Help - Search - Members - Calendar
Full Version: consum GPL mare Lada 1200
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
paco
Va salut!
De vreo trei saptamani sunt posesor de Lada 1200 si vreau sa va salut!
Am intrat aici si am citit forumul inainte sa iau masina si m-ati convins, lucru pentru care va multumesc.
De ce am luat Lada 1200?
Cu ani in urma, prima masina mostenita de la parinti a fost o Lada 1500, acum un an tata a renuntat la ea, nu mai mergea, era batrana rau (1980). Intre timp, eu am cautat o masina de vanzoleli in oras, masina ieftina la piese si nepretentioasa.
A mea e din 1988, are GPL si merge destul de bine. Am descoperit insa si mici probleme: are un consum de ulei cam de 200-250 de grame la 1000-1300 km si consuma cam mult gaz (in jur de 9-10 litri afara, la 80-90 km/h), desi am reglat-o pe banc la turcul de la Oraselul copiilor, daca-l stiti.

Cum vi se pare consumul de ulei?
Dar cel de gaz?
Are cineva idee unde as mai putea reduce consumul de gaz?

Multumesc anticipat si astept pareri.

P.S. Pretul masinii a fost destul de bun, cred: 1500 RON. Cum vi se pare?
Horia49540
mi se pare inca ok consumul de ulei, o mai duce inca mult motorul asa thumbsup.gif
si la gaz mi se pare ok consumul, dar sa zica mai bine cei care au gaz, ei stiu mai bine:)
paco
Horia, multumesc pentru incurajari si pentru raspuns! E important sa vezi ca esti luat inseama pe un forum, la prima ta masina de o anumita marca.
Intr-adevar, nici mie nu mi se pare mare consumul de ulei, am avut destule masini cu consum mult mai mare si am mers zeci de mii de km fara batai de cap.
La gaz insa, din ce am citit eu, cred ca ar putea sa fie mai mic consumul. Macar cu 1-1,5 litri. Stiu ca Lada 1200 e mai gurmanda, dar motorul e mic, eu merg incet si sunt genul de sofer care scoate consumuri exagerat de mici (un BX diesel anterior imi lua in jur de 4 litri de motorina afara, in timp ce altii scoteau 5,5 cu aceeasi masina). De aceea, mai sper sa mai scad ceva la gaz.

In rest, in mai bine de 1500 de km, cat am facut pana acum, masina s-a comportat exemplar (ma rog, nu e noua...).

Ce parere ai de pret?

Horia49540
pretul e chiar foarte bun daca masina e chiar buna:)
bine era pt mine daca erau preturile mai mari (pt ca vreau sa o vand pe a mea:)))))))))))))))))
k.79
e ok consumul de ulei. cati km are masina ? a fost vreodata desfacut motorul ?
Cu gazul iti dau un indiciu vag (nu am gpl). e un robinet undeva pe care daca il strangi mai tare, reduci consumul de gaz. Uita-te pe celalt forum, daca imi aduc aminte, parca era un post cu asa ceva.
paco
k.79, din cate stiu, sunt doua robinete la gaz. Dar nu vreau sa risc si sa dereglez instalatia, mai ales ca nu ma pricep la mecanica...

Horia, masina pare in regula, repet, am in jur de 1700 de km (in mai putin de o luna) si n-am avut nici o problema, franele merg bine (in general, la masina tatalui meu nu ma incantau nici franele nici directia), directia este rezonabila, nu are joc mare si nici nu tragi in disperare de volan. Porneste insa cam greu, cred ca bateria nu este grozava sau ceva nu este bine reglat. Culmea e ca porneste mai bine pe gaz decat pe benzina...
Eu ma inteleg excelent cu ea, nu e o masina de imagine, cum se zice, dar e trainica si am de gand sa o tin cat ma tine si ea pe mine.
In plus, urmatoarea masina a doua va fi tot o Lada, am prins gust pentru masinile astea si cred ca nu am fler rau, sunt de incredere.
Saptamanile trecute am fost in Bulgaria si acolo colcaie de Lade, unele extrem de ingrijite...Ceea ce ma incanta este ca nu am grija pieselor de schimb scumpe, a service-ului care te jegmaneste etc.
Am un amic care a schimbat o distributie la un Peugeot 406. Pretul a fost de 26 de milioane! teehee.gif
La banii astia...luai doua Lade!


