Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Scrisoare deschisa adresata primului ministru al Romaniei
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
CYP93613
Date: Tue, 18 Sep 2007 05:07:50 -0700 (PDT)
From: "Ciprian N" <sage_nm@yahoo.com> Add to Address Book Add Mobile Alert
Subject: Scrisoare deschisa adresata primului ministru al Romaniei
To: drp@gov.ro, office@realitatea.net

Buna ziua,

Desi stiu ca aceasta "scrisoare", va trece prin diverse filtre, sper sa ajunga la dvs.Nu consider ca fac parte din acea categorie de oameni, care asalteaza diverse institutii ale statului cu cereri sau reclamatii stupide.Problema mea este legata de "taxa de prima inmatriculare".Iar daca dumneavoastra, sunteti unul din cei care imi reprezinta mie interesele, investit in acea pozitie (si) de mine, atunci am tot dreptul sa formulez aceasta scrisoare.
Numele meu este Ciprian Neacsu, iar problema mea este legata de "taxa de prima inmatriculare".
Ma zbat sa strang bani sa imi cumpar o masina second-hand din Germania.Masina costa acolo 22.000 de euro (motor de 3 l euro 4) si 22700 euro(motor de 5.7 L, Hemi).Taxa de prima inmatriculare insa, este pentru primul tip de motorizare 3000 de euro iar pentru cea de a a doua, de 8000 de euro.Vi se pare corect sa nu pot sa aleg motorul net superior, pe care mi-l doresc din cauza diferentei enrome de taxa?Se intampla sa imi castig banii cinstit, deci greu.Am o firma, pentru care platesc impozite enorme, am angajati pentru care platesc impozite enorme, iar eu ca, cetatean platesc iarasi, impozite enorme.Spuneti-mi. domnule Tariceanu, cu ce ma ajuta pe mine statul pentru toate taxele pe care ma obligati sa le platesc?Sunteti roman si desi suneti poate la un nivel superior, din punct de vedere financiar, multor romani, sunt convins ca sunteti constient de realitatile romanilor.Inteleg ca reprezentam "o generatie de sacrificiu", insa totusi, nu credeti ca exagerati?De ce luati romanilor dreptul de a alege ?Taxa auto de 8000 de euro, domnule Tariceanu!Va dati seama cat timp platesc eu salarii din acesti bani?Mai realizati ce inseamna acesti bani?De ce nu luati o decizie in favoarea poporului roman, fara sa aibe vreun interes politic?Nu v-ar placea, sa primiti scrisori de multumire si de felicitare de la oamenii pe care ii reprezentati?
Am cautat pe diverse forumuri informatii despre taxa auto.Ati avut vreodata curiozitatea sa vedeti ce cred romanii despre acest subiect?Va injura, domnule Tariceanu!Obligati romanii sa cumpere un "compromis" de masina de fabricatie autohtona, nu credeti ca au fost chinuiti atatia ani cu celebra noastra masina nationala?De ce ne obligati sa cumparam masini la mana a doua deja inmatriculate in Romania, care ori sunt intr-o stare tehnica deplorabila sau au preturile umflate de toti bisnitarii "de pe Dambovita"?Dumneavoastra i-ati cumpara copilului dvs o masina din targ?Sau una de productie autohtona?Suntei macar la curent cu situatia dramatica a atatior romani, care din dorinta naturala de a avea o viata mai buna, se imprumuta la banci unde platesc dobanzi enorme si cumpara o masina straina din targ despre care sa afle ulterior ca are defecte ascunse extrem de costisitoare?
M-am saturat sa am senzatia ca sunt furat de toata lumea!M-am saturat sa am senzatia ca nu am nici o sansa in tara asta.Am avut ocazia sa vizitez si alte tari si ce m-a frapat in primul rand acolo, a fost faptul ca oamenii erau extrem de relaxati.Indiferent de varsta!Cand am reintrat in tara, am sesizat aceasta discrepanta de la primul semafor din Arad.
Ma consider un om inteligent, care poate sa judece pentru el.Nu obisnuiesc sa ies in evidenta asa cum am facut-o de aceasta data.Insa, nu mai pot, rabda sa vad cum oamenii care ar trebui sa imi reprezinte interesele, abuzeaza de functia pe care o au, pentru a-si impune propiile pareri, care nu reprezinta ce doreste poporul.Pe noi cine ne asculta?Noi cui ne adresam cand suntem nemultumiti?M-am saturat de jocuri politice, de stiri pline de contre intre diverse formatiuni politice!Eu nu-l vreau pe Basescu,Tariceanu sau Geoana (etc.), eu vreau doar sa traiesc liber, sa imi fie respectate drepturile si sa ma simt ajutat de statul in care m-am nascut.Nu invers!Baile de multime pe care le faceti dvs sau Dl Basescu, nu reprezinta realitatea!Ati uitat, toti, de romani!Imi venea cateodata sa ma duc cu o pancarta in fata guvernului, sau a presedentiei pe care sa scriu "Presedintele, Primul ministru, guvernul si parlamentul suntem NOI!"
Mi-ar placea sa simt ca Romania este tara mea nu numai prin prisma faptului ca aici m-am nascut si a istoriei noastre.
In momentul de fata, dvs (toti oamenii politici) va bateti joc de istoria noastra.Picotesc unii in parlament si ranjesc la televizor iar nimeni nu le face nimic.Credeti ca nu vedem lucrurile astea?Credeti ca suntem niste entitati cu o inteligenta sub medie ce pot fi manipulati usor prin divesre declaratii populiste?Nu suntem, niste procente in sondaje, domnule Tariceanu!Pe ce va bazati cand candidati pentru diverse functii?pe romani?ei nu se bazeaza pe dvs, ei deocamdata va tolereaza pentru ca nu au incotro, nu va accepta!Iar nemultumirea lor este intotdeauna exprimata la vot.
Si inca ceva.Va-ti gandit vreodata ca actiunile dvs vor ramane in istorie?Va ganditi ca nepotii nostrii vor citi in cartile de istorie despre bataia de joc pe care au indurat-o romanii?Stiti ceva domnule Tariceanu, mail-ul asta poate nu va fi bagat in seama de nimeni...dvs insa veti avea poza acolo.Pentru totdeauna.
Nu amenint ca imi dau foc, nici ca imi voi arunca nevasta de pe bloc, nu va povestesc despre extraterestii, sunt un om pasnic si calm, corect si cu frica de ridicol. Am decis sa imi exprim pe aceasta cale, asa cum pot eu, nemultumirea si furia acumulata in toti acesti ani.Nemultumirea mea nu va are la baza numai pe dvs ci toata clasa politica.
Incepeti o data sa ajutati romanii!
"VOX POPULI, VOX DEI"

Multumesc pentru timpul dvs,
Ciprian Neacsu
Bucuresti
Telefon:0740081877(pentru care platesc mult prea mult)
(un roman)
CYP93613
Fac parte din clubul skoda-club.ro si am postat aceasta scrisoare acolo.Ne-am gandit la o forma de protest impotriva taxei auto si anume sa creem niste sticker-e ce le vom pune temporar pe masini iar in cele din urma sa facem un mars al soferilor.Nu mai putem astepta sa vedem ce se va intampla cu vietile noastre.Trebuie sa facem ceva.Trebuie sa ne unim.Nu vreau sa sune a cliseu si stiu ca multi dintre voi sunteti descurajati si poate scarbiti de tot ce se intampla in jurul nostru dar hai sa facem ceva!Nu conteaza ce fel de masini avem, conteaza ca toti suntem romani si ne confruntam cu aceleeasi greutati.
Multumesc,
Ciprian Neacsu
air_wolf
felicitari. cu permisiunea ta, as vrea sa postez aceasta scrisoare si pe alte 3 forumuri de 4x4.
HalbaSus
Desi sunt intru totul de acord cu aceasta scrisoare, si apreciez simtul civic demonstrat ma tem ca acest demers are cateva puncte slabe:

1. E-mailurile adresate de cetateni catre prim-ministru/presedinte ajung la destinatar doar daca sunt scrise de patronii unor echipe de fotbal (cazul "cetateanului" din cluj care i-a trimis un mail lui basescu)
2. Argumentatia folosita de tine, desi sincera si corecta, poate fi usor combatuta, un motor HEMI de 5.7 litrii polueaza mai mult si face masina mai rapida. Statul nu face altceva decat sa te indemne spre cumpatare, vrea sa te convinga prin metode pecuniare sa poluezi mai putin, sa mergi mai incet, sa consumi mai putin combustibil. Practic prin faptul ca pe tine te obliga sa iei un motor cu cilindree mai mica legea isi atinge scopul de a reduce poluarea.

