Help - Search - Members - Calendar
Full Version: HILUX..NAVARA ..L 200 ..FORD RANGER ??
Masini.ro Forum > Auto Motor Sport > Off road zone
radubos
SALUT BAIETI TOT CAUTIND PE NET SI CITIND TOT FELUL DE FORUM-URI AM DAT SI DE ASTA .SINT DIN IASI SI,SE PARE CA MAI SINT SI ALTI PE AICI DIN IASI OK. AM FACUT DRIVE CU TOYOTA CU L 200 CU NAVARA CU FORD RANGER SI INCA NU AM PUTUT LUA O HOTARIRE .UN AMIC ARE HILUX UNU-L ARE L 200 NICI UNU-L NU ARE NAVARA TOTI SE LAUDA CA E MAI BUNA A LOR .HILUX E ADEVARAT PE UNDE AM MERS CU EA RUPE MALU''E ASEZATA IMI PLACE DAR NU PREA ARE NIMIC PE EA .L200 TE ARUNCA DE SPATE SI TREBUIE SA MERGI MEREU CU CEVA GREUTATE IN BENA .FORD RANGER E LA MEDIU .NAVARA E ADEVARAT CA NU FACE CE FACE TOYOTA DAR,,,,IMI PLACE LA NEBUNIE NAVARA INSA LUMEA O VORBESTE DE RAU CA E PREA FIRAVA ...AM AMETIT CRED CA NU MAI IAU NIMIC PINA LA URMA ..E ATIT DE SLABA NAVARA ???INDRUMATI-MA SI VOI .VA SALUT SI ASTEPT CITE O PARERE
Watcher
QUOTE
UN AMIC ARE HILUX UNU-L ARE L 200 NICI UNU-L NU ARE NAVARA TOTI SE LAUDA CA E MAI BUNA A LOR

Pai cel cu Hilux si cel cu L200 cam au dreptate smile.gif
Cum ziceam recent pe un alt thread, ce daca arata bine Navara, tu o sa stai inauntru (si pe la service tongue.gif )
guerilla
nu mai folosi caractere mari!!!!!!
editeaza-ti mesajul anterior.
pretorian
hai sa-ti spun si parerea mea, in ordinea nr. de pe tricou, cel mai slab,
Navara, (am la munca 5 buc si un amic care are personala), la cele de la munca a cazut aproape tot de la ambreiaj (25 mii km) la crapat motoare (la 100 mii), consum mare si intretinere scumpa, pe deasupra si service-ul de cacao ca sa folosesc o exprimare cat de cat ok, stai dupa piese de la 3-4 sapt. in sus si dupa toate astea e si cea mai scumpa dintre toate, la a amicucului a cazut ambreiajul la 50 mii, a avut un far spart si a stat 5 sapt pana a venit....
L 200, (am 2 la munca), din grupul Tiriac extrm de scump de intretinut, cand ai de schimbat ceva schimbi tot ansamblul, consumul e mai mai mic decat la Navara, are capacitatea de incarcare mai mica decat toate celelalte si varianta cu accesorii e foarte scumpa....
Hilux, (am personal varianta cu diferential blocabil), e mai solida decat concurenta, mai fiabil, intretinere mai usoara si mai ieftina si o poti customiza mai usor,varianta full e mai accesibila la pret fata de concurenta siiii........poti intra cu ea pe unde nu o sa poti intra cu Navara sau L 200 si consuma mai putin, e adevarat ca are mai putini cai dar are cuplu foarte bun ...

