Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Subaru Legacy 3.0 vs. Audi A4 2.5 TDI quattro
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Liviu27687
Sunt in cumpana intre aceste doua modele: Subaru Legacy 3.0 AWD, 245 CP, 297 Nm, si Audi A4 2.5 TDI quattro, 180 cp, 370 Nm. Nici unul nu este disponibil pentru drive test la importatorii Radacini si Porsche, din pacate - asa ca nu am ca termeni de comparatie decat opiniile culese din web. Liviu
G e o r g e
am facut eu drive test cu outback de 3.0 H6 . de fapt am reusit sa ma plimb vreo 200 de m , ca nu este oficial voie sa se faca drive teste. masina este impecabila oricum. daca vrei sa o compari ca performante dinamice fa un drive test cu un forester turbo smile.gif

eu zic sa mergi pe subaru . cutia este prodrive , sistemul de tractiune este derivat din modelul de competitii. numai compara cele 2 sasiuri cu cele 2 tipuri de transmisii integrale. subaru are diferential spate autoblocabil cu diferential central cu vascocuplaj si dutie de reductie automata . mergi la dealeri si spune-le ca dc nu iti dau macar 2 metri sa faci nu cumperi masina smile.gif

la subaru nu iti vor da pt ca nu au modelul acesta decat la comanda . eu am pus mana pe unul deja cumparat. la audi AU cu siguranta smile.gif doar ca sunt f f nesimtiti aia de la porsche romania :evil:
DORU
Daca nu banii conteaza pentru tine, atunci probabil ca nu faci calcule despre consumul de benzina si motorina...Dar totusi eu zic ca pentru o masina 4x4, motorul diesel are avantajul clar al cuplului...si chiar daca am sa cad in "disgratie", un consum mult mai redus decat cel gurmand al lui Subaru, fie el sportiv sau nu...Eu am condus un Audi A6 2.5TDI / 180 CP si cred ca este destul de sprinten...Eu inclin spre Audi.
Liviu27687
George, multumesc pentru raspuns. Outback-ul 3.0 l-am condus si eu putin prin curte pe la Prisma - dar parca am ramas putin dezamagit - nu mi s-a parut ca s-ar infige prea tare. Parca Skoda mea cu chip-tuning de 192 cp este mai iute... Dar imi zic ca poate Outback-ul este mai greu sau ca poate fiind motor aspirat si nu turbo accelerarea este liniara si de-aia nu se simte "in stomac".
In ceea ce priveste banii - ba da, conteaza foarte mult si pentru mine ca pentru oricine munceste pentru a-i obtine. Dar mi-am facut urm. calcul:
- Subaru Legacy 3.0, 245 cp, 297 Nm: benzina in 3 ani, calculata la 35,000 km/an, consum mediu de 13%: 395 milioane = cca. 9,700 EUR.
- Audi A4 Avant 2.5 TDI quattro, 180 cp, 370 Nm, cu aceleasi optiuni ca Legacy; motorina pe 3 ani, calculata la 35,000 km/an, consum mediu de 9%: 255 milioane = cca. 6,300 EUR.
Dar pretul lui Audi este mai mare cu cca. 5,000 EUR decat al lui Legacy pentru un leasing in 3 ani - deci per total tot Subaru iese mai ieftin la bani.

In plus, Audi A4 mai vezi pe sosele - pe cand noul Legacy nu prea... De-aici dilema mea...
G e o r g e
exact , pt ca este un motor aspirat nu are acel kick dat de unul turbo. dar fuge respectabil , i-am dat I-II pe la 5000-7000 si este demential acolo tongue.gif

dpv al imaginii outback ul este ceva inedit intr-adevar . A6 mai vezi destul de des, dar outback este ceva special.

ps ieri m-am dat cu un EVO VIII biggrin.gif trebuia sa ma laud biggrin.gif
Sklembe
George,

Daca tot te-ai laudat laugh.gif , spune-mi te rog, daca ai avut timp sa-ti dai seama, acum ca te-ai plimbat cu amandoua, cum este EVO VIII fata de Impreza wrx.(admin, scuze ca suntem putin off-topic dar nu m-am putut abtine sa-l intreb vazandu-l cum se lauda) :bounce:
M i h a i
QUOTE(G e o r g e)
dpv al imaginii outback ul este ceva inedit intr-adevar . A6 mai vezi destul de des, dar outback este ceva special.



