Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce legatura are numarul de km facuti intr-un an cu motorul?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Ford
vasile108640
Ce legatura are numarul de km facuti intr-un an cu motorizarea( diesel sau benzina)? Daca imi cumpar un Focus diesel trebuie sa merg cel putin 20 000 km/an, de ce?. Ce se intampla daca merg numai 10 000 cu diesel?
DORU
Foarte simplu: daca masina este noua, nu-ti vei recupera investitia decat dupa f multi ani de utilizare, scazand astfel si valoarea de revanzare f mult. Adica pierzi.
Daniel82791
Mai mult, reviziile la diesel sunt mai scumpe decat la benzina, si cum reviziile se fac cel putin o data pe an, inseamna ca in acel an trebuie sa parcurgi suficienti kilometri astfel incat din diferenta de pret a combustibilului sa recuperezi diferenta de pret a reviziei.
cody-man
Principalul ( zic eu ca e si singurul ) avantaj al dieselului este consumul , dar si masina e mai scumpa cu 1-2 mii de euro ; daca nu faci atatia km incat sa ajungi sa scoti acea diferenta de achizitie plus alte costuri de intretinere care sunt mai mari la diesel iesi in pierdere !
Eu calculasem la masina mea cam la un rulaj de 15000 km/an si mi-a rezultat ca o amorsam (dif.) in ~5 ani abia dupa aia sa fiu in castig !!! , dar eu nu vreau sa o tin mai mult de 4-5 ani !?!?!?!? deci.... blink.gif
danmatyas
mai intervine si placerea fiecaruia de a conduce un tip de masina. eu prefer dieselul...pt ca nu e nevoie sa o urc la 4-5000 de ture ca sa ma deplasez repede cu masina.
cody-man
QUOTE(dan florin57283)
mai intervine si placerea fiecaruia de a conduce un tip de masina. eu prefer dieselul...pt ca nu e nevoie sa o urc la 4-5000 de ture ca sa ma deplasez repede cu masina.

Pai acolo e toata placerea , vorba unui forumist ''la 4000 incepe bairamul ''
Intradevar asta este un avantaj la diesel (cuplul mare la turatii mici ) dar este contracarat de faptul ca trebuie sa schimbi repede viteza , nu o poti duce in 5000 de ture ca o benzinache ...!
florin55503
mai gandeste-te si la pretul de revanzare al masinii. aproape intotdeauna dieselul e mai scump cu cei 1000-2000 de euro care i-ai dat initial pe masina. deci diferenta se pastreaza si nu prea ai ce sa amortizezi. intretinerea e o idee mai scumpa. ca sa iti faci o idee arunca un ochi pe siturile cu vanzari auto sh si te vei convinge
vasile108640
Mie imi place dieselul, am condus o vreme Focus tddi de 90 CP si acum am de la firma un clio symbol de 98 CP pe benzina, care mi se pare cam lenes fata de Ford, chiar daca Fordul este mai greu si are CP mai putini. Se infige mai tare Fordul, te impinge pur si simplu in scaun.
Si tot la un diesel m-as orienta in viitor chiar daca nu voi conduce decat 10-15 000 km pe an. Se aude sunetul ala specific dieselului.
cody-man
QUOTE(florin55503 @ Sep 27 2007, 04:11 AM) *
mai gandeste-te si la pretul de revanzare al masinii. aproape intotdeauna dieselul e mai scump cu cei 1000-2000 de euro care i-ai dat initial pe masina. deci diferenta se pastreaza si nu prea ai ce sa amortizezi. intretinerea e o idee mai scumpa. ca sa iti faci o idee arunca un ochi pe siturile cu vanzari auto sh si te vei convinge

