Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme consum almera 1.5 / 98 Cp
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Nissan
Pages: 1, 2
mitzu90210
Salve,

De curand am achizitionat un Nissan Almera 1,5 /98Cp. din 2004. Masina avea 39.000Km ( acum are in jur de 42.000 smile.gif ). Masina arata Ok si se comporta deasemenea, totusi ar fi o problema legata de consum care mi se pare cam mare, sa nu spun exagerat, mai exact cu 12,5l benzina ( OMW Carrera 95 ) am facut aproximativ 90Km in Bucuresti. Tin sa aduag ca am un traseu destul de lejer, sunt ferit de marile aglomeratii, dimineata las motorul sa se incalzeasca 2-3 poate chiar 5 minute, in general la pornire sta la 1200-1300 Rpm, cand plec este la 750-800. Stilul meu de mers nu este unul sportiv, in general schimb la 2500-3000 Rpm ( aici sunt curios ce pareri aveti daca trebuie sa schimb mai jos sau mai sus pentru ca stiu ca este un motor de turatii mari ), deasemenea care ar fi cauzele si ce trebuie sa verific ( schimb/repar ) pentru a mai scadea acest consum.

Cu stima
Mihai
patzaichin
QUOTE(mitzu90210 @ Dec 10 2007, 03:54 PM) *
Salve,

De curand am achizitionat un Nissan Almera 1,5 /98Cp. din 2004. Masina avea 39.000Km ( acum are in jur de 42.000 smile.gif ). Masina arata Ok si se comporta deasemenea, totusi ar fi o problema legata de consum care mi se pare cam mare, sa nu spun exagerat, mai exact cu 12,5l benzina ( OMW Carrera 95 ) am facut aproximativ 90Km in Bucuresti. Tin sa aduag ca am un traseu destul de lejer, sunt ferit de marile aglomeratii, dimineata las motorul sa se incalzeasca 2-3 poate chiar 5 minute, in general la pornire sta la 1200-1300 Rpm, cand plec este la 750-800. Stilul meu de mers nu este unul sportiv, in general schimb la 2500-3000 Rpm ( aici sunt curios ce pareri aveti daca trebuie sa schimb mai jos sau mai sus pentru ca stiu ca este un motor de turatii mari ), deasemenea care ar fi cauzele si ce trebuie sa verific ( schimb/repar ) pentru a mai scadea acest consum.

Cu stima
Mihai



Salut Mihai,
Am si eu o almera la fel ca a ta, model Tekgna, si la mine consuma la fel, 12.5 in oras si sub 10 afara, e probabil sa consume asa si de la frigul de afara, au auzit ca iarna consuma mai mult.....eu am observat ca daca o schimbam pe la 2000 consuma mai mult, adica aveam viteza 4 la 50km/h, si acum ca schimb lla peste 2500 consuma mai putin, inainte imi arata pe bord 14.9 samd, acum a scazut la 11.8-12.2....benzina pun de la Rometrol FX, cat despre schimbat/reparat pt a ajusta consumul nu prea stiu nici eu....
Pe curand.
Cristi
patzaichin
daca mai stie cineva si ma poate ajuta cu o informatie, am observat ca in timp ce merge se aude un ticait la rotile din fatza, si am verificat nu are nimic, e normal??? si daca nu ce trebuie sa fac....

merci
Arheopterix
Mytzu,
Citeste si tu posturile mai vechi.
Sa nu ne repetam la infinit.
Despre schimbare si consum au scris forumistii deja carti.
Normal e sa schimbi la 3000-3500 in regim normal de croaziera.Daca esti in acceleratie chiar pe la 4-4500.Valabil de la viteza a 2-a in sus.
Din 1-2 poti schimba cand vrei.
Tarabostes
12,5 daca zici ca mergi in conditii de trafic lejer este cam mult
eu am un consum similar +/-12 dar mergand prin zone relativ aglomerate, masina a vazut numai benzina Lukoil de 95, rar OMV sau MOL
probabil nu te-ai obisnuit cu masina, ce consum ai afara, cred ca e mai relevant?

consumul mai mare iarna, din ce mi-a spus un prieten care administrează o benzinarie Petrom, este si din cauza diferentei de temperatura dintre rezervorul statiei si cel al masinii la care se adauga motorul constat rece
eu nu incalzesc motorul mai mult de 1 minut si asta cand temperaturile sunt negative
fa un drum afara, mergi relativ potolit, si apoi vezi consumul
patzaichin
am observat ca in momentul in care pornesc masina sta turata pe la 1400 rpm, si daca o las sa se mai incalzeasca revine aproape de 1000 rpm...cam intr-un minut...nu stiu daca e de la frig ca am cumparat masina acum 3 lunii cand nu era foarte cald.....de schimbat schimb numai dupa 2500 rpm....si consumul a mai scazut dar cu putin....

cat priveste consumul chiar daca pe computerul de bord imi arata peste 12 mai tot timpul.....eu pun 55 litri (plinul) si fac cam 540 km....calcul pe hartie dupa Km de la bord....si asta recomand la toti....e cel mai practic si cel mai precis calcul.....computerul poate avea erori sau calcuzeaza altfel.....
Arheopterix
2500 = subturatie.
Oameni buni,nu e dacie.
PESTE 3000!!!
Cu riscul de a ma repeta.....
drabisan
Normal, la motorul Almerei e sa schimbi sa ajungi la 2500, in treapta superioara. Altfel cazi intr-un regim subturat, care nu face bine unui motor pe benzina care se simte bine turat.
Cazind sub 2500 o calci inutil sa accelerezi, computerul baga benzina multa ca sa mearga motorul, nu ajuta deloc...
Eu merg zilnic cu ea prin mizeria de Buc, 50-60km, la toate orele, prinde si talpi, cel putin de citeva ori pe zi, si sint undeva la ~12. Si asta nu e rau deloc nici dpdv consum nici pentru modul in care toarce motorul.
patzaichin
ok, am intzels....de acum incolo am sa fac si eu la fel.....