asta e parerea mea,
concluzia....... o tragi tu thumbsup.gif
alx
Sunt posesor de Hilux , fost posesor de nissan pick up si mai apoi Navara.
Dupa parerea mea Navara e SUT nu Pick up.Daca ar fi Pick Up Off Road nu ar avea sarcina utila 650 kg si garda la sol de Logan si motor fortat ,au scos din el o gramada de cai la fel ca la SUV-uri.Concluzia mea: nu e o masina utilitara si de incredere.
Acum, depinde foarte mult ce vrei de la aceasta masina.Daca vrei fiabilitate , performante Off road si o masina solida, singurele alternative sunt: Hilux , Ranger sau BT50(e acelasi lucru).Am folosit noua mazda BT50 si am fost foarte incantat de aceasta masina solida si de incredere, construita simplu si robust.Hiluxul la fel ca si Mazda nu-ti ofera mare lux(eu am Hilux 3.0 d-4d varianta asa zisa de TOP dar masina este in interior ca un Ford Transit)dar oare e normal sa vrem lux de la astfel de masini?Sincer am mai avut Hilux de 102 cp si am luat varianta cea mai cheala, dar motorul de 3.0 nu-l au decat cu varianta Full( adica full de la Toyo: geamuri el., oglinzi el. , abs, jante alij, scari AC manual si.... cam atat) Vrei lux ia-ti Land Cruiser.Toyota este dupa parerea mea cea mai scumpa daca luam in calcul raportul pret/calitate finisaje si dotari, dar este si cea mai solida si fiabila(e parerea tuturor nu numai a mea).
Daca iti poti permite, te sfatuiesc sa-ti iei Hilux 3.0 D-4d.Masina e super OK daca nu ai pretentii neadecvate de la ea(demaraje, liniute , confort).Motorul este clar unul utilitar care trage de la 1500 rpm si pe care nu ai de ce sa-l turezi peste 2200 rpm, iti lasa impresia ca te va tine o viata, cutia este excelenta iar transmisia 4x4 este de conceptie simpla.Minusuri: cum spuneam dotarile(pentru mine este si asa prea mult dar am vazut ca toti se plang), franele( trebuie sa fii mai atent, iti trebuie o distanta mai mare), te cam zdruncina (daca nu esti obisnuit cu astfel de masini o sa fii putin surprins), bara din fata e din plastic cu ranforsari tot din plastic(dar asa se fac masinile in ziua de azi).
In rest masina e super OK, eu i-am schimbat suspensiile cu unele OME si am inaltat masina cam cu 4 cm, pot sa ar cu ea.

Daca nu ai bani de hilux 3.0, parerea mea e sa-ti cumperi Ranger pt. ca are motorul de 2.5 si 145 cp spre deosebire de Hilux 2.5L care are 120 cp.Cum spuneam am mers cu BT50(surioara lui Ranger), motorul merge in acelasi regim de turatie ca si Hilux 3.0(2000rpm la 100km/h), iar performantele Off Road sunt foarte asemanatoare.In plus stiu un vechi model de Mazda B2500 care are 500.000 km ,fara probleme majore(doar ambreiaj la 300.000, amortizoare fat la 350.000 si consumabile(discuri, placute etc).Spun Ranger si nu Mazda pt. ca arata mai bine si are mai multe dotari(daca te intereseza asta)
L200 este dupa parerea mea cea mai urata si cocosata masina de genul asta facuta vreodata.Atat Nissan cat si Mitshubishi au preferat sa se orienteze spre conceptul de SUT, cu foarte multe dotari pt. acesta clasa(climatronic bizonal, senzori ,draci,butoane si alte gadgeturi(dupa parerea mea inutile))Daca asta iti doresti atunci alege una din ele.
In concluzie avem
1. Fiabilitate, Off road, durabilitate, munca: Toyota, Mazda Ford
2. Confort, imagine, stabilitate pe sosea, performante On Road: Nissan si Mitshu