Intradevar ' mai scoti ceva la vanzare dar mai sunt multe lucruri cu dichis la diesel : turbina ( la un anumit nr de km se oboseste iar ca sa o schimbi costa o gramada ), injectoarele (cu motorina de la noi ....) , bujiile incandescente (problema iarna ) ,filtrele de motorina trebuie schimbate la timp , daca sunt -25 de grade poti sa nu mai incerci sa o pornesti ....etc Asta nu inseamna ca e neaparat sa patesti o belea de asta dar dupa cum am spus dieselul e mai dichisit sau mai pretentios !
Daca imi luam diesel nu mai avea 50 k km la bord , avea 100-150 k km in 2 ani poate 200 k
Sa nu credeti ca sunt impotriva dieselului ;eu daca as avea bani mi-as lua un diesel dar sa fie masina noua sa am eu grija de ea cum stiu eu.......
Pai prin America sau pe la arabi daca e benzina ieftina ei nici nu stiu ce e ala diesel , au doar pe la camioane.
@ vasile108640 - nu faci comparatia care trebuie , trebuie sa mergi cu un focus pe benzina
Renaulturile au motoarele puturoase (degeaba are 98 de cai daca nu-i da gaz mai mult cand are nevoie ) +cutiile de viteze cam lungi din cauza ca vor sa aiba consumuri mici ca apoi sa faca reclama ca-s economice .
Ca o parere finala , pt ca nu vreau sa supar pe nimeni eu zic ca dieselul se merita cu adevarat pe masinile incepand din clasa medie in sus , adica SUV-uri ,masini de teren ,autoutilitare ..... care daca ar fi pe benzina sigur ar consuma cam mult .
Daniumfcv
Si eu am cam aceeasi problema ..Parcurg in jur de 10 000 km pe an.. si am de cand sa pastrez masina minim 5 .. cel mai probabil 7 8 9 .. rolleyes.gif asa ca revanzarea nici nu intra in discutie..

Banii.. ma incadrez in ei cum pot.. adica in locul unui diesel imi voi lua un "benzinar" dar tot de aceeasi bani ( ceva mai bine echipat ) ...
.. asa ca vb cuiva ... are vreo problema motorul daca merg doar atat ?

Numai bine,
ionut1410
QUOTE(Daniumfcv @ Oct 21 2007, 07:28 PM) *
Si eu am cam aceeasi problema ..Parcurg in jur de 10 000 km pe an.. si am de cand sa pastrez masina minim 5 .. cel mai probabil 7 8 9 .. rolleyes.gif asa ca revanzarea nici nu intra in discutie..

Banii.. ma incadrez in ei cum pot.. adica in locul unui diesel imi voi lua un "benzinar" dar tot de aceeasi bani ( ceva mai bine echipat ) ...
.. asa ca vb cuiva ... are vreo problema motorul daca merg doar atat ?

Numai bine,

nare nimic cat mergi ! problema asta a pornit de la motoarele turbo care nevolosite vreme indelungata sau perioade lungi fara a fi un pic piscate duc la defectarea turbinei (mai ales cele cu geomatrie variabila)astai tot !
cod
As arunca si eu o piatra in lac:

Daca faci sub 10000 km pe an, atunci nu mai renteaza sa-ti iei masina de loc. Sa exemplific:

Iti cumperi o masina de 10000 euro pe care o tii 5 ani. Asta inseamna ca masina te costa 2000 euro pe an (lasand la o parte faptul ca probabil ai luat-o in leasing sau pe credit). La o medie de 10000 km pe an rezulta ca masina te costa 0.2 euro/km sau, mai pe romaneste, 0.66 RON pe km. Daca adaugi si combustibilul ajungem undeva pe la 0.9 RON/km. La asta se adauga: reviziile, casco, rca, impozit, spalat, cauciucuri, ulei, etc..., etc.... Daca faci un calcul vei vedea ca iesi mai ieftin cu taxiul....

Deci oameni buni, acesta este calculul. O masina te costa in general mai mult decat alternativele (taxi, tren, chiar si avion in unele situatii).
Cornel001
iegzista o mica problema....
la sfarsitul celor 5 ani de taxi nu ramai cu nimic,,,, doar taximetristul cu taxiul
masina de 10.000 coco o s-o poti, la sf celor 5 ani, vinde cu macar....3-4000 euri ?
cod
Este adevarat. Intra in discutie si valoarea de revanzare.

