Help - Search - Members - Calendar
Full Version: sfat achizitie octavia 2 DSG
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda > Octavia 2
Claudius111222
Salut tuturor!

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: am gasit in germania, la un dealer skoda, urmatoarea masina: Octavia 2, echipare Elegance, 1,9 TDI PD, cutie DSG, tapiterie piele, tempomat, senzori ploaie/lumina, xenon, negru pearleffect, 69000 km. Masina am vazut-o live, e extraordinara, am facut si un scurt drive test care m-a lasat "speachless"...

Pretul e 13500 euro, la poarta dealerului. Cu tot cu drum+taxa prima inmatriculare+RAR etc. am calculat ca ies undeva pe la 15.000 euro ca pret total. Merita? In conditiile in care mai am o oferta de skoda octavia 2 din tara, la 12500 euro..

multumesc anticipat!
DORU
Nu ai specificat anul de fabricatie...si daca masina din Germania are carte service. Idem si pt cea din Romania...
Claudius111222
masina din germania are carte de service, si este fabricata in 11.2004.
masina din ro are si ea carte service, cu reviziile facute la dealer (procar TM), din 03.2005 si 120.000 km. La 90.000 km a fost schimbata distributia.

doru, mersi de promptitudine!
Claudius111222
... in plus, cea din ro este octavia 2 ambience, 1,9 TDI PD, cutie manuala, climatic, etc.
DORU
Sfatul meu este sa iei masina din Germania !
Singurul lucru pe care il poti face este sa-i faci masinii nemtesti o verificare sumara pe rampa si poate si o diagnoza VAS, pt eventualele defecte. In rest, balanta se inclina clar spre masina de afara. Numai bine si anunta-ne ce ai decis.
Claudius111222
grea alegere confused.gif

e vorba, totusi, de 3000 de euro, in plus fata de bugetul maxim alocat initial! Nu stiu ce sa zic...

Inca o data intreb, merita acest efort de 3000 de euro?

DORU, avand in vedere experienta ta si sfaturile pe care am vazut ca totdeauna cu maxima obiectivitate le dai, raspunde-mi, te rog la intrebarea de mai sus!
DORU
Raspunsul este clar: o masina facuta pt Germania este fara doar si poate o alegere buna. Crede-ma ca stiu ce spun. Diferenta pare mare acum, dar daca verifici masina cu atentie si nu ai nimic sa-i reprosezi, te vei felicita in timp. Tin insa sa precizez ca este important sa faci testele de care aminteam mai sus.
Claudius111222
ok sweat.gif

va tin la curent cu ce am decis...

DORU, multumesc mult!
DORU
Placerea a fost de partea mea !
robert92637
Dotarile enumerate de tine : DSG, xenon, tempomat, piele etc. justifica din plin diferenta de bani. Parerea mea este sa alegi masina din DE.
Boli Me Kurac
Mergi pe cea din Germania.
nu sta prea mult pe ganduri ca merita banii. DSG este nemaipomenit cu exceptia conducerii pe zapada.
eu as fi pus DSG, dar nu am vrut ca pretul sa fie mai mare de 20k E
bafta si te asteptam cu poze.
Claudius111222
QUOTE(Boli Me Kurac @ Nov 15 2007, 06:42 PM) *
DSG este nemaipomenit cu exceptia conducerii pe zapada.


Avand in vedere ca s-ar putea sa fie zapada in Austria/Germania, ce ar trebui sa (nu) fac pe drum catre casa? N-am mai condus o masina cu cutie automata atata drum...

Asta inseamna ca m-am hotarat; merg sa o iau zilele astea!

