Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mitsubishi Colt-detalii tehnice
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Mitsubishi
Pages: 1, 2
Laurentiu49280
EDIT: Aici se va discuta de acum in colo tot ce tine de probleme tehnice ale Coltului,consumuri,revizii,etc.

Spor la treaba!




Salut,
M-ar interesa sa imi cumpar un Mitsubishi Colt, varianata 1.3.
Doua intrebari as avea:
1) Cit v-au costat primele revizii?
2) Care ar fi problemele pe care le-ati intilnit la aceasta masina?
Multumesc mult.
Andrei46685
Salut,
Am un Colt 1.3 din aprilie anul acesta.
1. Nu cred ca iti poate raspunde nimeni din experienta doar daca cineva a putut face din dec. 2004 pana acum deja 15.000 km. (in dec. au inceput a fi livrate in Romania). Poti insa sa ceri de la dealer fisa cu reviziile si costurile lor si ti-o pot da fara probleme. Eu asa am facut dar din pacate am cam ratacit foaia pe acasa. :-) Stiu insa ca prima revizie e vreo 140 eur (cu tot cu TVA).
2. Pana acum nu am avut nici un fel de incidente. Si am luat vreo 2 gropi prin buc de am zis ca se rupe.
sebi49002
Am si eu un colt 1.3 de vreo 2 luni, si principala problema e CONSUMUL. E mult peste ce spun ei in prezentari. Adica in oras consuma cam 10% iar afara imi ia cam 8 - 8.5%. Bineinteles ca aia de la service tot vor sa ma prosteasca ca e de vina masina ca e noua, ca o scada dupa vreo 2-3000 km, insa astia s-au facut deja si coltul suge benzina ca imi este frica sa nu intre in coma.
Asa ca nu te lasa impresionat de tot ce te aburesc dealer-ii, eu unul sigur am de gand sa ma iau de ei, poate ii dau si in judecata, ca prea se dau mari cu "masina anului", care pana acum a foat cam tzeapa anului.
Ca sa nu mai zic ca am luat jenti de la ei, si pana acum mi-au adus doar 3 dintre ele pt ca a 4-a ar fi fost fisurata.
Asa ca in concluzie eu sunt cam dezamagit de aceasta alegere.
Laurentiu49280
merci de raspunsuri!
Sebi, ai incercat sa mergi asa cu ti se explica tot pe aici pe undeva pe forum...cu motorul de pe la 2500-3000 rpm in sus si tot mult iti consuma?
Cum se comporta pe sosele noastre?
Legat de cumparare in leasing, sunt ceva aspecte de care ar trebui sa tin seama? Ma refer la chestii pe care de obicei dealerul nu ti le spune, evita a o face sau i le scoti cu forta?
Andrei46685
Legat de spusele lui Sebi mi se pare foarte curios ceea ce spune.
Ii dau dreptate atunci cand spune ca sunt cam departe de realitate cifrele de consum declarate oficial. Dar trebuie sa adaug ca totusi ceea ce spune el (10 in oras, 8 - 8.5 in afara) e un pic exagerat din punctul meu de vedere.
In Buc la ora 17:30 - 18:00 cu o viteza medie de 20 km/h (adica ambuteiaje la greu), cu aer conditionat pornit (pe 2 cea mai mare parte a drumului) imi consuma MAX. 9 %.
Seara la 9-10 cand e lejer traficul, nu trece de 7.8%.
In afara:
Buc - Braila - cu viteza medie 110 - 120 pe DN2 - consum max. 6.5%
Buc - Constanta - cu 150 constant pe autostrada + in medie 100 in rest +aer conditionat- 7%.

E adevarat, nu-mi pot da seama cum au obtinut ei consum mediu de 5.4 (parca) dar nici consum mediu de 9 cum zice Sebi nu imi imaginez.

Cat despre serviciile post-vanzare e jale. Daca sunt pe stoc e bine. Te duci, le iei si gata. Dar altfel pana face comanda, pana vine, pana se inlocuieste ceva stricat e lupta si tutun.

Pe soselele noastre bune se comporta extrem de sigura pentru clasa ei, pe soselele noastre proaste te cam doare c... Are suspensiile destul de tari.
Radu43725
In revista AutoExpert pe iunie este un articol cu preturi pentru reviziile, piesele si consumabilele pt. Colt 1.3.
Un mare semn de intrebare este: de ce reviziile sunt trecute din 10.000 in 10.000 de km? La Colt-ul meu 1.1 reviziile sunt din 15000 in 15000 blink.gif
(Se specifica faptul ca datele din articol provin de la M Car...)
Laurentiu49280
Mie dealerul mi-a zis clar ca reviziile sunt la 15.000Km. Mi-a mai zis ca e posibil sa se treaca de la 6 ani garantie la caroserie la 12 ani.
Pe un site prin Germania sau Franta am vazut ca acolo dau deja 12 ani.
Din cite vad nu prea e lumea incantata de acest micutz. Legat de pretz/calitate cam care sunt parerile voastre?
Multumesc.
Radu43725
Ce dealer ti-a zis de caroserie cu 6 ani garantie??
A mea are 12 ani !! (Sper ca datele din acte sunt corecte, plus ca asa mi-au zis si cei de la M Car).
Din cate imi dau seama conteaza cu cine vorbesti (pe cine intrebi de la dealer). Eu propun sa intrebam de fiecare data si cum ii cheama, iar informatiile obtinute de la ei sa fie personificate! Poate citesc si sefii lor p-aicea (sau sefii sefilor).
De masina sunt incantat (o am de putin timp, e firesc). Problema e ca masina vine la pachet cu serviciile !
Bogdan-Valeriu48172
QUOTE(sebi49002)
Am si eu un colt 1.3 de vreo 2 luni, si principala problema e CONSUMUL. E mult peste ce spun ei in prezentari. Adica in oras consuma cam 10% iar afara imi ia cam 8 - 8.5%. Bineinteles ca aia de la service tot vor sa ma prosteasca ca e de vina masina ca e noua, ca o scada dupa vreo 2-3000 km, insa astia s-au facut deja si coltul suge benzina ca imi este frica sa nu intre in coma.
Asa ca nu te lasa impresionat de tot ce te aburesc dealer-ii, eu unul sigur am de gand sa ma iau de ei, poate ii dau si in judecata, ca prea se dau mari cu "masina anului", care pana acum a foat cam tzeapa anului.
Ca sa nu mai zic ca am luat jenti de la ei, si pana acum mi-au adus doar 3 dintre ele pt ca a 4-a ar fi fost fisurata.
Asa ca in concluzie eu sunt cam dezamagit de aceasta alegere.