Vin si eu acum si intreb membrii forumului, care masini li se par mai frumoase: Audi sau Subaru (toata gama)????
stefan_ieu
Presupun ca la designul exterior te referi Mihai. E greu de spus. Dar parca as opta pentru Subaru. Audi (in afara de A4) e prea rotunjit dupa gustul meu.
madalina
george s-a referit la faptul ca intalnesti mult mai rar un Subaru Legacy decat un audi pe strada!
admin
eu personal cred ca as renunta si la un BMW M5 pt un Audi A6 ultimul model....poate ca nu se marita da designul ultimului audi m-a dat pe spate :!:
G e o r g e
acum dupa ce am vazut ambele modele intre STI si EVO VIII as alege STI ul :roll:

diferente :
STI
+cutie 6 rapoarte PRODRIVE
+intercooler montat pe capota ferit de orice contact usor
+5.5s 0-100km/h
+click - clack al cutiei
-vit max 243

LANCER EVO VIII
+sistem de reglare a diferentialului central in trei pozitii : sosea, griblura, zapada
+sustinere a partii superioare a corupului mai buna
-cutie cu doar 5 trepte (oricum remarcabil de precisa)
-performante chiar sub WRX (0-100km/h 6.1s, 245 vit max)
Iulian HondaFan
si eu sunt in dilema pt. viitor intre un outback H4 2.5T ( care eu zic a e mai cool decat 3H6, cuplu mai mare la ceeasi putere si mie imi plac motoarele turbo, nu am date pt consum) si VW Passat Wagon turbodiesel ( si aici de fapt rezida intrebarea, ce motoare diesel are VW in plan pt. noul Passat?), dar astept viitorul model ce trebuie sa apara in 2006 si in USA. E clar Outback va fi la fel atunci pt ca abia au reinnoit modelul anul acesta.

In ceea ce priveste comparatia din titlu, cred ca A4 este superior, desi e mai scump. Si eu am probleme cu raportul pret calitate Audi vis-a-vis de VW... dar care masina e mai buna in mod absolut cred ca A4 ar fi raspunsul corect. Sunt totusi masini din categorii diferite: popular vs. lux, e drept nici Subaru nu e Dacia, dar cred ca trebuie sa limitam comparatia cu VW Passat.

In ceea ce priveste AWD system, cuplajul vascos folosit de Subaru la diferentialul central este tehnologic depasit de Torsen folosit de VW. De altfel regele AWD, si cred ca nimeni nu poate contesta, este Hummer si ei folosesc TORSEN. Stiu ca Subaru au experienta de zeci de ani in AWD si pot crede ca au cel mai bun diferential vascos de pe piata, dar nu cred ca e mai bun decat Torsen.

ride si handling la Forester nu pot fi comparate cu Legacy pt ca sunt platforme, transmisii si motoare diferite... Dupa cum si Outback cu Legacy au diferente rezultate din inaltimea diferita.
James Kilowatt
Eu n-am testat nici unul nici altul, insa am citit niste articole. Deste A4 quatro se spune ca nu e tocmai o masina 4x4 pura, ci e un 2x4 modificat. Se pare ca e mai slaba in testele de viraj, slalom etc decaat modelul 2x4 pentru ca are o destributie mai proasta de mase. E totusi posibil sa fie aberant articolul, n-ar fi prima data cand jurnalistii sunt partinitori.
Subarul au faima si traditie in 4x4... sincer sa fiu as merge pe mana lor.
Iulian HondaFan
sursele consultate de mine ( edmunds.com si consumerreports.com)inclina spre Passat wagon 4motion in comparatie cu vechiul legacy/outback, si dupa ce am luat in considerare lucrurile care ma intereseaza pe mine la o astfel de masina: comfort pt. 4 persoane, handling, safety sunt de acord cu ei.

noul outback/legacy cred insa ca este mai bun dupa ce am citit cateva review-uri.

oricum masinile sunt f. apropiate in caracteristici. mie imi place Subaru, dar cand il aud pe George cu adulatia lui totala catre marca, parca imi sta in gat...

cand VW scoate noua generatie Passat, in special daca sare cu un TDI V6 si pt. piata de aici voi compara atent.

