Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sfaturi Suzuki Swift pentru incepatori!
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
liliana.siriteanu
Buna ziua!
Am achizitionat de curand un Suzuki Swift 1.3 GLX 5 usi si sunt foarte multumita de alegerea facuta. Problema este ca nu prea stiu cand trebuie facuta prima revizie, la cati km trebuie schimbat uleiul, filtrul de ulei si ce o mai trebui schimbat... iar cei de lunde l-am achizitionat nu mi-au dat prea multe detalii, mi-au dat in schimb un manual pe care, rasfoindu-l bucuroasa, am descoperit ca e scris in maghiara, limba total necunoscuta mie. Am mai cautat pe net dar nu m-am descurcat prea bine nici pe acolo. confused.gif
Recunosc ca mi-ar prinde bine niste sfaturi de la cunoscatori, mai ales ca vine iarna si tin mult la masinuta mea si chiar nu vreau sa imi bat joc de ea.. Rautaciosii, am rugamintea sa se abtina.
Va multumesc si va doresc numai bine, fara evenimente rutiere!
Andrei Suzuki
Prima revizie la 10.000 km,restul din 15.000 in 15.000 de km. De obicei la prima revizie se schimba uleiul,se verifica placute,se sufla filtrul de aer (sau se schimba daca e nevoie) si se mai fac diferite verificari.
Fiind masina noua,pt iarna nu sunt f multe pregatiri de facut,inafara de cauciucuri de iarna (recomandat) si de inlocuit lichidul pt parbriz cu unul pentru iarna,care sa nu inghete.
liliana.siriteanu
Va multumesc. yes.gif
Tengeu
Ar trebui sa faci rodajul masinii in primii 2500-3000 de km. Multa lume spune ca este un mit urban (motoarele venind rodate chimic din fabrica) insa, ai sa vezi ca motorul functioneaza la 80% din capacitate in primele mii de km (de fapt el functioneaza la 100%, pierderile prin frecari sunt mari la inceput) si consuma un pic mai mult. Oricum o sa ai nevoie de cateva mii de km ca sa te obisnuiesti cu masina asa ca e bine sa mergi cu grija in rodaj (sa nu depasesti 3000rpm, sa nu scazi sub 1800 rpm in sarcina, sa nu depasesti 100kmph, etc.) Ar fi util sa verifici toate lichidele la fiecare 1000km sau 3 luni. Verifica presiunea in roti, uneori sunt umflate mai tare din fabrica. In rest, nu sunt probleme: pune-i benzina buna, spala masina regulat (e prea frumoasa ca sa fie murdara) si have fun!
trixi114679
in privinta rodajului ai perfecta dreptate!(desi eu nu m-am tinut 100% d treaba trebuie sa admit) ...insa dupa aia,nu uitati k e o japoneza si traieste peste 4000.stiu k lumea zice k e aiurea,dar eu cred cu tarie k masina merge cum e obisnuita.multa lume nu ma crede k nu am modificat motorul p a mea...
p d alta parte..observatiile mele : in clipa in kre simti k nici p treapta 2 nu sufla aer k lumea cind e directionat sa sufle in fata,skimba urgent filtrul d pollen,k nu e scumpa,si p vreme nasoala ai mare nevoie d dezaburire...
in leg cu benzina,din exp proprie iti zic,k nu e nevoie d nush c benzina plina d additive,k in afara d faptul k iti consuma d faci aritmie,nu rezolvi multe...dar nici nu te hazarda la benzina cea mai ieftina d la pompa "nonconosco"
dupa c vine frigul,la pornirea d dimineata,mai ales cind e umezeala afara,e probabil sa auzi un sunet ingrozitor pana c nu o turezi un pic...via service,eu d 2 ori trebuia sa merg ptr cureaua d distributie...
aaaaa...si in cazul in kre auzi un caraiit asurzitor d la roti,nu te speria nu esti p fier...placutele originale contin mult fier si ramine praful intre disc si placuta...si scoate un sunet d urci p pereti.trebuie curatat praful...apoi mai merge..dar fii atenta k sensori nu ai..iar materialul discului nu e d f buna calitate si rpd il distruge placuta daca nu mai e ferrodo p ea.
break a leg! thumbsup.gif ai sa vezi cit d mult se poate iubi buburuza...smile.gif
Choixalacreme
QUOTE(trixi114679 @ Oct 20 2007, 12:49 AM) *
in privinta rodajului ai perfecta dreptate!(desi eu nu m-am tinut 100% d treaba trebuie sa admit) ...insa dupa aia,nu uitati k e o japoneza si traieste peste 4000.stiu k lumea zice k e aiurea,dar eu cred cu tarie k masina merge cum e obisnuita.multa lume nu ma crede k nu am modificat motorul p a mea...
p d alta parte..observatiile mele : in clipa in kre simti k nici p treapta 2 nu sufla aer k lumea cind e directionat sa sufle in fata,skimba urgent filtrul d pollen,k nu e scumpa,si p vreme nasoala ai mare nevoie d dezaburire...
in leg cu benzina,din exp proprie iti zic,k nu e nevoie d nush c benzina plina d additive,k in afara d faptul k iti consuma d faci aritmie,nu rezolvi multe...dar nici nu te hazarda la benzina cea mai ieftina d la pompa "nonconosco"
dupa c vine frigul,la pornirea d dimineata,mai ales cind e umezeala afara,e probabil sa auzi un sunet ingrozitor pana c nu o turezi un pic...via service,eu d 2 ori trebuia sa merg ptr cureaua d distributie...
aaaaa...si in cazul in kre auzi un caraiit asurzitor d la roti,nu te speria nu esti p fier...placutele originale contin mult fier si ramine praful intre disc si placuta...si scoate un sunet d urci p pereti.trebuie curatat praful...apoi mai merge..dar fii atenta k sensori nu ai..iar materialul discului nu e d f buna calitate si rpd il distruge placuta daca nu mai e ferrodo p ea.
break a leg! thumbsup.gif ai sa vezi cit d mult se poate iubi buburuza...smile.gif


