Help - Search - Members - Calendar
Full Version: kia cee'd masina anului 2008 in romania
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
gabi4
Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania (UZEAR) a desemnat kia cee'd ca fiind masina anului 2008 in romania
Clasamentul final a fost urmatorul:
1. Kia Cee Žd 73 puncte
2. Ford Mondeo 69 puncte
3. Mazda 2 66 puncte
4. Fiat 500 65 puncte
5. Fiat Bravo 62 puncte
6. Nissan Quasqai 40 puncte
7. Peugeot 308 39 puncte
8. Hyundai I30 36 puncte

Bravo Kia thumbsup.gif
ValiR
Un rezultat previzibil, desi am fost criticat cand am zis ca are sanse si ca e o alternativa viabila in clasa compacta.
Despre Cee'd, daca ar imbunatati putin calitatea plasticelor de la bord ar fi mult mai ok(din cate am citit e cel mai criticat lucru, si dupa ce am vazut si eu bordul inclin sa dau dreptate).
Si versiunea hatchback e mult mai reusita decat cea break, care nu prea imi place.

In rest, felicitari tongue.gif

Late edit : Totusi am aruncat o privire si pe site : http://www.masinaanului.ro/voting.php
Spre deosebire de Masina anului in Europa, la noi nu am gasit justificarile fiecarui membru al juriului pentru punctele acordate si asta e un minus important al competitiei, as spune eu. Sau poate sunt pe undeva...
Laurentiu_007
As vrea sa spun ca imediat ce am aflat cine a castigat titlul asta, am luat legatura cu "celebrul" Mihai Heiman sa-mi spuna si mie concret care au fost motivele pentru care C'eed a castigat si de ce I30, masina cu care se aseamana f mult, a iesit pe ultimul loc. In plus si eu am cerut o grila cu modul in care s-a acordat punctajul pentru fiecare masina. Si bineinteles ca nu am primit nimic.
Inclin sa cred ca la mijloc e ceva murdar, pentru ca eu nu vad motivele pentru care masina asta sa fi iesit invingatoare. Am urcat in ea la SIAB si sincer nu mi-a placut nimic in mod deosebit.
Asadar vreu sa mi se explice si mie CARE AU FOST MOTIVELE PENTRU CARE AU ALES-O "MASINA ANULUI"? ermm.gif
gabi4
pretul excelent, motoare excelente, aspect exterior, nici interiorul nu e rau tongue.gif , garantie. si 5 stele la euroncap. cu siguranta are si minusuri. dar cand la banii de un clio ai o compacta excelenta nu vad de ce sa nu fie masina anului in romania. dovada e si nr de masini vandute thumbsup.gif
Laurentiu_007
Si calitatea?
James Kilowatt
Ce-i cu ea? La insonorizare isi depaseste concurentele mult mai galonate de genul Toyota Auris, mie asta mi se pare important.

Fiat Panda sau Clio 3 care au fost masinile anului in Europa dau pe dinafara la calitatea plasticelor?

Uneori am senzatia ca plasticul e singura calitate a unei masini.
ValiR

Nu vreau sa intru in polemica asa ca o sa fiu scurt.
Fiecare are propiile cerinte de la o masina. Iar eu personal consider ca cel mai mult timp il petrec in interiorul masinii si nu admirand exteriorul. Fiabilitatea si interiorul sunt aspectele pe care eu le pun pe primul loc la o masina, cel putin deocamdata.
Masina cum spuneam e ok, am spus de plastic pentru ca e un lucru la care m-as fi asteptat sa fie la acelasi nivel cu restul masinii si cu pretentiile ei, dar e ceva mai in urma.
In fine, e masina anului in Romania conform Uzear si am vazut destul de multe in trafic, se pare ca a prins la public.
James Kilowatt
Pe mine nu ma deranjeaza polemica smile.gif
Masina anului 2007 in Europa (Clio3) a castigat ca e "omogena"... Mi se pare un motiv mult mai stupid decat un raport pret/calitate imbatabil cu are Ceed.
Oricum, plasticul de doi bani e la moda, sunt si masini near premium sau chiar premium care il folosesc.... Iar greierii sunt prezenti dupa un an-doi pana si in Mertz. Nu, nu A-classe...
ValiR
Pai la drumurile noastre nu vad cum ar putea sa reziste un bord smile.gif
Despre Clio 3 nu stiu prea multe, am citit teste comparative si am vazut ca a iesit bine, in unele chiar pe primul loc.

