Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mizerii auto romanesti
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
omdebine
Un prieten a cumparat un OPEL Corsa prin credit auto de la unul dintre importatorii marcii, mai exact societatea ieseana Gold&Platin, cei cu reclama: “noi va aducem Corsa in numaidoua luni”, care s-a dovedit a fi doar publicitate. In ziua livrarii, insotit bineinteles, a fost sa-si ridice autoturismul contractat cu doua luni si jumatate inainte. A semnat cu dealer-ul actele, au mers impreuna sa i se prezinte masina, i s-au dat cheile si i s-a urat traditionalul “S-o stapaniti sanatos!” (asta daca automobilul ar fi fost al lui). In ziua cu pricina omul a avut parte de un eveniment neplacut: a facut accident. Impactul a fost frontal, masina avea 80 km/h, iar pasagerii din fata aveau centurile puse. Dupa cum stim, in acest caz airbag-urile trebuiau sa i se desfaca, lucru care nu s-a intamplat. De ce oare?!! Un raspuns greu de primit din partea dealer-ului. Dupa logica romaneasca, “ar trebui sa tamponam masina din nou sa vedem daca e ceva in neregula cu ele”, a spus reprezentantul importatorului Opel. Oare nu exista o metoda sa se afle daca intr-adevar a fost o problema cu airbag-urile?!!!? Pana aici, nimic grav, show-ul abia incepe.
La trei zile dupa accident, primeste un telefon prin care e anuntat sa restituie masina ca a avut loc o incurcatura la livrare si i s-a dat alta masina, mai exact automobilul primit nu avea seria de sasiu pentru care individul incheiase contractul si care fusese pus gaj la banca. Acum, firma, importator OPEL, marca de prestigiu, refuza sa ii livreze masina din contract si se joaca cu nervii omului ca poate, poate accepta masina lovita, fara a il mai despagubi pe om pentru cheltuielile pe care le-a suportat. Mai mult, cumparatorul s-a ales si cu un dosar penal pentru punerea in circulatie pe drumurile publice a unui autoturism cu numere false. Din vina celui care a livrat masina, omul are cheltuieli mult mai mari decat ar fi avut in cazul in care ar fi suferit un accident cu propria masina. Intreb specialistii: ce vina are el ca nu are cunostinte in domeniu, este la prima masina, familia nu a avut automobil, iar el nu a verificat seria de sasiu, pentru ca nimeni nu l-a informat ca trebuie sa faca asta? Trebuia sa ia un mecanic sau un inginer auto cu el? Ar fi si asta o solutie, insa nici macar politistii nu au verificat seria sasiului si au facut constatarile pe baza actelor pe care le avea soferul asupra lui. Ei au fost informati ulterior de catre sofer ca de fapt in accident a fost implicat un alt automobil.

Concluzia: Reclamele sunt facute sa atraga clienti, nu iti si garanteaza profesionalismul companiei.
Hoinar
QUOTE(omdebine @ Oct 30 2007, 06:49 PM) *
...Un raspuns greu de primit din partea dealer-ului. Dupa logica romaneasca, “ar trebui sa tamponam masina din nou sa vedem daca e ceva in neregula cu ele”, a spus reprezentantul importatorului Opel. Oare nu exista o metoda sa se afle daca intr-adevar a fost o problema cu airbag-urile?!!!?...


Ma ierti, da' eu lesin de ras la raspunsul asta biggrin.gif. Ca si cum la politie, in caz de accident/bataie/etc n-ar ajunge un certificat medical, ci peste tot ar trebui sa se repete faza initiala ca sa vada politaiul ca intr-adevar omul a suferit acel ceva scris in certificat. Asta e bataie de joc = nesimtire = neprofesionalism = (doar imaginar) cateva sedinte bune la un stomatolog pt respectivul reprezentant.

