QUOTE(f1anatic @ Oct 30 2007, 01:29 AM)
Daca vrei o comparatie mai valabila este cea intre Hakkinen si Schumacher - amindoi veniti in F1 prin 1992* - amindoi au concurat vreme de 10 sezoane impreuna, de acceasi virsta etc. Michael este + 2 campionate fata de Hakkinen
QUOTE(HalbaSus @ Oct 30 2007, 08:02 AM)
Cat despre hakkinen si lipsa lui de genialitate:
Check this outhai sa va povestesc cele intamplate in 2000 daca halba a adus aminte de acea cursa.
pacat ca ceea ce conteaza in fond si la urma urmei sunt cifrele seci.
hakkinen 2- schumy 4
filmuletul pus pe forum de halba este din cursa belgia 2000. acel sezon a fost cel mai dureros pt mine. a fost un sezon in care am trecut de la agonie la extaz si apoi la o durere de ma tavaleam pe jos.
din punct de vedere al performantelor ambele masini au fost cam la fel.
sezonul a inceput prost pt hakkinen care a avut in primele curse unele probleme tehnice si a fost nevoit sa abandoneze. schumy a inceput bine avand dupa primele 7-8 etape aprox 24 puncte avans.
ulterior vine o perioada in care din 5 curse schumy castiga doar una si abandoneaza in 4 curse in doua din cauza unor probleme tehnice iar in alte 2 curse face niste greseli de pilotaj care l-au costat puncte pretioase. inainte de cursa din ungaria , cu 6 etape inainte de final schumy mai avea un avans de 2 puncte in fata lui hakkinen.
pana in acel moment si chiar si dupa, hakkinen a trebuit sa lupte nu doar cu MS ci si cu coechiperul lui de la mclaren , coulthard, care toata viata lui si-a dorit sa demonstreze ca nu este si altceva din punct de vedere al pilotajului decat un mascarici. sau, poate asa cum spune el, nici nu a fost ajutat de echipa. in tot acest timp , MS se bucura de ajutorul lui barichello care ii ceda locul in cursa de fiecare data cand situatia o impunea, castigand astfel puncte pretioase. pana in acel moment coulthard castigase 2 curse in care hakkinen terminase pe 2 asta insemnand 8 puncte pierdute de finlandez. fraierii si-au luat punctele unul altuia asa cum s-a intamplat la mclaren anul acesta.
inainte de cursa din ungaria a fost cea din germania, etapa in care, cu toate ca hakkinen a terminat al 2-lea si a recuperat 6 puncte fata de neamt(aceasta a abandonat) ajungand la 2 puncte in spatele lui MS se intampla un lucru care m-a scos din sarite: cand mclarenurile erau bine merci la conducerea cursei, un nebun din tribune intra pe pista protestand astfel pt faptul ca a fost concediat de uzina mercedes. intra safety car-ul si in loteria creata de realimentarile care au loc in acel moment hakkinen coboara pe 2 cursa fiind castigata de baricelo care plecase la start de pe 18. fara dobitocul ala care a protestat, hakkinen ar fi castogat lejer si ar fi ajuns la conducerea clasamentului cu 2 puncte avans. tinand cont de cele intamplate ramane de fapt cu 2 puncte in minus in clsamentul general.
dupa germania urmeaza ungaria si belgia in care hakkinen castiga iar schumy termina pe 2. finlandezul are un avans de 6 puncte cu 4 etape inainte de final. inclusiv RTL incepusera sa creada ca hakkinen va deveni campion castigand al 3-lea titlu consecutiv si chiar ei incepusera sa-l compare pe hakkinen cu fangio. Imi aduc aminte ca dupa cursa din belgia, cand RTL transmitea stiri despre F1, imparteau ecranul din spatele lor pe jumate fiind hakkinen pe cealalta fangio.
de fapt, atunci a fost inceputul hegemoniei MS.
urmeaza cursa din italia si este randul lui schumy sa-l invinga pe hakkinen. finlandezul mai avand 2 puncte avans cu 3 etape inainte de final.
urmeaza cursa din statele unite: schumy ia un avans in cursa in fata lui hakkinen si, dupa prima realimentare hakkinen incepe sa recupereze handicapul cu o diferenta pe tur care uneori depasea o sec si jumate. si ce i se intampla: ii explodeaza motorul. schumy castiga cursa trecand la conducerea campionatului mondial cu 8 puncte avans cand mai erau 2 curse de disputat. campionatul practic s-a decis pt ca schumy nu este hamilton.
in penultima etapa , japonia, schumy il invinge pe hakkinen depasindu-l in cursa in momentul realimentarii. schumy se distanteaza la 12 puncte cu o etapa inainte de final si devine campion.
in ultima cursa schumy castiga din nou, dupa ce hakkinen a primit o penalizare imediat dupa start. in momentul in care hakkinen a fost anuntat de penalizarea pe care a primit-o, nestiind motivele acesteia, a incetinit gandindu-se pt o perioada de timp sa se retraga din cursa. ulterior a revenit asupra deciziiei sale sia a continuat cursa terminand al 4-lea.
aceasta a fost istoria campionatului din 2000 un campionat frustrant pt hakkinen si pt fanii lui. nu stiu daca a avut cineva rabdare sa citeasca sau isi mai aduce cineva aminte de cele intamplate.
dupa acest sezon hakkinen a mai stat inca unul care a fost dezastruos pt mclaren, culminand cu explozia motorului lui hakkinen atunci cand era lider si mai era maxim 1 km din cursa de la barcelona.
ii mai trebuia ceva rabdare sa treaca si de sezonol 2002, iar in 2003 tinand cont de faptul ca raikkonen a terminat campionatul cu 2 puncte in spatele lui MS atunci cand raikkonen era doar un copil, hakkinen l-ar fi invins pe neamt si i-ar fi luat titlul.
trebuie totusi sa amintesc de accidentul lui MS din 1999 cand, probabil, daca acel accident nu era, se putea scie altfel istoria acelui campionat mondial.
parca prea multi de "ce-ar fi fost daca", in ceea ce spun !!