Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mazda3 vs. Kia Ceed vs. Peugeot 307 - noi, benzina
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
adi.mitrea
Salut tuturor!

Ma bucur ca pot sa scriu din nou pe forum dupa un accident din care Astra mea nu mai poate fi reparata...
E vremea (in fine, o sa mai dureze ceva pana iau banii de la asigurari) sa ma decid asupra unei alte masini. Dupa ce am rasfoit site-urile, am ramas la short list-ul din titlu.

In alta ordine de idei se cere:

1. Compacta (3-4-5 usi)
2. Benzina (minim 100 de cai, de preferat motor de 1.6, eventual distributie pe lant)
3. Motorul sa fie pretabil la GPL (deci exclus injectie directa)
4. Pretul trebuie sa fie cel mult 15.000 euro DDP
5. Discuri de frana pe spate

Acum, in ceea ce priveste Mazda - Imi place cel mai mult (atat sedan cat si hatchback), dar are cel mai slab motor (105 cp). La suma de care dispun ma incadrez la doua variante de echipare (CE si TX - de preferat ar fi a doua), iar toate modelele au discount 1.400 de euro (prima costa ~14.500 euro, cea de-a doua varianta ~15.600 euro). Are 4 stele la euroNCAP, este destul de veche ca model si urmeaza schimbarea de generatie, este rara (cu avantaje si dezavantaje...).

Kia Ceed: Mult laudata si de mine, pe site nu am gasit preturile corecte pentru ca acelasi pret figureaza si ca CIP si ca DDP. E cea mai sigura, are cele mai multe dotari, are motoarele cele mai performante, e cea mai noua si NU urmeaza sa fie scoasa din productie. Pe de alta parte, e relativ rara si necunoscuta (cu avantaje si dezavantaje).

Peugeot 307: De la Tudor am auzit numai de bine, de la Florin numai de rau. Are doua mari dezavantaje - nu are suspensie independenta si deja a aparut noua generatie -. Pe de alta parte e foarte bine dotat in standard (1.6 L, 110 cp echipare ZENITH), are o reducere de 1.700 de euro (nu stiu pana cand), iar astfel pretul DDP este de ~14.300 euro.

Garantia de milioane de ani nu prea ma intereseaza pentru ca oricum am de gand sa-i pun GPL dupa 15.000 km (prima revizie).

Acum... spuneti si voi... pentru mine e un versus foarte greu.

LE: Am editat nr. 1, poate fi și compactă cu 3 uși.
Marius99090
Eu as alege Mazda3... dar asta numai pentru ca sunt genul care prefera modelele pe final de cariera cu mai putine boli celor abia lansate... altfel si Kia cred ca este o optiune..
Din punctul meu de vedere as exclude Peugeot din cursa... pur si simplu imi pare sub mazda si kia la toate aspectele..

Cu GPL-ul care e faza ? E chiar asa de rentabil de insisti cu el ?
ionut_marius
Dintre cele 3 as merge pe c'eed,cu 12.000e scapi cu o benzina de peste 100cp (109cp),dotari suficiente,performante bune,5 stele siguranta.
Deja pt o mazda trebuie sa scoti putin peste 14.000e din buzunar,este o masina fiabila si care sta bine la revanzare.
Peugeotul l-as scotae din lista

Crezi ca e asa rentabil GPLul,cat costa sa fie montat pe o masina de generatie noua?merita sa pierzi garantia?(asa de ce nu cumperi un sh 2004-2005,sau de ce nu cumperi un c'eed pe motorina cu 14500e scapi si cu un motor de 115cp)
_Constantin_
Si eu tot pe Ceed pun votul meu. S-ar putea in primavara sa ma orientez spre frate-so I30. masina isi face banii asta e cert si clar e mai avantajoasa decat celelalte prin faptul ca e noua.
florin55503
in kia stai foarte bine. forma bordului, scaunele ai impresia ca te inconjoara si totul e foarte ergonomic.e o masina ok noua. nu stiu cum se prezinta dupa 50.000 km. celalalte modele de la kia au tendinta sa se lase pur si simplu. le simti ca sunt mai batrane.

mazda3. numai de bine despre masina. despre costurile de intretinere nu mai e bine. sunt destul de piperate

pejoul eu unul l-as exclude, desi probabil nu vei avea problemele care le-am avut eu, masina trecand printr-un face lift si probabil mai rezolvand din probleme. am mers si cu un 307 de 1.6 si e mi s-a parut leent. in plus e o masina la sfarsitul vietii.

din cele 3 daca nu as tine cont de costurile de intretinere as alege mazda.
adi.mitrea
QUOTE(Marius99090 @ Oct 17 2007, 11:28 AM) *
Cu GPL-ul care e faza ? E chiar asa de rentabil de insisti cu el ?


GPL-ul nu este rentabil, este foarte rentabil. rolleyes.gif

Să luăm un drum mixt de 1.000 km (40% București, 60% extraurban România):

Benzină: consum mediu 8/9%, deci 80/90 litri x 3,8 lei litrul = 304 lei/342 lei
Motorină: condum mediu 6/7%, deci 60/70 litri x 3,5 lei litrul = 210 lei/245 lei
GPL: consum mediu 10/12%, deci 100/120 litri x 1,65 lei litrul = 165 lei/198 lei

Investiția în instalația de GPL se recuperează în maxim 20.000 km, adică aproximativ un an. Un motor pe benzină (GPL) normal aspirat are mult mai puține șanse să se strice decât un diesel, fie nou, fie sh, în cazul în care se strică mașina - dieselul va fi mereu mai greu și mai scump de reparat, asigurare și impozite mai mari la diesel, preț de achiziție mai mare, nu îmi plac motoarele diesel (să am unul al meu, să conduc ocazional nu am nicio problemă).

Revenind la topic, ar mai fi și Ford Focus 2, însă prețuri nu am găsit pe net. Am urcat recent într-un Focus 2 din 2005, care avea 50.000 km, și se ținea foarte bine, însă nu mi s-a părut ergonomic și nu prea mi-au plăcut materialele din interior. teehee.gif
ionut_marius
pai hai sa face alte calcule
1L benzina =3.4lei adica 1.017e
1L motorina=3.22lei adica 0.964e
1L gaz =1.65lei adica 0.494e

consum
motor benzina 1.6L 11-12L(urban);6.5-7L (ex urban)
motor gaz 1.6L 13-14L(urban);7.5-8L (ex urban)
motor diesel 1.6L 7-8L(urban) 5L (ex urban)

rezulta ca la 15k km in regim urban consumi 1725L benzina,2025L gaz,1125L motorina.
1725L benzina=1754e
2025L gaz=1000e
1125L motorina=1085e

rezulta ca la 5k km in regim ex urban consumi 338L benzina,388L gaz,250L motorina
338L benzina=344e
388L gaz=192e
250L motorina=241e

