Help - Search - Members - Calendar
Full Version: volvo S 60
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
iasi105023
cu ce masina ar putea fi comparata volvo S 60 2,4 D din 2004?
Costanza86138
E Klasse, Seria 5, A6...
_Titus_
QUOTE(Costanza86138)
E Klasse, Seria 5, A6...

nu prea cred...pentru alea e S 80

mai degraba C Klasse , A4 , iar cu seria 3 mai greu ca nu-i prea sportiv
sincer eu l-as compara cu Passat-ul
Radu97668
QUOTE(_Titus_)
QUOTE(Costanza86138)
E Klasse, Seria 5, A6...

nu prea cred...pentru alea e S 80

mai degraba C Klasse , A4 , iar cu seria 3 mai greu ca nu-i prea sportiv
sincer eu l-as compara cu Passat-ul

alea se pot compara cu S40, nu cu S60
T u d o r
Volvo are modelele intre game. S40 e platforma Focus, n-are cum sa fie in clasa cu seria3 si restul. smile.gif
AlexTM
Pai de ce sa nu fie? Ca sint altfel platformele? Dar in ce se materializeaza, mai concret, platformele astea?

Eu compar masinile dupa dimensiunile exterioare si forma. Adica daca e sedan, intre aproximativ 4,40-4,60m apai sint toate la gramada: S40, mercedes C, bmw 3, Focus sedan, ...
referitor la sportivitate, cred ca se intrepatrund gamele. Adica exista Volvo-uri mai rapide ca BMW-urile smile.gif
T u d o r
Clasele nu sunt structurate pe criterii de performanta sau dimensiuni exterioare. Un Mondeo e lung cat un serie5 si poti gasi si unul mai rapid decat un model de la BMW, dar asta nu le face sa apartina aceleiasi clase.
Ampatamentul e important, acesta da dimensiunile interioare ale masinii. Parerea mea... smile.gif
AlexTM
Chiar si ampatamentele sint comparabile. In plus, la BMW ampatamentul nu e relevant pentru ca are axa fata deplasata mult inainte. Asa ca ajunge ajunge la valori impresionante (seria 3 mai veche, >2.70 m, dar spatiul interior e net inferior decit cel de la Megane, de exemplu. Sau chiar mai mic decit la Logan - vorbesc de spatiul din spate)

Motivul asta l-am facut praf smile.gif Altele?
A, da, pretul...
T u d o r
Pai si seria1cu cine mai concureaza? Cu Matiz? tongue.gif
air_wolf
iar revin la clasificarea aia idioata, pe care au inghitit-o 90% dintre oameni. s40 e sedan si e la fel ca seria 3 sedan. ca are plastic de kkt sau nu, e alta poveste.
T u d o r
Nu stiu Air, pe principiul asta si serie7 e la fel cu Focus sedan, nu? Sunt criterii de dimensiuni, dotari, izolare, caliate, etc. Intr-adevar cum am spus-o eu suna cam simplist. Oricum, e clar ca o catalogare trebuie sa tina cont de mai multi factori... si zic eu ca si tine.
Tarabostes
Pai teoretic si seria 1 si 3 sunt in zona compacta cu 424 si 452 ( am uitat sa pun cm), pe la aceste valori sunt cele mai multe compacte HB si sedan. Seria 1 cred ca are cam aceleasi dimensiuni cu astra, 307...iar seria 3 nu e mai mare decat megane sau octavia.
Criteriile cred ca sunt exclusiv pe baza dimensiunilor si nu pe dotari, motoare, finisaje etc. Nu vad de ce nu s-ar putea vorbi de un compact entry level, compact premium...etc.
AlexTM
Cam asta voiam sa spun si eu. STIU ca sint in clase diferite, dar clasificarea asta mi se pare artificiala si eu nu o accept (un motiv e si ca am Octavia si ma simt nedreptatit ca lumea ne pune in aceeasi clasa cu Golf; asa ca m-am ridicat impotriva asuprii :bash: )

BMW seria 1 - in clasa cu Megane/Focus/Golf/307, toate Hatch
Matizu e mai mititel.

La Seria 1 eu am o mare nelamurire: am inteles ca va apare seria 1 sedan?? Am auzit bine?
Pai asta nu e Seria 3?


