Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vreau o masina pentru drumurile noastre.Ma ajutati?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
lefter113573
Salut.
Va rog sa ma ajutati sa aleg o masina . noua sau sh.
-venitul meu lunar 15 mil lei vechi
-am 10mii dar daca e neaparat nevoie pot aduna pana la 15mii de euro
-fac 10-15 mii km pe an-pe sosea
-mai inalta
-caroserie tip caravan(break)
-4-5 usi
-diesel (ma costa mai putin combustibilul)
-daca se poate 4x4
-robusta
-nu tin la 'fite'
-FOARTE IMPORTANT reparatiile sa nu-mi dea bataie de cap. Adica sa stiu ca ma duc undeva, platesc (rezonabil) si mi-o face cum trebuie.
Daca logan facea versiunea break pe sasiul de la berlina, era aproape de ceea ce i-mi doream.
M-am uitat pe la opel frontera sh ... are motor peste2000cc. nu
Land Rover Freelander sh, am inteles ca e scumpa intretinerea/reparatiile
Honda CR-V, vechiul model, sh.
Voi ce-mi recomandati(cu argumente), eventual cineva care are o masina apropiata de cerintele mele, sa-mi dea niste sfaturi.
va multumesc anticipat.
Alexandru
Suzuki Ignis cred ca se apropie de ceea ce cauti...motor Diesel mic si economic, garda la sol ridicata, dotari acceptabile, raport bun calitate / pret... si fara taxe vamale (se fabrica in Ungaria)
T u d o r
Argumentul cel mai important este venitul, dupa parerea mea. Adica eu nu m-as arunca la 1500 lei salariu la o masina careia sa-i devin sclav mai apoi. Nu se pune in principal problema achizitiei ci cea a costurilor ulterioare.

Eu as merge pe Logan dci, desi la cati km faci pe an nu se justifica. Dar daca asta vrei, poti si sa ai.
In conditiile expuse de tine, un 4x4 nu e necesar. Break nu inteleg de ce ai avea nevoie, doar daca nu cari cu masina chestii voluminoase. Loganul are 500 litri portbagaj, foarte mult.
Am avut Logan si a fost o masina buna, oricum mai buna decat pretul dat pe ea.
Trebuie sa tii cont ca o masina inseamna casco, benzina (motorina), intretinere (periodic), situatii neprevazute. Daca nu vrei sa scapi de 1/2 din salariu in acest fel, iti recomand Logan. smile.gif
::::AL3X::::
Nu stiu ce sa spun dar totusi ar fi indicat ca sa iti iei o masina si sa mai ai acolo de rezerva 2000 e in caz de nevoie eu as spune de un sharan vw dar nu stiu ce sa spun...sa vedem ce indicatii mai dau si colegii...
BandiT
prima sugestie:
renault scenic RX4 1.9dci.
asta e si break, si 4x4, si diesel, si dotat...second hand costa 10..12 mii de euro.(de asta vreau eu sa-mi cumpar acum)


altele faine ar fi:
opel zafira
vw touran
renault scenic
citroen xsara picasso.
dar astea nu sunt 4x4.
Costanza86138
RX4 nu e break, e monovolum... dar nu asta conteaza. E o varianta acceptabila daca tii neaparat la 4X4.
mike.omega
Nici eu nu inteleg utilitatea 4x4, doar daca viitorul propietar are de mers pe drumuri desfundate tot timpul anului. Altfel....

Combi vs Berlina am mai discutat problema dar daca tu consideri ca te descurci in trafic cu un Combi nu vad care ar fi problema. Ca nu iti este necesar decat 10% din timpul in care vei tine masina asta e alta poveste smile.gif

Mai bine o berlina mai mare SH(vezi Mondeo/C5/Passat) biggrin.gif
vlad93356
QUOTE(mike.omega)
Mai bine o berlina mai mare SH(vezi Mondeo/C5/Passat) biggrin.gif


La un venit de 1500 RON cred ca este cam exagerat.
Chestia cu 4x4 - daca nu ai nevoie de asta, mai mult te incurca: iti limiteaza mult optiunile, masina este mai scumpa si consuma mai mult. Daca te gandesti la zapada, 4 (nu 2) cauciucuri bune de iarna sunt in general suficiente pe sosea.