Trixi draga, te rog nu ne mai "kinui" cu astfel de limbaj de Chat, scrie si tu ca toata lumea.
Multumesc anticipat !

PS: pe ce te bazezi cand afirmi ca masina merge cum e obisnuita. Da-mi macar doua argumente tehnice ;-)
Tengeu
QUOTE(Choixalacreme @ Oct 19 2007, 10:01 PM) *
Trixi draga, te rog nu ne mai "kinui" cu astfel de limbaj de Chat, scrie si tu ca toata lumea.
Multumesc anticipat !

O foarte scurta completare pentru tixi: scriem fara tz, k, sh, etc. pentru a inlesni userilor functia de cautare. Inchipuieste-ti ca ai de cautat ceva despre cutia de viteze si nu gasesti nici o refrerinta din cauza ca userii scriu: "kutya de vite" (intelegi mai bine partea cu kutya, ca esti din Oradea smile.gif ). Pe forumul acesta oamenii sunt flexibili si toleranti, vor aprecia intotdeauna ce ai de spus indiferent cum spui insa, asta e regula forumului, suntem oaspeti aici. thumbsup.gif

QUOTE(Choixalacreme @ Oct 19 2007, 10:01 PM) *
PS: pe ce te bazezi cand afirmi ca masina merge cum e obisnuita. Da-mi macar doua argumente tehnice ;-)

Sa zicem niste argumente semi-tehnice: 1) un motor care merge preponderent in oras, aproape de limita de subturatie, va avea de exemplu depuneri de calamina pe supape. Ca urmare, utilizat ocazional la turatii mari nu va da satisfactie (acolo e important sa nu ai depuneri pentru a avea un motor vioi). Regimurile de turatie ridicata (specifice parcursului extraurban) vor arde acele depuneri. 2) senzorul de oxigen - este incalzit electric insa functionarea subturata a motorului si pornirile dese la rece determina o temperatura redusa a gazelor de ardere - senzorul se raceste si poate sa apara "innecarea" senzorului. E clar ca motorul nu va functiona la fel.
Cred ca trixi se refera la intreg comportamentul de utilizare a motorului (nu numai strict relatia intre mers "batraneste" si mers "vioi"): in general, cei care merg subturat prezinta toate "simptomele": incalzesc motorul dimineata la relanti, fac drumuri scurte, fac porniri dese la rece, nu utilizeaza motorul in functie de sarcina si de curba de cuplu proprie, etc. Cred ca asta inseamna ca "masina merge cum e obisnuita", nu e ca si cum ai spune ca masina asta merge numai la campie fiindca nu e obisnuita sa mearga la deal. Intr-adevar, la prima vedere seamna a "mit urban" si probabil ca in lipsa explicatiilor exista exagerari de ambele parti: unii care nu coboara sub 4000rpm si altii care nu trec de 2000rpm, fara vreun argument tehnic. Trixi nu pare sa apartina nici unei categorii de exaltati din cele de mai sus.
trixi114679
QUOTE(Choixalacreme @ Oct 19 2007, 06:01 PM) *
Trixi draga, te rog nu ne mai "kinui" cu astfel de limbaj de Chat, scrie si tu ca toata lumea.
Multumesc anticipat !

