (aia au 320Nm)

Pare haios motorul asta.

Un Biturbo n-au pe teava? Daca continua asa astia cu motoarele, parca urmatoarea rabla din curtea lor as lua-o...

mike.omega
Nu compara cu motoru meu conceput in 2004 da?! Ca ne suparam tongue.gif Io vroiam doar sa zic ca ar fi fost mai misto daca scadea la ~200Nm pe la 4500rpm biggrin.gif
Dar daca insisti intreaba-te de ce sunt 0.7 sec diferenta intre timpii 0-100 intre motorul asta si 1.6HDI in conditiile in care 1.6HDI are 10CP in minus si vreo 60Nm ninja.gif

PS: parca aveau ceva turbo si pe benzina astia....
James Kilowatt
E si euro5 motorul asta, hmmm, daca imi iau unul imi da Tariceanu niste bani inapoi ca salvez pinguinii?

http://www.greencarcongress.com/2008/01/fiat-adds-new-1.html

Pe benzina au un turbo de 1.4 si 150CP. Daca ar merge si pe gpl...mmmm whistling.gif
mike.omega
Tu, spre bucuria ta nu depinzi de Tariceanu, dar sa revenim la subiect smile.gif
Mi se pare mie sau Fiat creste pe zi ce trece? motoare mai bune, masini mai bune biggrin.gif
James Kilowatt
Motoare bune au de multisor.... la ei problemele au fost de management, nu de ingineri. Opel de exemplu au facut aceleasi greseli si au reusit totusi sa-si revina. Fiat sunt si ei pe panta crescatoare... in timp ce Peugeot de exemplu, in loc sa invete din greselile altora, le repeta si acum sunt in galeata... situatiile sunt de-a dreptul identice. Fiat scoteau common railul in '97 (de inventat l-au brevetat ei inca din '89!!!) iar prin 2000-2001 erau in galeata. Peugeot scot primii injectoare piezo in 2003 si in 2007-2008 vorbesc pierderi si oameni dati afara (desi tot ce inseamna intreprindere unde statul francez are actiuni cumpara masini frantuzesti, inclusiv cea a subsemnatului...). Probabil la toate firmele exista niste cicluri de crestere si descrestere, pana cand vor veni chinezii pe piata sa-i sparga pe toti biggrin.gif
T u d o r
Dumnezeule... o sa-mi iau un Geely 308 in curand... Apage Satana! teehee.gif

Suna bine motorul Fiat pe hartie. Au facut pasi mari in fata, e de remarcat. Da' eu tot un 308 mi-as lua.. in detrimentul Bravo-ului. tongue.gif

Sau si mai bine o Honda... rolleyes.gif
James Kilowatt
Honda e penalizata de lipsa unui diesel competitiv. 2.2 de 140 CP e putin cam vechi si putin cam prea taxat datorita motorului mare.

Crezi ca geely cand vor veni in EU va avea ceva chinezesc, in afara de fabricatia propriu zisa? Eu sunt convins ca atunci cand isi vor propune pe bune sa vina in EU, vor veni cu o masina cu engineering japonez, design italian si marketing frantuzesc tongue.gif Deocamdata nu sunt prea motivati, au alte piete de satisfacut unde nu-i atata oferta deocamdata... Probabil acum la noi incearca doar marea cu degetul.
T u d o r
Pot sa vina cu tehnologie martiana, in Europa iti mai trebuie ceva foarte important, anume imaginea si traditia. Stii cine va fi avantajat de intentia chinezilor de a penetra piata europeana? Suna ciudat, dar eu cred ca vor castiga coreenii, prin comparatie. Prin comparatia cu noii veniti, coreeni vor castiga prestigiul care acum le lipseste, fiind ultimii veniti. Ceva asemanator s-a intamplat si cu japonezii, care acum castiga de pe urma "vechimii" pe piata si a inevitabilei comparatii cu coreenii. smile.gif
In privinta Honda, nu pot spune decat ca ai dreptate. Ei vand foarte mult la ei si in America, Europa o vad ca pe o piata secundara. Nu sunt un producator cu forta si globalizarea Toyota, care produce modele pentru o piata anume. Probabil, cand vor schimba strategia de piata, vor scoate ceva adecvat pietei si taxelor europene. Nu cred ca duc lipsa de know-how, mai degraba de interes. biggrin.gif
Cipp
Daca nu ma insel, Toyota au motorul de 1.6 16V cu 124 CP, iar Kia 122 CP. Marea problema pentru mine o reprezinta consumul acestui motor. Kia declara un consum de 8% urban pentru motorul de 1.4 109 CP. In realitate dealerul zicea "in jur de 10..." Prin extensie, un 1.6 sare de 12! Ceea ce e destul de mult in ziua de azi, cand dieselul consuma la aceeasi putere un 8-9%
mike.omega
Cu tot respectul, noi de diesel vorbim unsure.gif
James Kilowatt
@Tudor
Japonezilor le-a luat 30ani ca sa intre pe piata europeana puternic.... coreenilor, cam 10. Chinezilor cat le va lua sa intre pe o piata cu o economie stagnanta, amenintata de globalizare? Franta e o tara in care jumatate din cei care muncesc sunt platiti cu salariul mediu pe economie. Si carora li se falfaie de imagine, se uita foarte atent la bani, mai ales datorita faptului ca haleala, chiriile si energia se scumpesc in fiecare an.

