Help - Search - Members - Calendar
Full Version: de ce sa imi iau XT
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
Ciprian86626
daca am citit eu bine si daca sunt corecte informatiile un XT costa cat o mazda CX-7 in echiparea medie.

ce motive as avea sa aleg XT?
Ciprian86626
poate am fost cam lacunar biggrin.gif

nu e o intrebare pusa la misto sau tendentioasa. chiar vreau sa imi iau o alta masina. firesc, primul gand a fost la XT, dupa care am vazut si am citit despre CX7. cum cu 2.0 m-am fript, e firesc sa ma intreb de doua ori inainte. si chiar as vrea motive pentru ca pe hartie ar trebui sa inclin catre CX7.
Alin112811
QUOTE(Ciprian86626 @ Oct 26 2007, 04:56 PM) *
poate am fost cam lacunar biggrin.gif

nu e o intrebare pusa la misto sau tendentioasa. chiar vreau sa imi iau o alta masina. firesc, primul gand a fost la XT, dupa care am vazut si am citit despre CX7. cum cu 2.0 m-am fript, e firesc sa ma intreb de doua ori inainte. si chiar as vrea motive pentru ca pe hartie ar trebui sa inclin catre CX7.

Te rog sa nu consideri raspunsul meu la misto dar...de ce ti-ai lua Mazda?
Ce probleme serioase ai avut cu Foresterul 2X? In plus, 2XT si 2X sunt atat de asemanatoare pe dinafara dar atat de diferite atunci cand le conduci!!!
Ai facut drive test cu 2XT-ul? Si cu Mazda?

Daca 'lookul' este foarte imporatnta pentru tine atunci da, Mazda este chiar frumoasa. In rest nu-mi permit sa comentez despre ea. Poate pui o comparatie side-by-side (specificatii/preturi/dotari standard/extra)
Ciprian86626
scrisesem mai in detaliu dar iar s-a pierdut pe drum, asa ca revin cu bullets
- nu e nici o chestie cu mazda, pur si simplu s-a nimerit sa fie o oferta comparabila
- pentru probleme cu 2.oX v. topicul deschis de mine in care am descris tot (nu ma refer acum la avarii, ci la surprizele neplacute in materie de performante. la imaginea lui, subaru trebuie sa fie peste tdi si fsi-uri la toate categoriile - mai ales ca 158 cp suna promitator - ceea ce nu se intampla. XT nu are probleme de putere si cuplu dar restul e sub motor, despre franele slabe s-a tot vorbit si pe acest forum. am mai spus-o, nu vreau masina pentru liniute)
- nu conteaza lookul, ba chiar la interior imi place mai mult forester. nu acelasi lucru putem spune despre spatiu (portbagajul lui forester e cat la solenza, cu nimic mai mare)
- nu stiu la ce m-ar ajuta un drive test pentru ca in Bucuresti nu poti sa faci decat liniute pe autostrada or motorul lui XT nu imi ridica niciun semn de intrebare) o sa fac, oricum.

ma enerveaza ca pe nicaieri nu apar infomratii cu privire la urmatoarea versiune de forester. suntem dusi cu zaharelul 2007 oglinzi laterale rabatabile (ma mir ca le-au introdus pe ambele in acelasi an thumbsup.gif ), 2008 scaune electrice si uite asa ajungi in 2010 cu acelasi model.

intre timp am gasit eu un motiv in favoarea subaru: servisul. ce am citit pe forum despre SMT vs. Radacini sunt discutii folozofice, de finete pe langa ce se spune despre servisurile mazda. mi-aduc aminte de serusul de la renault (la tinichigerie)
Valentin35722
@Ciprian86626,

Nu pot sa-ti dau sfaturi. Alegerea trebuie sa o faci tu, in functie de ce vrei de la masina. Eu vreau de exemplu STI-ul, sa ma duca repede (pana o sa avem autostrazi de la nord la sud si de la est la vest... eeheeheeeee) de la Constanta la Cluj. Si sa pot sa merg si cuminte prin oras. Dar cu STI-ul nu pot sa merg la pescuit si bani de masina de oras + masina de pescuit nu am deocamdata, asa ca am ales Forester-ul care ma duce si repede (sti cate depasiri trebuie sa faci intre Slobozia si Urziceni ??? te saturi...), pot sa merg civilizat si in oras si pot sa o incarc la full si pentru o saptamana de pescuit. Garda la sol imi permite sa intru pe unde altii si-ar rascheta fundul de toti bolovanii, AWD ma ajuta sa ies din necaz cand ploua sau sa ajung in siguranta la Vatra Dornei la schi. Si totusi, ramane o masina "de sosea".