Inca o intrebare...tongue.gif....stiu ca la masinile mai noi nu este cazul.....alemera mea este din noembrie 2006....ma intrebam daca trebuie sa ii mai pun antigel acum ca a venit iarna....un prieten care are o honda a sunat la un service si a aflat ca nu e nevoie de antigel pt ca sunt garantate pana la -30 grade.....si sunt curios daca si la almere e la fel....tinand cont ca masina e destul de noua, poate are si tehnologie mai noua....

merci

am mai pus intrebarea asta si in alt topic dar vad ca asta se citeste mai des si poate aflu mai repede smile.gif)))))))
Arheopterix
Nu necesita antigel.
Are din fabrica.
patzaichin
Nu este o problema de consum....nici nu stiu daca este o problema....dar....Am o intrebare, pentru posesorii de Almera: cand dau drumul la aer conditionat, se aude un zgomut suplimentar (ca un motoras electric de jucarie) care imi urmareste turatia motorului. Se aude sub capota. E normal sau o fi ceva in neregula?
Cand opresc A/C se aude normal motorul.....
Arheopterix
Compresorul de a/c.
Cred ca e cazul sa citesti manualul.
drabisan
QUOTE(patzaichin @ Dec 17 2007, 06:21 PM) *
Nu este o problema de consum....nici nu stiu daca este o problema....dar....Am o intrebare, pentru posesorii de Almera: cand dau drumul la aer conditionat, se aude un zgomut suplimentar (ca un motoras electric de jucarie) care imi urmareste turatia motorului. Se aude sub capota. E normal sau o fi ceva in neregula?
Cand opresc A/C se aude normal motorul.....


E normal, daca nu se aude deranjant de tare. La mine se aude, cum ai zis si tu, ca un motoras care zumzaie. Dupa citeva secunde nu il mai percepi clar. Asta vara, cind erau 40 si de grade, se auzea chiar tare. E compresorul care munceste. Eu sint la a doua Almera si ambele au facut identic, tot timpul.
patzaichin
Merci....ma gandeam eu ca nu trebuie sa fie neaparat o problema.....eu am modelul Tekgna si ma intrebam daca exista un buton sau o setare din care pot sa anulez sau sa activez manual ESP-ul....in cartea masinii nu am gasit asa ceva....scrie doar ca exista.....si nici buton nu este ca la alte modele....in schimb, exista momente cand pot sa plec cu scartz si momente in care nu ma lasa....se activeaza el singur cand simte ceva,, e pe senzori....chiar nu ma pricep...

Arheopterix
Scartaitul nu are nimic cu espul.Ala e Control tractiune.
patzaichin
QUOTE(Arheopterix @ Dec 18 2007, 08:59 PM) *
Scartaitul nu are nimic cu espul.Ala e Control tractiune.



Am intzeles....dar ESP tot nu merge deconectat sau conectat nu?....si controlul tractiunii este pe senzorii? probabil ca da....si de asta cateodata ma lasa cateodata nu....
Apple
nu exista ESP fara buton de decuplare. In principiu butonul de ESP este in stanga pe bord. De asemenea, lipsa ESP duce la lipsa controlului tractiunii. Fara ESP nu functioneaza.
Scartaitul il dai fara ESP si fara control tractiune... Nu ai nevoie de acestea ptr a da un scart...

Cartea masinii este la general... Nu sta nimeni sa faca o carte personalizata unei masini. De asta si exista in paranteza scris OPTIONAL. sau DISPONIBIL IN FUNCTIE DE VERSIUNE.
Arheopterix
Dupa cate stiu eu,Almera are numai ABS si EBD.
Nu am auzit sa aiba ESP /control tract.
Bineinteles ca asta ca eu nu am auzit nu inseamna ca nu e .
Dar totusi...
mitzu90210
Salut,

Sa adaug ceva cu privire la consumul meu. Am avut un drum pana la Brasov, ocazie buna sa realizez consumul afara. Consumul rezultat a fost de 25 litri la un numar de 360 Km. De specificat ca am tait bucurestiul de la un capat la altul de 2 ori si m-am si invartit putin prin Bv ( ca erau prea multe sensuri unice si nu reuseam sa ajung la hotel smile.gif ). Dupa calculele mele mi-a iesit un consum de 6.94 %. Mentionez ca nu am avut accelerari bruste s-a mers in general cu 70 on loc si 100-110 afara ( cu exceptia unor depasiri scurte unde am urcat pana la 130-140 ). Ce parere aveti de consum....mult putin ?
AlexRe
Ca si consum mixt este bine. Se poate si mai rau smile.gif
patzaichin
QUOTE(mitzu90210 @ Dec 19 2007, 09:45 AM) *
Salut,

Sa adaug ceva cu privire la consumul meu. Am avut un drum pana la Brasov, ocazie buna sa realizez consumul afara. Consumul rezultat a fost de 25 litri la un numar de 360 Km. De specificat ca am tait bucurestiul de la un capat la altul de 2 ori si m-am si invartit putin prin Bv ( ca erau prea multe sensuri unice si nu reuseam sa ajung la hotel smile.gif ). Dupa calculele mele mi-a iesit un consum de 6.94 %. Mentionez ca nu am avut accelerari bruste s-a mers in general cu 70 on loc si 100-110 afara ( cu exceptia unor depasiri scurte unde am urcat pana la 130-140 ). Ce parere aveti de consum....mult putin ?



