Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kit Xenon sau Philips Blue Vision?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Exterior
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
T u d o r
Ma gandesc sa imbunatatesc vizibilitatea de noapte a masinii mele. Farurile 307-ului sunt cam lesinate, ce ar fi mai nimerit, tinand cont de raportul pret/performanta? Kiturile HID sunt pe la 8-10 milioane, sau ceva mai mult daca sunt bixenon. Becurile Philips nu stiu cat costa, probabil pe la 1 milion, pe acolo.
Si inca o intrebare... merita bixenon, si pe faza lunga?
22nst
esti sigur ca ai nevoie de xenon?
eu recomand philips blue vision smile.gif

apropo, kiturile xenon after market fara auto leveling si spalator de far NU sunt legale smile.gif
Hoinar
QUOTE(23nst @ Dec 15 2007, 07:48 PM) *
esti sigur ca ai nevoie de xenon?
eu recomand philips blue vision smile.gif

apropo, kiturile xenon after market fara auto leveling si spalator de far NU sunt legale smile.gif


Exista kituri aftermarket cu auto leveling si spalator de far? Eu tind sa cred ca nu...
T u d o r
Nu cred nici eu ca exista, 23nst vrea sa spuna ca de fapt e cam ilegal sa-ti pui aftermarket HID. Din cate stiu eu, e ilegal doar in WE, nu si la noi. Ideea e ca daca le ai corect reglate pe inaltime, nu e nici o diferenta intre unele HID si cele clasice, cu halogen. Iar problemele apar cand iti bat in sus, pentru ca sunt mai puternice si deranjeaza mult mai rau. Ori, eu nu "ma nesimtesc" sa vad doar eu, nu cred sa-mi schimb comportamentul dupa ce-mi pun xenoane. biggrin.gif
Hoinar
QUOTE( T u d o r @ Dec 15 2007, 09:58 PM) *
...nu cred sa-mi schimb comportamentul dupa ce-mi pun xenoane. biggrin.gif...


mai stii...dupa niste bi-xenoane adaptative...cine stie ce se mai intampla ?! teehee.gif
22nst
QUOTE(Hoinar @ Dec 15 2007, 09:50 PM) *
Exista kituri aftermarket cu auto leveling si spalator de far? Eu tind sa cred ca nu...

pai nu exista... dar cum spunea si tudor este ilegal sa pui hid fara spalator si autoleveling biggrin.gif
eu am avut hid pt 2 saptamani... cele mai nefericite din istoria mea de sofer... le-am dat jos si m-am intors la vechiul halogen biggrin.gif
mike.omega
Cu HID-urile vad ca s-a lamurit treaba smile.gif Oricat le-ai relga tot orbesc si nu vezi decat 2 faruri imense albe venind spre tine...
Alternative:
1. Philips Vision Plus-lumina alba(25%/50%/75%) ~40Ron setul
2. Osram Silverstar-lumina alba(e zic ca bat cu 20 de m mai mult...) ~450Ron setul
3. Osram Rally, nu stiu cat costa. Guerilla zice ca se gasesc la mitsu la reprezentanta
4. PIAA, vezi mai sus explicatiile wink.gif

Vorbim de H4 binenteles.

Pe cele cu lumina albastra nu le suport si nici nu sunt legale. In codul rutier spune ca farul trebuie sa lumineze galben sau alb smile.gif

Eu caut niste becuri mai puternice, cu lumina alba, dar care sa fie disponibile si H4 dar si H3. Ca daca le schimb as vrea sa le schimb si pe cele din proiectoare. rolleyes.gif
HalbaSus
Am avut la un moment dat blue-vision pe opel... si mi s-au parut... frectie... nu vedeau mai prost dar nici mai bine decat becurile clasice. Am mai mers o perioada scurta cu becuri de 100W... alea da... faceau lumina... dar sunt convins ca in afara de mine nu mai vedea nimeni nimic asa ca au au zburat de pe masina, oricum raportul pret/lumina este inegalabil, au fost vre-o 10-20 de RONi setul si luminau de-ti era mai mare dragul.
Si eu ma gandesc sa schimb becurile de la A4, ca parca nu sunt cele mai bune dar nu stiu exact cu ce, nu as lua ceva care da cu 20-70% mai multa lumina pentru ca si durata de viata e scurtata cu acel procent, iar diferenta de lumina nu e tot timpul sesizabila (cel putin eu nu am sesizat-o)... ma gandesc sa-mi pun niste becuri putin mai puternice (de 65 ?) dar nu am vazut asa ceva pe piata.
T u d o r
Mai, stati ca nu m-am lamurit cu HID-urile. biggrin.gif Adica vreti sa spuneti ca daca le reglez corect dpdv al inaltimii tot orbesc? Pai si atunci cum e cu cele stock de pe masini? Chiar si cu autoleveling... Pana la urma autolevelingul le regleaza sa bata corect, nu? Care ar fi diferenta daca o fac eu de la rotita dedicata?
Pejo a pus H1 pe faza scurta si H7 pe lunga... sau invers. smile.gif La proiectoare nu ma intereseaza, pot fi si becuri de lanterna, le-am aprins de 2 ori pana acum, pe ceata foarte deasa o data si a doua pe ploaie diluviana. smile.gif
drabisan
Problema cu HID-urile nu e neaparat legata de reglarea pe inaltime. Uita-te la Matize si o sa vezi ca alea-s certificate de kkRAR, dar au unele din cele mai proast reglate lumini din ce se vede pe strazi.
In afara de faptul ca daca le reglezi aiurea si bat in sus si, eventual, stinga, xenoanele au marea problema ca, din faruri murdare, lumina se reflecta aiurea complet. Si, chiar daca tu nu simti diferenta, soferii care te vad o simt.
Asta e motivul pentru care in tarile civilizate sint interzise in lipsa auto-leveling-ului si a spalarii.

