Motivele pentru cauciucuri de iarna sunt fix alea pe care le-ai spus: compozitie mai aderenta la temperaturi joase si profil specific pentru suprafete acoperite cu zapada. Nu intru in detalii plicticoase, google it! Poate ca cea mai veche pagina internet despre asta este:
snow tires info3 reguli de baza:
7 - In general, se spune ca aderenta anvelopelor scade odata cu scaderea temperaturii. Ca urmare, incepand cu temperaturi mai mici de 7 grade, anvelopele de iarna sunt mai aderente decat cele de vara. La temperaturi negative, diferenta e mai mult decat semnificativa. Se recomanda montarea anvelopelor de iarna cand temperatura scade sub 7 grade (nu conteaza de cate ori te duci la ski sau daca este zapada pe drum - adica atunci sunt indicate cu atat mai mult).
4 - masina se echipeaza cu 4 cauciucuri de iarna identice. Montarea de anvelope de iarna doar pe puntea fata sau combinarea pneurilor cu grade de uzura diferite e de evitat.
2.5 - presiunea tinde sa scada cu scaderea temperaturii. Verifica presiunea la fiecare scadere cu 5 grade a temperaturii.
De ce jante de tabla? Sunt mai ieftine, si permit utilizarea unor pneuri mai inguste pentru iarna. Pot la fel de bine sa fie din aliaj. La swift, jantele de tabla pe 14 permit cauciucuri mai inguste => aderenta mai buna.
Raport calitate/pret - rar gasesti un indicator mai putin relevant ca asta. Ia ce iti poti permite si mergi cu ele gandindu-te cati bani ai dat. Profilele nu difera foarte mult de la o marca la alta (si de la un pret la altul). Compozitia (asta inseamna aderenta si mai ales rezistenta la uzura) face diferenta. Daca mergi 3000km/iarna poti lua un cauciuc ieftin (il vei schimba oricum dupa 3 ierni ca se uzeaza moral). Daca mergi mai mult, ia un pneu mai rezistent. Am tras eu limita la 3000 in mod arbitrar. Poate e la 4000, poate nu. Ia in calcul si o eventuala iesire in afara tarii unde aceste pneuri sunt obligatorii somehow.
Promotii: de exemplu nico-tyres.ro are 3+1 gratis.
Branduri: Nokian (poate ca cele mai bune), Vredestein, Michelin, Bridgestone, etc.
Test cauciucuri de iarna (e nemtesc deci Vredestein iese cel mai bine):
Winter tires testTest iarna/all season: