Help - Search - Members - Calendar
Full Version: CONSUM EXCESIV LA VITEZA MAXIMA...?!
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
andrei27237
am o masinuta cu motor 1.5 carburator dublu corp,4 viteze ,cam scurte.... in asa fel incat viteza maxima se obtine intr-a 4-a la turatia maxima cat poate motorul.concret:am mers cu 145km/h (vit maxima e 152 km/h) ,vreo 2-3 minute si.....acul de la benzina scadea vizibil!!! aveam 5500 rpm maxim e 6000 rpm.
la voi tot asa se intampla la vit maxima?
G e o r g e
este un oltcit cumva ?

si este normal sa consume f mult.
f1anatic
Nu stiu daca este normal sa scada nivelul atit de vizibil.Stiu insa ca pentru fiecare 10 mph peste viteza optima, consumul creste cu 10%.

Pt propria-mi rabla (calculat stiintific, cu rezervorul umplut pina da afara la fiecare pit-stop). In medie:
60-65 mph (~100 kph) - 25-26 mpg ~ 10L%
80-85 mph (~ 130 kph) - 19-20 mpg ~ 12L%

Dar nici sa merg ca mortul ! Prefer sa pierd la pompa decit timp pe sosea, neuroni ca ma enervez s.a.m.d.
V l a d
vezi f1anatic de asta nu imi plac masinile americane... sau ma fac ca nu-mi plac (viper e visul meu) 12l/100km e imens la 130. Masinile americane consuma groaznic de mult si la voi sigur benzina nu e o problema, dar aici e pentru multi o cheltuiala considerabila
G e o r g e
la 180 subaru mi-a luat 20L la 120km : 16% laugh.gif laugh.gif

asta pe autostrada :cheers:
andrei27237
nu oltcit,e masina "serioasa" lada 1500 tractiune spate :cheers:
f1anatic
QUOTE(V l a d)
vezi f1anatic de asta nu imi plac masinile americane... sau ma fac ca nu-mi plac (viper e visul meu) 12l/100km e imens la 130. Masinile americane consuma groaznic de mult si la voi sigur benzina nu e o problema, dar aici e pentru multi o cheltuiala considerabila


Pai vad ca rice-burner-ul lui George consuma mai mult ca tancurile mele la viteza mai mica. Si macar una din masinile mele prinde 180 cu multa usurintza.
Iulian HondaFan
Consumul depinde de turatia motorului fara indoiala. Cu cat conduci mai agresiv cu atat consumul se va duce in sus. De aceea si masinile cu transmisie automata consuma mai mult pentru ca in general schimbarea vitezei se face cand motorul atinge o anumita turatie in treapta inferioara. Cu transmisia manuala poti schimba in treapta superioara la turatii mai mici. Totusi daca tii motorul la turatii foarte mici ( depinde de motor dar in general sub 1500rpm) in orice treapta de viteza dar mai nasol in treptele superioare il supui la o uzura mai rapida. Regimul optim, si in general se si simte la condus, este 1500-2500rpm, dar, din nou, depinde de motor. Nu stiu exact care e treaba la diesel in termeni de regim optim de turatie.
Si eu locuiesc de 5 ani in State si intr-adevar americanilor nu le pasa de consumul de benzina, pretul fiind undeva la 2/3 din ceea ce in Romania la un nivel mediu al salariilor de 40000$ pe an.
Cine se uita la lista cu cele mai bine vandute modele de autovehicule in State va observa lesne ca in frunte se afla Ford F series, Chevrolet Silverado si Dodge Ram, impreuna aceste 3 modele se vand in aproape 2 milioane de bucati anual. Toate acestea sunt camioane in toata puterea cuvantului ( motoare in general v6 sau v8 cu 4-6l cilindree, putere 230-350cp, cuplu 400-600Nm, consum de la 13l% pana la 20l%, capacitate de tractiune 3-5t , si capacitatea incarcaturii (payload) de 5-800kg.
Totusi sunt si masini cu consum "european": VW vinde cateva zeci de mii de Golf, Bora ( aici i se zice Jetta) si Beetle cu celebrul in Romania acum motor 1.9TDI, Toyota are Priusul care consuma, ATENTIE!, 4l% in oras si 4.7l% in afara iar Honda are Civic Hibrid cu 5l% in oras si cam tot atat in afara.
Hibrizii au un motor mic pe benzina de 1.3- 1.5l un sistem de regenerare a energiei din franare care este stocata in acumulatori si de acolo folosita de un motor electric care suplimenteaza puterea motorului pe benzina, iar in cazul Priusului chiar tine masina in miscare pe anumite perioade de timp in care motorul pe benzina este oprit complet.
Astept cu nerabdare ca cineva sa scoata un hibrid diesel care poate realmente ajunge la 2-3l%.
f1anatic
Mai Iulian, poate ne luam un Ford Escape hybrid. Cica a scos 60 mpg in Manhattan. Mai greu de crezut dar si 30 mpg daca a consumat, eu unul imi scot palaria. Fatza de a mea 15mpg e ceva ? By the wya, pentru Euros Ford escape este un mini-SUV, asa ca Honda CRV say Toyota RAV4.