Problema e ca aceasta este una din putinele spete cand aceste norme din codul fiscal sunt eficiente, in sensul ca protejeaza mediul inconjurator. In cele mai multe cazuri acest rezultat nu este atins ba din contra, se ajunge la o poluare mai mare.

Eu oricum iti urez succes in demersuri, noroc la achizitionat masina si bun venit pe masini.ro
CYP93613
Halba, problema mea e ca taxa e prea mare.Sunt alte tari, de exemplu Franta care nu au acest gen de taxe aberante, desi acolo cetatenii au parte de un pachet de asigurari sociale sa zicem mult mai eficace ca la noi.Sa nu mai vb de salarii, sistem medical,strazi, transport in comun etc.Chiar crezi, ca daca ne platim taxele astea prostesti rezolvam problemele?Sau respiram mai bine in Bucuresti?
T u d o r
Sau mai corect spus... "cine poate, oase roade". Ce ar fi sa ne putem lua toti cate un V8 american din anii '90, la preturi modice? Un Corvette sau mai rau, un SUV full sive de prin anii '80-'90...? Vreun Blazer sau Tahoe nu cred sa fie prea scumpe, dar cu ce pret pentru poluare?

Taxarea excesiva a romanilor e ceva real, dar si eu sustin ca in aceasta situatie nu e rea. Poate ar trebui sa se umble pe la cuantumurile de la masinile de mic litraj, dar la cele cu motoare mari eu le-as mari exponential. Pentru ca repet, cine poate, oase roade, cine nu... sa-si ia Citroen. biggrin.gif

Ciprian, asta nu se vrea a fi un atac la tine, ci doar o alta parere asupra problemei ridicate de tine. Guvernul Tariceanu are multe bube in cap, dar eu nu consider ca asta ar fi una dintre ele. :flower:
BogdanS
QUOTE(CYP93613)
Chiar crezi, ca daca ne platim taxele astea prostesti rezolvam problemele? Sau respiram mai bine in Bucuresti?


Da, f㲣 urm㠤e oial㮠Nu este evident, chiar din mesajul 㳴a?
HalbaSus
Bineinteles ca nu, am mai spus in multe randuri ca taxa este ilegala si ineficienta. Sunt de acord si cu faptul ca nivelul taxei poate ajunge la valori aberante. Dar cel mai mult ma deranjeaza taxa la nivel principial. Am vrut sa intram neaparat in uniune, ne-a placut cand ne-au dat fonduri pre-aderare, am sarbatorit cu surle si trambite revelionul integrarii, piata libera ? Ei nici chiar in halul asta. E nasol pentru buget, e nasol pentru mediu ? Asta e... shit happens... de aia esti guvern sa gasesti solutii. Puteau sa sprijine productia si comercializarea de biodiesel, cum romanii sunt mari fani ai combustibilului uleios parcul auto ar fi fost mai "verde". Vroiau sa atraga fonduri la buget ? Sigur ca da, exista alte surse, poate printr-o administrare mai eficienta a fondurilor comunitare puteau sa acopere "gaura" cauzata de lipsa taxei.

Atitudinea guvernului mi se pare ca in bancul ala cu politistii care prind un calugar franciscan, il urca pe acoperisul unui bloc si il arunca de acolo, dupa care, uitandu-se la calugarul care se strivise de asfalt unul din ei zice: - Vezi ma! Ti-am zis eu ca nu zboara... dar tu nu "asta-i batman, asta zboara... batman, batman..."
air_wolf
e incredibil!!!!!
oameni buni, imi doresc sa ajunga impozitul la 1eur/cmc! astia care "cine poate, oase roade" or sa-si permita sa plateasca 5700eur/an la o masina. de ce? pai pentru ca prostii care or sa platesca 1300eur/an impozit vor plati si pe cel de 5700eur, prin serviciile sau produsele pe care le cumpara cu X eur mai scump. e greu de vazut asta din cauza "poluatorilor", se face asa o ceata deasa de la fum si logica simpla este afectata.
si benzina sa se faca 10eur/litru. si de fapt sa nu ai dreptul la masina decit daca ai un venit de minim 50.000eur/an.

cit despre taxa tariceanu, numai de bine. sa se aplice la valoarea masinii din ultimul an de fabricatie, 25% din ea.

si uite asa o sa ajunga romania tara cel mai putin po(pu)luata din lume.
guerilla
atat timp cat societatile de asigurare folosesc anuare specializate in evaluarea masinilor, de ce statul nu le foloseste pe acelea ca baza de impozitare pentru poluare?
eu vreau o masina care costa 5000 euro pret de piata. taxa de prima inmatriculare este aproximativ 10.000 (fara vreo 30eur). deci cipriane, se poate si mai rau, da? blush.gif
si in austria exista nova, taxa similara imputiciunii de la noi. dar acolo altfel este aplicata si nu se plateste pentru masini vechi. si nici nu vezi situatii ca cea de mai sus sad.gif
air_wolf
domnu', dumneavostra doriti o masina minunata, care poate ingropa la propriu zeci de opele, passate si alte "fineturi" din astea. eu sint de acord ca nu exista posibilitatea sa aruncati vreodata acea masina, ea poate sa ramina linistita mostenire vre-o 3-4 generatii pina s-o termina petrolul dupa care poate sta inca vreo 200 de ani pina reapare petrolul. asta fara sa crape. pentru ca nu e facuta din materiale reciclate. biggrin.gif tocmai am constatat cu stupoare ca la freelander aripile sint de plastic blink.gif blink.gif blink.gif
BogdanS
QUOTE(guerilla)
atat timp cat societatile de asigurare folosesc anuare specializate in evaluarea masinilor, de ce statul nu le foloseste pe acelea ca baza de impozitare pentru poluare?


Recunosc de la bun început cã nu mã pricep, însã societãþile de asigurare au anuare în care þin cont de poluare? Ce le pasã societãþilor de asigurare de mediu?
guerilla
e vorba strict de valorile de piata ale masinilor. mi se pare aberant ca la o masina care costa cel mult 5000 euro sa dau dublu valoare, ca taxa de inmatriculare. este un non sens. ca si cum tva ar fi 120% si nu 19%.
BogdanS
Pãi stai o secundã, cã vorbeam de poluare. Adicã tu spui cã dacã fac un motor uriaº la mine în curte, ºi care polueazã enorm, la acelaºi preþ de piaþã cu un motor mic ºi bine gândit care polueazã puþin, atunci conform schemei tale astea ar trebui sã aibã aceeaºi taxã. Dar dacã acceptãm cã scopul este sã se reducã poluarea, atunci logica asta este absurdã.
guerilla
1. daca faci tu un motor la tine in curte nu il poti inmatricula (legea prevede euro iv pt motoare noi.
2. durata de viata a unui motor de acum 30 ani este categoric mai mica decat a unui motor nou. recte, in cei 10 ani pe care ii mai are de trait masina veche va polua mai putin decat cei 40 ani pe care ii are in fata masina noua. (nu poti face acelasi numar de km cu o masina veche ca si cu una noua, etc).
3. masina veche deja a platit 30 ani (sau cati or fi) de taxe locale (implicit europene) si de mediu.

inteles acum?

ps. taxa este o tampenie si prin prisma faptului ca poluarea de la masini nu este una de tipul locala. ce face unul care sta aproape de vama de exemplu? si mai bate vantul si pe statul vecin. cui ii plateste taxa de mediu? biggrin.gif
air_wolf
guerilla, tu cu aia faci peste 1.000.000km. astea noi dupa vreo 500.000 se duce dracu' blocul, ca e din aluminiu si de duc lagarele.

