Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pneuri Colt 205/45/16
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mitsubishi
omul vesel
Cu pneurile din titlu nu se face pana mai usor? Acestea sunt standard la varianta SAM. Imi e frica de ele deoarece la drumurile care sunt in romania si la gropile de aici, pot face pana mult mai usor din cauza talonului mic. Ce parere aveti? Ce-mi recomandati kit de reparatii sau roata de rezerva? Voi fi posesorul unui Colt 1.1 SAM la anul.
ovidiugm
QUOTE(omul vesel @ Nov 20 2007, 02:14 PM) *
Cu pneurile din titlu nu se face pana mai usor? Acestea sunt standard la varianta SAM. Imi e frica de ele deoarece la drumurile care sunt in romania si la gropile de aici, pot face pana mult mai usor din cauza talonului mic. Ce parere aveti? Ce-mi recomandati kit de reparatii sau roata de rezerva? Voi fi posesorul unui Colt 1.1 SAM la anul.

Evident ca roata de rezerva e recomandata. Kitul de reparatii, mai mult decit o taietura mica sau un cui nu poate sa astupe (4 mm dupa spusele manualului).

Daca totusi nu vrei modelul asta de cauciucuri...din cite stiam eu, dealer-ul nu are cum sa modifice configuratia. Dar sint convins ca o sa gasesti pe-aici suficienti amatori sa-ti dea jantele si cauciucurile lor de 195 la schimb wink.gif, si rezolvi problema.
omul vesel
QUOTE(ovidiugm @ Nov 20 2007, 03:27 PM) *
QUOTE(omul vesel @ Nov 20 2007, 02:14 PM) *
Cu pneurile din titlu nu se face pana mai usor? Acestea sunt standard la varianta SAM. Imi e frica de ele deoarece la drumurile care sunt in romania si la gropile de aici, pot face pana mult mai usor din cauza talonului mic. Ce parere aveti? Ce-mi recomandati kit de reparatii sau roata de rezerva? Voi fi posesorul unui Colt 1.1 SAM la anul.

Evident ca roata de rezerva e recomandata. Kitul de reparatii, mai mult decit o taietura mica sau un cui nu poate sa astupe (4 mm dupa spusele manualului).

Daca totusi nu vrei modelul asta de cauciucuri...din cite stiam eu, dealer-ul nu are cum sa modifice configuratia. Dar sint convins ca o sa gasesti pe-aici suficienti amatori sa-ti dea jantele si cauciucurile lor de 195 la schimb wink.gif, si rezolvi problema.




Sunt cauciucuri de 195/50/15, nu e mare diferenta fata de 205/45/16. Mai bune sunt cele de 175/65/14
ovidiugm
QUOTE(omul vesel @ Nov 20 2007, 08:41 PM) *
Sunt cauciucuri de 195/50/15, nu e mare diferenta fata de 205/45/16. Mai bune sunt cele de 175/65/14

Corect!
Inaltimea talonului in cm este:
9,2 cm pentru 205/45
9,7 cm pentru 195/50
11,3 cm pentru 175/65

Daca preferi 175/65, ai putea sa iei 4 jante ieftine de tabla, de 14".
Eventual daca gasesti ceva la pret bun (exclus dealerul) sa ne tii la curent - multi sint interesati de asa ceva pentru iarna.
nelu103752
am facut o pana pe valea oltului (205/45/16). am simtit o usoara vibratie a masinii (aproape imperceptibila), am dat drumul la volan, masina nu a tras stg. sau dr., nu a mai vibrat si mi-am continuat drumul (90-100km/h, depasiri,etc) inca cca.7-8km. la manastirea cozia, am oprit (exista un dumnezeu!). cand ma uit la anvelope - dr. spate pe janta, anvelopa aproape taiata de janta. daca janta taia anvelopa imi bagam chitul de pana in cur, ce sa fac cu el? am bagat compresorul si am umflat-o (fara solutia respectiva la 2,2 atm.) dupa o ora de mers ajungea la 1atm., tot era bine, aveam sa mai merg cca 180km, era duminica si nici o vulcanizare deschisa. am ajuns la destinatie dupa cateva pauze de suflat in anvelopa.

masina i-am luat-o sotiei, daca ar fi fost ea la volan, in mod sigur i-as fi zis "bine ma da asa proasta esti, mergi in genunchi si tu nu simti?"

or fi ele fatoase jentile pe 16, dar, nu sunt pentru drumurile din romania garda mica a anvelopei, a facut, ca masina sa nu se incline suficient pentru a simtii pana. este prima pana in 30 ani de condus pe care nu o simt!