Si ca vorbim de risnitze de-astea. Ce parere ai de Kia Sorento si de Saturn Vue (250 de ponei pe ala...3.5L, V6, DOHC cred, AWD) Imi place...suna periculos pentru o masinutza.

Incercam sa le explic astora mai de mult ca un Jeep Grand Cherokee 4.7L v8 nu e masina rea...nu m-a crezut nici unul...Tu ce zici ?
Iulian HondaFan
Nu cred ca Ford Escape ar putea consuma atat de putin. Motorul de baza este de 2.3l la care se adauga cel electric. E adevarat ca promite performanta de V6 la un consum mai mic. Regenerative Brake System este cumparat de la Toyota si este aproape identic cu cel de pe Prius. Din cate am citit pe net consumul va fi intre 30 si 40 mpg, ( 6-8l%) ceea ce e foarte bine pentru o masina de 1750kg. Pentru o idee Prius cantareste 1300kg iar Civic Hybrid 1250kg. In plus varianta Escape AWD va fi taxata la consum de AWD care invariabil inseamna consum mai mare. Totusi asta ar face Ford Escape cel mai de dorit SUV mic de pe piata tinand cont ca tocmai i-au imbunatatit interiorul care era cam cheap ( fara suparare, ca la majoritatea masinilor americane exceptand cele de lux), are manevrabilitate buna si crash testing in top.
Si aici Escape este in clasa SUV mica dupa clasificarile de pe majoritatea site-urilor auto, dar, nici o indoiala, este printre cele mai mari din aceasta clasa. Curios pe clasificarea Autonews Europe ( autonews este principala revista mondiala de profil a industriei automobilistice) Honda CRV este data ca "large SUV" idee care a fost probabil emisa la betie de redactorii de acolo.
Sincer, eu nu sunt un fan SUV, cel putin aici. Mai degraba au NEVOIE de SUV romanii din tara cu drumurile si dezapezirea de acolo.
In conditiile de aici ai nevoie de SUV daca locuiesti in treimea de nord a USA (si asta 3-4 zile pe an ) sau daca esti intr-adevar amator de condus de teren. In rest lumea isi ia SUV aici ca sa arata ca isi permite si pentru ca te simti barosan la volanul unui mastodont ( ceea ce eu numesc functia de proptire a moralului proprietarului) nu ca le trebuie intr-adevar.
Daca ai nevoie de spatiu sau ai o droaie de copii poti opta pentru minivan.
In ceea ce priveste proptirea moralului eu as opta pentru BMW 5 series ori Mercedes E class, iar ca optiune pentru a treia masina in gospodarie: Porsche, Corvette sau Honda S2000.
Daca vrei AWD poti alege Subaru, de care putem spune ca au inventat AWD pentru autoturisme/cars, Volkswagen/Audi, Volvo sau gemenii Toyota Matrix/Pontiac Vibe.
Dealtfel, desi s-ar parea ca SUV-urile sunt cele mai sigure masini, clasa lor are cele mai multe fatalitati, iar minivanurile cele mai putine.
Daca as avea nevoie de SUV (adica pentru uz de teren), Jeep Grand Cherokee ar fi fara indoiala o alegere excelenta si cred ca prima si pentru mine. In Europa au si varianta diesel cu motor Mercedes care cred ca ar fi mai indicat din toate punctele de vedere, din pacate nu este si aici. Se aude ca vor pune un diesel incepand de anul acesta ( nu stiu exact provenienta) pe Jeep Liberty ( Cherokee in Europa).
Kia Sorento pare sa fie o varianta buna daca vrei un SUV maricel pe bani putini dar review-urile de le-am citit nu erau grozave.
Saturn Vue ( pentru cititorii romani, Saturnul este o marca GM de pe piata americana care GM-ul o marketeaza ca fiind de inspiratie germana, in speta Opel, principala marca GM din Europa; parerea mea este ca sunt foarte putine lucruri in comun si acelea sunt cele care le au in comun toate marcile GM) este un cross-over SUV ( SUV construit pe platforma de sedan). Motorul V6 de 3.5l ca si cutia automata in 5 trepte sunt chiar cele de pe Honda Pilot sau Acura MDX si alegerea este o recunoastere tacita de catre GM ca Honda are o gama de motoare mai buna. Din pacate review-urile nu sunt grozave in ceea ce priveste calitatea interiorului si a steering-ului, directiei cum am zice pe romaneste. crash testingul este insa top si pretul sigur va fi sub Honda Pilot.
f1anatic
QUOTE(Iulian26584)
Daca as avea nevoie de SUV (adica pentru uz de teren), Jeep Grand Cherokee ar fi fara indoiala o alegere excelenta si cred ca prima si pentru mine.