CX-7 - chiar nu o cunosc, m-am uitat putin pe site si zic:

1.Nu arata rau, mai putin bordul care nu-mi prea place.
2.Cu toate ca are cai mai multi, performantele sunt mai slabe decat la 2.5XT
3.Lipsa optiunii pentru AT - asta ar fi hotaratoare pentru mine. Dupa 30 de ani de manuala, de un an am trecut pe AT si n-asi mai trece inapoi pentru nimic...
4.Brandul - cred ca e in favoarea Subaru
5.Fiabilitatea - imi place sa cred ca tot asa
6.Siguranta - vad ca CX-7 are ceva airbag-uri in plus - e bine, asi vrea sa vad si pe 2.5XT airbag cortina si asta chiar e un minus sad.gif . Franele (zici ca sunt mai slabe) se pot rezolva cu trecerea pe frane Brembo. Foarte important mi se pare "testul elanului", ruliul la schimbari scurte de directie. Am avut ocazia (neplacuta totusi) sa fiu obligat sa fac "stanga-dreapta" din scurt la vreo 110/ora cand un cal a hotarat brusc sa vina dinspre sant spre mine si am iesit cu bine (mai aveam si cutia Thule deasupra, plina cu scule de pescuit, cort, etc...). Sincer, cred ca multa alte masini ar fi sfarsit cu rotile in sus. Inainte de a-mi cumpara primul Forester am citit mult pe web. Foresterul era (poate mai este) singura masina din clasa ei care in USA nu avea nevoie de stick-ere pe geamuri cu "atentie, se poate rasturna in curbe". E mult, e putin, tu hotarasti.
7.Service-ul - ma abtin, nu cunost service-ul Mazda. Oricum nu avem service perfect in RO, toate au MARI lacune. Eu cand gasesc un mecanic bun, ma mut dupa el, indiferent unde lucreaza.
8.Drive test - HOTARATOR - mai stai putin, vine iarna, poate si zapada, fa ATUNCI drive test cu ambele sa vezi cum se comporta pe sosea cu aderenta slaba. Si nu merge pe A2 sau DN1, este (vorba ta) irelevant. Cauta un drum secundar cu ceva curbe.

Parerea mea,
Ciprian86626
merci pentru efort. dar stii cate radare sunt intre Slobozia si Urziceni? biggrin.gif

intre timp m-am suit intr-un CX7 si a picat din start testul la interior. finisajele sunt ok si materialele de pe bord, la fel (desi plasticul nu imi place cum arata) dar designul nu imi place deloc. plus ca mi se pare ca bordul are prea multe cotloane si e greu de intretinut. atmosfera e sumbra (comparativ cu foresterul cu piele, neagra nu mai vorbesc de cel bej), imitatia de carbon contribuie la asta. iar finisarea plafonului e ca la clio pe care l-am avut eu, made in turcia. la anul apare si versiunea cu piele bej, dar plafonul e tot gri, ceea ce mi se pare aiurea. in plus in portbagaj nu e mocheta ca al foreste ci o chestie textila, iar restul plastic. si nu are roata de rezerva normala, asta ma face sa ma simt handicapat intr-un fel. nu mai vorbesc de trapa, care la CX7 e o megaoptiune, da numele unei versiuni de echipare.

in sfarsit, volanul e cam schilod, nu imi place deloc si iti da o senzatie de slabiciune. nici emblema nu imi place (la subaru e altceva cand o vezi pe volan, atat ca design, cat si ca imagine de marca - e si parerea mea).

nu in ultimul rand, vizibilitatea mi se pare mai slaba in CX7. in schimb, scanul soferului se regleaza mai bine.

de altfel vroiam sa spun mai demult ca foresterul mi se pare superior la interior apropape tuturor concurentilor ca materiale si cred ca tuturor concurentilor ca feeling (cel putin in varianta cu piele bej, mai ales daca ii tragi si trapa). am facut o comparatie la siab 2007 dar din pacate nu am apucat sa urc in toate suv-urile pentru ca mi-a furat portofelul si am plecat nervos acasa biggrin.gif. dar am fost, de exemplu, in freelander care e dat prin toate revistele de exemplu si nu m-a impresionat.

designul exterior e o chestiune relativa. e clar ca CX7 arata mai bine dar, pe de alta parte, se poate banaliza. ma enerveaza, totusi, cum spuneam ca subaru nu tine si el pasul, cu facelifturile cel putin, ce sa mai zicem si un model nou.
aici se zice ca ar aperea in toamna lui 2008 noul model, 2009 (probabil la noi in 2009 direct) http://news.windingroad.com/body-stylesmar...ubaru-forester/ daca asa o fi, mai astept.


