Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tuning la clasa mica
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Marius11
As vrea sa stiu si eu ce tuning se poate face la masini pe benzina din clasa
mica (1.1-1.3 L) d.p.d.v. strict al performantelor motorului, adica in ce masura se poate creste puterea si cuplul motor (si intre ce limite) si ce impact ar avea asupra masinii (cu cat creste consumul si uzura unor piese) ? :dontknow:
Andrei Suzuki
Chiar,are cineva idee?De asta as fi si eu interesat
G e o r g e
tuning minim :
- filtru direct
- cip
- evacuare , daca se poate completa din inox .

asta este tuning minim biggrin.gif
Andrei Suzuki
Si maxim? Inafara de schimbat motoru. smile.gif
G e o r g e
pai treci la faza urmatoare:

eliminat catalizator / catalizatoare.
schimbat axa/axe cu came
usurat chiulasa
...
samd
...
pus turbo
pus nos

get the ideea ?


ps : nvoi nu ati jucat NFS underground ? :shock:
Andrei Suzuki
Bey..io unu joc..da...hai sa fim seriosi.
Chiar..daca elimini catalizatoru,optii mai multa putere sau ce..? Lamureste-ma si pe mine pls
krysty
da... cam 2-3 cai
G e o r g e
renuntand la piedici in drumul gazelor evacuate , renunti la presiunea suplimentara din momentul evacuarii gazelor din pistoane.

deci, creste puterea si ritmul de acceleratie get me ?
Andrei Suzuki
Oo,bun.Atunci ma duc sa dau cu ranga in el sa cada. biggrin.gif
krysty
nu cate! trebuie schimbat tot esapamentul. deci decat sa dai cu ranga mai bine pui manutza si tragi.
G e o r g e
hai ca maine vin cu dsn ul sa va arat esapament complet din inox cum suna biggrin.gif , dar am inca catalizatorul pus biggrin.gif
Andrei Suzuki
Bine ca mi-ai spus ca tocmai ma incaltam sa ma duc la masina. smile.gif)))
guerilla
QUOTE(Marius11)
As vrea sa stiu si eu ce tuning se poate face la masini pe benzina din clasa mica (1.1-1.3 L) d.p.d.v. strict al performantelor motorului ....? :dontknow:


Pai daca avem una bucata motor rotativ de 1.1 sau 1.3 l deja nu mai este clasa mica ci sport. laugh.gif :tongue:

acum serios... catalizator scos prin "tragere" inseamna o mare tragere din buzunar cand te duci sa faci vreo inspectie mica sau te opreste vreun control politie+rar. plus ca te mananca green-peace de viu daca te aud astia ca poluezi tongue.gif


PS. Ar trebui sa punem un anunt mare la inceputul acestei arii - nu faceti asa ceva acasa pana nu stiti cu ce se mananca. vad ca unii mai au de invatat si e pacat sa ne acuze ca au dat cu ranga in toba sau au sudat un aspirator (compresor) pe motor ca asa au citit aici :smt041:
Andrei Suzuki
Eh..gata baietii..nu sariti.Intrebam si io...sa nu imi bat joc de masina.
Decat sa ii fac un Tuning da-la..cu beculetze multe...daca ma intelegetzi...Bafta
G e o r g e
pai si cine te tine sa pui un cip, un filtru direct si o evacuare completa din inox cu diametrul marit . nu scoti catalizatorul . de la 93 cp vei ajunge pe la 105-110 tops
Andrei Suzuki
Hai ca se pare ca mai am de invatat...mult.Foarte mult.
O sa va pun o poza cu motoru meu...si poate ma lamuriti si pe mine..cum se pune filtru de aer..pt ca la mine ala e dreptunghiular.Oricum..da-tiva si voi cu parerea.
Andrei Suzuki
Din pacate nu pot acum pt ca pozele pe care le ma sunt prea mari (400 kb) si nu pot sa le pun aici.Fac diseara niste poze si le pun.Daca sunteti dispusi sa imi dati niste sfaturi...smile.gif
G e o r g e
vino maine cu masina si iti explicam. baaaai maine merem la berica fara alcool nu ?
G e o r g e
pai cu pozele este usor, le poti micsora si cu paint ul
Andrei Suzuki
Hai ca am reusit sa mai tai din poz aia.Cam asta e motoru:
G e o r g e
ce este hasurat dispare (adica cutia + filtrul de aer curent) unde este cercul va veni cel direct si se va monta o conducta din aluminiu pentru a face legatura intre noul filtru si "gaura" ramasa .
Andrei Suzuki
Din cate am vazut azi, legatura dintre filtrul propiuzis...adica..cutia aia si motor...e..acolo..unde e cercu negru.Sa inteleg ca acolo va merge conducta aia din aluminiu,nu? Sau nu am inteles bine?
Andrei Suzuki
Am uitat sa pun poza :oops:
G e o r g e
e greu sa-mi dau seama din poza . eu mi-am dat cu presupusul . dc vii maine si vad pe viu iti spun. poti sa vezi cum e si la masina mea totodata smile.gif
Andrei Suzuki
Nu pot sa vin pt ca nu o sa am masina.Daca e..vin pe jos. :cry:
Da-mi daca e mailu tau..si o sa iti zic cate ceva acolo... wink.gif