PS: in ultima vreme am observat ca si loganistii au niste faruri absolut nasoale cind te intilnesti cu ei. Dar tot matizistii sint cei mai nasoi.

Tudor, problema ta ar putea fi mai repede de la calitatea oglinzii farurilor, nu neaparat din motive de becuri. Daca s-a dus oglinda, poti sa-ti pui si 6 xenoane, nu o sa capeti neaparat lumini cit carnita in metrii cubi de frigidere...Desi, daca e mai ieftin decit schimbatul de faruri, poate merita sa incerci niste xenoane mici, de 5000...

PS la PS, s-ar putea sa merite niste spoturi mai puternice. Pe bezna totala lumineaza exact in fara masinii si creaza un comfort soferului.
T u d o r
Farurile n-au nici o problema, in afara de, probabil, deficiente de conceptie. smile.gif Din ce am mai citit, mai multi 307-isti se vaita de calitatea slaba a luminilor. Farurile sunt aceleasi pe care se monteaza stock xenon din fabrica, au lupa. Asadar ar fi "calificate" pentru kit. Ma gandesc totusi ca daca am grija cand plec la drum sa am in masina un flacon de solutie pentru curatat geamuri, de-ala cu spray... si sa-l mai si folosesc, as elimina posibilitatea sa mi se umple camara de carne. biggrin.gif
O sa ma interesez si la service daca se poate monta instalatia de spalat farurile, cea originala. Despre autoleveling nu prea stiu ce sa spun, ca nu stiu cum functioneaza, tehnic vorbind. O sa ma interesez.
Marturisesc ca inclin pentru xenon... nu ca nu s-ar vedea din posturile mele. smile.gif O sa fac in asa fel incat sa reduc problemele pe care le-as putea cauza celorlalti.
Hoinar
QUOTE( T u d o r @ Dec 16 2007, 04:24 PM) *
Marturisesc ca inclin pentru xenon... nu ca nu s-ar vedea din posturile mele. smile.gif O sa fac in asa fel incat sa reduc problemele pe care le-as putea cauza celorlalti.

Nasol pt mine smile.gif. Daca ma intalnesc cu tine.
Eu am sensibilitate la lumina si port ochelari cu lentila heliomata. Noaptea pe strada ii urez in gand oricarui posesor de xenoane (mai ales celor albastre sau celor care bat in sus) multa sanatate. Incep pomenirea de la zeii din vechime si termin cu neamurile din ziua de azi.
mike.omega
QUOTE( T u d o r @ Dec 16 2007, 03:11 PM) *
Mai, stati ca nu m-am lamurit cu HID-urile. biggrin.gif Adica vreti sa spuneti ca daca le reglez corect dpdv al inaltimii tot orbesc? Pai si atunci cum e cu cele stock de pe masini? Chiar si cu autoleveling... Pana la urma autolevelingul le regleaza sa bata corect, nu? Care ar fi diferenta daca o fac eu de la rotita dedicata?
Pejo a pus H1 pe faza scurta si H7 pe lunga... sau invers. smile.gif La proiectoare nu ma intereseaza, pot fi si becuri de lanterna, le-am aprins de 2 ori pana acum, pe ceata foarte deasa o data si a doua pe ploaie diluviana. smile.gif

Mai stiu eu o masina cu H1 pe faza scurta si H7 pe lunga, problema fiind ca daca schimbi becurile scapi de vreo 200 roni cel putin smile.gif De aia nu am eu de gand sa schimb becurile le Citronel, Nubira fiind "problema" (pur si simplu faza scurta e prea scurta tongue.gif )
Revenind la HID-uri. Eu am un prieten care si-a pus pe un Kalos. Le-a reglat, a ales puterea mai mica si totusi, noaptea n-ai cum sa nu-l recunosti, dintr-o suta! Am mers in fata lui noaptea si nu e chiar deranjant dar e acolo! Nu mai zic ca la denivelari sau in momentul in care botul masinii lui se ridica la mine in masina era solar(d'ala de bronzat) unsure.gif
Ideea ta de a merge cu solutie de curatat dupa tine este laudabila dar intr-o zi cu polei/mazga cand farurile se murdaresc extrem de repede esti dispus sa opresti la fiecare 3-5km pt a le curata?

