Help - Search - Members - Calendar
Full Version: turatia motorului
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
luciu114383
am un klassa c cu motor 2000 kompressor de 163 de cai{120kw}cu cuplu motor la 3000 de turatii pe minut daca merg mult sub turatia optima risc sa stric motorul?daca poate sa isi dea cineva cu parerea!!!
iasi105023
daca nu scazi sub 1500 - 2000, nu cred
A K U
Da' de ce ai vrea tu sa mergi mult sub turatia optima cu un C klasse de 163 de cai? Ca sa consume mai putin (ceea ce nu e cazul), ca sa n-o uzezi sau cum? blink.gif
_Constantin_
In unele cazuri turatia motorului daca nu e "optima" consumul poate fi chiar mai mare. De exemplu la mine la 2500 rpm in 5-a consuma mai mult decat la 3000 rpm in acieasi viteza. Este recomandat la motoarele pe benzina sa schimbi viteza peste 3000 rpm. Acum nu cred ca cineva a mers 500.000 km sa vada ce se intampla daca o schimbi mai devreme dar banuiesc ca bine nu ii face. Se depun deseuri din benzina pe componentele mai sensibile( injectoare) si tot felu' de neplaceri din astea care se manifesta in timp, nu imediat.
f1anatic
QUOTE(_Constantin_ @ Oct 9 2007, 09:17 AM) *
In unele cazuri turatia motorului daca nu e "optima" consumul poate fi chiar mai mare. De exemplu la mine la 2500 rpm in 5-a consuma mai mult decat la 3000 rpm in acieasi viteza. Este recomandat la motoarele pe benzina sa schimbi viteza peste 3000 rpm.


Cu prima parte sint de acord. Consumul la 60 mph la mine este mai mare decit la 70 mph. Paradoxal. Treci insa de 70 si creste. (100-110 kph). Si la mine in a 5a am 2500 rpm la 60 mph si 3000 rpm la 70 mph.

Dar pe de alta parte de citeva zile merg cu a 5-.a prin oras (adica la vreo 35 mph) si schimb treptele la 2000 rpm - inseamna pe la vreo 55 kph cu a 5a. Consumul...23.7 mpg (adica cam 10 L%) care este semnificativ mai bine decit 17-18 obtinuti inainte si schimbat viteza la 2500 rpm (care insemna un consum de 13L%). Si asta cu puterea crescuta foarte mult fata de fabrica. rolleyes.gif
chevy
Dar, la un diesel cu turbina cam pe la ce turatie se schimba viteza si care este turatia maxima cu care poti merge?
Andrei Suzuki
La diesel schimbi tot asa,pe la 2500-3000. Eu asa am invatat si asa am vazut ca, consuma si mai putin si nici nu mai scoate fum.
chevy
QUOTE(Andrei Suzuki @ Nov 1 2007, 10:41 AM) *
La diesel schimbi tot asa,pe la 2500-3000. Eu asa am invatat si asa am vazut ca, consuma si mai putin si nici nu mai scoate fum.


Asa am vazut si eu la multi. Chiar daca 3000 pentru un diesel este mai multisor, dar este OK. Merci.
simpson
QUOTE(chevy @ Nov 2 2007, 03:40 PM) *
QUOTE(Andrei Suzuki @ Nov 1 2007, 10:41 AM) *
La diesel schimbi tot asa,pe la 2500-3000. Eu asa am invatat si asa am vazut ca, consuma si mai putin si nici nu mai scoate fum.


Asa am vazut si eu la multi. Chiar daca 3000 pentru un diesel este mai multisor, dar este OK. Merci.



MULTISOR ? dar la cat incepe zona rosie ? la 3100 ? Am un amic pe sistemul cu "multisor" si dupa 6 luni de "multisor" i s-a aprins bec de "Avertizare" pe bord (probabil depuneri care nu au putut fi eliminate de motor la turatii de 600-1800) ,dar nu s-a lecuit. Probabil ca dupa ce o sa o strice pe asta, la urmatoarea masina va fi mai rational.
Toyboy
QUOTE(luciu114383 @ Sep 22 2007, 04:26 PM) *
am un klassa c cu motor 2000 kompressor de 163 de cai{120kw}cu cuplu motor la 3000 de turatii pe minut daca merg mult sub turatia optima risc sa stric motorul?daca poate sa isi dea cineva cu parerea!!!





cu cat cuplu motor este mai mare si la rotatii mai mici cu atat masina trage mai repede, puterea motorului este mai repede disponibila , eu daca am o honda care dezvolta 200 de cai cu cuplu motor la 7200 de rot/min , asta nu inseamna k daca schimba inainte de 7000 stric motorul , ci doar k nu ma folosesc de intreaga putere a motorului ......
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.