Din punctul meu de vedere ai scos un super consum, eu nu reusesc sa o scot mai putin de 12,5 acum iarna.....si cand am luat-o in septembrie si am fost la un drum nu foarte lung, doar la 30 km de buc.....tot nu a scazut sub 10.....
Astept urmatoarea revizie ca sa pot trage concluzii....pana atunci....asta e...
Apple
Modulul de computer de bord de la Nissan calculeaza consumul din ultimele 30 de minute. Ptr el, fuel average economy inseamna consumul mediu din ultimele 30 de minute. Deci daca aveti un drum de 10-15 km din care 5 km ii parcurgeti intr-un sfert de ora bara la bara e si normal sa arate un consum mare. Cel mai bine verificati consumul la pompa. rolleyes.gif
klaxxy
QUOTE(Apple @ Dec 20 2007, 11:38 PM) *
Modulul de computer de bord de la Nissan calculeaza consumul din ultimele 30 de minute. Ptr el, fuel average economy inseamna consumul mediu din ultimele 30 de minute. Deci daca aveti un drum de 10-15 km din care 5 km ii parcurgeti intr-un sfert de ora bara la bara e si normal sa arate un consum mare. Cel mai bine verificati consumul la pompa. rolleyes.gif

Esti sigur? Sa inteleg ca am facut plinul, am consumat jumatate din rezervor la drum intins (aprox 7 l/100), am dormit o noapte si a doua zi o iau prin oras, si dupa o ora imi indica un consum mediu de 14l/100, de fapt nu este consumul de la ultima resetare a computerului, ci doar din ultimele 30 de minute? Parca m-as simti mai bine sa stiu sigur ca este asa, ca m-a rupt consumul: imi indica chiar si 17 l/100 in oras.
Totusi, parca nu sunt chiar sigur. Imi poti spune de unde ai informatia asta? Cei de la Service, care imi sunt prieteni, nu au zis nimic de asa ceva, si nici in carte, pe care am citit-o destul de atent, nu imi aduc aminte sa se spuna asa ceva.
Tarabostes
iarna consumul este inselator, pe de o parte motorul este mai tot timpul rece ( mai ales daca faceti drumuri scurte) pe de alta benzina este pusa relativ calda in rezervorul înghetat
nu as lua de bun consumul în perioade cu temeraturi sub 0
klaxxy
QUOTE(Tarabostes @ Jan 25 2008, 03:56 PM) *
iarna consumul este inselator, pe de o parte motorul este mai tot timpul rece ( mai ales daca faceti drumuri scurte) pe de alta benzina este pusa relativ calda in rezervorul înghetat
nu as lua de bun consumul în perioade cu temeraturi sub 0

Mda , dar mai este un aspect complementar la ce spune computerul. Fac plinul (60 l), merg 400 km si mi se aprinde becul, apoi merg la benzinarie si bag 55 l de benzina ... asta cam concorda cu ce zice computerul ... din pacate ...
AlexRe
QUOTE(klaxxy @ Jan 28 2008, 03:23 PM) *
QUOTE(Tarabostes @ Jan 25 2008, 03:56 PM) *
iarna consumul este inselator, pe de o parte motorul este mai tot timpul rece ( mai ales daca faceti drumuri scurte) pe de alta benzina este pusa relativ calda in rezervorul înghetat
nu as lua de bun consumul în perioade cu temeraturi sub 0

Mda , dar mai este un aspect complementar la ce spune computerul. Fac plinul (60 l), merg 400 km si mi se aprinde becul, apoi merg la benzinarie si bag 55 l de benzina ... asta cam concorda cu ce zice computerul ... din pacate ...


iti iese un consum de 15l/100km ... ceea ce este foarte mult!
klaxxy
QUOTE(AlexRe @ Jan 29 2008, 12:56 PM) *
QUOTE(klaxxy @ Jan 28 2008, 03:23 PM) *
QUOTE(Tarabostes @ Jan 25 2008, 03:56 PM) *
iarna consumul este inselator, pe de o parte motorul este mai tot timpul rece ( mai ales daca faceti drumuri scurte) pe de alta benzina este pusa relativ calda in rezervorul înghetat
nu as lua de bun consumul în perioade cu temeraturi sub 0

Mda , dar mai este un aspect complementar la ce spune computerul. Fac plinul (60 l), merg 400 km si mi se aprinde becul, apoi merg la benzinarie si bag 55 l de benzina ... asta cam concorda cu ce zice computerul ... din pacate ...


iti iese un consum de 15l/100km ... ceea ce este foarte mult!