si apoi trebuie pusa taxa de poluare si pe locomotive, autobuze, camioane, vapoare. pai o barca ce consuma vreo 100l/ora e impozata mult sub o masina? sau un tir? dar transportatorii sint uniti iar barcagii sint in parlament sau odrasle de nomenclaturisti. or fi si cinstiti dintre ei, nu contest, dar totusi o barca e o barca si e un lux.
T u d o r
Mie mi se pare ca discutia se face gresit doar la nivelul taxei de prima inmatriculare. Eu as desfiinta aceasta taxa si as institui o "taxa" inclusa in impozitul masinii.
Mi se pare mult mai corect sa dai bani pentru ca poluezi, dar da-i celui pe care il poluezi si nu unui guvern la modul general, sa-i foloseasca pentru a-si cumpara Mertzane si BMW-uri de serviciu care sa poluele la randul lor. biggrin.gif As plati taxa de poluare comunitatii pe care EFECTIV o poluez.
Si diferentiat pe norme Euro, nu pe capacitatea motorului. Sau daca vreti, raportat la nivelul real de noxe pe care le elimina masina, conform specificatiilor producatorului.
Daca masina mea emite 100 g/km NOx sau alte alea, sa platesc "X" inmultit cu 100, daca emite 700... asa sa platesc.

http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Iata normele euro legale, se observa ca o masina E1 emana in atmosfera de 5-7 ori mai multe noxe decat una E5. Apai sa plateasca nene de 5-7 ori mai mult. smile.gif Cum e corect, nu?
In felul asta se incurajeaza si innoirea parcului auto, nu ai mai vedea toate epavele "circuland" pe sosele, adevarate pericole dpdv tehnic.
CYP93613
Stiti ceva?Cred ca am facut asta in primul rand pentru mine.Sa am impresia ca nu stau cu "mainile in san" in timp ce cineva imi decide destinul, viata , traiul daca vrei fara ca eu sa fiu de acord.Poate ca unii dintre voi ati gandit ca nu am motive sa ma plang, din moment ce am atatia bani de cheltuit pe o masina.Vreau sa va spun ca muncesc cateodata 14-15ore/zi,banii ii voi lua o parte pe credit iar cealalta parte din vanzarea skoditei mele(cu parere de rau..).Prima mea masina a fost o dacia break in 96, iar pana atunci ma inghesuiam in metrou si in tramvaie ca toata lumea.Ce am scris acolo, am scris din experienta.Nu m-am nascut in masina straina si nu fur sa strang bani.Muncesc de imi sar capacele pentru orice lucru pe care il cumpar..Si nu pot intelege de ce trebuie sa dau niste bani unui stat care e incapabil sa imi ofere macar un sistem medical decent, sau strazi fara gropi(asa poate as ignora mai usor bordurile noi). E inadmisibil ca, cei ce ne conduc sa ne impuna tot felul de reguli pe care noi suntem nevoiti sa le acceptam.In maniera asta, oare incotro ne indreptam?
Pana la urma e vorba de un principiu, pe care eu nu il inteleg si vad ca unii dintre voi il intelegeti si il acceptati.
O masina cu motor mare poate ca polueaza intr-adevar.Dar eu care reusesc sa zicem sa cumpar masina asta si platesc banii de taxa, ce avantaje primesc?Sunt cumva interzise in lumea asta motoarele puternice?De ce se fabrica?Si daca se fabrica nu avem voie sa le folosim?
Cred ca as fi inteles rostul taxei asteia in Franta sau in Germania.Unde niciodata nu trebuie sa ocolesti vreo groapa.Si esti anuntat de ambuteiaje cu 5 km inainte, ti se ofera si rute ocolitoarele si estimare de timp.
Nu pot concepe cum o mana de oameni ignora cu atata nesimtire o tara intreaga.
Cat am fost in Franta, ridicam Romania in slavi tuturor celor de acolo.Eram patriot si nu acceptam sa spuna cineva ceva de rau...Pentru ce?Pentru cel care ma claxoneaza la semafor?Sau pentru cei ce ma obliga sa ma supun unor reguli aberante si stupide..
E trist.
Un alt exemplu.. imi impun mie sa nu imi iau un motor mare, in timp ce municipalitatea inca foloseste "RATE " de 30 de ani in transportul in comun.
Oasele pe care le rod sunt obtinute cu greu.Ganditi-va voi, ce ce aveti niste masini mai cat de cat, cati sunt cu dacii 1300 sau oltcituri si nu au "puterea voastra financiara".E oare cineva vinovat in tara asta ca vrea sa traiasca mai bine?Sau trebuie condamnat?Ars pe rug?Sunteti copii daca ganditi asa.Sunt de acord sa platesc orice taxa imi cer, atata timp cat banii respectivi sunt corect investiti, astfel incat eu sa simt un beneficiu pe urma respectivilor bani.
Anyway..c'est la vie
bafta in continuare in service-uri si la coda la taxe.
DORU
Sunt de acord sa sustinem ca forum aceasta initiativa. Facem stickere si poate si mai mult. Un miting autorizat, ceva, dupa ce in prealabil facem reclama evenimentului. Sa nu dezarmam !

P.S. Admin, multumesc pt sustinere.
HalbaSus
CYP, repet: imi place initiativa ta, este o dovada clara de simt civic. Eu (si cred ca multi altii) sunt prea blazat, stiu ca nu voi rezolva nimic asa ca nu mai am puterea psihica sa fac asemenea demersuri. Dar ma bucur ca exista si altfel de oameni.
Sunt de acord cu taxa ? NU, este mult prea mare. Lasand la o parte masinile SH, la o masina nou nouta cu motor de 2.0 (adica decent) taxa e de ~500. Say what ? Ca sa ce ? Am platit deja 19% TVA... ce mai vor de la mine ? Ca poluez ? Pai poate o sa o tin in garaj, am luat-o pentru colectia mea personala de masini, ma tem ca pe viitor se vor fabrica doar masini electrice si vreau sa imi fac un stoc de masini pe benzina. Benzina si motorina sunt deja taxate rau de tot tocmai pentru ca sunt surse de poluare. Eu fac 12-13 mii de km/an, de ce sa platesc eu la fel cu unul care circula 30.000/an ?
mike.omega
Deci si-a dat acordul Admin, da?! Ca altfel urma sa nu-mi placa topicul asta biggrin.gif
Revenind la ideea topicului. Guerilla, mata de ce crezi ca nu si-a cumparat subsemnatu SH din .DE?! Tocmai ca trebuia sa platesc taxa de prima inmatriculare. Asa, mi-am luat masina noua cu cmc mai putini, euro 4 si stau linistit smile.gif

2 la mana. Incercati sa intelegeti ca trebuie controlat cumva ce masini intra in tara si se inmatriculeaza. V-ar conveni sa putem inmatricula toate rablele din europa?! La fel s-a intamplat si in Cehia sau Polonia acum 1-2 ani. Ajunsesera acolo toate rablele din Franta si Germania si guverul era disperat. Ajunsesera sa exporte fier vechi derivat numai din masini.
Acuma nu zic toate masinile de pe strada sunt sigure insa hai sa nu mai inmultim numarul celor nesigure!

De bine de rau, orice masina noua ti-ai lua(chiar si Logan!) o sa franeze bine si mult mai in siguranta decat o berlina din 1900 toamna biggrin.gif

3 la mana. Cei din asigurari se orienteaza dupa cmc si cine va conduce acea masina in cazul RCA-ului. Si dupa valoarea facturii sau dupa valoare de catalog(din care se scade varsta, km etc.) pentru Casco.