Pentru 134e/an (diferenta diesel vs gaz) ai renunta la cei 7ani garantie pe care ii ofera kia???
crezi ca un 1.6L 122cp pe gaz trage mai bine ca un 1.6L 115cp pe motorina,eu nu prea cred !crezi ca o instalatie GPL pt o masina de generatie noua costa cat o instalatie pt dacia 1310??crezi ca un motor pe gaz e mai fiabil ca unul pe motorina ????
T u d o r
Desi am aceeasi parere buna despre masina mea, nu o recomand in acest versus. smile.gif Celelalte sunt mai bune sau mai noi, oricum - au ceva in plus. Focus 1.6 100 cai e tot pe la 15000 ca pret, dar daca Mazda e acolo... go for it. Kia peste cativa ani, cand vei vrea sa o dai, va costa cat costa un Daewoo in Germania. smile.gif Am senzatia ca va pierde extrem de repede valoarea, care oricum nu e foarte ridicata nici la cumparare. Din acest punct de vedere, eu cred ca Mazda se va comporta cel mai bine in timp.
La 307, echiparea Zenith e cam varza. Daca era Starline, m-as mai fi gandit, dar asa... smile.gif BTW... a aparut deja 308... poate mai astepti sa vezi niste preturi si mai ales cum arata masina... live. Pe cuvant ca merita. wink.gif
adi.mitrea
Ionuț, eu mi-am făcut calculele și un diesel nu mă coafează, iar garanția e egală cu zero. De ce? Hai să-ți explic....

1. Vărul meu are la serviciu 3 VW Passat. La unul din ele, care are 25.000 km, i-a cedat ambreiajul și trebuie să-l plătească firma proprietară pentru că se consideră defect de exploatare. La ce e bună garanția de 100.000 km?

2. Reviziile sunt foarte scumpe la reprezentanțe. Mie unul mi-au promis că la Astra Classic revizia costă 350 lei noi când am cumpărat-o, iar un an mai târziu, când a trebuit să fac operațiunea, mi-au spus că fără 750 de lei nu scap. Am reușit să fac revizia de 15.000 km cu 550 lei noi la Pitești... Deci dacă eu fac ȘAPTE ANI revizii la Kia, s-ar putea să plătesc jumate de mașină. O revizie la un service modern, cu piese originale cumpărate de la magazine gen Augsburg, Total etc... te duce la jumate de preț față de reprezentanță. Garanția e NULĂ dacă schimb becurile originale pentru că pierd garanția pe partea electrică, la fel dacă schimb casetofonul la un service altul decât al lor etc, etc, etc...

Tu ai mai scris ceva de SH.... SH nu e o opțiune pentru mine din două motive:
1. Nu am garanția kilometrilor reali și a faptului că mașina a fost întreținută corespunzător
2. MAI ALES știu că airbagurile și centurile de siguranță sunt foarte importante și nu aș risca să cumpăr o mașină mânărită la capitolul siguranță.

Aș cumpăra un SH numai de la cineva cunoscut, care să fi cumpărat mașina de nouă și să cunosc tot istoricul acesteia. Eu nu cunosc pe nimeni care să vândă ce vreau eu.

@Florin: Nu știu cât de mult se poate lăsa Ceed... pare o mașină bine închegată.
@Tudor: ZENITH nu e chiar varză, e cea mai bună pentru 1.6 benzină (Climatronic bizonă, airbaguri frontale și laterale, cd mp3, geamuri electrice, ABS, servo, scaun șofer cu reglaj lombar și pe înălțime, volan reglabil, proiectoare de ceață).

Toate cele trei mașini din topic au devalorizare mare, dar nu asta mă interesează în principal pentru că voi ține mașina 3-5 ani (dacă nu cumva o fac praf și pe asta în mai puțin de doi ani - Doamne ferește!)

Pentru 308 aștept vreau nu vreau unsure.gif pentru că am de tras cu asigurările și cu vândutul epavei... Deci sigur va apărea și 308, dar cred că prețul va fi mult prea mare pentru posibilitățile mele.

Rămâne în ecuație Focus 2 și aș exclude Megane... Mazda 3 îmi place cel mai mult și... nu, NU îmi place pentru că e japoneză thumbsup.gif
ionut_marius
ok,tu stii mai bine,insa gandeste-te si la revanzare

750ron o revizie la opel benzina verymad.gif pai mi se pare enorm,la renault megane 2 benzina cea mai scumpa revizie a fost de 450ron si reno-ul e cunoscut pt preturi piperate

apropo cat costa o instalatie GPL pt o mazda sau pt kia ? 1-2000e??
adi.mitrea
Pentru orice motor cu 4 cilindri și care are injecție multipunct instalația costă între 2.000 și 3.000 de lei, deci până într-o mie de euro.

La Astra din semnătură am avut o instalație Milano (care, în ciuda numelui, este turcească) care a costat 2.000 lei cu tot cu montaj, garanție doi ani și care a mers impecabil (asta după ce s-au prins meșterii cum să o regleze) până acum. Consumul era cu circa 1-3 litri % mai mare față de benzină. Maximul de trei litri în plus față de benzină îl scoți în București în aglomerație, cu AC și dacă o alergi (deci aveam consum 14-15% pe GPL). Pe extraurban poate ajunge la 10% dacă schimbi numai peste 4.500 rpm pe traseu de munte. În rest, în București consumam cam 13% GPL și pe extraurban 8%.

Revizia pentru instalația de GPL se face la 10.000 km și costă 15 lei (se verifică etanșeitatea), iar o dată la 40.000 km se schimbă filtrul (care nu costă mai mult de 15-20 lei).

Performanțele unui motor pe GPL nu sunt altele decât pe benzină. Eu nu le-am simțit, sincer, sincer! Poate pe cronometru o fi o juma de secundă mai lentă mașina pe GPL, Dumnezeu știe. Mie chiar mi se pare că motorul merge mai frumos (mai rotund și se aude mai plăcut în ture înalte) pe GPL.
T u d o r
Daca vrei intretinere ieftina, ia-ti 307 si vino la Valcea la revizii. smile.gif

Eu am dat la 15000 km 286 lei, la diesel biggrin.gif
Paul105855
QUOTE(adi.mitrea @ Oct 17 2007, 06:30 AM) *
Revenind la topic, ar mai fi și Ford Focus 2, însă prețuri nu am găsit pe net. Am urcat recent într-un Focus 2 din 2005, care avea 50.000 km, și se ținea foarte bine, însă nu mi s-a părut ergonomic și nu prea mi-au plăcut materialele din interior.


Tocmai mi-am luat un Focus2 1.6 benzinar. Pretul a fost de 13733 eur varianta Trend Style - adica aer conditionat manual, abs+ebd, geamuri electrice fata, computer bord, oglinzi incalzite&rabatabile, comenzi radio pe volan, culoare metalizata. In plus m-am trezit cu ornamente laterale in culoarea caroseriei si torpedo refrigerat. Si, de asemenea pretul a inclus si o alarma. Dar, atentie, masina are tamburi pe spate. Chiar si asa franarea este buna, cu mentiunea ca nu am verificat comportamentul lor la oboseala, deci dupa folosiri indelungate. In legatura cu pretul, e vorba de o promotie, ca de la anul de prin martie vine un face-lift la acest model. Deci, daca te decizi pe Focus2, grabeste-te ca nu stiu cat mai tine.

