Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cauciucuri iarna pentru suzuki swift.
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
BazaX
Salut,

cum recent sunt posesor de swift incepe sa ma intereseze un subiect care pana nu demult l'am ingorat: cauciucurile de iarna. (nu sunt cunoscator in materie)

in primur rand de ce iarna ne trebuie neaparat cauciucuri de iarna iarna ?

care sunt proprietatile lor si ce le face sa fie mai bune ? (cel putin la nivel teoretic, banuiesc ca au alta compozitie care e mai putin "casanta" la frig iar ridurile sunt altfel ca sa fie aderenta pe zapara, .. dar nu stiu exact daca e asa sau ce altceva mai au)

ce recomandati daca circul mai mult prin oras iar la 2 saptamani dau 1 fuga si in afara orasului, eventual ski. ? merita in cazul asta cauciucuri de iarna ?

ce cauciucuri cu raport calitate/pret recomandati ?

preturi orientative ?, ceva promotii de care ati aflat ?

eventual loc in timisoara (aici sunt ei ) unde pot cumpara asa ceva la pret bun ? (eventual pe net, .. unde se pot comanda si stiti ca sunt de incredere)

conteaza ce fel de jenti are masina la alegerea cauciucului ? (tabla/aliaj)


swift-ul meu are cauciucuri 185x60x15.

merci mult,
x

Tengeu
Motivele pentru cauciucuri de iarna sunt fix alea pe care le-ai spus: compozitie mai aderenta la temperaturi joase si profil specific pentru suprafete acoperite cu zapada. Nu intru in detalii plicticoase, google it! Poate ca cea mai veche pagina internet despre asta este: snow tires info
3 reguli de baza:
7 - In general, se spune ca aderenta anvelopelor scade odata cu scaderea temperaturii. Ca urmare, incepand cu temperaturi mai mici de 7 grade, anvelopele de iarna sunt mai aderente decat cele de vara. La temperaturi negative, diferenta e mai mult decat semnificativa. Se recomanda montarea anvelopelor de iarna cand temperatura scade sub 7 grade (nu conteaza de cate ori te duci la ski sau daca este zapada pe drum - adica atunci sunt indicate cu atat mai mult).
4 - masina se echipeaza cu 4 cauciucuri de iarna identice. Montarea de anvelope de iarna doar pe puntea fata sau combinarea pneurilor cu grade de uzura diferite e de evitat.
2.5 - presiunea tinde sa scada cu scaderea temperaturii. Verifica presiunea la fiecare scadere cu 5 grade a temperaturii.
De ce jante de tabla? Sunt mai ieftine, si permit utilizarea unor pneuri mai inguste pentru iarna. Pot la fel de bine sa fie din aliaj. La swift, jantele de tabla pe 14 permit cauciucuri mai inguste => aderenta mai buna.
Raport calitate/pret - rar gasesti un indicator mai putin relevant ca asta. Ia ce iti poti permite si mergi cu ele gandindu-te cati bani ai dat. Profilele nu difera foarte mult de la o marca la alta (si de la un pret la altul). Compozitia (asta inseamna aderenta si mai ales rezistenta la uzura) face diferenta. Daca mergi 3000km/iarna poti lua un cauciuc ieftin (il vei schimba oricum dupa 3 ierni ca se uzeaza moral). Daca mergi mai mult, ia un pneu mai rezistent. Am tras eu limita la 3000 in mod arbitrar. Poate e la 4000, poate nu. Ia in calcul si o eventuala iesire in afara tarii unde aceste pneuri sunt obligatorii somehow.
Promotii: de exemplu nico-tyres.ro are 3+1 gratis.
Branduri: Nokian (poate ca cele mai bune), Vredestein, Michelin, Bridgestone, etc.
Test cauciucuri de iarna (e nemtesc deci Vredestein iese cel mai bine):
Winter tires test
Test iarna/all season:
alexvi
Pentru ca nu am gasit jante de tabla la momentul la care am cautat le-am pastrat pe astea de aliaj si mi-am luat cauciucuri pentru ele. Oricum, dupa cum spunea un coleg forumist, e mai frumoasa cu jantele astea. Am gasit la depozitul de anvelope Dunlop Wintersport M3 185/60/R15 la 243 RON cu montat si echilibrat gratuit.

goad
Aici e un alt test din Belgia:tot Vredestein iese pe primul loc.
www.anspneu.be.

