Help - Search - Members - Calendar
Full Version: bmw 316-incalzirea motorului pe loc
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
sk1000mb
la un bmw 316 din '88 (benzina) se incalzeste motorul cind stau pe loc, odata ce incep sa merg -normal- temperatura isi revine. i-am scos termostatul si e la fel. radiatorul pare sa functioneze-l-am atins si e fierbinte. ma poate cineva ajuta?
mike.omega
Adica motorul se supraincalzeste? smile.gif
Ai putea incerca sa cureti radiatorul prin desfacere(la propiu) si sa vezi daca nu cumva ai ceva gunoaie/impuritati/mal in radiator si nu functioneaza la capacitatea lui maxima. Sunt patit la o dacie unsure.gif
sk1000mb
mike.omega,
da, se supraincalzeste, inteleg ce spui, dupa cum am spus am atins cu palma radiatorul si era fierbinte uniform, cind e infundat nu se incalzeste uniform.
mike.omega
Corect ceea ce zici tu.
Si sincer acum nu stiu care ar mai putea fi cauza... ma gandesc ca trebuie sa fie ceva pe traseul de racire care nu functioneaza corect. Diferenta dintre temp de stationare si cea din mers e mare?
sk1000mb
QUOTE(mike.omega @ Dec 12 2007, 03:55 PM) *
Corect ceea ce zici tu.
Si sincer acum nu stiu care ar mai putea fi cauza... ma gandesc ca trebuie sa fie ceva pe traseul de racire care nu functioneaza corect. Diferenta dintre temp de stationare si cea din mers e mare?

e mare, daca in mers acul abia se apropie de jumatate (e fara termostat), pe loc ajunge pe rosu intr-un timp relativ scurt, are acel cuplaj ciudat de la bmw elicea direct pe motor prin curea fara acel termostat fixat pe radiator care comanda ventilatorul, dar am vazut ca se roteste.
T u d o r
SK1000mb, ai vreo cunostinta cu BMW? Daca da, verifica si la el daca se intampla acelasi lucru.
In mod normal temperatura scade in mers, mai ales pe vreme rece. Vara ti-a facut la fel?
mike.omega
@Tudor: nu e normal sa se supraincalzeasca motorul cand sta pe loc, nici vara nici iarna!
Diferenta intre temperatura de mers si de stationare a motorului ar trebui sa fie insesizabila la un sistem de racire care functioneaza corect wink.gif
T u d o r
Nu sunt eu cel mai tare mecanic, dar stiu ca exista un termocuplaj care deschide un circuit mai larg in caz de supraincalzire. Presupun ca daca acesta se strica si nu deschide, intervine o incalzire excesiva a lichidului de racire. confused.gif E posibil sa fie stricat... poate o vizita la un service sa rezolve problema.
sk1000mb
QUOTE( T u d o r @ Dec 12 2007, 06:58 PM) *
Nu sunt eu cel mai tare mecanic, dar stiu ca exista un termocuplaj care deschide un circuit mai larg in caz de supraincalzire. Presupun ca daca acesta se strica si nu deschide, intervine o incalzire excesiva a lichidului de racire. confused.gif E posibil sa fie stricat... poate o vizita la un service sa rezolve problema.

Todor,
Mikeomega are dreptate, diferenta nu trebuie sa fie mare, termocuplajul la care te referi (acea termocupla fixata pe radiator nu exista la bmw, elicea sau ventilatorul e ca la dacie antrenata de curea, doar ca are un mecanism care o face sa se roteasca cu turatii diferite) nu exista.
T u d o r
Mea culpa, v-am zis ca sunt fazan la mecanica. biggrin.gif Oricum, sfatul cu service-ul mi-l sustin. Nefiind prea "dotat" din acest punct de vedere, asa rezolv tot ce tine de masina.
Guest_ionut_*
sal!trebuie sa i schimbi vascocuplajul(elicea)!pe spatele elicei exista o piesa cu o substanta ce se dilata la temperaturi ridicate!asta ar fi una din probleme!a 2 a ar fi termostatul!acesta sta intr un suport...sar putea sa se fi rupt una din cele 2 urechi ale acestui suport!se rup deoarece este foarte vechi(suportul) plus de asta este dintr un material foarte casant!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.