Help - Search - Members - Calendar
Full Version: M3(E46) vs S3(8P) vs eventual EVOX
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
BRAC
Ce alegeti? Un EVO nou ,un S3 nou sau un M3 de 3-4 ani cu 60-80000km.
La M3 ma atrage pedigre-ul in special motorul fenomenal . La S3 sau EVO ma atrage tractiunea integrala, dar imi displac motoarele.
20krpm
EVO cu tractiune integrala?... hmm. esti sigur?

intre M3 si EVO as alege M3-ul, dar asta din cauza modei de pe-aici. plus ca e mai comod decit EVO si mai lipit de drum. despre S3 nu stiu nimic, n-am condus niciodata (nici n-am stat in vreunul), asa ca nu-l considera ca facind parte din raspunsul meu.
HalbaSus
Un versus foarte foarte dificil...
EVO X arata bestial... de agresiv... dar tot bestial e smile.gif Are si pedigree de WRC, e o masina rar intalnita pe strazi... Nu stiu cum sta la capitolul comfort si utilitate... plus ca designul e cam excentric... dar oricum super masina.
S3... din nou o masina superba (dar mai cuminte decat evo) interiorul e absolut fenomenal (chiar daca nu e unul foarte spatios)... si e al naibii de rapid...
M3 E46... daca ma intrebi pe mine e cel mai reusit bmw din toate timpurile... arata senzational, are un motor arhi-premiat, tinuta de drum exemplara, practic nu-i pot gasi defecte... dar e SH... are cativa ani, niste km... nu stii niciodata daca masina nu a fost lovita/forjata, nu are garantie, pot aparea o groaza de surprize... cu toate astea daca banii de intretinere nu sunt o problema si alegerea s-ar face pe baza emotionala atunci as alege M3... nu de alta dar M3-ul E46 este ultimul BMW cu adevarat frumos, are un motor aproape legendar si imbina intr-un mod fericit aspectul sportiv, performanta, comfortul si utilitatea.

P.S: Desigur daca ar fi sa dau 30 si ceva de mii de euro pe o masina, mi-ar fi foarte greu sa-i dau pe o masina SH... dar vorba aia, pe banii altora mi-e usor sa dau sfaturi biggrin.gif
Paul46623
Evo X. Daca S3 ar fi avut versiune DSG, poate lucrurile ar fi stat altfel, insa asa, transmisia Twin Clutch SST de pe Evo are castig de cauza. E adevarat ca masina nu mai e atat de 'subtila', cum era IX (nu in ultimul rand din cauza 'ratului american', stil Dodge, pe care l-a capatat intre timp), insa tehnic e net superioara S3-ului.
M3 E46 nu intra in discutie. O masina SH n-are ce cauta intr-o comparatie cu doua noi (mai ales un SH RWD v/s doua noi AWD). Poate mai degraba 335xi TwinTurbo.
Si, cum spunea Halba, e usor sa dai sfaturi pe banii altuia. biggrin.gif
BRAC
335xi imi depaseste bugetul chiar si sh si in plus nu este un M. Cunosc un dealer din afara, i-am spus ca ma intereseaza un M si pe scurt raspunsul a fost ca este o masina foarte buna imi garanteaza tot la ea pana la motor. blink.gif
Recomandarea lui a fost un S4 care are un motor foarte fiabil ,dar un consum enorm in comparatie cu M3.El a spus-o.
Si daca-l vedeti pe E46 ca pe un model batrin am ceva:
M3 0-200km/h aprox 17sec
EVOIX 0-200 aprox 20,5sec
S3 0-200 aprox 23,5
0-100 nu mi se pare relevant pentru o anumita categorie de masini.
BRAC
QUOTE(20krpm)
EVO cu tractiune integrala?... hmm. esti sigur?

intre M3 si EVO as alege M3-ul, dar asta din cauza modei de pe-aici. plus ca e mai comod decit EVO si mai lipit de drum.

Cer scuze daca am gresit tipul tractiunii.Poti sa explici mai bine ultima propozitie.
HalbaSus
Desi sunt oarecum fan audi nu as da E46 pe un S4... poate spun asta pentru ca viitorul A4 arata mult mai bine decat actualul A4 iar noul serie 3 nu arata nici pe departe la fel de bine ca E46... Cu alte cuvinte daca iei un E46 vei avea o masina frumoasa si peste 3 ani in timp ce un S4 va parea invechit si urat peste 3 ani.

