Help - Search - Members - Calendar
Full Version: carburator lada 1200
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
IulianBR
salutari!!
vreau si eu date, specificatii, poate si un manual de intretinere, sau indicatii de cum pot sa il modific sa pape mai mult si sa dezvolte mai multa putere! si dak este vreo diferentza intre acesta si cel de 1500, in afara de marimea jicloarelor?
multumesc anticipat!!
stasu
Webber biggrin.gif
Degeaba ii dai sa pape...putere nu o sa-i dai mai mare smile.gif, asta e ptr consum redus, cel putin asa stiu smile.gif
Si eu am webber...e mai lenesa la demaraje...da isi da drumu repede..e cam asa sistemu': o apesi...se duce lent si dupa aia smulge smile.gif
Poate te ajuta k cu puterea...de fapt ai putea sa vezi un thread pe celalalt forum creat de admin. Bafta!!!
k.79
da, sunt ceva diferente. De ex, nu are electrovalva, jicloarele sunt mai mici. In fine, daca vrei sa-ti fuga mai bine pui in felul urmator:
gatul 1 | 2
ralantiu 0.40 | 0.60
aer(principal) 150 | 180
principal 130 | 150
aer 1.20 | 1.20
amestec 1.70 | 1.70

Mai sunt cateva jicloare ce se pot schimba, numai ca trebuie sa ma documentez cum se numesc in limba romana smile.gif
Cel mai simplu e sa cumperi un set de jicloare ( sa ceri pt carbul de 1200) si sa vezi care e cel mai mare (scrie pe jiclor), si sa le pui pe alea smile.gif
Am mai preparat carburatoare, si credeti-ma, consumul nu urca pana-n stelele verzi, maxim cu 1 litru, dar stiti cum e... consumul e direct proportional cu greutatea piciorului drept teehee.gif
Efectele modificarii se fac simtite prin faptul ca motorul va trage mai bine, se va comporta mai bine la turatii mari whistling.gif iar efectul aruncarii inainte peste 3500 rot (cand deschide gatul nr 2) se va putea simtii si mai tare rolleyes.gif
A si nu prea merita sa-ti pui carb de 1500. Asta din proprie experienta iti spun.. Am montat la prietenul meu la motorul lui (e 1200s alezat la 1.4 ) si se simte ca trage, dar consumul e un pic mare, si are detonatii de la supraalimentare.
IulianBR
multumesc mult.
aveti cumva o schema a carburatorului?
k eu nu prea am desfacut carb duble, si nu ash vrea sa o dau in bara din prima.
k.79
nu ai de ce sa te temi rolleyes.gif prima data desfaci cele 5 suruburi ce tin capacul cu o surubelnita in stea BUNA avand grija sa nu strici capul suruburilor. Dupa ce le-ai desfacut, trebuie sa desfaci o tija telescopica de la soc, (o sa vezi care e, ca fara s-o deconectezi nu poti scoate capacul) impingi in sus, si iese din locasul lui. Dupa aceea o sa ai in fata minunata priveliste a carburatorului smile.gif) in camera de combustibil unde e plutitorul, jos sunt 2 jicloare, sus pe peretele despartitor sunt 2 de aer, si sub ele sunt ceva duze (parca asa se spune, e ca o teava cu multe gauri in ele), alea se scot prin tragere in sus, ies cam greu si cand n-ai ralantiu la alea se umplu cu mizerie (partea de jos). Mai in fata, este "ciocul de papagal" care baga benzina de la sprit-pompa, cand accelerezi. Jicloarele le scoti cu o surubelnita cu cap plat BUNA si lata, avand grija sa apesi bine, si sa nu deformezi capul jiclorului. Sa desfaci carbul mai in amanunt nu merita whistling.gif
Era sa uit un amanunt important... Chiar unde intra benzina in carb, jos este un surub (se vede clar in poza) de 19. Ala e bine sa-l desfaci cu o cheie TUBULARA sau inelara, pt ca acel dop este din arama si se deformeaza usor. De ce ? Pentru ca sub ala, este un filtru fin, care se infunda usor, dopul are o adancitura, in care se aduna mizeria.
Ps: o sa atasez ceva poze, schite mai incolo.