PS: pe ce te bazezi cand afirmi ca masina merge cum e obisnuita. Da-mi macar doua argumente tehnice ;-)

imi cer scuze ! din cite stiu eu nu sunt foarte multe swifturi in tara asta ,din 2006 care au la bord 57000 d km,si am incercat si eu sa fiu de folos...scuze inca o data!!!nu se va mai intimpla!!promit!:)
si ma bazez pe simplul fapt,ca din 1996 swiftul e a patra masina pe care o detin timp mai indelungat.prima a fost jetta,apoi un vento si apoi un passat.cu toate 3 am patit la fel ca si cu suzuki,adica dupa ce trag de ele vreo 50000 d km, masinile mele accelereaza mult mai usor de la 0 la 100 decit celelalte ,cu aceeasi motorizare.
imi pare rau k nu iti pot explica mai pe placul tau,nu sunt mecanic!
numai bine !
Tengeu
QUOTE(trixi114679 @ Oct 19 2007, 09:49 PM) *
...dupa c vine frigul,la pornirea d dimineata,mai ales cind e umezeala afara,e probabil sa auzi un sunet ingrozitor pana c nu o turezi un pic...via service,eu d 2 ori trebuia sa merg ptr cureaua d distributie...


trixi, spune-mi, te rog, ca te-ai referit la cureaua de la alternator si nu la cea de distributie!? unsure.gif
andrei1986us
mie dealerul mi-a zis ca la swift distributia e pe lant...
Tengeu
QUOTE(andrei1986us @ Oct 21 2007, 08:14 AM) *
mie dealerul mi-a zis ca la swift distributia e pe lant...

e pe lant la ambele motorizari pe benzina.
trixi114679
QUOTE(Tengeu @ Oct 20 2007, 02:19 PM) *
trixi, spune-mi, te rog, ca te-ai referit la cureaua de la alternator si nu la cea de distributie!? unsure.gif

am sa postez cu dictionarul ....da..aia e "ekszij" smile.gif
ado
Am comandat un Siwft 1.3 GLX SE de la Sara Motors. Cam peste 3 saptamani ar trrebui sa vina. La ce probleme pot sa ma astept in momentul in care ma duc sa iau masina. Nu am mai cumparat niciodata o masina pana acum si imi cam lipseste experienta. Voi de ce probleme v-ati lovit in momentul in care ati luat masina de la dealer?
kta
QUOTE (ado @ Aug 25 2008, 06:08 PM) *
Am comandat un Siwft 1.3 GLX SE de la Sara Motors. Cam peste 3 saptamani ar trrebui sa vina. La ce probleme pot sa ma astept in momentul in care ma duc sa iau masina. Nu am mai cumparat niciodata o masina pana acum si imi cam lipseste experienta. Voi de ce probleme v-ati lovit in momentul in care ati luat masina de la dealer?


Eu personal am avut probleme cu franele, care erau infinit mai bune decat cele de la Dacia Sport de dinainte. M-am cam dat cu capul de parbriz teehee.gif


Acum serios, ce probleme crezi ca ar putea fi ? Sa ai actele la tine, si gata. Semnezi 2 foi, ti se dau cheile si "drum bun". Succese ! Mergi si tu mai usor pana te obisnuiesti.
ado
La cate am citit, mai ales despre Sara... Vreau sa ma pazesc cat mai mult, mai ales ca fac un drum de 800km ca sa-mi iau masina. Am auzit cum ca la alti dealeri de alte marci lipseau si capacelele la cauciucuri. Poate cei care au patit diverse chestii pot sa le impartaseasca!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.