M-as uita doar la masini noi: Opel Astra Clasic,i Skoda Octavia 1 si chiar Logan Break. Logan-ul diesel este cam anemic (desi am vazut cateva cu viteze ametitoare blink.gif , probabil de firma biggrin.gif ), la Opel si Skoda vei gasi motoare diesel decente.
Ar mai fi Ford Fusion (un fel de mini-beak mai inaltat).
Chiar daca in aceeasi bani poti lua o masina SH mai mare, exista riscul sa-ti zmulgi ficatii cu vreo reparatie majora, care iti va manca venitul pe mai multe luni.[/b]
guerilla
kia ceed break. apare in curand smile.gif mi se pare o solutie foarte buna. arata si fain, garantie foarte cuprinzatoare, service nu foarte scump.

si ce are domle toata lumea cu dieselul asta?!?
ca sa fie clar: un diesel consuma mult daca e alergat. o benzina consuma putin daca este mers la pas. unde naiba toti va luati tractoare ca sa mergeti 10-15k pe an. voi nu va faceti un calcul economic? inteleg sa-ti cumperi diesel daca iti iei VW sau Skoda pentru ca iti aduce atuul la revanzare, dar pentru restul, coroborat cu ce am spus mai sus, de ce??????
la fel si 4x4. o caruta de bani cheltuiti doar ca sa simtiti ca aveti ceva in plus. in conditiile in care le mai combinati si cu niste motoare decente. inteleg sa luati 4x4 daca aveti un bolid de sute de cai sau daca mergeti in conditii dificile de teren.
iar cireasa de pe tort este diesel cu 4x4. si mers eminamente in oras, maxim 15k km pe an. vis, ce sa mai zic. si se mira dupa aia cum de ii consuma 15 in oras. motorina.
scuze initiatorului topicului, nu m-am putut abtine.
chevy
La un astfel de venit iti recomand o masina japoneza, in primul rand pentru intretinere: Toyota, Suzuki, Honda. Totusi faci putini km . pe an asa ce te poti orienta si spre benzina: Opel sau Chevrolet. Ieftine la intretinere.
Laurentiu_007
Eu iti recomand Skoda Octavia 4x4. Este break, este mai inalta si este 4x4 si este si diesel. Noua nu cred ca gasesti, dar ai bani suficienti sa gasesti un second in stare foarte buna. Stiti cumva daca Fiat Sedici se importa si la noi? Ar putea fi o varianta. :wave:
Alex-F1
QUOTE(> T u d o r <)
Am avut Logan si a fost o masina buna, oricum mai buna decat pretul dat pe ea


Ai avut, dar nu mai ai....acum ai 307.... tongue.gif Probabil ai avut varianta cheala si fara par, cea mai ieftina, desi nici atunci io zic ca nu s-ar justifica spusele tale, dar acum sa fim seriosi, daca ai 9.000 de Euro si-i dai pe un Logan nou, in loc sa-i dai pe un Passat SH boboc adus de dincolo, inseamna negresit ca-ti lipseste {cel putin} o doaga....pararea mea, bineinteles....nu mai intram in detalii, ca e arhi-discutat subiectul....dar nu m-am putut abtine cand am citit afirmatia lui Tudor!!! :angel:
T u d o r
Draguta, nu am vorbit de cati bani are omul de dat pe masina, ci de cati are apoi sa o intretina. Am avut loganul de varf, btw. :angel: Cu AC, geamuri electrice, mp3, airbaguri (doar 2, acum se pun 4), ABS, etc. Adica destule dotari de bun simt. Nu compar Loganul cu Passatul, compar cheltuielile de intretinere a unui Logan cu cele necesare pentru a intretine un Passat sh. Daca mai adaugi si niste garantie, acolo... smile.gif
DRAGOS
hop si io biggrin.gif

alex, depinde extrem de mult ce ai de gand sa faci cu masina.

masina din semnatura e o masina care a costat 8600 euro la vremea ei, adica aproape de suma de 9000 propusa de tine.