Pai asta ma plang si eu. Ca desi in extraurban, la 110-120 km/h, consumul este absolut rezonabil (chiar ajung sub 6,5 l/100), in oras consuma 14-15 l/100, uneori computerul indicandu-mi chiar si 17 l/100. Si, repet, asta concorda cu masuratorile mele (combustibil consumat / distanta parcursa). Acesta a fost si motivul interventiei mele aici. Cei de la service spun ca circul prea mult cu motorul rece (este un adevar, orasul este mic) si un anumit senzor care masoara temperatura gazelor arse forteaza injectia de benzina in surplus pana ce temperatura gazelor de evacuare ajunge la 300 grd. Este drept, vara mi-a consumat (ceva) mai putin, dar oricum, la alte motoare nu am avut astfel de probleme. Mi se pare ceva absolut in neregula, chiar daca este un motor proiectat mai demult (masina este fabricata in decembrie 2006 si cumparata in februarie 2007).
Tarabostes
cauze cred ca pot fi multe pentru un consum urban anormal de mare, dar daca extraurban e ok, inseamna ca tine de vreme, trafic sau stil de condus si nu de motor in sine

1. e frig motorul e rece, daca ai un drum de cativa Km nu apuca sa se incalzeasca motorul, mai ales ca mergi cu turatie realtiv mica si opesti din 10m in 10 m ( e si cazul meu)
2. faci 1 ora pe un drum de max 10km si ai porniri de pe loc imposibil de socotit
3. schimbi des banda de mers si tre sa accelerezi brusc sa poti intra ( conteaza mai mult cum accelerezi decat viteza )
4. un tip care gestioneaza o benzinarie mi-a spus ca pe temperaturi scazute benzina este pusa de la cald ( de sub pamant probabil peste 15 grade) in rezervor unde sunt n minus grade si ca isi reduce volumul si ca pui 30L dar de fapt ai mai putin 29? 29,5 nu stiu, dar poate conta ( nu am verificat daca e basm sau ba)
5. mergi subturat, schimbi la o turatie nepotrivita si trebuie sa apesi mai serios pe acceleratie ca turatia sa se ridice, tu apesi, motorul nu raspunde ca nu livreaza cuplul potrivit, apesi mai tare, consumul creste
6. am remarcat ca am un consum mai mare cu benzina de la MOL sau cu benzina superioare, se misca mai frumos dar si consumul creste
7. lasi frecvent motorul pe liber ( pe aici pe forum am citit ca asta afecteaza negativ consumul)
8. te fura la pompa, au fost cateva cazuri de benzinarii unde litrul era mai mic, vezi cea de pe 11 iunie
probabil mai sunt si altele
drabisan
QUOTE(klaxxy @ Jan 28 2008, 03:23 PM) *
QUOTE(Tarabostes @ Jan 25 2008, 03:56 PM) *
iarna consumul este inselator, pe de o parte motorul este mai tot timpul rece ( mai ales daca faceti drumuri scurte) pe de alta benzina este pusa relativ calda in rezervorul înghetat
nu as lua de bun consumul în perioade cu temeraturi sub 0

Mda , dar mai este un aspect complementar la ce spune computerul. Fac plinul (60 l), merg 400 km si mi se aprinde becul, apoi merg la benzinarie si bag 55 l de benzina ... asta cam concorda cu ce zice computerul ... din pacate ...


Eu sint la a doua Almea, 1.5 cu 90 de cai (parca). Si, cel putin in Bucuresti, eu m-am impacat cu un astfel de consum. La prima am schimbat nu stiu ce senzor, curatari la nu stiu ce componente si nici o schimbare. A doua la fel.
Inainte de Craciun, cind a fost dementa aia mare in Bucuresti, mi s-a aprins becul dupa 345km! Ridicol de putin, sint deacord, dar...
Stiu ca am numar mare la picior si o calc de cite ori am ocazia, dar atita timp cit la drum lung consuma decent, m-am convins ca nu e nimic defect. Pur si simplu consuma mult in aglomeratie. E clar ca nu e motorul ideal pentru un astfel de regim...
Mi-am pus inclusiv problema ca oi avea vreo gaura in rezervor, dar...

Tarabostes are, ca de obicei, un super post, in care expune toate conditiile care nu-i plac Almerei...Asta e...
spata2008
Salut!

Am facut pentru prima data consumul. Am alimentat de la aceeasi pompa.
Mi-a iesit un consum de 7.8 l/100 km. Am facut 50 km in Bucuresti, in aglomeratie si 280 km pe autostrada cu 120-130 km/h.
Am 11.500 km fara schimb de ulei si 40.000 km fara schimb de bujii.
Ma gandesc ca, dupa ce schimb astea, s-ar putea sa mai scada consumul.
Va intreb si va multumesc pt. raspunsuri:
1. E bun consumul in conditiile date?
2. Dupa schimb ulei, scade consumul?
3. A pus cineva ulei Castrol Magnatec 5W40?
klaxxy
@ Spata 2008 : Am facut revizia de 15.000 km in decembrie. Ulei, filtre si cam atat. Nicio modificare in bine in ce priveste consumul. Nici in rau. Consumul ... se pare ca asta este! Suparator de mare in regim urban, dar nu prea avem ce face.
@ Tarabostes : Multumesc pentru punctele tale de vedere! Cred ca ai dreptate, mai ales la 1,2,3 si 5. La 7 nu ma pricep, am sa ma mai interesez. La 8 este exclus, de regula fac plinul pana in buza rezervorului, deci consumurile sunt pe ce am bagat, real, in el, nu exclusiv pe indicatiile pompei / calculatorului de bord.
Benzina bag, de regula, de la MOL, de 95. Am incercat si 98 si, ai dreptate, creste puterea, dar si consumul. In vara am folosit cu succes o perioada EFIX (parca asa ii zice...) de la Rompetrol. La inceput a fost super, motorul se simtea foarte bine, dar dupa vreo 2-3 luni s-a prostit in asa hal ca am trecut pe MOL. De la OMV, dupa ce apa din benzina mi-a blocat injectoarele la masina anterioara (SuperNova) nu mai iau.
Apropos de motoare Renault. Eu am fost extrem de multumit de motorul de pe SN. Consum extrem de mic (chiar 4,5 l/100 in extraurban!) si putere de rupe. Asta de Almera in schimb "rupe" ... la buzunar. Asta este!
Tarabostes
klaxxy nu ca e motorul deosebit, SLZ/supernova sunt mult mai usoare, cum e capota de Almera prin comparatie cu cea de la SN?
klaxxy
QUOTE(Tarabostes @ Jan 30 2008, 01:25 PM) *
klaxxy nu ca e motorul deosebit, SLZ/supernova sunt mult mai usoare, cum e capota de Almera prin comparatie cu cea de la SN?