Iar despre Cee'd, am vazut pe autobild.de test comparativ cu best seller-ul clasei compacte, VW Golf Variant:
http://www.autobild.de/artikel/Themen-Test...mpf_450753.html
Pana acum nu prea era cazul,insa acum ma face sa ma gandesc ca deja situatia e alta smile.gif
drabisan
Hai sa vorbim si din pozitia unuia care s-a dat cu masina si a avut si intentia sa o cumpere.
Nu e cel mai tare interior, nu e cea mai tare motorizare, nu e cea mai tare insonorizare.
Dar, citind pe aici, am avut ideea ca e o masina ieftina.
Pai motorul de 1.6 benzina pleaca de la 12.000 de euro cip.


Pai asta e ieftin?
Ce intelegeti voi prin ieftin?
La banii astia incepi sa te gindeti la masini!

Mie mi-a placut tare Corolla veche. Si Cee'd-ul arata in genul ala.
Dar nu ma asteptam sa fie >16 mii DDP una doar decenta!

Si mizeria de marketing cu garantia de 7 ani - aka 5 - mi-a taiat tot cheful!

Unde e ieftina? Asta e intrebarea!
James Kilowatt
Pai, motorul e unul din cele bune, chiar daca nu cel mai bun. Interiorul e sa zicem mediu. Insonorizarea ESTE cea mai buna din categoria ei, iar masuratorile de zgomot o dovedesc. Iar pretul, sensibil sub medie. Cate masini la 16k ofera mai multe?

Parintii mei au luat una. 1.4, 109CP, clima, aliaj, scaune si oglinzi incalzite, volan piele si mp3 player. 12500 euroi TTI. Ce ar fi putut lua de banii asta, un golf cu "pre-echipare radio"?

PS
Nu stiu cum este in Ro, insa in alte tari garantia chiar este de 7 ani. Iar conditiile de garantie sunt stabilite de o norma europeana, teoretic toata lumea trebuie sa le respecte si sunt aceleasi, nu se aplica ca-n Ro teoria ca ai garantie doar in conditiile in care ar chef dealerul... si pana se strica ceva dupa care se gaseste un pretext sa n-o mai ai... Aici cred ca e vina gangsterilor de dealeri.
vio
CITAT(James Kilowatt @ Dec 7 2007, 10:15 PM) *
Pai, motorul e unul din cele bune, chiar daca nu cel mai bun. Interiorul e sa zicem mediu. Insonorizarea ESTE cea mai buna din categoria ei, iar masuratorile de zgomot o dovedesc. Iar pretul, sensibil sub medie. Cate masini la 16k ofera mai multe?

Parintii mei au luat una. 1.4, 109CP, clima, aliaj, scaune si oglinzi incalzite, volan piele si mp3 player. 12500 euroi TTI. Ce ar fi putut lua de banii asta, un golf cu "pre-echipare radio"?

PS
Nu stiu cum este in Ro, insa in alte tari garantia chiar este de 7 ani. Iar conditiile de garantie sunt stabilite de o norma europeana, teoretic toata lumea trebuie sa le respecte si sunt aceleasi, nu se aplica ca-n Ro teoria ca ai garantie doar in conditiile in care ar chef dealerul... si pana se strica ceva dupa care se gaseste un pretext sa n-o mai ai... Aici cred ca e vina gangsterilor de dealeri.



so .. titlu de mashina anului nu este o incoronare a fiabilitati si durabilitatzii unei mashini , este decat o recunoasteve vizuala si tactila a unora , care sunt mai mult sau de multe ori mai putini corecti.. adevarata valoare a unei mashini apare dupe 2-3 ani de abia ... sunt curios unde o sa fie in topurile fiabilitatzii atunci ... daca nu ar fi samanat 90 % fatza cu Corolla chiar ar fi fost frumoasa , asa pare un chici
T u d o r
Mie 308 de la Pejo mi se pare peste C'eed din foarte multe puncte de vedere, mai putin pretul. Calitatea interiorului, aspect, imagine, etc. Adica exact aspectele pe care le poti compara la niste masini noi. Iar daca faci socoteala cati bani te costa 7 ani de revizii la Kia... habar n-am cat mai iese pretul de mic. smile.gif
In fine, poate e manarit, poate e corect... mie oricum mi se pare departe de a fi numita "masina anului", indiferent pe ce criteriu.
James Kilowatt
Spune-mi si mie o "masina anului" in Europa sau in Romania din ultimii 5 ani care intr-adevar sa fi fost o masina de exceptie si nemaivazuta. In afara de Toyota Prius, treaca de la mine.
Sau un design in intregime original.