uite linkuri:

http://www.edmunds.com/reviews/comparison/...02/article.html

https://www.consumerreports.org/main/user/login.jsp

http://www.consumerreports.org/main/conten...D=1092319839114

http://www.consumerreports.org/main/conten...D=1092319948272
G e o r g e
sper ca iti stau bine in gat, pentru ca mai are VW pana face un passat de nivelul outback :evil:

macar te-ai urcat/condus ambele masini ca sa poti sa-ti dai cu parerea ?
Iulian HondaFan
am mers cu passat 1.8T sedan si outback 1999 2.5H4. nu cred ca o tura cu aceste masini iti da o idee.

cred ca trebuie insa sa conduci masinile cateva saptamani si sa faci multe chestii care cei de la reprezentanta nu te-ar lasa intr-un test drive. comparatia trebuie facuta meticulos. de aceea cred ca pt. uz general este mai bine sa vezi ce spun cei care testeaza aceste masini extensiv.

cred ca nici matale nu ai facut teste riguroase asa ca, in spiritul notei personale pe care tu o dai adesea mesajelor tale, am si eu o remarca:

GROW UP A LITTLE AND STOP BEING SUCH A NASTY ...!
Iulian HondaFan
QUOTE(MR28673)
Eu n-am testat nici unul nici altul, insa am citit niste articole. Deste A4 quatro se spune ca nu e tocmai o masina 4x4 pura, ci e un 2x4 modificat. Se pare ca e mai slaba in testele de viraj, slalom etc decaat modelul 2x4 pentru ca are o destributie mai proasta de mase. E totusi posibil sa fie aberant articolul, n-ar fi prima data cand jurnalistii sunt partinitori.
Subarul au faima si traditie in 4x4... sincer sa fiu as merge pe mana lor.


S4 este cotat peste M3 in Consumerreports, iar handlingul A4 este top. La chestia cu M3 nici eu nu i-as crede, dar cat priveste Subaru eu imi pastrez parerea si am ceva argumente altele decat cele de clasa a 3-a gen "hai dinamo, hua steaua".

nu am date de pe CR inca pt noul Outback dar astept cu interes sa il testeze si ei, puteti sa va uitati pe Edmunds pt. noul Outback la:

http://www.edmunds.com/new/2005/subaru/out...view..1.Subaru*

Tipii de la CR sunt din Connecticut cumpara masinile de la dealeri din NE USA ca orice cetatean, nu accepta nici un fel de sponsorizare de la firmele producatoare si le testeaza limitele cat se poate de riguros. Edmunds sunt in California si de regula iau masinile de la producatori si traiesc din reclame, dar au o reputatie buna si nu i-am prins inca fiind deschis partinitori Daca aveti alternative la CR sau Edmunds, care fac comparatii si le pot baza cu numere si metodologie serioasa as fi interesat sa le vad. Cat am putut eu verifica direct, daca amandoua sursele spun acelasi lucru concluzia este atat de aproape de adevar cat e posibil.
Rai
Eu unul nu fac asa comparati diesel cu benzina toate au avantajele lor aici in europa tind spre un diesel la pretul benzinei daca as trai in RO sau SUA as tinde spre benzina e ieftina.Dat intrebarea e todeauna la ce imi trebuie asa o masina precis nu prin oras sau pe autostrada asa masini vezi pe aici in regiunile muntoase sau in Alpi acolo isi au si rostul si sigur la fani.Si eu sunt un fan 4x4,dar prefer o masina simpla si un BMW 330 xi ajunge daca nu vreau sa urc direct la cota 1400 in Poiana am facut si asa ceva la Dracula tour prin anii 90.
Rai
Si era sa uit un Subaru e un Subaru o masina perfecta 4x4 si un Audi la fel dar un VW e o jucarie de 4x4 dar te duce destul de departe dar nu are adevarate valori pentru un om ce vrea un 4x4 limuzina as alege Audi sau Subaru la masinile de teren e alceva.
Iulian HondaFan
Rai, din cate stiu Passat are acelasi 4motion/quattro care este si pe A4.
Subaru Outback este facut pt. offroad usor, nu este insa o masina de teren de genul Jeep, sau Land Rover. Nissan are de asemenea cateva modele cu capacitati offroad. VAG nu are offroad decat noul Tuareg desi multi cumparatori cred ca nu o sa-l scoata de pe sosea. AWD are insa ceva ratiuni de a exista si pe asfalt in conditii de iarna si un handling mai bun in conditii normale, desi aici un BMW ramane etalon.
Rai
Da,cine vrea sa cumpere 4x4,sigur nu toate masinile sunt facute pentru teren mai greu.Dat nu confunda un Audi quattro cu un VW e ceva diferenta si eu unul prefer un Audi la 4x4,si sigur varianta mai ieftina pentru mine BMW X si sunt si obisnuit cu ele,dar eu cred ca fiecare are gusturile si banii lui si poate si obisnuintele tatal meu nu pot sa-l despart de VW-Audi,cum cumnatul meu e un fan BMW inrait si dupa 20-30 de ani de masini germane stim sa apreciem calitatea lor si fidelitatea si sa nu uit pe vremuri multe marci nu prea se puteau impune in vest.In America e la fel daca ai experiente bune cu masini de acolo sau germane ramai la ele.Dar cum mai toti de pe aceest forum sunt in Ro marea majoritatea nu au cunoscut alta masina ca Renault si am observat ca raman fideli.Fiecare cu al lui cei din Ardeal prefera masinile germane si tendinta asta e si in Ungaria,Austria.
Iulian HondaFan
Subaru au popularizat masiv AWD de 20-30 de ani. acum vreo 10-15 ani au vrut sa intre in competite cu ceilalti japonezi si au facut si FWD. dar nu au putut scoate produse convigatoare si au lasat-o balta revenind la AWD exclusiv unde sunt f. buni. totusi, ceea ce ei au pionierat, ceilalti au adaptat mai recent si cu mai mare succes financiar. Subaru sunt f. conservatori, modelele lor au evoluat f. incet si, in general, ca producator nu au avut nas pt. piata.