4. Eu ma gandesc ca o taxa de mediu esalonata in timp(vezi 50-100 de euro pe an, in fiecare an in care masina circula) ar fi mult mai indicata decat una mare la inceput.
Hoinar
Mike, no offence, da' tu tot pe primul ministru l-ai facut sa isi umple pusculita. biggrin.gif

Nici eu nu sustin idiotenia de taxa de inmatriculare in forma in care e azi, dar cred ca mai degraba am taxa ideile idioate ale guvernantilor atunci cand votam.
mike.omega
@Hoinar: si eu cu ce am gresit ca omu a fost destept si a pornit afacarea cu importatul de Citroen-uri?! Plus ca nu stiu zau cat de multi bani ajung, la propiu, in buzunarul Premierului biggrin.gif
BogdanS
QUOTE(guerilla)
2. durata de viata a unui motor de acum 30 ani este categoric mai mica decat a unui motor nou. recte, in cei 10 ani pe care ii mai are de trait masina veche va polua mai putin decat cei 40 ani pe care ii are in fata masina noua. (nu poti face acelasi numar de km cu o masina veche ca si cu una noua, etc).


Am mai auzit argumentaþia asta ºi mi se pare complet abracadabrantã. Adicã "hai sã ne luãm toþi maºini vechi fiindcã pânã se stricã polueazã mai puþin decât una nouã". ªi dupã aia ce faci? Iei alta veche, care polueazã la fel de mult, ºi tot aºa pânã ajungi sã conduci 40 de ani multe maºini vechi ºi poluante, în loc sã conduci aceiaºi 40 de ani o maºinã nouã ºi care polueazã evident mult mai puþin pe aceeaºi perioadã de timp.

QUOTE(guerilla)
3. masina veche deja a platit 30 ani (sau cati or fi) de taxe locale (implicit europene) si de mediu.


Aici îþi dau dreptate, iar din punctul ãsta de vedere mi se pare ºi mie incorectã taxa în forma ei actualã.

QUOTE(guerilla)
taxa este o tampenie si prin prisma faptului ca poluarea de la masini nu este una de tipul locala. ce face unul care sta aproape de vama de exemplu? si mai bate vantul si pe statul vecin. cui ii plateste taxa de mediu? biggrin.gif


Iarãºi un argument dubios, dupã mintea mea. Judecând dupã logica asta nimeni n-ar trebui sã facã nimic, în nicio þarã, ca sã protejeze mediul, fiecare arãtându-ºi vecinii cu degetul ("Nici ãla nu face, eu de ce sã fac? Cã oricum poluarea lui ajunge la mine, iar a mea ajunge la alþii"). Mi se pare evident cã e o judecatã falimentarã. Însã poate am înþeles eu greºit ºi vroiai sã sugerezi, ca ºi Tudor, ca taxa, în orice formã ar fi, sã meargã în alte buzunare ºi nu cele ale guvernului.

Ca sã nu rãmâneþi cu impresia cã sunt sãrit de pe fix, nu sunt neapãrat de acord cu forma curentã a taxei, sau cu cuantumurile ei. Însã mi se pare foarte bine sã existe, într-o formã sau alta (vezi explicaþia lui mike). ªi mi se pare cã unele dintre argumentele împotriva ei sunt superflue, aºa cã m-am bãgat ºi eu în vorbã. Dar sunt de acord cu multe dintre cele scrise de Tudor, air_wolf ºi mike.
Potzocul
salut, ca un proaspat cotizant la pusculita guvernului nostru cu suma modesta de ~1700 e, suma foarte controversata in general, ma gandesc si raman cu o dilema profunda: toti acesti bani care intra la buget din incasarea taxei, totusi vorbim de sume relativ ridicate la nivel national, oare vor ajunge vreodata sa fie valorificati in scopul pentru care au fost colectati? adica... se vor construi filtre de aer? se vor reimprospata solurile de pe marginea marilor artere? vor fi plantati copaci? sau ,,,, intra in acelasi "buzunar" al sertarului cu restul taxelor si vor fi folositi pentru niste pensii mai "decente" pentru cei pe care "i-am" ales? nu cunosc prevederile si fundatia legilor din care provine aceasta taxa, vorbesc pur si simplu ca un cetatean care a platit si nu inteleg de ce a platit. iar daca intradevar banii vor fi folositi in favoarea naturii si a sanatatii urmasilor nostrii arigato.gif tot respectul.
mike.omega
Ai vazut tu sa replanteze statu vreo padure sau vreun spatiu verde?!
Fi sigur ca daca faceau asta chemau toata presa si-si dadeau cu caramida in piept ca ce tari au fost ei ca au planta 3 copaci.

Acuma ecologistu din mine v-ar ruga ca pentru mai mult eficienta sa aveti grija de spatiile verzi din jurul blocului sau a casei. Cred ca asta ar insemna mult mai mult decat taxa de prima inmatriculare smile.gif
BandiT
si eu am cotizat cu 1600 euro ...
eu as propune ca la fiecare cumparare de automobil , cumparatorul sa planteze un copac...utopie bineinteles.
in alta ordine de idei , sunt de acord sa existe o taxa, dar aceasta sa fie compatibila cu normele ue si valoarea ei sa fie mai mica.
sa nu uitam ca in trecut(acum 2..3 ani) acelasi guvern scumpea curentul electric, sau benzina, sau gazele,etc , ptr. ca asa cerea UE ....
atunci guvernul tinea cont de parerea UE...
acum nu tine cont decat de gaurile din buget care trebe colmatate cu taxe aberante.
ernest111602
Eu cred ca toate taxele aparute in anii de guvernare Tariceanu se datoreaza masurii asa-zis populiste de reducere a impozitului la 16 %.(desi tot cei cu salarii mari au castigat milioane iar marea majoritate doar cateva sute de mii sau nici atat=deh:politica liberala,adica spre binele marilor patroni).
Apoi au trebuit sa acopere deficitul incasarilor la buget cu tot felul de taxe si impozite aiuristice.
Altfel cum de, pe langa plata taxei de prima inmatriculare (limitarea poluarii) se percepe si taxa pe rovigneta care culmea este la fel pentru toate masinile de la Euro II la Euro IV,fara diferentieri (daca e taxa de drum ar trebui sa fie la fel si pentru Euro I si noneuro. Daca e pentru poluare de ce nu e diferentiata?).
Oricum nu stie nimeni (dintre muritorii de rand) unde se duc toti banii astia.
Desi eu am platit mai putin.aprox. 160 euro, mi se pare prea ciudat ca masinile hibride nu platesc aceasta taxa o data ce au posibilitatea sa functioneze si pe benzina, deci emit si ele noxe.Nu spun sa moara capra vecinului ci sa-mi dea si mie una(adica taxa mai mica)
James Kilowatt
Halba, mai bine argumenteaza-ne ca o asemenea taxa aplicata unor produse EU este ILEGALA, nu doar nesimtita. Iar Romania probabil va plati amenzi datorita ei... le va plati Tariceanu? Nu, le vor plati tot aia care ii platesc si salariul lui Tariceanu.

Si in plus asemenea taxa nu exista nicaieri in lume. In toata lumea, categoria de taxare a unei masini se stabileste la lansarea modelului si ramane acolo definitiv. In Rranta un Reno 5 1.4 din '80 sau un Clio 3 1.4 din 2007 tot 5CV sunt. Valabil si in alte tari.
BogdanS
James, toatã lumea ºtie (sper) cã taxa e ilegalã în cadrul UE -- iar obiecþia ta legatã de fondurile din care vor proveni amenzile cãtre UE este în mod cert întemeiatã. Dar pe partea cealaltã, cã în Franþa legile legate de poluare ar fi uniforme a propos de poluare indiferent de vârsta maºinii, iartã-mã cã sunt aºa de abrupt, dar e o tâmpenie. Te cred cã aºa o fi, dacã zici cã e aºa, dar spune ºi tu, judecând la rece, nu e absurd? C-o fi având guvernul francez motive politice sau economice sã le considere la fel, o fi. Dar logic vorbind, nu sunt, ºtim cu toþii cã în fapt nu sunt, ce Dumnezeu! ªi-atunci ce facem? Ne luãm dupã francezi doar fiindcã sunt mai în vest, sau ne luãm dupã logicã?
James Kilowatt
@Bogdan
Logica franceza e simpla, iar argumentele multiple:

1. Nu vor sa dea guvernului posibilitatea sa iti modifice din senin taxele la fiecare 4-5 ani, dupa cum se schimba normele Euro. Cand iti cumperi o masina faci un calcul bazat pe date sigure nu pe speculatii de genul "oare cat or fi taxele la anul?" Dupa un anumit numar de ani oricum respectivele rable dispar natural, asa ca problema e rezolvata de la sine.