Faptul ca pentru un Logan ai de asteptat mai mult de 6 luni mie mi se pare simptomatic. Romanii fac urticarie cand ating plasticul loganului, iar francezii fac coada ca sa-l cumpere sau fac specula cu el (adica se inscriu pe lista de asteptare, il cumpara si il revand cu 1000E mai scump unora care nu vor sa astepte 6 luni.)

T u d o r
De acord, James, cu mentiunea ca Renault a avut grija sa imbrace in imaginea lui modelul Logan. Adica 100% tehnologie Reno, marca europeana, etc. Geely nu va avea parte de astfel de sansa, iartoate crash testele de pe net cu masini chinezesti nu fac altceva decat sa le formeze deja o imagine... de cosciug cu roti. Citeam aseara in ultimul AM&S un test comparativ intre nu stiu cate cauciucuri chinezesti si Pirelli P6. Nu cred ca vrei sa stii ce a iesit. biggrin.gif E suficient sa spun ca doua modele, in timpul testului de viteza, au plesnit dupa 20 minute (parca) de rulaj. Da-ti tu seama cati europeni, neamuri de oameni pentru care safety comes first, ar cumpara un cauciuc, indiferent de pret, care sa plesneasca la 200 km/h. Comparativul mi s-a parut destul de provocator si "intentionat", dar pana la urma cauciucurile alea chiar erau slabe, dupa bateriile de teste la care au fost supuse.
Poate nu ma inscriu eu in categoria "european mediu", dar parca nu m-as hazarda sa cumpar asa ceva. Prefer un Logan unui Geely. smile.gif
James Kilowatt
Deocamdata....geely nu si-a propus cu adevarat sa intre pe piata din europa. Parerea mea... acum au inca de ocupat piata chineza.
Si sunt convins ca stiu sa faca si pneuri OK daca vor neaparat. (iar daca nu reusesc, le copie). Eu in testele nemtilor nu prea am incredere, sunt sigur ca daca tii neaparat poti gasi niste pneuri chinezesti proaste, insa poate nu-s toate asa.
Mahindra are niste ganduri deja.... oare ce se va intampla cu imaginea masinilor indiene daca pun gheara pe Jaguar si Landrover?