Am si eu un COlt 1.3 CZ3, si intr-adevar la inceput consumul era cam marisor, pana la 1500 km facuti, dar daca vei citi manualul masinii vei vedea ca e normal acest lucru si ca trebui rulat intr-un anumit mod. Apoi dupa 2000 km rulati am obs. cu surprindere ca incepe sa-mi consume din ce in ce mai putin, asa ca dealerul avea dreptate.

0-1500 km:
urban: turata: 9-9.5 l/100km, cursiv: 8-8.5l/100km
extraurban: constant la 110 km/ora: 6-6.5l/100 km, sportiv 120-150 km/h: 7.5-8 l/100km

peste 1500km:
urban: 7.5-8l/100km
extraurban: constant la 110 km/h: 5-5.5 l/100km la 120-150 km/h: 6.5-7.5l/100km

Lainceput eram si eu nervos pe consum, dar am facut doua drumuri lungi si acum deja 2300 km facuti si sunt super multumit.

Masina are roti R15, 195/50 daca amanuntul asta conteaza la consum sau nu.

Sunt foarte multumit si de comportamnentul la gropi si Bucurestiul e plin ede ele, iar dealurului nu pot sa-i reprosez decat ca mi-a dat manualul masinii dupa 3 saptamani de la livrare si abia atunci am aflat ca eu conduc masina ca o ciubota si ca nu-i masina de vina ptr. consum:)

O recomand cu placere oricui!
Gabriel40254
E adevarat ca masina nu este asa de buna precum este ea prezentata, cel putin din punct de vedere al consumului, dar din punct de vedere al tinutei de drum mie mi se pare ca este OK. Am facut cu ea citeva drumuri lungi, si pe autostrada si pe drumuri de munte cu serpentine, si mi-a placut cum se comporta. Am cam 4500 de km cu ea si consumul este inca destul de mare prin oras, aprox 9,5 la 100 de km.
an55887
nu stiu cum e la voi, dar eu nu am depasit 1500km...si da, in oras imi consuma aproape 9...dar....cu aer si toate cele pe ea...mi-a scos pe serpentine 6.5, iar la drum intins afara mi-a dat 4.5...si masina e nou nouta....si, ce as putea sa mai spun de viteza.....la drumul de munte a vazut si 180 km/h si merge ca focu'....iar la drumul intins si la campie a mers aproape rotund la 140 km/h...iar mie mi se pare bestiala....se aseaza super bine pe drum, e mai mult decat spatioasa...dar asta e doar parere de gagica
aaaa.....sfat:....sa nu o loviti ca stati dupa piese de va plictisiti, cam 20 de zile, pe putin
Andrei75
A ajuns cineva pe la revizii?
Ce parere averti de service, preturi, manopera?
Catalin78
Deja incepe sa imi placa de voi, diverse opinii si pareri despre Colt, unele bune, unele rele asa cum este si normal si corect cred eu.

Am si eu o intrebare ptr voi la care imi doresc foarte mult sa imi raspundeti:

de ce credeti voi ca noi cei de la Mitsubishi avem interesul sa va mintim in legatura cu consumul? ( ma refer aici la explicatia care vi se da referitoare la faptul ca trebuie sa parcurgeti un anumit nr de km ptr a afla consumul real)
Marius43590
Ma bag si eu referitor la consum. modelul: Lancer 1.6

Primul meu drum lung a fost de 7.5% cu aer pornit (viteza medie 110km/h cu varfuri spre 130km/h, turatia motor 3000 cu mici varfuri spre 3500).
Al doilea drum lung a fost de 8.8% fara aer pornit (viteza medie 25% 140 km/h, 25% 90-100 km/h, 25% 110, 25% 160).
Al treilea voi incerca sa vad daca pot scoate consum cat mai mic.

in oras mers in orele de varf:
- 200 km 12.3%
- 285 km 12.7%

Ceea ce vreau sa spun: motor turat sau mers cu primele 2 trepte maresc consumul. Eu ma asteptam in oras sa consum 11-12 asa ca 12.x nu e mare diferenta.
Laurentiu49280
Salut,

Cifrele de consum oficiale sunt obtinute in anumite conditii de rulare.
Eu nu prea cred o sa mearga cineva in stilul "oficial".
La cumpararea masinii trebuie sa iti asumi riscul ca NU o sa obtii consumul oficial.

Eu am obtinul cu coltul meu 1.3 la drum lung (Timisoara-Buzau-Timisoara -> 1500KM facuti in 3 zile ) o medie de 5,9-6%% mers in mars destul fortat. Adica, cand am putut am mers si cu 120-140Km/h, plus depasiri in forta de TIR-uri cu a 3-a (cine a condus pe ruta Arad-Deva-Sibiu stie...smile.gif ).
Ca fapt divers, cand am revenit pe ruta Arad-Timioara, din cauza aglomeratiei si fiind noapte, am mers cu 90-100KM in spatele unui TIR .
Consumul a fost intre 4 si 5 %.

In oras imi consuma cam 8.5-10% depinde de stilul de condus si daca am AC-ul pornit.
E o masina destul de economica, cu un consum rezonabil.
Idee e sa nu se accelereze puternic ca urca vertiginos consumul.