Atzi auzit ce zice omul asta ? Asta nu de alta dar niste tovarasi incarcau sa ma convinga altfel.

Ca veni vorba de SUV-uri. Este o nevoie acuta de SUv-uri in Chicago pe perioada de iarna. Stii tu, la primul fulg de zapada ies pe strada 1000 de pluguri si dau cu atita sare ca daca ar varsa-o in lacul Michigan, apa ar deveni apa de mare. (Marile Lacuri au apa dulce). Daca nu-tzi tragi niste jentzi supra inalte, geamuri fumurii si nu ascultzi muzica Eurodance, nu eshti om. MAI ALES cind te duci la biserica ! Si bineinteles le conduci de parca disputzi o etapa la Paris-Dakkar !
Iulian HondaFan
Eu locuiesc in Indiana la 300km sud-est de Chicago si iarna e aproape la fel ca si pe acolo ( pentru lumea din Romania iarna ca in Chicago si zona mai rar pe acolo, niciodata nu am intalnit frig ca asta-iarna in Chicago). Nu stiu cu ce te ajuta SUV-ul la sare. Si daca iti place slalomul e mai meserias intr-o masina joasa si mai probabil sa iti rastorni SUV-ul in timpul slalomului decat un Subaru/Volvo/Passat.
marc
:brilsmurf: da-mi mai multe date despre logodnica ta (lada in limba rusa inseamna in trducere libera logodnica ) si te pot ajuta cu mai multe sfaturi;am avut lada din 1990 pina in 2002 si cred ca mai am si niscaiva piese de schimb
andrei27237
nu stiu ce date sa-ti dau.... e din '79 si e intr-o stare f f buna,am cumparat-o dupa un rk complet la motor si vopsre,am mai schimbat pe ea tot ce tine de frane,si m-a costat 2.500.000 lei (ca sa le fac in ciuda la astia cu masini de zeci de mi de euro... laugh.gif )sa nu o luati in nume de rau.... asta e am schimbat ambreiaj rulment si placa de presiune tot 2.500.000 lei cu manopera inclusa!! :cheers: .acuma am o sg problema,nu mai cupleaza termocupla si pana o monteaza mecanicul (zilel astea)mentin temperatura la lichid cum pot..... dau drumu la incalzire la maxim..... :shock: acuma vara...
G e o r g e
ca in reclama la coca cola ? laugh.gif
HalbaSus
QUOTE
Ca veni vorba de SUV-uri. Este o nevoie acuta de SUv-uri in Chicago pe perioada de iarna. Stii tu, la primul fulg de zapada ies pe strada 1000 de pluguri si dau cu atita sare ca daca ar varsa-o in lacul Michigan, apa ar deveni apa de mare. (Marile Lacuri au apa dulce). Daca nu-tzi tragi niste jentzi supra inalte, geamuri fumurii si nu ascultzi muzica Eurodance, nu eshti om. MAI ALES cind te duci la biserica ! Si bineinteles le conduci de parca disputzi o etapa la Paris-Dakkar !