Totusi, calculul de mai sus ramane in picioare cu o modificare: 10000 euro e devalorizarea masinii, nu pretul total (iei o masina de 17000 si o vinzi cu 7000). Cifrele sunt grosiere, dar ideea ramane aceeasi.
Mariustom
Măi să fie, Daniele biggrin.gif

De asta îți mai cumperi o mașină, ca să întărești ideea ? laugh.gif
Căci, chiar dacă faci peste 10.000 km dar nu peste, să zicem, 25.000 km, tot nerentabil e să ai mașină ? whistling.gif
cody-man
QUOTE(Daniel104187 @ Oct 26 2007, 02:38 AM) *
As arunca si eu o piatra in lac:

Daca faci sub 10000 km pe an, atunci nu mai renteaza sa-ti iei masina de loc. Sa exemplific:

Iti cumperi o masina de 10000 euro pe care o tii 5 ani. Asta inseamna ca masina te costa 2000 euro pe an (lasand la o parte faptul ca probabil ai luat-o in leasing sau pe credit). La o medie de 10000 km pe an rezulta ca masina te costa 0.2 euro/km sau, mai pe romaneste, 0.66 RON pe km. Daca adaugi si combustibilul ajungem undeva pe la 0.9 RON/km. La asta se adauga: reviziile, casco, rca, impozit, spalat, cauciucuri, ulei, etc..., etc.... Daca faci un calcul vei vedea ca iesi mai ieftin cu taxiul....

Deci oameni buni, acesta este calculul. O masina te costa in general mai mult decat alternativele (taxi, tren, chiar si avion in unele situatii).

Mare dreptate ai ..... dai telefon , vine masina gata incalzita ...nu conteaza daca ai baut sau nu ...nu te doare capu' de asigurari ,revizii, rate, consumabile , loc de parcare , hoti , tampiti ....si altele .
La multi dintre noi se pune altfel problema : ce ne facem cu pasiunea pt masini si pt.condus masinile ....? ca de n-ar fi asta .... chiar s-ar pune total diferit problema .
Daniumfcv
Si ce te faci daca nu gasesti taxi atunci ??

Si ce te faci daca mergi in oras pana in punctul x si de acolo nu mai gasesti sa te intorci decat daca cauti sau astepti comanda ?

Si ce te faci daca vrei sa pleci la 4 5 dim de undeva? .. comanda nu poti face.. si nici masini nu prea sunt...

Si ce te faci daca vrei sa pleci in concediu ? Depinzi in totalitate de tren sau autobuz ??



"Nu mai avem nevoie de masina" ?@? smile.gif .. este prea mult spus
ionut1410
cum sa nu poti face comanda la 4 dimineata ?>daca vrei sa ajungi undeva e puntin probabil ca taxiul sa te astepete in fata blocului !solutie e comanda faci si vine unde ii ceri !!oricum alata e cand ai masina ta !dar....!
ionut_marius
deci cu siguranta daca faci mai putin de 10k km an nu merita sa-ti cumperi masina,mergi cu taxiul ca e mai ieftin,al dracu de ieftin....sa zicem ca faci 5-6k km an,taxiu e 0.5euro/km+pornire(tarfif urban,ca ex urban este dublu) deci trebuie sa ai ceva la cap sa dai in 4ani peste 12000e numai pe taxiu

bun un 1.6 benzina cat consuma in Buc...sa zicem 11L/100km
un 1.6 diesel sa zicem 7L/100km

un litru de benzina=1.02euro
un litru motorina =0.97euro

rezulta ca in 40k km urbani iti amortizezi investitia si nici turbina nu-ti pica la km astia
Daniumfcv
QUOTE(ionut1410 @ Oct 29 2007, 10:26 AM) *
cum sa nu poti face comanda la 4 dimineata ?>daca vrei sa ajungi undeva e puntin probabil ca taxiul sa te astepete in fata blocului !solutie e comanda faci si vine unde ii ceri !!oricum alata e cand ai masina ta !dar....!