2. Masinile noi luate in mod global NU sunt mai ecologice. Mai bine mergi cu o rabla Euro2 timp de 15 ani decat sa o schimbi dupa 5 ani cu un euro 3 si dupa inca 5 ani cu un euro4. Producerea si reciclarea unei masini inseamna a dracu' de multa poluare. Reinoirea parcului de masini e o afacere economica, nu una ecologica. Insa ecologia a devenit din pacate un instrument de demagogie si marketing teribil de eficient.

3. Chiar si asa, taxele "tariceanu" nu vor duce la inoirea parcului decat pe termen scurt. Ce crezi ca se va intampla cu viitoarele rable Euro4 in 2020? Iti spun eu, vor merge in continuare pentru ca taxele tariceanu te vor impiedica sa cumperi un euro5 sh (sau sa iti vinzi rabla Euro4 la un pret cinstit, si sa mai pui bani sa iei una mai buna). Ca sa scapi de rable trebuie sa cresti nivelul de trai si vor disparea singure, nu sa pui taxe idioate.

O masina ecologica inseamna o masina care consuma putin si care inseamna putina energie ca sa o construiesti si sa o reciclezi (de exemplu, sa fie usoara, raspunde la ambele criterii), si care sa "traiasca" mult nu sa fie de unica folosinta si sa o schimbi la 4 ani. Oare care-i mai ecologica, un Smart Euro3 sau un Q7 TDI Euro5?
T u d o r
Cred ca un Smart euro5. biggrin.gif N-ai pus corect problema, James, un proprietar de Smart nu va trece pe un Q7, sau e foarte putin probabil, cam la fel de putin cum e sa treaca unul de la Q7 Euro3 la un Smart Euro5.
Problema taxei "ecologice" e ca are o aplicare proasta, a fost gandita ca una protectionista. Am mai spus mai inainte cum o vad eu si-mi mentin opinia. Plata anuala, ca si adaos la impozitul pe care-l platesc comunitatii din care efectiv fac parte. CV-ul francez este impozit, nu taxa ecologica. Si e normal sa nu se schimbe, nici n-ar avea de ce sa o faca. In schimb, eu as adauga ceva la el, in functie de norma Euro in vigoare. In felul acesta se improspateaza parcul auto, ceea ce nu vad de ce sa fie rau. Masini mai noi, mai sigure, mai "eco". Un Citroen 2CV polueaza de vreo 20 ori cat un Smart E5, nu? Sau un C1, ca sa ne mentinem in marca, pentru un fan Citroen. smile.gif
Necazul la noi este ca aplicarea O SINGURA DATA indiferent de cat, ce si cum... plus mentalitatea noastra romaneasca... obisnuinta de a-i vedea pe "alesi" facandu-si legi pentru ei... si doar pentru ei... Nu pot, realmente nu pot sa nu ma gandesc ca Tariceanu a protejat importatorii si producatorul national - direct interesat.
James Kilowatt
Depinde ce intelegi prin poluare.....daca te referi la c02, ala e deja taxat prin pretul carburantului (care apropos, te face sa platesti si functie de cat mergi nu si daca tii masina in garaj. Un motor de 5L nu polueaza daca sta in garaj).

Daca te referi la alte delicateturi gen particule sau NOX, atunci dieselul ar trebui sa fie un produs de lux. Ori, nu-i in multe tari e mai putin taxat decat benzina. Brusc uita de chestiile urate si isi amintesc de co2....care tocmai spuneam ca deja mai e taxat si altfel....

Iar masurile protectioniste SAU CELE CU EFECT ECHIVALENT sunt interzise formal in EU.
T u d o r
James, eu nu spun ca e bine cum e, ci ca trebuie sa existe o solutie pentru reducerea poluarii. Cum am spus-o si mai inainte, sustin o taxare locala, in functie de gradul de poluare al masinii. Sunt de acord si eu ca Taricel si-a dat cu stangul in dreptul aplicand o "lege" neconforma cu UE. Dar ea trebuie sa fie inlocuita cu ceva mai corect, nu eliminata. Pur si simplu nu e cazul sa devenim lada de gunoi auto a Europei, doar pentru un ideal de libertate rau inteles.
Daca cineva vrea sa-si ia un Hemi de 6 litri de acum 5 decenii, sa plateasca pentru asta, nu sa-i fie interzis. Ce, mie nu mi-ar placea sa am un Camaro? Dar daca il am eu, sa recompensez cumva comunitatea din care traiesc pentru paguba in aer pe care o produc.
MA rog, nu ca ar respira mai bine, dar... nu stiu cum se poate face mai bine, cu exceptia interzicerii.
James Kilowatt
Pai e taxat carburantul... nu vad de ce n-ar fi de ajuns. Si are si avantajul ca platesti functie de cat mergi...

O taxa cu adevarat pusa pe produsele toxice emise ar scoate dieselul din competitie. Si probabil n-o s-o aplice nimeni nicaieri prin EU.

Euro 5 permite dieselului mai mult decat dublul NOx-ului fata de benzina (80 benzina, 180 diesel). Abia Euro 6 se propune sa le aduca pe picior de egalitate dpdv al NOx-ului, adica la 80.
In privinta particulelor magaria e si mai mare. Si Euro5 si Euro6 propun o limita la particule "uniforma", la 5mg/km. Magaria consta in faptul ca deja un benzinar Euro4 cinstit nu emite particule deloc inca de acum cativa ani, norma avand de fapt (dupa parerea mea) rolul de a permite dieselului sa le emita in continuare... e drept, reduse drastic.

Nu vreau sa fac acum un topic benzina vs diesel, vreau doar sa spun ca mare parte din gargara cu normele Euro e praf (adica particule biggrin.gif) in ochi. Daca pe guvernanti ii durea de sanatatea poporului normele erau aceleasi indiferent de tipul motorului inca de la inventarea lor, de la Euro1, nu s-ar fi facut "concesii".


Sa zicem ca as fi poate de acord cu o taxa functie de cantitatea de poluanti emisa, insa asta nu ar avea mare legatura cu normele Euro sau anul de fabricatie ori provenienta masinii. GPL-ul meu Euro2 ar fi mult mai putin taxat decat un tdi euro5, singurul capitol la care ar sta mai prost fiind CO2-ul (care este oricum parfum fata de celelalte picanterii emise de esapamente). Pe mine ca cetatean de la oras ma doare undeva de CO2, chiar daca provoaca incalzirea globala (iar nu vreau sa redeschid un topic unde am declarat armistitiu biggrin.gif). N-are decat sa creasca nivelul marii peste 200 ani si sa-i inece pe bogatanii de pe coasta de azur, daca-s atat de boi sa nu-si faca dig. Pe mine ma doare de chestiile cancerigene tolerate in aglomerarile urbane care s-ar putea sa ma omoare peste cativa ani. Insa pe tipii din institutile europene sau guvernele nationale ii doare de lobby-ul indistriasilor, nu de sanatatea bizonului care le plateste salariul. Iar tariceanu nu e singurul din categoria astora.
Baby Blues
Domle v-ati indepartat de la subiectul Tariceanu. Parerea mea este sa inchideti topicul asta si sa mutati discutiile in cel cu taxa caci privesc aceleasi lucruri. Si inchideti topicul asta caci tocmai in momentul asta Tariceanu & co manca icre negre si beau sampanii fine la cine stie ce "platz" de "fitze" si poate le stau mancarurile in gat. ... De aia nu mai pot ei ca va tociti voi tastatura acum. Si eu am cotizat 500 de euro si nu mai stiu cat pt Opel. Asta e ! Ne meritam soarta. Ungurii au iesit in strada ca a mintit o data primul-ministru. Noi ii prindem cu minciuna in fiecare zi pe toti si stam si clevetim pe la colturi. Suntem ( noi romanii , nu noi forumistii biggrin.gif ) ca ala care e prins de militian depasind pe linia continua si suparat ii intreaba: Domle dar de ce nu prindeti hoti ? Tocmai pe mine m-ati gasit? . HIIII! Sa se puna capat furturilor si hotiilor dar nu cu noi.
T u d o r
Ok, ok, nu mai facem... biggrin.gif