O ultima chestie.Nu te lua dupa ce spun unii ca Navara e chiar asa de proasta.Sa fim seriosi.Eu am avut Navara 85.000 km si nu am avut probleme decat f. putine(e drept ca nici nu am intrat cu ea pe unde ma duc acum cu Hiluxul).Doar ca Navara nu e pentru Off road.Navara e buna pe sosea , de fapt e excelenta pentru sosea( comparabil cu clasa din care face parte)Are o stabilitate de invidiat , demaraje excelente,dotari de top si sincer arata cel mai bine 100%.Eu am vanduto pt. ca aveam nevoie de ceva mai fiabil si capabil in Off Road . E drept ca am vazut destui posesori de Navara cu ceva mici probleme dar repet: daca nu o omori in Off road si te intereseaza mai mult pe sosea si de confort atunci stai linistit si cumparati (doar nu e vreun hyundai sau vreo kia)Difernta intre Hilux si Nvara este ca se adreseaza unor clienti diferiti.Hilux are suspensii cu cursa mai lunga, bune in Off road dar cu pretul stabilitatii pe sosea, un motor nu asa de nervos ca al Navarei dar care trage de la turatii joase(ceea ce conteaza enorm in Off road) si pe care nu ai de ce sa-l omori in ture ca-l omori degeaba, el tot la fel trage.
In plus hai sa comparam sasiul la toate camionetele: Sasiul de Hilux este de doua ori mai gros decat la Navara si chiar la Mazda/Ford.
Probleme avute cu masinile pe care le-am detinut:
1.Fostul Nissan pick up pe care l-am tinut 90.000: pompa de servo sch la 60.000 , mecanism geam stanga la 40.000
si in rest nimic)-masina a mers mai mult pe sosea si foarte putin la munte pe drumuri forestiere
2.Navara 85.000-baterie la 20.000 km,rulmenti intermediari planetara spate la 5.000(un defect care a fost la unul din primele loturi dar s-a remediat)-masina a fost folosita mai mult pe sosea la fel ca si prima
Toyota Hilux model vechi -180.000 km: NIMIC( cea mai buna masina din viata mea(40 ani))-am tractat remorci, off road destul de mult, oricum , de la masina asta am devenit fan Toyota
Toyota Hilux model nou 102 cp-68.000: NIMIC-a vazut destule locuri prin care baietii cu ML si X5 nici nu viseza
Toyota Hilux model nou 3.0 D-4D:56.000: NIMIC-masina e folosita la tractat, carat in teren accidentat si pe sosea-nu pare sa se rupa asa usor.

Acum cand spun nimic nu ma refer la filtre discuri ,placute etc.
Sper ca te-am ajutat.
PS: Dupa cte vad eu pe tine te tenteaza genul Navara dar ai indoieli cu fiabilitatea.Ca unul care am omorat astfel de masini sute de mii km, te rog doar sa te intrebi cat de mult vei merge in Off road? Daca Off road pt tine inseamna drumuri forestiere din cand in cand sau drumul pana la partie, atunci ia-ti Navara cu inima impcacata. Daca totusi Off road inseamna ceva mai mult si mai des( drumuri desfundate, sleauri, zapezi de 50 cm, camp) nu -ti lua Navara pt. ca sincer nu e pt. asta si nici nu cred ca e durabila in timp in astfel de conditii.Mergi pe Hilux (3.0 sau 2.5) sau Ranger(vezi care e difernenta la bani.Pana la urma cat confort vrei? Nu-ti ajung niste dotari minime? Si vei avea p[erformante f. bune pe sosea, excelente in Off road si o masina pe viata.Mult succes.Vrei fiabilitate ia-ti TOYOTA