M-am documentat mult inainte sa aleg aceasta masina. Cateva atu-uri ale sale : siguranta de 5 stele euroncap, tinuta de drum foarte buna, ampatament mare (2640mm), bagajiera mare. In plus, din ce am vazut pe forumuri, posesorii nu se confruntau cu probleme deosebite. Si am asteptat doar o luna dupa ea, ceea ce la Kia sau Skoda cred ca e un vis frumos. Ca neajunsuri as putea mentiona intr-adevar calitatea materialelor interioare sub cele ale concurentei, dar crede-ma e compensat de ergonomia comenzilor. Si-apoi nu sunt chiar asa de plictisit sa stau sa admir interiorul masinii cand conduc. In plus gasesc design-ul bordului mai frumos decat al Golf-ului sau Octaviei2, care, zic eu, sunt foarte banale. Alt neajuns - roata de rezerva temporara -dar se rezolva comandand niste distantieri din polistiren (sau ti-i confectionezi singur) si-ti poti pune in locasul rotii de rezerva una normala, dar diminuezi bagajiera. Cat despre costurile de service, am auzit ca se poate si mai rau.

Concluzionand, daca ar mai trebui sa aleg dintre masinile ce fac obiectul topicului:

1. Focus2
2. Mazda3
3. C`eed
4. 307

Bafta si sa te bucuri de orice ai alege!
T u d o r
Se poate mai rau ca la Tiriac...? ohmy.gif Unde, la Rolls?

Asta fiind gluma, cumnatul meu si-a luat Trend CL cred, cu bizonica, etc cu vreo 15000 DDP, jante 16', etc. Masina e ok, dar are tot tamburi spate. Nu cred sa fie o problema majora asta. Dar cate airbaguri ai? Daca nu sunt toate 6 uzuale, uita de cele 5 stele. smile.gif Testele euroncap sunt facute cu masina full de airbaguri, probabil ca fara ele are cam 3 stele. Nici asta nu ar fi un impediment major, desi parca e mai bine sa te stii cat de cat protejat in caz ca... smile.gif

Cat despre topul tau, as pune totusi Mazda deasupra Focus-ului, pentru motive de aspect.

Ar mai fi C4, Adi, daca iti place masina. Cred ca tot pe la 15000 se ridica pretul.
adi.mitrea
@Tudor: Păi acum îmi spui să-mi iau 307? whistling.gif

Costurile de întreținere nu prea mă interesează. Oricum voi face doar prima revizie la dealer, apoi le fac la service-uri normale, la jumătate de preț.

@Paul: În primul rând, să conduci mașina cu plăcere și cu grijă! Nu știu cât de mult vor dura la mine formalitățile cu recuperarea banilor, care va fi suma exactă... sunt așa multe variabile... Cred că în cel mai fericit caz voi da comanda în decembrie, de sărbători, așa că nu știu dacă mai prind oferta la Ford.

Oricum, discurile de frână pe spate, airbagurile laterale și un motor de peste 100 de cai sunt necesare musai pentru viitoarea mașină. Am avut una fără acestea trei, nu aș vrea ca următoarea să fie la fel.

La Golf și Octavia 2 - deși îmi plac amândouă - nu mă gândesc pentru că le-aș lua destul de slăbuțe ca dotări și performanțe. Poate Octavia ar ieși ok cu 1.6 102 cai, dar e prea bătrânească pentru mine... am 22 de ani jumate.

Tot gândindu-mă la subiectul "altă mașină" am ajuns inevitabil și la Astra GTC 1.6 care merită doar în varianta SPORT și care costă 16.500 euro (la Opel poți obține reduceri serioase, adică cred că aș putea să o scot la 15.000 ținând cont că este a doua mașină pe care aș cumpăra-o de la ei în mai puțin de doi ani). Legat de această ultimă mașină trebuie să mă mai interesez cum e cu suspensia și frânele spate. Mi se pare puntea nu e independentă, iar frânele sunt pe tamburi (la motor de 115 cai teehee.gif).

LE pentru Tudor: Eu deja scriam mesajul și nu am văzut ultimul tău post. C4 pică pentru că nu-mi place bordul neconvențional și nici prin interior nu mi se pare grozav. L-aș lua doar COUPE, dar ar fi ultima variantă. Numai când mă gândesc la ce a pățit ROMB cu mașina lui...
Paul105855
QUOTE( T u d o r @ Oct 18 2007, 06:38 AM) *
Dar cate airbaguri ai? Daca nu sunt toate 6 uzuale, uita de cele 5 stele. smile.gif Testele euroncap sunt facute cu masina full de airbaguri, probabil ca fara ele are cam 3 stele.


Intr-adevar m-am grabit si am uitat de airbag-uri. Ei bine, am 4. Puteam insa configura masina cu airbag-urile cortina care sunt mai ieftine decat la concurenta dar automat termenul de livrare sarea la trei luni. Ori eu n-am mai avut rabdare. Stiu ca masina testata de euroncap avea 6 airbag-uri dar nu cred ca lipsa a doua dintre ele ar avea asa repercusiuni. Sa nu uitam ca Logan-ul are trei stele cu doar 2 airbag-uri. Cred ca cel mai cinstit ar fi sa scadem maxim o stea din cele cinci, desi ar fi de discutat si suntem off -topic.
florin55503
astra gtc intra si in vederile mele. la modelul pana in face lift suspensia spate nu era independenta. dupa face lift, cei de la gtt m-au lasat sa inteleg ca ar fi independenta. la 115 CP nu ai tamburi ci discuri. ceea ce nu imi place la masina sunt unele butoane (2,3 ) care sunt cam micute si nu prea intuitive. o alta chestie e spatiul interior. prima data cand m-am uract in masina aveam impresia ca e mai mica decat predecesoare sa. dar e ok. in fata pozitia la volan e foarte buna, iar in spate am incaput 3 persoane la un drum buc-bacau foarte bine. (eu 1.83 si 85 kile, prietena 1,69 53 de kile si inca un amic micut 1.73 si 75 kile). portbagajul e mare si incapator. eu am condus masina din bacau spre buc ( era 1.9 cdti) si avea suspensiile orientate spre sport. erau mai dure decat la o astra obisnuita. volanul foarte ergonomic, masina raspundea foarte bine la comenzi, primesti un feed back foarte bun de la roti. masina sta bine pe sosea si nu am avut probleme (sta mai bine decat 307, de fapt simti mult mai bine masina decat simti pe 307). isonorizarea nu e super dar decenta.un minus ar fi vizibilitatea in spate. dar ea e slaba la mai toate masinile cu 3 usi. un alt ples era linia audio din fabrica
Marius99090
Zici ca ai 22 de ani dar vrei sa pui GPL pe Mazda 3 ... pentru mine e inexplicabila treaba..