Multumesc tuturor pentru sfaturi si... revin cu detalii! biggrin.gif

Deja am deschis lista de drive-test drive.gif
DORU
DSG-ul pe zapada adanca ofera un control mai putin fidel al modului in care negociezi plecarile din rampa sau felul in care poti iesi dintr-o situatie neplacuta (sa zicem ca ramai putin intepenit)...dar experienta o vei castiga cu siguranta ! thumbsup.gif
Claudius111222
ok... sper sa nu fie probleme, nu se anunta ninsori. Dupa amiaza plecam dupa masina! bunny.gif
Claudius111222
si, azi m-am intors! band.gif
la volan, bineinteles.. banana.gif

Peste asta, am mai obtinut inca o reducere la pret, m-a costat in final 13.000 euro, cash, cu taxele de inmatriculare locale platite de dealerul din Germania.smile.gif

Scurt istoric: Am plecat vineri seara la ora 20:30 spre DE, cu un Opel astra break al cumnatului meu si am ajuns la dealer, la 20 km de Munchen, in jurul orei 6 dimineata, ora locala. Drumul a fost in general OK, un pic mai greu in Austria din cauza rafalelor violente de vant si a lapovitei de pe autostrada. Dupa ce am mai tras de timp la un McDonalds din zona ( arigato.gif IGO 2006), la 9 am fost la poarta dealerului. Masina era deja gata, cu numerele puse si cu un strat de zapada pe acoperis.

Ca sa urgentam lucrurile si sa nu mai pierd vremea pe acolo, am trimis de joi dealerului o copie de pe BI si am semnat o procura, astfel incat el, in cursul diminetii de vineri, a perfectat inmatricularea, in timp record avand in vedere ca programul de lucru era pana la ora 12.

Revin cu partea a doua, daca sunteti interesati... Dupa ce ma trezesc whistling.gif
DORU
Ma bucur pt tine !
S-o stapanesti sanatos. Cand faci ochi, da-ne detalii, impresii, pareri. rolleyes.gif
Claudius111222
...si, dupa toate formalitatile, care, datorita faptului ca erau gata actele, n-au durat foarte mult, am plecat spre tara, dupa o mica tura de cumparaturi prin Munchen.

La plecare am resetat CB iar la sosirea in tara, dupa 1025 km parcursi, consumul mediu era de 6,4 l/100 km. Viteza a fost cam 130-140 km/h pe autostrada, 60-70km/h in localitati.

Dotari: cutie DSG, tapiterie piele, sistem audio Audience cu 6 CD/MP3, incalzire in scaune/oglinzi, geamuri fata-spate electrice, climatronic, senzori de parcare OEM cu afisare pe ecranul CD, senzori ploaie/lumina, faruri xenon cu spalare, tempomat, 6 airbaguri, cauciucuri 225/45/17 cu jante Pegasus, cotiera thumbsup.gif ... cam astea mi-au sarit in ochi.

Lipseste, si o sa incerc sa-l pun in tara, capacul de la spalatorul de faruri dreapta...

Primele impresii: cutia DSG e o adevarata minune, iti induce un sentiment de real confort si, in combinatie cu tempomatul si cotiera, reduce aproape la zero oboseala drumului... In modul sport schimba la 4000-4500 rpm iar sunetul motorului accelerand iti da impresia ca nu-ti poate sta nimic in cale smile.gif Am remarcat ca, in modul manual, nu te lasa sa schimbi in viteza inferioara daca motorul e subturat si, daca atingi turatia maxima, schimba automat in viteza superioara.

Sistemul audio se comporta foarte bine, nici eu n-am mari pretentii de audiofil insa... Functia de semnalizare confort iarasi e un gadget util.

Cel mai tare accesoriu mi s-a parut insa banala cotiera. Nu pot sa-mi dau seama de ce nu e oferita standard la toate masinile, e un obiect ieftin dar foarte foarte util, mai ales la drumurile lungi pe autostrazi!

Puncte "slabe": la viteze mai mari de 130 km/h se aude celebrul "fashait" la chederele geamului din spate; rezerva de lichid spalare faruri/parbriz se termina cam repede; senzorul de ploaie are momente cand nu declanseaza pornirea stergatoarelor, mai ales atunci cand ai cea mai mare nevoie smile.gif

Nelamuriri: nu m-am prins inca cum se regleaza inaltimea bataii farurilor; mi se pare ca bat cam sus. Daca are cineva idee, il rog sa ma "lumineze".

Ceva poze, facute sapt. trecuta cand am vazut-o prima data. Scuze de calitate, sunt facute cu tel. unui prieten.