LE: raspunsul meu era dupa cel al lui airwolf, vad ca ati mai scris.
air_wolf
@all: dacia 1310 sedan este similara cu bmw seria 7 sedan cu mentiunea ca dacia este un sedan ordinar iar bmw este un sedan de lux.
e clar ca lux nu inseamna lemn de plastic, piele ecologica, ornamente din pene de broasca sau spatiu cit sa intre genunchii rimei.

ma uit la legacy si imi vine sa-i schingiuiesc pe aia de la subaru pentru ca au pus intr-o masina super un plastic ordinar pe consola.
_Titus_
QUOTE(Radu97668)
QUOTE(_Titus_)
QUOTE(Costanza86138)
E Klasse, Seria 5, A6...

nu prea cred...pentru alea e S 80

mai degraba C Klasse , A4 , iar cu seria 3 mai greu ca nu-i prea sportiv
sincer eu l-as compara cu Passat-ul

alea se pot compara cu S40, nu cu S60


gresesti aici , pt ca sub toate aspectele S40 e gandit sa concureze la clasa compacta
Acum m-am uitat si S 60 are 4, 58 m , A 4 are 4,58 m , C Klasse 4,53 m , singurul BMW sub 4,5 m (4,47 dar ampatament cat S60)) toate din 2004 . A6 din 2004 are 4,92 m biggrin.gif
...e mai mare decat S 80 , deci cam greu sa-l compari cu S 60 . Cam la fel si celelalte

Daca te uiti la nivelele de dotari , motorizarile , etc cam poti dibui in general clasa unei masini dar multe te pot pacali .
Volvo nu are reprezentant la clasa de lux ,aka rival cu S Klase , A8 si Seria 7 si poate ca unii sunt indusi in eroare de aceasta situatie .
HalbaSus
Eu in spate la S60 stau incomod... e drept ca am spatiu la picioare la fel de mare ca intr-un passat (adica suficient) dar din cauza lunetei mai inclinate (care o face sa arate mai bine recunosc) ating cu capul plafonul/luneta, pe de alta parte si in A4/serie 3 stau destul de incomod in spate pentru ca daca soferul e inalt nu ramane mult spatiu la picioare in spate... discomfortul fiind oarecum tot pe acolo as zice ca sunt "cam la fel". Si cum in orice masina de clasa mare (E-klass, serie 5, A6) stai mai comod decat in S60 din asta rezulta ca S60 nu poate fi in clasa cu acestea din urma ci doar cu cele de clasa medie (si chiar si acolo ia bataie de la anumite masini: mondeo, passat, avensis - ma refer strict la spatiu interior).

Eu cred ca pozitionarea "intre clase" a modelelor volvo e artificiala, un S40 nu e mai mare decat o compacta sedan, adica e cam la dimensiunile unui ford focus sau renault megane sedan, iar daca ne uitam la octavia atunci pare chiar mic, S60 iar nu depaseste cu nimic spatiul interior al sedanurilor din clasa medie, da are mai mult spatiu decat A4/serie 3/Accord, dar e cam in liga cu restul sedanurilor medii. La fel si cu S80, nici nu se apropie de dimensiunile clasei de lux (S-klass, 7-ar, A8) ci e in clasa cu A6, E-klass, serie 5.
Singura marca la care observ o pozitionare "intre clase" e skoda, unde octavia ajunge (si din anumite puncte de vedere chiar intrece) la dimensiunile unui sedan de clasa medie desi e model compact, iar superbul ajunge la dimensiunile unei masini de clasa mare desi e bazat pe platforma alungita de passat B5.

Pe de alta parte sunt de acord ca aceasta clasificare pe baza de platforme/clase e oarecum artificiala pentru ca spre exemplu passatul bazat e bazat pe platforma alungita de la golf si totusi e mai lung si mai lat decat un volvo S60:

Volvo S60
Length 4580 mm
Width 1800-1810 mm

passat
Length 4780 mm
Width 1820 mm
AlexTM
S60 are doar 4.58??? Mai sa fie, nu ma asteptam. E drept ca nu prea am vazut multe.
Pai e de dimensiunile unei compacte ... sa luam una la intimplare ... de ex. Octavia smile.gif

Ampatament 2.71 ... mda, aici e putin mai mare decit la Megane Break (2.68)

Atunci Volvo S40 se poate compara cu Bora.
T u d o r
Si Bora cu Focus sedan... tongue.gif
HalbaSus
QUOTE
Atunci Volvo S40 se poate compara cu Bora.

Da se poate, si Jetta e mai mare biggrin.gif e adevarat ca are ampatamentul mai mic cu 6 cm dar in rest e mai mare.