Loganul nu e vandut datorita emblemei Reno sau a unui rezultat NCAP de exceptie, ci de pret. Restul modelelor Reno nu au acelasi succes cu tot cu cele 5 stele NCAP. Faptul ca e vandut de un concesionar Reno, ca garantia e comparabila (sau mai mare biggrin.gif) decat a altor modele Reno si intretinerea se face tot la ei e pentru cumparator o oarece garantie a unei masini serioase. Eu sunt convins ca un geely vandut de reteaua Peugeot sau o Mahindra vanduta de Volvo sa spunem, s-ar da ca painea calda daca ar fi comparabila la pret cu loganul... Se zvoneste ca Volvo e de vanzare, la un pret pe care o "firma de termopane" gen Mahindra si l-ar putea permite fara probleme...
Laurentiu_007
Cred ca Fiat face motoare foarte bune de la 1.3jtd incoace. Iar acest lucru cred ca s-a datorat si faptului ca au colaborat cu Opel. Singuri nu cred ca reuseau asta. Iar de acolo lucrurile au mers tot mai bine. Ma refer ca acel 1.3jtd care a fost si este apreciat in continuare a fost ca un... "impuls" pentru italieni daca imi permiteti.
Faptul ca Peugeot are acum ceva probleme financiare mi se pare intr-un fel logic. Ultimele doua modele care au aparut, 207 si 308, sunt de fapt un facelift mai mult sau mai putin vizibil ale lui 206 si 307. Cam aceleasi motorizari, aceeasi tehnica, mai nimic nou. Iar pretul e cam mare.
In privinta Gelly vs. Logan prefer totusi Logan. Am mai mare incredere in tehnica din Logan, chiar daca are vreo 10 ani, decat din tehnica dintr-un Gelly de acum 15 ani. Imi amintesc ca eram asta-vara in Rm Valcea si intr-un parc era o prezentare a unei masini Gelly. Nu mi-a placut mai nimic, iar cand am inchis usa s-a miscat foarte urat caroseria. Parca mai era putin si miscai masina din loc biggrin.gif
T u d o r
Laurentiu, din ce stiu eu, 1.3 jtd e produs 100% Fiat. L-au imprumutat lui Opel, care realmente nu e in stare sa-si faca si el unul decent, merge inca pe anticul 1.7, la care a umblat sa scoata si ultima rezerva de putere. smile.gif Singurele motoare diesel bune la Opel sunt 1.3 jtd si 1.9 jtd, ambele de origine Fiat.
Orice ati zice voi despre Logan, eu, ca si probabil marea majoritate a europenilor, il vad ca pe un produs 100% european. Francezu' are un simt al afacerii auto excelent, indiferent ca e Pejo, Citronel sau Reno. Nu fac ei masini prea bune, dar stiu al naibii de bine sa le vanda. Nici un Geely sau Chery sau mai stiu eu ce marca chinezeasca nu va puea sa atinga vanzarile Logan in Europa. Cum n-a reusit nici o marca importanta non-europeana sa se apropie macar de cea mai proasta marca importanta europeana. Iar asta va fi atata timp cat europenii vor vedea in orice strain un dusman, un ins care vrea sa le ia locurile de munca si paine ade la gura. biggrin.gif Iar producatorii vor sti sa speculeze abil aceasta fobie a europeanului. Uitati-va la reactia opiniei publice germane la anuntul ca Nokia va muta fabrica de telefoane la Cluj. smile.gif Peste 50% dintre ei au anuntat ca vor boicota efectiv produsele firmei. Ce credeti ca se va intampla cand Pejo vor tipa ca din gura de sarpe ca din cauza chinezului vor trebui sa restranga activitatea si vor fi obligati sa evacueze fabrica de la Sochaux? whistling.gif
Paul46623
Mie 1.7 nu mi se pare deloc antic. Doar pentru ca a aparut acum vreo 10 ani nu inseamna ca e depasit. La urma urmei, in prima varianta avea vreo 75 de cai. Acum are 125. Consider ca diferenta (notabila) de putere este dovada clara a flexibilitatii motorului.
T u d o r
Asa, nici 1.9 TDI nu e antic. smile.gif Ma gandesc totusi, ca daca Opel avea un motor asa redutabil in casa, nu mai imprumuta de la Fiat. Eventual imprumutau altii de la Opel.
ncristi
Suna bine specificatiile motorului dar eu nu as cumpara fiat de cat daca ma imbat foarte tare si nu mai sunt responsabil de gesturile mele whistling.gif

Degeaba ai motoare daca restul este jale. Ce-a mai mare dezamagire pentru mine de la fiat a fost GP. Am vazut cum ramai cu manerul de la usa spate in mana, chedere care s-au desprins, scartie din toate inchieturile si masina avea 9000km.

Meganul meu la 78000km pare super masina. Imi pare rau pentru fiat si pentru design (motivul care alaturi de motoare si ganatie sunt acum pe val) dar in ceeace priveste calitatea mai au pana sa ajunga macar masinile franaceze.

Ca tot veni vorba - 308-ul dupa mine este un pas urias pentru peugeot in ceea ce priveste calitatea. Spuna asta nefiind un mare fan psa.

James Kilowatt
@ncristi

Cand te trezesti totusi din betie, ai sa vezi ca la Bravo ai 5 ani garantie in timp ce la Megane ai 2 (sau cel putin pe aici asa e), desi la Megane platesti sensibil mai mult aceleasi performate si optiuni. La GP se rup poate manere, la Megane au picat pompe de injectie, sau arbori cotiti, ori cutii automate, pentru ca celebrul marketing frantuzesc a decis sa scoata masina la vanzare inainte sa fie testate si validate toate componentele....
Si mie mi s-a intamplat sa nu mai pot iesi dintr-un polo de mai putin de un an, insa nu m-ar deranja vreo doua marci germane chiar si fara sa fiu foarte beat biggrin.gif
iulian_1976
..Loganul in pretul ei este super pentru un francez , aici nu sunt gropi ca in Romania deci suspensii,bucse etc
super rezistente ptr drumurile de aici ..
...dezavantajele se stiu incomoda,plastic proasta calitate etc
...Fiat are intotdeauna masini cu super design la iabilitate insa unsure.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.