O sursa buna si ieftina de anvelope ,mai ales ca le aduce acasa prin curier din Germania e www.cauciucuridirect.ro.
Eu am 165/70R14 85T XL Vredestein Snowtrack II de la importator (APCO).
As mai adauga la cele spuse mai sus de colegii forumisti ca iarna sunt recomandate jantele de tabla deoarece sunt mai rezistente decat cele de aliaj (nu sunt casante la frig cum este Al),Cele de aliaj se zgarie mai usor si se incarca cu gheata intre spite.Daca montati lanturi ,pe jante de aliaj or sa se strice acolo unde se ating cu lantul mult mai usor decat cele de tabla.
La siguranta nu se face economie.
Sorin104552
Buna,
Tocmai am fost in Ungaria, la Szeged. "Oferta la cauciucurile de iarna pt Suzuki". Pina sa intreb ce si cum, am vazut in showroom pe un Swift, gume de vara GY NCT5 de 185/60/R15, jante aluminiu cu emblema Suzuki. Nu m-au mai interesat cele de iarna. Cind am intrebat de pret, 150.000 HUF, 2200 RON, set complet, gume si jante.Pot sa cumpar acum? Nu, trebuie facuta comanda. Stiu ce am de facut in primavara.
O seara buna,
S.
BazaX
QUOTE(Sorin104552 @ Nov 24 2007, 06:43 PM) *
Buna,
Tocmai am fost in Ungaria, la Szeged. "Oferta la cauciucurile de iarna pt Suzuki". Pina sa intreb ce si cum, am vazut in showroom pe un Swift, gume de vara GY NCT5 de 185/60/R15, jante aluminiu cu emblema Suzuki. Nu m-au mai interesat cele de iarna. Cind am intrebat de pret, 150.000 HUF, 2200 RON, set complet, gume si jante.Pot sa cumpar acum? Nu, trebuie facuta comanda. Stiu ce am de facut in primavara.
O seara buna,
S.


unsure.gif si cauciucuri de iarna ? .. ai renuntat ? rolleyes.gif
Suki
Pentru 1.5 masina nu vine cu cauciucuri all season? Asta ar trebui sa fie de ajuns pentru iernile cu incalzire globala, nu?
Tengeu
QUOTE(Suki @ Nov 28 2007, 12:47 AM) *
Pentru 1.5 masina nu vine cu cauciucuri all season? Asta ar trebui sa fie de ajuns pentru iernile cu incalzire globala, nu?

Pai nu prea. O fi incalzirea asta globala un fel de incalzire, insa iernile tot au temperaturi medii in jurul valorii de 0 grade. Deja sub 7 grade cauciucurile all season nu prea mai au aderenta. Compozitia da aderenta la frig si profilul da aderenta la suprafata specifica iernii (zapada, etc.). Mie nu mi se par un moft. Fix la fel cum nu pui apa in spalatorul de parbriz iarna (adica, sper ca nu pui, nu?) char daca e incalzire globala.
Nu ai cauciucuri Continental pe masina? Parca Premium Contact 2? Nu cred ca alea sunt all seasons. Sunt de vara cu bune caracteristici pentru carosabil ud. Nu am vazut in datele lor tehnice nimic despre rezistenta la frig. Am avut all seasons pe alta masina. What a mess! Iarna nu aveai aderenta, vara nu aveai aderenta si erau atata de dure incat pareau noi dupa 20k km.
Suki
Merci de info. Poate ar trebui totusi sa pun cauciucuri de iarna... unsure.gif
Tengeu
Eu cred ca merita chiar si cele mai ieftine cauciucuri de iarna - macar salvezi din uzura celor originale, de vara, care sunt chiar foarte bune (ok, nu e un pneu de nisa, dar dintre cele de uz general sunt in top). Pneurile de iarna nu inlocuiesc prudenta la volan dar adauga un plus de siguranta. Am condus multe ierni cu pneuri de vara si nu am avut probleme, intre timp standardele de siguranta s-au schimbat si cred ca e mai bine asa. Cand aveam masina de 1000 de euro nu imi permiteam pneuri de iarna acuma incerc sa ma civilizez incet-incet smile.gif
Catalin103986
Anvelopele cu care vine Swift din fabrica, sunt 100% de vara. Pe zapada sau polei, aproape ca nu poti controla masina. Recomand montarea cauciucurilor de iarna. Am gasit ceva Continental WinterContact TS 800, pe la 250 de lei. Dupa ce le montez revin cu impresii.
teodor swift 1.3
CITAT(Catalin103986 @ Dec 4 2007, 10:55 PM) *
Sorry post dublu.. whistling.gif


Am avut Continental Conti Eco 3 pe ea. Sunt niste cauciucuri mediocre. Iarna sunt inutilizabile. Am luat Debica Navigator 2 . Am dat 130 lei pe un pneu. Diferenta este enorma. Acum am venit de la Sinaia de la cota1400 cu masina. In Bucuresti este dezastru de cand a nins. Am prins zapada cu Continental. VARZA dar au scuza sunt de vara, dar nici vara nu sunt deosebie. Am prins zapada si cu Debica si e maaaare diferenta. Merg foarte bine. Si astea sunt si ele mediocru cotate. Dar nu am probleme pe zapada, umed sau gheata. Deci merita macar o anvelopa si ieftina de iarna pe sezonul rece.
teodor swift 1.3
CITAT(Tengeu @ Nov 29 2007, 07:40 AM) *
CITAT(Suki @ Nov 28 2007, 12:47 AM) *
Pentru 1.5 masina nu vine cu cauciucuri all season? Asta ar trebui sa fie de ajuns pentru iernile cu incalzire globala, nu?