Personal nu as monta niciodata instalatie de GPL pe o masina cumparata ca fiind pe benzina. Daca prin absurd as ajunge sa fac asta, singura masina pe care as monta GPL ar fi dacia logan.
T u d o r
De acord cu Marius. GPL + 22 ani = ??? (nu-mi da biggrin.gif)

Daca vrei consum bun, mergi pe diesel, daca vrei benzina... ia benzina, nu gaz. biggrin.gif
ionut_marius
si cand te gandesti ce economie faci intre diesel si gaz 130 si ceva de euro/an la 20k km,pierzi si garantie si putere si la revanzare

Ecaxt cum au spus si colegii de mai sus singura masina pe care merita pus gaz e Loganu'
AlexTM
Da' lasati omu' sa-si puna GPL, ce-aveti bre smile.gif? E mai ieftin decit motorina, zice-se.
Nici eu nu mi-as pune, dar argumentul consumului mic e ceva, nu?

Eu in schimb nu inteleg inversunarea cu discurile pe spate. Chiar asa de importante sunt? Stiu, sunt importante, dar chiar asa incit sa devina un factor blocant la definirea unei masini??

Deci, GPL si tamburi pe spate, au auzit ca ar fi combinatia perfecta biggrin.gif
Marius99090
Asa pe filosofia asta ar putea consuma chiar si mai putin decat cu GPL... daca ar chema cativa prieteni sa impinga masina...

Ce ziceti..
Paul105855
QUOTE(AlexTM @ Oct 19 2007, 05:29 AM) *
Eu in schimb nu inteleg inversunarea cu discurile pe spate. Chiar asa de importante sunt? Stiu, sunt importante, dar chiar asa incit sa devina un factor blocant la definirea unei masini??


Corect! Din cate stiu eu masinile din categoria celor despre care vorbim au limitatoare (sau repartitoare, exact nu stiu cum le zice) pentru forta de franare pe puntea spate. Asta deoarece motorul si cutia de viteze fiind in fata centrul de greutate e deplasat mult spre puntea fata si ar putea surveni, la franarile bruste, blocarea rotilor spate. Tamburii isi fac linistiti treaba in conditiile unei masini de 1300 kg si utilizare normala a sistemului de frane. Impedimentul acestei solutii este in cazul folosirii intensive a franelor, de exemplu coborarea unei pante fara frana de motor, sau mersul in viteza pe un drum virajat. Daca ma insel va rog sa ma corectati.
adi.mitrea
@Marius 99090:

Păi ce e așa inexplicabil? Și ca să fie și mai inexplicabil, mașina va fi personală, nu de taxi sau de curierat. thumbsup.gif
90% dintre motoarele pe benzină pot fi foarte ușor modificate pentru a funcționa pe GPL, și nu e nicio tragedie. În Marea Britanie și Italia statul subvenționează total sau parțial achiziția și montarea a astfel de instalații pe mașinile pe benzină din considerente ecologice. În plus, mașinile care funcționează pe bază de GPL au reduceri mari de taxe.

Știu, în România nu se întâmplă așa ceva, iar eu țin cont doar de considerentele economice. În timp ce un litru de motorină ori benzină și poate scumpi cu 0,1 lei, în cazul GPL fluctuația este de 0,01 lei.

GPL aș pune și pe BMW M, și pe Mercedes Kompresor și pe Porsche 911 - de ce să nu mergi mai ieftin când se poate face asta? Și sincer mie nu-mi prea pasă de mediu, dar 5 luni cât am mers pe GPL cu Astra m-am simțit mândru că poluez la jumate față mersul pe benzină... Viitorul apropiat în materie de protecție a mediului aparține GPL, e mult mai curat decât orice carburant, mai ales comparativ cu dieselul (care pute a oțet, a acru, în aglomerație).

Dacă vreau să fac economie, Marius, merg cu RATB sau METROREX și te asigur că fac asta frecvent în București - și nu de dragul economiei. Altfel nu prea se poate circula, poate noaptea. Cât despre împinsul mașinii, poate o să fac asta, dar numai dacă nu pornește.

@Tudor:

Benzină iau, gaz pun pe urmă. thumbsup.gif

@ionut_marius:

Nu știu ce calcule ai făcut tu, dar dacă la 1.000 km economisești cel puțin 50 lei cu GPL față de diesel și faci 20.000 km pe an, economia este de circa 1.000 de lei anual. Adică RCA și o revizie la mașină. Te asigur că în termeni reali economia e mai mare (RCA mai mic la o benzinară pentru că are motor de regulă mai mic, ulei mai puțin și mai ieftin, mai puține bătăi de cap legate de pompa de la care alimentezi și calitatea motorinei). Și mergi mai ecologic decât o hibridă.

@AlexTM:

Nu e factor blocant, dar când ai o mașină de peste 100 de cai, trebuie să o și oprești. Cu tamburi pe spate frânele mi se par foarte ineficiente, indiferent dacă sunt folosite intensiv sau nu. Am avut cu tamburi și nu mi-a plăcut comportamentul frânelor. Nu mai vreau.
James Kilowatt
Au pus unii GPL pe masini mai pretentioase decat cele insirate de tine (altele decat Nubira biggrin.gif) .... bagati un ochi aici
http://www.masini.ro/forum/index.php?showt...mp;#entry238907
smile.gif
ionut_marius
deci
motorina e 3.22lei adica 0.964euro
gaz e 1.65lei adica 0.494euro
(euro calculat la 33400)

cat crezi ca o sa consume un 1.6-le pe gaz urban eu zic 13-14%
cat crezi ca o sa consume un 1.6 pe diesel urban eu zic 7-7.5%

deci la 1000km parcursi urban (cu o medie pe GPL de 13.5% si 7.25% pe diesel)economisesti 3.20euro,

RCA mai mare??pai daca ambele motoare au ac cilindree,RCA-ul nu este ac?daca gresesc corectati-ma

singurul minsu al dieselului ar fi reviziile mai scumpe

in rest numai plusuri
-ramai cu masina in garantie (asa iti poti lua si un sh nelovit de la prim proprietar)
-demaraj peste gaz,de reprize nici nu mai zic (avion)
-la revanzare dieselul va sta peste benzina si peste gaz,va fi chin sa vinzi o mazda 3 pe gaz (atentie nu vinzi logan sau cielo)

Nu incerc sa te fac sa renunti la GPL,insa nu cred ca merita,tu alegi
ATENTIE sa nu fie prima mazda 3 pe care o tuneaza un nea gigel in atelier
James Kilowatt
Eu am un motor de 2L medieval, cu o instalatie de gaz de pe vremea dacilor si tot n-ajung la 14 in oras pe gaz. smile.gif
Si nici nu pierd la demaraj in fata unui diesel la fel de mare din aceeasi epoca, sau chiar contemporan (de obicei o compacta contemporana e mai grea, cu un hdi de 136CP sau un tdi de 140 pus pe un A3 ma descurc la semafor). Oricum, adi deja a avut GPL si stie despre ce vorbesc.
Si nici nu stau cu teama ca imi pica o turbina sau o pompa de injectie care costa mai mult decat masina cu totul..
Singurul dezavantaj real e pierderea de spatiu din portbagaj, insa nu toata lumea are familie numeroasa smile.gif
Si pierderea de garantie, care e insa o magarie tipic romaneasca...
Paul105855
QUOTE(adi.mitrea @ Oct 19 2007, 10:57 AM) *
5 luni cât am mers pe GPL cu Astra m-am simțit mândru că poluez la jumate față mersul pe benzină...