Motive pt care a fost luata:
1. era de maxima urgenta sa cumparam o masina in momentul ala. loganu a fost singura varianta diesel livrabila in mai putin de o luna.
2 am zis diesel. Puteam lua o alta marca si mai bine dotata, pe benzina in mai putin de o luna.Banii nu erau un criteriu neaparat.Plaja era mai mare, pana undeva la 15 mii, dar repet, aveam nevoie de masina REPEDE. A fost nevoie de diesel, fiindca masina urma sa fcaa multi kilometri. Si a facut 80 de mii intr-un an jumate, Destul zic eu.
3. fiabiliate,garantie. Aveam nevoie de ceva care sa nu se strice cand tie lumea mai draga sidaca se strica sa poata fi reparata repede =>GARANTIE =>masina noua. Si a fost. Intr-un an jumate am schimbat numai becuri.

Acum dupa ce si-a facut treaba si a iesit din garantie urmeaza sa fie vanduta.
pai io te intreb asa. In condtiile date ce sa fac eu cu un pasat adus de afara?

la banii aia dadeam de un diesel de 80-100k km de 3-4 ani. Pai mai faceam eu inca 80 de mii si aveam o masina cu 180k km in 5 ani. Cine o mai cumpara? Si oricum, sa zicem ca gasesti so dai, dar cat pierzi la revanzare?

part 2 fiabiliate: pai ce faceam cu o masina iesita din garantie care urma sa faca 80k km in 1 an jumate? Daca imi pica o piesa scumpa dadeam de naiba...

Deci in cazul meu investitia zic eu a fost una buna. exista deci si situatii in care cei 9000 se justifica sa fie dati pe un golan nou decat pe un passat tipla adus din germania. Daca ar fi luata ca masina de familie care face 10-15 mii pe an da, se justifica. Altfel nu :wave:

no offence, alex :wave: si scuze pt postul kilometric
Alex-F1
Hop...sarira si loganistii biggrin.gif
@ Tudor: la venitul dat de om, io zic ca intretinerea unui Passat ca al meu de exemplu nu e nicio problema (mai ales daca are si nevasta/prietena cam tot atata venit :angel: )!!! Si am auzit ca nici pt. Logan piesele nu sunt chiar asa de ieftine....pt. Passatul meu de exemplu ti se pare mult filtru de ulei 20 lei? Sau filtru de motorina 24 lei? Sau cel de aer 25 lei? E adevarat ca inca n-am facut cu el decat ~ 9.000 km, dar n-am bagat decat motorina + un schimb de consumabile dupa cumparare! arigato.gif
@ Dragos: depinde ce masina diesel luai....sa nu-mi spui ca la Logan nu pierzi la revanzare!!! Intr-adevar, masina mea a fost luata ca masina de familie si rulajul anual nu depaseste 20.000 km! :angel: Ma rog....la urma urmei cel mai important lucru este ca fiecare sa fie multumit si impacat cu alegerea facuta, este? :wave:
air_wolf
freelanderul ar fi de luat in calcul dar doar TD4. e foarte confortabila si e mica.
dar la 1500ron venitul... hmmmm... cam greu cu orice masina. eu as lua un golf II bine intretinut, pentru oras si 10.000 pe an e suficient. ai si ac, nu e nasoala, consumul mic. la maisni de dupa '96 asteapta-te la costuri mari daca pica o piesa. si sa dai 12-13.000 pe masina apoi sa te uiti la ea lung in parcare... nu merita.
vlad93356
Domnu' Lefter probabil ca-i total bulversat: ba Loganul e cel mai bun, ba Passatul este super ieftin la intretinere blink.gif , ba sa-si ia o masina de 20 ani dar bine intretinuta (ex. Golf 2). Pana la urma si cioara isi lauda puiul biggrin.gif .