Am uitat sa raspund la intrebarea despre motor. Fostul proprietar mi-a spus ca motorul a fost reparat recent la cota 2. Nu stiu exact ce inseamna, dar altcineva zicea ca se mai poate repara de doua ori (pana la cota 4). Asa este?
Oare cat tine un motor la cota 2 in starea in care e al meu...?
stasu
QUOTE(paco @ Jan 4 2008, 06:55 PM) *
k.79, din cate stiu, sunt doua robinete la gaz. Dar nu vreau sa risc si sa dereglez instalatia, mai ales ca nu ma pricep la mecanica...

un robinet e ptr relantiu si celalalt ptr cat de larg esti la mana smile.gif, cu cat insurubezi mai tare cu atat masina isi reduce din putere, scade puterea, scade si consumul, stai fara grija ca nu dereglezi nimic, numai sa retii de cate ori ai insurubat sau ai desurubat....eu m-am jucat destul de des, am limitat odata ca pe drumuri ce mergeam cu a 3-a, trebuia sa dau a 2-a sau chiar din pacate a 1-a sad.gif...asta e dezavantajul GPL-ului, si plus altele, ca de exemplu: Combustibilul gazos nu unge deloc partea de sus a cilindrlor, deoarece nu contine fractiuni uleioase, va rezulta uzuri in segmentii de foc si a zonelor superioare ale cilindrilor...se mai spune ca motorul lucreaza prea uscat smile.gif, sau cum spune un mare pilot...prin folosirea GPL-ului ne lipsim de racirea interna creata de vaporizarea benzinei si iar rezulta solicitari termice mult mai mari ale supapelor de evacuare...asa ca eu cand merg cu benzina, savurez fiecare gram de benzina trecut prin pompita smile.gif)...eu am un 1500, consumul imi era de 9,2 la 100 de km, atunci cand aveam 4 trepte, acum il am la fel, dar cauzele sunt altele (cuiele din cauciucuri) asta e experimentat de mine smile.gif
p.s. umbla fara grija, un vaz 2105 pe benzina si i 5 trepte tre sa scoata 5,7 sau 6 l la suta de km, experimentat de tata...eu mai am de lucru inca tongue.gif
spor la trebi
mihail81843
QUOTE(stasu @ Jan 5 2008, 03:44 AM) *
QUOTE(paco @ Jan 4 2008, 06:55 PM) *
k.79, din cate stiu, sunt doua robinete la gaz. Dar nu vreau sa risc si sa dereglez instalatia, mai ales ca nu ma pricep la mecanica...

un robinet e ptr relantiu si celalalt ptr cat de larg esti la mana smile.gif, cu cat insurubezi mai tare cu atat masina isi reduce din putere, scade puterea, scade si consumul, stai fara grija ca nu dereglezi nimic, numai sa retii de cate ori ai insurubat sau ai desurubat....eu m-am jucat destul de des, am limitat odata ca pe drumuri ce mergeam cu a 3-a, trebuia sa dau a 2-a sau chiar din pacate a 1-a sad.gif...asta e dezavantajul GPL-ului, si plus altele, ca de exemplu: Combustibilul gazos nu unge deloc partea de sus a cilindrlor, deoarece nu contine fractiuni uleioase, va rezulta uzuri in segmentii de foc si a zonelor superioare ale cilindrilor...se mai spune ca motorul lucreaza prea uscat smile.gif, sau cum spune un mare pilot...prin folosirea GPL-ului ne lipsim de racirea interna creata de vaporizarea benzinei si iar rezulta solicitari termice mult mai mari ale supapelor de evacuare...asa ca eu cand merg cu benzina, savurez fiecare gram de benzina trecut prin pompita smile.gif)...eu am un 1500, consumul imi era de 9,2 la 100 de km, atunci cand aveam 4 trepte, acum il am la fel, dar cauzele sunt altele (cuiele din cauciucuri) asta e experimentat de mine smile.gif
p.s. umbla fara grija, un vaz 2105 pe benzina si i 5 trepte tre sa scoata 5,7 sau 6 l la suta de km, experimentat de tata...eu mai am de lucru inca tongue.gif
spor la trebi