Apropo..cu chipu ala...sunt chipuri pt toate marcile si pt toate modelele de masini? k eu am cautat pe net la chiptuning.ro si la suzuki nu e ABSOLUT NIMIC. sad.gif((
G e o r g e
da pe mp aici ca e mai rapid :bounce:

despre montarea filtrului tau nu stiu ce sa zic , dar dc vii maine iti explic cum sta treaba la al meu si ne descurcam noi cumva :cheers:

poti sa vii si pe jos ca nu se supara minemi smile.gif
Andrei Suzuki
George ai primit mesaju?
Andrei Suzuki
Sa revenim la topic.
In legatura cu chipurile alea,sunt pt toate masinile?Pt ca eu am cautat la chiptuning si la suzuki nu era nimic,pt nici un model
Echo
Incearca pt Opel, cred ca sunt aceleasi motoare, daca nu my mistake smile.gif
G e o r g e
in principiu sunt pt toate masinile (motoarele) dar mai exista exceptii , ex: subaru toate aspiratele :shock:
Andrei Suzuki
Am inteles George.Oricum,am citit topicu ala..Chip tuning pro sau contra (parca asa ii zice) si sincer...nu prea imi mai convine sa fac asta.Mai ales acum cand masina are vreo 3 luni si in jur de 2 000 km.Si mai e si motoru mic.Si mai e si in garantie. Cam multe "si"-uri.
Vlad26866 Suzuki,cel putin la Ignis stiu sigur,se face la fabrica Opel din Ungaria.Deci sunt multe asemanari.Nu stiu acum daca sunt si la motor,dar la interior iti spun ca sunt.
Cele mai evidente sunt aprinderea farurilor (e "rotitza" aia pe bord exact ca la opel) si actionarea stergatoarelor tot ca la opel e...asa ca...
James Kilowatt
In ceea ce priveste modificarea galeriilor de admisie si evacuare, a facut cineva dyno-testul sau impresia de putere e data doar de zgomot si de autosugestia fericitului proprietar? laugh.gif In teorie asa e, micsorezi rezistenta la evacuare a gazelor si creste randamentul motorului. Numai ca momentul deschiderii supapei de evacuare (de fapt, toata distributia) ia in calcul suprapresiunea sau depresiunea din galerii, si tare mi-e teama ca modificand doar tobele sau filtrele fara sa te atingi de axele cu came nu castigi mare lucru...
Mie mi s-a rupt in tinerete teava de la prima toba.Am dat tobele jos complet, am cronometrat 0-100 (de mai multe ori), apoi le-am reparat si am cronometrat din nou... diferenta e mai mica decat eroarea de masura. Desi zgomotul pe care-l facea ma facea sa ma simt ca Schumi. Oricum, dupa figura asta am inceput sa aprofundez problema si sunt din ce in ce mai convins ca nu ajuta doar modificarea galeriilor.
:?:

Acum, mai am o intrebare. Are cinva curaj sa monteze gresit lantul sau cureaua de distributie? Nu mult... sa mareasca doar avansul la supape cu un dinte de curea sau o za de lant. Masinile sport de turatii inalte au avans foarte mare la evacuare. Oare ce se intampla daca la o rabla decalezi inainte axa cu came?
Echo
Un sigur dinte si adio distributie, mai ales daca nu ai non-interventie
James Kilowatt
da, ai dreptate, asa se spune, insa vreau detalii.
Eu la Moskwich am descoperit ca distributia era modificata inainte cu jumatate de za, si am crezut ca e datorita uzurii lantului. Cand l-am schimbat, il puteam pune fie o za inainte, fie inapoi, insa numai bine nu. Si merge cu el inainte....A mers cu jumatate, si merge si cu o za.
In afara de o pozitie anormala a delcoului dupa reglajul avansului n-am avut probleme, merge ca la carte, si nu vad diferente fata de cum mergea inainte... Daca stii ce se intampla la un decalaj mai mare, zi-mi si mie. Daca se poate date concrete si verificate, nu folclor.... :roll:
Echo
Pai sa-ti spun ce-am patit cu Mercedesu'. Cand l-am cumparat avea probleme la motor, masina statuse cam un an pentru ca ex-proprietarul nu a gasit un pinion distribuitor. Motorul e un 2,3 l pe injectie cu distributie pe lant. Cand a gasit pinion delco i-a trebuit schimbat si pinionul de pe ax, a pus un shtift, care a tinut fix doua saptamani si s-a stricat in felul urmator: batai in bloc de la lant care efectiv vibra, apoi in mai putin de 200 de metri motorul s-a oprit. Dupa ce am dat jos capacul culbutorilor si lantul si am vazut pinionul, nu mi-a venit sa cred ce am vazut, era efectiv polizat si tocit. Lantul a patinat in draci. Nici nu am mai dat jos chiulasa sa vad supapele, care cel putin 6 erau gata ci am cumparat un alt motor mai ieftin decat sa am apuc sa-i fac la vechiul motor distributia. Am mai vazut motoare diesel desfacute pentru doi zimti inainte. Se vedeau urme de supape pe pistoane iar supapele propriu-zise erau indoite serios. In teorie motorul nu poate sa porneasca, da' daca te apuci sa-l tragi sau sa dai ca idiotul la automat..
James Kilowatt
E clar ca-l faci praf daca distributia e data peste cap complet, sau prea tare. Eu vorbeam doar de modificari mici... de un grad, doua. Cu evacuarea nu ar trebui sa fie probleme de nici un fel, pentru ca oricum e cateva grade inainte si inca unul in plus nu schimba nimic. Mi-e teama insa sa nu se paradeasca admisia...
tot dacia e masina cea mai desteapta. Chiar daca se duce naibii distributia, pistoanele nu ajung sa atinga supapele laugh.gif
daniel64539
si pe mine ma intereseaza sa pun un filtru sport
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.