PS: si io le transmit niste vorbe de bine celor cu faruri dereglate si celor cu xenon pt ca cu tot autolevelingu lor, sistemu ala nu raspunde destul de repede verymad.gif
T u d o r
In fine... mai studiez problema.
Ma intereseaza kit HID de 6000-6500 k, deci nu cu lumina de fitze. smile.gif Am tot citit pe net, parerile sunt impartite. O sa intreb la service cat m-ar costa la ei un upgrade, dar presimt ca o sa fiu nemultumit. biggrin.gif
mike.omega
Presimt ca o sa iti iei xenon pe urmatoarea masina smile.gif
T u d o r
Si eu. biggrin.gif
A K U
Da' bine, bai fratilor, aia cu xenoane din fabrica ce vina au? Si mie imi vine sa arunc cu bolovani dupa supernovele cu faza scurta de un albastru de ti se strepezesc dintii si-ti cad ochii in gura. Da' inginerii aia care le-au pus autolevelingu' acolo cred ca stiau ce fac, nu? Si oricum alea cu lupa nu sunt asa deranjante.
Andrei Suzuki
Daca te hotarasti pe HID,iti recomand 6000K. Deja de aici in sus lumina incepe sa devina albastruie,ca la 12000k sa fie deja mov. Astea-s figuri,si in nici un caz nu te vor ajuta.
In nici un caz nu merita sa iei si pt faza lunga,decat daca circuli foarte foarte mult noaptea. Gandeste-te ca xenonul atinge intensitatea maxima in vreo 10s. Noapte e ok flash-ul,dar ziua..se putea si mai bine. Nu stiu cum ar fi la tine,dar la mine (H4) faza lunga e dispersata foarte foarte aiurea. Mi-as fi dorit halogen pe faza lunga,dar acum un an cand le-am luat eu nu se gasea asa.
Preturile la xenon au inceput foarte mult sa scada. Acum iei un kit h7 sau h1 si cu 350-400 de lei.

EDIT: voi chiar credeti ca acel auto-leveling isi face treaba in Romania noastra? Nici un sistem nu se misca asa de repede cat sa compenseze gropile,damburile sau acele "limitatoare de viteza". Singurul moment in care chiar alea folosesc sunt atunci cand masina este incarcata,deci botul se ridica. Dar la fel de bine,atunci poti manual sa le lasi mai jos din reglajul electric.Deci...
T u d o r
Uite, Andrei mi-a descris cel mai bine dubiile legate de autoleveling. Nici eu nu cred ca sistemul e instantaneu. Pana la urma, treaba se rezuma la reglajul CORECT al bataii farului, ca la gropi, damburi si alte alea se vede si la xenoanele de fabrica lumina in ochi.
Iar un far gandit de la inceput pentru posibilitatea montarii HID-ului nu se poate compara cu cele de Dacie sau Matiz, unde nici mama proiectantului n-a visat vreodata ca va pune cineva. smile.gif