Daca toti am gandi asa...
adi.mitrea
Sunt(em) român(i), încă afectat(i) de tranziție. E încă prea devreme să gândim în termeni ecologici. Dacă lăsăm prejudecățile la o parte, s-ar putea să avem de câștigat.

Honda Hybrid se laudă cu un consum mixt de 4,6% benzină și cu emisii de CO2 de 109 grame per kilometru. În termeni financiari, Astra mea pe GPL consuma mai puțin de 4,6% benzină în regim mixt (adică 9,2% GPL), iar emisiile erau la jumătate, adică undeva sub 70 grame CO2 per kilometru. Performanțele mașinii sunt cam aceleași.

Atunci unde greșesc eu care prefer GPL și nu Hybrid?

La calculul făcut de ionut_marius, poate că are dreptate, însă un 1.6 TD este sub 1.6i ca performanțe. Benzina este superioară.

Garanția: În România garanția e APROAPE egală cu zero (Am dat exemplul cu Passat și ambereiaj picat la 25.000 km). Reviziile la reprezentanțe sunt FOARTE scumpe. În concluzie, o revizie în garanție, la reprezentanțe, costă dublu față de una făcută la un service modern, CU PIESE ORIGINALE, dar fără adaos de 100-200%.

Așadar, dacă în primii 15.000 km (prima revizie) nu pică nimic major la o mașină pe benzină, am toată încrederea că nu va pica nici după. Iar dacă pică, îmi asum riscul ăsta decât să bag bani munciți în buzunarele nesătule ale reprezentanțelor.

Referitor la RCA, da, aceeași cilindree, aceiași bani. Eu mă refeream la faptul că nu la orice mașină ai motor diesel mic și performant (grupul VAG scoate din 1.9 TDI puterea pe care o scoate din 1.6 și 1.6 FSI). În cazul KIA, e un exemplu fericit.

Nu îmi place cum sună diesel-ul, îmi plac motoarele care merg turate la 6.500 rpm, nu îmi place cum miroase dieselul, nu știu cât timp dieselul va mai fi la putere (pentru a păstra avantajul la revânzare) în condițiile în care și VAG și FIAT oferă motoare de 1.4i Turbo și puteri de peste 120 de cai, la consumuri de benzină identice cu cele ale unor motoare 1.4 normal aspirate.

Nea gigel ăștia, nu sunt cei mai buni electricieni, mecanici, etc... Chiar am recunoscut că am avut probleme de reglaj cu Astra pe GPL. Dar în fond acum știu de ce să mă feresc, iar motoarele pe benzină atmosferice ale Opel, Mazda, Mercedes, BMW, VAG nu sunt foarte diferite. Deci cine știe să pună GPL pe Opel, va ști să pună și pe Mazda și pe Kia.

Tot mergând pe la service-uri dedicate GPL, mare mi-a fost mirarea să văd mașini cu pretenții cu GPL (eu aveam abțipilduri în geam cu rombul verde, dar ăștia nu aveau, iar duza de alimentare era mascată sub capacul de alimentare cu benzină sau pe sub mașină - deci ai fi putut să juri că sunt pe benzină): Mercedes C200 Kompresor (modelul anterior), BMW M3 (1999), Astra Bertone 2.0i Turbo, precum și mașini obișnuite ca Nissan Almera, Opel Frontera, Subaru Forester, Citroen Xsara, Skoda Octavia 2.0i...

Căutând pe net am găsit și o Mazda3 Hatch 1.6i pe GPL, care are 100.000 km, fabricație 2002 (parcă) și pe care omul cere puțin peste 10.000 de euro. La revânzare nu pierzi dacă mașina are GPL, s-ar putea chiar să câștigi dacă o vinzi cuiva care cunoaște avantajele GPL-ului.

Apreciez modul în care pui problema ionut_marius și mă bucur că putem discuta în contradictoriu, dar civilizat. Dacă experiența cu Astra 1.4i GPL era une nefericită, fii sigur că nu mai mă gândeam la varianta asta acum. Am avut foarte mari subii în privința acestui tip de carburant, dar James și alți vreo doi oameni de prin București au avut răbdare și mi-au explicat cum stă treaba de fapt, cale pe care le mulțumesc.

PS: Celor împotriva GPL îi invit să dea o tură cu noua mea mașină pe GPL, indiferent care va fi ea. And that's a promise thumbsup.gif

LE: James, în linkul dat de tine nu putem vedea nici măcar poze: "Error 404 - Pagina niet gevonden..."
ionut_marius
Pana acum am gasit o singura mazda pe gaz si anume o mazda 6 break 1.8i la 9200e din 2003 102-103k km,in schimb nimic la peugeot,kia,ford

hmm
1.6i gaz 110cp vs 1.6hdi 110cp (vb de peugeot) nu are nici o sansa gazul in fata dieselului
1.6i gaz 110cp vs 1.6tdci 109cp(vb de ford) la fel,nici o sansa in fata dieselului
1.6i gaz 105cp vs 1.6cd 110cp(vb de mazda),povestea este ac

Am condus si eu 2masini pe GPL si anume logan 1.4mpi si cielo 16v(cu instalatie de fabrica),cielo avea 110k km si deja daca apasam mai tare acceleratia instalatia datea rateuri,se simte un mins de puetere fata de benzina mai ales daca nu conduci in cuplu,la urcare sau daca vrei sa misti masina doar prin ridicarea ambreajului iar rezultatul din carte nu va mai fi acelasi nici daca conduci pe benzina (butelia atarna greu)

Apropo eu stiam ca o masina pe gaz pierde 10% din puere,iar consumul creste tot cu 10%

Poate acel 10% nu se simte la un stil de condus normal,insa la o liniuta ac masina cu ac motor pe benzina va face diferenta

James,dieselul pleaca mai greu de pe loc(deh turbo ala intra la aprox 2000rpm)+ca tu ai avantajul greutatii reduse,insa din mers sau pe distante mai lungi sitautia este alta

Deci votez pt diesel
*pastrez garantia
*pastrez ac volum al portbagajului
*elimin riscul ca nea gigel sa faca experminete pe o mazda 3 (si asa am auzit ca-si prind degetele cei din reprezentanta)
*performante mai bune +ca la nevoie un chip mareste puterea considerabil
*la revanzare dieselul va sta mai bine
James Kilowatt
Pune te rog niste cifre cu alea care nu au nici o sansa in fata dieselului. Oficiale, daca se poate;) O-100km/h, 0-160km/h 1000m, etc smile.gif

In ceea ce ma priveste, sunt dispus sa ma amuz cu diesele comparabile pana la viteze mult mai mari decat "plecarea de pe loc". Nu o sa ma pun acum langa un 2L de 170CP, insa cu unul din gama 130-140CP ma joc oricand. Am facut-o deja de cateva ori si te asigur ca daca nu te jeneaza acul turometrului spre 6000rpm nu te faci de bafta.