Si eu sunt de parere ca titlurile se dau dupa criterii cam neclare, insa asta nu e primul caz, si nu ma refer numai la Romania.

Si pretul la revizii tine tot de dealeri. P-aici cam toate costa la fel, diferentele sunt de cativa euroi. Oricum, in Ro la Kia nu sunt de exemplu mai mari decat la Reno, nu stiu de peugeot...

Peojo tot doi ani da garantie si in Romania? rolleyes.gif Si tot datorita faptului ca au fost obligati de Bruxelles? Ca pe aici asa e, pana n-au dat aia legea dadeau doar 18 luni desi deja japonezii erau la 5 ani... whistling.gif
Presupunand ca ar fi luat 308 titlul, as fi demonstrat negru pe alb ca Bravo ar fi fost mai indreptatit, e mai performant, mai ieftin, garantie mai mare... nu cred ca exista vre-o masina care sa satisfaca pe toata lumea. Asa ca macar e clar, care a dat spaga mai mare castiga biggrin.gif
T u d o r
Pejo da 2 ani cu optiune contra cost pentru 4. biggrin.gif Deci iata schimbarea! tongue.gif Cam ca la renault aici, au aceeasi politica.

Cat despre masina anului, probabil ai dreptate. Cine da mai multe masini la presa, bani in sponsorizari/reclama, bani negri... etc.

Oricum, titlul asta e o stupizenie, nu mai pot cumparatorii de criteriile lor. Am vzut ceva C'eed-uri pe strada, dar nu asa multe. Oricum, la ce termene de livrare au... probabil inca nu au ajuns masinile in tara. smile.gif
James Kilowatt
Aici au aparut multisoare, si-au facut si o campanie publicitara puternica si se pare ca a prins. "7 ani garantie, sorry toyota" , "cine va mai da o masina garantata pana in 2015?" sau "oriunde ati fi, aveti un garaj Kia la mai putin de 30km"...
Nu stiu cifrele, insa pe strada se vad mai multe decat Auris desi nu sunt chiar cu mult mai ieftine. Pana la Golf oricum, mai e...
Pacat ca nu-s pe GPL biggrin.gif
ValiR

Un singur cuvant e de spus : "Romania" ...

http://www.hotnews.ro/Economie/Companii/ar...sina_Anului.htm
gabi4
Daca vrei sa te impui in clasa compacta unde competitia este acerba nu poti sa vii cu un produs prost. trebuie sa fii peste concurenta. de ce sustin si de ce cred ca a castigat kia cee'd:
-motoare performante...1.4 109 Cp sunt cu MULT peste cele de 1.4, chiar si de 1.6 thumbsup.gif de la golf(exclud tsi-urile),astra, focus,corolla, octavia etc. si celelalte motoare sunt de top
-pretul...un pret excelent. la acelasi pret primesti cu mult mai mult decat concurenta. ca sa nu mai zic de pretul de pornire de 12 mii E
-aspectul...unii zic ca nu e original. eu nu am vazut o masina care sa semene cu kia cee'd. mai multe da biggrin.gif. dar per total e o masina frumoasa
-siguranta...o masina de 5 stele, chit ca e la limita inferioara o consider o masina f sigura
-dotari entry-level excelente, ma refer cele de la versiunea best: 6 airbaguri,AC, ABS, MP3 player, conexiune USB, geamuri electrice fata

De ce 308 nu e masina anului e asemanatoare cumva cu intrebarea de ce S-Klasse AMG nush de care nu e masina anului. pai cine are sa dea atatia bani pe masina aia? cand vorbesti de masina anului te gandesti la o masina care are succes in romania, adica vanzari. cine e nebun sa dea 20 de mii E pt un 308 1.6 hdi de 11x CP full options cand in banii astia ai o honda accord??
repet, masina anului nu e cea mai tare masina ci e masina care are cel mai bun raport calitate, pret si vanzari in romania. altfel discutam de veyron aici...poate in monaco ninja.gif
T u d o r
Gabi, pe aceleasi principii a castigat in 2005 premiul Honda Civic. Sa-ti spun cat costa un Civic full cu diesel? smile.gif Sa se faca atunci concursul "cea mai ieftina masina cu airbaguri", sau "masina cu cei mai multi cai putere dintr-un motor de 1.4.
Mie mi se pare oricum concursul asta o prostie.. ce naiba inseamna "masina anului"??? Cea mai cea... dintre toate? Sau o medie aritmetica a tuturor calitatilor? Naiba sa le ia de concursuri, sunt doar subiect de scandal intre ziaristi, forumisti, firme auto, etc. smile.gif
vio
CITAT(gabi4 @ Dec 13 2007, 12:47 AM) *
:
-motoare performante...1.4 109 Cp sunt cu MULT peste cele de 1.4, chiar si de 1.6 thumbsup.gif de la golf(exclud tsi-urile),astra, focus,corolla, octavia etc. si celelalte motoare sunt de top