Ceva mai solida smile.gif
... Si, da, ai din nou dreptate: SN avea 835 kg la un motor de 75 CP. Almera are (parca) 1200-1300 kg la un motor de 98 CP. Oricum, am fost, timp de cinci ani, extrem de multumit de motorul de SN. Pacat doar ca sasiul era romanesc (scartzaia, lua apa ... chestii specifice Daciei, cu toate imbunatatirile facute) si, mai ales, nu avea a/c, iar vara muream de cald. De fapt asta a fost motivul principal pentru care am renuntat la ea. Despre ea insa, ca masina (stabilitate, manevrabilitate, tinuta generala de drum), voi avea mereu amintiri placute.
spata2008
Salut!

Inc-un drum in afara localitatii. Mers in reprize, 70-140 kmh, depasiri, 20 km am mers numai cu a 2-a cu 40 kmh (era ceata rau). In total 310 km, 22 litri consumati (aprox. 7 l/100km). Acum incep sa cunosc si eu masina. Viteza a 4-a mi se pare ciudata.
Eu cred ca, consumul de 10 l/100 km la drum intins este exagerat. Ma intreb: ori stilul de condus este foarte sportiv, ori masina are ceva probleme?
Sapt. asta ii fac consumul in oras. Sper sa nu ma sperie.

Bafta!
Arheopterix
Spata,
Noi am mai discutat consumul in oras.
E ceva f relativ.
Suzuki al meu consuma intre 11-17.
Merg exact acelasi drum zilnic.Conteaza temperatura si traficul.
La mine stilul de condus nu cred sa schimbe consumul cu mai mult de 1 litru.
De acasa la servici am 6 km,
Pot face drumul in 15-20 min sau 45.Am facut odata si 100 min.
Cred ca orice alt comentariu e inutil.
AlexRe
QUOTE(klaxxy @ Jan 29 2008, 03:00 PM) *
QUOTE(AlexRe @ Jan 29 2008, 12:56 PM) *
QUOTE(klaxxy @ Jan 28 2008, 03:23 PM) *
QUOTE(Tarabostes @ Jan 25 2008, 03:56 PM) *
iarna consumul este inselator, pe de o parte motorul este mai tot timpul rece ( mai ales daca faceti drumuri scurte) pe de alta benzina este pusa relativ calda in rezervorul înghetat
nu as lua de bun consumul în perioade cu temeraturi sub 0

Mda , dar mai este un aspect complementar la ce spune computerul. Fac plinul (60 l), merg 400 km si mi se aprinde becul, apoi merg la benzinarie si bag 55 l de benzina ... asta cam concorda cu ce zice computerul ... din pacate ...


iti iese un consum de 15l/100km ... ceea ce este foarte mult!

Pai asta ma plang si eu. Ca desi in extraurban, la 110-120 km/h, consumul este absolut rezonabil (chiar ajung sub 6,5 l/100), in oras consuma 14-15 l/100, uneori computerul indicandu-mi chiar si 17 l/100. Si, repet, asta concorda cu masuratorile mele (combustibil consumat / distanta parcursa). Acesta a fost si motivul interventiei mele aici. Cei de la service spun ca circul prea mult cu motorul rece (este un adevar, orasul este mic) si un anumit senzor care masoara temperatura gazelor arse forteaza injectia de benzina in surplus pana ce temperatura gazelor de evacuare ajunge la 300 grd. Este drept, vara mi-a consumat (ceva) mai putin, dar oricum, la alte motoare nu am avut astfel de probleme. Mi se pare ceva absolut in neregula, chiar daca este un motor proiectat mai demult (masina este fabricata in decembrie 2006 si cumparata in februarie 2007).


Te sfatuiesc sa schimbi termostatul iar dupa ce faci manevra asta o sa iti mai scada consumul. Un termostat nou te costa pe la 50RON si il schimbi tu dupa manual. wink.gif
Am patit-o si eu cu consumuri aberante.
klaxxy
QUOTE(spata2008 @ Feb 3 2008, 07:29 PM) *
Salut!