Si da, Andrei, 6000k o sa pun, nu ma intereseaza fitzele, ci iluminarea drumului. wink.gif Asta... daca ma hotarasc pana la urma.
vio
poti regla si rasregla orice far ... daca pui xenon inyt-un far care nu e facut pt xenon nu o sa bata cum trebuie din cauza ca focalizarea nu mai este la fel deci implicit dispersia luminii . eu unu am gasit becuri halogen la 5000K H7 110W si o sa mi achizitionez asa ceva ... sa vad ce or sa mai faca Xenoninsti atunci wink.gif) ... ca sa bat a cum trebuie becul pun in locul celui inlocuit trebuie sa aiba aceleashi dimensiuni cu marja de 1 mm si mai ales pozitia filamentului in interiorul farului .... io unu as confica mashinile cu xenon aftermarket si amezi celor care au mashini incarcate si nu isi regleaza din butonu ala cum sa le bata farurile , pur si sumplu e o nesimtire si o bataie de joc catre ceilalti participantzi la trafic .... asa ca : cei care vor sa isi puna xenon prima miscare e sa schimbe farurile cu unele cu autoleveling si apoi sa gaseaesca sis spalator .... dar principal este farul....
HalbaSus
Pai trebuie gasit un compromis intre lumina buna si deranjatul celorlalti participanti in trafic. Pe mine nu ma deranjeaza becurile celorlalti... adica ma deranjeaza toate, si alea "bune" si alea "rele", asa ca nu ma uit la ele, cand conduc noaptea incerc sa evit sa ma uit in partea stanga ci ma uit doar la marcajul drumului din partea dreapta (e adevarat ca pe drumurile nemarcate ma descurc foarte nasol... acum o luna si ceva era sa intru cu A3-ul in sant pe motiv ca drumul nu era marcat)... nu inteleg cum pot face unii diferenta intre xenoane si becuri bune, reglate corect...
Pe de alta parte, nu prea vad nici avantajele xenoanelor... am condus masini cu xenon (montat de fabrica, nu aftermarket) si masini fara xenon... nu pot sa spun ca am observat o diferenta impresionanta intre cele doua. Pot sa spun in schimb ca am observat o diferenta intre becurile halogene. Spre exemplu becurile de pe A3 (stock) lumineaza foarte bine, cele montate pe A4 (naiba stie ce sunt, oricum nu sunt stock) lumineaza mai naspa, s-ar putea sa fie devina becurile sau oglinda, sau sticla farului (la A3 sunt faruri clare, la A4 nu).
Oricum, daca cineva a avut experiente pozitive cu vre-o marca/model de becuri il rog sa ne spuna, sunt in cautare de becuri bune pentru vre-o 2 masini.
Andrei Suzuki
Caz concret: Volvo (XC90,S40,S60 etc).Acelasi far.Dotate si cu hid dar si cu halogen.Evident,HID-ul are si auto-leveling si spalator,dar farul e acelasi.Care-i diferenta?
In plus,din ce am vazut eu pana acum la spalatoarele de faruri, pe o zi cum au fost astea din ultima saptamana,stropitoarea aia mai mult manjeste farul (e drept ca exact in dreptul ei se curata din cauza presiunii),si mai ramane si ud si cu dare... Daca mai ai si cine stie ce solutie sa faca si putina spuma,e perfect. Chiar o sa ma uit mai bine la niste masini sa vad cum e cu spalatoru asta de faruri..
T u d o r
Andrei, cred ca fiecare masina care poate fi dotata stock cu xenon are un singur fel de far. Oricum, si la 307 e la fel, am studiat masina mea in service langa alta cu xenon de serie si e acelasi far. Identic. smile.gif
Maine sau poimaine ma duc la Pejo sa ma interesez de kit, daca pun ei, si la ce pret. Cu ocazia asta intreb si de spalator, desi aici raspunsul mi-e cam clar, probabil e altfel de bara, cu duzele de spalare, plus cateva furtune si alte dracovenii, nu cred ca se poate pune.
drabisan
QUOTE(Andrei Suzuki @ Dec 17 2007, 07:57 PM) *
Caz concret: Volvo (XC90,S40,S60 etc).Acelasi far.Dotate si cu hid dar si cu halogen.Evident,HID-ul are si auto-leveling si spalator,dar farul e acelasi.Care-i diferenta?
In plus,din ce am vazut eu pana acum la spalatoarele de faruri, pe o zi cum au fost astea din ultima saptamana,stropitoarea aia mai mult manjeste farul (e drept ca exact in dreptul ei se curata din cauza presiunii),si mai ramane si ud si cu dare... Daca mai ai si cine stie ce solutie sa faca si putina spuma,e perfect. Chiar o sa ma uit mai bine la niste masini sa vad cum e cu spalatoru asta de faruri..


Nici la Avensis nu pare sa fie prea diferit farul. Pare identic dpdv soclu si sistem de prindere.
Dar, cel putin la mine, spalatorul de far e chiar super-ok. Pe vreme d'asta mizerabila, cum e zilele astea in Buc, este absolut perfect. Lasa farul curat. Se vede clar diferenta! E fain si ca la nu stiu cite spalari de parbriz se spala si farul.
Iar vara, daca am zeama buna, se curata si de musculitele.