SUV-urile nu sunt facute doar pt a fi niste masini "pe timp de iarna"... Tractiunea integrala e o minune care te ajuta si iarna si vara, in curbe, in rampe, in santuri, gropi, etc... Dupa ce am condus cateva masini cu tractiune integrala abia astept sa mi-o schimb pe a mea... Mi se pare stupid ca oamenii sa foloseasca tractiune pe 2 roti cand masina are 4... Se comporta cu totul altfel in viraje... iti ofera o senzatie de stabilitate mult mai mare (chiar daca la SUV-uri centrul de greutate e mai sus... se compenseaza prin greutatea masinii)...
Iulian HondaFan
stabilitatea la SUV-uri ca si clasa e foarte proasta.

bazat pe statisticile americane SUV-urile se rastoarna de 2-3 ori mai frecvent decat turismele sau minivanurile. in plus foarte putine modele au crash testing bun si daca te infigi intr-un pom ai mai multe sanse sa mori in SUV decat intr-un Megane, Golf sau Astra.

overall, aici in america, clasa cu cel mai mare numar de fatalitati este cea a SUV-urilor.

4x4 este ideal dar sunt si turisme 4x4: subaru, VW, volvo, audi, toyota matrix( nu stiu daca asta este si in Europa).

locul SUV-urilor este in afara soselelor sau pe drumuri neasfaltate.

in plus SUV-urile si truck-urile sunt un pericol pentru siguranta celorlalti participanti la trafic si, dupa mine, un indicator de neam prostie.
Iulian HondaFan
corectie: ma refer in principal la SUV-urile mari care sunt bazate pe sasiu de camioneta.

Honda CRV, Toyota RAV4, Ford Escape si alte cateva care sunt construite pe platforme de turisme desi se rastoarna la fel de mult ca si cele mari ar fi macar sigure ca si crash resistance si nu s-ar sui pe turisme intr-o coliziune directa.

in plus handling si driving dinamics sug ( i.e. suck) complet la majoritatea SUV-urilor comparativ cu turismele.
f1anatic
(iulian) omului clar ca ii plac masinile mici. Dar asta nu inseamna ca nu are dreptate.

Cind am facut precizarea despre nevoia acuta am vrut sa fie sarcastic. In Chicago NU e nevoie pentru ca primaria are grija sa nu fie zapada pe strada si pe trotuar iar cetatzenii sint obligatzi sa faca pirtie pe trotuar in fatza casei lor (sau sint amendatzi).
Iulian HondaFan
nu imi plac doar masinile mici. imi plac si minivan-urile daca ai nevasta,copii, catel si purcel.

imi plac Hummer-urile daca ai de facut ordine in Irak (sa tii benzina jos sa-si ia redneck-sii SUV-uri si trucks) dar nu pe strazile din Manhattan.

si mi-ar place Jeep Grand Cherokee la ciobanii din Retezat, ca lor intr-adevar le-ar trebui. dar daca isi trimit copiii la Bucuresti la facultate ar trebui sa ii trimita in clio ca nu le trebuie altceva, sau, ma rog daca afacerea oiereasca merge, mazda miata sau chiar porsche boxter daca se poate.
Echo
A nu se confunda SUV-uri cu 4x4 veritabile de genul Land Rover Defender, Mercedes G , Nissan Patrol (ala mai vechi),in general vehicule spartane, cu sasiu separat, axe rigide si (unele) arcuri cu foi, diferentiale cuplabile manual, in general masini de teren greu, cu motor diesel. Chiar IMS M461 si ARO pot fi considerate ca exponente de varf ale categoriei. In Transilvania se organizeaza frecvent trialuri prin tot felul de rapi si prapastii cu astfel de masini si daca nu ai doua winchuri bune poti ramane intepenit in noroi pana la gat. Revenind ;la SUV-uri si la tractiunea integrala, de ce nu-si cumpara un om un Audi Avant Quattro sau Subaru Outback si prefera un Excursion :roll: cred ca e vorba de grandomanie si complexe serioase de inferioritate. Daca-ti trebuie pt teren greu ia-ti nene un 4x4 adevarat. Insa majoritatea terenurilor accidentate pe care le vad astfel de masini sunt bordurile si gravel-ul. Mai e si chestia ca Ford (sau alti constructori) prefera sa vanda SUV-uri decat masini normale, intrucat castiga mai mult per bucata. Plus sentimentul (fals) de siguranta pe care astfel de masini il dau. Se rastoarna mult mai usor. Distantele de franare sunt la fel cu ale unui tren marfar. Consum de ti se ridica parul pe ceafa cu performante dinamice mediocre. Asta aduce a anii 50-60 cu aripioarele si cromul lor. Iar conceptul "lasa sa moara mai bine ei" e dincolo de cuvinte :evil: Dixit
f1anatic
Pentru ca aici in America TOTUL este MARE ! Devine o obsesie si o problema psihica. Pina nu ai sa traiesti aici nu ai sa intelegi mentalitatea...De-asta avem si zgirie-nori de 110 etaje si sosele cu 'jde benzi si portia la restaurant de saturi 5 somalezi.