in USA acum exista o adevarata ofensiva a AWD toate marcile oferind vehicule AWD mai ales in segmentul SUV. este perceput ca AWD este mai sigur, ceea ce nu este intotdeauna adevarat, si, cum americanii sunt gata sa cheltuiasca pt. PERCEPTIA de siguranta, proportia AWD a crescut semnificativ. Rai are dreptate cand spune ca nu ai nevoie neaparat de AWD pt handling bun, BMW sta marturie, dar in termeni de tractiune si stabilitate in curbe AWD se merita, daca ti-l poti permite.

Subaru este in general aici masina de ecologist/liberal (ca si Volvo), vanzari f. bune fiind in New England, New York si in alte state din nord, fiind vazut ca o alternativa decenta la SUV-uri. in 2003 Subaru a vandut in USA doar 187.000 de masini (ceea ce oricum e o treime din totalul mondial al firmei). Cel mai popular model aici e Outback ( 80.000buc, tot cam la acelasi nivel sunt si vanzarile de Passat, si a intregii game Audi). Spre comparatie Honda vinde numai Civic peste 300.000buc pe an in USA. Problema este ca Subaru ( ca si Volvo sau Saab) au recent o problema in a convinge ca produsele lor au valoare la nivelul pretului. Vanzarile mondiale ale Subaru sunt descrescatoare in ultimii 3 ani intr-o piata in expansiune... se pare ca anul asta insa va fi mai bun decat precedentul.
f1anatic
Care masina se depreciaza mai repede ? Care este vinduta la 2nd hand (mina a doua) mai scump ? Ce probleme tehnice majore intilnesti la amebele ? Garantzia oferita ? Cite centre specializate de reparatie sint pt. Subaru si cite pt Audi ? Cite dealer-uri unde le potzi repara sint pt fiecare ?

si acum...la un AUDI ii mai faci draq ceva...mai imprumutzi ceva comun de la VW...mai scrii la neamuri in Germania sa trimita una alta...da cu Subaru ce faci ? Il suni pe David Richards "Hello Mr. Richards...I need my help with my Suby Outback...Please say << Hi>> to Jenso Button ?".

Acum sincer...ce ma sperie la Subaru este motorul lor cu cilindrii orizontali opusi...