Oricum, xenoanele murdare sint nasoale rau si pentru sofer si pentru cei de vin din fata.
ionut_marius
si eu vreau sa pun pe bmw,becurile stok sunt varza,
se merita sa pun un kit xenon ?? sau sa schimb doar becul cu ceva genu philpis sau osram
DORU
Eu am ales Philips VisionPlus, dar poti merge si pe X-treme Power sau Night Guide. Plusul de lumina este intre 40-80%.
f1anatic
QUOTE(HalbaSus @ Dec 17 2007, 10:51 AM) *
Pai trebuie gasit un compromis intre lumina buna si deranjatul celorlalti participanti in trafic. Pe mine nu ma deranjeaza becurile celorlalti... adica ma deranjeaza toate, si alea "bune" si alea "rele", asa ca nu ma uit la ele, cand conduc noaptea incerc sa evit sa ma uit in partea stanga ci ma uit doar la marcajul drumului din partea dreapta (e adevarat ca pe drumurile nemarcate ma descurc foarte nasol... acum o luna si ceva era sa intru cu A3-ul in sant pe motiv ca drumul nu era marcat)... nu inteleg cum pot face unii diferenta intre xenoane si becuri bune, reglate corect...
Pe de alta parte, nu prea vad nici avantajele xenoanelor... am condus masini cu xenon (montat de fabrica, nu aftermarket) si masini fara xenon... nu pot sa spun ca am observat o diferenta impresionanta intre cele doua. Pot sa spun in schimb ca am observat o diferenta intre becurile halogene. Spre exemplu becurile de pe A3 (stock) lumineaza foarte bine, cele montate pe A4 (naiba stie ce sunt, oricum nu sunt stock) lumineaza mai naspa, s-ar putea sa fie devina becurile sau oglinda, sau sticla farului (la A3 sunt faruri clare, la A4 nu).
Oricum, daca cineva a avut experiente pozitive cu vre-o marca/model de becuri il rog sa ne spuna, sunt in cautare de becuri bune pentru vre-o 2 masini.


Stai EASY cu orice ce are BLUE in cuvinte. E doar "looks" si atita tot. Osram Rally +65w best halogen bulb money can buy

Dan Andrei80532
Cel mai bine ar fi sa iti iei la temp culorii de 4300K sau undeva intre 4000 si 5000K.La 4300K intesit luminoasa este cea mai mare(3200 lumeni) si are culoare alb-galbuie.Inainte sa iti pui xenon trebuie sa analize farurile pe care le ai.Ar fi ideal daca ai putea proba o instal xenon sa vezi daca iti focalizeaza corect.Nu toate farurile cu lupa focalizeaza bine daca pui xenon aftermarket.Exemplu:pe avensis becul este H7 si lumina ii destul de imprastiata iar la rav4/auris becul este H11 si are o focalizare buna.In poza se vede diferenta intre xenon si halogen si cum trebuie sa arate o focalizare buna:
Click to view attachment

Masinile dotate din fabrica cu xenon au becuri D2S,D2R etc. si nu H7,H4,H1 ca si cele aftermarket.
Parerea mea ca daca farurile iti focalizeaza corect,le reglezi cum trebuie inaltimea si pui xenon pana in 5000K nu o sa ai nici o problema si o sa fi multumit.Bafta! thumbsup.gif
Alex-F1
QUOTE(vio @ Dec 17 2007, 12:03 PM) *
amezi celor care au mashini incarcate si nu isi regleaza din butonu ala cum sa le bata farurile


Pai stai umpic man, ca nu esti fair-play.....aia care n-au buton de ala la masina ce vina au? Nu mai pleaca in concediu? Sau isi pun bagajele la motor, ca sa nu se ridice botul? teehee.gif Io zic ca cel putin 30% din parcul nostru auto nu are reglaj electric al farurilor!

Tudor, alti soferi care au mers cu tine in masina ce-au zis despre lumina farurilor tale? Si lor li s-a parut "lesinata"? Sau doar tie? Ca mai e si chestie de sofer, de ochi, de perceptia fiecaruia....o lumina care pt. tine ar putea fi deranjanta, pt. altu nu e si invers, o lumina care pt. tine e prea slaba, pt. altu e ok....
DRAGOS
Reglajul farurilor ar trebui sa fie ca centura din spate. Cine o are o foloseste. Cine nu...nu ermm.gif
T u d o r
Stati mai fratilor, pana la urma si berlina are reglaj, dar la far direct. Si de regula mergi cu masina incarcata intr-un singur fel, nu e greu sa reglezi cu o surubelnita farul in situatiile rare in care aduci porcu' de la tara in portbagaj. smile.gif Problema e oarecum similara cu a celor care aprind proiectoarele pe vreme buna, ei nu inteleg ca acestea deranjeaza pe ceilalti. Daca ar intelege, probabil ca nu le-ar mai aprinde. (a nu se lua ca flame) Aceeasi situatie e si pentru cei cu farurile nereglate, lumina lor de multe ori bate prin copaci si nici macar cel care le are nu se serveste de ele in mod corespunzator. Asta se numeste neglijenta.
Alex, am si alte opinii similare despre farurile 307-ului, atat la al meu (prieteni care au mers cu mine) cat si ale altora, cu alte masini de acelasi model. Eu vad destul de bine si-mi si place sa conduc noaptea. Din pacate, farurile nu ma prea ajuta. Prin comparatie, lumina de la Logan era mai buna. smile.gif
Andrei Suzuki
Nu inteleg ce conteaza daca pasagerilor din 307 li se pare ca farurile lumineaza bine. Daca soferul nu vede bine,la revedere.
drabisan
Absolut sigur! Tudor o sa aiba xenoane si spoturi de ceata la urmatoarea masina!
Dar nu o sa mearga cu pozitiile si cu spoturile aprinse! E clar ca ii iubeste pe aia la fel ca mine thumbsup.gif
T u d o r
Spoturi nu cred sa mai pun, cu exceptia cazului in care echiparea masinii (de serie) nu le are deja incluse. Pur si simplu nu le folosesc, atat pentru motivul ca deranjeaza pe altii, cat si pentru cel ca nu ma ajuta pe mine in mers. smile.gif Si Drabisan... da, ai dreptate. wink.gif