Sau... numa' o singura data... in speranta ca se gaseste cineva milostiv sa faca ordine in varza cu Tariceanu, noxe, esapamente si alte alea. Desi nu suntem departe, noi discutam de taxe, plecand de la "taxa Tariceanu", nu? biggrin.gif
Sunt de acord cu ce spui tu, James. Nu sunt specialist in limitele de poluare si noxele care ies pe tevi, chimia era la mine o a treia limba straina la scoala. biggrin.gif Asa ca iau ca si punct de plecare ideile tale. Pana la urma oricare ar fi ele, trebuiesc reduse. Nu ma incalzeste (global:D) cu nimic faptul ca apuc sa scap de noxele cancerigene cativa ani in plus si mor de alte alea. Nu cred ca o catalogare pe criteriul "mortal"-ului e de luat in seama, ele trebuiesc tratate la fel, nu pe principiul ca grija noastra e sa supravietuim noi si apoi pototpul. Avem o datorie si fata de copiii nostri. Suna patetic, nu? biggrin.gif
Sunt de acord ca trebuie tratate egal dieselele si benzinarele. Nu e corect ca se fac "favoritisme". Nu trebuie sa poluam, punct. Industria auto cred ca intampina acum o mare problema, aceea a aducerii motoarelor diesel la acelasi nivel de emisii de noxe cu benzinarele, care sunt mai "curate" constructiv. Pentru diesel e o chestiune de "to be or not to be". Parerea mea e ca viata petrolului s-a cam dus, viitorul e hibrid (cel foarte apropiat) si apoi... cine mai stie?! Oricum, e o tehnologie care trebuie depasita, cu toata opozitia petrolistilor si a constructorilor auto. Si va fi. smile.gif
Baby Blues
Cu toate ca Tudor este off topic, discutia tinde sa devina interesanta si parca prinde viata. De ca discut de un vierme cand putem discuta ceva mai interesant. Cu toate ca producatorii par foarte interesati de problema combustibilului "verde", ma uit si vad ca isi dau interesul doar pe hartie si la nivel declarativ. de exemplu VW! Azi stand doua ore la Galati la revizie mi-au picat ochii pe o revista de-a lor. 4-5 pagini despre culturile lor de "frunze" din care vor scoate viitorul combustibil verde, o schita cu un viitor motor care va inbina performatele dieselu-ului si ale benzinei, etc, etc. Cand sa vad ce masini merg cu motorul ala , surpriza! Prin 2010-2012 vor aparea. Pai de ce nu au aparut pana acum. De TSI s-au ingrijit ca sa scoate din 1.4- 150 de cp (parca) dar de tehnologii nepoluante , nu sunt bani, nu? Atat timp cat nu e productie de masa atunci nici nu o sa se produca motoare ecologice la pretri mici. Atat timp cat au scazut consumurile dar s-au marit nr. de masini normal ca-si permit petrolistii sa produca . Toti producatorii de masini iubesc mediul dar numai pana la primul schimb de ulei. biggrin.gif . Toti petrolistii iubesc mediul dar sa se vanda si petrolul.
T u d o r
Eu vad asa situatia. smile.gif
Tehnologiile eco in domeniul auto nu intampina doar rezistenta (intr-un fel explicabila) a petrolistilor si a constructorilor, ci intampina - si aici e mai grav - chiar rezistenta automobilistilor. Oare cati dintre noi (si aici ma refer la noi, cei de pe forum) ar cumpara o masina cu motor electric? biggrin.gif Care sa se auda la acceleratii ca un robot de bucatarie...?
In comparatie cu un BMW sau o Honda clasice, masini renumite pentru sound-ul motoarelor lor... un hibrid e mai scump si mai neincitant. Cati dintre noi l-ar lua... in locul unui 2.4i Honda sau a unui 3.0i BMW? biggrin.gif Recunosc ca sunt fatarnic si sustin teoriile eco... dar la naiba... eu nu as plati mai mult pentru mai putin...
blush.gif
Mentalitatea trebuie schimbata. Un producator auto ar fi fericit sa schimbe liniile de fabricatie pe hibride... doar sa merite. La volumul vanzarilor pe care acestea le inregistreaza... nu vrea nimeni sa piarda bani. Aici intervin legile.. antipoluare. Incet incet, acestea vor deveni tot mai restrictive ci motoarele clasice si vor oferi din ce in ce mai multe facilitati celor ecologice. Si uite asa va disparea motorul cu ardere interna. smile.gif
BogdanS
Tudor, mi se pare ca esti cam optimist -- deocamdata industria nu a gasit nicio alternativa cu adevarat viabila combustibililor fosili. Curent electric? Ok, dar ala de unde vine? In cea mai mare parte inca vine din carbune, care e mult mai rau decat petrolul. Biodiesel? Ok, dar ne mai trebuie o planeta pe care sa plantam exclusiv rapita ca sa ne putem misca in continuare.

Si eu as vrea sa existe o alternativa mai curata, si sincer sa fiu nu m-ar deranja deloc sa aud "robotul de bucatarie" cand accelerez dac-as sti ca asa nu mai poluez (ma rog, poate un pic, dar mi se pare un compromis perfect acceptabil). Insa nu e asa -- in momentul asta, in afara de hibride si masinile cu consum cu adevarat mic, si care, amandoua, sunt oneste, povestile cu masini electrice si biodiesel ori nu sunt sustainable ori nu sunt ecologice. (Spun "oneste" in sensul ca ti se spune foarte clar de la bun inceput ca ai un motor care merge cu petrol, versus electricele care te fac sa te simti bine, dar au in spate tot un horn care scoate fum.)
T u d o r
Oricum, o hidrida benzina-electric sau, in viitorul foarte apropiat diesel-electric e o alternativa mai buna decat motorul "petrolier" simplu. Atata timp cat emana mai putine noxe e mai bine decat nimic. Problema e ca, desi are o mentenanta nu foarte costisitoare si complicata, pretul e nu cu mult mai mare decat alternativa ei pe benzina/diesel.... nu are un succes nebun. smile.gif Ok, sa luam cele doua hibride japoneze, Prius si Civic sedan. Prius e urata, exista o scuza pentru a nu o cumpara. Vedetele alea de la Holywood au luat-o din fatarnicie, ca de mers,,, au mertzane V12 sau americane V8. biggrin.gif Civic hibrid a intrat si la noi pe piata de curand, e cu 3000 euro mai scump decat versiunea 1.8i A/T, deci nu ingrozitor. Desigur, nu e vorba chiar de un chilipir, la 23000 euro si ceva, ddp. Diferenta de pret se reduce daca iei in calcul si scaderea consumului, in special cel urban. Si totusi... unde sunt vanzarile? smile.gif
James Kilowatt
Hibridele au dupa parerea mea un avantaj mare: emit putine noxe IN ORAS. Pe autostrada mare diferenta n-ar fi, insa acolo ma deranjeaza mai putin. Insa nu sunt destul de bine sustinute.... daca s-ar juca putin cu taxele si diferenta de pret ar fi mult mai mica atunci poate ar avea un succes comercial. Insa, pentru ce? si asa nu-s facute in Europa.....
Cand priusul a fost lansat, costa 28kE. Iar Corolla 17k. Diferenta de pret nu ar fi fost amortizata niciodata. Nici acum nu e mai verde situatia, Prius e vreo 26k iar Auris diesel 20.

Tudor are dreptate, industria trebuie zgaltaita putin. Nemtii sunt speriati rau de ideea aia cu 120g CO2/km... Seful Porsche si Angela M mai au putin si se injura de mama prin ziare.... pe de alta parte, brusc Cayenne va avea o versiune hibrida. Cam tarziu, insa mai bine tarziu decat niciodata. Oricum, daca vanzarile de Cayenne sau Q7 se vor duce dracu' eu unul n-o sa le plang de mila alora de la VAG. Pe de alta parte dau dreptate industriasilor cand afirma ca targetul e imposibil de atins.. pana acum, emisiile de CO2 au scazut cu 1.5% pe an.... adica nesemnificativ. Cum spune si tudor, nu e vina doar a industriasilor ci si a automobilistilor care cumpara tancuri.