Daca vrei sa faci cat mai multe alte chestii cu cei 1500 RON pe luna in afara de intretinerea masinii, ia-ti o masina noua sau cat mai noua. Ce masina, depinde de buget, iar daca-i Logan nu e un dezastru. Chiar daca o masina veche este mai ieftina de intretinut un timp (scurt), pe termen lung este mai greu de intretinut. Ca n-or fi tampiti cei care le vand...
La una noua vei plati doar reviziile si vei sti exact cat si cand. La una veche vei avea si costuri "surpriza", de multe ori cand iti este lumea mai draga (si banii mai putini).
air_wolf
si la cea noua va face imprumut la banca ca sa faca reviziile in care va schimba si distributia. biggrin.gif biggrin.gif
vlad93356
O revizie/an + distributia peste vreo 5 ani (dar poate o vinzi pana atunci si ii lasi altuia placerea biggrin.gif ). Plus toate consumabilele noi (baterie, cauciucuri, ...), asa ca revizia + benzina ar trebui sa fie singurele costuri in perioada de garantie.
La marcile populare costul reviziilor nu necesita imprumutul la banca. 4-6 milioane pe an este probabil 5-10% din costul total anual cu masina.

Sunt curios daca initiatorul topicului mai este interesat de subiect....
anitei35895
4x4?doar dak-ti place prin padure.......dar vezi ca se supara padurarul,ptr asta merge un ATV,e mai ieftin de intretinut si nu-l rupi prin vagauni.Recomand o masina bunaaaaaa!de maxim 4 ani,mai inaltuta si cu posibilitate de servisare,vezi ce circula mai mult pe strada,numara modelele si vei vedea ca o masina de fabricatie/licienta germana este cel mai des vazuta in trafic.....poate stiu ei dece.
anitei35895
Uite o varianta ieftina,ptr ceve bun le toete,nu pierde din valoare,nu esti nr1,dar are un raport izbitor de bun calitate/pret,asta am facut-o eu dintr-un model ELEGANCE.Mie-mi place ca nu-ti da batai de cap,e cuminte la consum,nu pleak prima de la semafor,dar te duce pe bani putini la destinatie.Modelul nou e mult mai fr dar si mai scump,in plus au cam gresit inginerii la modelul O2 si turbina si ambreajul.
lefter113573
Va multumesc pentru raspunsurile date si va rog sa-mi dati mai multe date concrete despre masinile propuse, in special pe cei care au respectiva masina.
Mentionez faptul ca vreau un break sau un monovolum, pentru ca sunt un tip practic si i-mi place sa-mi car singur diferitele obiecte necesare in gospodarie.
4x4, hmmmm, nu pentru ca merg pe zapada sau pe macadam, dar gandesc ca sunt mai rezistente, adica daca mi se deschide o groapa in fata, nu vreau sa ajung si la servis, cum pateam cu breakul.De aceia mi-ar fi placut de ex. freelanderul sau scenic Rx4. nu stiu insa ce 'eforturi' presupune intretinerea unei astfel de masini.De aceea urmaresc cu inters propunerile voastre, incercand sa fac cel mai avantajos compromis intre calitate si cheluieli.
Brekul l-am vandut scurt, intr-o zi , suparat foarte tare, pentru ca nu reusam sa-l pun la punct cum trubuie, desii fusesem cu el la mai multe ateliere, inclusiv la Dacia-Constanta.cheltuielile le puteam suporta dar ma terminasera drumurile pe la servisuri si dezamagirile.
Nu-mi mai doresc asemenea experiente.
Deci, vreau o masina care atunci cand se defecteaza sa stiu ca merg la un servis, unde mi-o face cum trebuie si pot platii.
Ma bazez pe experientele voastre !
air_wolf
lefter, cu orice 4x4 actual vei da in gropile din asfalt vei merge la service la fel de des. pentru ca marginile gropilor de asfalt sint drepte si nu te vad punind gume de 33" sau 35" cu presiune de 1 sau 1.2 ca sa nu ai socuri. nici bucsi de poliuretan. e adevarat, pe sosele la drum lung iti permiti un 100 unde altii merg cu 70. drum pe care il fac in 75 de minute cu o masina joasa il fac in 45 cu asta, fara sa trag de el, doar mergind constant.
la freelander iti pot spune ca: o cutie de viteze costa in jur de 800eur la SH, un viscocuplaj costa cam 600EUR nou, un kit de ambreiaj 230EUR, toate filtrele costa cam 170RON (toate inseamna chiar TOATE). uleurile de diferentiale: 160RON. uleiul de cutie 30RON. uleiul de motor: 140RON.
in rest multa electronica, functioneaza foarte bine la 117000km din care a vazut terenul doar vreo 80km de cind o am eu. extrem de confortabila. bucsile sint in perfecta stare. nu ploua nici prin capacele de la acoperisul targa nici pe linga hard-top.
doar o problema la usa spate cu geamul, n-am apucat s-o identific, e o chestie de electronica, presupun ca daca nu merge cum voi incerca in acest weekend, o duc la bavaria.
consumul este mic, undeva intre 7.5 - 11%
vlad93356
QUOTE(lefter113573)
Mentionez faptul ca vreau un break sau un monovolum, ...4x4, hmmmm, gandesc ca sunt mai rezistente, adica daca mi se deschide o groapa in fata, nu vreau sa ajung si la servis, cum pateam cu breakul.