Laurentiu
Mihai66305
Intre timp a ajuns cineva sa faca revizii la Colt ? Cum sta cu pretul la manopera si consumabile, si care ar fi service-urile autorizate Mitsubishi (in Buc.) ?

Merci !
Andrei65100
Salut,
Raspunzand la intrebarile despre reviziile la Colt va pot spune ca deja am facut prima revizie la masina mea. Revizia de 15.000.
Am facut-o la M Car, a costat cu totul 580 ron.
Aveam si o problema la torpedou (nu se mai inchidea decat printr-o actionare foarte "energica") si la bancheta din spate (scartaia in zona de prindere a ei cu podeaua). Acestea au fost rezolvate (chiar foarte ok!) pe baza garantiei.
Am avut programare la 09:30, am ajuns, nu am fost tinut in asteptare, am plecat la serviciu, pe la ora 15:00 m-am dus si am luat-o.
Foarte multumit!
Mihai66305
Multmesc pt. raspuns. Ai putea sa ne spui si ce a schimbat la revizia de 15k ? filtre, ulei, etc. ?
Bogdan-Valeriu48172
Acusi implinesc un an de cand detin un CZ3 1,3 si sunt foarte multumit. Dupa un an si 14000 de km facuti pot spune ca masina are consumul diferit in functie de stilul de condus si de benzina folosita:

1. Astfel, cu benzina de 95,
- consumul urban e pe 7,5-8 in trafic aglomerat, cu multe opriri si porniri (fara AC)
- consumul extraurban e 6-6,5 la o medie orara de 120-130 km/h
- tot extraurban in regim de autostrada cu cauciucurile umflate la 2.5 la o medie de 160km/h consuma in medie 11l/100km
- la viteza constanta de 195km/h (mai mult mi-a fost teama:) ) consum 16l/100km

2. cu benzina de 98:
- consum urban: 8-8,5
- consum extraurban in regim normal, viteza medie 120 km/h: 5-5,5
- consum extraurban in regim autostrada (160km/h in medie): 9-10l/100km
- aceeasi viteza de 195-197km/h: 13,7 l/100km

Nu va inchipuiti ca gonesc constant cu vitezele alea dar am facut cateva drumuri in care timpul era vital si am putut verifica usor consumul in mai multe situatii.

Desigur consumul crestye daca schimbarea treptelor are loc sub 3000 rpm si creste la accelerari agresive, cum de altfel (exact cum scrie in cartea tehnica) scade (ma refer la consumul mediu) daca stilul de condus e bazat pe accelerari progresive calme si ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie din cand in cand.

Overall, sunt foarte multumit, e o masina nervoasa, foarte stabila, n-am avut probleme cu Continentalurile cu care e incaltata, ba dimpotriva, usor de condus si foarte spatioasa. Un minus e dimensiunea portbagajului in conditiile in care in masina sunt 4 persoane.

Cam atat!

Numai bine,
Bogy
ROBERT83551
Referitor la consum e clar: pana la 2500-3000 km, masina haleste. Eu am luat de o luna un CZ3 care avea 2500 km deja facuti. Acu' are 4000. Ieri am venit pe DN1 spre Bucuresti si am circulat perfect regulamentar(ceea ce nu-mi sta deloc in fire): 70 in oras, 100 afara. Consum mediu dupa 110 km, cand am ajuns acasa: 4.8 L/100 km, la o viteza medie de 77 km/h. Si pentru un motor de 95CP e super OK. Parerea mea.
ROBERT83551
QUOTE(sebi49002)
Am si eu un colt 1.3 de vreo 2 luni, si principala problema e CONSUMUL. E mult peste ce spun ei in prezentari. Adica in oras consuma cam 10% iar afara imi ia cam 8 - 8.5%. Bineinteles ca aia de la service tot vor sa ma prosteasca ca e de vina masina ca e noua, ca o scada dupa vreo 2-3000 km, insa astia s-au facut deja si coltul suge benzina ca imi este frica sa nu intre in coma.
Asa ca nu te lasa impresionat de tot ce te aburesc dealer-ii, eu unul sigur am de gand sa ma iau de ei, poate ii dau si in judecata, ca prea se dau mari cu "masina anului", care pana acum a foat cam tzeapa anului.
Ca sa nu mai zic ca am luat jenti de la ei, si pana acum mi-au adus doar 3 dintre ele pt ca a 4-a ar fi fost fisurata.
Asa ca in concluzie eu sunt cam dezamagit de aceasta alegere.


Dupa parerea mea ar trebui sa intelegem ceva foarte clar: Bucurestiul nu e orasul in care sa poti compara consumul din cartea tehnica a masinii cu cel real. Nici pe departe. Ar trebui sa ne dam seama de chestia asta si sa nu mai incercam sa comparam ce scrie in carte cu un consum din Bucuresti. Ai in Bucuresti infrastructura care sa-ti permita sa mergi ca intr-un oras civilizat? Dupa ce stam cate 20-30 de min. la semafoare si tot chinuim masina cu a 1-a si maxim a 2-a ne miram cat consuma? Hai sa fim seriosi si realisti. Asta nu e oras in care sa poti compara consumul unei masini cu ce scrie pe hartie.
ROBERT83551
QUOTE(Andrei75)
A ajuns cineva pe la revizii?
Ce parere averti de service, preturi, manopera?

