QUOTE
Recall = defectiune din fabrica. Adica ceva nu a fost proiectat cum trebuie si nu merge. Unde sa mai vad fiabilitatea?
Problema de fiabilitate e cind te lasa masina in drum, sau cind reparatia te costa (bani, timp, nervi etc). Recallul e ala care se rezolva cind duci masina la dealer pentru schimb de ulei si cit sta acolo (pina vii seara de la munca) ii rezolva si alte "probleme de proiectare". Pe care nu stiai ca le ai pina ai primit scrisoarea acasa, pe care insa nu trebuie sa o citesti ca dealerul se ocupa automat si gratis de tot ce trebuie. Daca dureaza mai mult de o zi, iti dau o masina de-a lor, singura obligatie e sa pui benzina inapoi.
Hai sa-ti enumar citeva recalluri cu care am avut eu contact:
1. capacul de la rezervorul de benzina cu ceva probleme, posibil miros de benzina.
2. Pragul de la usa posibil izolat prost, posibile probleme de rugina.
3. Surubul de la pedala de acceleratie de inlocuit, posibil sa se desprinda.
4. Luneata posibil lipita prost, posibil sa se desprinda.
5. De inlocuit senzorul airbag la pasager, statea lumina aprinsa daca puneam o carte pe scaun ca credea ca e pasager fara centura.
Or mai fi fost si altele. Singurul recall la care chiar ma vazut defectele a fost ala cu senzorul de airbag (cind puneam ceva pe scaun se aprindea lumina ca nu se deschide airbagul la pasager ca n-are centura) si , ceva mai serios, luneta chiar s-a dezlipit si a inceput sa faca zgomot. Era iarna, am mers cu ea asa, nu era prea tare dezlipita ca nu a intrat picatura de apa, al schimbul de ulei mi-a relipit-o. In general recallul se remediaza preventiv si defectul propriu zis de multe ori nu apare decit la un procent mic de masini. Daca la o Honda Civic de 50k am avut in jur de 4 recalluri, de ce ti se pare tie mai "fiabila"? Si de ce te deranjeaza pe tine daca pe tine nu m-a?
TOATE masinile au probleme din astea mai multe sau mai putine. Daca nu-ti face recall mori prost ca nici n-ai fi stiut, daca iti face zici ca e proasta...