Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 1.7 CDTI
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Astra / Zafira
Daniumfcv
Salut

Am tot incercat in diferite topicuri sa obtin raspuns referitor la CDTI-ul de 1.7 de la Opel dar nimeni nu mi-a dat nici un raspuns..

Sunt cat se poate de curios de cum functioneaza el pe Astra G .. asa ca va rog sa impartasiti ce aveti de zis despre el.

Test drive voi face , insa intr-un drum asa scurt nu iti pot face decat o idee superficiala despre motorizare.Datele tehnice spun ca ar fi foarte economic dar si foarte lenes.. si nu cine stie ce puternic ..doar 170 nm ..

Va ascult
sorin200693010
Aceeasi intrebare am pus-o si eu la inceputul acestei veri, asa ca acum, in calitate de posesor al unui 1,7 CDTI pot sa afirm ca sunt multumit de acest model de Opel.Motorul nu este lenes.Dimpotriva pentru cei 80 C.P.este destul de sprinten, iar consumul mediu cu AC-ul pornit este de 5l.Acum sigur nu poti sa compari performanta celor 80 C.P. cu cei 140 C.P. cat are o Honda Accord de 2,2l.Comportament rutier este foarte bun.Confort excelent la rulare pe orice suprafata, nivel de zgomot redus la viteza mare.
Motorul turbodiesel este o evolutie a mai vechiului propulsor diesel de pe Astra, de origine Isuzu, totusi beneficiaza de ultimele cuceriri ale tehnicii, avand tehnologie Fiat, la sistemul de injectie, (motorul multijet de 1,3l Fiat a fost castigator al concursului “Motorul Anului 2005”) si oferind performante corecte si chiar recorduri in ceea ce priveste consumul de combustibil.
Ca parti negative, dupa ce am rulat cu ea circa 4000km doar in Romania, am constatat ca zbarnaie ceva in bord si la usa dreapta.Cred ca sunt asa numitii,,greierasi''de care vreau sa scap cat mai repede.Masina mea este fabricata in anul 2004, si se afla in tara din cursul lunii iunie 2007, insa atunci nu prezenta acei,,greierasi''.Nu imi place puterea de iluminare a fazei scurte.Este foarte slaba. Probabil becurile sunt slabe.Ma gandesc sa le schimb cu ceva in genul Philips Silverstar, sau sa trec pe xenon care este mult mai performant decat halogenul din toate punctele de vedere, dar este si mai scump.
Daniumfcv
Am postat de 2 ori din gresala blush.gif Imi ce scuze .. se poate sterge postul acesta? unsure.gif
Daniumfcv
Poate ca farurile sunt mai slabe pentru ca modelul este ceva mai vechi. Al meu a iesit din fabrica in ianuarie 2006 si sunt multumit de cata luminozitate am.Tinuta de drum si tot si eu sunt multumit de ea..De ce nu sunt multumit este motorasul .. de 1.4 care imi cam ia .. 8.5 la sport si 7.9 in economic in oras.

Ai plecat cu ea in afara orasului sau pe drumuri in rampe abrupte? Cum se comporta acolo ? Are doar 170 nm iar la viteza ~ 170 km/ h in 14 secunde si ceva.. cate de sigur esti pe ea in depasiri ?
sorin200693010
QUOTE(Daniumfcv @ Oct 20 2007, 07:03 AM) *
Poate ca farurile sunt mai slabe pentru ca modelul este ceva mai vechi. Al meu a iesit din fabrica in ianuarie 2006 si sunt multumit de cata luminozitate am.Tinuta de drum si tot si eu sunt multumit de ea..De ce nu sunt multumit este motorasul .. de 1.4 care imi cam ia .. 8.5 la sport si 7.9 in economic in oras.

Ai plecat cu ea in afara orasului sau pe drumuri in rampe abrupte? Cum se comporta acolo ? Are doar 170 nm iar la viteza ~ 170 km/ h in 14 secunde si ceva.. cate de sigur esti pe ea in depasiri ?


In depasiri nu are sprintul celor care au peste 100 C.P.Repet, atunci cand compari motorul de 1,7 CDTI cu alte motoare, trebuie sa te gandesti la diferenta de C.P.Un amic are un BMW 520 cu 218 C.P.Binenteles ca acest motor este net superior ca si performanta motorasului de 80 C.P.Daca vrei sprinturi foarte rapide in depasiri, atunci orienteaza-te la motoare care au peste 130 C.P.Performanta este data de numarul de C.P.
Personal in depasirea unor coloane lungi de 300 m nu ma bag , asa cum fac unii cu motoare de peste 130 C.P., fiindca demarajul nu imi permite sa efectuez aceasta manevra in timp util, atunci cand din fata se apropie o masina.Am patit la inceput, cand nu cunosteam masina, ca angajandu-ma intr-o depasire, sa calc la maxim acceleratia, ceea ce nu este sanatos din punct de vedere mecanic, si pentru urmatoarele 3-4 secunde sa nu simt nimic.Abia dupa aia, masina a inceput sa prinda viteza.Explicabil, tinand cont de puterea motorului si faptului ca este diesel.
Motorul de 80 C.P., din punctul meu de vedere , se adreseaza celor care opteaza pt un autoturism economic.Daca vrei sprinturi rapide, repet, alege una pe benzina, avand peste 130 C.P.si va fi asa cum vrei tu.