La revizii n-am ajuns dar am fost in service cu o problema. Baietii sunt OK iar seful de service e super priceput. Stie ce spune. Asta la M CAR.
florin31461
eu am outlander si tot la m car merg. baietii sunt super priceputi. stiu ce spun si stiu ce fac.
consumul insa...
la drum lung sau in alte orase e chiar mai bun ca in cartea tehnica. dar in bucuresti la amiaza si in centru eu nu cred ca exista masina pe pamant care sa respecte consumul din cartea tehnica
Cristi86127
QUOTE(sebi49002)
Am si eu un colt 1.3 de vreo 2 luni, si principala problema e CONSUMUL. E mult peste ce spun ei in prezentari. Adica in oras consuma cam 10% iar afara imi ia cam 8 - 8.5%. Bineinteles ca aia de la service tot vor sa ma prosteasca ca e de vina masina ca e noua, ca o scada dupa vreo 2-3000 km, insa astia s-au facut deja si coltul suge benzina ca imi este frica sa nu intre in coma.
Asa ca nu te lasa impresionat de tot ce te aburesc dealer-ii, eu unul sigur am de gand sa ma iau de ei, poate ii dau si in judecata, ca prea se dau mari cu "masina anului", care pana acum a foat cam tzeapa anului.
Ca sa nu mai zic ca am luat jenti de la ei, si pana acum mi-au adus doar 3 dintre ele pt ca a 4-a ar fi fost fisurata.
Asa ca in concluzie eu sunt cam dezamagit de aceasta alegere.


Legat de consum...eu am un Colt CZ3 1.5 SAM (M-Car) de doua saptamani si pe baza celor 640 km parcursi nu pot trage o concluzie deocamdata...tot ce am observat e ca intr-adevar consumul e in scadere, asta pe masura ce incep sa cunosc masina si sa adopt un stil de condus adecvat, motorul e unul de turatie si sub nici o forma nu trebuiesc schimbate vitezele sub 2500 in special a treia si a patra, mai mult decat atat a cincea te cam obliga peste 3000 altfel nu prea demareaza...asta am observat eu, nu stiu daca e tocmai corect...chiar as vrea sa aflu pareri...imi e cam mila sa o turez biggrin.gif mai ales in primiii 1000 de km.
In Bucuresti consuma destul de variat, de la 8.5 l la 12 l, insa la un drum pana la Brasov mi-a luat 6.5 la ducere, la intoarcere 5 l , 100km/h - 120km/h, benzina 95, jenti 205. ...deci se poate.
Intr-adevar turata corespunzator consuma mai putin.
Pe munte am ajuns si la 4000 de ture, parca era in elementul ei biggrin.gif ...zvacneste de sub tine, sunt foarte multumit de performantele ei, este stabila si sportiva, usor de manevrat, directia super...m-am inteles f. bine cu ea.
Am citit in mare manualul, insa tare as vrea sa aflu parerea unui specialist referitor la modul optim de condus pentru a obtine un consum redus si o uzura redusa.
Marius43590
consumul reflecta in mod clar stilul de condus al soferului.

La mine, (LANCER 1.6 98CP), consumul variaza intre 8.5-12.5 in oras si 6-10 in afara.

cifrele oficiale:
Consum L/100 km
- extraurban 5.6
- urban 9.0
- mixt 6.8
Laurentiu49280
Salut tuturor,
si felicitari pentru achizitia masinii Cristi.
De ce oare anul trecut nu aveau in oferta optionalele SAM. :bandit:

Eu cu Mitzul meu deja am 12000Km la bord (marea majoritate pe drumurile din afara localitatilor) si mi-am cam facut o parere despre masina.
PRO:
1) Consum, motor - vivace pentru 1332 cc.
Consumul e ok daca mergi linisit.
De ex.
-Buzau-Timisoara, mers prin Ploiest-Brasov, fara a depasi 120Km/h mi-a scos 5.6l/%.
-Timisoara-Rm.Sarat mers tare si depasiri de tiruri prin zona Devei am scos 6.2l/%.
Deci daca vrei sa mergi sportiv si sa faci depasiri in scurt creste consumul. M-am uitat odata la computerul de bord in timp ce depaseam un TIR in forta, folosind viteza a 3-a si motorul avea in jur de 5000rpm. Era de 17l/% blush.gif Noroc ca numai pentru citeva secunde.
Mersul cel mai economic e prin zona 2000-3000rpm, undeva aproape de cuplu maxim. Mai conteaza foarte mult si stilul de condus, cit de des si violent apesi pedala de acceleratie.
Parca am citit pe undeva prin carte, ca recomandare pentru un consum scazut, e sa mai ridici din cand in cand piciorul de pe pedala. biggrin.gif
Aerul conditionat nu consuma prea mult pentru ca e te tip Climatic. Se regleaza automat, pe o singura zona, sezorul de temperatura interna fiind sub butoanele de ventilatie.

Eram sa uit: e recomandat in perioada de rodaj sa nu mergi cu ea peste 140Km/h si mai mult de 4000rpm, parca asa imi aduc aminte ca scria in manual. biggrin.gif

2) Confort - mult spatiu pentru masina din clasa ei.
3) Aspect - arata altfel decit majoritatea mini-urilor

CONTRA
1) Suspensia e destul de tare (mai degraba ferma), un avantaj in curbe luate cu viteza.
Din cauza asta, daca dai de ceva neregularitati pe drum si daca mai faci si curba ai impresia ca zbori si topai. La aterizare masina se aseza brusc pe noua traiectorie, ca aderenta e f. buna pe cauciucile de 195. arigato.gif
2) Porbagajul cam mic, insa se poate mari prin deplasarea in fata a banchetei.
3) Accesul la locurile din spate. Usa e taiata destul de lung inspre fata si la urcare/coborare te cam murdaresti.
4) Cutia de viteze/ambreajul - intra citeodata greu in marsarier si trebuie sa apesi de mai multe ori pe ambreaj sa cupleze. Insa asta e o problema de constructie din cauza ca marsarierul nu e sincronizat. Se stie si se discuta si pe forumurile din afara despre asta.