Hai sa va explic de ce vreau "tuning" la masina. whistling.gif Pentru ca nu sunt sanatos la cap si ma mananca-n C sa o schimb. Act ilogic si fara nici cea mai mica justificare, alta decat dileala mea. Si atunci, cu ultimele puteri, am decis sa o "tunez", doar-doar nu m-oi mai plictisi de ea. Adica o sa-i pun jante, xenon, remapare, etc. Tot ce o sa gasesc, in speranta ca va apuca 3 ani in ograda mea. biggrin.gif Tuningul exterior nu e cine stie ce pentru Pejo, nici nu am vazut prea multe, iar cele pe care le-am vazut nu mi-au placut. Oricum, nu sunt un fan al modificarilor estetice exterioare, sau oricum nu agresive. Poate, daca gasesc un kit discret si de bun-gust, ma mai gandesc, dar altfel nu.
Muzica am schimbat-o deja, mi-am schimbat dif-urile pe fatza cu Ground Zero de 16', pe spate am montat in tablie unele ovale de la aceeasi marca. Din pacate, unitatea nu am putut sa o inlocuiesc, pentru ca idiotii de la Pejo au pus pe ea si comenzile pentru BC si alte nebunii. Oricum, sonorizarea s-a imbunatatit considerabil, poate Andrei stie ce monteaza francezu' stock pe 307. biggrin.gif Jale...

Asa ca iata-ma pus in situatia sa modific schimbarile, in speranta ca voi tine nebunia in frau. rolleyes.gif

Exemplu de tuning oficial pe 307, de la tunerul "de casa" al Peugeot:



vio
CITAT(Alex-F1 @ Dec 20 2007, 08:48 AM) *
CITAT(vio @ Dec 17 2007, 12:03 PM) *
amezi celor care au mashini incarcate si nu isi regleaza din butonu ala cum sa le bata farurile


Pai stai umpic man, ca nu esti fair-play.....aia care n-au buton de ala la masina ce vina au? Nu mai pleaca in concediu? Sau isi pun bagajele la motor, ca sa nu se ridice botul? teehee.gif Io zic ca cel putin 30% din parcul nostru auto nu are reglaj electric al farurilor!



ii lasam in pace pe cei care nu au , dar cei care au si nu folosesc .... io de astia vb .+ astia care aprond stopurile si proiectoarele de ceatza si ziua si noaptea indiferent de conditiile de drum ...


Tudor , faru seamana decat pe dinafara atat ... la soclu acolo e prb lui si de pozitia becului in oglinda farului sau in lupa...
HalbaSus
Ieri am facut un drum groaznic de la Targu Mures la Oradea (pe intuneric)... Spre disperarea mea mai eram si in ditamai SUV-ul (Mercedes ML) cu farurile recent schimbate (Osram 55W +50 sau ceva de genul).
Drumul a fost absolut groaznic pentru ca am prins lapovita pe tot traseul iar din cand in cand mai prindeam si ceata densa:

Cateva concluzii:
- In conditii normale (adica atunci cand e doar intuneric nu mai exista alte conditii meteo nefavorabile) halogenele amintite mai sus isi fac treaba foarte bine, nu am simtit nevoia unui bec mai puternic.
- Urmatoarea mea masina va avea cu siguranta spalator de faruri... era inuman ca trebuia sa tot opresc sa curat farurile pentru ca dupa 10 minute de mers in spatele altei masini farurile erau complet acoperite de noroi+gheata. In asemenea conditii puteam sa am si mama xenoanelor ca tot degeaba.
- Farurile de ceata sunt utile dar cu o conditie... sa le aiba aprinse masina din fata ta biggrin.gif. La un moment dat era ceata farurile mele nu bateau prea departe iar farurile ceata vedeau la cativa metri in fata masinii... ehh...dar la vre-o 20 de m in fata mea mergea o masina cu proiectoarele pornite... nu stiu ce vedeau cei din masina respectiva dar eu vedeam exact bucata de drum care ma interesa smile.gif

Asa ca eu in locul xenoanelor mi-as pune halogene puternice + spalator de faruri sau xenoane + spalator de faruri. Ce-i drept nu stiu cum se pot monta aftermarket, probabil poti cumpara daca masina are modele dotate cu spalator de faruri, in schimb nu stiu nimic de costuri.
Andrei Suzuki
Se poate incerca la dezmembrari,vreo masina distrusa,sa ii iei instalatia de spalare si/sau xenon.
drabisan
Sincer nici eu nu sint fanul xenoanelor, dar faptul ca vin cu spalator isi face absolut toti banii.
Din punctul de vedere al luminii nu stiu daca se justifica pretul platit pe becurile cu descarcare rece. Niste halogene bune fac acelasi lucru. OK, xenoanele de peste 6000k au tenta albastra, dar nu sint fan Triple X sau E//...