Fratele nostru de suferinta: Pe vaporizator se gasesc la majoritatea modelelor 2 suruburi de reglaj, unul pt relanti si celalant este pt presiune care la unele modele are si un fel de sigiliu. daca vreti sa aveti un consum decent de GPL nu umblati la surubul de presiune, lasatil asa cum este din fabrica . pt relantiu e simplu, iar robinetul de gaz il gasim la jumatatea dist dintre vaporizator si carb. Pt consum mic verifica daca robinetul tau este de la mare la mic . Adica la iesirea din vaporizator avem un diam la furtun mai mare pina in robinet, iar din robinet pleaca spre carb aproape la jumatate, conteaza mult . La majoritatea inst vechi gasim acelasi diametru la robinet. Reglajul pe GPL :Cu motorul oprit se stringe robinetul de gaz in( sensul acelor de ceasornic),pina jos.Se desface apoi aprox 2 ture si jumatate. Se porneste motorul si cu o mina pe robinet iar cu cealanta pe pighia de la acceleratie ,tinem motorul turat la 2500 3000 de rotatii pina il stabilizam la o turatie constanta, apoi daca vrem putere si consum rotim rob .de gaz cite putin in sens invers acelor de ceas pina ajungem la un prag de unde motorul incepe sa-si piarda din turatie si putere. Rotim usor inapoi si asta e nivelul max de gaz care il suporta. Pt consum mic rolleyes.gif Dupa ce l-am stabilizat la turatia mai sus mentionata ,incepem sa inchidem cite putin robinetul in sensul acelor de ceas, pina simtim ca incepe sa scada turatia. Acolo este nivelul ninim de gaz suportat. Reglam relantiul ,din surubul de pe vaporizator( se evita a se umbla, la reglajul carburatorului ) si in funtie de preferinte se poate da sau lua putin din avans. De retinut ca un rol important il are si mixerul de gaz care la masinile noastre LADA, este de 2 feluri. Unu care se monteaza intre carburator si filtrul de aer, dar care nu va sfatuiesc e foarte slab desi e rusesc nu da randament si consuma iar al doilea care se mont. intre galeria de admisie si carb.care este cel mai bun si care ofera si o pornire mai usoara si un consum mai mic. Mai exista si mixere cu admisie pe ambele camere la care se pute un robinet in Y , cu reglaj de debit pe fiecare camera dar e mai conplicat ,....insa cu un motor bun si ceva cunostinte obti niste rezultate surprinzatoare.smile.gif A r mai fi multe zis...dar in mare cam asta !
paco
Multumesc de explicatii!
Chiar azi am sa incerc marea cu sarea sa vad ce rezultate am obtinut!
Va tin la curent! thumbsup.gif
paco
Am mai gatuit gazul, cum mi-ati recomandat voi, dar n-am obtinut cine stie ce efecte exagerate.
Mers cu 80 la ora, constant, pe A1, am consumat cam 8,5 litri la 100 km parcursi. Mi se pare mult, dar avand in vedere ca era un ger destul de taios, poate e normal, nu stiu. Cred ca vara consumul la gaz mai scade.

In alta ordine de idei, cand am accelerat motorul la rece, m-am trezit ca joja de ulei nu mai e in locasul ei si am observat ca bolboroseste uleiul in baie. Cam neplacuta suprinza, inseamna ca in timp trebuie sa ma pregatesc de o segmentare. Poate si de aici consumul cam mare de gaz si pornirea cam greoaie dimineata: lipsa compresiei. Ciudat e ca nu mananca foarte mult ulei, cu am mai scris deja.
Aveti idee cat costa o segmentare la Lada 1200? thumbsup.gif

Era sa uit, eu n-am gasit surubul de relanti pe vaporizator, asa ca n-am putut regla decat debitul inainte de carburator. Cand era prea mic, nu tinea relantiul. Asa ca poate reglajul meu a fost egal cu zero, nu stiu.
E clar ca nu ma pricep...De fapt, vaporizatorul meu (Zavoli e instalatia) avea un singur surub mai mare, cu striatii fine, si unul cumva incastrat in corpul lui, in forma de hexagon sau octogon, nu stiu, la care era greu de umblat. N-am umblat nici la cel cu striatii, m-am temut sa nu dereglez ceva iremediabil. Dar nici n-am observat sa aiba sigiliu, deci e posibil sa fi fost cel de relanti.
Mai sap la problema.
k.79
Stii cum e ... cand faci o segmentare.. e recomandat sa honuiesti blocul ( astain caz ca nu trebuie alezat), mai schimbi pe langa piesele necesare pe care le mai vezi ca sunt uzate... gandeste-te ca atunci cand faci segmentarea trebuie sa schimbi segmentii, poate cuzinetii, garnitura de chiuloasa, cine stie in ce stare sunt supapele (deci posibil rectificare supape, scaune supape, facut plan la chiuloasa, schimbat tacheti, etc) poate ca lantul trebuie schimbat cu intinzator, poate doar intinzator... asa ca nu poti aprecia un scor numai dupa ce desfaci motorul, si vezi care-i treaba acolo. Asa ca numai o segmentare, cum zicea cineva, e o frectie la piciorul de lemn.. Daca tot il desfaci, mai bine fa-i un rk, iesi mai scump, dar 99% rezolvi problemele.