Gata ca am scris destul de mult si nu vreau sa plictisesc.
Am ceva intrebari:
1) Reviziile se fac la 15000Km si/sau un an, care vine mai repede? Intreb pentru ca eu stiam numai de 15000 de la dealer, insa in manualul de service zice altfel.
2) Stiti ceva coduri care se pot face din computerul de bord asfel incat sa vezi si alte informatii pe el in afara de ceeea ce e standard?
3) Si-a construiti cineva un tool de diagnoza pe OBD_II care sa mearga si pe Colt?


Multumesc si cati mai multi Km.
Laurentiu
Laurentiu49280
Salut tuturor,
si felicitari pentru achizitia masinii Cristi.
De ce oare anul trecut nu aveau in oferta optionalele SAM. :bandit:

Eu cu Mitzul meu deja am 12000Km la bord (marea majoritate pe drumurile din afara localitatilor) si mi-am cam facut o parere despre masina.
PRO:
1) Consum, motor - vivace pentru 1332 cc.
Consumul e ok daca mergi linisit.
De ex.
-Buzau-Timisoara, mers prin Ploiest-Brasov, fara a depasi 120Km/h mi-a scos 5.6l/%.
-Timisoara-Rm.Sarat mers tare si depasiri de tiruri prin zona Devei am scos 6.2l/%.
Deci daca vrei sa mergi sportiv si sa faci depasiri in scurt creste consumul. M-am uitat odata la computerul de bord in timp ce depaseam un TIR in forta, folosind viteza a 3-a si motorul avea in jur de 5000rpm. Era de 17l/% blush.gif Noroc ca numai pentru citeva secunde.
Mersul cel mai economic e prin zona 2000-3000rpm, undeva aproape de cuplu maxim. Mai conteaza foarte mult si stilul de condus, cit de des si violent apesi pedala de acceleratie.
Parca am citit pe undeva prin carte, ca recomandare pentru un consum scazut, e sa mai ridici din cand in cand piciorul de pe pedala. biggrin.gif
Aerul conditionat nu consuma prea mult pentru ca e te tip Climatic. Se regleaza automat, pe o singura zona, sezorul de temperatura interna fiind sub butoanele de ventilatie.

Eram sa uit: e recomandat in perioada de rodaj sa nu mergi cu ea peste 140Km/h si mai mult de 4000rpm, parca asa imi aduc aminte ca scria in manual. biggrin.gif

2) Confort - mult spatiu pentru masina din clasa ei.
3) Aspect - arata altfel decit majoritatea mini-urilor

CONTRA
1) Suspensia e destul de tare (mai degraba ferma), un avantaj in curbe luate cu viteza.
Din cauza asta, daca dai de ceva neregularitati pe drum si daca mai faci si curba ai impresia ca zbori si topai. La aterizare masina se aseza brusc pe noua traiectorie, ca aderenta e f. buna pe cauciucile de 195. arigato.gif
2) Porbagajul cam mic, insa se poate mari prin deplasarea in fata a banchetei.
3) Accesul la locurile din spate. Usa e taiata destul de lung inspre fata si la urcare/coborare te cam murdaresti.
4) Cutia de viteze/ambreajul - intra citeodata greu in marsarier si trebuie sa apesi de mai multe ori pe ambreaj sa cupleze. Insa asta e o problema de constructie din cauza ca marsarierul nu e sincronizat. Se stie si se discuta si pe forumurile din afara despre asta.

Gata ca am scris destul de mult si nu vreau sa plictisesc.
Am ceva intrebari:
1) Reviziile se fac la 15000Km si/sau un an, care vine mai repede? Intreb pentru ca eu stiam numai de 15000 de la dealer, insa in manualul de service zice altfel.
2) Stiti ceva coduri care se pot face din computerul de bord asfel incat sa vezi si alte informatii pe el in afara de ceeea ce e standard?
3) Si-a construiti cineva un tool de diagnoza pe OBD_II care sa mearga si pe Colt?


Multumesc si cati mai multi Km.
Laurentiu
Ionut86322
Salut,
mi-as lua si eu un Colt 1.1 SAM si cum sunt din Iasi alta solutie n-am decat Casa Auto. Din ce-am vazut pe forumul asta (ce-i drept posturi mai vechi) numai cuvinte de :minigun: :boxing: :bash: :bandit: (lauda) avea lumea pentru service-ul lor.
S-a mai schimbat ceva? Calitate, durata de asteptare? Din cate vad prin oras, s-au mai vandut ceva masini. Dealer-ul mi-a zis ca ei in general au pe stoc in service piesele care sunt solicitate mai des, dar ca pana acum la Colt nu prea au avut probleme biggrin.gif (deci piese ioc, completez eu)
Orice comentarii (eventual comparatii cu alte service-uri) sunt binevenite.

O alta intrebare: daca ati fi pusi in situatia de a alege din nou, v-ati mai cumpara a doua oara masina asta (Mitsu Colt)?

Multumesc,
Ionut
Cristi86127
QUOTE(Laurentiu49280)
Salut tuturor,
si felicitari pentru achizitia masinii Cristi.
De ce oare anul trecut nu aveau in oferta optionalele SAM. :bandit:

Eu cu Mitzul meu deja am 12000Km la bord (marea majoritate pe drumurile din afara localitatilor) si mi-am cam facut o parere despre masina.
PRO:
1) Consum, motor - vivace pentru 1332 cc.
Consumul e ok daca mergi linisit.
De ex.
-Buzau-Timisoara, mers prin Ploiest-Brasov, fara a depasi 120Km/h mi-a scos 5.6l/%.
-Timisoara-Rm.Sarat mers tare si depasiri de tiruri prin zona Devei am scos 6.2l/%.
Deci daca vrei sa mergi sportiv si sa faci depasiri in scurt creste consumul. M-am uitat odata la computerul de bord in timp ce depaseam un TIR in forta, folosind viteza a 3-a si motorul avea in jur de 5000rpm. Era de 17l/% blush.gif Noroc ca numai pentru citeva secunde.
Mersul cel mai economic e prin zona 2000-3000rpm, undeva aproape de cuplu maxim. Mai conteaza foarte mult si stilul de condus, cit de des si violent apesi pedala de acceleratie.
Parca am citit pe undeva prin carte, ca recomandare pentru un consum scazut, e sa mai ridici din cand in cand piciorul de pe pedala. biggrin.gif
Aerul conditionat nu consuma prea mult pentru ca e te tip Climatic. Se regleaza automat, pe o singura zona, sezorul de temperatura interna fiind sub butoanele de ventilatie.

