QUOTE(Cristian114526)
Revin cu precizari, pt ca m-am mai documentat!
Am vazut ca Octavia 2 cu motor de 1.4 are dat ca ajunge de la 0 la 100 Km/h in 15 s! Eu cu Felicia mea scot 12 s!
Nu imi plac masinile asa de lente!
Atunci, eu iti recomand ceva mai rapid: ori o Skoda Fabia de 101 CP, sau o Octavia Trend de 115 CP, daca esti familist.
Mai de mult am facut pentru mine o comparatie intre Octavia si Fabia (Atentie, nu cuprinde Octavia de 160 CP, 1.8 TFSI si nu se refera la Fabia noua).
Comparatie raport pret/motor benzina Skoda Octavia Trend, cutie manuala
Motor Putere Viteza mx Acc100 Cons urb Greutate Pret cu TVA +Taxa Dif pr
1,4 MPI 80 CP 180 Km/h 15,3 s 9,5 l/100 1230 Kg 13990+160=14151 E 0
1,6 MPI 102 CP 190 Km/h 12,3 s 9,8 l/100 1225 Kg 15094+183=15277 E 1127 E
1,6 FSI 115 CP 198 Km/h 11,2 s 8,7 l/100 1265 Kg 16398+183=16581 E 1304 E
2,0 FSI 150 CP 212 Km/h 9,4 s 10,1 l/100 1310 Kg 17719+531=18250 E 1669 E
Si, avand o Fabia Sedan Elite de 101 CP, am facut si o
Comparatie raport pret/motor benzina Skoda Fabia Sedan Elite, cutie manuala
1,4 MPI 80 CP 180 Km/h 13,4 s 8,6 l/100 1090 Kg 13236+160=13396 E 0
1,4 MPI 101 CP 185 Km/h 11,6 s 9,0 l/100 1095 Kg 13321+160=13481 E 85 E
2,0 MPI 115 CP 196 Km/h 10,2 s 10,9 l/100 1140 Kg 14248+531=14779 E 1298 E
Plecand din start de la ideea ca 80 CP sunt la limita de jos a posibilitatii de a satisface nevoia de putere pentru Octavia, am luat in calcul, ca fiind rezonabile, motoarele de 1600 cmb. Cel de 2000 cmb si 150 CP mi s-a parut prea mare pentru gustul si nevoile mele, ci, mai degraba, pentru cei sportivi.
Ce aduce bun, in plus, fiecare din cele doua tipuri fata de varianta imediat inferioara? (Vorbim de Octavia 1,6 cmb de 102 CP si 115 CP, sau pe scurt Octi102 si Octi115).
Octi 102 aduce un plus de 22 CP, 10 Km/h la viteza maxima (190 Km/h) si o reducere cu 3 s a timpului de acceleratie 0-100 Km/h (12,3 s), dar creste consumul urban la 100 Km cu 0,3 l (9,8 l/100 Km).
Octi 115 aduce un plus de 13 CP, 8 Km/h (198 Km/h) si o reducere de 1,1 s (11,2 s). In plus, scade si consumul cu 1,1 l la 8,7 l/100 Km.
La Octi 102 scade raportul Kg/1CP cu 3 Kg (12,3 Kg/CP) si la Octi 115, cu 1,3 Kg (11 Kg/CP).
Un plus consistent de putere il aduce saltul la motorul de 1,6 MPI (22 CP) precum si saltul la motorul de 2,0 FSI (35 CP), dar aici saltul e simtitor si la pret.
Comparand plusul de putere, viteza maxima (si reducerea timpului la demaraj pana la 100 Km/h), geutatea masinii, consumul urban (majoritar) si pretul, eu am ajuns la alegerea motorului de 115 CP ca fiind cea mai rezonabila varianta de mers cu o masina de familie.
Intrebarea care ma preocupa, insa, este daca pentru Octavia sunt suficienti cei 115 CP pentru un mers relativ normal (nu sportiv), dar in care sa am si o rezerva de putere pentru iesit repede din situatii limita, cum am acum cu Fabia mea, de 101 CP?
Cineva imi facea echivalarea intre Fabia de 101 CP cu Octavia de 150 CP. Si atunci am facut o comparatie, pe care va invit sa o vedeti si voi.
La Fabia 1,4-101 CP am raportul greutate/CP de 10,8Kg/1CP, iar la Octavia 1,6-115 CP, am raportul de 11 Kg/1CP.
La Fabia 1,4-101 CP am timpul de la 0 la 100 Km/h de 11,6 s, iar la Octavia 1,6-115 CP e de 11,2 s.
Deci, cam tot pe acolo.
Viteza maxima la Fabia 1,4-101 CP e de 185 Km/h, iar la Octavia 1,6-115 CP e 198 Km/h si la un consum mai mic! (8,7 l fata de 9,0 l/100 Km la Fabia).
Deci, eu consider, teoretic, ca 115 CP pot duce o Octavie destul de sprinten, incarcata si cu AC pornit, ca sa nu gafaie pe Dealul Negru si sa fie nevoie sa schimb a treia la 80 Km/h. Si sa aiba si o rezerva de putere sa urce repede de la 120-130 Km/h la 150-160 Km/h sau chiar mai mult, ca doar la carte zice aproape de 200 Km/h.