Dupa ora 22 centrala taxi nu mai functioneaza .. deci >>> daca vrei sa faci comanda sa le stii numarul personal al fiecaruia..

QUOTE(ionut_marius @ Oct 29 2007, 04:08 PM) *
deci cu siguranta daca faci mai putin de 10k km an nu merita sa-ti cumperi masina,mergi cu taxiul ca e mai ieftin,al dracu de ieftin....sa zicem ca faci 5-6k km an,taxiu e 0.5euro/km+pornire(tarfif urban,ca ex urban este dublu) deci trebuie sa ai ceva la cap sa dai in 4ani peste 12000e numai pe taxiu

bun un 1.6 benzina cat consuma in Buc...sa zicem 11L/100km
un 1.6 diesel sa zicem 7L/100km

un litru de benzina=1.02euro
un litru motorina =0.97euro

rezulta ca in 40k km urbani iti amortizezi investitia si nici turbina nu-ti pica la km astia


Mie asta mi se pare sincer abureala.. daca nu faci minim 10 000 sa nu iti iei masina .. sa ii dai pe taxi...Va invit sa faceti care vreti asa , dar nu e un sfat obiectiv,doar o idee ratacita.A zis cineva mai sus si a zis foarte bine ca dupa aia 4 5 ani .. ramai totusi cu o masina pe care o poti folosi inca 20 de ani daca ai grija de ea.
Si cum ramane cu ce am zis eu? Cu plecatul in concediu ?
Si daca totusi ai gasii taxi sa faci comanda mereu la el 24/7 trebuie mereu sa il astepti.. 5 10 20 de min .. poate in frig , poate in ploaie..poate te grabesti si nu ai ce face.. poate iti intoarce centralista "nu avem masini disponibile , va rugam reveniti" .Ia tu in calcul si variantele astea si mai gandeste-te daca chiar esti asa de convins ca ti-ai lua taxi.Si mai tine cont si de faptul ca sunt persoane si persoane.Se poate ca tu sa lucrezi la 30 de min distanta si sa nu faci curse in afara mai deloc sau sa nu iti trebuiasca masina personala sa te avantajeze taxi .. insa noi aici vb de modul general de folosire al unei masini

Numai bine,

edit : 5000 - 6000 km pe an cine mai face km astia ?! blink.gif thumbsup.gif ai zis mai putin de 10 000 .. ei bine , mai putin de 10 000 este 9 900.. 5 000 este la jumate... acum sa nu imi zici ca daca faci 1 000 .. ca si aia e mai putin de 10 000..Eu iti zic ca acum fac cam 12 000 pe an.. iar in urma cu un an am facut 8 000 .. deci mai putin de 10 000... daca luam atunci taxi in loc de masina crezi ca as fi regretat?

Taxi nu este mai bun decat masina decat cand te duci la petreceri si vrei sa consumi alcool , cand ai masina in service sau nu ai masina/carnet.In oricare alta situatie este mai scump per total pe o perioada definita de timp pentru ca in fond tu ii platesti aluia benzina si uzura ( cum ti le-ai plati si tie ) dar in plus ii mai platesti si serviciul ( conduce el )
cod
Vad ca v-am infierbantat tare.

Nu neg utilitatea masinii, ci neg ideea de a-ti lua o masina pentru a reduce cheltuielile. Eu cheltuiam mult mai putin inainte de a avea masina si faceam cam aceleasi drumuri. Sunt convins ca fiecare dintre voi ar cheltui mai putin fara masina, dar in detrimentul confortului. Am un prieten care vine zilnic la servici cu masina. Motor de 150CP. Asta il costa cam 400 ron pe luna si face mai mult decat cu metroul, dar nu ar renunta la confortul oferit de masina.