Faptul ca vin obligatoriu cu instalatie de spalare, in schimb, isi face toti banii intr-o tara imputita cum e asta!

Pai e asa de mare diferenta cind merg cu Avensisul dupa ploaie cind spal farurile de cite ori se murdaresc fata de mersul in aceleasi conditii cu Almera, careia i-am facut cadou niste becuri bune. Cu Almera e nevoie sa ma opresc sa le sterg dupa ce am mers 5 minute in spatele unei alte masini!

Pacat ca producatorii vind spalatul de faruri odata cu xenoanele...Dar cine se adapteaza pentru RO?

Tudor, stii cind se justifica spoturile de ceata? Cind e bezna perfect si, dupa ce le ai, iti dai seama ca ai vizibilitate perfect si la distanta mica de masina. Cind nu le ai, nu le simti lipsa, dar sint chiar reconfortante...E luminat totul chiar imediat in fata masinii si e chiar bine...Eu le folosesc exclusiv cind merg printr-o bezna perfecta, de ex. spre Tulcea.

PS: spoturile nu ar trebui sa se poata aprinde doar cu pozitiile, ca aia mi se pare loganism...
Potzocul
va salut pe toti... ca un posesor relativ proaspat a unui set de becuri philips vision plus iata cateva impresii:
pret: aprox 100 lei
vanzatorul se jura ca au lumina alba... am montat un singur bec, le`am pornit si surpriza mare ...era identic cu halogenul pe care il aveam montat deja pe masina. am fost sa le reglez si in urma unui drum oradea debrecen, la intoarcere (fiind noapte) minim 6 masini din 10 imi dadeau blitzuri. initial am crezut ca e politie pe drum dar ,,, surpriza ,,, erau becurile de vina.
le-am lasat mai jos dar totusi se mai gasea cate unul care sa imi spuna "ce becuri frumoase ai!!!" nu stiu ce sa zic ,,, pe mine nu m-a deranjat farurile decat de la 2 masini un golf 4 si un A4. in rest ma puteam uita linistit spre toti... nu stiu cat de egoist sunt dar ... asta e
oricum becurile vad super bine
la capitolul vizibilitate sunt chiar multumit de ele.
la halogenele vechi ma bucuram din cand in cand ca am si proiectoarele ,,, mai plusau si ele cate ceva lumina. acum sunt chiar nefolositoare.
Hoinar
QUOTE(Potzo @ Dec 30 2007, 08:12 PM) *
...la halogenele vechi ma bucuram din cand in cand ca am si proiectoarele ,,, mai plusau si ele cate ceva lumina. acum sunt chiar nefolositoare.


Am si eu o intrebare pt voi...am vazut ca mai multi spuneti ca spoturile de ceata sunt utile doar cand e bezna....voua nu vi se par utile pe ceata? In ultimele saptamani am mers de mai multe ori pe ceata si intuneric, si diferenta intre lumina data de faza scurta si cea data de faza scurta + ceata e f mare...ca sa nu mai zic ca pe ceata groasa faza lunga e total inutila, mai mult incurca decat ajuta..
Eu le consider tare utile si nu-mi imaginez sa nu le am...pentru ca pe noi chiar ne-au ajutat. Poate si vremea din zona e altfel...cand e umed afara se face repede ceata prin afara orasului.
mike.omega
Pai cum? Proiectoarele de ceata sunt utile si pe ceata?! Incredibil! teehee.gif
Tocmai de aceea eu caut si becuri H3 mai bune(aici chiar astept sfaturi), pentru a le monta in proiectoare, sa fiu pregatit pentru situatiile in care ceata este prezenta.

Trebuie sa mai recunosc ca mai folosesc proiectoarele noaptea doar cand sunt singur pe strada(pe sensul meu sau pe sensul opus) rolleyes.gif
Hoinar
QUOTE(mike.omega @ Dec 31 2007, 04:55 PM) *
Pai cum? Proiectoarele de ceata sunt utile si pe ceata?! Incredibil! teehee.gif
....