am fost la m-car, am luat un chit (roata de dim. reduse, cric si coarba) si am comandat 4 jenti pe 14 din tabla (63 euro/buc.). azi am gasit in metro 4 anvelope de iarna 175/65/14 (113 lei/buc) si astept jentile pentru a face jonctiunea!

jentile pe 16 la colt sunt jenti de "fite" cine nu ma crede o sa se convinga in curand.
Andrei_Iasi
salut
iti dau eu pe ale mele 195/50/r15 (5000km rulati cu gumele de vara). ai talonul putin mai mare:D
ca sa revenim la lucrusi serioare... jantele astea nu sunt numai de fite dar sta si masina mi bine pe sosea. se simte diferenta in curbe de viteza.
numai bine
Bogdan104277
Nelu,

Subscriu la opinia lui Andrei. Daca erau numai de fitza ti-ai fi dat seama de pana. Asa, n-ai simtit nici o diferenta. Da-ti singur seama ce inseamna acest lucru la viteze ridicate: in caz de pana la viteze mari nu risti sa "parchezi" in primul obstacol din afara benzii tale - copacul de pe marginea drumului sau un nefericit de pe contrasens.
Pentru iarna este intr-adevar indicata o janta de diametru mai mic si cu profilul anvelopei mai inalt, datorita obstacoleor care apar (santuri in zapada, fagase , etc.) In acelesi timp daca observi odatac cu scaderea diametrului jantei scade si latimea anvelopei, ceea ce este benefic din nou pentru conditii de iarna. Daca vrei sa afli ce inseamna acest lucru, urmareste odata niste curse de masini desfasurate pe zapada/ghiata. whistling.gif .
nelu103752
QUOTE(Andrei_Iasi @ Nov 21 2007, 01:55 PM) *
salut
iti dau eu pe ale mele 195/50/r15 (5000km rulati cu gumele de vara). ai talonul putin mai mare:D
ca sa revenim la lucrusi serioare... jantele astea nu sunt numai de fite dar sta si masina mi bine pe sosea. se simte diferenta in curbe de viteza.
numai bine


cum zici, sa revenim la lucruri mai serioase - sunt de acord cu schimbul!
nelu103752
QUOTE(Bogdan104277 @ Nov 24 2007, 03:49 PM) *
Nelu,

Subscriu la opinia lui Andrei. Daca erau numai de fitza ti-ai fi dat seama de pana. Asa, n-ai simtit nici o diferenta. Da-ti singur seama ce inseamna acest lucru la viteze ridicate: in caz de pana la viteze mari nu risti sa "parchezi" in primul obstacol din afara benzii tale - copacul de pe marginea drumului sau un nefericit de pe contrasens.
Pentru iarna este intr-adevar indicata o janta de diametru mai mic si cu profilul anvelopei mai inalt, datorita obstacoleor care apar (santuri in zapada, fagase , etc.) In acelesi timp daca observi odatac cu scaderea diametrului jantei scade si latimea anvelopei, ceea ce este benefic din nou pentru conditii de iarna. Daca vrei sa afli ce inseamna acest lucru, urmareste odata niste curse de masini desfasurate pe zapada/ghiata. whistling.gif .


perfect de acord cu mentiunea facuta bogdan, dar, eu masina am luat-o sotiei care nu ia curbele "la limita" si masina oricum mai este dotata si cu esp.

astept sa ma sune cei de la mitu sa ma duc sa iau jentile pe 14 pentru a o echipa cu anvelopele de iarna.
omul vesel
Si pana la urma merita sa ai cauciucuri pe205/45/16 sau nu?
mariacchi234
Salutare! Voi fi si eu, din ianuarie, posesor de Colt 1.1 SAM si ma intrebam daca s-ar putea monta in loc de pneuri 205/45/16, 205/55/16? Ar afecta cu ceva suspensia? Ar fi probleme pt. faptul ca dimensiunea asta nu e trecuta in talon?
omul vesel
QUOTE(mariacchi234 @ Jan 3 2008, 08:05 PM) *
Salutare! Voi fi si eu, din ianuarie, posesor de Colt 1.1 SAM si ma intrebam daca s-ar putea monta in loc de pneuri 205/45/16, 205/55/16? Ar afecta cu ceva suspensia? Ar fi probleme pt. faptul ca dimensiunea asta nu e trecuta in talon?