Asta ia-o ca pe parearea mea personala. Am facut rk-uri la motoare de Lada, si am facut si segmentari impreuna cu batranul. Stiu foarte bine cu ce se mananca astea. Segmentarea e o solutie temporara, ca nimeni nu iti poate garanta, ca blocul nu e uzat, si ca nu trebuie alezat la cota urmatoare. Am desfacut motor adus pt segmentare care mergea brici in sensul ca nu batea, numai nu avea compresie... si crede-ma toata chiuloasa a trebuit lucrata ( supapele,axa cu came, etc). Nu vreu sa te necajesc sau sa iti tai avantulm, dar asta e adevarul... nu poti afla cum stau lucrurile decat atunci cand il desfaci, si vezi concret. Eu sincer daca ai gaze de carter mari, cred ca ai cel putin si semeringurile de la supape arse.
Asta e sad.gif Doamne da sa fie numai o segmentare, si sa iesi cat mai ieftin.
paco
Ok, cat ar fi RK-ul la motor?
Ca sa stiu care e scorul maxim...
mihail81843
thumbsup.gif
QUOTE(paco @ Jan 5 2008, 03:01 PM) *
Ok, cat ar fi RK-ul la motor?
Ca sa stiu care e scorul maxim...


thumbsup.gif
Greu de spus un pret....fi doar sigur ca vrei sa faci asta. .... Pt ca mecanicii buni au disparut, sau sint foarte rari,... piese de calitate sa nu-ti faci iluzia ca gasesti usor,si trebuie sa ai nervi de otel mai ales daca nu te pricepi pt ca absolut orice segmentare are si riscul sa nu iasa. Si asa cum au mentionat si colegii ,nu sti sigur pina nu desfaci.
Despre GPL, consumul care l-ai mentionat nu e rau tinind cont ca e iarna , ca idee pornirea sa o faci dimineata pe benzina mai ales iarna. Cu gazul se poate sa ai surpriza sa spargi (nu e obligatoriu,dar se poate intimpla)membrana din.vaporizator si de aceea e indicat sa incalzim motorul putin pe benzina sa ,...incalzeasca fluidul de racire care circula prin vaporizator si-l incalzeste ,facind la ridul lui ca membranele sa devina elastice prin incalzire.
paco
Ok, pana la urma, la temperatura de - 10 grade nici nu mi se pare un consum exagerat de gaz, nu mai umblu la el.
Cu segmentarea, sa vedem ce mai zice pana la primavara, pana atunci mai invat si eu mendrele masinii.
Oricum, am citit tot aici despre un mecanic renumit, nea Patru, am luat numarul lui de telefon si am sa ma interesez in timp.
Multumesc de raspunsuri!
Matei93575
Salut! Nu ai o poza cu masina?Si eu tot Lada 1200 am ,care are instalatie de Gpl sunt f multumit de ea.Sa te bucuri de ea multi km de acum incolo!
paco
Am poze cu masina, dar nu stiu cum sa le atasez.
Merci de urari, asemenea!
Poate imi spui si mie de unde sa iau niste maruntisuri de la dezmembrari (am scris si la subiectul service Lada)...
In ce zona stai?
Matei93575
E jos un buton upload aclo poti atasa poze numai ca trebuie s-o transformi sa fie de 100 kb daca o stii..Daca nu trimite-mi pe mail samza 45@yahoo.com iti transorm eu si pe urma poti atasa daca vrei pe site.Eu stau in Berceni zona piata Sudului.
paco
Matei, ti-am trimis deja pozele pe mail, la adresa samza45@yahoo.com
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.