io cred ca nu ai mers cu un 1.4 de Toyota ... 97 de cai aia se simt mai bine ca la alte motoare gen copia corolla ceed .
Hoinar
QUOTE(vio @ Dec 13 2007, 03:18 PM) *
QUOTE(gabi4 @ Dec 13 2007, 12:47 AM) *
:
-motoare performante...1.4 109 Cp sunt cu MULT peste cele de 1.4, chiar si de 1.6 thumbsup.gif de la golf(exclud tsi-urile),astra, focus,corolla, octavia etc. si celelalte motoare sunt de top



io cred ca nu ai mers cu un 1.4 de Toyota ... 97 de cai aia se simt mai bine ca la alte motoare gen copia corolla ceed .


Si asemeni, cu ce e MULT peste concurenta motorul de 1.6? De ex ala de la Auris are 124 CP, viteza maxima mai mare..parca si acceleratia mai buna..
Ai mers cu motorul ala de 1.6 facut in colaborare de Pejo cu Bmw? Ti s-a parut mult sub ala de la Kia?... huh.gif

Imi place Ceed-ul, dar ce spui tu cu "MULT peste" mi se pare exagerat....mie nu-mi pare cu nimic (motor...dotari) peste concurenta (Golf, Auris, 307/308, Focus, Octavia, Astra)...Doar pretul intr-adevar e un avantaj pt client...da' in rest nu pare sa straluceasca la nimic.

Parerea mea...
James Kilowatt
Ba eu am mers, ca am vrut sa cumpar una. smile.gif (si s-o pun pe GPL biggrin.gif ) Nu-i rau, insa nici deosebit. Si nici insonorizarea nu e tocmai perfecta. E drept, ma refer la modelul anterior, nu la ultimul.
adi.mitrea
Poate că acest concurs "mașina anului" nu are criterii tocmai transparente și poate că premiantei i se pot găsi ușor hibe, dar trebuie să recunoaștem că Cee'd este o mașină remarcată, nu numai de ziariști, ci de oricine care s-a urcat în ea.

Când vă aud că Auris e mai fiabil decât Cee'd mi se face părul vâlvoi. De ce oameni buni? Amândouă sunt modele care nu au confirmat / infirmat... Pentru că strategia de MARKETING a Toyota a fost de succes și a reușit să vă convingă că nu există Corolla cu capota ridicată? Atâtat timp cât producătorii auto vor lua pompe de injecție ori de Delphi, ori de la Bosch (amândouă companii redutabile), bujii de la Champion, Bosch sau NGK și cauciucuri de la Continental sau de la Dunlop... mașinile sunt relativ egale.

Diferențele - în ansamblu - dintre mașina A și mașina B sunt 1 (pe o scară de la 1 - minim - la 10 - maxim -), însă campaniile de comunicare și strategiile de marketing fac omul să perceapă diferențele eronat, cum ar fi diferență 4 sau 5 pe scara menționată. Cu această ocazie felicit oamenii care se ocupă de imaginea și strategia mărcilor apreciate intens voi.

De ce să spun că AMD e mai prost decât Intel? Eu vă sciu acum de pe un calculator cu procesor de AMD Duron de 750 mhz pe care l-am cumpărat pentru că era mai ieftin decât un Pentium III la 733 mhz cu circa 10%. Prețul a dictat, dar în cinci ani nu are nicio problemă. Am schimbat la întreaga unitate doar un hard disk și o placă de rețea.

Tehnologia pe care o dețin unii sau alții nu e știință extraterestră, toți fac la fel motoare și tablărie.
Hoinar
QUOTE(adi.mitrea @ Dec 15 2007, 11:18 AM) *
Poate că acest concurs "mașina anului" nu are criterii tocmai transparente și poate că premiantei i se pot găsi ușor hibe, dar trebuie să recunoaștem că Cee'd este o mașină remarcată, nu numai de ziariști, ci de oricine care s-a urcat în ea.