IulianBR
ok! multumesc!
mai e o problema...deoarece masina pe care a fost, a stat in garaj putin timp, vreo 12 ANI, s-a blocat a doua clapeta de acceleratie! cum fac sa o deblochez fara sa deteriorez ceva?
k.79
Pai e actionata mecanic, deci daca tu deschizi prima clapeta, dupa ce se deschide cam la jumatate, actioneaza si a 2-a clapeta. Vezi ca nu cumva sa fie taiata tija acea ce impinge parghia de la clapeta ( din spusele lu' batranu era o metoda des practicata pt a "reduce consumul" pe vremea lu impuscatu'). Daca te uiti atent, poti observa mecanismul. Daca nu e taiata, poate ca s-a blocat un pic clapeta. Daca asa e intoarce carburatorul, toarna un pic de benzina la clapeta, lasa-l 10 min, si actioneaza prima clapeta, si impinge cu un obiect nemetalic (lemn, etc) usor clapeta. Clapetele se deschid in "oglinda" din cate imi amintesc (deci daca prima clapeta se roteste in jurul axului din dreapta spre stanga, a doua din stanga spre dreapta ) Sper ca imi amintesc bine....
Matei93575
Salut!Parerea mea este daca gasesti sa-ti pui carb Ozon de 2105 sau 2107 .2105 e pt motorul de 1300 iar 2107 pt motor de 1500.Diferenta o simti dupa ce ai montat-o mai ales la acceleratuie dar si la consum drive.gif La acest tip de carb camera a 2-a este actionata prin vacuum .Bine ca in acest caz trebuie sa schimbi si delcoul.Dar eu zic ca a ta ti se pare lenesa pt ca nu se deschide camera a 2-a .Pt ca orice Lada bine reglata si nu f uzata fuge bine thumbsup.gif cool.gif Sane tii la curent ce hotarare iei si poate bagi si o poza cu rusoaica ca s-o admiram rolleyes.gif rolleyes.gif Succes si toate cele bune
IulianBR
k.79=stiu cum sunt actionate clapetele, si cunosc si mecanismul. dar chestia este k eu actionez clapeta I si la 3 sferturi, cand trebuie sa se deschida clapeta II... nu se deschide. deci eu cred k este oxidat axul pe undeva, sau clapeta s-a blocat in peretii carbului.
sper sa nu se supere nimeni pe mine, pt k nu am mentionat de prima oara k nu detin o Lada. Eu am o dacie, dar am o pasiune si pt Laditze. dak m-ar tine buzunarul mi-as cumpara si o Lada pt raliu.eu asta fac...raliuri, si pe mine ma intereseaza puterea!eu vreau sa montez acest carburator pe un motor de 1400 cu pistoane scobite. si ma gandeam sa ii pun jicloare de 1500 k sa compensez acel raport de compresie marit.
pe dacie am montat un turometru de lada 1500.
k.79
smile.gif Nu ne suparam thumbsup.gif . Interesanta treaba. Cu riscul de a fi off topic, vreau sa te intreb, cum rezista Dacia la un stil de condus nu prea agregat de aceasta masina unsure.gif Nu vreau sa atac marca, sau pe tine, dar vreau sa-mi satisfac curiozitatea, pt ca am condus Dacie, si stiu ca schimbatorul nu e cam facut pt raliuri dry.gif Cel putin eu n-am putut s-o bag dintr-a 1-a in a doua rapid... Pur si simplu a scos un zgomot, si nu a intrat... si crede-ma ca stiu sa conduc...sa nu vorbesc ca la asta pe care am condus-o a 1-a era undeva sub bord, a 2-a in spate undeva, a 3-a la 3 km distanta de a 1-a, si a 5-a era undeva foooooooarte departe, de nu prea il nimereai din prima. Si uimeste-ma, cum ai preparat motorul ? rolleyes.gif E ok ca ai o pasiune pt Lada, te respect pt asta, si mie imi plac raliurile, Lada mea e preparata si ea un pic la motor (e un lup in piele de oaie smile.gif) ) numai ca trebuie sa-i fac un Rk acum+tablarie+vopsit, din cauza uzurii la segmenti ( + segmenti rupti smile.gif)))) ) de la tractari, si forje + segmenti de proasta calitate. De obicei cam pana unde turezi motorul ?