Daca aveti intrebari, va stau la dispozitie biggrin.gif
Hoinar
QUOTE(Claudius111222 @ Nov 19 2007, 08:16 PM) *
Nelamuriri: nu m-am prins inca cum se regleaza inaltimea bataii farurilor; mi se pare ca bat cam sus. Daca are cineva idee, il rog sa ma "lumineze".


Ai scris mai sus ca ai xenon din fabrica, asta inseamna ca ai becuri cu reglare automata smile.gif.
sorin112704
foarte frumoasa, felicitari pentru achizitie.
la cati mai multi km cu ea fara incidente neplacute thumbsup.gif
DORU
Hoinar are dreptate. Farurile cu xenon OEM au fct de auto-leveling, deci nu pot fi reglate dintr-un buton anume. Doar mecanic, la revizii.
Sa o stapanesti sanatos si sa imparti cu noi impresiile...
robert92637
Arata super, mai ales cu jante de 17''. Sa o stapanesti sanatos si fara probleme. drive.gif
Claudius111222
multumesc tuturor pentru sfaturi si urari!

Am fost azi la un test cu VAG COM-ul si, spre linistea mea, totul e OK dpdv tehnic. Apare o problema la motorasul farurilor (prin urmare de aici era...) si la senzorul de parcare din spate/mijloc/dreapta, care a cedat la exact 67007 km smile.gif

senzori care, fie vorba intre noi, am ajuns sa ii apreciez foarte mult, mai ales dupa ce, cand ne intorceam spre tara, obosit fiind, la o iesire cu spatele dintr-o parcare m-au atentionat de prezenta unui stalp de fier de 1/2 metri... Am auzit tiuitul disperat al senzorilor si, cand m-am dat jos, am observat ca intre stalp si bara din spate cu greu mai puteai introduce o foaie de hartie... whistling.gif

once more, Dzeu sa-i dea sanatate celui care a inventat cutia DSG, mai ales la circulatia prin oras la ore gen 17-18...
gc5
Bravo, felicitari. Sa o stapanesti sanatos. Foarte frumoasa masina.
gc5
Zici ca pe modul sport schimba la 4000/4500. Sa stiu si eu la cat sa schimb daca vreau mai sportiv putin smile.gif
Claudius111222
QUOTE(gc5 @ Nov 20 2007, 07:56 PM) *
Zici ca pe modul sport schimba la 4000/4500. Sa stiu si eu la cat sa schimb daca vreau mai sportiv putin smile.gif

acum... ce sa zic, poate modul "sport" e cam mult spus... nu cred ca poti avea prea mari pretentii de sportivitate de la un motor de 105 CP; ai insa senzatia ascultandu-l ca nu te lasa la greu yes.gif

si inca ceva, am constatat ca, avand cutia in pozitia N (la punctul mort, adica), zgomotul motorului in habitaclu e foarte foarte redus...

si acum, o intrebare pentru cunoscatori: la semafor, daca asteptarea e mai lunga de - sa zic - 45 de sec. se sta cu cutia in D si piciorul pe frana sau cu cutia in N?
sorin112704
in mod normal nu e bine sa stresezi cutia cu schimbari dontinue intre "d" si "n" dar atunci cand stai mai mult pe loc (cum ar fi la semafor) este bine sa o pui pe neutru pt ca muncesti motorul degeaba. din aceasta cauza in momentul in care o pui pe "n" se reduce zgomotul, pentru ca se schimba turatia motorului.
inca ceva, in mers nu se schimba de pe "d" pe "n" si vice versa. schimbul trebuie facut numai cu piciorul pe frana.
cele relatate sunt valabile la cutia mea automata de pe espero dar cred ca se aplica si la tine.
Claudius111222
acum o noua intrebare: ce cauciucuri de iarna as putea sa pun pe masina, la dimensiunile astea (225/45/17)?

m-am zgarcit la dealer sa mai dau 425 euro pe un set complet cu genti de tabla dar pe 15' si acum imi pare rau. In tara, echiparea identica e 1700 RON angry.gif
DORU
Pune-ti NANKANG SV-1 205/50/R17, garantie 3 ani. Pret 4 buc pana in 1200RON. Din astea am eu si e OK.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.