Inc-un drum in afara localitatii. Mers in reprize, 70-140 kmh, depasiri, 20 km am mers numai cu a 2-a cu 40 kmh (era ceata rau). In total 310 km, 22 litri consumati (aprox. 7 l/100km). Acum incep sa cunosc si eu masina. Viteza a 4-a mi se pare ciudata.
Eu cred ca, consumul de 10 l/100 km la drum intins este exagerat. Ma intreb: ori stilul de condus este foarte sportiv, ori masina are ceva probleme?
Sapt. asta ii fac consumul in oras. Sper sa nu ma sperie.

Bafta!

Cu viteza a patra subscriu. E cam degeaba. Frecvent, la drum intins, turez in a treia pana la 4000 rpm (ajung la 90 km/h) si bag direct in a cincea. Etajarea vitezelor la Almera este, oricum, ciudata fatza de alte masini.
Descriind drumul facut de tine, inclusiv pasajul de drum cu ceatza, consumul de 7 l/100 mi se pare corect. Nu inteleg de unde ai scos insa cei 10 l/100 la care comentezi ulterior. Inteleg ca este vorba, totusi, tot de drum interurban.
Winter1966
Update :

Vineri 01.02.2008/ Luni 04.02.2008 . Carburant MOL 95 ( cam ca intotdeauna ) 3 persoane + bagaje, Cluj - Pitesti- Bucuresti-Ploiesti- Brasov ( in Buc circulat foarte putin) - MEDIA CONSUM CALCULAT 6.46 /100 km. Viteza in general intre 80 si 120, cu scurte reprize pe autostrada le la 150.

Decembrie 2007 - Ianuarie 2008 , circulat NUMAI in ORAS (Cluj) si in general pe distante scurte. MEDIA CONSUM 9,46 l/100 km. (Adevarat ca nu am prea stat la stopuri....etc. )

Eu ma pot considera multumit.

Succes si voua
spata2008
QUOTE(Winter1966 @ Feb 5 2008, 11:07 AM) *
Update :

Vineri 01.02.2008/ Luni 04.02.2008 . Carburant MOL 95 ( cam ca intotdeauna ) 3 persoane + bagaje, Cluj - Pitesti- Bucuresti-Ploiesti- Brasov ( in Buc circulat foarte putin) - MEDIA CONSUM CALCULAT 6.46 /100 km. Viteza in general intre 80 si 120, cu scurte reprize pe autostrada le la 150.

Decembrie 2007 - Ianuarie 2008 , circulat NUMAI in ORAS (Cluj) si in general pe distante scurte. MEDIA CONSUM 9,46 l/100 km. (Adevarat ca nu am prea stat la stopuri....etc. )

Eu ma pot considera multumit.

Succes si voua


Felicitari!
Asa trebuie sa cosume in mod normal aceasta masina. Te intreb, daca vrei sa raspuzi, multumesc, daca nu, tot multumesc.
1. Cum schimbi vitezele, la ce turatie?
2. Cati km are masina si cand au fost schimbate bujiile, daca s-au schimbat vreodata?
3. Daca ai bagat si alt carburant, de la alta firma, a crescut consumul, s-a simtit ceva schimbat la masina?
Winter1966
QUOTE(spata2008 @ Feb 5 2008, 04:00 PM) *
QUOTE(Winter1966 @ Feb 5 2008, 11:07 AM) *
Update :

Vineri 01.02.2008/ Luni 04.02.2008 . Carburant MOL 95 ( cam ca intotdeauna ) 3 persoane + bagaje, Cluj - Pitesti- Bucuresti-Ploiesti- Brasov ( in Buc circulat foarte putin) - MEDIA CONSUM CALCULAT 6.46 /100 km. Viteza in general intre 80 si 120, cu scurte reprize pe autostrada le la 150.

Decembrie 2007 - Ianuarie 2008 , circulat NUMAI in ORAS (Cluj) si in general pe distante scurte. MEDIA CONSUM 9,46 l/100 km. (Adevarat ca nu am prea stat la stopuri....etc. )

Eu ma pot considera multumit.

Succes si voua


Felicitari!
Asa trebuie sa cosume in mod normal aceasta masina. Te intreb, daca vrei sa raspuzi, multumesc, daca nu, tot multumesc.
1. Cum schimbi vitezele, la ce turatie?
2. Cati km are masina si cand au fost schimbate bujiile, daca s-au schimbat vreodata?
3. Daca ai bagat si alt carburant, de la alta firma, a crescut consumul, s-a simtit ceva schimbat la masina?


Intotdeauna a consumat cam asa.

1. In general la turatii mai mari, asa cum s-a "indicat "pe aici adica peste 3000. Evident ca mai uit si o las mai jos , dar asta este mai degraba rar. Iar la depasiri aproape intotdeauna sunt peste 4500 cand intru in depasire. Se intampla sa ii dau a doua la 80, demaraj scurt si apoi imediat 3,4 deci in acest regim ajunge destul de des pe la 6000. (Evident aceasta tehnica o folosesc pe drum aglomerat, cu multe depasiri care trebuie efectuate scurt )
2 Acum am trecut de 60000, bujiile au fost schimbate saptamana trecuta, prima data. Dar valorile de mai sus la consum sunt in limitele obisnuite adica nu am observat nimic schimbat in bine (Ca in rau ai vazut unul din posturile anterioare.Din fericire s-a rezolvat repede).
3. In general alimentez de la MOL, si pentru puncte si pentru ca nu am avut niciodata probleme.Am mai bagat OMV si Petrom, dar nu am remarcat diferente semnificative. Inainte de Almera aveam o Nubira de firma, pe care o alimentam la PETROM (Bonuri, de). Cand am bagat OMV 95 consumul a scazut cu cca 0.5 l/100 pe un parcurs Cluj-Buc-Cluj.Si Nubira este gurmanda...Ma rog avea si injectoare de Opel 2000 cmc in loc de Daewoo 1600.

