Help - Search - Members - Calendar
Full Version: schimbarea vitezelor
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
gabi4
salutare.

am si eu o intrebare

cum poti sa schimbi vitezele fara sa apesi pedala de ambreiaj.

am mers acum vreo doua zile cu unul cu un papuc si la schimbarea vitezelor tura putin motorul si fara sa apese pe ambreiaj schimba treapta de viteza.

omul a zis ca la orice masina se poate face chestia asta.

eu banuiesc ca poate apare o uzura prematura la cutia de viteze.

voi ce parere aveti?
cristianc
:?: tongue.gif :!: :oops: :cry:
admin
da...apesi pe acceleratie..turezi tare si in momentul ala schimbi viteza...dupa ce capeti putina experienta nici nu mai caraie laugh.gif ...eu foloseam chestia asta pt ca aveam un golf care avea o defectiune la pedala de ambreiaj si-mi taia cablul..pana m-am prins care e problema am schimbat vreo 3.

e indicat sa faci schimbarea de viteze fara ambreiaj numai in cazul in care nu ai ambreiaj pt ca ai mari sanse sa distrugi cutia de viteze....dar ideea e ca se poate...poti sa ajungi pana la mare fara ambreiaj..pornirea de pe loc e mai grea.
James Kilowatt
Pornirea de pe loc cred ca e imposibila, fara ambeiaj...
Poti schimba incercand sa sincronizezi din acceleratie turatia motorului la treapta pe care incerci s-o alegi cu viteza. De obicei accelerezi puternic motorul si in timp ce ii scade turatia incerci (fara sa fortezi) sa o bagi in viteza, in momentul in care turatia e buna intra destul de usor. Insa e riscant... e o cascadorie inutila, dupa mine. Daca strici cutia, e mult mai costisitor si mai greu de reparat decat ambreiajul....
Cristina32563
poti frate sa mergi fara ambreiaj cit vrei tu....bineinteles,nu cit ar merge masina in mod obisnuit,dar la un moment dat te plictisesti,simti nevoia totusi de ambreiaj!Eu am venit din Navodari fara.....mai greu e cind opresti la stop,opresti motorul,dai a-1-a si cind a dat verde....dai la cheie cu putina acceleratie....,porneste(daca ai electromotor si baterie buna),nu urci brusc in demaraj si schimbi treapta urmatoare fara a depasi 2800 r/min(mai sus intra mai greu)Daca schimbi descrescator,frinezi usor pina la viteza treptei inferioare de care ai nevoie proptesti maneta la limita intrarii in viteza,accelerezi 300-400 ture in plus de relantiu(daca viteza e mai mare pt.ca nu ai frinat destul mai accelerezi)si o agata singura.dupa 200km inveti si e chiar misto.......... :cheers: :cheers: [color=blue][/color]
draghici36486
mai faceti voi asa si o sa vedeti cum o sa va explodeze cutia de o sa va turuie curul,si credema, o sa iti treaca dupa(probat laugh.gif )
paun-3
ca la orice subiect si aici sunt unii pro altii contra.
am mers si eu fara sa calc ambreiajul, dar de nevoie(s-a rupt cablul).
si e bine de stiut ca toti soferii de camioane romanesti(raba, saviem) nu folosesc pedala de ambreiaj decit la plecarea de pe loc, in rest fara, ca se pot schimba treptele mai usor decit folosind ambreiajul. daca nu credeti, intrebati camionagii. cit despre modul in care se face s-a scris mai sus.
MIHAI40981
daca va uitati la campionatul mondial de motociclism, cand preiau imagini prin camera de pe ghidon, veti vedea ca frecvent schimba treptele fara a strange ambreiajul. E un principiu ce poate fi folosit si la masini. trebuie sa fie calcata destul de tare. Cand vrei sa schimbi o slabesti dar nu de tot. Ai un moment destul de scurt pana cand masina incepe sa decelereze. Atunci poti sa schimbi treapta, cand pinioanele din cutie nu mai sunt in sarcina. Merge mai usor sa schimbi din prima in a doua si din a treia in a patra, pentru ca sunt in linie si cursa schimbatorului e mai scurta. Mie imi iese faza asta si la un papuc si la Logan, dar e mai frumos la Logan pentru ca are cutia mai precisa. Are farmec doar cand ma las pe ea, ca se scurteaza timpii de schimbare. Daca nu iti iese faza nu are cum sa ti se strice cutia, dar NU trebuie sa fortezi schimbatorul. Iti caraie si ramane la punctul mort. E nasol daca tragi de el tare. :bash:
macovei41721
QUOTE(Cristina32563)
poti frate sa mergi fara ambreiaj cit vrei tu....bineinteles,nu cit ar merge masina in mod obisnuit,dar la un moment dat te plictisesti,simti nevoia totusi de ambreiaj!Eu am venit din Navodari fara.....mai greu e cind opresti la stop,opresti motorul,dai a-1-a si cind a dat verde....dai la cheie cu putina acceleratie....,porneste(daca ai electromotor si baterie buna),nu urci brusc in demaraj si schimbi treapta urmatoare fara a depasi 2800 r/min(mai sus intra mai greu)Daca schimbi descrescator,frinezi usor pina la viteza treptei inferioare de care ai nevoie proptesti maneta la limita intrarii in viteza,accelerezi 300-400 ture in plus de relantiu(daca viteza e mai mare pt.ca nu ai frinat destul mai accelerezi)si o agata singura.dupa 200km inveti si e chiar misto.......... :cheers: :cheers: [color=blue][/color]