mic sfat: masina e proprietatea omului, daca a luat-o ca persoana fizica, si atunci se poate adresa ANPC (sau OPC) care il poate ajuta in cazul asta. In mod normal el ar trebui sa primeasca masina noua, cea cu seria corecta, iar cu cea busita dealer-ul sa se spele pe cap. Dar aici ori OPC-ul ori un avocat te ajuta. Sau poate niste plangeri la firma mama...
drabisan
Eu vad doua probleme distince:
1. omul a circulat cu o masina cu un talon si un numar cu serii de sasiului si motor diferite de cele ale masinii fizice, pe care o conducea - asta e de dosar penal. Sigur scrie pe undeva ca proprietarul/utilizatorul are obligatia sa verifice actele.
2. o masina, cu o serie de sasiu si o serie de motor a fost busita, eventual rau. Omul are talon pentru alte serii de sasiu si motor. Masina lui e aia din talon, nu aia din accident.

Nu cred ca se scoate din astea doua fara un avocat bun. Altfel incurcatura e perfecta, mare parte din vina o are vinzatorul, dar si utilizatorul pentru ca nu a verificat acuratetea actelor.

Obiectiv vorbind: daca tu imprumuti de la un prieten o masina si se descopera ca e o masina e furata sau cu actele ilegale...crezi ca e usor sa scapi bazma curata? Pina la noi ordine conduci o masina ilegala si cu asta basta.

"Necunoasterea legilor nu exonereaza de nici o vina..." - ceva de genul e prin toate legislatiile de pe lumea asta...
guerilla
sint mai multe probleme.
1. masina nu a functionat cum trebuie. asta se poate demonstra prin expertiza. iar in urma acesteia, clientul poate actiona in instanta pentru ca ia fost pusa in pericol viata.
2. masina livrata are alte date de identificare fata de cele din acte. este vina lui. trebuia sa se fi uitat. imi pare rau sa o spun, dar este in culpa datorita ignorantei. cred ca singurul mod in care se poate justifica este cel emotional si asta cred ca ii poate da niste circumstante atenuante.
3. masina pe care a cumparat-o de fapt trebuie sa ii fie livrata. pentru asta trebuie sa isi ia un avocat care sa-l reprezinte in relatia cu dealerul si importatorul.
4. in ceea ce priveste dosarul penal si dealerul este parte a acestuia pentru ca ei au livrat masina si au declarat ca ea corespunde cu actele. parca se cheama asociere in vederea savarsirii de infractiuni, complice la infractiune, chestii din astea, nu? biggrin.gif
sfatul meu e sa isi angajeze un avocat si sa se aseze la masa la discutii cu dealerul. impreuna pot rezolva acest caz. (se poate si in purul stil romanesc, u know.... )

ps. nu bag mana in foc pt ce am scris mai sus asa ca textul trebuie tratat ca o nuvela SF tongue.gif
Cipp
Fratilor, eu cand am cumparat masina AM SEMNAT pentru toate actele! Eu inteleg situatia omului si incerc sa ma pun in pielea lui, imi dau seama ca suferinta este cu atat mai mare acum, cand, pe langa degradarea starii de sanatate trebuie sa suporte si consecintele neglijentei sale si a dealerului, dar semnatura e pe acte, deci, si-a asumat o responsabilitate. Chiar sunt curios cum se va rezolva problema fiindca banuiesc ca masina e o epava...
omdebine
"Necunoasterea legilor nu exonereaza de nici o vina..." - ceva de genul e prin toate legislatiile de pe lumea asta...
[/quote]

El habar nu a avut ce e aia numar de sasiu. Ne-am uitat la numarul de inmatriculare, era cel din acte si am zis ok, asta e masina. Deci au fost indeplinite toate conditiile pentru a spune ca a fost pus in eroare de fapt de catre dealer. Pana si politia a facut constatarile tot pe nr care era pe masina si actele pe care le avea asupra lui la momentul accidentului. Dar de ce nu puneti problema si asa: daca era cu masina lui, era si reparata, nu avea nici dosar penal, nici cheltuieli cu judecata. pe scurt, nu scotea un ban din buzunar!
iulian_1976
...persoana respectiva are nevoie urgenta de un avocat foarte bun
...pe fir poate intra si Protectia Consumatorului
astfel omul primeste o masina noua si mai mult daune morale.
Asta se incadreaza la neglijenta de serviciu din partea firmei vanzatoare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.