Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mitsubishi/Mazda/Ford
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Gicu2007
Salutare tuturor,
Vrand sa-mi cumpar si eu o masina, dupa indelungi comparatii (de design int./ext., tehnice, pret, calitate etc.) din lunga mea lista initiala de vreo 16 modele, mi-a rezultat urmatorul TOP 3:
- noul Mitsubishi Lancer (1.5 MPI, Inform A02, 109 CP)
- Mazda 3 (1.6 CD 110CE)
- Ford Focus (1.6 TDCi, Trend, 90 CP)
Apeland la bunavointa si experienta voastra, orice pareri/sugestii/comentarii impartasite, referitoare la modele de mai sus (plusuri si minusuri) sunt binevenite. Multumesc anticipat!
DRAGOS
Vad in lista ta 2 motorizari diesel si una pe benzina. Cati km faci pe an? trebuie sa te hotarasti ce vrei exact si daca merita sau nu diesel-ul smile.gif

In alta ordine de idei, daca ar fi sa ma limitez doar la cele 3 as lua focusul dar cu motorul 1,6 tdci de 110 cai smile.gif. Daca ar fi sa aleg totusi dintr-o lista mai mare m-as uita la kia cee'd care are un pret imbatabil la ora asta si la Peugeot 308(aici poate te lamureste Tudor, eu stiu doar ca am vazut-o si mi-a placut foarte tare smile.gif).

L.E: uitasem, asta e subiect de versus wink.gif
T u d o r
Bine ai venit pe forum, Gicu. smile.gif

Nu pot nici eu sa nu constat un top 3 al tau destul de ciudat ca si componenta. As zice, luand discutia la modul general, ca nu merita diesel decat daca sari binisor de 20000 km/an, poate chiar 25000. Strict dintre ce ai vrea tu, as alege Mazda, pentru aspect, tren rulare si motor. A, si sa nu uit, 3 ani garantie bumper-to-bumper. Stiam ca au o oferta foarte buna acum, dar nu am detalii. Motorul HDI/TDCI de 90 cai e destul de la limita pe o compacta, mai potrivit e cel de 110.

In functie de banii de care dispui, preferinte de condus, nevoia de portbagaj, spatiu interior, km parcursi, cati ani ai vrea sa tii masina... putem sa adaugam si alte modele la lista ta, desigur daca vrei.
20krpm
mazda si ford sint cam totaya wink.gif mie mi-e destul de clar de unde combinatia asta de 3: mazdutza si forduletzu sint dictate de uzul ratiunii, mitsul e masina pe care de fapt ti-o doresti dar ti-e cam frica sa recunosti. asa ca daca am dreptate, io te-ajut si votez mitsubishi-ul wink.gif
Gicu2007
Mersi pentru reply Dragos / Tudor / 20krpm.

Pai anual am estimat 25000 km.
Initial, Megane, Corolla, C'eed si Hyundai i30 erau si ele printre pozitiile fruntase ale topului meu (dar m-au dat inapoi preturile versus design). C'eed are ce arata, are design (int/ext, chiar daca e H/B) dar e scumpa (17.200 Eur, 1.6dCi, Style, 90CP) iar Corolla are design doar interior ca pe afara...lasa de dorit...
Vrand aproximativ aceleasi dotari si confort (si design ext/int), Mazda3 si Mitsubishi Lancer stau mai bine decat Focus-ul, Megane, plus ca Mazda3 are acum o reducere de 1400 EUR.
Peugeot 308 l-am exclus ca e un pic mai scump versus design/dotari si am auzit ca e scump la intretinere.
Din putina mea experienta de condus (Megane - 5000Km, Focus - 2500km, Focus C-Max - 2500km) as putea spune ca Megane-ul e cam rigida in suspensii dar se comporta bine la drum si are "zvac" (1.5dCi, in depasire de la 80km/h la 120km/h n-are nevoie de mai mult de 2 sec), in schimb Focus-ul n-are acelasi "zvac" si in plus directia e un pic cam "usoara" (poate nu era bine reglata, dar la ambele Focus si C-Max la cea mai mica miscare a volanului riscam sa ajung pe contra-sens...
Si ca sa fiu sincer, Mazda3 si Focus erau pe primele locuri, dar cand am vazut noul Lancer cum arata...a trecut pe primul loc instantaneu... "20krpm" , cam ai dreptate aici... dar singurul lucru care m-ar da inapoi la Mitsu e consumul...si poate piesele de schimb originale cam scumpe cred...dar la fel si la Mazda oricum...de aceea se afla Focus-ul in top-ul meu...si sub el e Megane-ul...
In final, una dintre astea o sa fie...
DRAGOS
Intr-adevar la 25 de mii pe an ar merge diesel-ul:)