Eu am argumentat ca nu merita sa-ti iei o masina daca nu faci un anumit numar de km pe an ca si contraargument pentru cei care sustin ca sub 15000km/an nu merita diesel. Argumentele economice stau in picioare pentru ambele scenarii (diesel sau masina de orice tip) doar ca impatimitii de benzina nu vad asta. Ce conteaza ca faci doar 10000 km pe an cu un motor diesel si pierzi, sa spunem 500 euro in 5 ani, daca oricum pe masina dai in acelasi interval de timp undeva inspre 20000 euro? Deja diferentele de performante/fiabilitate/consum/pret combustibil s-au estompat intre motoarele pe benzina si motorina asa ca alegerea unuia sau altuia ar trebui sa depinda de stilul de condus (molcom, predominant prin oras: diesel(turbo neaparat). Agresiv, tot timpul in acceleratie: Benzina (si aici as recomanda turbo thumbsup.gif)).

A, si a doua masina mi-a venit ieri seara, cu o luna mai devreme. FERICIRE DEPLINA.
Daniumfcv
Cu aia 150 cp turbo ai dreptate... pentru ca iti mananca benzina de mori..insa ideea mare este cam asa .. dupa cum o vad eu.


Ai dreptate ca masina nu este decat o cheltuiala in plus.Si asta se stie clar .. niciodata nu au fost masinile investitii.

Insa daca excluzi motoare gen 2 l Turbo sau 6 l HEMI (al celor de la GM) .. si te uiti la un motor pe benzina mic de 1.2 , 1.4 daca mergi putin si un diesel sub 2l daca mergi mai mult iesi in castig fata de taxi.Iar daca in 5 ani de zile .. ai cheltuit ceva mai mult decat cu un taxi .. nu va fi cu mult absolut deloc.. desi eu unul ma indoiesc ( nu luam in calcul varianta in care iti cumperi Bmw fara Casco si il gasesti lovit si trebuie sa scoti 20 000 Ron din prima zi din buzunar ).

In ceea ce priveste benzina Vs diesel .. topicul este foarte discutat mereu pentru ca este ceva de care ne tot lovim...fie ca ai benzina fie diesel sub capota..

Cei cu benzina.. cum pleaca de la pompa isi lasa talpa in acceleratie sa simta senzatii tari smile.gif .. cum se goleste rezervorul .. asa de mult si-ar fi dorit un diesel...
Cei cu diesel ...au vesnic mai multa autonomie la drum si eu nu stiu ce inseamna sa vrea mai economic.. sau mai bine zis nu realizeaza cat de neeconomice sunt motoarele Otto decat daca ar conduce unul ... insa si ei stiu un lucru clar.. ar vrea ca TDI-ul de sub capota sau HDI , sau CRDI , sau dCI si ce diesel mai sunt smile.gif sa fie mai sprintene si sa incalzeasca mai repede masina iarna..

Noi suntem romani si oameni si mereu ne dorim ceva mai mult de la masina..In primul rand gandul tuturor este "o pot intretine?".Daca nu ne permitem un diesel ne vom multumi si cu benzina , asta daca ne gandim sa scoatem cati mai multi km cu aceeasi bani , pt ca sunt oameni care vor vrea sa mearga mai comod decat mai mult.Eu vorbesc doar din prisma mea..Iar eu personal intre diesel si Otto... daca l-as alege pe cel din urma . diferenta de 1 500 euro nu as pune-o pe card ca sa imi bag benzina .. ci as pune mai multe optionale pe masina..

Cred ca problemele unui motor diesel .. nu sunt pretul mai mare ci altele..

1. Il pot cumpara ?- ca de fapt orice alta masina
2.Sunt impacat cu ideea ca "economic" nu egaleaza cu "masina rapida" ??
3.Am rabdare iarna cu incalzirea?