Am verificat jurnalul pe care il am.In primii 50000 km media consumului, calculata strict pe baza alimentarii (plin-plin ) este de 7.4 l/100.
In concedii (11000 km din total ) am mers destul pe autostrada, pe la 140-150 constant, si in orase (4 zile in Bruxelles...utilizata in fiecare zi).

Cam asta e.
Nu sunt nemultumit. Zgomotul motorului turat nu ma deranjeaza, cateodata da un pic de adrenalina, iar pentru zgomotul de rulare.....cred ca singura solutie este sa ne adunam din toata tara in Buc , sa le parcam la Victoria, Parlament si Cotroceni si sa le lasam acolo pana pleaca toti cei care nu fac nimic de ATATIA ANI.Si apoi vom avea drumuri bune, sau daca nu .... sa se descurce ei cu toate masinile uitate pe acolo....


spata2008
Multumesc Winter1966!

De schimbat la 3300-3500, e ok, asa fac si eu.
Daca ai schimbat la 60.000 km, bujiile, inseamna ca ale mele mai tin. Momentan am 39.500 km. Cred ca, dupa 55.000 ma gandesc sa le schimb, asta daca va fi nevoie.
In depasiri o sa incerc sa ma duc cu o viteza inferioara pana la 5000-6000 daca va fi nevoie, decat sa fiu la 3000 cu a cincea.
De la MOL nu am alimentat niciodata, dar incep de zilele astea.

Cat despre solutia ta, cu adunatul masinilor in P-ta Victoriei sau pe la parlament, nu cred ca le-ar pasa ... ZDRENTELE NAIBI ZDRENTE .....
Winter1966
QUOTE(spata2008 @ Feb 6 2008, 11:33 AM) *
Multumesc Winter1966!

De schimbat la 3300-3500, e ok, asa fac si eu.
Daca ai schimbat la 60.000 km, bujiile, inseamna ca ale mele mai tin. Momentan am 39.500 km. Cred ca, dupa 55.000 ma gandesc sa le schimb, asta daca va fi nevoie.
In depasiri o sa incerc sa ma duc cu o viteza inferioara pana la 5000-6000 daca va fi nevoie, decat sa fiu la 3000 cu a cincea.
De la MOL nu am alimentat niciodata, dar incep de zilele astea.

Cat despre solutia ta, cu adunatul masinilor in P-ta Victoriei sau pe la parlament, nu cred ca le-ar pasa ... ZDRENTELE NAIBI ZDRENTE .....


Pai manualul de intretinere spune ca se schimba la fiecare 30000 km. Acum cei de aici de la service, nu au spus nimic la 30000 doar acum la 60 000 s-au trezit.
3000 cu a cincea inseamna cam 120 km/h. Depinde bineinteles de circumstante, daca ai 120 este aproape clar ca poti depasi asa. Dar daca esti in spatele unui camion,pe la 70-80, atunci retrogradarea treptei de viteza este practic obligatorie. La 70 cu treapta 5 esti putin peste 2000 ture. Deci cuplu mai deloc.Iti ia cam 500 m sa depasesti. Daca in aceleasi conditii dai 2,3 si apoi chiar 4 , depasesti in 100 m. Depinde si de "audienta "din masina (eu ii spun Frana de Gura ). Am vazut ca te plangi de zgomot. Cand dai 2 la 70 km/h este intr-adevar zgomot, dar e scurt si da totusi un pic senzatia de sport.

Ba eu cred ca le-ar pasa, ca nu au atatea elicoptere....


Cu MOL, eu nu am avut probleme niciodata.Dar chestia cu punctele este....... whistling.gif .Dupa doi ani pot cumpara o frumoasa cana de inox.SAu o lopata de zapada....sau 2-3 sacose... teehee.gif
spata2008
QUOTE(Winter1966 @ Feb 7 2008, 11:18 AM) *
QUOTE(spata2008 @ Feb 6 2008, 11:33 AM) *
Multumesc Winter1966!

De schimbat la 3300-3500, e ok, asa fac si eu.
Daca ai schimbat la 60.000 km, bujiile, inseamna ca ale mele mai tin. Momentan am 39.500 km. Cred ca, dupa 55.000 ma gandesc sa le schimb, asta daca va fi nevoie.
In depasiri o sa incerc sa ma duc cu o viteza inferioara pana la 5000-6000 daca va fi nevoie, decat sa fiu la 3000 cu a cincea.
De la MOL nu am alimentat niciodata, dar incep de zilele astea.

Cat despre solutia ta, cu adunatul masinilor in P-ta Victoriei sau pe la parlament, nu cred ca le-ar pasa ... ZDRENTELE NAIBI ZDRENTE .....