alx
Scuze am recitit ce ai spus si mi-am dat seama ca tu de fapt vrei sa vorbim despre Navara si eu te-ma ametit cu Hiluxul.Pt. mine e clar ca tu vrei Navara si probabil ca vrei versiunea cu ceva dotari( eu am avut xs care nu prea avea multe).
Nu mai insist prea mult ca si asa am pierdut o jumate de zi sa scriu.
Deci :"e chiar asa de proasta Navara?".Omule, cum poti sa crezi asa ceva? Cum dracu sa fie chiar proasta? Reiau si iti spun ca singura problema pe care am avuto a fost cu rulmentii intermediari dar asta e o problema de care Nissan a trecut.Multi producatori de masini au recalluri si nu se face mare tam-tam.Nissan este o superputere in domeniul 4x4.Problema cu Navara este ca s-a dorit sa se construiasca o masina cu calitati on road orientata spre conceptul de SUV, in care oamenii nu prea mai pun pret pe calitati OFF road. Masina a fost cinceputa pt. Europa. Crezi ca in Germania sau Franta mai au aia nevoie de prea mult Off road( am spus nevoie nu nevoie de distractie in Off road)?
Deci, daca tu nu o sa rupi norii in Off road, daca nu vrei sa te duci pe coclauri cu bena plina de materiale etc, nu-ti face griji ca masina nu va tine.
Eu am folosit masina mai mult pe sosea si nu am avut probleme decat cu ce ti-am spus( baterie si rulmentii aia). Cand am vrut ceva capabil in Off road am ales Toyota.Da, dar daca mai vreau sa alerg pe serpentine fara sa o iau pe alaturi, nu mai pot sa o fac.Pentru ca ce e bun in Off road nu e bun pe sosea. Producatorii au facut fiecare ce compromis au vrut.Asculta-ma pe mine, nimic nu poate fi excelent atat pe sosea cat si pe teren.Important e ce alegi tu, Hilux pt carat sau Navara pt. iesiri la aer si alergat ? Vrei robustete si simpitate sau lux si performante? Nu le poti avea pe amandoua
Vezi, totul e mai simplu asa
pretorian
acum mai depinde si de gusturi, daca tot zici ca ai mai avut hilux, am o intrebare la tine alx si anume, lamureste-ma si pe mine cum si in ce conditii se foloseste power heet-ul, ca din carte nu inteleg nimic e cam confuza, merci
Idle
OK, am urmarit discutia. Am si eu o intrebare pentru cei cu experienta in Pick-up(uri). Vreau si eu sa cumpar, in maxim 1 luna si jumatate, un Pick-up. Va fi folosit la transportul diferitelor materiale pe sosea, dar si pe drum de tara. O voi folosi si ca masina de oras, ocazional, dar si pentru excursii mai lungi. Ma intereseaza cateva aspecte tehnice. Vreau sa o cumpar Second Hand. Ma gandesc la modelele de prin anii 2002 - 2004 (Toyota Hilux, Mazda B2500, Nissan Navara, Ford Ranger, Mitsubishi L200).
Ma intereseaza urmatoarele informatii, in aceasta ordine:
1. Capacitatea de transport atat ca volum cat si ca masa.
2. Consumul de carburant.
3. Fiabilitatea
4. Costurile de intretinere si service
5. Performantele pe sosea si off-road

Date tehnice nu se prea gasesc pentru modelele mai vechi, asa ca v-as fi recunoscator daca m-ati putea ajuta.
Va multumesc anticipat.
Idle
Am gasit o Mazda B2500, din 2005, cu motor de 109cp. Intradevar nu are un design cine stie ce, dar cred ca este mai putin important. Cei ce aveti Mazda, ce ziceti? O sa o cumpar sapt. viitoare.
pretorian
depinde de starea in care se afla, oricum e destul de robusta, s-o stapanesti sanatos si aratane poze.
Idle
Eu zic ca se afla intr-o stare buna. Am condus-o putin printr-o padure era un drum denivelat acoperit cu zapada, am coborat si urcat doua pante nu prea mari, s-a cuplat automat RWF (nu stiu inca ce este). Dupa ce am oprit am desfacut capacul de ulei, la motor, sa vad daca nu are gaze Carter, si nu am vazut nici cea mai mica urma de fum. Eu zic ca e bine, dar nu stii niciodata ce cumperi, de abia dupa ce umblii tu cu ea vezi ce si cum. Nu are la exterior nimic, fara bare, fara bena acoperita, fara praguri, jante din otel, adica e simpla. Are culoare albastra. La interior are AC, geamuri electrice fata/spate, airbag. Cam atat.
Dupa ce o cumpar o sa pun si cateva poze si bineinteles primele impresii.
Idle
Am cumparat-o. Acum trebuie sa o pun la punct, accesorii, revizie etc. E din 06.2005, are 64000km, iar in ultimul an, din februarie 2008 nu a rulat decat 3000km. Cel care a vandut-o mai avea una. Are reviziile facute la Ford.