Te intereseaza performante 0-200 ? mhm... eu as zice sa scoti evo din discutie, aerodinamic evo-ul a fost conceput pentru raliuri nu pentru viteze de varf senzationale. Aceasi treaba e valabila si la S3 care e hatchback... daca vrei sa faci in mod regulat 0-200 km/h recomandarea mea e tot M3 E46. Cilindree mai mare, cai multi, aerodinamica buna, izolare fonica buna, comfort decent... ce mai, e o masina de vis... dar daca ti se strica ceva, poate deveni un cosmar blush.gif
Paul46623
0-100, 0-200, quarter mile si alte bazaconii d-astea sunt relevante doar pentru aia care si-au cumparat Z06, ca sa aiba si ei cu ce sa se mandreasca la ragalia aia de tractor. Manevrabilitatea si "agilitatea generala" a ansamblului motor-transmisie-sasiu sunt atribute mult mai importante.
BRAC
Am dat 0-200 pentru o comparatie in termeni de viteza pura. Nu cred ca o sa incep sa merg ca zapacitul ca sa demonstrez cuiva ceva. Pe toate circuitele din lumea asta EVOIX a batut mar M3, iar X o sa fie cel putin la fel de bun.
BRAC
QUOTE(HalbaSus)
P.S: Desigur daca ar fi sa dau 30 si ceva de mii de euro pe o masina, mi-ar fi foarte greu sa-i dau pe o masina SH... dar vorba aia, pe banii altora mi-e usor sa dau sfaturi biggrin.gif

M3 e o masina de 60-70 mii , daca o iei la aprox. jumatate de pret nu este o afacere buna?
20krpm
QUOTE(BRAC)
QUOTE(20krpm)
EVO cu tractiune integrala?... hmm. esti sigur?

intre M3 si EVO as alege M3-ul, dar asta din cauza modei de pe-aici. plus ca e mai comod decit EVO si mai lipit de drum.

Cer scuze daca am gresit tipul tractiunii.Poti sa explici mai bine ultima propozitie.


mai bine cer io scuze - m-am uitat la evo X si intr-adevar e spec'd cu tractiune integrala. din cite scria articolul respectiv, au anuntat la detroit ca il scot in primul quarter anul viitor pentru america si europa, asa ca acuma vorbim doar de teorie. ref. la ultima propozitie, am condus un M3 vreo 5 mile (cam 3 pe autostrada), si test-drove un evo VIII (generatie mai veche deci) la un dealer (eram la service la ei pentru altceva, si aveam de asteptat un pic, asa ca am facut-o pe interesatu). evo era facut flashy, cu niste scaune recaro, iar bordul... well, la mitsubishi functionalitatea bordului n-a fost niciodata punctul lor forte. m3-ul nu e dotat "sport" pe dinauntru, are in mare acelasi look and feel ca la 300 series, si din cauza asta e mai comfortabil. evo era foarte fain in acceleratie si in curbe (tractiune pe fatza), cred ca din cauza ca era mai usor, dar cam juca pe drum, iar directia parca nu era asa de ferma ca la bmw.
Paul46623
Erm, Evo VIII tot cu tractiune integrala e... http://www.globalautoindex.com/model.plt?no=3816&ass= De altfel cam toate Evo-urile sunt cu tractiune integrala (asta inseamna Evo - versiunea road-legal a masinii de raliu, iar aia are tractiune integrala). Esti sigur ca n-ai condus cumva vreun Lancer simplu rice-uit cu kit-ul estetic Evo? Ca astia prin America mai fac d-astea nefacute...
20krpm
QUOTE(Paul46623)
Erm, dood, Evo VIII tot cu tractiune integrala e... http://www.globalautoindex.com/model.plt?no=3816&ass= De altfel cam toate Evo-urile sunt cu tractiune integrala (asta inseamna Evo - versiunea road-legal a masinii de raliu). Esti sigur ca n-ai condus cumva vreun Lancer simplu rice-uit cu kit-ul estetic Evo? Ca astia prin America mai fac d-astea nefacute...