Jetta
Wheelbase 2578 mm
Length 4554 mm
Width 1781 mm
Height 1459 mm

S40
Wheelbase 2640 mm
Length 4476 mm
Width 1770 mm
Height 1454 mm

Mi se pare incredibil cum volvo a reusit sa prosteasca o lume intreaga cu "pozitionarea intre clase" sau mai rau, daca intrebi majoritatea clientilor de automobile, volvo s40 va fi plasat in clasa cu A4/serie3/passat, S60 in clasa cu A6/serie5/E-klass iar S80-ul merge direct in clasa cu S-uri si A8-uri... In felul asta au reusit sa ceara o groaza de bani pe niste compacte (S40 e ceva mai scump decat A3/serie 1/B-klass) si totusi sa para ca au preturi atractive in clasa medie :bash: si la fel se intampla si cu S60 (scump pentru o masina de clasa medie, dar ieftin pentru una de clasa mare) chiar nasul meu imi povestea acum ceva vreme ce afacere buna a facut cu volvo S60 ca pe un A6 ar fi dat mult mai mult. :bash:

Nu am nimic personal cu volvo doar cu departamentul lor de marketing mincinos, sa spuna cinstit: S40 e compacta, S60 e clasa medie si S80 e clasa mare.
James Kilowatt
Pai e valabil si la Laguna sa spunem, care e considerata tot medie desi are doar o palma in plus.
L x l x H 4.60 x 1.77 x 1.43 m

S40
L x l x H 4.47 x 1.77 x 1.45

Iar la pret nu e neaparat mai ieftina decat S40.
T u d o r
La Volvo treburile stau clar, exact cum a spus Halba. Necazul incurcaturilor vine de la marirea continua a modelelor, e suficient sa te uiti la diferentele de dimensiuni dintre Golf 1 si 5. Jetta si O2 sunt aberant de mari pentru o compacta, intra deja in clasa medie, modelele precedente celor care sunt acum pe piata. Tendinta asta aiurea de "oferim mai mult spatiu decat modelul precedent" duce la intersectarea claselor, un compact sedan poate depasi un model mediu ceva mai mic.
Parerea mea e ca spatiul interior excesiv nu e un "must have", dar poti sa-i spui asta unui posesor de Mondeo nou sau Passat, care si-a luat o masina care deja intra ca dimensiuni in clasa mare...
Mie nu mi-a trebuit mai mult spatiu interior decat am. Nu am ce face cu mai mult, portbagaj cat o bena nu imi trebuie, nu car oameni la munca, pentru familia mea compusa din 3 persoane e suficient. Daca ai mai multi copii sau bagaje mai mari exista variante break, monovolum, nu trebuie sa sari din clasa doar pentru asta. smile.gif
ozz86651
Teoretic, e simplu:
- A3, A4, Seria 3, Focus, Jetta, Golf, S40, lexus IS, C classe sint compacte.
- A6, seria 5, S60, Mondeo, Passat, E classe sint clasa medie.
Asta e clasificarea americana, europenii spun la medie mare si la compacta medie, dar ideea ramine.
Evident clasificarea e grosolana, clasele nu au dimensiunii fixe si in interiorul clsei pot fi diferente maricele intre spatiu interior etc pina la suprapunere la limita. Mai mult masini care erau inainte in medie au ajuns in clasa mare sau direct in compacta din cauza ca s-a marit clasa. De exemplu Jaguar Xtype e listat la compacte premium, desi e medie toata ziua, asta inseamna ca si Mondeo e compacta ceea ce e aiureala.
S40 insa mie mi se pare micuta, deci cum spune Halba cred ca e intre clase. De asta pina la urma trebuie sa te si urci in masina si sa studiezi datele.
Evident clasa de dimensiune nu are si nu trebuie sa aiba mare legatura cu pretul. Din partea mea Volvo e o marca pre-premium, genul Acura, si nu ar trebui sa fie comparabila cu seria 3 si A4. Pretul nu tine numai de dotari, calitate etc, ci si de imaginea marcii respective in tara respectiva.
Ca idee in US un S40 costa intre 23 si 27.000$ fiind plasat usor sub A3 care ajunge si la 30k si mult sub A4 care incepe la 26k. De sria 3 care incepe la 30k (teoretic, practic e mai scumpa ca e cererea mare) nu mai zic.
iasi105023
deci pana la urma, cum e treaba?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.