Eram sa uit: e recomandat in perioada de rodaj sa nu mergi cu ea peste 140Km/h si mai mult de 4000rpm, parca asa imi aduc aminte ca scria in manual. biggrin.gif

2) Confort - mult spatiu pentru masina din clasa ei.
3) Aspect - arata altfel decit majoritatea mini-urilor

CONTRA
1) Suspensia e destul de tare (mai degraba ferma), un avantaj in curbe luate cu viteza.
Din cauza asta, daca dai de ceva neregularitati pe drum si daca mai faci si curba ai impresia ca zbori si topai. La aterizare masina se aseza brusc pe noua traiectorie, ca aderenta e f. buna pe cauciucile de 195. arigato.gif
2) Porbagajul cam mic, insa se poate mari prin deplasarea in fata a banchetei.
3) Accesul la locurile din spate. Usa e taiata destul de lung inspre fata si la urcare/coborare te cam murdaresti.
4) Cutia de viteze/ambreajul - intra citeodata greu in marsarier si trebuie sa apesi de mai multe ori pe ambreaj sa cupleze. Insa asta e o problema de constructie din cauza ca marsarierul nu e sincronizat. Se stie si se discuta si pe forumurile din afara despre asta.

Gata ca am scris destul de mult si nu vreau sa plictisesc.
Am ceva intrebari:
1) Reviziile se fac la 15000Km si/sau un an, care vine mai repede? Intreb pentru ca eu stiam numai de 15000 de la dealer, insa in manualul de service zice altfel.
2) Stiti ceva coduri care se pot face din computerul de bord asfel incat sa vezi si alte informatii pe el in afara de ceeea ce e standard?
3) Si-a construiti cineva un tool de diagnoza pe OBD_II care sa mearga si pe Colt?


Multumesc si cati mai multi Km.
Laurentiu


Multumesc, la fel Laurentiu, intr-adevar o achizitie buna.
Azi am fost la dealerul M-Car unde am stat de vorba cu seful de service de acolo legat de urmatoarele:
1. Marsarier...uneori se aude un zgomot tipic dacie si asta mai ales daca masina a fost in miscare si mi-a explicat cate ceva printre care si chestia cu sincronizarea...nu am retinut nimic...insa m-a sfatuit sa introduc in a III - a si apoi pot schimba in marsarier...asta pentru a opri din invartit in cutie nu-sh ce chestie...dar repet nu mi se intampla intotdeauna, oricum nu e un defect la masina mea, ar fi fost prea perfecta fara chestia asta biggrin.gif
In rest am vrut sa obtin informatii diverse ...
Pana in 4000 de ture chiar si in rodaj nu e o problema, eu i-am dat o data 5500 insa numai o data, sper sa nu fie problema... blush.gif
Legat de consum...reusesc sa consum din ce in ce mai putin, accelerand progresiv si schimband vitezele aproape de 3000 consuma din ce in ce mai putin, problema e ca in bucuresti sunt f. multe opriri si porniri insa repet la drum intins mi-a luat si 5 l/100km.
Si eu tot de 15.000km stiu, insa daca vrei, iti pot sa numarul de telefon al sefului de service sa-l intrebi, un tip super amabil, sufletist si priceput, la asemenea bunavointa m-am simtit obligat sa bag mana in buzunar dar am fost refuzat categoric " la noi nu se practica asa ceva, noi tratam clientii ca pe niste prieteni, uitati cartea de vizita, orice problema, nelamurire aveti, ma sunati si se rezolva" biggrin.gif asta da dealer, toata stima!
Eu nu am facut decat sa trimit un email la M-Car prin care intrebam diverse legate de masina, am fost sunat doua zile la rand sa vin cu masina pentru a fi lamurit si eventual daca e ceva in neregula se va verifica pe loc...nu au fost probleme.
Nu stiu nimic de aceste coduri nici de acel tool de diagnosticare.

Numai bine!
Cristi86127
QUOTE(Ionut86322)
Salut,
mi-as lua si eu un Colt 1.1 SAM si cum sunt din Iasi alta solutie n-am decat Casa Auto. Din ce-am vazut pe forumul asta (ce-i drept posturi mai vechi) numai cuvinte de :minigun: :boxing: :bash: :bandit: (lauda) avea lumea pentru service-ul lor.
S-a mai schimbat ceva? Calitate, durata de asteptare? Din cate vad prin oras, s-au mai vandut ceva masini. Dealer-ul mi-a zis ca ei in general au pe stoc in service piesele care sunt solicitate mai des, dar ca pana acum la Colt nu prea au avut probleme biggrin.gif (deci piese ioc, completez eu)
Orice comentarii (eventual comparatii cu alte service-uri) sunt binevenite.

O alta intrebare: daca ati fi pusi in situatia de a alege din nou, v-ati mai cumpara a doua oara masina asta (Mitsu Colt)?