Click to view attachment
G e o r g e
o masina foarte misto . sa o stapanesti sanatos
Idle
Multumesc. Am o intrebare. Are cineva un manual in engleza ori in romana. Fiindca masina asta are manual doar in germana. M-ar interesa doar partea de condus 4x4.
air_wolf
cu un b2500 am facut niste trasee pe la rucar, mama mama... e o masina buna dar trebui incaltata. s-o stapinesti cu placere.
Idle
QUOTE (air_wolf @ Feb 23 2009, 10:38 PM) *
cu un b2500 am facut niste trasee pe la rucar, mama mama... e o masina buna dar trebui incaltata. s-o stapinesti cu placere.


Multmesc, sper sa se ridice la inlatime. Acum va dati seama, se vede in foto, in planul al doilea un Aro 10, masina care a facut toti anii astia multi kilometri. Sper sa fie peste, cel putin la capitolul fiabilitate sunt sigur ca va fi peste.
Air_wolf, spune-mi te rog, cu ce ar trebui s-o incalt. Acum are pe ea 225/75 R16, dar in talon scrie la dimensiunea de 16 asa: 205 R16 110Q. Inca nu ma-m dumirit ce inseamna partea cu 110Q. Este ciudat ca nu scrie, cat de inalte trebuie sa fie caucioacele, doar in cartea tehnica scrie /80. Am dat o tura pe la magazinele on-line si am observat ca nu este o marime uzuala, am gasit intr-un singur loc dimensiunile din talon.

p.s. Inca nu am terminat treaba cu actele, dar cum se finalizeaza, dam o tura pe afara.
air_wolf
QUOTE (Idle @ Feb 25 2009, 07:42 AM) *
QUOTE (air_wolf @ Feb 23 2009, 10:38 PM) *
cu un b2500 am facut niste trasee pe la rucar, mama mama... e o masina buna dar trebui incaltata. s-o stapinesti cu placere.


Multmesc, sper sa se ridice la inlatime. Acum va dati seama, se vede in foto, in planul al doilea un Aro 10, masina care a facut toti anii astia multi kilometri. Sper sa fie peste, cel putin la capitolul fiabilitate sunt sigur ca va fi peste.
Air_wolf, spune-mi te rog, cu ce ar trebui s-o incalt. Acum are pe ea 225/75 R16, dar in talon scrie la dimensiunea de 16 asa: 205 R16 110Q. Inca nu ma-m dumirit ce inseamna partea cu 110Q. Este ciudat ca nu scrie, cat de inalte trebuie sa fie caucioacele, doar in cartea tehnica scrie /80. Am dat o tura pe la magazinele on-line si am observat ca nu este o marime uzuala, am gasit intr-un singur loc dimensiunile din talon.

p.s. Inca nu am terminat treaba cu actele, dar cum se finalizeaza, dam o tura pe afara.


parerea mea e ca trebuie sa te uiti neaparat si la alti posesori de mazda... pe 4x4mania sau pe club4x4.
eu as merge pe AT-uri daca nu intentionezi nimic mai serios sau pe MT daca vrei sa si altceva. mentionez ca aia cu care am fost era incaltata cu bfg AT-uri. pentru sosea/oras/ceva noroi sint suficiente.
Idle
Pana la urma, fiindca nu am gasit pe stoc la mine in oras, si trebuind sa o incalt asa cum scrie talonul (luni merge la RAR, pt. acte) am apelat la cauciucuri second hand. Asta pana mai tarziu cand voi vedea exact despre ce e vorba. Am gasit 4 buc. facute de Mastercraft, sunt M+S, au fost pe o Navara. Sunt in stare buna.

Urmeaza aparatorile de la aripi, pragurile si bullbar-ul.
pretorian
felicitari si sa o stapanesti sanatos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.