sint destul de sigur ca era cu tractiune pe fatza, nu sint sigur insa ca era VIII. masina era la un dealer, tocmai se intorsese altcineva cu ea, ma indoiesc ca un dealer ar impopotzona-o numa asa de dragu ei.
Hoinar
QUOTE(20krpm @ Sep 27 2007, 11:22 PM) *
sint destul de sigur ca era cu tractiune pe fatza, nu sint sigur insa ca era VIII. masina era la un dealer, tocmai se intorsese altcineva cu ea, ma indoiesc ca un dealer ar impopotzona-o numa asa de dragu ei.


"The Mitsubishi Lancer Evolution, colloquially known as the Lancer Evo or simply Evo, is a car manufactured by Mitsubishi Motors. There have been ten versions to date, and the numerical designation of the model is most commonly a roman numeral. All of them share a two litre, turbocharged engine and four-wheel drive system in common."
citat de pe http://en.wikipedia.org/wiki/Lancer_evo.

Asta la o prima cautare.
Deci ce ai condus tu a fost un Lancer cu pretentii de Evo, dar fara gambele lui smile.gif.
f1anatic
EVO X fara doar si poate.
mihaimilk
cum naiba, mitsu EVO cu tractiune fata? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif hai sa fim seriosi.

Cum au zis si altii:

Ce te intereseaza mai mult la masina: daca vrei masina pt sofer, in care senzatia condusului sa fie cea mai importanta, viteza etc, EVO X fara discutie. M3 sta mai lipit de sosea decat EVO? da-mi voie sa ma indoiesc. Plusuri la EVO: cutie DSG-like (un vis), 4 usi (daca preferi in locul a 2 smile.gif ). Dezavantaje: interior mai 'rustic' decat la celelate 2, dar daca tot ce vrei e un motor, transmisie performante, EVO e the way to go.

Pe de alta parte, daca vrei, pe langa motor puternic, si un confort la rulare mai mare, atunci s3 sau m3. Cu rezervele de rigoare pt un sh.

Intr-adevar, utilizarea unui EVO zi de zi poate deveni obositoare daca nu esti un 'petrol head'.

Ar trebui a-ti faci o lista de preferinte prioritizate pe care le-ai dori de la aceasta masina:

- Confort sau racing style
- 4 usi vs 2 usi
- noua vs sh
- japoneza vs germana

etc


Mai gasesti si tu altele, dupa ce alegi (in ordinea prioritatilor) cate o categorie din versus, masina cu cele mai multe 'puncte' castiga.

Eu as merge pe un EVO cu DSG, minim un an (daca rezist atat de mult biggrin.gif), apoi oricare alta masina, daca ma satur de asta.
HalbaSus
QUOTE
Eu as merge pe un EVO cu DSG, minim un an (daca rezist atat de mult biggrin.gif), apoi oricare alta masina, daca ma satur de asta.


Sa iei un Evo X si sa-l vinzi peste un an este o experienta traumatizanta din punct de vedere financiar smile.gif. Eu as merge pe M3, pentru ca iti ofera 90% din ce-ti ofera evo-ul can vrei sa "rupi" serpentinele sau poate vre-un circuit virajat, dar e cu 30% mai bun cand vrei sa mergi cu +200 km/h pe autobahn si cu 50% mai bun cand stai la coada la semafor.
In plus, chiar tu ai zis ca e o afacere foarte buna (cumperi o masina care valora ~60-70 mii cu 30-35 de mii). Singura problema e ca e SH... dar daca costurile de intretinere nu sunt o problema asa mare... go for it, M3-ul e o masina destul de fiabila si fiind bazata pe o masina "normala" multe din piesele de schimb au preturi "normale" ("normale" pentru bmw, nu neaparat ieftine, dar cand iei o masina cu performante similare unui super-car cred ca e utopic sa crezi ca intretinerea va fi la fel ca la un opel vectra).
Un alt motiv pentru care as merge pe M3 este motorul, care este unul in 6 cilindrii... mult mai rafinat si cu un "power delivery" mai fin decat un motor de 2.0 supra-alimentat (scuzati englezismul dar sincer "livrarea puterii" suna ca naiba). Evo-urile precedente au fost laudate pentru foarte multe caracteristici (e intr-adevar o masina exceptionala), dar turbo-lag-ul la o turbina imensa este si el imens.
BRAC
Am vazut preturile pentru Japonia la EVOX, undeva intre 18000-23000. De ce sunt diferente asa mari intre Europa si Japonia? blink.gif
BRAC
@Halba , trebuie sa recunosc imi este putin teama de un M3 sh. Am auzit o gramada de chestii , nu stiu cat de adevarate,dar daca poti sa-mi oferi niste informatii reale ar foarte bine. Am intrat pe forumurile de profil dar multe nu obtii , atitudinea pe care o afiseaza ,in general, propietarii de M3 m-a scarbit yucky.gif de parca nu ar fi tot o masina de strada ci un fel de proiect secret.
mihaimilk
QUOTE(HalbaSus @ Oct 3 2007, 06:30 AM) *
Sa iei un Evo X si sa-l vinzi peste un an este o experienta traumatizanta din punct de vedere financiar smile.gif.