Cred ca daca apare cate un Da la toate 3 .. merita un diesel .. iar in final ...nici nu prea conteaza..
Diesel , Otto , Taxi , RAT ... tot la aceeasi suma ajungi.. doar perceptia difera si ce te bucura mai mult.

Daca retin bine .. tu esti din Bucuresti.. atunci iti dau dreptate cu Taxi .. doar pentru locurile de parcare.. in Craiova e putin altfel situatia (inca)...poti gasi loc de parcare cam pe oriunde vrei sa ajungi..
danmatyas
nu cred ca-si are rost discutia..un taxi nu face niciodata cat face masina proprie. Sa nu mai vb de satisfactia care ti-o ofera masina.
ionut_marius
Un diesel merita si daca faci 10-12k km/an,in 4ani ti-ai amortizat investitia iar la revanzare deja esti in castig
Un 1.6tdci 109cp face fata cu brio multor 1.6 benzina (vb de sportivitate),+ca de la 1900-2000rpm ofera "senzatii" iar la nevoie adaugi un chip
Daca gandesc dom'le nu imi mai cumpar masina ca o gasesc lovita ajung sa nu mai ies din casa ca poate imi pica o caramida
Dieselurile moderne se incalzesc destul de repede
cody-man
@ ionut_marius - faci o greseala calculind numai diferenta de consum , dieselul are mai multe dichisuri specifice : consumabile mai scumpe, taxe mai mari ,revizii mai scumpe , turbina , filtru de particule , injectoarele , bujiile incandescente , debitmetrul .....etc .
Tot ce inseamna piese la motorul diesel sunt mai scumpe .... unele mai putin dar altele si de 10 ori ( ex : un prieten cu golf 4 1.9 tdi pe un furtun la intercooler a dat 500 lei <sau 5 mil > , care nu este un caz izolat )
ionut_marius
QUOTE(cody-man @ Nov 1 2007, 01:44 PM) *
@ ionut_marius - faci o greseala calculind numai diferenta de consum , dieselul are mai multe dichisuri specifice : consumabile mai scumpe, taxe mai mari ,revizii mai scumpe , turbina , filtru de particule , injectoarele , bujiile incandescente , debitmetrul .....etc .
Tot ce inseamna piese la motorul diesel sunt mai scumpe .... unele mai putin dar altele si de 10 ori ( ex : un prieten cu golf 4 1.9 tdi pe un furtun la intercooler a dat 500 lei <sau 5 mil > , care nu este un caz izolat )


suntem pe topicul ford si vb de ford
....garantie pai cred ca vb de 4ani,in garantie intra si turbina si furtunase,debitmetru,injectoare...oricum o masina care-i pica injectoarele si turbina in 40-50k km nu se poate considera masina

deci in 40-50k km cate revizii faci? 4-5revizii;cu cat e mai scumpa revizia la un diesel (nu stiu la ford),dar la alte marci nu este cu mult (100-150e)

despre ce taxe mai mari vb,cand comparam 2 motoare de 1.6????

sa zicem 10k km urban/an si 2k km/an ex urban
la un consum urban de 7% (pt diesel) in 40k km platesti 2716e
la un consum urban de 11% (benzina) in 40k km platesti 4488e

consumu ex urban nici nu il mai pun la socoteala

deci ramane o dif de 1772e din care scad 4 revizii cu 150e mai scumpe la diesel si raman 1172e in plus,ehh la revanzare scot 800-1000e in plus...deci raman in avantaj
Cornel001
"ehh la revanzare scot 800-1000e in plus"
eu n-as fi asa de sigur...
adevarat ca n-as fi sigur nici ca reviziile ar fi 150 e in plus... cred ca max 100.

"despre ce taxe mai mari vb,cand comparam 2 motoare de 1.6????"
in vest diesel e taxat mai mult. nu mai stiu daca la noi s-a implementat deja.