Multumesc,
Ionut


Da, la mine e devreme sa vorbesc insa cu siguranta tot Colt...masina e foarte calitativa si fiabila, tehnologie de ultima ora...japoneza pe deasupra.
Apropo, legat de siguranta, cine vrea sa vada cat de sigur este Coltul la impact se poate convinge de unul singur fara a citi articole pe net...la M-Car in curte sunt doua Colt-uri care au suferit impact frontal, motoarele varza, practic partea din fata aproape ca lipsea, dar de unde incepe parbrizul, stalpii, erau intacte, usile se deschideau perfect, absolut nimic contorsionat, repet parbrize intacte si bineinteles aibagurile explodate pasagerii practic neavand absolut nici o problema...incredibil....
George40162
QUOTE(Ionut86322)
Salut,
mi-as lua si eu un Colt 1.1 SAM si cum sunt din Iasi alta solutie n-am decat Casa Auto. Din ce-am vazut pe forumul asta (ce-i drept posturi mai vechi) numai cuvinte de :minigun: :boxing: :bash: :bandit: (lauda) avea lumea pentru service-ul lor.
S-a mai schimbat ceva? Calitate, durata de asteptare? Din cate vad prin oras, s-au mai vandut ceva masini. Dealer-ul mi-a zis ca ei in general au pe stoc in service piesele care sunt solicitate mai des, dar ca pana acum la Colt nu prea au avut probleme biggrin.gif (deci piese ioc, completez eu)
Orice comentarii (eventual comparatii cu alte service-uri) sunt binevenite.

O alta intrebare: daca ati fi pusi in situatia de a alege din nou, v-ati mai cumpara a doua oara masina asta (Mitsu Colt)?

Multumesc,
Ionut


Buna Ionut,
Si eu sunt detinator de Colt, tot din Iasi, un adevarat sustinator al firmei CasaAuto :boxing: :minigun: :puke: :bandit: :bash: bicycle.gif
Dupa pataniile mele de la CasaAuto, nu cred ca voi mai calca in viata mea pe acolo. Eu la revizii am fost la M Car in Bucuresti, care au fost super okay si draguti (nimic de reprosat). In rest, nu am avut nici cea mai mica problema cu masina (cel putin pana acum) :angel: cu exceptia unei portiere botite :angel:
Laurentiu49280
Salutare,

Despre Casa Auto se spun multe chestii adevarate si naspa pe deasupra.
Nu numai posesorii de colt se plang, ci toti posesorii de marci masini vandute sub Casa Auto.
Un ff. bun prieten nu si cumparat masina de la ei (desi ar fi vrut) tocmai din cauza asta. Acum are VW Golf Plus. arigato.gif
Dar, din cate stiu eu masina poate fi cumparata de oriunde din tara.
Eu am domiciliul in Iasi insa am cumparat-o din Timisoara.
Nu a fost nici cea mai mica problema.
La fel nici service-ul nu esti obligat sa il faci la Iasi.
Ar fi mai simplu in Iasi insa. :bash: :minigun:
Sau te duci in service in Iasi si daca esti nemultumit bagi o reclamatie la Bucuresti, pentru ca vad ca aia de acolo in ff. seriosi.

Spor si bafta,
Laurentiu
Ionut86322
Multumesc pentru raspunsuri.
Din ce aud eu, nimeni nu e multumit de service-urile de prin Iasi. Am prieteni care injura gold&platin de cate ori se suie in masina, nici de skoda sau volkswagen n-am referinte bune... Altii (Citroen) nici macar n-au service in Iasi. Parca am fi pierduti in desert.
Inca nu sunt complet hotarat pentru masina, mai ales ca sunt niste oferte tentante pe piata (C3 - 9970 DDP sau Opel Astra 11 000 si ceva parca)... Mai depinde si de sotie blush.gif