Pai nu prea. O fi incalzirea asta globala un fel de incalzire, insa iernile tot au temperaturi medii in jurul valorii de 0 grade. Deja sub 7 grade cauciucurile all season nu prea mai au aderenta. Compozitia da aderenta la frig si profilul da aderenta la suprafata specifica iernii (zapada, etc.). Mie nu mi se par un moft. Fix la fel cum nu pui apa in spalatorul de parbriz iarna (adica, sper ca nu pui, nu?) char daca e incalzire globala.
Nu ai cauciucuri Continental pe masina? Parca Premium Contact 2? Nu cred ca alea sunt all seasons. Sunt de vara cu bune caracteristici pentru carosabil ud. Nu am vazut in datele lor tehnice nimic despre rezistenta la frig. Am avut all seasons pe alta masina. What a mess! Iarna nu aveai aderenta, vara nu aveai aderenta si erau atata de dure incat pareau noi dupa 20k km.



Pentru prima parte tin sa te contrazic. Am mers cu all weather constant la -6 grade si pe polei si pe fleorcaiala si pe zapada si pe uscat. Aderenta foarte buna. Sigur cele de iarna sunt mai bune, dar ce pot sa va zic, este ca Debica Navigator 2 all weather merg de minune. Aderenta pe umed si uscat am avut ca in vara. Si am un mers agresiv, foarte agresiv. Azi am fost la ski ; si intre Nistoresti si Baicoi am avut aproape constant 180-190 km/h pe ceata . Pe serpentine umed tare, nici prahovenii cu passat, opel nu m-au facut si astia merg ca apucatii. Intoarcere pe drumul vechi (buftea) spre bucuresti . Plin de gropi , umezeala si tiruri. Depasiri fara probleme, franari fara sa mai intre abs-ul instantaneu, aderenta buna pe umezeala. Temp de -6 grade. Viteza medie 110 km/h. Am debica ( stifturi) navigator 2 . Posibil niste (stifturi) reusite.
teodor swift 1.3
Am o colega la serviciu pe care am convins-o sa ia swift. A ales 1.3 GS. Eu am 1.3 GLX. E swift nou cu stopuri schimbate. Ea are jante de 15 aliaj cu pneuri good year, iar eu jante de tabla de 14 cu pneuri continental. Cand am luat masina ei la probe, am constatat ca trecerea peste gropi este absorbita mult mai bine. La fel si mersul pe piatra cubica este mai placut. Ce sa fie pneurile mai bune sau faptul ca janta este mai mare?! sau amandoua.
sprite
In primul rand s-ar putea sa fie mai dezumflate decat ale tale. smile.gif
Sunt mai late putin, in plus:
tu ai 165/70 R14 => circumferinta=1842.86;
ea are 185/60 R15 => circumferinta=1894.38.
Deci GS are roti mai mari cu 2,8%.
Calculatorul il gasesti aici, mergi cu scroll un pic in jos pana dai de "A tyre size calculator".
Tengeu
QUOTE(teodor swift 1.3 @ Jan 8 2008, 07:26 PM) *
Pentru prima parte tin sa te contrazic. Am mers cu all weather constant la -6 grade si pe polei si pe fleorcaiala si pe zapada si pe uscat. Aderenta foarte buna. Sigur cele de iarna sunt mai bune, dar ce pot sa va zic, este ca Debica Navigator 2 all weather merg de minune. Aderenta pe umed si uscat am avut ca in vara. Si am un mers agresiv, foarte agresiv. ...Temp de -6 grade. Viteza medie 110 km/h. Am debica ( stifturi) navigator 2 . Posibil niste (stifturi) reusite.

E OK.. nu ma prea contazici, ca eu am zis ca ale mele nu aveau aderenta.. poate ale tale au smile.gif In total, am facut 80k km cu cauciucuri all seasons (printre care si cu Debica Navigator, da' nu pun mana in foc ca erau ca ale tale) si mi s-au parut slabe. Cat timp sunt noi, par OK, insa dupa ce trece un an peste ele incep sa o ia razna. Encore une fois, e doar senzatia mea, poate modelul tau e mai bun sau poate au evoluat toate fata de acum 3 ani.
teodor swift 1.3
CITAT(sprite @ Jan 8 2008, 10:43 PM) *
In primul rand s-ar putea sa fie mai dezumflate decat ale tale. smile.gif
Sunt mai late putin, in plus:
tu ai 165/70 R14 => circumferinta=1842.86;
ea are 185/60 R15 => circumferinta=1894.38.
Deci GS are roti mai mari cu 2,8%.
Calculatorul il gasesti aici, mergi cu scroll un pic in jos pana dai de "A tyre size calculator".



Mersi Sprite. The wheel and tyre bible este bestial. Este cat se poate de profi. Am ce invata de acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.