Nu cred ca am nevoie de nimic.... Tu cand ai nevoie de asistenta medicala vrei ceva in care sa arati "cool" sau ceva care sa fie eficient?
Din punctul de vedere al unui pacient .. care e diferenta intre astea 2 masini ?!Ca una poate atinge 200 si alta doar 80 km/h ..? Nu ma incalzeste cu nimic sa stiu asta ..
In trecut protocolul de lucru cerea ca pacientul sa fie grabit la spital ca sa obtina ajutor cat mai repede.Acest lucru s-a dovedit a fi gresit pentru ca o catastrofa de pe autostrada (de ex) o mutai doar la spital.. un spital care se sufoca repede chiar din triaj ..
Noile protocoale solicita ca personalul ce raspunde apelului sa ramana la fata locului sa lucreze pe pacient .. pentru ca un pacient pe care il pierzi in prespital .. la fel il vei pierde si in spital..
De ce nu e practica "iubirea" ta Alfa!???? Pai unde ai loc sa lucrezi pe pacient in masina? Nici macar inaltimea suficienta nu o ai cat sa agati o perfuzie pt ca si pe aia nu o poti pune la ce nivel vrei tu..Cei care le au cu fizica inteleg ca presiunea de pozitie exercitata asupra continutului perfuzabil trebuie sa fie mai mare ca presiunea venoasa .. altfel... in loc ca solutia sa treaca in sange.. sangele se va intoarce in perfuzie...Si asta e doar un aspect mic..Jucaria asta Alfa a ta.. este foarte buna daca doresti sa transporti doar personal de interventie.. medici , asistenti si medicatia .. dar nu poate fi catalogata ca ambulanta de transport pacienti.
In legatura cu poza de la bulgari...Big Money Waste.. dar aia mereu au dorit sa uimeasca..Prea mare ca sa fie foarte agila , daca vrei sa transporti doar medici.Ai putea cumpara 5 SUV-uri daca vrei sa ii transporti pe teren accidentat in locul asteia..
Uitati-va la poze si explicati-mi si mie ... victima inconstienta , in decubit dorsal .
A se observa ca targa de coloana strabate toata lungimea masinii si se opreste tocmai la bord. .. Sa revenim.. Daca devine brusc inconstient cum il intubezi ?! ..daca esti deja pe drum ..? ca nu te poti aseza la capul lui si sa privesti in lungul corpului ca acolo e bordul.. Accesul la acest pacient are doar la nivelul abdomenului medicul (eventual) ca in fata soferul isi vede de drumul lui...
Daca se intampla sa ne faca si vreo surpriza sa ne faca un stop cardiorespirator?! Cum initiem compresiunile toracice externe ? Ca sa le fac corect eu trebuie sa fiu cu bazinul usor mai sus decat corpul pacientului , pozitie stabila , aplecat direct peste el perpendicular, coatele drepte (nu se indoaie) si sa execut compresiunile din sold .. cum o fac in masina asta? Nici nu ma pot ridica in picioare pentru ca ma lovesc de scaun..
Ca sa nu vb ca orice manevra terapeutica nu se face in mers.. cu alte cuvinte.. daca cumva in timp ce trasnporti pacientul iti face ala vreo surpriza .. tu tragi pe dreapta , il stabilizezi si dupa pleci mai departe.. Ca sa opresti si sa incerci sa lucrezi in dracia aia.. poate sa il dai jos de tot si sa lucrezi afara..
Deci un astfel de ambulanta clar nu face parte din Clasa C poate nici din B si atunci sa o consideri Clasa A .. sa transporti fracturi de membre si ameteli sau cefalee cu un Porche?!?!
Am vazut o semnatura pe aici pe undeva ceva de gen " "ªtiu cã sunt prost. Dar când mã uit în jur, prind curaj." Ion Creanga " si asta merge foarte bine in cazul desteptilor de au luat asa masina ...
Numai bine,
edit: topicul este extrem de interesant pentru ca vad ca sunt o gramada de institutii publice sau guvernamentale care sunt total duse cu pluta , arunca bani , pur si simplu .. si creeaza un sistem total ineficient.Iar in final.. romanii sunt dusi in Dacii .. fata de aia in Alfa GT sau Porche XXL .... desi avem parte de aceeasi porcarie de tratament.. nu e asa ca ne simtit la coada listei ?