M-am uitat si eu pe configuratorul kia si intr-adevar, este in jur de 17 mii. Dar, cu motorul diesel de 115 cai in echipare style, cu 2,3 optiuni se invarte pe la 18 mii. smile.gif
Si in echiparea style are cam de toate, dar sunt si cateva chestii marunte(tempomat, cheie de contact pliabila, sistem de monitorizare pres pneuri, etc) pe care le poti adauga. Varianta style cu motorul 1,6 115 cai este 17500 plus cateva optiuni ajunge la 18 mii. Meganul cu acealeasi dotari si motorul de 105 cai sare de 18 mii, focusul e tot pe acolo sau mai sus. Mazda 3 cu dotarile astea(in varianta TX) astea ar urca pe la 18500. Cu reducerea ajunge la 17200 ceea ce intr-adevar este best buy la ora asta, insa, nu vreau sa te dezamgesc, dar la ei pe site scrie ca oferta este doar pana la 31 octombrie sad.gif

Click to view attachment
andrei651000
Din ceea ce stiu preturile de pe site-ul Mazda includ deja si reducerea de 1400 EUR.
AZAZEL
nu stiu daca esti un tip caruia ii place viteza sau ii place sa faca depasiri insa eu am un ford focus de 90 cp diesel pe care il conduc din cand in cand si aceasta masina abia isi tataie curul. no way! ford focus de 90 cp este SUBMOTORIZATA. daca ai bani , ia motorul de 1.8 si 115 cp , acesta fiind cu aprox 600 euro mai scump. daca nu crezi ca iti permiti(acest mototr atrage si taxe mai mari), taie focus de pe lista.
T u d o r
Daca ne invartim pe la 17-18 mii, atunci si 308 poate sa intervina in discutie. Iar intretinerea la el nu e chiar asa ingrozitoare, depinde de service. Eu, la Valcea, pentru revizia tip A de 15000 km am platit 286 lei fix. smile.gif Din acest punct de vedere, e imbatabila la mine, acasa. Presupun ca chiar daca esti din Bucuresti, un drum de 180 km pana aici nu ar fi un capat de tara, ti-ar adauga la costul reviziei un ~25 litri motorina, adica undeva pe la 80-90 lei.
Desigur ca 308 e mai scump decat C'eed sau altele, pentru ca e model mai nou si are o calitate, fara discutie, peste ele. Iata un review, dar poti cauta si altele:

http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp?de...&model=1146

De asemenea, de pe site-ul importatorului, mi-am permis sa-ti fac o configuratie medie, dar mai bine te interesezi la dealer, site-ul e cam varza dpdv al informatiilor. 308 1.6 HDI 110 cai echipare Premium - 18000 si ceva, cu vopsea metalizata cam 18500 DDP.
meios4us
La Auris nu te-ai uitat? E 17.000 1.6 VVT-i 124 cai si aprox. 18.500 (cu discount) in versiunea Sol de top.
ionut_marius
pana la urma cati bani ai?
la 25 k km an as merge fara dar si poate pe diesel
Daniumfcv
Salut Gicu ,

Tu ai ceva "tiraj" smile.gif anual . 25 000 e ceva si de asta un diesel ar fi indicat . acum depinde de cat de mare nevoie ai de reducerea costului carburantului ..
Strict din lista de top 3 Focus II 1.6 tdci 90 cp ~16 100 Euro DDP .

Tot la 16 000 ti-as propune alta masina .. Skoda Octavia II PD TDI 105 cp .Fiabila (cu mult peste Ford ) , spatioasa , model nou .. economica 4 extra si 6.3 urban thumbsup.gif
Vezi daca te atrage !


Numai bine ,
Cornel001
"Fiabila (cu mult peste Ford )"
banuiesc ca ai facut studii speciale de piata.
nu ni le impartasesti si noua ?
T u d o r
Si eu as vrea sa le vad. biggrin.gif O2 nu mai e chiar ce a fost O1 ca si fiabilitate, iar despre Ford nici eu nu am auzit prea multe de rau. Daca vorbim de costuri si comportament la service, ar fi o paine de mancat pentru Skoda aici. wink.gif
Oricum, si O2 si Focus sunt masini bune, ca mai toate din clasa. Nu iese niciuna in evidenta cu prea multe.
Daniumfcv
Chiar studii de specialitate .. heh smile.gif

Voi auziti ca Ford este mai fiabila ca Skoda eu aud invers.. de unde ?! Am 2 prieteni cu ford tdci .. si dupa 2 ierni au probleme cu masina care fie nu porneste la cheie fie are probleme in a tine relantiul .. Pe de alta parte cunosc alte cateva persoane care au skoda octavia I si care nu au nici o problema cu masinile.. unul din ei are 800 000 km la bord wink.gif iar altul se vaita doar ca este incomoda la drum dar nu zice nimic de mecanica sau electrica.

Plus ca eu nu vb de Focus sau Mondeo sau O I sau O II .. ci doar de Skoda si de Ford..Sursele mele sunt un total de 6 prieteni.Sper ca v-am lamurit.


ps : ca sa zic si de a buna de Ford .. unul din ei este mort dupa motorul diesel de 2.0 l si 130 cp , de care zice ca urca ca un smeu rampele la Vidra.