Bogdan
Problema cu combustibilii fosili ar putea fi ocolita temporar poate perfectionand tehnologia hibrida. Un diesel actual are un randament care poate ajunge spre 40%.... mergand in regim constant. Insa in trafic, randamentul real e la 15%, mai putin de jumatate. DAca motorina nu ar fi arsa intr-un motor care merge in regimuri pacatoase ci intr-un generator (fie el la bordul masinii - hibrida - sau separat) situatia ar fi net ameliorata. Insa nici tehnologia asta nu e pusa la punct, are doar cativa ani...
Arheopterix
Sunt si eu un fan motoare mari.
Acum aproape 2 ani ,am cumparat in state,un 6.9 litri v8 cu 10.000$.
Nu idraznesc sa il aduc,inutil sa mai scriu de ce.

Idea e ca daca ai o masina cu un motor Hemi/Magnum,care manaca 20-30 litri la suta,oricum o folosesti f limitat.Deci nu ai cum sa poluezi mult.
Mai mult cred ca strica mediul un diesel de 1.9 care merge zilnic cateva sute de km.
Nu stiu multi care sunt dispusi sa arda 100 de litri pana in Poiana Brasov.
Deci asta e un fel de hobbie.
Fiecare trebuie sa decida ce face cu proprii bani.
Unul ii da la o masa la restaurant,iar eu prefer sa ii trec prin motor.
In afara de asta.la cate camioane si utileje adevarat poluante care avem in tara ,si 1000 de motoare de masina cu cilindree mare sunt o nimica toata.
Am prins ieri un camion de pe vremea lui Pazvante care nu vedeai nimic in spatele lui.Ala polueaza intr-o zi ,cat o masina in 30-40 de ani cu siguranta.


Numai parerea mea umila.
T u d o r
Sunt niste argumente, desi eu nu sunt de acord cu ele. Sau ma rog, cu toate. smile.gif Suna cumva egoist, pe principiul ca daca si ala face, eu ce, sunt mai fraier? Normalitatea inseamna sa nu mai fie nimeni care sa polueze, nu doar unii sa n-aiba voie. Chestiunea poluarii mijloacelor de transport mari e grava. S-au mai imputinat, au trecut anii peste ele, dar tot mai gasesti din cand in cand cate o epava care, vorba lui Arheopterix, face cat toate masinile din zona la un loc. Problema este la nivelul RAR si ARR, institutii care - teoretic - ar trebui sa le elimine la testele periodice (ITP) si cele inopinate, pe traseu. Sadly... cu ceva...acolo, se revolva toate in tara asta, nu? biggrin.gif
HalbaSus
Eu cred ca nu e vorba doar de "egoism", e vorba de principii si valori. Protectia mediului e importanta ? Da, desigur, e importanta, dar oare e mai importanta decat principiul liberei circulatii a marfurilor ? Ok, sa zicem ca e mai importanta protectia mediului. In ce masura afecteaza masinile mediul comparativ cu altele (industrie/vapoare/avioane/trenuri/vaci/etc...) ? Avem dovezi irefutabile ca o masina veche emite mai mult CO2 in termen de 3 ani decat o masina noua + CO2-ul emis in timpul fabricarii masinii noi ? Oare nu exista alte metode de a proteja mediul fara a afecta principiile care stau la baza TCE ?
Daca raspunsul la toate aceste intrebari este: masinile vechi polueaza rau de tot fiind principalul motiv pentru care pamantul se va distruge in urmatorii 10 ani atunci eu zic ca aceasta masura e mult prea blanda. E ca si cum in codul penal ar scrie ca ai voie sa omori oameni dar trebuie sa platesti o taxa care variaza intre 500 si 12.000 euro in functie de numarul oamenilor omorati. In cazul asta s-ar impune casarea de urgenta a tuturor masinilor care nu au macar euro 4.
Daca in schimb raspunsul nu este acesta (eu spre exemplu nu cred ca un golf II diesel polueaza mai mult decat un Lexus RX450h), atunci aceasta taxa este profund anti-comunitara, ilegala si discriminatorie.
De ce este golful II diesel inmatriculat in Romania mai putin poluant decat cel inmatriculat in germania ? Daca taxam dupa norme euro, de ce nu taxam si masinile inmatriculate in romania la fel ? In ce fel este redusa poluarea dupa achitarea acelei taxe ? Daca pentru cel mai poluant cazan adus din germania platesc 5000 de euro taxa de inmatriculare atunci el se va transforma brusc intr-un hibrid eco-friendly ?
Am un coleg care recent a vandut o dacie supernova (euro 2) cu 2800 de euro... cumparatorul a preferat-o probabil pentru ca nu are de platit taxa de prima inmatriculare. De 2800 de euro gasesti destul de multe masini euro3 din germania (defapt gasesti si cateva fiat-uri euro4) - dar pentru ele platesti o taxa. Sau dacia noastra fiind patrioata nu emite nici un gram de CO2 pe teritoriul Romaniei ? biggrin.gif
Este o masura abuziva si desi nu ma afecteaza direct, consider ca este o mare nedreptate, cea mai mare tampenie facuta de acest guvern, aceasta masura fiind justificata doar de interese bugetare pe termen scurt, nicidecum de protectia mediului si alte argumente care se aduc in favoarea taxei.
CatalinKRK
QUOTE(HalbaSus)
Este o masura abuziva si desi nu ma afecteaza direct, consider ca este o mare nedreptate, cea mai mare tampenie facuta de acest guvern, aceasta masura fiind justificata doar de interese bugetare pe termen scurt, nicidecum de protectia mediului si alte argumente care se aduc in favoarea taxei.


Interese bugetare? Nu cred deloc. Sunt interesele lor, ale APIA (cu Tariceanu in frunte, Valmar si Stroe). S-au dat de gol de prea multe ori in interviuri si discutii ca sa nu fie clar. Ati uitat discutiile cu referire la samsari etc...

P.S. In momentul asta aceasta taxa personal mi-e benefica si cu toate astea mi se pare o mare ilegalitate.
HalbaSus
[quote]
Interese bugetare? Nu cred deloc. Sunt interesele lor, ale APIA (cu Tariceanu in frunte, Valmar si Stroe). S-au dat de gol de prea multe ori in interviuri si discutii ca sa nu fie clar. Ati uitat discutiile cu referire la samsari etc...
[/quote]

Cat timp nu exista dovezi in acest sens, nu pot afirma cu tarie ca tariceanu a pus aceasta taxa ca sa vanda mai multe citroenuri... Defapt majoritatea importatorilor nu ar fi pierdut mare lucru daca nu ar fi existat aceasta taxa, marele castigator in urma acestei taxe mi se pare dacia/renault pentru ca taxa loveste puternic exact in clientii "saraci", care au de ales masini pana in 10.000 de euro, adica ori un logan nou cu taxa mica ori un SH euro 3 cu taxa mare.
Pe de alta parte prin aceasta taxa s-au adunat pana acum aproximativ jumatate de miliard de euro... deci motivul bugetar pe termen scurt eu nu l-as exclude. Ca din administrarea acestor bani de la buget au de castigat unii sau altii... ca o parte din acesti bani se intorc in anumite buzunare pregatite... asta e alta poveste.
Nu incerc sa apar guvernul, doar ca nu prea cred ca tariceanu ar fi vandut mai putine citroenuri daca nu ar fi existat aceasta taxa.[/quote]
Baby Blues
Pai ce nu e posibil cu toata "emergenta" lui Tariceanu in Citroen sa nu fi fost ceva discutat si cu Renault ? De ce oare stiind ca Citroen ar fi vandut la fel si cu taxa si fara taxa , sa nu -si fi dat seama ca, totusi cu taxa ar fi castigat si ceva comision de la Renault? Eu cam asa vad problema. Vreau sa va aduc aminte ce -am zis mai ceva timp inainte. Pana in ultima clipa nu vor renunta la taxa si o vor scadea doar atunci cand vor vedea "cutitul " la os si vor ramane si cu banii la stat ( din taxa) dar si cu comisionul in buzunar. Am zis!
k.79
Cu permisiunea voastra "debitez" si eu ceva... acest post a fost postat de mine forumul clubului Lada, as vrea sa apara aici... aceste randuri sunt scrise de un om frustrat smile.gif) pt ca in presa apar tot feluri de lucruri... e parerea mea subiectiva...