Pierderea de putere este reala, insa depinde de reglaje. Exista unele reglate pentru economie care intr-adevar se simte ca-s torturate, insa alea scot consumuri care baga in boale orice diesel, o compacta care scoate 6% pe gaz nu poate fi egalata la economie.... La altele pierderea de putere e nesemnificativa. Nu toate GPL-urile sunt puturoase, cum nu toate diesele sunt puturoase, scot fum si nu pornesc iarna. Mai exista si exceptii biggrin.gif

Nu-mi mai merge nici mie linkul ala..... sad.gif
Merge insa aici
http://www.autoblog.nl/archive/2006/02/11/..._cayenne_op_lpg

Merge si asta (azi).... si unele chestii sunt in engleza smile.gif
http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/07/...erie-v10-op-lpg
ionut_marius
Din primul link nu inteleg nimic,iar al 2-lea nu-mi incarca

Deci nubira ta cand e pe benzina face 0-100km in 9s,instalatia de GPL goala are si ea ceva peste 50kg (eu asa stiu) mai pui 10L gaz si deja pierzi un 0.4s-0.5s la un 0-100km/h;deci 0-100km/h cu masina ta pe benzina se va realiza cam in 9.4s,pe gaz rezultatele vor fi altele
Deci cu masina ta pe gaz nu vad cum poti sa te joci cu un a3 tdi de 140cp care scoate 9.6s 0-100km/h si pe benzina iti va fi greu sa te "joci" deoarece 0.2s nu inseamna mare lucru,da poti spune ca te "joci" cand este diferenta de 2-3s intre masini,dar cand vb de 0.2s deja e o lupa pe viata si pe moarte biggrin.gif
James Kilowatt
E ciudat, mie imi merg acum ambele linkuri. In primul e un Cayenne 4.5 Turbo pe GPL (cu o instalatie olandeza Prins) iar in al doilea un BMW V10 "upgradat" inclusiv cu GPL.... fiind mai rapid decat versiunea de serie. (nu datorita GPL-ului, evident, insa sunt exemple care arata ca GPL-ul nu e incompatibil cu performanta). GPL-ul si motoarele turbo se pupa foarte bine, Saab le vinde de noi. GPL-ul detoneaza mai greu (are CO125-130), permite deci presiuni mai mari la supraalimentare si se compenseaza entalpia mai scazuta.

Calculul tau e destul de corect. 0.2s e infim, probabil datorita GPL-ului ar trebui sa le pierd si sa fie vreo 0.2s in favoarea A3-ului. Am observat insa ca A3-ul pierde semnificativ la viteze mici (am senzatia ca se baga in seama aiurea antiderapajul) si nu reuseste apoi sa recupereze, pana pe la 140 (cat am incercat) a ramas intotdeauna in spate, fiind probabil obligat si sa mai faca o schimbare de viteza in plus. Am incercat de mai multe ori, cobaii nu lipsesc, ca e plina lumea de smecheri cu tdi-uri care se considera mici schumacheri si li se pare o insulta sa mearga in spatele unei vechituri de orezara cu butelie. Si devine de-a dreptul hilar cand tdi-ul e unul de 100CP sau vre-un 4x4 submotorizat, sau cand "pilotul" se bazeaza pe "cuplul de la 1800rpm" cand incearca sa depaseasca.
Si repet, comparam doua motoare scoase la mai mult de 10 ani unul de altul, iar instalatia mea de gaz e departe de a fi de ultim racnet. Daca consideram ca exista 4 generatii de instalatii, (gen dacie, cu mixer, secventiala, si cu injectie directa de gaz lichid) a mea e generatia a 2-a (imbunatatita). Adica bunica unei instalatii "civilizate".
De exemplu cu un civic diesel nu prea am sperante.....

Insa o dam intr-un offtopic de toata frumusetea.

Si eu incep sa ma satur de rabla mea si ma uit dupa alta compacta. Cum merg cam 35-40k pe an ma intereseaza una economica, si noua, cu garantie. Inca nu sunt hotarat daca o sa fie diesel sau GPL.... Eu caut ceva pe la 150CP. Actualmente ma tenteaza Bravo.... fie multijet, fie 1.4 turbo pus pe GPL. Insa nu stiu inca daca tipii sunt de acord sa pun gaz. Si ma intereseaza garantia, acum e o promotie si 3 ani reviziile sunt gratuite, iar Bravo are 5 ani garantie asa ca nu e interesant sa o pierd. O sa trebuiasca sa discut cu ei. M-ar mai tenta si un civic.... fie diesel....fie versiunea Type-r de 200CP pe GPL biggrin.gif
Valabil si Ceed, mi-ar placea una din versiunile de 2L insa ambele mi se par slabe la performante fata de puterea motorului.
La VAG m-ar tenta TDI-ul, pe (T)FSI nu prea sunt multi in stare sa puna gaz. Oricum, nu m-am hotarat daca o schimb peste un an sau mai repede, asa ca mai am timp sa ma hotarasc.
ionut_marius
stai linistit,motorul ala de 2.0 133cp,conceptie 97' face de rusine multe motoare de 2.0L aspirate chiar si azi.....greutatea redusa poarta o parte din vina biggrin.gif
James Kilowatt
Conceptia e mai veche de '97.... in '97 il vindea Daewoo, in Opel l-a folosit mai inainte. De exemplu, majoritatea constructorilor au trecut la diagnosticarea pe OBD2 prin '95. Al meu are in continuare OBD1 - ALDL.
Oricum, nu se poate compara cu un benzinar modern. Nu-l pot pune langa unul de la BMW, sau un JTS fiat, un boxer Subaru, sau chiar langa un vtec de 1.8 Honda...

Revenind la topic, la Mazda imi place designul la versiunea in 3 volume, la Kia motorizarea si insonorizarea (ma refer la motorul de 1.6). Intre GPL si diesel e greu de spus, depinde de sofer si de ce vrea exact.
In Peugeot nu am incredere, in special in 307 care a fost gandita "ieftin" de la conceptie pana la fabricare. Ca sa scada preturile, majoritatea conceptiei a fost facuta de incepatori lucrand pentru subcontractori "ieftini", se spune ca media de experienta a inginerilor care au dezvoltat-o e de 3 ani. Faptul ca e ultima in reliabilityindex (sau au fost, s-o fi schimbat intre timp) nu cred ca e o intamplare (penultima era tot un peugeot) si nu cred nici ca peugeot sunt in kko economic intamplator, au mai avut si alte marci politica "ieftina" si au avut am aceleasi pb.

