QUOTE (nclsamy @ Dec 3 2010, 05:33 PM)
QUOTE (Titi1988 @ Dec 3 2010, 07:19 PM)
ai grija la toate masinile aduse din germania, sh din romania oricare. Neaparat sa mergi la o reprezentanta pentru ca sunt foarte multi tipi care vor sa te fraiereasca. In legatura cu c5-ul cauta pe forumul citroen sau pe forumuri internationale citroen si cu ajutorul google translate poti traduce in romana chiar ok(daca nu te pricepi cu engleza)
multumesc pentru sfat. o sa caut pe forumuri, insa speram sa fie posesori de c5 din romania pentru ca tara noastra are anumite particularitati.
la orice masina cel mai important este sa o intretii!! in acest caz revizi, curatat filtru de aer din cand in cand (se depune mult praf), carburant de cea mai buna calitate (daca poti) si la masina cu turbo:
Sfaturi pentru motoarele Turbo Diesel(TDI, Dti, CDTI, dCi, CDI, CRD, CRDi, etc... ), sau cele 3 reguli de aur, cum imi place mie sa le denumesc(valabil atat pentru motoare tunate cat si pentru cele stock):
1. Dupa pornirea motorului, daca acesta nu este la temperatura optima de functionare(de obicei 90 de grade Celsius), se vor evita acceleratiile puternice si e indicat sa se evite turarea motorului peste 2500 rpm, pana in momentul in care motorul va ajunge la temperatura optima. ATENTIE! Daca acul care indica temperatura apei ajunge la 90 grade Celsius, asta nu inseamna ca motorul e la temperatura optima de functionare. Pentru ca uleiul din motor, din cauza densitatii si vascozitatii, se incalzeste, evident, MAI GREU decat apa. Deci temperatura optima de functionare a motorului va fi atinsa dupa 5-10 minute din monentul in care apa a ajuns la 90 de grade. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata injectoarelor, turbinei, motorului cu angrenajele sale.
2. In momentul in care doriti sa accelerati mai puternic, pentru a va strecura in traficul urban, sau pentru a face o depasire in afara localitatii, este indicat sa aveti peste 2200-2300 rpm. Daca motorul este subturat, prin accelerare puternica se va forta axul turbinei, existand posibilitatea in timp a craparii acestui ax=> turbina terminata. Pentru a evita acest fapt, ori retrogradati in treapta inferioara, ori accelerati treptat pana la 2200-2300 rpm si abia acolo incepeti sa accelerati mai puternic. Respectand aceasta regula, veti prelungi viata turbinei.
3. Dupa un drum lung, cu depasiri multe, sau dupa deplasari in traficul urban, cu plecari/opriri, este indicat ca atunci cand ajungeti la destinatie, dupa ce ati oprit masina, sa scoateti din viteza si sa lasati motorul sa mearga la relanti 3-4 minute. Astfel, axul turbinei se va raci treptat, iar surplusul de ulei din turbina va curge in baia de ulei, evitandu-se astfel crearea in timp a depunerilor de funingine in turbina. De asemenea motorul si componentele lui se racesc treptat. Respectand aceasta regula, prelungiti viata turbinei in primul rand, de asemenea si viata motorului.