tongue.gif bine ca esti tu devreme acasa tongue.gif
ia citeste mesajele colegilor si ai sa vezi ca mai toti zic ca li se par inutile ...
de aia am intrebat...ca poate nu au nici o diferenta de culoare..sau cine stie? poate chiar nu-i ajuta la marit vizibilitatea pe timp de ceata...
Potzocul
sincer de 3 ani de cand conduc am avut nevoie de proiectoare de exact 2 ori ... si intr-o situatie nu era maxima nevoie de ele, pe la noi nu prea e ceata, asta e! suntem norocosi! nu a spus nimeni ca proiectoarele de ceata sunt inutile, am spus ca ma ajutau cu putina lumina cand aveam halogene normale, acum nu mai e nevoie de ele pt plusul de lumina deoarece vision plus se descurca f bine. in caz de ceata ... situatia e alta. clar ca nu o sa fiu atat de inteligent sa folosesc faza lunga..
T u d o r
Finalizarea cazului. biggrin.gif

Am pus azi kit HID pe masina. H1 pe faza scurta, nu H7 cum scrie pe la toti narozii pe site-uri. Dupa ce am gasit la mai multi ca 307 are H7 pe faza scurta (inclusiv pe configuratorul lui Philips!!!), noroc ca omul care mi le-a montat avea si H1, ca altfel... smile.gif

Cost 5 mil fix, pret promotional "de prieten". wink.gif Dupa ce se face noapte, ma duc sa ma plimb sa vad ce diferenta e si revin cu impresii.
22nst
ai pus xenon? nu-i asa ca tu stiai de la inceput ca vei face asta si topicul l-ai deschis de florile marului?
din acest moment ai trecut si tu in randul celor care nu sistemul de iluminare aprobat de rar si risti sa ramai fara talon. pe scurt nu mergi legal!
T u d o r
L-am si probat aseara, cu un drum mai lung. Nu mi-a facut nimeni "semn" ca l-as deranja, ca oricum, preventiv, reglasem raza sa bata mai jos decat normal. Chiar si cu lungimea fazei scurte setata mai "scurt", imbunatatirea vizibilitatii laterale (ce ma deranja pe mine cel mai mult, nu vedeam ce e pe marginea drumului) e semnificativa. Ma declar multumit. biggrin.gif

Nst, ce-ai nene cu mine? Ti se parea mai bine sa omor pe cineva pe marginea drumului, daca o faceam din cauza unor faruri "legale"? Am ales sa vad, in conditia in care nici nu deranjez pe altul, ce e rau? Iar in privinta legalitatii, ar fi foarte interesant sa stiu cine aproba toate becurile, Halogen sau HID din comert. Am farul aprobat RAR, odata cu masina, unde scrie ca nu e voie sa schimbi BECUL? blink.gif Si in care talon e specificat modelul de bec? Am mai precizat ca farul meu e tipul standard la 307, pe care se monteaza si stock xenon, are lupa si geam clar. Nu compara cu 1310 pe care monteaza unii xenoane albastre, de nu mai vezi nimic, indiferent de setarea inaltimii. Am incercat si personal, in parcare, m-am dat jos din masina si am verificat ce mai vad stand in fata masinii, la o distanta corecta. Bat in jos, nu deranjeaza. Nu ma alatura celor care isi baga pixu' in altii, pe principiul "mie sa-mi fie bine", ca nu e cazul.
Andrei Suzuki
Si mie imi vine instalatia de xenon in cateva zile. Inca unu care merge ilegal. biggrin.gif Dar la fel,si eu ma bucur de faruri cu lupa,deci va fi bine..
drabisan
De ce ziceti voi ca sint ilegale? Ca doar in anumite tari de Europa sint interzise, la noi nu. Doar acolo ramii fara talon daca te prind baietii...La noi...ca la noi...
Si, pe acelasi principiu, detectoarele sint ilegale in unele tari europene, dar nu inseamna ca la noi nu ai voie cu ele.
bispider
salutari, ma tenteaza gandul sa-mi montez un kit HID pe mashinutza mea. careva dintre voi si-a montat? gasesc pe net o gramada de modele la preturi diferite si nu prea stiu care sa o aleg. am gasit ceva kit cu balasturi siemens, dar am citit pe alt site ce comercializeaza xenoane ca siemens nu fabrica asa ceva pt piata de retail. ce sfat imi dati? mersi
Mariustom
OK, acum, după ce s-au liniștit apele prin montarea de către unii colegi a kit-urilor xenon, vă recomand spre dezbatere și luare aminte un fragment din Codul Rutier:

CITAT
Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori dovada înlocuitoare a acestuia se retine de catre politia rutiera în urmatoarele cazuri:
a) vehiculul nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila;
b ) nu sunt respectate normele tehnice constructive referitoare la transportul produselor periculoase;
c) vehiculul circula noaptea fara faruri sau lampi de semnalizare, dispozitivele de iluminare si semnalizare luminoase, mijloacele fluorescent-reflectorizante, prevazute în normele tehnice în vigoare;
d) vehiculul circula cu defectiuni majore la sistemele de iluminare-semnalizare sau cu alte dispozitive decât cele omologate;
.
.
.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.