Presupun ca OP isi permite. Daca nu-si permite, nici un S3 sau M3 nu e prea usor pt buzunar. Si recomand sa mearga pe o honda accord sau octavia... huge boot tongue.gif
Paul46623
QUOTE(BRAC @ Oct 3 2007, 04:15 PM) *
Am vazut preturile pentru Japonia la EVOX, undeva intre 18000-23000. De ce sunt diferente asa mari intre Europa si Japonia? blink.gif

Preturile par mai mici, insa detinerea masinii nu-i deloc ieftina. Japonezii au un sistem extrem de sever de impozite pentru masinile peste o anumita cilindree/putere (primele de asigurare la fel). De aceea sunt atat de apreciate masinile 'kei' cum e Mitsubishi i sau Daihatsu Copen.
20krpm
QUOTE(mihaimilk @ Oct 2 2007, 07:04 PM) *
cum naiba, mitsu EVO cu tractiune fata? laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif hai sa fim seriosi.
[...]
M3 sta mai lipit de sosea decat EVO? da-mi voie sa ma indoiesc.

e, gata, nu ma mai beshtelitzi atita, era cu tractiune integrala si mie mi s-a parut ca e cu tractiune pe fatza, si multumesc pentru corecturi smile.gif nu m-am uitat inainte in carti sa vad ce masina e aia, doar am vazut-o la dealer, si am luat-o la un test drive asa, de curiozitate. n-am avut de gind s-o cumpar. mi-a facut impresie foarte buna, dar nu m-am dat pe spate - pur si simplu nu e genul de masina care sa ma atraga. cind o sa apara un model convertible, mai discutam smile.gif smile.gif si da, mi s-a parut ca m3 e mai asezat pe strada si mai stabil in curbe decit mitsubishi - le-am condus in conditii diferite si la interval de timp de vreun an una de alta, dar asta a fost impresia care mi-o ramas, daca e sa le compar.
Paul46623
QUOTE(20krpm @ Oct 4 2007, 08:30 PM) *
cind o sa apara un model convertible, mai discutam smile.gif smile.gif

BLASPHEMY! starwars.gif
BRAC
M-am hotarat 80% pentru un M3 e46. Sper ca la sfarsitul lui februarie , inceputul lui martie sa-l am in garaj. O sa va tin la curent si o sa deschid un topic unde o sa incerc sa informez cat mai corect tot ce gasesc eu important sau interesant despre aceasta masina.
Singura problema in momentul de fata pentru mine este "taxa de prima inmatriculare" astronomica dar mizez pe faptul ca voi obtine numere nemtesti provizorii pe trei luni plus numere provizorii la noi inca o luna.Cred ca in primavara nu vor elimina taxa dar sigur o vor micsora pentru ca deja au lungit-o prea mult .Merg pe instinct. whistling.gif
DORU
BRAC, daca as fi fost in pielea ta sa pot sa visez la asemenea masini cu ochii deschisi...sa stiu ca pot plati cash 35-40.000 euro...Dragul meu, nici nu mai deschideam acest topic. EVO este alegerea mea unica. Ia in considerare si parerea mea (visul meu), daca nu e prea tarziu. thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.