Outback aici nu il vezi pe toate starzile...mai degraba Forester si Impreza. Sint masini bune...dar parca as merge cu AUDI. Ziceai ca AUDI'ul e mai muschiulos in cuplu si consuma mai putzin. Combina cu un renume mai stabilit, mai verificat (mai ales la modelul respectiv de masina) si cred ca ai gasit raspunsul.
adam1987
locuiesc in germania si imi doresc sa ma bag pe un leasing dau 3000 avans si pana 10000 restu in rate pe 4 ani am 148 de euro pe luna si urmaresc un legacy 3.0 245 de cai . ma poti ajuta pe partea de tuning sa ii dai motorului niste caluti gen din soft o galerie cap coada inox filtru sport in cutia lui, cat back . fiabilitate nu stiu cum e dar pt mine e o japoneza si asta inseamna fiabilitate .am detinut a3 2.0 tdi ultimul vw polo 1.6 tdi logan prima mea caruta peugeot 207 1.6 hdi 110 caluti, deci audi era cel mai potent dar si cel mai prost schimbat injectoare rescris soft bujii porneste greu la cald. cel mai multumit am fost de logan in 5 ani si 140000 doar benzina ulei filtre si cauciucuri si apoi de peugeot cu care am facut in 2 luni jumate 22000 de km superb consum.acuam lasans astea la o parte.
ce imi poti spune de subaru legacy .este limuzina de la subaru ? motorul cum se comporta trage bine pana la 200? 0-100 cat ii ia .ce am scris mai sus de alte masini sunt doar pareriel mele despre unele modele.
DORU
Se poate rescrie softul, evident.
Masina se misca f bine, iarasi evident. Mai multe detalii aici: http://www.getcarspecs.com/subaru/2005-sub...acy-30-r-type-b

Cateva pareri de posesor aici: http://www.parkers.co.uk/cars/reviews/owne...03/review/8155/

Nu mai bine iti iei varianta 2.5T ? thumbsup.gif
f1anatic
Holy Thread Resurrection Batman !

Nu stim ce model doreste sa isi ia stimatul Adam1987 insa banuiesc ca nu este cel mai recent - banuiesc ca este vorba de modelul 2005-2009. In plus, a raspuns la o discutie de acum...10 ani. La vremea aceea nu se vindeau Legacy turbo in Europa iar motoarele erau de 3 litri H6 NA. Iar acum nu se mai fac 2.5T (cel putin nu mai sint comercializate in USA; iar motoarele normal aspirate sint de 3.6 L)


Am "ceva" experienta cu modelul Subaru Legacy. Pentru modelul 3.0 se rezuma la urmatoarele: daca gasesti vreo companie care poate face ECU tuning si ...sa zicem costa sub 500 de Euro - do it. Daca nu gasesti, atunci orice altceva ai face sint bani irositi. Desigur, schimba filtrul de aer, si pune-i catback exhaust dar nu scoti mai mult de 10 cp in plus. Eu nu sint adeptul "zgomotelor de motor/esapament "sexy" dar care sint rezultatul unui motor anemic.

Desigur se poate pune un supercharger si atunci se schimba situatia. Am vazut in real life, am vazut pe internet. Rotrex este firma care produce kit-ul, este din Danemarca cred. Dar costa mult si investitita nu va fi doar financiara.

Ca sumar: daca cumperi un Subaru non-turbo cu ginduri de a il modifica - bad idea.
Titi1988
QUOTE (f1anatic @ Feb 8 2013, 01:29 PM) *
Ca sumar: daca cumperi un Subaru non-turbo cu ginduri de a il modifica - bad idea.


Daca cumperi ORICE masina non-turbo cu gandul de a o modifica.. ai cam aruncat banii pe fereastra turned.gif
iHondafan
holy Molly, ce resuscitare de topic... de acu aproape 9 ani...

outback-urile din perioada aia (2004-2006) sunt foarte bune, cvasi-indestructibile. H6-le e foarte fiabil - stiiu pe cineva care a luat unul SH cred ca era model 2002-2003 - pe la 80kmile - l-a dat la peste 250k mile inca in stare de functionare. bine banuiesc ca depinde si cum au fost exploatate.

dra la 12-13k euro ma gandesc ca e ceva mai recent 2007-2008...
f1anatic
QUOTE (Titi1988 @ Feb 8 2013, 01:59 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Feb 8 2013, 01:29 PM) *
Ca sumar: daca cumperi un Subaru non-turbo cu ginduri de a il modifica - bad idea.


Daca cumperi ORICE masina non-turbo cu gandul de a o modifica.. ai cam aruncat banii pe fereastra turned.gif



Well depinde, dar in general asta este adevarul. Spre contra-exemplu Nissan 350Z/Infiniti G35X etc - multe motoare VQ35 pot fi modificate cu success si chiar pot fi adaptate cu un compresor mecanic pe fulie (supercharger).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.