Am, constatat cu placere ca Opelul este stabil in curbe, si la urcarea in panta ,pe drumuri de munte, dar nu am abordat terenuri foarte inclinate, ideale doar pt SUV-uri 4*4 sau masini de teren, deoarece este o masina de oras, pentru drumuri asfaltate.
Apropo, consumul mentionat mai sus, mediu, de 5l/100km, l-am obtinut ruland cu o viteza medie de 100km/h, cu AC-ul pornit, in timp ce ma deplasam la Oradea.Distanta de 210km, am parcurs-o in 2h,30m, ruland inclusiv prin localitati, unde, fireste, viteza a fost sub 90km/h.La viteza de 160-170km/h, masina prezinta foarte mare stabilitate.Din pacate sunt putine asemenea drumuri unde poti sa o calci asa.
In ceea ce priveste farurile, am mai auzit si pe altii, inclusiv cu masini fabricate in 2007, ca se plang de gradul de luminozitate.Cred ca totul depinde de asteptarile tale.Pe mine iluminarea cu faza scurta, in fata la 15 m, nu ma satisface, tinand cont de gropile din carosabil, sau eventualii pietoni , atelaje, sau animale care se deplaseaza pe marginea drumurilor.Ca sa evit neplaceri, vreau sa trec pe xenon.Are consumul mai mic, 35w in comparatie cu 55w cat are halogenul, durata de viata mai mare de 10 ori decat halogenele, iar luminozitatea este de 3 ori mai puternica si mai bine directionata decat la halogene, batand in fata cu 15-20 m mai departe.
Cipp
QUOTE(sorin200693010 @ Oct 20 2007, 03:52 AM) *
Motorul turbodiesel este o evolutie a mai vechiului propulsor diesel de pe Astra, de origine Isuzu, totusi beneficiaza de ultimele cuceriri ale tehnicii, avand tehnologie Fiat, la sistemul de injectie, (motorul multijet de 1,3l Fiat a fost castigator al concursului “Motorul Anului 2005”) si oferind performante corecte si chiar recorduri in ceea ce priveste consumul de combustibil.

Amice, cred ca esti intr-o eroare: Isuzu cumpara motoare de la FIAT! Iar motorul 1.7 CDTi de la Opel este produs de GM, nu de FIAT, care facea parte la vremea respectiva din grupul GM si e posibil sa fi imprumutat niste piese unii de la altii dar nu stiu ca acest motor sa fie de origine FIAT! Poate ma insel io, poate ne ajuta altii, ce este adevarat e ca 1.3 Multijet de 90 CP si respectiv 115CP de pe Lancia sunt motoare care bat multe marci de pe piata la ora actuala!
sorin200693010
[quote name='Cipp' date='Oct 20 2007, 09:59 AM' post='239087']
Amice, cred ca esti intr-o eroare: Isuzu cumpara motoare de la FIAT! Iar motorul 1.7 CDTi de la Opel este produs de GM, nu de FIAT, care facea parte la vremea respectiva din grupul GM si e posibil sa fi imprumutat niste piese unii de la altii dar nu stiu ca acest motor sa fie de origine FIAT! Poate ma insel io, poate ne ajuta altii, ce este adevarat e ca 1.3 Multijet de 90 CP si respectiv 115CP de pe Lancia sunt motoare care bat multe marci de pe piata la ora actuala!
[/quot

Pai eu am afirmat ca actualul motor CDTI este o evolutie a mai vechiului propulsor diesel de pe Astra, de origine Isuzu.ISUZU. Totusi acest motor beneficiaza de tehnologia Fiat, la sistemul de injectie.
Daniumfcv
Sorin , ce nu te-am intrebat eu este cat te costa revizia la motorul asta? Si daca ai probleme cu el iarna sau nu ?!
sorin200693010
QUOTE(Daniumfcv @ Oct 21 2007, 05:17 PM) *
Sorin , ce nu te-am intrebat eu este cat te costa revizia la motorul asta? Si daca ai probleme cu el iarna sau nu ?!


Este prima iarna cu acest model de masina, asa ca nu iti pot raspunde concret la intrebarea ta.Dar sunt foarte sigur ca va fi ok.Iarna totul este sa ai o baterie buna si binenteles anvelope adecvate, noi, de marca, nu resapate.
In ceea ce priveste costurile de intretinere, respectiv reviziile, la reprezentanta Opel, ar fi urmatoarele:
Consumabilele(filtre, uleiuri)465.36 lei-Reprezentanta Baia Mare
Placute frana fata-spate+distributie1281.18 lei-Repreyentanta Oradea
Preturile la revizii difera in functie de reprezentanta la care apelezi.Eu am iesit mai ieftin cu schimbarea distributiei si placutelor de frana la Oradea, decat in Baia Mare, cu tot cu drum, care ma costat 70 lei motorina.
florin55503
motorul asta este evolutia sau mai bine zis invlolutia celui de pe astra f care avea 83 CP. motorule unul ok si onest din punct de vedere al raportului cailor trecuti pe hartie si a celor existenti in realitate. masina nu permite plecari in forta de pe loc ea fiind f lenesa sub 2500 rpm si apoi avand o reactie violenta in mom in care trece de acest prag. daca inveti sa o conduci si sa o tii tutrata la aproximativ 2500 de tpm vei obtine performante surprinzatoare de la motor. iti spun sigur ca intre vechiul motor de 83 de cp care l-am avut si cek actual de 100 diferentele nu sunt atatde insemnate pe cat par pe hartie. trebuie doar sa inveti sa scoti ce e mai bun de la motor
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.