O sa sara Tudor in sus si o sa spuna ca e vorba doar de statistica si ca diferentele intre alea fiabile si alea nefiabile sunt mici, insa aia de la Peugeot imi erau antipatici oricum biggrin.gif Cand au inceput sa scartaie financiar, inca de acum cativa ani, s-au gandit ei inteligent sa faca economii retragandu-se din proiectele de cercetare in care erau parteneri si taind bursele, motiv pentru care au o imagine proasta in ochii mei. Ma intreb prin urmare si ce alte economii or mai fi facut...
T u d o r
Sar, uite-ma cum sar!!! tongue.gif Cum sa nu sar?

Un THP de la 308 nu te-ar coafa? am vazut masina, e superba si pare mai inchegata decat 307. De fapt, pare mult mai inchegata. biggrin.gif Bravo nu il vad peste 308, nici la motorizari si nici la imagine/fiabilitate. Poate ca da, din statistici asa o reiesi, dar nu poate fi mare diferenta. Cu o Civic insa situatia se schimba. Daca diferenta de pret nu e asa de mare ca in Romania, e cea mai buna alegere. Dar aici intre dieselarele de la Pejo si Honda diferenta de pret era de vreo 7-8 mii euro, adica inca un Logan. tongue.gif
ozz86651
QUOTE
GPL aș pune și pe BMW M, și pe Mercedes Kompresor și pe Porsche 911


LOL.
Lasind kompressoru ca n-are treaba cu alealalte 2, bine ca n-ai bani sa strici masinile smile.gif. Problema e ca arunci banii pe fereastra, si arunci mai multi decit economisesi cu gazul. Degeaba cumperi o masina rapida cu timpi buni de circuit daca o termini cu o butelie in portbagaj si o instalatie cu gaz, cind constructorul se chinuie cu fibra de carbon si calcule ingineresti sa o faca foarte echilibrata si sa mai scada 30 de kile si sa mai stoarca 0.1s performanta. Pai asa mai bine iti iei de la inceput o masina cu zeci de mii mai ieftina care are aceleasi performante ca cele alea variantei modificate cu GPL. Apoi tu stii cit portbagaj are un 911?

QUOTE
chiar langa un vtec de 1.8 Honda...


Ma declar lovit. Cum adica "chiar linga"??? biggrin.gif
James Kilowatt
@Tudor
Bravo 1.4 150CP e sensibil mai ieftina decat 308 de 1.6 turbo, e o idee mai iute (8.5s vs 8.8s) chiar daca motorul e mai mic, are 6 viteze spre deosebire de 308 care are 5, are 5 ani garantie standard spre deosebire de 308 care are 2 (adica doi, mai putin decat logan) si in plus nu-i Peugeot biggrin.gif. Daca intri pe siteul Peugeot ai mici sanse sa afli cat e garantia, nu prea se mandresc cu asta, mai usor afli carti ursi panda ai salvat de la inghet prin incalzire globala biggrin.gif...
Nu vad nici ce complexe ar avea multijetul de 150CP in fata hdi-ului de 136.
De imagine mi se cam falfaie, oricum am de gand sa o tin destul de mult, nu-s genul care sa schimb masina la fiecare 2 ani, si atunci oricum nu mai conteaza daca o vinzi cu 5000 sau cu 5500 euro wink.gif

@Ozz
baga un ochi pe linkurile de mai sus, ca sa te imbolnavesti. Unii chiar au stricat niste masini din alea biggrin.gif
adi.mitrea
În căutarea mea după mașină am fost și la C4, coupe.

Am avut ocazia să merg cu el cam 300 km, iată impresiile:

Așa cum mă așteptam, așa cum am văzut și potrivit așteptărilor, C4 este o mașină nonconformistă care îți dă un sentiment de altceva. Bine, schimbătorul și pedalele sunt aproape la fel la toate mașinile, însă instrumentele de bord amplasate central - cu care credeam că nu o să mă obișnuiesc niciodată - mi s-au părut foarte lizibile. De fapt asta am apreciat cel mai mult la C4.

Pe tot DN1, până în Sinaia, mașina s-a comportat "nemțește" - adică suspensie tare și direcție precisă. Astea două mi-au spulberat mitul cum că mașinile franțuzești sunt bărcuțe. Scaunele, cotiera, reglajele volanului și sistemul audio fac și ele toți banii.

Poate că am uitat ce era mai important: motorul. Același ca pe pe Ford Focus și pe Volvo C30, motorul lui C4 mi s-a părut mult mai silențios. Parcă am și uitat că alerg un diesel, eu, benzinar convins. Cutia de viteze este foarte precisă, deși cursa levierului este un pic cam lungă pentru cineva care preferă condusul sportiv. Pe o porțiune scurtă am ajuns la 160 km/h și am apreciat lipsa șuieratului de orice fel, de asemenea și silențiozitatea motorului.

Mai devreme lăudam suspensia... ei bine, pe drumuri rele (cum ar fi centura municipiului Ploiești) puntea spate e cam gălăgioasă. De fapt cam asta se întâmplă la orice mașină cu suspensie spate semi-independentă, mai ales în condițiile în care este mai dură decât media.

De ABS și ESP n-am avut nevoie, însă și-au făcut simțită prezența la urcare spre cota 1.400. ESP nu lasă roțile să patineze, așa că la un moment dat nu am mai putut urca deloc, nici cu ESP cuplat, nici decuplat. Am oprit, am coborât și abia mă puteam ține pe picioare din cauza stratului gros de gheață de sub fulgii de zăpadă abia așternuți.

M-am întors resemnat spre București însă fericit dintr-un punct de vedere care contează atunci când îți alegi o mașină normală, și nu un Escalade: consumul. Am resetat computerul de bord la plecarea din București, iar la sosire am citit 5,6%. Chiar puțin având în vedere că m-am jucat cu mașina și nu am mers deloc la economie.

Legat de noua mea mașină... aproape sunt gata să v-o prezint. Nu e Cee'd din cauza termenului de livrare foarte mare (peste 6 luni, nici Mazda3 și nici 307). thumbsup.gif
T u d o r
Adi, parca ai fi descris 307-le. biggrin.gif Mergi si cu el, o sa ai aceleasi impresii. Daca vrei ceva mai smooth, testeaza si 308-ul, o sa fii incantat. smile.gif Tot diesel, ce naiba-mi racesc eu atata gura pe aici? thumbsup.gif
adi.mitrea
In 307 am mers ca pasager si da, din punct de vedere mecanic seamana pana in maduva bucsilor cu C4.