Perfect, numele seamana a fata, si daca e asa bravo tie, le-ai dat clasa la baieti. Exact asa se schimba, si eu am ramas fara ambreiaj (s-a rupt cablu ) si am m-ai avut o masina pe cilindru ( cu lichid de frina ) si era cilindru ovalizat, si-mi distrugea garniturile intro saptamina, unul nou fiind prea scump, mergeam mai mult fara ambreiaj, vreun an de zile pina a dat dumnezeu de am vindut-o si am scapat de necaz ; e mai greu la plecarea de pe loc, si in frina de motor pt ca iasa mai greu din viteza si trebuie s-o accelerezi un pic sa-i dea voe sa iasa, dar daca te obisnuiesti, n-ai treaba.
Lucas
Ce chestie misto! E cam greu de inteles din ce ati scris dar daca ai pe cineva care sa te invete eu zic ca intr-o zi iti explica smecheriile astea si e bine de stiut ca doamne feri sa ti se rupa cablul. Super cool faza asta. Am mai auzit de ea dar nu am crezut ca se poate.
mihai38772
Incercati treaba asta doar daca vi se rupe cablu de ambreaj ,daca nu riscati sa spargeti cutia ,nu chinuiti masina degeaba
FESTINA
Mai baieti daca v-ati plictisit de pedala de la ambreaj, de ce nu folositi masini cu cutie automata. E mai simplu si nici nu chinui masina.
eddie
Si de ce nu v-ati luat camion sau Raba sa nu va mai obositi sa apasati pedala de ambreiaj....?! Face-ti probe si o sa va coste...De ce nu va luati o masina Hydramata?
marius50491
merge sa schimbi vitezele si fara ambreiaj dar cutia are de suferit cutia si placa de presiune
Damian53219
daca nu va place sa folositi ambreiajul cand schimbati treptele de viteza, exista si cutii de viteze tiptronic :angel:

fara complicatii si filosofii arigato.gif
Horia49540
[quote="MIHAI40981"]daca va uitati la campionatul mondial de motociclism, cand preiau imagini prin camera de pe ghidon, veti vedea ca frecvent schimba treptele fara a strange ambreiajul. E un principiu ce poate fi folosit si la masini. trebuie sa fie calcata destul de tare.

da, dar nu e chiar asa
se poate schimba la moto destul de usor fara ambreiaj, si unii chiar fac asa, dar daca ai vazut la Rossi de ex cand era la Honda atunci acea moto avea ambreiaj cu comanda electrica pe acceleratie: adica la apasarea pedalei de ambreiaj un senzor debreia automat
pentru schimbarile de sus in jos ar fi aproape imposibil de pilotat cu acel sistem, caci frana de motor ar fi prea mare (daca nu se patineaza ambreiajul cat trebuie) si pilotul ar cadea...
dar mai ales la masina personala eu zic ca e de evitat sa schimbi fara ambreiaj...
Ionut45405
[quote="Horia49540"][quote=MIHAI40981]se poate schimba la moto destul de usor fara ambreiaj, si unii chiar fac asa, dar daca ai vazut la Rossi de ex cand era la Honda atunci acea moto avea ambreiaj cu comanda electrica pe acceleratie: adica la apasarea pedalei de ambreiaj un senzor debreia automat
.[/quote]

blink.gif Comanda electrica? Pedala de ambreiaj la moto?!
De mers merge si n-are legatura daca esti la turatie mare sau mica, tre' sa potrivesti din acceleratie turatia ca sa iasa manevra. La o masina normala se uzeaza sincroanele din cutie la faza asta. La moto, Raba si masini de curse sunt cutii fara sincroane (cu craboti) si e alta mancare de peste, e mai usor si mai bine de schimbat asa. Eu am si moto si nu folosesc ambreiajul decat la plecare de pe loc si retrogradari, in sus schimb fara. Aplici un pic de forta pe pedala (sau maneta) de viteze si, cand reduci un pic gazul, "inghite singura treapta urmatoare.
Daca ai cutie buna (sincronizata), poti pleca si din loc pe sincroane fara ambreiaj, dar doar de 2-3 ori! Asa ca dati-i inainte la papuci si Loganuri si pe urma scrieti aici ce cutie de kk au ca ati mers fara ambreiaj 10000 km si s-au gatat sincroanele!
Horia49540
oops, am scris reeepede si de-aia am spus prostii
ideea era schimbatorul de viteze (pedala, maneta, cum vrei), si fiind motociclist o sa o intelegi si mai bine:
stii cum au Jawele nu?cand apesi schimbatorul se actioneaza automat, printr-un sistem mecanic, ambreiajul
La fel si la Honda lui Rossi, doar ca acolo era un sistem electric,
si pe deasupra, pentru a evita supraturarea motorului in timpul de debreiaj, se taia alimentarea cu combustibil

ps – nu sariti sa ma omorati daca uneori spun prostii mari, ca scriu in viteza mare si de-aia iese asa…c’est la vie smile.gif
smur1

Nu contest faptul ca se pot schimba treptele de viteza fara debreiere.eu unul nu am incercat si nici nu cred ca o sa incerc.Exceptand o eventuala situatie urgenta(ruperea cablului de ambreiaj)nu vad rostul acestei manevre.are si ambreiajul rostul lui,nu credeti? mellow.gif consider ca este o manevra nesigura,ce supune automobilul unui stress suplimentar.Dupa cum am mai spus,asta e parerea mea ,nu am pretentia de a mi se da dreptate.va salut.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.