din pacate la noi comparatiile se limiteaza la aspectul exterior si la calculul hartiei pentru ca drive-testul e in stare embrionara: de ex la dealerul mazda din militari te plimbi maxim pana la carrefour (2 km). la subaru e mai bine dar tot nu ai nicio curba. noroc cu forumurile astea biggrin.gif

in ceea ce priveste performantele la acceleratii e clar ca bate forester pentru ca ce e pe hartie e si pe sosea. dar pe circuit trebuie testate. cx7 are un cuplu mai mare (dar si greutate) si, cum spuneai conteaza, suspensiile. asa ca feeling nu prea imi vine sa cred ca CX7 poate fi mai incisiva ca XT. raman doar franele, unde nu ma indoiesc ca CX7 (ca probabil orice altceva e superioara).

in ceea ce priveste franele: le-ai schimbat cu brembo? cat a costat si ce anume se modifica, daca da.

brembo o face si tamburi pentru 2.0 X biggrin.gif:D:D
Valentin35722
In Octombrie 2002, inainte de a-mi cumpara primul Forester citisem ca franele nu ar fi chiar performante. La Targul de masini 4x4 (s-a tinut la Prisma) am intrebat la C&C Tunning si mi-au confirmat ca se pot schimba franele (discuri + saboti) cu Brembo. Am cumparat masina (si de atunci inca doua) dar de schimbat franele nu a fost nevoie. Poate conduc eu altfel, nu stiu, dar SINCER n-am avut nevoie.
Tamburi nu cred ca fac biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

PS - lol[size="2"][/size] - Sotia zice si acum ca mi-am cumparat Forester din cauza ca s-a nimerit in standul Subaru si Nicoleta Luciu. Si din intamplare, a trebuit sa se aplece peste un birou, sa scrie ceva. Si zice (nevasta-mea) ca MI-A LUAT MINTILE biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Acuma ii dau dreptate, dar nu stiu cine mi-a luat mintile, Nicoleta sau Subaru... whistling.gif
Valentin35722
QUOTE(Ciprian86626 @ Oct 27 2007, 12:52 PM) *
...de ex la dealerul mazda din militari te plimbi maxim pana la carrefour (2 km)...


Spune-le ca un brand care se respecta iti da masina pe 24 ore sa te plimbi pe unde vrei si sa te hotarasti (sau nu). Hehehe, asta e valabil in alte state, dar oare de ce sa nu-i obisnuim si noi la fel??? Imi dai, POATE cumpar, nu-mi dai, NU CUMPAR! Dar la noi e o piata putin mai speciala wallbash.gif
nenea
QUOTE(Ciprian86626 @ Oct 27 2007, 06:52 PM) *
din pacate la noi comparatiile se limiteaza la aspectul exterior si la calculul hartiei pentru ca drive-testul e in stare embrionara: de ex la dealerul mazda din militari te plimbi maxim pana la carrefour (2 km). la subaru e mai bine dar tot nu ai nicio curba. noroc cu forumurile astea biggrin.gif

La SMT, daca pari suficient de decis dar nu chiar de tot, o poti obtine pentru o zi intreaga, sa mergi pe unde vrei. SMT. Bafta.
Ciprian86626
QUOTE(nenea @ Dec 5 2007, 07:44 PM) *
La SMT, daca pari suficient de decis dar nu chiar de tot, o poti obtine pentru o zi intreaga, sa mergi pe unde vrei. SMT. Bafta.


merci, o sa retin pentru modelul 2009

mai "decis dar nu suficient de decis" decat a avea un 2.0 si a vrea sa faci un test cu 2,5 nu cred ca exista
G e o r g e
nici radacini n-are 2.5 la DT ?
Ioan103584
In caz ca mai ai dilema, Cipriane, pun si io umaru smile.gif

CX7-ele e mai greu si mai mare decit forester-ul. Si mai inalt. Asa ca chiar cu mai multi cai e mai lent si e mai nasol in curbe. Si asta-i nasol, evident. Poate s-ar ierta daca ar avea un confort sporit dar din cite m-am prins - n-are.

Pe de alta parte CX7-ele e mai fatos dar eu cred ca tot Forester-ul e mai cool cu forma lui de cutie de pantofi, functionala si atit.
Suv-urile astea mai noi care vor sa arate si ca niste coupe-uri au ceva ridicol, dupa parerea mea.

N-am mai scris de multisor p-aci... Intre timp am trecut de 10k km cu Forester-ul si am facut citeva drumuri Bucuresti-Brasov (apropos, faceti ruta asta noaptea...) si zic din nou ca nu puteam face o alegere mai buna decit Xt-ul asta.

Asa ca fa upgrade la Forester XT cu toata increderea smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.