QUOTE(stasu @ Jan 5 2008, 03:44 AM)
QUOTE(paco @ Jan 4 2008, 06:55 PM)
k.79, din cate stiu, sunt doua robinete la gaz. Dar nu vreau sa risc si sa dereglez instalatia, mai ales ca nu ma pricep la mecanica...
un robinet e ptr relantiu si celalalt ptr cat de larg esti la mana
, cu cat insurubezi mai tare cu atat masina isi reduce din putere, scade puterea, scade si consumul, stai fara grija ca nu dereglezi nimic, numai sa retii de cate ori ai insurubat sau ai desurubat....eu m-am jucat destul de des, am limitat odata ca pe drumuri ce mergeam cu a 3-a, trebuia sa dau a 2-a sau chiar din pacate a 1-a
...asta e dezavantajul GPL-ului, si plus altele, ca de exemplu: Combustibilul gazos nu unge deloc partea de sus a cilindrlor, deoarece nu contine fractiuni uleioase, va rezulta uzuri in segmentii de foc si a zonelor superioare ale cilindrilor...se mai spune ca motorul lucreaza prea uscat
, sau cum spune un mare pilot...prin folosirea GPL-ului ne lipsim de racirea interna creata de vaporizarea benzinei si iar rezulta solicitari termice mult mai mari ale supapelor de evacuare...asa ca eu cand merg cu benzina, savurez fiecare gram de benzina trecut prin pompita
)...eu am un 1500, consumul imi era de 9,2 la 100 de km, atunci cand aveam 4 trepte, acum il am la fel, dar cauzele sunt altele (cuiele din cauciucuri) asta e experimentat de mine
p.s. umbla fara grija, un vaz 2105 pe benzina si i 5 trepte tre sa scoata 5,7 sau 6 l la suta de km, experimentat de tata...eu mai am de lucru inca
spor la trebi
Fratele nostru de suferinta: Pe vaporizator se gasesc la majoritatea modelelor 2 suruburi de reglaj, unul pt relanti si celalant este pt presiune care la unele modele are si un fel de sigiliu. daca vreti sa aveti un consum decent de GPL nu umblati la surubul de presiune, lasatil asa cum este din fabrica . pt relantiu e simplu, iar robinetul de gaz il gasim la jumatatea dist dintre vaporizator si carb. Pt consum mic verifica daca robinetul tau este de la mare la mic . Adica la iesirea din vaporizator avem un diam la furtun mai mare pina in robinet, iar din robinet pleaca spre carb aproape la jumatate, conteaza mult . La majoritatea inst vechi gasim acelasi diametru la robinet. Reglajul pe GPL :Cu motorul oprit se stringe robinetul de gaz in( sensul acelor de ceasornic),pina jos.Se desface apoi aprox 2 ture si jumatate. Se porneste motorul si cu o mina pe robinet iar cu cealanta pe pighia de la acceleratie ,tinem motorul turat la 2500 3000 de rotatii pina il stabilizam la o turatie constanta, apoi daca vrem putere si consum rotim rob .de gaz cite putin in sens invers acelor de ceas pina ajungem la un prag de unde motorul incepe sa-si piarda din turatie si putere. Rotim usor inapoi si asta e nivelul max de gaz care il suporta. Pt consum mic
Dupa ce l-am stabilizat la turatia mai sus mentionata ,incepem sa inchidem cite putin robinetul in sensul acelor de ceas, pina simtim ca incepe sa scada turatia. Acolo este nivelul ninim de gaz suportat. Reglam relantiul ,din surubul de pe vaporizator( se evita a se umbla, la reglajul carburatorului ) si in funtie de preferinte se poate da sau lua putin din avans. De retinut ca un rol important il are si mixerul de gaz care la masinile noastre LADA, este de 2 feluri. Unu care se monteaza intre carburator si filtrul de aer, dar care nu va sfatuiesc e foarte slab desi e rusesc nu da randament si consuma iar al doilea care se mont. intre galeria de admisie si carb.care este cel mai bun si care ofera si o pornire mai usoara si un consum mai mic. Mai exista si mixere cu admisie pe ambele camere la care se pute un robinet in Y , cu reglaj de debit pe fiecare camera dar e mai conplicat ,....insa cu un motor bun si ceva cunostinte obti niste rezultate surprinzatoare.
A r mai fi multe zis...dar in mare cam asta !