"In primul rand salut comunitatea Lada si de ce nu pe ceilalti ce detin old timere, din pasiune, sau din necesitate. Azi in drum spre servici am cumparat ziarul, unde pe langa alte chestii de tam-tam pt audienta am vazut ca taxa auto se va recalcula din nou. Fiind atras de aceasta polemica continua, am rasfoit prin paginile ziarului, unde as dori sa citez cateva chestii ce m-au suparat la culme. Acest text a aparut in ziarul Cluj Online. Citez articolul:
Quote:
Guvernul are alta varianta!
BUCURESTI. Ministrul Finantelor Varujan Vosganian a explicat formula celei de-a treia variante a taxei auto, despre care premierul Calin Popescu Tariceanu spunea saptamâna trecuta ca este în lucru. Noua procedura tine cont fie de norma de poluare a autoturismului, fie de emisiile poluante, daca e vorba de o masina non-euro. „Emisiile de carbon sunt legate de consum de benzina, noxele sunt legate de calitatea masinii. Pentru masinile la care în cartea tehnica scrie nivelul emisiilor se vor aplica emisiile, ca în Franta, pentru masinile care sunt mai vechi se vor aplica emisiile de oxizi si acesta va fi tabelul care va fi supus dezbaterii publice”, a declarat ministrul Finantelor, Varujan Vosganian. Varujan Vosganian sustine ca România trebuie sa revolve problema masinilor noneuro pâna în 2010. „Dupa 2010, aproape sigur în UE, aproape sigur vor fi interzise masinile noneuro si vor fi aplicate taxe pentru masinile care polueaza”, a mai precizat Varujan Vosganian.

Deci in primul rand ma supara declaratiile acestea, care din cate se vede sunt rezultatul a unui proces de "aruncare" a cuvintelor, fara a avea o baza legala, si catusi de putin adevarata. Deci Domnule Vosganian, inainte de a spune ceva, va rog personal sa va documentati un pic si dupa aia sa aruncati cu declaratii din cele mai cele interesante. Pentru a vedea, ce manipulare se produce intr-un fel, va aduc drept exemplu cazul Ungariei. In ungaria era vorba ca masinile ce polueaza mult (pe 2 timpi, trabant, wartburg, etc) sa fie dotate cu CATALIZATOARE cel tarziu pana in 2008. Dat fiind ca foarte multi oameni s-au prezentat sa-si monteze, Ungaria a primit inca 4 ani, deci pana in 2012 toate masinile care polueaza mult trebuie dotate cu CATALIZATOARE. Deci comparati aceasta informatie cu afirmatia domnului ministru......si prin urmare putem deduce ca HABAR N-ARE CU CE SE MANANCA UNIUNEA EUROPEANA si care sunt prevederile ei despre normele de poluare. Ce crede dansul? Ca de-abia ne-am dat jos din palmieri si deja suntem in Dubai ? Eu nu as renunta la nimic in lume la masina mea, chiar daca are varsta ei.. Mai bine as pune catalizator... ca si asa e mai buna decat multe masini din segmentul low-end din care as putea sa-mi permit sa-mi achizitionez masina... Eu as vrea sa vad cine va vine sa-mi spuna ca n-am drept ca sa circul cu masina mea... Ca pe asta NU O CRED. Ganditi-va ce impact au aceste afirmatii la un om simplu care crede in tot ce se spune... automat este manipulat de aceste informatii pe care habar n-am de unde le scoate domnul ministru...NU inteleg cum isi poate permite domnia sa sa faca astfel de afirmatii..... Crede ca vor face din Romania o tara exemplu ? Asta s-o creada eii... Populatia incepe sa nu mai inghita tot ce vine de la ei... Deci in concluzie CA LA NOI LA NIMENEA.
Asa ca aveti grija de masinutele voastre si uitati de asemenea furtuni intr-un pahar cu apa, ca vor trece.......
adrian_flavius
Am citit cam tot ce ati spus, cu totii, despre amarata asta de taxa...parerea mea este ca totul a pornit, asa cum se intampla in Romania, de la cateva calcule facute pe genunchi, de catre guvernanti, iar ulterior lucrurile s-au complicat ff mult...daca va mai aduceti aminte, prima oara aceasta taxa a fost gandita ca o taxa ecologica, iar cuantumul ei initial nu era foarte mare (inainte de promulgare); sumele exorbitante la care s-a ajuns au fost rezultatul unor treceri prin comisiile de resort ale parlamentului, cuplate cu ceva lipsa de resurse bugetare (la ce lipsa de competenta crasa e prin ministerele din Romania, nu am de ce sa ma mai mir ca s-a apelat la aceasta solutie facila...cresterea ultimei taxe aprobate...), si cu interese, mai mult sau mai putin personale, ale celor de la guvernare...

Dupa ceva timp, in care au inceput miscarile legale anti-taxa, s-au sesizat autoritatile europe, s-au inceput campanii de presa, s-au adus argumente pro si contra, tind sa cred ca substratul este altul...ca orice taxa, incearca sa acopere si sa carpeasca ce se mai poate in Romania, care si asa este o tara in care sarcina fiscala, raportata procentual la nivelul veniturilor din economie, este una astronomica...multi nu iau in calcul toate taxele ascunse pe care le plateste un om simplu...numai TVA-ul, care se aduna la orice chestie, cat de mica, pe care o cumperi, si inseamna niste venituri imense la bugetul de stat...revenind la problema taxei, ea este, acum, o resursa bugetara destul de importanta pentru un guvern pe ultima suta de metri, ahtiat sa faca rost de ceva banutzi cu care sa acopere o parte din promisiunile facute in (trecuta) campanie electorala si sa o sustina pe cea noua, de anul acesta...sa nu piarda chiar tot electoratul...ca taxa va fi sau nu abolita, si ca ea va trebui returnata cetatenilor (un scenariu destul de probabil, in contextul unei justitii europene din ce in ce mai accesibile romanului de rand), pentru actualul guvern chiar nu mai conteaza...

Problema de fond este scaderea veniturilor bugetare...bugetul nu este un sac fara fund, iar micsorarea lui are la baza un fenomen ff simplu: scaderea masei de impozitare...pentru a balansa, guvernantii au mers pe ideea cresterii gradului de impozitare...deci a scazut masa impozabila, ei au crescut taxele, ca urmare a crescut evaziunea fiscala, deci veniturile au continuat sa scada, au crescut iar taxele, masa impozabila a scazut concomitent, si tot asa...un cerc vicios, din care este foarte greu sa iesi...singura solutie, inventata de altii, si cu mult mai eficienta: relaxarea fiscala, sprijinirea investitiilor directe, pentru a creste masa impozabila, nu gradul de fiscalitate...dar pentru asta iti trebuie ceea ce guvernantii nostri nu au avut niciodata, indiferent de culoare politica: vointa de a face ceva si pentru popor, nu numai pentru burtile proprii...

Rezumand, cred ca taxa va fi abolita, dar nu stiu cand...si nu cred ca solutia poluarii este o asemenea taxa...mai degraba vointa reala de a face ceva benefic pentru toata lumea, nu numai pentru o minoritate bogata, si care sta intr-o expectativa confortabila, nerespectand omul simplu pe spinarea caruia traieste...parerea mea proprie si personala, pe care o sustin oriunde si oricand...

Din pacate, un sfat "soferesc" foarte banal, conduceti cu grija, prudent, si respectand normele in vigoare, nu este respectat de cei "de sus" atunci cand conduc o tara intreaga, nu doar o masina...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.