Pe 308 l-am vazut pe strada si mi-a placut, insa mi se pare cam scump.

Oricum alegerea e facuta in proportie de 99%. Pana la urma am ales un... SH! Nu e nici macar un model nou de masina... Nu prea mi-au iesit socotelile si m-am gandit ca (cel putin in acest moment) nu e in regula sa investesc prea mult intr-un fier.

Curiosi?
T u d o r
Neaaah.... whistling.gif


Dupa 5 minute....

Zi-i naibii odata, vrei sa ne rugam de tine? teehee.gif
adi.mitrea
And the winner is Opel Astra Classic! thumbsup.gif

Da oameni buni, mi-am cumpărat aproape aceeași mașină pe care am avut-o.

Este vorba de:

Fabricație august 2005 (mai veche decât fosta cu 6-7 luni), motor 1.6 twinport, 2 airbaguri frontale + 2 laterale, ABS, proiectoare de ceață, climatronic, scaun șofer reglabil pe înălțime, coloană de direcție reglabilă, oglinzi cu acționare electrică și încălzite, scut metalic la motor și un MP3 player Alpine montat de fosta proprietară.

Are 26.700 km
Preț: 9.100 euro

Probleme:

Pierderi de ulei pe la simeringul de la căutătotul de viteze, pierderi de ulei pe la simeringul de la planetara dreapta, forță de frânare ușor dezechilibrată.

Toate astea s-au văzut la testerul ăla din Vitan. Problema cu frânele ar putea fi și de la presiunea inegală în pneuri (deșteptul de mine am umflat roțile abia după ce am fost la tester). S-ar rezolva prin schimbarea lichidului de frână (care se schimbă la doi ani - deci trebuie) ori prin aerisire. Legat de cutia de viteze, sunt în căutare de piese și de service bun. rolleyes.gif
James Kilowatt
Pai are totusi ceva probleme unsure.gif Unii n-au avut asemenea probleme nici la kilometraje de 5 ori mai mare...
Il pui si pe asta pe gaz? smile.gif
Marius99090
E ciudatel totusi... eu am avut un astra 1.4 twinport si in 35.000 km am schimbat doar placute de frana... pentru ca incepuse una din ele sa scartaie. In rest nici o problema... de ce ai luat aceeasi masina, de la o doamna ?
florin55503
ciudata alegere. nu m-as fi asteptat. in sensul ca pareai nemultumit de opel si eu am inteles ca vrei altceva. oricum se va simti altfel cu motorul asta. si ciudate probleme. de obicei genul asta de probleme apar la un numar foarte mare de km si la o vechime insemnata a masinii.
T u d o r
Ca bani e o alegere buna, altfel... nu stiu ce sa zic, eu nu as fi ales asta in locul tau. smile.gif

Si intr-adevar, probleme destule la ea, deja ai luat-o? Daca nu ai dat banii inca, poate te mai gandesti, macar sa gasesti una in stare impecabila.
Luka
Poftim, ii lasi pe oamenii astia sa-si bata capul 2 pagini cu ce ai propus tu si ce alegi? Cu totul altceva...Iata cat valoreaza opinia noastra biggrin.gif
ionut_marius
QUOTE(adi.mitrea @ Dec 5 2007, 02:09 PM) *
And the winner is Opel Astra Classic! thumbsup.gif

Da oameni buni, mi-am cumpărat aproape aceeași mașină pe care am avut-o.

Este vorba de:

Fabricație august 2005 (mai veche decât fosta cu 6-7 luni), motor 1.6 twinport, 2 airbaguri frontale + 2 laterale, ABS, proiectoare de ceață, climatronic, scaun șofer reglabil pe înălțime, coloană de direcție reglabilă, oglinzi cu acționare electrică și încălzite, scut metalic la motor și un MP3 player Alpine montat de fosta proprietară.

Are 26.700 km
Preț: 9.100 euro

Probleme:

Pierderi de ulei pe la simeringul de la căutătotul de viteze, pierderi de ulei pe la simeringul de la planetara dreapta, forță de frânare ușor dezechilibrată.

Toate astea s-au văzut la testerul ăla din Vitan. Problema cu frânele ar putea fi și de la presiunea inegală în pneuri (deșteptul de mine am umflat roțile abia după ce am fost la tester). S-ar rezolva prin schimbarea lichidului de frână (care se schimbă la doi ani - deci trebuie) ori prin aerisire. Legat de cutia de viteze, sunt în căutare de piese și de service bun. rolleyes.gif



Pe langa ca ai dat al draqu' de mult ai mai luat constient o masina cu probleme,pe bune daca te inteleg

mai am un amic tot cu o astra classic 1.7dti,cu ac probleme pe care le ai si tu +altele la ambreaj,radiator,articulatii,fum negru insa masina a luat-o cu 295.000km,in prezent are 310-315000km

la ac pret aveai variante mult mai bune chiar si pe motorina
adi.mitrea
Păi hai să vă zic. Problemele cu simeringurile le poate avea orice mașină, numai că nu posesorul nu știe de ele. Și eu puteam să jur că fosta mașină nu avea nicio problemă, dar mai știi?

Ceea ce am scris aici sunt probleme depistate în urma unui test minuțios, tocmai pentru că eu, la inspecția vizuală și după câteva ture cu mașina, aș fi zis că e impecabilă. Pierderile de ulei sunt neglijabile, la simeringuri, motiv pentru care o să completez cu ulei și amân schimbarea lor (se vede doar un pic de praf cu lei în zonele cu probleme).

Legat de preț, am exclus din start adusul unei mașini "de afară", pentru simplul motiv că pe site-uri de anunțuri din Germania, Belgia, etc, mașinile serioase (NU LOVITE) au prețuri exact ca aici sau mai mari. Atunci când am căutat mașină SH am ținut cont de câteva lucuri:

1. Mai puțin de 30.000 km REALI
2. Neaccidentată GRAV
3. Proprietar cu acte în regulă și din București

Loc de răzgândeală nu mai e, pentru că am cumpărat-o.

Pentru orice mașină cu preț atractiv, precum și pentru oricine altcineva care este interesat să cumpere o mașină SH, sfatul e următorul: Deschideți o pagină Google în care să scrieți numărul de telefon al ofertantului. Nu mică vă va fi mirarea când așa zișii primi-proprietari mai au alte 5-7 mașini la vânzare...

Găsisem mașini din 2006-2007, cu până în 15.000 km.... toate cu "prim-proprietar" care vinde mașina deoarece "pleacă din țară". De fapt mașinile sunt cumpărate ca daune totale de la companii de asigurări și apoi sunt refăcute în service-uri clandestine, cu bani puțini, apoi vândute ca mașini bune. Ghici ce se întâmplă la accident. MORI - pentru că nu mai au airbag-uri, au suduri în puncte nevralgice și alte etc-uri care fac diferența...

@Luka: Nu o lua așa, părerile voastre chiar au contat. Kia aș fi ales thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.