Un break 4x4 nu cred ca-i mai rezistent la gropi decat acelasi break dar 4x2. Un off-roader adevarat (sasiu, punti rigide, cauciucuri balon, ...) intr-adevar nu prea mai simte gropile, dar este alta mancare de peste.
Totusi masinile de azi nu prea se mai compara cu Dacia Break, se strica ceva mai greu, dar asta nu inseamna ca daca iei o gura de canal scapi cu suspensia intreaga biggrin.gif .

Off-topic: am avut demult un "accident" cu o Dacie Break: am intrat pe la 70kmh intr-o groapa perfect paralelipipedica, cam cat sa intre o roata si de vreo 25 cm adancime (groapa era o bucata de beton lipsa din exteriorul unei sine de tramvai, ploua si n-am vazut-o) .
Rezultatul: masina a facut initial o intoarcere de vreo 50 grade in jurul rotii dreapta fata, cauciucul s-a dezumflat brusc si janta s-a deformat in unghi drept pana la discul de frana.
Rezolvarea: la vulcanizare, cateva baroase in janta (cu cauciucul inca pe ea) si apoi umflarea cauciucului. A doua zi am dus-o la service, pregatit sa schimb toata suspensia fata dreapta. Dar n-au gasit nici o urma de uzura blink.gif .
Totusi este greu sa ajungi la service dupa o singura groapa, chiar si cu Dacia....
DRAGOS
Parerea mea este ca cea mai buna alegere ar fi o masina noua. Si din pricina garantiei, dar si pe motivul ca tu ai grija de ea si o intretii cum vrei, de la inceput :yup:

Sincer dintre variantele propuse as alege logan si dava vrei neaparat break poti lau mcv. In 12 mii ai o masina care s-a dovedit fiabila (vorbind si din topuri si din propria experienta- a mea are de 75k km, fara nici o problema majora, am schimbat doar becuri si consumabile)l, garantie 3 ani (care te scapa de ceva griji), si o retea de service care nu are rival ca intindere in Romania.

Plus de asta factorul practic va fi impins la extrem, pt. banii dati pe ea e MARE biggrin.gif .deci indeplineste cam toate criteriile stabilite de tine, inafara de transmisia 4*4 care oricum mi se pare inutila in conditiile date (nu iesi in off-road - parca si vad mcv pe coclauri cu troliu si cauciucuri de off-road biggrin.gif si oricum groapa luata cu o maina 4*2 e la fel si cu 4*4)

Bafta! :wave:
sorin.l
OK !
Va multumesc tuturor pentru sfaturile voastre.
O masina noua mi-ar place..., din pacate nu-mi permit decat logan, dar ma deranjaza ca breakul e prea lung... si mai inalt. daca faceau un break pe sasiul de la berlina nici nu mai stateam pe ganduri.
Oricum, ramane sa ma hotarasc. yes.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.