Numai bine,
_Titus_
QUOTE(Daniumfcv @ Dec 31 2007, 05:14 PM) *
Chiar studii de specialitate .. heh smile.gif

Voi auziti ca Ford este mai fiabila ca Skoda eu aud invers.. de unde ?! Am 2 prieteni cu ford tdci .. si dupa 2 ierni au probleme cu masina care fie nu porneste la cheie fie are probleme in a tine relantiul .. Pe de alta parte cunosc alte cateva persoane care au skoda octavia I si care nu au nici o problema cu masinile.. unul din ei are 800 000 km la bord wink.gif iar altul se vaita doar ca este incomoda la drum dar nu zice nimic de mecanica sau electrica.

Plus ca eu nu vb de Focus sau Mondeo sau O I sau O II .. ci doar de Skoda si de Ford..Sursele mele sunt un total de 6 prieteni.Sper ca v-am lamurit.


ps : ca sa zic si de a buna de Ford .. unul din ei este mort dupa motorul diesel de 2.0 l si 130 cp , de care zice ca urca ca un smeu rampele la Vidra.


Numai bine,


daca-i vorba de prieteni eu am unul bun care intre 40 si 50 k a facut 2 reparatii capitale la motor unei O 1 luata de noua in 2003 ... nici nu vrea sa mai auda de Skoda , acu a scapat de ea
iar eu am peste 100k cu Ford (sunt la al doilea , luate ambele second) si am schimbat doar consumabile si becuri...asta-i studiul meu de piata whistling.gif
Daniumfcv
huh.gif

Poate ca inca e valabil conceptul "cum iti e norocul " ..

huh.gif


Numai bine,
Gicu2007
Scazand putin km anuali, sa zic ~15.000km, si din multe alte considerente devaforabile dieselului, mai putin consumul, evident (intretinere, cost initial mai ridicat al masinii, revizii mai dese, posibile probleme la temp. sub zero), am eliminat dieselul...deci mai simplu de ales...ramane motorul pe benzina...1.6 litri.. Am eliminat si fordul, si intr-adevar 307 sau 308 si C'eed au intervenit in discutie... Auris n-are design... Skoda Octavia II intra in discutie doar daca m-as intorce la diesel... Din pacate, au aparut alte variabile care duc spre aceeasi indecizie...mare dreptate avea cel ce spunea ca ..."e mult mai greu sa alegi o masina decat sa o platesti"...si apoi cred ca mai e valabil si conceptul "cum iti e norocul " ..

Noul Mitsubishi Lancer ramane fara doar si poate in lista mea neavand ce sa-i reprosez la design int./ext. si pret imbatabil, ramane sa fac un test drive...sa ma conving de restul...
Pe langa acesta, cum spuneam, au aparut Kia C'eed si Peugeot 307 sau 308... mai pui ca au si finisaje interioare foarte bune (ambele)...si design exterior pe masura, desi prefer sedanul in loc de H/B. Ar mai fi apoi VW Golf 5...care nu e rau nici asta... oricum, oricare dintre acestea se incadreaza intre 16.000-18.000 euro. Apropo mai mult de 18.000 EUR nu dau pe nici o masina din clasa lor.
Dar indecizia mea cea mare acum intervine, datorita faptului ca acum conduc un VW Golf Plus de 1.6 benzina, 102CP, v-ati prins, masina de serviciu (e un Golf mai spatios, putin mai mica decat Corolla Verso) si se comporta foarte bine la drum pana acum... are "zvac", se comporta foarte bine in curbe stranse chiar si la 90km/h (cu ESP activat), interior relativ placut...spatioasa si generos utilata (stergatoarele in cruce, ca si la 307 acopera tot parbrizul smile.gif dar pentru a impaca si "capra si varza", adica un compromis intre oras, autostrada, munte si mare, imi pare ca Suzuki SX4 (sau Fiat Sedici cum ar spune altii, surori gemene) este modelul perfect sa imbine cel mai bine toate aceste posibilitati...acest mini SUV cu motorizare de 1.6 GS (4x4), 107CP, consum asemanator cu al celorlalte...frumusel si pe afara...interior pe masura...dotari std mai mult decat generoase...si pret imbatabil de asemenea la clasa lui..doar 17.000 euro... daca stiti ceva in plus despre SX4...let me know... Nu stiu exact daca SX4 are motor Fiat sau nu... mi se pare ca SX4 se face in Ungaria daca nu ma insel, cel putin pentru 2 ani din ce-am auzit si eu caci Fiat s-a inteles cu Suzuki ca 2 ani SX4 sa se comercializeze sub sigla Fiat Sedici cel putin in Italia si apoi sub sigla SX4...ei stiu... la urma urmei important e sa fie fiabila... Oricum pana la vara tre' sa ma decid ce si cum... Salutare tuturor si s-auzim numai de bine...
OvidiuH
Cred că în primul rând trebuie să te decizi ce așteptări ai de la mașină. Dacă te interesează mai mult "zvâcul" și latura sportivă, alegi Lancer, dacă pui preț mai mult pe confort ai Mazda 3/308/Auris/Golf, eventual și C'eed.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.