Nu cred ca poti pune astfel de cauciucuri pe Colt. 1.1 Sam vine standard cu 205/45/16. Poate ajungi la o intelegere cu cei de la Mitsubishi. Dar de ce vrei sa pui pe 55?
Eu inca nu am luat masina, mai tarziu, cred ca prin aprilie, mai. La aceeasi varianta m-am orientat si eu 1.1 SAM.
Bafta sa o conduci sanatos.
mariacchi234
Nu ma gandesc sa le montez acum, sa le schimb pe cele stock, ci, pe viitor, sa montez unele cu un talon un pic mai mare si ma gandeam ca totusi nu e o diferenta prea mare de la 45 la 55. Mi-e cam frica, mai ales ca roata de rezerva lipseste, sa nu fac vreo pana. Tie ti-a venit masina, omule vesel, cu ce cauciucuri a venit si cum se comporta motorul (asta fiind putin off-topic, scuze moderatorilor)? Ideea e ca nu prea se gasesc cauciucuri de 205/45, asta fiind un alt motiv pentru care as vrea sa montez cu talon de 55 pe viitor.
mariacchi234
Scuze, acum am vazut ca inca nu ti-a venit masina, cred ca am sa-ti povestesc eu cum merge. Oricum, sper sa nu renunti la ideea de a achizitiona Coltuz-ul, e tare simpatica masina rolleyes.gif
omul vesel
M-am orientat catre Colt, si asta o sa ramana. dar mai tarziu o voi lua, sfarsitul primaverii inceputul verii. Masina in varianta 1.1 SAM vine cu cauciucuri pe 16 (205/45/16? cu jante din aliaj, clima, si alte asemenea optiuni. asa sunt masinilie japoneze, numai poti pune nimic pe ele decat cu ce vin din fabrica.
Ai putea sa faci un aranjament cu cei de la mitsubishi sa le ceri jante pe 15 din tabla in locul celor din aliaj si sa-ti mai dea ceva in plus, eventual o alarma, covorase, etc. Nu renunt la Colt ca e cea mai spatioasa din clasa, dupa Honda Jazz care e mai scumpa cu vreo 1000 de euro dar nu are jante de aliaj si nu e asa frumoasa ca Coltul.
Andrei_Iasi
salutare ,
eu nu inteleg de ce va e frica de gumele cu talon mic. se intampla si la alea cu talon de 55 sa dai in gropi ... si cu alea de 65.
un talon mai mare este recomandat iarna in rest nu cred ca trebuie sa va fie frica. daca vroiati o masina cu care sa nu aveti probleme pe "drumurile naostre" va luati logan, megane sedan , clio symbol, fabia , ...etc.
spre ex .. intreba cineva daca poate pune pe jantele standard gume cu talon de 55. daca stie cum se caluleaza diametrul total al rotilor pot sa spun ca eu pe jante de 15 am pus gume de iarna cu talon de 65(185/65R15) in conditiile in care stock a venit cu 195/50R15 . deci daca iese acelasi diametru merge(chiar acopera mai bine spatiul gol dintre aripa si roata.
leghat de faptul ca te gandesti sa pui pe viitor gandeste-te numai ca un set de cauciucuri de vara tin 60.000 km. pana ii faci pe astia mai e. si gasesti ce dimensiune vrei ... numai sa cauti. ce e drept din ce am vazut , spre ex la mine (195/50R15) sunt mult mai scumpe decat ceva mai standard. e o dimensiune mai ciudata(de obicei e cu talon de 55) , sa nu cumva si alea 205/45R16 sa fie la fel, o dimensiune mai rara.
cumparerea jantelor de diametru mai mic si a caucicurilor aferente nu cred ca se justifica dpdv al economiei de bani. mai degraba schimbi pe rand fiecare cand este cazul.

in rest numai bine ...
PS : aspectul asta seamana cu povestea cu drobul de sare .. daca se intampla aia ... sau hai sa cumparam husa pentru monitorul pc-ului sa nu se murdareasca.


mariacchi234
Eu am intrebat daca se pot pune cu talon de 55, pentru ca de 45, nu prea am vazut pe site-urile unde se comercializeaza anvelope. Talon de 50 sau 55 gasesti sigur. Oricum, daca e sa-ti tai cauciucul, ti-l tai si daca e 45 si daca e 50 sau 55.
buzzuc
ce inaltime si latine maxima pot pune ??
Momentan am 205/45/r16
...Cred ca ar da mai bine cu unele mai late si umpik mai inalte (nu s-ar mai simti atat de tare gropile) constient fiind de cresterea ..nu f mare.. a consumului whistling.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.