"consumu ex urban nici nu il mai pun la socoteala"
in ex diferenta e in general mai mica, depaseste 1.5-2 l doar la viteze f mari, dar tot in favoarea dieselului. dar nu pun nici eu la socoteala dobanda in plus pe cei 1000-1500 eur (daca te-ai imprumutat la banca/leasing si nu ai pe toti cash), valoarea mai mare a primei de asigurare corespunzatoare unei valori asigurate mai mari.
cod
Consumul nu mi se pare atat de apropiat intre diesel si benzina. Audi-ul (benzina) mi-a consumat ieri 20% (ploaie si trafic infernal), iar astazi abia am scos un 15% pana la servici. Stiu ca masina e inca in rodaj, dar Seatul (motorina) nu consuma peste 10 in nici o situatie. Diferenta de 5-10 litri la suta....
Hoinar
QUOTE(Daniel104187 @ Nov 2 2007, 11:55 AM) *
Consumul nu mi se pare atat de apropiat intre diesel si benzina. Audi-ul (benzina) mi-a consumat ieri 20% (ploaie si trafic infernal), iar astazi abia am scos un 15% pana la servici. Stiu ca masina e inca in rodaj, dar Seatul (motorina) nu consuma peste 10 in nici o situatie. Diferenta de 5-10 litri la suta....


Tre' sa recunosc ca mi se pare un consum imens...totusi e motor de 1.6 aspirat...Eu am tot motor de 1.6 la Auris, si nici in caz de trafic f greu (sarbatorile Iasului, in care orasul e plin de zeci de mii de pelerini pt sarbatoarea Sf. Paraschiva) nu am vazut pt BC consum mai mare de 13...
Sper totusi sa-ti scada.
ionut_marius
eu am facut o medie in regim urban (si pe nopate si pe zi si bara la bara)
multi se uita la consumul din carte si fac calcule,insa la traficul din Buc poate acum 10ani corespundeau consumurile cu cele din fisa tehnica

in regim ex urban cu un diesel la 120km/h scoti un 5,poate si un pic sub,insa cu un benzinar clar 7 chiar si peste

eu zic ca scoti usor un 800e in plus (comparand masini cu un nr de km apropiati)

iar daca reviziile difera cu doar 100e in plus merita cu varf si indesat dieselul
Cornel001
"in regim ex urban cu un diesel la 120km/h scoti un 5,poate si un pic sub,insa cu un benzinar clar 7 chiar si peste"
te referi la un drum facut preponderent cu 120 km/h sau strict la acea viteza ?
strict la acea viteza, benzinarului meu nu i-e clar deloc acel 7 si se incapataneaza sa scoata sub el biggrin.gif 7 si peste am de la 130 in sus.

In rest raman la parerea mea.
Daniumfcv
Un alt avantaj al motorului diesel este cat de lejer este sa pleci cu el si la munte pe serpentine ..

Insa stateam si ma gandeam ca eu zilnic de unde plec si unde ajung .. fac cam 5 6 km.Las motorul la rece o noapte , il pornesc , plec 5 6 km si il opresc iar cateva ore ( 3 4 ) .. ar avea asta un efect asupra unui motor diesel ? Sa nu ii cada bine daca nu fac ( eu stiu ) , 30 40 km de cand il pornesti pana il opresti ?!

Aia 5 6 km ii fac si in trafic decent.. in aproximativ 15 min..deci cam atat ar merge motorul..


Numai bine ,
danmatyas
[bine sigur nu i cade motorului, nici nu apuca sa se incalzeasca. Dar poti face ceva sa nu mai faci chestia asta? NU. Asta este, se uzeaza...pana la urma tot se duce naibii smile.gif
thor4ever
omule cumpara ti draq masina si fa cati km vrei...tot iesi in castig.toti care ti au raspuns ca nu merita crede ma ca au masini personale.cea mai mare prostie ii sa dai banii pe taxi.fa un drum bucuresti-constanta cu taxi sa vezi ca ti dai salaru acolo.meri cu masina ta..si dai 50ron.si daca esti sofer...sa fi prost sa stai pe bancheta din spate.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.