Am sa iau decizia la o beer.gif
dan68781
salut. George40162, tie cam cat iti consuma urban/extra urb? nu sunt vitezoman prea mare, mai ales in oras (afara se mai intampla sai dau la actuala si un 140-150 - portiuni scurte) si pe langa alte modele de clasa mini/mica (micra, P 107 sau suzuki ignis) ma gandesc si la un colt ca a 2-a masina. intre 1.1 75cp si 1.3 95cp nu stiu insa ce sa aleg. 3 cilindri nu dau vibratii prea mari? cat de bine reusesc cele 2 motoare sa traga caroseria cu 3-4 personaje la bord? mersi
dan68781
A! si ce parere aveti de oferta actuala, 3 ani revizii gratuite? e ceva economie reala pt client, sau doar praf in ochi, strategie de marketing? de la mitsu tg ms miau spus k nici ulei sau filtre nu trebuie sa cumpar timp de 3 ani...
Andrei Suzuki
Pt un utilizator obisnuit,e cam frectie pt ca nu cred ca o sa faci mai mult de 3 revizii in 3 ani. Asa ca nu e cine stie ce economie. In schimb,daca se fac peste 30k km pe an,atunci mai merge..
Ionut86322
Dupa ce am asteptat o gramada pe cei de la casa auto iasi sa imi dea posibilitatea sa fac un drive-test cu colt-ul, m-am plictisit si am platit avansul la o ibiza blush.gif
:wave:
Adrian89067
Problema consumului pentru un autovehicul este una destul de delicata. In general cei care discuta avanseaza cifre si valori pe care ceilalti le iau de referinta dar lucrurile nu stau chiar asa. Daca cineva spune ca a mers de la X la Y si i-a consumat 4l/100km nu inseamna ca daca va merge si altcineva cu o masina identica pe acelasi traseu va obtine acelasi consum. Maniera de conducere difera de la om la om si asta se vede tocmai in diferentele despre care se vorbeste. Dincolo de asta valorile declarate sunt valori obtinute in urma unor teste in conditii de laborator asa ca incadrarea in ele este putin probabila si asta este valabil pentru toti producatorii. Ce este insa adevarat e faptul ca daca luati valorile de referinta (declarate) de la diversi producatori si le comparati aveti o masura a economicitatii diferitelor modele pentru ca ele au fost testate toate dupa acelasi ciclu. Una este sa spunem sa mergi cu vantul din fata si alta cu vantul din spate sau lateral. Una este sa mergi cu o viteza de 100km/h si alta este sa mergi cu 50km/h si exemplele pot continua, unul destul de important fiind legat de presiunea din pneuri pe care unii soferi uita sa o verifice iar valori chiar imediat sub cele recomandate duc la o crestere foarte mare a consumului. De asemenea pentru modelele care au indicat consumul pe bord, nu trebuie luat drept cifra exacta si asta este un aspect mentionat de obicei in manualele de utilizare. De asemenea unii spun ca dupa un rulaj X consumul scade. Este adevarat, si mecanica se rodeaza, dar v-ati gandit ca si voi ati inceput sa cunoasteti masina? Daca urmariti impresiile celor mai multi utilizatori cred ca este o concluzie mai mult decat evidenta ca maniera de conducere optima poate fi capatata in timp.
R o b e r t
Pt cei enervati de piuitul cauzat de centura de siguranta, am o solutie laugh.gif
puneti centura in locul ei, apoi asezati-va pe ea biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Cristi86127
biggrin.gif da, tare solutia...sau poate fi intinsa prin spatele scaunului...sau de ce nu, sistemul "insert coins" biggrin.gif , bagi o moneda sau mai multe si poti conduce linistit biggrin.gif ...glumeam desigur
Andrei Suzuki
Eu o trag prin spatele scaunului si asa o las. DOar cand ies din Bucuresti o port.
Adrian89067
Este bine sa purtati centura in orice situatie. Soferii care "braveaza" evitand purtarea centurii mi se pare ca se expun unui mare risc. Chiar si la un impact cu viteza moderata, daca airbagurile se declanseaza ele se pot transforma dintr-un dispozitiv de protectie in unul fatal. Forta de impact generata de presiunea de umflare si pozitia neadecvata, aplecata peste volan, pe care o are soferul care nu mai este retinut de centura pot cauza extrem de usor moartea sau leziuni majore.
NeGrutzY
Eu port centura doar la drum lung, in bucuresti unde tre sa te dai jos si sa te urci de 'jdeori pe zi si mai ai si pasager in spate mi se pare chiar enervant.
Cat despre solutie... sub fiecare scaun exista cate o mufa mica care vine de la sistemul de prindere al centurii. se scot aceste mufe si gata, masina zice ca ai tot timpul centura pusa... simplu. :brave:
Cristi86127
tare solutia, asta chiar e o informatie utila, poate imi arati si mie despre care mufa e vorba, duminica...sa nu scot altceva biggrin.gif
Andrei Suzuki
Sa nu fie naiba ceva de la airbag.
NeGrutzY
Nu are ce sa se intample, inainte sa fac miscarea am verificat cu un aparat de masura. Catre prinderea centurii se duc 2 fire care formeaza un circuit inchis cand nu este introdusa centura in lacasul ei. Cand se introduce centura se intrerupe circuitul, iar prin scoaterea mufei respective se face exact acelasi lucru. Sub scaun mai sunt si firele de la senzorul de greutate dar astea interactioneaza cu sistemul inaintea mufei respective. Eu sunt convins ca nu afecteaza cu nimic SRSul.
Adrian89067
Ar fi bine sa analizezi toate situatiile cand dai sfaturi de genul asta, mai ales pe un forum unde nu toti utilizatorii sunt avizati. Decupland o astfel de mufa, decuplezi si dispozitivul de pretensionare si limitare a fortei centurii de siguranta. Asta inseamna ca cei care procedeaza astfel degeaba isi mai pun apoi centura pentru ca in momentul impactului capsele pirotehnice nu vor mai fi activate si in final ai o centura de Dacia. Nu inteleg de ce atata zarva in jurul unui senzor care are rolul sa va protejeze. Reiau ce am scris mai sus: Fara centuri de siguranta airbagul devine periculos!!!
NeGrutzY
ce legatura are una cu alta nu stiu.... mecanismul si senzorul pentru pretensionarea si limitarea fortei centurii de siguranta este aflat in stalpul de unde iese centura. Plus ca acel mecanism este mecanic nu electronic. Ceea ce am facut eu este in a pacalii masina ca centurile sunt puse in permanenta, deci sistemul este functional in intregime tot timpul. Mai documenteaza-te.

LE: am gasit pe net: http://www.insightcentral.net/encyclopedia/enrestraints.html
se vede clar ca nu are nici o legatura cu plinderea centurii, acele fire sunt doar pentru martorul de pe bord.
Adrian89067
Dispozitivele de pretensionare sunt capse pirotehnice asemanatoare celor de la airbaguri. Decizia de detonare este luata de calculatorul SRS pe baza informatiilor de la senzorii de impact frontal. Dispozitivul este mecanic dar decizia este electronica, el este doar un executant. Intr-adevar, m-am documentat si aceste capse sunt detonate chiar si atunci cand centurile nu sunt purtate deci decuplarea acelei mufe nu ar avea ca dezavantaj decat faptul ca unii conducatori ar putea uita sa-si puna centura (asta era precizarea pe care trebuia sa o faci tu odata cu sfatul de decuplare a acelui conector). Imi mentin remarca legata de "incasarea" unui airbag in figura in cazul in care nu ai centura, poate cineva totusi va constientiza riscul la care se expune. De asemenea decuplarea unui sistem fara a cunoaste exact care este rolul lui poate avea tot felul de efecte.
anton87190
Saltare taică!
Săptămâna asta am făcut revizia la 15000 km la Casa Auto Iași și mi s-a părut ok (540 RON)... la vreo două zile chiar m-a sumat o d-șoară să mă întrebe dacă am fost mulțumit, dacă am ceva de reclamat sau de propus... le-am zis că ar fi ok să monteze o plasmă pe care clienții să poată urmări ce se întâmplă la mașina lor...
Referitor la consum, eu am luat-o cu rodajul gata făcut, dar primul calcul de consum cu condus pe timp de noapte, drum de munte, curbe multe, zăpadă, plus vreo două pauze de somn cu motorul pornit, plus urban calculat de la plin la plin a ieșit o medie de 5,75 litri/ 100 Km... :wave:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.