De acord cu tine, cred ca e prima masina Kia (exceptand SUV-urile) care are receptie la populatie si vanzare de masa.

QUOTE(adi.mitrea @ Dec 15 2007, 11:18 AM) *
Când vă aud că Auris e mai fiabil decât Cee'd mi se face părul vâlvoi. De ce oameni buni? Amândouă sunt modele care nu au confirmat / infirmat... Pentru că strategia de MARKETING a Toyota a fost de succes și a reușit să vă convingă că nu există Corolla cu capota ridicată? Atâtat timp cât producătorii auto vor lua pompe de injecție ori de Delphi, ori de la Bosch (amândouă companii redutabile), bujii de la Champion, Bosch sau NGK și cauciucuri de la Continental sau de la Dunlop... mașinile sunt relativ egale.


Eu n-am vazut undeva scris de catre noi, admiratorii Toyo de pe masini.ro, ca Auris este sigur mai fiabil decat Ceed. Si am citit toate topicurile existente biggrin.gif. TOATE. Am citit ca, data fiind istoria masinilor Toyota, Auris are probabilitate mult mai mare decat Ceed sa fie o masina fiabila. Furnizorii nu si i-a schimbat, fabricile nu s-au schimbat, etc. Cercetand istoria masinilor Kia nu cred ca vad acelasi lucru. Poate ma insel, cine stie mai bine sa ne spuna...

QUOTE(adi.mitrea @ Dec 15 2007, 11:18 AM) *
Diferențele - în ansamblu - dintre mașina A și mașina B sunt 1 (pe o scară de la 1 - minim - la 10 - maxim -), însă campaniile de comunicare și strategiile de marketing fac omul să perceapă diferențele eronat, cum ar fi diferență 4 sau 5 pe scara menționată. Cu această ocazie felicit oamenii care se ocupă de imaginea și strategia mărcilor apreciate intens voi.

De ce să spun că AMD e mai prost decât Intel? Eu vă sciu acum de pe un calculator cu procesor de AMD Duron de 750 mhz pe care l-am cumpărat pentru că era mai ieftin decât un Pentium III la 733 mhz cu circa 10%. Prețul a dictat, dar în cinci ani nu are nicio problemă. Am schimbat la întreaga unitate doar un hard disk și o placă de rețea.

Tehnologia pe care o dețin unii sau alții nu e știință extraterestră, toți fac la fel motoare și tablărie.


Ai facut comparatia gresita prietenul meu, acel AMD Duron nu era concurent pentru PIII la aceeasi frecventa...si-ar fi luat bataie la orice test. Duron-ul era concurent direct pentru Celeron (un procesor Pentium castrat de cache si la viteza de bus mai mica), care era cam la fel de ieftin si de puternic (sau de slab smile.gif).

PS: noi astia din aria Toyota suntem destul de cerebrali cand ne sustinem opiniile...nu cred ca suntem asa multi care se bate cu pumnul in piept ca Toyota face cele mai bune masini din lume si orice alta optiune trebuie scoasa din calcul. Am parerea ca suntem undeva mai buni de-atat.
T u d o r
CITAT
Ai facut comparatia gresita prietenul meu, acel AMD Duron nu era concurent pentru PIII la aceeasi frecventa...si-ar fi luat bataie la orice test. Duron-ul era concurent direct pentru Celeron (un procesor Pentium castrat de cache si la viteza de bus mai mica), care era cam la fel de ieftin si de puternic (sau de slab smile.gif ).


Subscriu la ce a spus Hoinar si adaug ca Duronul era mai ieftin si decat Celeron. smile.gif Nu ca avea vreo importanta, dar am zis sa ma bag si eu in discutie si nu stiam cum. tongue.gif

Chestia cu diferentele minore dintre modele/marci dpdv al fiabilitatii am mai sustinut-o si eu mai demult. Intre varf si Pejo (capatul gresit al topului tongue.gif) diferentele de incidente de service erau destul de mici, raportat la unitatea de masura - mii de masini. asta nu inseamna ca topul e incorect, inseamna ca diferentele de fiabilitate sunt mai mici in realitate decat se lasa (voit sau nu) sa se inteleaga. Unii si-au construit campanii publicitare pe baza aceasta, asa cum Reno, de exemplu, si-a construit-o pe criteriul sigurantei. Mii de stele Euroncap... Corolla care nu se strica niciodata, etc. smile.gif
ValiR

Sa mai introducem un premiu auto biggrin.gif :

http://www.auto.ro/stiri-auto/Fiat-Linea-a...08--a28108.html

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.