Pai manualul de intretinere spune ca se schimba la fiecare 30000 km. Acum cei de aici de la service, nu au spus nimic la 30000 doar acum la 60 000 s-au trezit.
3000 cu a cincea inseamna cam 120 km/h. Depinde bineinteles de circumstante, daca ai 120 este aproape clar ca poti depasi asa. Dar daca esti in spatele unui camion,pe la 70-80, atunci retrogradarea treptei de viteza este practic obligatorie. La 70 cu treapta 5 esti putin peste 2000 ture. Deci cuplu mai deloc.Iti ia cam 500 m sa depasesti. Daca in aceleasi conditii dai 2,3 si apoi chiar 4 , depasesti in 100 m. Depinde si de "audienta "din masina (eu ii spun Frana de Gura ). Am vazut ca te plangi de zgomot. Cand dai 2 la 70 km/h este intr-adevar zgomot, dar e scurt si da totusi un pic senzatia de sport.

Ba eu cred ca le-ar pasa, ca nu au atatea elicoptere....


Cu MOL, eu nu am avut probleme niciodata.Dar chestia cu punctele este....... whistling.gif .Dupa doi ani pot cumpara o frumoasa cana de inox.SAu o lopata de zapada....sau 2-3 sacose... teehee.gif


tare rau faza cu "frana de gura". la mine nu prea tine, cred ca sunt placute uzate rau. tongue.gif

la 3000 rpm ai 120 km/h????
pai, ori benzina mea nu e buna, ori masina nu e buna, ori turometrul nu e bun, ori, ori .....
eu am 120 pe bord la 3200, uneori chiar 3300, depinde de drum.
putin ciudat.
klaxxy
Asa este: la 120 km/h ai putin peste 3000 rpm. Deci 3200-3300 rpm, cum spui tu. De altfel asa a spus si Winter, "cam" 120 km/h la 3000 rpm.
Winter1966
QUOTE(klaxxy @ Feb 7 2008, 01:50 PM) *
Asa este: la 120 km/h ai putin peste 3000 rpm. Deci 3200-3300 rpm, cum spui tu. De altfel asa a spus si Winter, "cam" 120 km/h la 3000 rpm.


Pai da. "Cam " Adica nu ma uit foarte atent 3000- 3200-3300 .Nu este foarte relevant. Desi eu am avut inainte 2 Opeluri personale , 1 Nubira, Renault Megane II si (ocazional) Audi allroad ale firmei, nu pot spune de loc ca sunt nemultumit de Almera. Ei...nu este Audi dar cum nu am avut nici o problema (sper sa nici nu fie pana spre 200000 cand sper sa nu mai fie la mine). De ce as fi nemultumit. Da as fi preferat un Break sau monovolum dar....imi place cum se tine la drum.

"Frana de Gura " are si la mine placutele destul de uzate. Dupa aproape 18 ani de "rulaj "cu doar un incident minor ( O bara de protectie usor indoita, in Alba Iulia , "Prietenii stiu de ce " teehee.gif teehee.gif ) este normal. rolleyes.gif

solomonien
oameni buni, ati tot vorbit despre momentul propice la care trebuie sa schimbam intr-o treapta superioara (peste 3000rpm), ok, asta am inteles , dar as vrea sa stiu si cand trebuie sa trec intr-o treapta inferioara(ptr. binele masinii rolleyes.gif )
klaxxy
QUOTE(solomonien @ Feb 22 2008, 11:43 AM) *
oameni buni, ati tot vorbit despre momentul propice la care trebuie sa schimbam intr-o treapta superioara (peste 3000rpm), ok, asta am inteles , dar as vrea sa stiu si cand trebuie sa trec intr-o treapta inferioara(ptr. binele masinii rolleyes.gif )

Pai ... avand in vedere ca la schimbarea unei trepte turatia variaza cam cu 1.000 rpm, cred ca este invers: cand ajungi sub 2.500 de ture si esti in scadere, treci in treapta inferioara. Cel tarziu la 2.000 rpm.
spata2008
Eu schimb in felul urmator:
- in Bucuresti, schimbarea 1 -> 2 -> 3 (mai mult de a 3-a nu i-am dat niciodata, nu am unde) se face la 3400-3800 rpm (chiar si putin mai jos cand motorul este foarte rece, in primele 5 min de la pornire);
- mers constant (pe Magheru de ex, cand e liber) cu 70-80 km/h cu a treia (la 3000 rpm am 75-80 km/h) pedala de acceleratie e aproape sus;
- la viteza de 40-50 km/h merg cu a 2-a, nu mai mult;
- schimbarea intr-o treapta inferioara o fac cand scade sub 2200 rpm.
Mai am putin si ii fac plinul. Astept consumul.
costing
Aveti idee cand incepe sa arate calculatorul consumul? In manual zice ca arata consumul de la ultima resetare, dar nu si de cand incepe sa-l arate. Consumul indicat era chiar bun pana cand am zis sa-l resetez si eu odata (ca de, am descoperit procedura). Si de atunci au trecut 700km si tot nu arata decat liniutze ...

Apropo, am avut si sub 7 cand am invatat si eu sa schimb "normal" si sa nu apas degeaba pana la fund pedala. In oras pe vremea asta se duce pe la 11.
spata2008
Gata, i-am facut consumul mixt.
370 km in afara, 240 km in Bucuresti (facuti in aglomeratie si cu multe porniri la rece), am un consum mediu de 8,5 l/100 km.
Dupa un mic calcul, mi-a iesit in felul urmator:
- in Bucuresti consum de 11 l/100 km;
- la drum intins consum de 7.2 l/100 km.
Urmatorul pas: sa ajung la 10 in Bucuresti si sub 7 afara. Trebuie sa invat sa merg mai economic. beer.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.