Personal, uite ca mi-as lua si un Hummer daca as avea bani. Numai ca sa sa-l sperii pe vecinul.
Sau mai stii daca vreau sa dau un jaf armat in down-town...
Iulian HondaFan
Ford, GM si Chrysler vand ce se cere, si ei au fost surprinsi de cati clienti au avut la SUV-uri.
intr-adevar putine au diferential manual.

totusi ca dinamica pe drumuri asfaltate chiar si pe gheata SUV-urile nu se ridica la nivelul turismelor 4x4. structura lor a fost conceputa pentru teren si nu poti castiga amandoua intr-o masina oricat te-ai stradui, desi unii se straduie (vezi touareg si geamanul porsche cayenne)
Iulian HondaFan
daca astia aicea o tin tot asa se poate ca, pana strangi tu banii de hummer, bastanii o sa umble in echivalentul civil al tancului Abrahams, 120 de tone, senile frumoase late de 1m, 2 motoare diesel de 1500cp bucata, bare nichelate, etc.
Alecs
n-ar fi rau.. cu un chip, filtru si tobe mai scoti ceva din el smile.gif doar ca risca sa care soseaua dupa el.
James Kilowatt
Andrei, eu am avut lada 1500... cu un carburator reglat bine scoteam 8 la 90km/h, in jur de 10 la 120 si cam 16 mergand la blana, intre 140 si 150.
Iar cu termocupla, decat sa prajesti ganitura de chiuloasa mai bine o pui in scurt si lasi ventilatorul sa mearga non-stop daca te plimbi prin oras.
James Kilowatt
Andrei, eu am avut lada 1500... cu un carburator reglat bine scoteam 8 la 90km/h, in jur de 10 la 120 si cam 16 mergand la blana, intre 140 si 150.
Iar cu termocupla, decat sa prajesti ganitura de chiuloasa mai bine o pui in scurt si lasi ventilatorul sa mearga non-stop daca te plimbi prin oras.
andrei27237
:shock: 16 la suta?!?! la blana? m-ai spart!!!!
eu am facut chiarieri 100 km pe serpentine si coboriri si urcusuri,si a consumat cam 7.5 l dar recunsc ca am mers economic cam 85 90 km/h.
in rest.... chiar la inceput cand am luat-o am facut consumul in oras si am ajuns la frumoasa valoare de 14.5 la suta... ce-i drept iam dat in gura ff tare...
parerea mea e ca nu prea conteaza consumul,daca iti place sa o conduci si merge fain...... what the hell,nu? :cheers:
andrei27237
a era sa uit,cu termocupla am facut asa:(m-a sfatuit mecanicul)am dat-o jos si am pus un ventilator pe pompa de apa,asa se invarte tot timpul la turatia motorului.... e ok,am testat-o si in oras si la drum lung si la urcare e ok o mentine la 91 grade.o zis mecanicul ca e ok,oricum termocupla se pornea la 92 si o aducea la 90....
James Kilowatt
Da, 16... ce vrei, masina cu carburator, din 1980 si cu aerodinamica unei caramizi... insa imi placea sa o conduc, oricum da clasa unei Dacia Berlina... sil a demaraj, si la tinuta de drum, si la fiabilitate, si la tot ce vrei. Desi cu piesele de schimb am luat si plasa, am gasit de proasta calitate... Insa am intrebat un coleg moldovean cum sa fac sa ma prind care sunt facute in Rusia si care in Turcia.
Orice solutie care rezolva problema e buna:) Chestia cu pusul termocluplei in scurt iti ofera avantajul ca dureaza 2 minute sa o faci, si tot doua minute sa o scoti, iarna sau la drum lung.
stefan_ieu
Sau chiar mai putin, daca iti tragi 2 fire pana la bord si pui un comutator (am avut asa pe dacie).
James Kilowatt
E si mai buna ideea, doar ca e mult de munca... e infernal de tras fire la bord. Daca ai buton pentru faruri de ceata insa n-ai faruri montate, poti sa folosesti contactul respectiv si firele care sunt deja trase:)
Insa trebuie sa iti instruiesti prietena sau cine iti mai conduce masina ce sa faca... Sau sa i-l lasi mergand non-stop, in cazul in care o dai altcuiva... e mai sigur:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.