QUOTE
dak m-ar tine buzunarul mi-as cumpara si o Lada pt raliu
Eh.. n-ar fi mai usor sa cumperi una in stare buna si s-o modifici ? teehee.gif Cunosc o persona care te-ar putea ajuta whistling.gif
IulianBR
QUOTE(k.79 @ Jan 24 2008, 03:30 AM) *
smile.gif Nu ne suparam thumbsup.gif . Interesanta treaba. Cu riscul de a fi off topic, vreau sa te intreb, cum rezista Dacia la un stil de condus nu prea agregat de aceasta masina unsure.gif Nu vreau sa atac marca, sau pe tine, dar vreau sa-mi satisfac curiozitatea, pt ca am condus Dacie, si stiu ca schimbatorul nu e cam facut pt raliuri dry.gif Cel putin eu n-am putut s-o bag dintr-a 1-a in a doua rapid... Pur si simplu a scos un zgomot, si nu a intrat... si crede-ma ca stiu sa conduc...sa nu vorbesc ca la asta pe care am condus-o a 1-a era undeva sub bord, a 2-a in spate undeva, a 3-a la 3 km distanta de a 1-a, si a 5-a era undeva foooooooarte departe, de nu prea il nimereai din prima. Si uimeste-ma, cum ai preparat motorul ? rolleyes.gif E ok ca ai o pasiune pt Lada, te respect pt asta, si mie imi plac raliurile, Lada mea e preparata si ea un pic la motor (e un lup in piele de oaie smile.gif) ) numai ca trebuie sa-i fac un Rk acum+tablarie+vopsit, din cauza uzurii la segmenti ( + segmenti rupti smile.gif)))) ) de la tractari, si forje + segmenti de proasta calitate. De obicei cam pana unde turezi motorul ?
QUOTE
dak m-ar tine buzunarul mi-as cumpara si o Lada pt raliu
Eh.. n-ar fi mai usor sa cumperi una in stare buna si s-o modifici ? teehee.gif Cunosc o persona care te-ar putea ajuta whistling.gif

am condus si eu o dacie care avea aceleasi probleme la schimbator, trebuia sa tragi inspre tine k sa bagi a 1-a, si restul vitezelor intrau cand voiau ele. chestia este k dak mergi cu o dacie intretinuta, ingrijita, ai sa ramai surprins de cat de bine schimba.
schimbatorul de dacie se poate modifica usor, sa schimbe mult mai usor si cu o cursa mai scurta.dar toata treaba e din jocuri, joc la bieleta, joc la cautator etc...se aduna si...
de preparat motorul... nu am facut chiar chirurgie pe el, ci am montat niste pistoane mai scurte, mai dure si mai usoare si scobite.am montat pe mot 1.4 o chiuloasa de 1.3, canale admisie/evacuare curatzate, lustruite, filtru sport, carb dublu si cam atat.
asta de 1.3 imi permite datorita filtrului sport si tobei sa il urc pana in 5600 rpm.
dar mai am si un as in manecha, se numeste METABOND. poate a-ti auzit de el.
va salut
k.79
Iara sunt off topic, dar asta e smile.gif Interesant:) numai am si eu o nelamurire... la ce ajuta metabondul ? Ca ai pus pistoane scobite ti-a scazut compresia, dar punand chiuloasa de 1.3 ti-ai marito. A mea e pregatita cam cu aceasi reteta... Pistoane de 1.6, chiuloasa rectificata pe plan, deci compresie marita, si cireasa de pe tort este axa cu came 296 HMS. 5600 rpm e ok, numai ai grija ca motorul e ohv, si tijele sa nu ti se indoaie cu vremea smile.gif De-asta imi plac motoarele OHC. A mea a vazut 8000 de mai multe ori whistling.gif dar nu asa in scurte reprize, ci era tinut la 8000 vre-o 10 secunde sau mai mult. Ma bucur ca o intretii. Sunt cam rare daciile bine intretinute.
IulianBR
metabond este un tratament de motor care datorita calitatilor sale metalo-chimice se amesteca cu uleiul si patrunde in metal si il durifica, il face mai rezistent, si reduce frecarile, uzurile. si asa se reduce si cons de ulei (dak exista) red cons de combustibil si prelungeste viatza motorului.
IulianBR
scz de off-topic dar ash dori si eu cateba poze cu interioare de lada, in special la shatoze. stoc si modificate dak are cineva!
multumesc anticipat
IulianBR
se mai gasesc la magazine seturi de jicloare de 1500?
sau dak are cineva de vanzare....?
sa imi spuna si mie cineva dimensiunile la toate jicloarele de 1500, va rog.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.