În primul rând vreau să vă zic că am postat aici pentru că marca Great Wall nu are o secțiune în rândul celorlalte mărci.
Încă de când am văzut primele fotografii oficiale, de când l-am văzut pe străzile din România și mai ales de când am citit primele impresii negative, am vrut să-l testez. Ziua a venit și ca să îmi confirm / infirm repede și definitiv prejudecățile despre mașinile chinezești, l-am pus pe teren greu.
Am ales să merg la peștera Ialomița (din DN 1, imediat după intrarea în Sinaia, se face un drum la stânga – spre Târgoviște –, după care urmează 39 de kilometri de drum forestier) pentru că acum un an am mai făcut drumul și mi-a plăcut tare mult.
Încă de când m-am urcat în Cuv am remarcat cofortul și ergonomia. Surprinzător, nu? Am stat în mașină cam 8 ore pe drum și nu m-am simțit obosit deloc. Cotiera centrală la locul ei, cotiera de pe fața de ușă la fel. Tot la capitolul ergonomie aș pune și instrumentele de bord, foarte lizibile și bine iluminate (unii mai sofisticați ar spune că sunt banale...).
Recunosc că mi-a fost destul de greu să mă obișnuiesc cu gabaritul, dar după vreo 2 ore de condus am făcut REPEDE și întoarceri din trei mișcări - direcția se acționează foarte ușor.
Tracțiunea spate (2H) trage bine, dar pe zăpadă, mai ales cu gume allseason, spatele pleacă destul de ușor la plimbare. Lucururile se schimbă radical cu 4H, când deja mi s-a făcut poftă de hârjoneală prin zăpadă. Cu 4L nu am apucat să merg, pentru că pe zăpadă / gheață reductorul nu e util deloc. Pe drumul forestier am mers numai cu 4H, iar pe asfallt doar cu 2H. Motorul e departe de unul de ultim răcnet, la o cilindree de 2.400 și doar 134 de cai, însă turat cum trebuie poate face rezonabil depășiri.
Antifonarea este bună, chiar și pe la 120 km/h. În cazul accelerărilor puternice, spre 5.000 rpm se aude un “răcnet” de la cutia de viteze, respectiv tracțiunea spate care fac să-ți amintești că totuși mergi cu o mașină de teren, nu cu una de stradă. Fiindcă tot am amintit de cutia de viteze, ei bine, în afară de cursa relativ lungă a levierului, nu am altceva de obiectat. Cele 5 rapoarte sunt precise și potrivite motorului și gabaritului mașinii.
Cum poate vă așteptați, sunt și ceva minusuri. Primul merge la consum, care nu știu exact cât de mare e, dar cred că undeva la 10% extraurban la mers potol. E oarecum normal pentru cele 1.800 de kilograme pe care trebuie să le împingă motorul Mitsubishi de 2.400 cmc. Pentru amatori, există varianta GPL, care mai atenuează costurile pentru carburant. Un alt minus l-aș da consolei centrale, care e iluminată contrastant (în albastru) față de vitezometru și turometru (cum se va vedea și în poze).
Prejudecățile de care am scăpat:
- în Hover Cuv NU miroase a teneși chinezești (cum spunea un coleg de forum)
- Hover Cuv NU are o calitate a fabricației sub alte mașini care costă între 16.000 și 20.000 de euro.
- Hover Cuv NU are frâne proaste
Preudecăți confirmate:
+ mașina are ceva greierași, dar nu mult peste medie
+ consumul este relativ mare
+ siguranța nu am apucat s-o testez
Una peste alta, în drumul de întoarcere, ascultând muzică și jucându-mă cu magazia de CD-uri, mă gândeam că i-aș da Hover Cuv-ului nota 7 din 10. Sincer, mi-aș cumpăra o asemenea mașină, pe GPL sau diesel, pentru ieșirile la munte cu prietenii. Hover Cuv este un fel de Logan în rândul mașinilor 4x4, mai trebuie să și confirme ca vânzări.
Pentru sceptici, nu pot decât să recomand Drive Test!